is die in 1999 al niet uitgerbracht? of is dit weer een andere? (eerste had geen titel)quote:Op dinsdag 7 september 2004 00:02 schreef Mar10Segovia het volgende:
Er komt half-Oktober en nieuw album van Mos Def uit. (Die nieuwe van Talib viel mij tegen overigens, maar dat terzijde)
Twee weekjes later verschijnt er ook een re-release van een LP die hij opnam met de groep Urban Thermo Dynamics. Deze groep bestond uit Mos zelf, zijn broer DCQ en zusje Ces. Lijkt me best grappig om eens te horen. Kent iemand het al? Het album komt oorspronkelijk uit '94 trouwens.
Geen idee, Manifest Destiny heet ie in ieder geval.quote:Op dinsdag 7 september 2004 12:38 schreef Deelat het volgende:
[..]
is die in 1999 al niet uitgerbracht? of is dit weer een andere? (eerste had geen titel)
het is volgens mij voor de grote prijs van nederland. hoogstwaarschijnlijk kent bijna niemand die artiesten dus.quote:Op dinsdag 7 september 2004 14:30 schreef S-Two het volgende:
waarom zijn alle vette optredens $#%" in het westen van het land en nooit eens in het noorden?!![]()
ik zie dit wel:
GPNL regiofinale Hiphop/R&B
Twisted, Fata Morgana, de Allianti en Bedeac
21:00 - 02:00 / ¤6 / Simplon, Groningen
iemand ooit van deze artiesten gehoord?
dat zij ikquote:Op dinsdag 7 september 2004 00:02 schreef Mar10Segovia het volgende:
Er komt half-Oktober en nieuw album van Mos Def uit.
Vind ik ook , een van de betere nummer van deze steengoede CDquote:Op maandag 6 september 2004 23:07 schreef flippie_flink het volgende:
nummer 8 is echt meesterlijk
Klinkt erg lekker inderdaad. Ik had een tijdje geleden wat nummers ged/l toen je 'm tipte... Goed werk weerquote:Op dinsdag 7 september 2004 21:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
heb trouwens nog steeds raw produce -- the feeling of now in mijn wisselaar zitten , echt lekker luister album , nummers lopen ook goed in elkaar over , en de producties bijven lekker![]()
toch raar dat ik dat album niet al in februari gekocht heb , heb hem zeker een x of 5 laten liggen
Het hoesje is briljant, de beats zijn vet, alleen de teksten zijn wat matig, maar het luistert lekker wegquote:Op woensdag 8 september 2004 03:28 schreef Deelat het volgende:
wat vinden jullie van Duvelduvel - Aap-O-Theek eigenlijk?
ik vind 'm zelf echt vet, vooruitstrevende beats en off-beat raps, goed om te horen dat er geexperimenteerd wordt in de NL hiphop
ik vond het accent ook wel ff wennen eerstquote:Op woensdag 8 september 2004 10:58 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Het hoesje is briljant, de beats zijn vet, alleen de teksten zijn wat matig, maar het luistert lekker weg
Ja, heb je em inmiddelsquote:Op woensdag 8 september 2004 03:28 schreef Deelat het volgende:
wat vinden jullie van Duvelduvel - Aap-O-Theek eigenlijk?
ik vind 'm zelf echt vet, vooruitstrevende beats en off-beat raps, goed om te horen dat er geexperimenteerd wordt in de NL hiphop
jup, thanksquote:Op woensdag 8 september 2004 19:35 schreef Ez3 het volgende:
[..]
Ja, heb je em inmiddels
Leuk. Klinkt weer lekker, met name de eerste 4 'tracks' natuurlijk.quote:Op donderdag 9 september 2004 21:37 schreef jimjim1983 het volgende:
'k heb weer een nieuwe 'mixtape' gemaakt.
dit keer staan er op: de la soul, brand nubian, redman, a tribe called quest, mad skillz, biggie en the alkaholiks met natuurlijk de originele breaks ervoor.
je kan 'm hier downloaden:
http://s7.yousendit.com/d(...)400515B32265DF1D77AA
vanaf deze link kan je maar 25x downloaden dus als je 'm wilt moet je snel zijn.
Mos Def - Urban Thermodynamics..quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:26 schreef MIC1_ het volgende:
hm dat album van Mos uit '94 vind ik niet zo héél vet beetje droog..
hoewel..ik zet 'm nu op en eigenlijk klinkt het best chill
jimjim1983quote:Op donderdag 9 september 2004 23:36 schreef Hellrazor het volgende:
jim wat is je slsk nick
ik ben hem nu aan het downlaoden, heb je ook ergens de volledige playlist staan?quote:Op donderdag 9 september 2004 21:37 schreef jimjim1983 het volgende:
'k heb weer een nieuwe 'mixtape' gemaakt.
dit keer staan er op: de la soul, brand nubian, redman, a tribe called quest, mad skillz, biggie en the alkaholiks met natuurlijk de originele breaks ervoor.
je kan 'm hier downloaden:
http://s7.yousendit.com/d(...)400515B32265DF1D77AA
vanaf deze link kan je maar 25x downloaden dus als je 'm wilt moet je snel zijn.
Alvin Cash & The Crawlers - Twine Timequote:Op vrijdag 10 september 2004 15:16 schreef S-Two het volgende:
[..]
ik ben hem nu aan het downlaoden, heb je ook ergens de volledige playlist staan?
deze?quote:Op vrijdag 10 september 2004 18:24 schreef Ez3 het volgende:
Welke clip van Duvel Duvel wordt er momenteel gedraaid dan? Ik heb er nog geen gezien..
Ik had je review gisteravond al gelezen. Lijkt me best aardig om eens te zien inderdaad, aangezien het toch een beetje zijn eigen verhaal is zonder al te veel poeha...quote:Op zaterdag 11 september 2004 09:14 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Voor mensen die nog eens een keer een eerlijke docu willen zien over 2pac, zonder complottheroriën over Bloods & Cribs of over een terugkeer
DVD: Tupac Resurrection
een positieve verrassing
Niet direct, wel een hoop interviews die ik nog niet gezien had en een stukje optreden uit '89, waarin hij als een soort Chuck D de wereld probeert te verbeteren. Hetgeen je overal kan lezen wordt nu in beeld gebracht.quote:Op zaterdag 11 september 2004 10:49 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik had je review gisteravond al gelezen. Lijkt me best aardig om eens te zien inderdaad, aangezien het toch een beetje zijn eigen verhaal is zonder al te veel poeha...
Maar staat er ook zoveel nieuws in? Velen kennen het leven van die gast natuurlijk al vrij goed...
Dit is de best docu die ik heb gezien van hem vond ik ,en dat zijn er heel watquote:Op zaterdag 11 september 2004 09:14 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Voor mensen die nog eens een keer een eerlijke docu willen zien over 2pac, zonder complottheroriën over Bloods & Cribs of over een terugkeer
een positieve verrassing
idd allemaal instrumentaal , ook voornamelijk beats van nummers die zev al om andere albums had gebruikt , niet echt speciaal , als je z'n vocale werk al hebtquote:Op zaterdag 11 september 2004 13:32 schreef Mar10Segovia het volgende:
Zijn die Special Herbs series van MF Doom eigenlijk goed, iemand? Ze zijn toch allemaal instrumentaal?
