En C'era una volta il West is Once Upon a Time in the West.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 09:15 schreef MikeyMo het volgende:
Wo hu cang long is overigens Crouching Tiger, Hidden Dragon en Buono, il brutto, il cattivo, Il is beter bekend als "the good the bad and the ugly"
Daarom is er ook dit topic: Biecht op: welke film uit de Bottom100 ken jij?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 09:21 schreef Eev het volgende:
Ook leuk... Aan welke crap films uit de bottom 100 heb je je netvliezen bloot gesteld.
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 09:22 schreef Gorro het volgende:
[..]
Daarom is er ook dit topic: Biecht op: welke film uit de Bottom100 ken jij?
damn you... vanavond maar ff tijd maken dan, is echt een topfilmpjequote:Op donderdag 5 augustus 2004 09:39 schreef Shark.Bait het volgende:
ja, Pulp fiction heb ik thuis al jaren liggen maar nog steeds niet gezien
93 van de Top 100, 183 van de Top 250, 281 van de Top 500 en 436 van de gehele Top 1000quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:01 schreef Sai het volgende:
En hoeveel heeft iedereen hiervan gezien?.
43 van de eerste 250.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 13:01 schreef Sai het volgende:
En hoeveel heeft iedereen hiervan gezien?.
Ook zoiets, al moet ik er van de top 100 nog eentje zien dacht ikquote:Op donderdag 5 augustus 2004 11:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ga ze niet allemaal opnoemen, maar ik heb er ongeveer 230 gezien, waaronder alles uit de top 100. De overige 20 zijn degenen die me het minst aanspreken en het is dus mogelijk dat het nog wel even duurt voor ik daar naar ga kijken.
huhquote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:39 schreef California het volgende:
[..]
43 van de eerste 250.
Oh, en 128 van de IMDb top 250.
Wat?quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:48 schreef dolle_hond het volgende:
huh
109.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 14:39 schreef California het volgende:
[..]
43 van de eerste 250.
Z'n sig.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 19:45 schreef Khalein het volgende:
Ohwja: Gorro! Waar vind ik de top-1000?![]()
Mijn eigen Top 1000 staat in m'n sig.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 19:45 schreef Khalein het volgende:
Ohwja: Gorro! Waar vind ik de top-1000?![]()
Goed gezien, maar ik bedoelde een anderequote:Op donderdag 5 augustus 2004 20:03 schreef sweek het volgende:
Z'n sig..
quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:13 schreef Norman het volgende:
In ieder geval meer dan de helft. Eigenlijk zouden ze dit moeten indexeren zodat je een beetje staat als filmliefhebber.
Nou, meer het idee dat de hoeveelheid geziene films uit de IMDB 250 laat zien of je wel of niet een filmkenner bent.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 22:25 schreef Norman het volgende:
Ik weet, kan niet aan je tippen Sai.
Deze heb ik allemaal gezien.quote:Op donderdag 5 augustus 2004 08:50 schreef MikeyMo het volgende:
Ik kan geen oudere topics meer vinden, mocht die er wel zijn, dan is een fris nieuw topic op zijn tijd ook wel eens lekker
daar zit hele mooie klassieke muziek inquote:Op maandag 9 augustus 2004 01:03 schreef Djeez het volgende:
En nu is de #51 op tv, Requiem for a dream! Ik ben hem aan het opnemen, heb k morgen wat te doen.
Heb je geen behoefte om de Hitchcock-films te bekijken?quote:Op zondag 6 november 2005 11:20 schreef victorinox het volgende:
Ik heb er dus 124 gezien.
Er zullen er nog hooguit 15 films bijkomen, maar de rest hoef ik niet te zien.
Ik heb er 190 gezien en wil zeker de rest ook allemaal nog zien, hoewel ik aan de meeste ook weinig behoefte heb, maar 't is natuurlijk wel heel stoer om ze allemaal gezien te hebben en daar gaat het natuurlijk om.quote:Op zondag 6 november 2005 11:20 schreef victorinox het volgende:
Ik wel, maar Rebecca bijvoorbeeld viel me enorm tegen.quote:Op zondag 6 november 2005 11:24 schreef Mike het volgende:
Heb je geen behoefte om de Hitchcock-films te bekijken?
Op het moment nog niet, maar misschien dat ik ze later wel ga kijken.quote:Op zondag 6 november 2005 11:24 schreef Mike het volgende:
[..]
Heb je geen behoefte om de Hitchcock-films te bekijken?
Het staat natuurlijk steeds mooier als het lijstje groter wordt.quote:Op zondag 6 november 2005 11:30 schreef Arcee het volgende:
maar 't is natuurlijk wel heel stoer om ze allemaal gezien te hebben en daar gaat het natuurlijk om.
Met Charlie Chaplin heb ik wat gemengde gevoelens.quote:Overigens ontdek ik ook nu nog films die ik erg goed vond en waarvan ik dat niet direct gedacht had. The Great Dictator en Paths of Glory bijvoorbeeld. Twee topfilms.
Welke stuk of 15 wil je nog wel zien? Eens kijken of er van de overige nog de moeite waard zijn voor je.quote:Op zondag 6 november 2005 11:39 schreef victorinox het volgende:
Op het moment nog niet, maar misschien dat ik ze later wel ga kijken.
Het is niet bepaald mijn favoriete genre, maar ze lijken me wel mooier dan de rest van dat art-house spul.
Exact.quote:Op zondag 6 november 2005 11:44 schreef victorinox het volgende:
Het staat natuurlijk steeds mooier als het lijstje groter wordt.
The Straight Story is zeker de moeite waard, alleen al om de prachtige muziek.quote:Maar ik denk niet dat ik al die Lynch-films ga trekken, en dat zullen dus zeker de allerlaatste films zijn die ik ooit ga kijken.
Gold Rush vond ik wel aardig, vooral die scène dat ze in dat huis op die berg hellen. Knap gedaan wel. Verder mee eens, ja. The Great Dictator vond ik echt zeer indrukwekkend. De beelden op de DVD waren ook superstrak. Maar gewoon een zeer gedurfde film en en nog eens sterk uitgevoerd.quote:Met Charlie Chaplin heb ik wat gemengde gevoelens.
Zo vind ik The Great Dictator erg goed, Modern Times wel leuk, maar The Gold Rush dan weer niks aan.
Dat kan ik zo niet gelijk zeggen, maar North by North West en Rear Window lijken me bijvoorbeeld al een stuk fijner om te kijken dan een Vertigo.quote:Op zondag 6 november 2005 11:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Welke stuk of 15 wil je nog wel zien? Eens kijken of er van de overige nog de moeite waard zijn voor je.
Ja, klopt. Rear Window vond ik trouwens wel ijzersterk.quote:Op zondag 6 november 2005 11:50 schreef victorinox het volgende:
Dat kan ik zo niet gelijk zeggen, maar North by North West en Rear Window lijken me bijvoorbeeld al een stuk fijner om te kijken dan een Vertigo.
Van Fellini en Bergman ga ik waarschijnlijk ook zeer weinig kijken. Ik heb het Zevende Zegel gekeken, maar van al dat gepraat viel ik eerder in slaap.quote:Op zondag 6 november 2005 11:53 schreef Arcee het volgende:
Waar ik moeite mee heb zijn de films van Fellini en Bergman.Of die van Akira Kurosawa, Yojimbo bijvoorbeeld. Zie écht niet wat daar zo bijzonder aan is.
Recente aangename verrassing is trouwens Nuovo cinema Paradiso. Wat een heerlijke film.
Die heb ik ook gezien, ja. Kon ik helemaal niks mee, hoe goed ik 't ook probeerde.quote:Op zondag 6 november 2005 12:05 schreef victorinox het volgende:
Van Fellini en Bergman ga ik waarschijnlijk ook zeer weinig kijken. Ik heb het Zevende Zegel gekeken, maar van al dat gepraat viel ik eerder in slaap.![]()
Rashomon vond ik wel goed. Yojimbo echt niet. En waar was al die actie? Misschien 8 minuten in totaal, of zo. Overigens was de DVD die ik keek ook crap, maar goed.quote:En van Kurosawa heb ik alle films al gezien die ik wilde zien van hem.
Zo vind ik Seven Samurai, Rashomon en Yojimbo erg goed
Ja, is zeker leuk. Gebeurt mij alleen niet zo gauw mee. Ik heb er al vrij veel gezien en degene die ik niet gezien heb kijk ik juist bewust omdat ze erin staan.quote:Het leukste vind ik trouwens als ik er pas naderhand achter kom dat een film in de top 250 staat, zoals ik had bij Bride of Frankenstein.
Dat zal niet lang duren, vrees ik.quote:Op zondag 6 november 2005 10:01 schreef Sokolsky het volgende:
Leuk dat Andrey Rublyov een keer in de top250 staat.