Het lijkt trouwens wel of er van die gast iedere maand iets nieuws verschijnt
Ik heb hem zonet gehuurd, even kijkenquote:Op zaterdag 11 september 2004 09:14 schreef Tony_Montana67 het volgende:
een positieve verrassing
ik begrijp em nietquote:Op zaterdag 11 september 2004 17:16 schreef Steve-O het volgende:
http://snipurl.com/Fifty_Cent_Bottled
De mensen zijn niet echt blij met 50 Cent op het podiumquote:Op zondag 12 september 2004 13:44 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
ik begrijp em niet![]()
[Fo] Topic niet leesbaar, reageren wel mogelijkquote:Op zondag 12 september 2004 19:57 schreef dabadbass het volgende:
waarom word mn post weggehaald wat is dat voor dom gedrag mod?
LOOOLquote:Op zondag 12 september 2004 14:48 schreef Mar10Segovia het volgende:
Het was een festival met voornamelijk rock, waaronder Greenday en Dropkick Murphys...
Onzer held was dus een beetje het zwarte schaap
Zijn er al mensen met kaarten voor PUTS trouwens?
Die 22 beste MC's en dat Sex 2K is toch al een aantal keer voorbijgekomen inmiddels?quote:Op maandag 13 september 2004 00:19 schreef Hellrazor het volgende:
15 Sept MTV Raps Day
....
De herhaling van de herhaalde herhalingquote:Op maandag 13 september 2004 00:19 schreef Hellrazor het volgende:
15 Sept MTV Raps Day
Woensdag 15 september is MTV NL in het teken van hiphop met MTV Raps Day.
ken niet zoveel tracks van hun. Alleen maar n aantal van 1 (hun laatste??) cd, waarvan de single "Return Of The Tres" is uitgebracht.quote:Op maandag 13 september 2004 12:01 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Wat vinden jullie van Delinqent Habits ? Kheb hun eerste album laatst aangeschaft, niet echt bijzonder, en als ik had geweten dat Sen Dog eraan mee deed, had ik het uiteraard niet gekocht.
heb een aantal nummers van ze, die zijn wel geinig.quote:Op maandag 13 september 2004 12:01 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
De herhaling van de herhaalde herhaling![]()
Wat vinden jullie van Delinqent Habits ? Kheb hun eerste album laatst aangeschaft, niet echt bijzonder, en als ik had geweten dat Sen Dog eraan mee deed, had ik het uiteraard niet gekocht.
Ja, preciesquote:Op maandag 13 september 2004 12:25 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Sen Dog, is dat die gast van Cypress Hill? die kan dus echt niet rappen![]()
Delinquent Habits is dope, destijds heb ik dat album op allerlei feestjes gedraaid en iedere keer sloeg het weer in als een bom. Lekker rauwe partymuziekquote:Op maandag 13 september 2004 12:01 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
De herhaling van de herhaalde herhaling![]()
de laatste tijd hoor ik tres delinquentes echt vaak op feestjesquote:Op maandag 13 september 2004 12:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Delinquent Habits is dope, destijds heb ik dat album op allerlei feestjes gedraaid en iedere keer sloeg het weer in als een bom. Lekker rauwe partymuziek
iig King Geedorah - Take Me To Your Leaderquote:Op dinsdag 14 september 2004 22:47 schreef Summoner het volgende:
Zo, heb op aanraden van PaRoDiUzZ "Madvillainy" gekocht. Helemaal verslaafd aan, precies het soort hiphop dat ik het meest trek. Ook Dälek en The Roots liggen in mijn straatje. Wil graag meer van dit soort wat experimentele, unieke platen hebben. Enige suggesties worden op prijs gesteld.
Goede aankoop...quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:47 schreef Summoner het volgende:
Zo, heb op aanraden van PaRoDiUzZ "Madvillainy" gekocht. Helemaal verslaafd aan, precies het soort hiphop dat ik het meest trek. Ook Dälek en The Roots liggen in mijn straatje. Wil graag meer van dit soort wat experimentele, unieke platen hebben. Enige suggesties worden op prijs gesteld.
zijn ook niet zo goed, maar heeft dezelfde 'sound' zeg maarquote:Op woensdag 15 september 2004 17:17 schreef Mar10Segovia het volgende:
Justice System kende ik overigens nog niet
Dank. Ja, haha, ik had inderdaad een bepaald nummer van het eerste album van Gang Starr in mijn hoofd toen ik dit maakte.quote:Op woensdag 15 september 2004 19:06 schreef Zander het volgende:
Cool hoor cosmick, leuke manier om die JB-sample te gebruiken ook.
ik vind die expirimentele hip-hop geweldigquote:Op woensdag 15 september 2004 00:10 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Goede aankoop...
Bij expirimentele Hiphop denk ikzelf overigens vaak meteen aan het Def Jux label, met artiesten zoals Aesop Rock, El-P en Cannibal Ox. Ikzelf ben er echter niet echt weg van, dus het moet je wel liggen denk ik.
Verder misschien ander werk van MF Doom en Madlib (King Geedorah inderdaad en misschien The Unseen) of:
- het vrij recente solo album van Gift Of Gab (van Blackalicious),
- Latyrx,
- Roots Manuva,
- Jedi Mind Tricks,
- Little Brother, People Under The Stairs (ook jazzy zoals The Roots)
Naja, Tony of iemand anders weet ongetwijfeld nog wel het een en ander
ja daar werd je idd niet vrolijk vanquote:Op dinsdag 14 september 2004 09:33 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik zit momenteel te genieten van The Infamous... maar wat zijn die gasten toch zwak geworden zeg de laatste tijd
Dat laatste album was echt droevig.
Cool, die is dus al uit? Ik dacht pas begin oktober, maar ik ga direct op zoek... lijkt me toch best een leuke plaat eigenlijk.quote:Op woensdag 15 september 2004 19:16 schreef Tony_Montana67 het volgende:
lekkere mix Cos.
Vandaag lag trouwens het album van Ohno - The Disrupt, met producties van J. Dilla en Madlib. Voorlopig ben ik nog niet helemaal overtuigd, maar ergens heeft het toch wel iets
tja er is veel verandert na YO!quote:Op woensdag 15 september 2004 23:49 schreef Timo20 het volgende:
[..]
ja daar werd je idd niet vrolijk van
volges mij was t n herhaling maar vanmiddag was op MTV zo`n lijstje met "22 grootste MC`s aller tijden". Stonden Nelly, Lil`Kim, Foxy Brown & DMX hoger als Chuck D.![]()
gelijk al niet meer serieus te nemen![]()
maar daar hebben we t volges mij al es over gehad
ik heb ze allemaal al gezienquote:Op maandag 13 september 2004 00:19 schreef Hellrazor het volgende:
15 Sept MTV Raps Day
Woensdag 15 september is MTV NL in het teken van hiphop met MTV Raps Day.