Welke 15 zal je een kans geven en nog beter welke zul je geen kans geven?quote:Op zondag 6 november 2005 11:20 schreef victorinox het volgende:
Nou nou, god bless America, zeg maarquote:Op zondag 6 november 2005 12:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als ze wat hoger binnenkomen (top 200 of zo), dan maken die niet-Engelstalige films een kans, maar als ze echter zo rond 240/245 staan, dan zie je plots een hele hoop 1/10 stemmen uit het niets opduiken en dan tuimelt ie weer uit de top 250.
quote:Op zondag 6 november 2005 12:25 schreef sampoo het volgende:
Welke 15 zal je een kans geven en nog beter welke zul je geen kans geven?
quote:Op zondag 6 november 2005 11:50 schreef victorinox het volgende:
Dat kan ik zo niet gelijk zeggen, maar North by North West en Rear Window lijken me bijvoorbeeld al een stuk fijner om te kijken dan een Vertigo.
Oh, ik denk dat er genoeg Europeanen zijn die ook enkel maar Hollywood lusten, hoor.quote:Op zondag 6 november 2005 12:30 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Nou nou, god bless America, zeg maar![]()
Ik had gedacht dat Sunrise: A Song of Two Humans er ook wel in zou blijven, maar ik zag net dat die eruit is gevallen. Had 'm alleen maar gezien omdat-ie er in stond.quote:Op zondag 6 november 2005 12:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als ze wat hoger binnenkomen (top 200 of zo), dan maken die niet-Engelstalige films een kans, maar als ze echter zo rond 240/245 staan, dan zie je plots een hele hoop 1/10 stemmen uit het niets opduiken en dan tuimelt ie weer uit de top 250. Zie ook Raise the Red Lantern, In The Mood for Love, wat Ghibli's en ook Fanny och Alexander (al heeft die laatste net een comeback gemaakt).
quote:
Misschien zit die juist wel bij die 15.quote:Op zondag 6 november 2005 12:38 schreef sampoo het volgende:
Maar hij zal vast wel een idee hebben van welke films hij af zal blijven naast Fellini, Bergman, Kurosawa en Hitchcock want die hebben met zijn allen denk ik net aan 15 films in de top 250. Ik ben best benieuwd wat bijvoorbeeld afschrikt om 12 Angry Men bijv. niet te bekijken.
![]()
True, ze komen zelfs geregeld op dit forumquote:Op zondag 6 november 2005 12:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Oh, ik denk dat er genoeg Europeanen zijn die ook enkel maar Hollywood lusten, hoor.
Dit zijn alleen maar samuraifilms. Ik zou toch proberen een paar van zijn "moderne" films te bekijken, Ikiru bijvoorbeeld. Nu oordeel je over iets wat je niet gezien hebt.quote:Op zondag 6 november 2005 12:05 schreef victorinox het volgende:
[..]
Van Fellini en Bergman ga ik waarschijnlijk ook zeer weinig kijken. Ik heb het Zevende Zegel gekeken, maar van al dat gepraat viel ik eerder in slaap.![]()
En van Kurosawa heb ik alle films al gezien die ik wilde zien van hem.
Zo vind ik Seven Samurai, Rashomon en Yojimbo erg goed, maar The Hidden Fortress al een stuk minder en Throne of Blood niks aan. Wat betekend dat als ik de rest van de plots van zijn films bekijk, dat ik dan geen behoefte meer heb om ze te kijken.
Schandalig eigenlijk ja...quote:Op zondag 6 november 2005 14:23 schreef Kolkus het volgende:
Dat The Thing trouwens in de top 250 staat![]()
verrassende niet-gezieners bijquote:Op zondag 6 november 2005 13:02 schreef Arcee het volgende:
Ook nog even mijn lijstje van wat ik wel en niet gezien heb:
Nou, zo bedoel ik het dus niet.quote:
M komt volgend jaar(?) in de bioscoop dus die ga ik dan kijken.quote:Op zondag 6 november 2005 12:25 schreef sampoo het volgende:
[..]
Welke 15 zal je een kans geven en nog beter welke zul je geen kans geven?
Ik zie zo een 12 Angry Men, It's a Wonderful Life, Sunset Blvd, M,The Manchurian Candidate,The Apartment,High Noon,The Princess Bride,The Grapes of Wrath,The Straight Story,The Man Who Shot Liberty Valance waar ik niet echt kan inzien dat er veel mensen zijn die ze niet kunnen waarderen. Het zijn vrij universeel toegankelijke films.