Eerst neemt de zender een duik in de rapgeschiedenis in Grab The Mic: 20 Years Of Hip-Hop, waarin onder meer de klassieke hip-hop-show 'Yo! MTV Raps' weer tevoorschijn komt. Daarna zien we de vrouwen die graag alles, maar dan ook alles willen delen met hun rapidolen in Sex 2K: Hip Hop Groupies. Als afsluiter toont MTV de beste MC's aller tijden voor je in een lijst samengesteld door hiphopblad XXL en MTV2 in 22 Greatest MC's. MTV Raps Day is op woensdag 15 september vanaf 13.00 uur te bekijken.
Thanksquote:Op donderdag 16 september 2004 00:51 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Ohja en Cos... gaaf hoor!
Long time no see trouwens...
De reviewversie is uit, deze keer met irritante onderbrekingen als 'Stones Throw' 'This Is A Promo'. Voorlopig vind ik het een interessant album, ik ben og steeds niet helemaal om.quote:Op donderdag 16 september 2004 00:51 schreef Mar10Segovia het volgende:
Cool, die is dus al uit?
Bij de blauwgele maffia liggen er meestal wel meerdere exemplaren.quote:Op donderdag 16 september 2004 20:37 schreef ThE_ED het volgende:
Zoals ik al zei in het betreffende centrale topic; ga ik bij een muziekzaak (nouja, de mediamarkt) in hun enorme CD collectie met mijn rugzakje vol metalpatches in het hiphop schap kijken naar één van mijn favoriete hiphop crews, Public Enemy, zijn er echt 0 CD's. Zijn ze nou zo populair en uitverkocht, of luistert er juist niemand meer naar?
Nouja, de CD's kom ik verder wel aan hoor.
Is er nog verder merchandising een beetje te krijgen in NL?
Ok, dan ga ik dat toch maar eens doen. Dat zal wel moeten lukkenquote:Op donderdag 16 september 2004 21:13 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Merchandise is rond optredens wel in orde, maar voor de rest is het redelijk bedroevend, dan kan je beter online op zoek gaan
Ah, cool. Weet ik wat ik moet zoeken. Dankquote:Op vrijdag 17 september 2004 10:38 schreef Zander het volgende:
Ik heb ff geGoogled (kon er zelf ook niet opkomen), en het is uit "Timebomb" (op Yo! Bum Rush the Show")
hier in de MediaMarkt liggen er nog regelmatig verschillende PE cd`s. De meest voorkomende is "It Takes A Nation...."quote:Op donderdag 16 september 2004 20:37 schreef ThE_ED het volgende:
Zoals ik al zei in het betreffende centrale topic; ga ik bij een muziekzaak (nouja, de mediamarkt) in hun enorme CD collectie met mijn rugzakje vol metalpatches in het hiphop schap kijken naar één van mijn favoriete hiphop crews, Public Enemy, zijn er echt 0 CD's. Zijn ze nou zo populair en uitverkocht, of luistert er juist niemand meer naar?
Nouja, de CD's kom ik verder wel aan hoor.
Is er nog verder merchandising een beetje te krijgen in NL?
Duh.quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:09 schreef Mellone het volgende:
Ik wil toch even kwijt dat de nieuwe Beastie boy's toch wel erg lekker klinkt!
Hier nog een. Binnenkort weer lekker shoppen, er ontbreekt nog wel meer...quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:12 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik moet hem nog kopen overigens.
ik moet m ook nog kopenquote:Op vrijdag 17 september 2004 12:14 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Hier nog een. Binnenkort weer lekker shoppen, er ontbreekt nog wel meer...
verjaardagsgeld![]()
Grrreat! Bedankt voor de moeite kerelquote:Op vrijdag 17 september 2004 14:29 schreef Zander het volgende:
Het is dat nummer van Mandrill, heb 't ff met de samples van Amazon.com gechecked.
Zie hier, hier heet 't trouwens "Mango meat".
Het is niet echt de moeite waard, de film was een stuk vermakelijker.quote:Op vrijdag 17 september 2004 14:32 schreef ThE_ED het volgende:
Heeft iemand hier de soundtrack van CB4, ik ben hie rnu toch aan het postenEn is het wat behalve de herinnering aan die grappige film?
En dat is dan weer meer een lollig nummerquote:Op vrijdag 17 september 2004 15:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Toegegeven, straigt outta Locash heb ik vroeger bijzonder vaak gedraaid
Cell Block 4, als ik het me goed uit de film herinner.quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:58 schreef jimjim1983 het volgende:
waar staat CB4 voor?![]()
Ja ik koop normaal ook niet zo snel een nieuwe plaat voor de volle mep, maar ik zag toen to the 5 boroughs liggen en ik dacht: "Ach, what the hell.." meteen gekocht dus.. En het is hoe vaker je em luistert hoe beter hij wordtquote:Op vrijdag 17 september 2004 13:45 schreef Summoner het volgende:
Ik heb laatste Beastie Boys plaat ook nog niet, ben hem namelijk nog niet voor een beschaafde prijs tegengekomen.
Lijkt absurd goedkoop, vooral Quality Control, maar volgens de FRS website zijn de J5 LP en Quality Control alletwee 'niet leverbaar'. Doen ze wel vaker, een enorm lage prijs neerzetten voor producten die ze toch niet meer verkopen, was nog een topic over laatst.quote:Op vrijdag 17 september 2004 21:21 schreef Ez3 het volgende:
jurassic 5 Power in numbers ¤11,99
Jurassic 5 ¤9,99
Quality control ¤4,99
Zo staat het op de FRS site
ow dat valt nog meer, ¤ 17,99quote:Op vrijdag 17 september 2004 19:05 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Yup, maar Power In Numbers kwam ik laatst nog voor 17,99 tegen, nu dus 9,99, dat is toch lekker zo'n korting.
Alleen jammer dat ik er destijds 'gewoon' 20 Euro voor heb betaald
Eind Oktober officieelquote:Op vrijdag 17 september 2004 22:23 schreef Timo20 het volgende:
wanneer komt die nieuwe JMT uit ??? of is ie al uit en heb ik weer iets gemist??
ik vind de meeste straatremixes niks aan, alleen de tekst van mijn band kan ik wel om lachenquote:Op zaterdag 18 september 2004 11:05 schreef S-Two het volgende:
iemand trouwens al de nieuwe d-men gehoord - straatremixes deel III
het is eigenlijk weer dezelfde formule als de andere twee, parodieën op anders nummers.. je moet er van houden... maar eigenlijk vind ik sommige nummers, stiekem, toch wel leuk....