Casablancaquote:Op zondag 6 november 2005 12:38 schreef sampoo het volgende:
[..]
Maar hij zal vast wel een idee hebben van welke films hij af zal blijven naast Fellini, Bergman, Kurosawa en Hitchcock want die hebben met zijn allen denk ik net aan 15 films in de top 250. Ik ben best benieuwd wat bijvoorbeeld afschrikt om 12 Angry Men bijv. niet te bekijken.
![]()
Dat is nu juist ook het punt, ik heb die films gezien omdat het samurai-films zijn. En die vind ik algemeen gesproken wel leuk. Als ik dan van zijn andere films het plot bekijk, weet ik vantevoren al dat ik er erg weinig aan zal vinden.quote:Op zondag 6 november 2005 12:54 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dit zijn alleen maar samuraifilms. Ik zou toch proberen een paar van zijn "moderne" films te bekijken, Ikiru bijvoorbeeld. Nu oordeel je over iets wat je niet gezien hebt.
Overigens vind ik Hidden Fortress de minste die ik van hem gezien heb; en dat zijn er nu een stuk of 18.
Ik dacht juist dat The Thing veel hoger stond.quote:Op zondag 6 november 2005 15:57 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Nou, zo bedoel ik het dus niet.
Het is juist een ouwe favoriet van me, vind het alleen opvallend dat 'ie, voor mijn gevoel uit het niets, ineens in de top 250 opduikt.
Je moet The Sting eens proberen, dat lijkt me iets voor jouquote:Op zondag 6 november 2005 18:39 schreef victorinox het volgende:
[..]
M komt volgend jaar(?) in de bioscoop dus die ga ik dan kijken.
De rest ook wel als ik ze op t.v. tegenkom, alleen hou ik niet van drama's.
[..]
Casablanca
Lawrence of Arabia
Hotel Rwanda
Million Dollar Baby
Nuovo cinema Paradiso
Gone with the Wind
...
Dat zijn gewoon films die mij (waarschijnlijk) helemaal niet boeien, en die ga ik dus niet voor mijn lol kijken.
Als ik dus echt films uit die lijst ga kijken, zorg ik eerst dat ik alle leukere films gezien heb voordat ik daar aan ga beginnen.
[..]
Je moet High and Low eens proberen, dat lijkt me iets voor jouquote:Dat is nu juist ook het punt, ik heb die films gezien omdat het samurai-films zijn. En die vind ik algemeen gesproken wel leuk. Als ik dan van zijn andere films de het plot bekijk, weet ik vantevoren al dat ik er erg weinig aan zal vinden.
Veel drama's enzo..
[..]
Dat had ik ook. Ik dacht dat die er al jaren in stond, op de 180e plaats of zoiets.quote:Ik dacht juist dat The Thing veel hoger stond.
Het verbaast me dat ie er bijna uit ligt...
Dat is er idd eentje waar ik niets tegen heb.quote:Op zondag 6 november 2005 18:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je moet The Sting eens proberen, dat lijkt me iets voor jou.
[..]
Die duurt wel bijna 2,5 uur en ik begin een afkeer te krijgen tegen hele lange films.quote:Je moet High and Low eens proberen, dat lijkt me iets voor jou.
Nee toch, volgens heeft 'ie er nog nooit in gestaan?!quote:Op zondag 6 november 2005 18:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat had ik ook. Ik dacht dat die er al jaren in stond, op de 180e plaats of zoiets.
Ik vind de meeste voor mezelf wel vrij logisch eigenlijk.quote:
Dat dacht ik ook, maar viel dat even mee! Heerlijke film, zeker even gaan kijken.quote:Op zondag 6 november 2005 18:39 schreef victorinox het volgende:
Nuovo cinema Paradiso
Dat zijn gewoon films die mij (waarschijnlijk) helemaal niet boeien, en die ga ik dus niet voor mijn lol kijken.
quote:Op zondag 6 november 2005 00:52 schreef Sokolsky het volgende:
Network is erg leuk SoK.
Geniale film iddquote:Op maandag 7 november 2005 23:37 schreef sampoo het volgende:
Mooi zo'n lijstje. Ik ben begonnen met het afwerken van de top 250 films die ik op dvd heb maar nog niet bekeken. Net The Night of The Hunter bekeken (#178). Lekker duister.![]()
Leaning, leaning! Safe and secure from all alarms! Leaning, leaning! Leaning on
the everlasting arms!