is hij al uit dan!quote:Op vrijdag 17 september 2004 21:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Vinnie Paz is in vorm op het nieuwe JMT album
Stoupe heeft weer fijne sinistere beats gebrouwen, dus je mag zeggen dat Legacy Of Blood bijzonder geslaagd is op het eerste gehoor
Niet officieel...quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:49 schreef Hellrazor het volgende:
is hij al uit dan!![]()
ik heb u VBD op mijn pda staan en die wil er nog wel ff eropblijfen![]()
Heb kaartjes voor de vrijdag. Wordt nu de derde keer dat ik ze ga zien. Ben wel benieuwd, laatste werk is niet zo m'n ding. Op Rotterdam Import begonnen ze ook gaar, maar uiteindelijk gingen ze een beetje freestylen, jammen, etc. en dat werd nog wel wat.quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:13 schreef jimjim1983 het volgende:
THE ROOTS
Datum: vrijdag 17 december 2004
Voorverkoop vanaf: zaterdag 18 september 2004
aanvang: 21.00 uur
zaal open: 19.30 uur
entree: 22,50
Voorverkoop ook bij Backbeat.
ah ok, moet ik in de gaten houdenquote:Op zaterdag 18 september 2004 11:11 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Eind Oktober officieel
't was te verwachten , de meeste die vroeger goed waren dalen ver naar beneden zoals,quote:Op zondag 19 september 2004 23:28 schreef Mellone het volgende:
oke heb de plaat van 213 gehoord en dat zal waarschijnlijk ook wel de laatste keer zijn...
Echt niet mijn smaak, slappe r&b aftreksels :S
De 'G-Funk' sfeer is helemaal verdwenen idd, dit is een dertien in het dozijn plaat waar weinig op te beleven valtquote:Op zondag 19 september 2004 23:28 schreef Mellone het volgende:
oke heb de plaat van 213 gehoord en dat zal waarschijnlijk ook wel de laatste keer zijn...
Echt niet mijn smaak, slappe r&b aftreksels :S
Dat nummer zou je het hoogtepunt van het album kunnen noemen. Al is hoogtepunt een groot woord, een heel erg groot woord..quote:Op maandag 20 september 2004 16:10 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik zag laatst Groupie Love ofzo van 213 op tv, dat was inderdaad bagger met een rietje.
Ik ben dan ook niet van plan om mijn bandbreedte hier aan vuil te maken, maar is de rest ook zo slecht, of nóg slechter?
heb ff een paar nummertjes geluisterd, vind het niet echt bijzonder. maarja opgezwolle is dan ook de enige nederlandse hip hop die ik dope vind.quote:Op maandag 20 september 2004 22:21 schreef 2000seasons het volgende:
ik weet niet of er al over gesproken is maar t nieuwe album van kubus staat nu op luisterpaal. naar mijn mening 1 van de beste nederhop acts, met die gasten van opgezwolle. t klinkt egt relaxed.
quote:Op dinsdag 21 september 2004 20:08 schreef jimjim1983 het volgende:
http://stream.allhiphop.com/BRITNEY_16_BARS.ram
een 'rap' van britney spears
![]()
klinkt goed, ik ga 'm ff zoeken.quote:Op dinsdag 21 september 2004 23:32 schreef Mar10Segovia het volgende:
Iemand die Chittlin' Circuit Mixtape al gehoord van Little Brother? Is volgens mij al een tijdje uit maar ik had m nog niet eerder gehoord. Klinkt best lekker.
Er staan wat nieuwe nummertjes op (o.a. met samenwerkingen met Big Daddy Kane en Pete Rock) en wat remixes van nummers die op The Listening stonden. Die soulful beats van die gasten zijn zo vet...
Ik heb juist het omgekeerde, wat een bagger plaat voor de Beastie Boysquote:Op vrijdag 17 september 2004 17:47 schreef Ez3 het volgende:
[..]
En het is hoe vaker je em luistert hoe beter hij wordt
in de heineken music hall toch, of is dit weer een ander optreden?quote:Op woensdag 22 september 2004 15:16 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik heb juist het omgekeerde, wat een bagger plaat voor de Beastie Boys![]()
14 december treden ze trouwens op ergens in Amsterdam, grote kans dat ze oude (en goede) nummers spelen en dat ik dus aanwezig zal zijn.
Die op 14 dec. is inderdaad in de HMH. ±35 euro dacht ik...quote:Op woensdag 22 september 2004 15:25 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
in de heineken music hall toch, of is dit weer een ander optreden?
Het is op een dinsdag, dus als je OV hebt scheelt dat weer flink.quote:Op woensdag 22 september 2004 16:02 schreef Ez3 het volgende:
35 euro, en dan moet ik er nog zien te komen vanuit eindhoven![]()
quote:Op woensdag 22 september 2004 17:37 schreef Mar10Segovia het volgende:
Vandaag besteld:
Artifacts - Between a rock & a hard place
quote:Organized Konfusion - Onrganized Konfusion
quote:Common Sense - Resurrection
quote:Lords Of The Underground - Here come the lords
quote:Smif n Wessun - Dah Shinin'
Zeker een supervette CD. Ik heb over het algemeen een voorkeur voor wat vrolijkere funky/jazzy beats, maar dat neemt niet weg dat ik een donkere plaat met zware beats ook erg kan waarderen. Dah Shinin' is hier bijna het perfecte voorbeeld van.quote:Op woensdag 22 september 2004 19:09 schreef jimjim1983 het volgende:
allemaal hele goeie albums, vooral Dah Shinin' vind ik persoonlijk echt heel dope.
goeie shit hoor!quote:Op woensdag 22 september 2004 17:37 schreef Mar10Segovia het volgende:
Vandaag besteld:
Artifacts - Between a rock & a hard place
Organized Konfusion - Onrganized Konfusion
Common Sense - Resurrection
Lords Of The Underground - Here come the lords
Smif n Wessun - Dah Shinin'![]()
Ik wilde dat dus ook doen, maar vond het album te vet en moest em gewoon hebben. Ik vind het dus echt een meesterlijk albumquote:Op vrijdag 17 september 2004 13:45 schreef Summoner het volgende:
Ik heb laatste Beastie Boys plaat ook nog niet, ben hem namelijk nog niet voor een beschaafde prijs tegengekomen.
Heej Mr. Tearquote:Op donderdag 23 september 2004 14:37 schreef Mr.Tear het volgende:
Hee, peeps.
...
nog nooit van gehoord iig, maar volgens mij moet je wel voor de meeste plaatsen waar hij op zal treden een minimumleeftijd hebben.quote:Op donderdag 23 september 2004 17:39 schreef Hellrazor het volgende:
zit er trouwens een leeftijdsgrens op ''concentejes'' van pollitiek gerichte rappers zoals immortal technique enzo ?
want het lijkt mij wel leuk om een keertje daar naar toe te gaan als hij weer is in nl is![]()
je moet zeker minimaal 16/18 zijn danquote:Op donderdag 23 september 2004 18:14 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nog nooit van gehoord iig, maar volgens mij moet je wel voor de meeste plaatsen waar hij op zal treden een minimumleeftijd hebben.
daar ben ik dus een hele grote liefhebber van dus ik ga maar ff op zoekquote:Op woensdag 22 september 2004 15:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:
CD: Jean Grae - This Week
Voor mensen die van Storytelling houden, het is ff wennen, maar daarna wordt het toch een bijzonder prettig album
18 meestal. moet je nog ff een paar jaartjes wachtenquote:Op donderdag 23 september 2004 23:15 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
je moet zeker minimaal 16/18 zijn dan![]()
PUTS ga ik ook zeker heen, al is het op zondagquote:Op donderdag 23 september 2004 16:24 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
PUTS wordt vet, ik ga er zeker heen. Jim ook geloof ik... wie nog meer?