Ondertussen nog steeds 7quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
All the President's Men (1976)
Andrey Rublyov (1969)
Brief Encounter (1945)
Lion in Winter, The (1968)
Network (1976)
Night at the Opera, A (1935)
Serenity (2005)
Die moet ik nog zien. Lion in Winter en Night at the Opera heb ik hier nog wel ergens liggen, Serenity zal ik binnenkort waarschijnlijk wel eens in een bioscoop gaan kijken. Die andere 4 zullen nog wel een tijd op zich laten wachten. Die zoek ik niet, ik wacht wel tot ze op één of andere manier ooit eens tot mij komen.
Ik zit nu op 132 stuks.quote:Op zondag 6 november 2005 11:20 schreef victorinox het volgende:
Brief Encounter is niet echt een standaard Leanfilm. Zhivago zul je wel niks vinden.quote:Op zondag 19 februari 2006 17:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ondertussen nog steeds 7.
All the President's Men (1976)
Brief Encounter (1945)
Doctor Zhivago (1965)
Network (1976)
Notti di Cabiria, Le (1957)
Sleuth (1972)
Sweet Smell of Success (1957)
Als ze er Lean-films blijven bij gooien, dan ga ik hem nooit helemaal zien.
Ik weet het...quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:08 schreef Sokolsky het volgende:
Je moet er een heleboel toch maar eens gaan kijken ziggy
Mwa, je moet geen ziljoen films gezien hebben om filmkenner te zijn, hoor.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik weet het...
In mijn vriendenkring word ik gezien als filmkenner, maar hier op FOK!... Ik denk dat het aan mijn vriendenkring ligt.
zo erg was t toch nietquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:52 schreef victorinox het volgende:
Heb ik net Bronenosets Potyomkin gekeken, blijkt ie er niet meer in te zitten...
Nee, ik geef hem een 8.quote:
Maak je hem deze week nog af?quote:Op maandag 27 maart 2006 02:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het begint te komen, ik ben druk bezig om de Top 25 vol te krijgen.
12 Angry Men, Citizen Kane en OUATITW heb ik al klaarstaan om te kijken. De andere twee nog niet en dat gaat me komende week denk ik ook niet lukken.quote:
Het is niet het gebrek aan films, maar het gebrek aan tijd dat me parten speelt.quote:Op maandag 27 maart 2006 03:01 schreef California het volgende:
Die zouden toch ook te vinden moeten zijn.
Oh, even geteld, ik heb er 102 niet gezien.
Jij hebt vandaag meer films gezien dan ik de afgelopen weekquote:Op maandag 27 maart 2006 03:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het is niet het gebrek aan films, maar het gebrek aan tijd dat me parten speelt.
die heb ik pas gekeken en ik bleek m dus allang geleden wel eens gezien.quote:
Heb ik eindelijk Grave of the Fireflies gezien, ligt ie er nu alweer bijna uit.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hup, nog maar drie te gaan.
Wat een ellende ook dat het steeds verandert.
Zoveel verandert het nou ook weer niet, ik heb al een poosje niks meer bij hoeven te kijken. Harold & Maude was de laatste.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat een ellende ook dat het steeds verandert.
Ik bedoelde eigenlijk van de films die ik nog niet had gezien.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:33 schreef DrDentz het volgende:
doe er wat mee!!
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk van de films die ik nog niet had gezien.
Deze moet je niet "absoluut nu" zien, maar ik zou ze wel aanraden.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
15. 12 Angry Men (1957) 40,311
18. Cidade de Deus (2002) 48,766
21. Citizen Kane (1941) 76,712
31. Sunset Blvd. (1950) 22,530
36. Taxi Driver (1976) 63,808
81. The Sting (1973) 30,801
91. The Apartment (1960) 15,039
Saving Private Ryanquote:Op woensdag 16 augustus 2006 00:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Update van mijn IMDb-Top-100-lijst:
1. The Godfather (1972) 173,296
2. The Shawshank Redemption (1994) 208,883
3. The Godfather: Part II (1974) 98,541
4. The Lord of the Rings: The Return of the King (2003) 157,248
5. Casablanca (1942) 85,382
6. Schindler's List (1993) 127,012
7. Shichinin no samurai (1954) 45,604
8. Buono, il brutto, il cattivo, Il (1966) 46,968
9. Pulp Fiction (1994) 180,050
10. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) 136,730
11. Star Wars (1977) 172,912
12. One Flew Over the Cuckoo's Nest (1975) 91,563
13. Rear Window (1954) 54,105
14. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (2001) 201,806
15. 12 Angry Men (1957) 40,311
16. The Usual Suspects (1995) 133,561
17. Raiders of the Lost Ark (1981) 118,111
18. Cidade de Deus (2002) 48,766
19. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964) 81,918
20. The Lord of the Rings: The Two Towers (2002) 157,847
21. Citizen Kane (1941) 76,712
22. Psycho (1960) 68,933
23. Goodfellas (1990) 92,076
24. C'era una volta il West (1968) 26,122
25. Memento (2000) 121,530
26. North by Northwest (1959) 45,957
27. The Silence of the Lambs (1991) 116,768
28. Lawrence of Arabia (1962) 40,145
29. Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le (2001) 82,501
30. It's a Wonderful Life (1946) 51,924
31. Sunset Blvd. (1950) 22,530
32. Fight Club (1999) 155,376
33. American Beauty (1999) 140,640
34. The Matrix (1999) 184,744
35. Vertigo (1958) 43,982
36. Taxi Driver (1976) 63,808
37. Apocalypse Now (1979) 84,195
38. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) 81,316
39. Paths of Glory (1957) 19,540
40. Untergang, Der (2004) 25,228
41. To Kill a Mockingbird (1962) 40,058
42. Se7en (1995) 118,479
43. Léon (1994) 75,027
44. Chinatown (1974) 34,344
45. American History X (1998) 84,506
46. The Third Man (1949) 24,402
47. The Pianist (2002) 47,250
48. Sen to Chihiro no kamikakushi (2001) 38,681
49. Monty Python and the Holy Grail (1975) 79,723
50. Boot, Das (1981) 36,968
51. Hotel Rwanda (2004) 27,902
52. The Treasure of the Sierra Madre (1948) 13,934
53. The Bridge on the River Kwai (1957) 28,821
54. Requiem for a Dream (2000) 70,489
55. M (1931) 16,583
56. L.A. Confidential (1997) 87,035
57. The Maltese Falcon (1941) 25,134
58. Alien (1979) 81,885
59. A Clockwork Orange (1971) 86,133
60. Metropolis (1927) 16,472
61. Reservoir Dogs (1992) 92,359
62. Sin City (2005) 87,084
63. Rashômon (1950) 16,272
64. Saving Private Ryan (1998) 128,850
65. The Shining (1980) 69,161
66. Modern Times (1936) 14,218
67. Double Indemnity (1944) 15,481
68. Singin' in the Rain (1952) 26,621
69. Raging Bull (1980) 36,747
70. The Manchurian Candidate (1962) 18,369
71. Million Dollar Baby (2004) 48,678
72. All About Eve (1950) 16,988
73. Some Like It Hot (1959) 32,936
74. Aliens (1986) 81,197
75. Rebecca (1940) 15,407
76. The Great Escape (1963) 27,006
77. Vita è bella, La (1997) 49,350
78. Touch of Evil (1958) 15,302
79. 2001: A Space Odyssey (1968) 81,563
80. Amadeus (1984) 47,343
81. The Sting (1973) 30,801
82. Batman Begins (2005) 90,005
83. Jaws (1975) 62,649
84. On the Waterfront (1954) 17,541
85. Strangers on a Train (1951) 14,449
86. The Incredibles (2004) 55,008
87. Mr. Smith Goes to Washington (1939) 15,296
88. Forrest Gump (1994) 121,755
89. Kill Bill: Vol. 1 (2003) 94,557
90. The Wizard of Oz (1939) 49,468
91. The Apartment (1960) 15,039
92. City Lights (1931) 10,644
93. Terminator 2: Judgment Day (1991) 99,900
94. Braveheart (1995) 117,877
95. Sjunde inseglet, Det (1957) 13,819
96. Crash (2004/I) 63,491
97. Nuovo cinema Paradiso (1989) 18,985
98. Ran (1985) 16,382
99. Blade Runner (1982) 92,549
100. Donnie Darko (2001) 82,491
Zitten er tussen de films die ik niet heb gezien nog films die ik absoluut nu moet zien?
het zou wel aardig zijn dat IMDB een rijtje er naast zet wat de vorige rang . en wat nieuwkomer zijn.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 08:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik raad iedereen ook aan om de nieuwe lijst van IMDb te gebruiken en niet de oude uit de OP, die is namelijk 2 jaar oud en ik denk dat er ondertussen wel een film of 25 veranderd is.