Binnenkort ff kaarten halen.
En die Young Blood Brassband heb je inderdaad al -tig keer gepomoot. Ga eens even wat opzoeken van die gasten
Leuke aankopen btw.
Meen je dat nou. Voor een concert.quote:Op donderdag 23 september 2004 23:15 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
je moet zeker minimaal 16/18 zijn dan![]()
ja ligt natuurlijk aan de plaats waar het gehouden wordt, voor bijv. de melkweg of paradiso moet je volgens mij wel 18 zijn.quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:51 schreef Mr.Tear het volgende:
[..]
PUTS ga ik ook zeker heen, al is het op zondag
Tja, sorry, maar met The Young Blood Brassband maakte ik voor het eerst kennis toen ze live speelden en ik sloeg zowat stijl achterover, met name van de Tuba speler. Damn, die man
Kortom ze verdienen het gewoon, om gepromoot te worden.
[..]
Meen je dat nou. Voor een concert.
Maar ja enerzijds ik ging iig een aantal jaartjes geleden elke zaterdag uit in Tivoli Utrecht en daar moet je 16 zijn (vrij jong dus) om naar binnen te mogen zonder begeleiding van een volwassene. Misschien dat het daarmee te maken heeft dat ik het raar vind. In veel concertzalen/ discotheken moet je natuurlijk wel 18 zijn. Maar toch voor een concert?
Ja precies, daarom had ik ook zoiets van concertenquote:Op vrijdag 24 september 2004 16:16 schreef keeper het volgende:
Paradiso/Melkweg moet je alleen 18 zijn voor de feesten ed. Concerten zijn meestal 16+ of zonder leeftijdsrestrictie (Kabouter Plop.).
Gewoon bij het postkantoor (ticketservice).quote:Op vrijdag 24 september 2004 18:02 schreef jimjim1983 het volgende:
hoe heb je die gehaald?
quote:Op vrijdag 24 september 2004 18:10 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Gewoon bij het postkantoor (ticketservice).
quote:Op zaterdag 25 september 2004 20:11 schreef ee-04 het volgende:
Nu pas heb ik deze topicreeks ontdekt:D Ben fanatiek aan het downloaden van jedi, wat een vette nummers niet normaal!
Veel van wat ik in deze topicreeks nu zie is precies de hiphop die ik vet vind, thx jongens
nee even kijken nuquote:Op zaterdag 25 september 2004 20:15 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja jedi mind tricks zijn dope.
ken je Organized Konfusion al?![]()
![]()
welk programma gebruik je?quote:Op zaterdag 25 september 2004 20:33 schreef ee-04 het volgende:
hij vindt niks
ik zal alvast iets verklappen:quote:Op zondag 26 september 2004 12:36 schreef Timo20 het volgende:
Net ook de nieuwe single van Eminem gehoord en ben idd dus niet echt onder de indruk. nep beats, veel te flets. gare lyrics ook
de rest van t album moet wel heel goed worden wil dit nog iets worden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik voel het gewoon![]()
Neem aan van wel, ik heb het van de flyer en het staat ook op hun site. Die gasten weten steeds relaxtere optredens te regelen.quote:Op vrijdag 24 september 2004 20:10 schreef jimjim1983 het volgende:
boemklatsch feest? zijn de people under the stairs dan een onderdeel van dat feest?
ik weet niet waar je het nummer kan vinden maar volgens mij deden ze het in samenwerking met BNN, misschien dat je op hun site wat kunt vinden.quote:Op zondag 26 september 2004 18:33 schreef S-Two het volgende:
de vriendin van mn broer komt uit Honduras en omdat d-men daar laatst is geweest en een nummer over Honduras heeft gemaakt vroeg ze mij of ik dit nummer kan vinden. Ik heb overal gezocht maar kan helaas nergens iets vinden, dus mayb dat iemand van jullie dit nummer kent/heeft
het nummer heet: leven van de mara´s of leven met de mara´s
bvd
Een typische Eminem-track dus. (ben er nooit liefhebber van geweest).quote:Op maandag 27 september 2004 12:35 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het typische is dat het wel werkt en dat je binnenkort doodgegooid gaat worden met deze track
Verschrikkelijk inderdaad. En voor deze track en videoclip krijgt ie vast weer allerlei MTV awards..quote:Op maandag 27 september 2004 12:35 schreef Tony_Montana67 het volgende:
--.
Het typische is dat het wel werkt en dat je binnenkort doodgegooid gaat worden met deze track
Best Hiphopquote:Op maandag 27 september 2004 12:42 schreef cosmick het volgende:
[..]
Verschrikkelijk inderdaad. En voor deze track en videoclip krijgt ie vast weer allerlei MTV awards..
Triest.
Ironisch eigenlijkquote:Op maandag 27 september 2004 13:30 schreef Mar10Segovia het volgende:
En Eminem heeft nog wel zo'n hekel aan die twee, omdat ze van die troep maakten
okay bedankt, ik zal ff kijken..quote:Op zondag 26 september 2004 21:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik weet niet waar je het nummer kan vinden maar volgens mij deden ze het in samenwerking met BNN, misschien dat je op hun site wat kunt vinden.
Dr.Dre he.quote:Op maandag 27 september 2004 18:56 schreef 2000seasons het volgende:
het is wel jammer dat het eerste elbum van eminem, infinite, nooit zo in the picture is geweest, terwijl dit album toch een heel andere stijl heeft dan zn latere albums. het nummer infinite van dat album is echt een supervet nummer. bij eminem denken de meeste mensen gelijk aan de albums vanaf the slim shady EP en das toch wel jammer
hij is pas doorgebroken (op commerciele basis dan) met Slim Shady EP , maarja je hebt het volgensmij over een album uit 1997 , niet dat het geen goed album is ofzo , ik heb het gewoon nooit echt op Eminem gehad , niet vanwege zijn skills of rhymes , maar ik vind zijn stem gewoon irritant , en in de meeste gevallen te overheersendquote:Op maandag 27 september 2004 18:56 schreef 2000seasons het volgende:
het is wel jammer dat het eerste elbum van eminem, infinite, nooit zo in the picture is geweest, terwijl dit album toch een heel andere stijl heeft dan zn latere albums. het nummer infinite van dat album is echt een supervet nummer. bij eminem denken de meeste mensen gelijk aan de albums vanaf the slim shady EP en das toch wel jammer
ja Illadeplh halflife is ook erg goed. maar do you want more?1!?!? is zo belachelijk relaxed dat het verboden zou moeten worden, iedere keer als ik dat album luister krijg ik zin om niks te gaan doenquote:Op maandag 27 september 2004 20:36 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Do You Want More!!!?? is wel het beste album van The Roots, maar als je het met afstand noemt, dan doe je Illadelph Halflife wel tekort, dat album is toch wel zo verschrikkelijk prettig
Slecht is misschien niet eens het juiste woord. Voorspelbaar, oninteressant en ongeïnspireerd zijn de woorden die het wmb typeren.quote:Op maandag 27 september 2004 19:24 schreef Mr.Tear het volgende:
Dr.Dre he.