Het is niet helemaal wat ik bedoel.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 10:29 schreef Sokolsky het volgende:
Dat deed dus twofifty.org, maar daar kan ik ineens niet meer inloggen.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 01:11 schreef dvdfreak het volgende:
+137. 8.0 V for Vendetta (2005) 56,880
en ghostbusters hequote:Op woensdag 23 augustus 2006 07:20 schreef Patch het volgende:
ben verbaasd dat The Breakfast Club niet in die top 250 staat....
quote:
Hey da's geinig zeg!quote:Op zondag 19 november 2006 04:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik volsta even met:
[[url=http://twofifty.org/user/ziggyziggyziggy/images/button.png]afbeelding][/url]
Goodfellas en Psycho, heb jij die gezien? Psycho is zwart/wit nbquote:
Mononoke-himequote:Op maandag 20 november 2006 11:38 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Goodfellas en Psycho, heb jij die gezien? Psycho is zwart/wit nb
Untergang, Der heb je slechts het eerste uur gezien, Terminator 2 moet je net als deel 1 nog steeds zien... jij hebt enkel deel 3 gezien
Mononoke-hime
Back to the Future zat ik te kijken en die heb ik na 30 minuten afgezet omdat je toch maar zat te fokken
je speelt vals
hij was doorgestreept bij je... T2 heb je nooit gezien, dat weet ik zeker. Vrouwelijke cybord, dat was deel 3. back to the future; ok, hoe eindigt ie dan?quote:Op maandag 20 november 2006 11:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mononoke-himestaat bij niet gezien toch?
En ja,goodfallas heb ik gezien. En psycho heb ik ooit eens uit de videoland automaat getrokken. NIet dat er veel aan wasTerminator 2 heb ik heul wel gezien
1 niet. En 3 ook niet
En back to the future telt ook
ga eens weg te zeurenquote:Op maandag 20 november 2006 11:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hij was doorgestreept bij je... T2 heb je nooit gezien, dat weet ik zeker. Vrouwelijke cybord, dat was deel 3. back to the future; ok, hoe eindigt ie dan?
Oh en die spycho was vast de dramatische remake uit '98
Dat stukje op de site.quote:Op maandag 20 november 2006 12:58 schreef cwk het volgende:
Wat had je niet gelezen?
met 1 film per dag zou je binnen een jaar klaar kunnen zijnquote:Op maandag 20 november 2006 15:57 schreef Gillingham het volgende:
129/250
Over de helft dus. Valt me mee als ik vergelijk met bepaalde andere users en gezien het feit dat ik de lijst niet bewust afwerk. Desalniettemin nog een aantal gaten die opgevuld dienen te worden. Over een jaartje of tien zal ik wel ongeveer klaar zijn.
Correct, binnen 5 maanden zelfs. Ik ben echter realistisch genoeg om te weten dat me dat niet gaat lukken. Ik kijk sowieso niet één film per dag, laat staan dat die ook nog eens in de IMDb top 250 zou staan. Eén film per week uit de lijst lijkt me al schier onmogelijk.quote:Op maandag 20 november 2006 16:23 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
met 1 film per dag zou je binnen een jaar klaar kunnen zijn
Toen had ik er dus 9 méér gezien dan nu. Dat schiet lekker op.quote:Op zondag 6 november 2005 13:02 schreef Arcee het volgende:
Ook nog even mijn lijstje van wat ik wel en niet gezien heb:
[knip]
Ja, da's wat jammer. Zo ben ik er ook niet helemaal zeker of ik wel echt al op de 136 zit.quote:Op zondag 17 december 2006 22:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ze blijven bij twofifty hopeloos achterlopen.
The Prestige staat nog steeds niet in hun lijst en Pan's Labyrinth evenmin. Dat zijn dan alleen de recente films, ik vermoed dat er ondertussen al 10 "verkeerde" films in staan.
Dan moet je wel een Vote History hebben.quote:Op zondag 17 december 2006 23:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kan je met IMDb zelf ook wel zien, hoor.
Powersearch -> include IMDb's top ranking 250 movies -> include Vote History-> gewoon kijken hoeveel matches je hebt, zoveel heb je er gezien.
Uiteraard krijg je met exclude Vote History de films die je nog moet zien.
Inderdaad, nieuwe films of verandering in de cijfers worden bijna of niet bijgewerkt. Volgens mij moet bijvoorbeeld Thanks You for Smoking er ook nog tussen.quote:Op zondag 17 december 2006 22:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ze blijven bij twofifty hopeloos achterlopen.
The Prestige staat nog steeds niet in hun lijst en Pan's Labyrinth evenmin. Dat zijn dan alleen de recente films, ik vermoed dat er ondertussen al 10 "verkeerde" films in staan.
134/250quote:Op maandag 20 november 2006 15:57 schreef Gillingham het volgende:
129/250
Over de helft dus. Valt me mee als ik vergelijk met bepaalde andere users en gezien het feit dat ik de lijst niet bewust afwerk. Desalniettemin nog een aantal gaten die opgevuld dienen te worden. Over een jaartje of tien zal ik wel ongeveer klaar zijn.
Oh, ik snapte 't niet.quote:
Nee, je hebt er als het goed is 109 van gezien en moet er dus nog 131.quote:Op maandag 18 december 2006 17:14 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
Oh, ik snapte 't niet.Ik dacht dat ik nu 109 dervan gezien heb, maar moet er dus nog 109 zien. Zag net die telling rechtsbovenaan pas veranderen.
![]()
Die lijst klopt niet meer.quote:
Nope, bij mijn lijst zijn de films die ik nog niet gezien heb doorgestreept. Ik heb gisteren Bride of Frankenstein gezien en klikte daar dus op, toen ging m'n teller van 110 naar 109 en had ik 'm door.quote:Op maandag 18 december 2006 17:39 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Nee, je hebt er als het goed is 109 van gezien en moet er dus nog 131.
Na een korte schoning blijk ik er nog 107 te gaan te hebben.quote:Op maandag 18 december 2006 18:13 schreef Kolkus het volgende:
Ik heb die powersearch gebruikt en ik heb er nog 113 te gaan...
Ja, en dan kun je zo maar een stuk of 10 terugvallen.quote:Op maandag 18 december 2006 20:22 schreef victorinox het volgende:
Ik heb een tijdje geleden een flink aantal tp 250 films gekeken, maar ben toen weer ff gestopt.
Tja, die heb ik ook gezien, maar die staan nu weer net even niet in de Top250quote:214. 7.8 Rain Man (1988) 36,134
231. 7.8 Others, The (2001) 29,962
239. 7.7 Beauty and the Beast (1991) 21,544
241. 7.7 Spider-Man 2 (2004) 21,372
247. 7.7 Minority Report (2002) 42,199
248. 7.7 Good Will Hunting (1997) 53,520
138/250quote:Op maandag 18 december 2006 14:42 schreef Gillingham het volgende:
[..]
134/250
Binnen een maand 5 films erbij...
Volgens de huidige berekeningen wordt dat dan omtrent november 2008.
Maar het wordt natuurlijk steeds moeilijker om aan de resterende films te komen.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nog 7quote:Op maandag 20 november 2006 12:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nog 6, ....
He ?!! geen Groundhog Day gezien ?quote:Op dinsdag 19 december 2006 00:32 schreef isVuur het volgende:
169. 7.9 Groundhog Day (1993) 62,636
Vet = gezien
Cursief = liggen op de plank, maar nog niet bekeken
Pas 65 gezien, valt me toch een beetje tegen![]()
Ga die eens heel snel kijken.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Van de Top 100 moet ik nog zien:
67. 8.3 Sin City (2005) 98,265
96. 8.2 Blade Runner (1982) 98,103
98. 8.2 The Incredibles (2004) 60,615
Nu nog 62.quote:
147/250quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:56 schreef Gillingham het volgende:
[..]
138/250
Dat is één Top-250-film minder dan vorige maand, maar ik ga tenminste vooruit.
Doe je snel! Ik zit rond de 90 nuquote:
Inderdaad.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 22:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
die Zhivago-berg lijkt steeds hoger te worden. 197 minuten Lean, het is niet eerlijk, bijna onmenselijk.
152/250quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:05 schreef Gillingham het volgende:
[..]
147/250
Wederom een maand verder. Dat gaat de goede kant op.
kan die powersearch niet vindenquote:Op zondag 17 december 2006 23:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kan je met IMDb zelf ook wel zien, hoor.
Powersearch -> include IMDb's top ranking 250 movies -> include Vote History-> gewoon kijken hoeveel matches je hebt, zoveel heb je er gezien.