Maar die nieuwe track is dus errug slecht, begrijp ik.
quote:Op zondag 26 september 2004 15:19 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik zal alvast iets verklappen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik voel het gewoon![]()
kben er bang voor
Kheb trouwens "Critical Beatdown" van Ultramagnetic MC`s nog steeds nergens zien liggen. Iemand die weet waar t nog voor n redelijke prijs verkrijgbaar is??dan moet ik die morgen maar es gaan checken of zo ff soulseek aanslingerenquote:Op maandag 27 september 2004 21:08 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja Illadeplh halflife is ook erg goed. maar do you want more?1!?!? is zo belachelijk relaxed dat het verboden zou moeten worden, iedere keer als ik dat album luister krijg ik zin om niks te gaan doenen dat is iets goeds.
ik meen juist (maar kan t fout hebben) dat Eminem z`n laatst uitgebrachte tracks (en dus ook t grootste gedeelte van z`n nieuwe album) zelf heeft geproduceerd?? Misschien dat t daar juist mis is gegaan. Ik denk persoonlijk dat als ie nog iets leuks wilt afleveren en wilt blijven scoren, dat ie dan Timbaland es moet opzoeken...quote:Op maandag 27 september 2004 22:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Slecht is misschien niet eens het juiste woord. Voorspelbaar, oninteressant en ongeïnspireerd zijn de woorden die het wmb typeren.
Van de eerdere tracks kon je niet houden, maar het was zorgvuldig in elkaar gezet, dat is hier absoluut niet meer het geval. Het klinkt geforceerd en gemaakt; net alsof hij nog dacht 'O shit, ik moet over een halfuurtje nog een track inleveren.'
De Dre formule blijkt wederom beperkt houdbaar, het is wachten op een nieuwe brainwave bij hem, anders is het deze keer definitief over
maar ja dat heeft toch geen zin: hij blijft toch wel scoren
De herfst en winter komen er weer aan en dan heb ik altijd zo veel meer zin om hiphop te luisteren dan in de zomer. Zo van: kga lekker ver onder de deken kruipen, zet n album a la Jazzmataz 1 op en chillen maar![]()
Vraag me af hoe dat komtHow can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Ik heb het eigenlijk precies andersom, veel hiphop vind ik echt zomermuziek. Vooral ook van die (beetje) cheesy dingen die niet zoveel inhoud hebben zoals The Chronic en Doggystyle (dik 10 jaar oud inmiddels, maar ik vind het nog steeds wel ok).quote:Op dinsdag 28 september 2004 00:31 schreef Timo20 het volgende:
De herfst en winter komen er weer aan en dan heb ik altijd zo veel meer zin om hiphop te luisteren dan in de zomer. Zo van: kga lekker ver onder de deken kruipen, zet n album a la Jazzmataz 1 op en chillen maar![]()
Vraag me af hoe dat komt
quote:Hi kids! Do you still like violence? Then get a load of what the disaffected suburban troglodytes who've worshipped Eminem's last three albums do to him when "Just Lose It" hits the airwaves. Despite bringing home that 8 Mile Oscar®, Marshall Mathers has still maintained some semblance of street cred as a confrontational mainstream rap artist. But then, all things end, and this Nickelodeon Nation-targeted nail in the coffin ought to go down as one of the most brutal career-killers since Spies Like Us. Eminem has long courted an adolescent audience, but he overshoots the mark considerably this time, offering enough fart jokes and "bunghole" references to fulfill even the most infantile prepubescent fantasy.
Where to even begin? The song's neutered hook wallows in excruciating cartoon laser-synth overload, set to the most stilted beat this side of a Bop-It. And the taboos! Eminem takes a swipe at Michael Jackson, mugs like Pee-Wee Herman, subjects everyone to a humorless mid-song breakdown tutorial, details an S&M scenario that wouldn't make John Ashcroft blush, and finally, utters the unthinkable clunker: "Guess who's back with a brand new rap!" The deadpan chorus hammers in Em's final nail, making even Eminem's most politically correct foes long for the days when he at least cared about homophobia: "Yeah boy, shake that ass/ Whoops, I mean girl/ Girl, girl, girl." Also, what the fuck is "pajama time"?
quote:Op dinsdag 28 september 2004 02:11 schreef Hellrazor het volgende:
ik heb het al het was Delinquent Habits - Return Of The Tres
wat een heerlijke beat is dat tog
ff downloadenquote:Op dinsdag 28 september 2004 02:45 schreef Hellrazor het volgende:
OMG ik heb het nummer govonden wat ik al 3 jaar zocht![]()
![]()
![]()
Pharoahe Monch - Simon Says![]()
die beat![]()
![]()
![]()
En dan te bedenken dat zijn album, hoe voorspelbaar het ook was, op No.1 stond in The Most Anticipated Hiphop Albums of 2004.quote:Op maandag 27 september 2004 22:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Slecht is misschien niet eens het juiste woord. Voorspelbaar, oninteressant en ongeïnspireerd zijn de woorden die het wmb typeren.
Van de eerdere tracks kon je niet houden, maar het was zorgvuldig in elkaar gezet, dat is hier absoluut niet meer het geval. Het klinkt geforceerd en gemaakt; net alsof hij nog dacht 'O shit, ik moet over een halfuurtje nog een track inleveren.'
De Dre formule blijkt wederom beperkt houdbaar, het is wachten op een nieuwe brainwave bij hem, anders is het deze keer definitief over
die is zeer strak jaquote:Op dinsdag 28 september 2004 02:45 schreef Hellrazor het volgende:
OMG ik heb het nummer govonden wat ik al 3 jaar zocht![]()
![]()
![]()
Pharoahe Monch - Simon Says![]()
die beat![]()
![]()
![]()
Dat kan wel , maar niet als het aan MTV zou liggen ik bedoel de clip van zowel purple pills , als my band als in da club als etcetcetc zijn wel aan tezien maar de kwaliteit van de nummers laat te wensen overquote:Op dinsdag 28 september 2004 17:51 schreef keeper het volgende:
Een album kan toch best "most anticipated" zijn en vervolgens helemaal kut zijn?
Damn, we worden nu al chagrijnige oude mannetjes die lopen te zeuren dat vroeger alles beter wasquote:Op dinsdag 28 september 2004 23:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ok maar dan heb je het over het verschil tussen hiphop en hippop(wat in de volksmond al snel rap genoemd word) , en idd ik zit te wachten op een revival van yo mtv raps , want die battles en dance programmas begginnen mij de keel uit te hangen , desnoods zouden ze die programmas om een uurtje of 11 moeten herhalen , dat was tenminste goed
nah ben geen chagerijnig oud mannetje , vind het alleen zo jammer dat ik op incidentele uitschieters na de laatste 3 jaar eilk niks vernieuwend heb gehoord binnen de commerciele hiphop scenequote:Op dinsdag 28 september 2004 23:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Damn, we worden nu al chagrijnige oude mannetjes die lopen te zeuren dat vroeger alles beter was
Maar als we dan toch bezig zijn met veranderen mogen de Dutchmasters ook weer terug natuurlijk
Ben ik ook wel met je eens, maar dat geldt voor een hoop genres. Popmuziek is in de meeste gevallen niets meer dan fastfood. Alles moet sneller en eenvoudiger, dus ook de muziek en de trends.quote:Op dinsdag 28 september 2004 23:52 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
nah ben geen chagerijnig oud mannetje , vind het alleen zo jammer dat ik op incidentele uitschieters na de laatste 3 jaar eilk niks vernieuwend heb gehoord binnen de commerciele hiphop scene
hm okay wat posts teruglezend had ik jouw naam er beter niet bij kunnen betrekken, maar voor de rest blijf ik wel achter m'n betoog staanquote:Op woensdag 29 september 2004 00:10 schreef Hellrazor het volgende:
ik![]()
ik geef alleen mijn mening hoor
dat is omdat deze ''rappers'' vooral de kijk op de ''scene'' helemaal verkloten omdat iedereen dan denkt dat hiphop over pistolen en bitches gaat , want als je in veel topics ziet die over hiphop gaan komt er weer iemand met ''ik heb het niet zo met negers die over bicthes en ho's praten'' daaromquote:"Van Schooly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes, het maakt niet uit, als het maar wat met hiphop te maken heeft" -deze zin is terecht uit de OP gehaald, want zoveel tolerantie is hier niet bepaald, sterker nog, jullie nemen jezelf zo serieus, dat als iemand voor de gein een hiphop central topic opent met de titel Get Rich Or Die Trying, iedereen meteen helemaal over de zeik is en zich in z'n eer voelt aangetast.
nee wat je nu krijgt is lekker, hetzelfde kliekje dat constant maar terug blijft grijpen naar de old school, net alsof in die tijd niet over guns en bitches gerapt werd...quote:Op woensdag 29 september 2004 00:14 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
dat is omdat deze ''rappers'' vooral de kijk op de ''scene'' helemaal verkloten omdat iedereen dan denkt dat hiphop over pistolen en bitches gaat , want als je in veel topics ziet die over hiphop gaan komt er weer iemand met ''ik heb het niet zo met negers die over bicthes en ho's praten'' daarom![]()
nee , want ik bv grijp niet naar de oldschool (ken ik veel te weinig vanquote:Op woensdag 29 september 2004 00:16 schreef Deelat het volgende:
[..]
nee wat je nu krijgt is lekker, hetzelfde kliekje dat constant maar terug blijft grijpen naar de old school, net alsof in die tijd niet over guns en bitches gerapt werd...
is iets heel anders danquote:Een uitspraak als 'niks vernieuwends gehoord in de hiphop de laatste 3 jaar' is echt bespottelijk, van Madlib tot de Neptunes tot Dizzee Rascal tot Aesop Rock, ik hoor echt zo veel originele shit, maar het zal wel aan mijn oren liggen ofzo...
Er zijn een hoop innovatieve en interessante acts die veel te weinig aandacht krijgen, terwijl een kleine groep, die je moeilijk kunt betichten van meer originaliteit, veel meer aandacht krijgt. Het ging in deze discussie puur om de dingen die MTV uitzendt, die geen eerlijk beeld geven van wat er binnen de scene speelt, om nog maar te zwijgen van 'Urban Town', waar Joe en Chingy als boegbeelden worden neergezet.quote:nah ben geen chagerijnig oud mannetje , vind het alleen zo jammer dat ik op incidentele uitschieters na de laatste 3 jaar eilk niks vernieuwend heb gehoord binnen de commerciele hiphop scene
Ik probeer geen indruk te maken , alleen mijn mening te geven , en dat is net zogoed mijn recht als het jouwe , en dat geld het zelfde voor mijn mening over Clipse en Neptunes productsquote:Op woensdag 29 september 2004 00:07 schreef Deelat het volgende:
Ik vind de posts op de laatste paar pagina's (en ook wel in andere delen) ook nogal als ouwe lullen gezeik overkomen. Er hangt een beetje een puristen sfeertje van mensen die het allemaal wel beter weten dan de mensen die Clipse luisteren bijvoorbeeld (nog daarover, het lijkt me ook weer niet zo onlogisch dat een album met alleen maar Neptunes producties in een 'most anticipated' lijstje, staat, bovendien was Grindin' in Amerika een veel grotere hit dan hier). Net waar we op zaten te wachten, fok!'s eigen hiphop smaakpolitie. Op wie proberen jullie indruk te maken?
Misscien dat je het het verkeerd gel;ezen hebt of een woordje overgeslagen hebt , maar ik had het over de commerciele(nog duidelijker dingen die op MTV uitgezonden worden) hiphop , en daar horen Aesop en Madlib op dit moment niet echt toequote:Een uitspraak als 'niks vernieuwends gehoord in de hiphop de laatste 3 jaar' is echt bespottelijk, van Madlib tot de Neptunes tot Dizzee Rascal tot Aesop Rock, ik hoor echt zo veel originele shit, maar het zal wel aan mijn oren liggen ofzo....
quote:.....
Als iemand het gaat openen ga ik mij niet ergeren aan de titel hoor , daarnaast mag ik net zo goed een mening over een album geven als jou , en als ik het afkraak is dat mijn mening , netzo als het jouw mening is dat je het goed vind , als je geirriteerd raakt zodra een of ander persoon jou mening niet deelt is dat dan meteen een vorm van intolerantie , of maakt dat jou zelf intolerant ?quote:"Van Schooly D tot Coolio, van Brand Nubian tot Dr. Dre, van Marley Marl tot The Neptunes, het maakt niet uit, als het maar wat met hiphop te maken heeft" -deze zin is terecht uit de OP gehaald, want zoveel tolerantie is hier niet bepaald, sterker nog, jullie nemen jezelf zo serieus, dat als iemand voor de gein een hiphop central topic opent met de titel Get Rich Or Die Trying, iedereen meteen helemaal over de zeik is en zich in z'n eer voelt aangetast.
without braggin', daar ben ik dus al maanden mee bezig, maar juist door andere, eerlijkere produkten te bespreken en niet de inwisselbare klonen van elkaarquote:als je ze gewoon enthousiast benaderd en wat nummers aanraad help je er tenminste aan mee die 'scene' een wat positiever beeld te geven.
quote:Op woensdag 29 september 2004 00:07 schreef Deelat het volgende:
Dat ze ondertussen zelf nummers als Simon Says of albums als Mecca And The Soul Brother niet kennen, doet blijkbaar niet ter zake dan....
tja niet iederen maakt nu eenmaal muziek die 't goed doet op de radio, maar toch ben ik blij dat er dan toch nog spul als Dizzee Rascal of the Neptunes voorbij komt op mtv, ik bedoel in de tijd van ATCQ stonden er ook rappers als Vanilla Ice en MC Hammer bovenaan de hitlijsten, maar dat betekent nog niet dat muziek als ATCQ niet gewardeerd werd/wordt.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
is iets heel anders dan
[..]
Er zijn een hoop innovatieve en interessante acts die veel te weinig aandacht krijgen, terwijl een kleine groep, die je moeilijk kunt betichten van meer originaliteit, veel meer aandacht krijgt. Het ging in deze discussie puur om de dingen die MTV uitzendt, die geen eerlijk beeld geven van wat er binnen de scene speelt, om nog maar te zwijgen van 'Urban Town', waar Joe en Chingy als boegbeelden worden neergezet.
Dan ben ik wel zo puristisch dat ik me daar tegen verzet ja, omdat ik in de gemiddelde platenzaak steeds harder moet zoeken naar een alternatief hiphopalbum.
:'(quote:Op woensdag 29 september 2004 00:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Touché
Met als verschil dat er programma's waren waar de onbekendere dingen voorbij kwamen. Nu zijn de 'hiphop'programma's gevuld met zaken die overdag op TV te zien zijn. Dat kan en mag niet de bedoeling zijn van dat soort programma's.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:24 schreef Deelat het volgende:
[..]
tja niet iederen maakt nu eenmaal muziek die 't goed doet op de radio, maar toch ben ik blij dat er dan toch nog spul als Dizzee Rascal of the Neptunes voorbij komt op mtv, ik bedoel in de tijd van ATCQ stonden er ook rappers als Vanilla Ice en MC Hammer bovenaan de hitlijsten, maar dat betekent nog niet dat muziek als ATCQ niet gewardeerd werd/wordt.
okay gewoon je mening geven is iedereen vrij in natuurlijk, ik doelde ook meer op het door sommige users afzeiken van mensen die blijkbaar naar verkeerde hiphop luisteren.quote:Op woensdag 29 september 2004 00:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik probeer geen indruk te maken , alleen mijn mening te geven , en dat is net zogoed mijn recht als het jouwe , en dat geld het zelfde voor mijn mening over Clipse en Neptunes products
zie mijn reactie op tony's postquote:Misscien dat je het het verkeerd gel;ezen hebt of een woordje overgeslagen hebt , maar ik had het over de commerciele(nog duidelijker dingen die op MTV uitgezonden worden) hiphop , en daar horen Aesop en Madlib op dit moment niet echt toe
het gaat mij dus niet om het niet delen van mijn mening (ik vind die old school shit ook vet trouwens)quote:Als iemand het gaat openen ga ik mij niet ergeren aan de titel hoor , daarnaast mag ik net zo goed een mening over een album geven als jou , en als ik het afkraak is dat mijn mening , netzo als het jouw mening is dat je het goed vind , als je geirriteerd raakt zodra een of ander persoon jou mening niet deelt is dat dan meteen een vorm van intolerantie , of maakt dat jou zelf intolerant ?
op de radio heb je met 3voor12XL ook echt de perfecte mix, op mtv had je vorig jaar nog MTV Base (zo heette het toch?) door Brainpower gepresenteerd waar ook variatie in zat, in 1 uitzending kwamen zowel Souls Of Mischief als Fabolous voorbij, het is zonde dat hij daar weg is als presentator, want hij was geloof ik ook voor een deel verantwoordelijk voor de clipkeuzequote:Op woensdag 29 september 2004 00:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Met als verschil dat er programma's waren waar de onbekendere dingen voorbij kwamen. Nu zijn de 'hiphop'programma's gevuld met zaken die overdag op TV te zien zijn. Dat kan en mag niet de bedoeling zijn van dat soort programma's.
Dat programma met Glaze op TMF van een aantal jaren geleden had een prima mix. Hits, classics en onbekendere groepen kwamen aan bod.
het moest niet , het werd gewoon gedaan omdat het gewoon totaal niet bij de reeks hoordenquote:Op woensdag 29 september 2004 00:28 schreef Deelat het volgende:)
over die topictitel, ik weet niet of je het destijds heb meegekregen, maar titel moest aangepast worden
precies, het kan mij verder ook niks schelen dat iemand die en die classic niet kent, alleen maar meer te ontdekken nog voor diegene, maar zo zit het dus ook bij mensen die net met hiphop in aanraking komen via clips op mtv, als ze er voor open staan is er voor hun een heel genre te ontdekken, maar als ze meteen verteld wordt dat ze sneu zijn door daarnaar te luisteren zullen ze het waarschijnlijk niet direct uitproberenquote:Op woensdag 29 september 2004 00:27 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
![]()
Hellrazor is gekwetst![]()
maar ff serieus ik kan tog ook niet elke artiesten en nummers van hun kennen![]()
Het hoefde idd niet, maar het werd gedaan als provocatie. Daar ging ik om niet nader te noemen redenen toen wat hard op in. Maar dat is oude koeien uit de sloot halen en dat is irrelevantquote:Op woensdag 29 september 2004 00:32 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
het moest niet , het werd gewoon gedaan omdat het gewoon totaal niet bij de reeks hoorden
het werd nog net niet verplicht idd, maar er zou niet meer gepost worden als die titel bleef en er werd verzocht om het te veranderen, dat was geen idee van MaartenHG zelf (de topic opener)quote:Op woensdag 29 september 2004 00:32 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
het moest niet
in die reeks waar je het over alle vlakken van hiphop kan hebben bedoel je?quote:het werd gewoon gedaan omdat het gewoon totaal niet bij de reeks hoorden
tja dat is wel een echt minpunt van MTV, misschien collectief een brief naar ze sturen ofzo hahaquote:Op woensdag 29 september 2004 00:34 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Vorig jaar ja, maar dat is ook weer wegbezuinigd en daar ging het dus om
Het wordt steeds minder en je moet steeds meer zoeken wil je iets buiten de mainstream horen. Dat mag je puristisch of ouderwets noemen, maar van de nieuwste BEP, Eminem of Nelly plaat kan ik niet warm of koud worden, de nieuwe Non-Phixion, JMT of de komende helden van Neerlands bodem Track Addicts boeien mij nou eenmaal meer
en ? wat zonden ze terug ?quote:Op woensdag 29 september 2004 00:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een e-mail gestuurd naar MTV, maar in het antwoord werd uitgelegd dat Hiphop als los onderdeel van de 'Urbanscene' niet interessant genoeg was. De enkele duizenden kijkers maximaal zijn geen reden om een programma in de lucht te houden.
Door dat soort geintjes wordt ik soms dus wat vinniger tegen weer een nieuwe plaat van een 'commerciële artiest', want mede dankzij hen, verdwijnen andere artiesten van de buis
quote:Op woensdag 29 september 2004 00:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
uhhm heb je de post wel gelezen na de eerste 10 woorden (niet lullig bedoelt hoor)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |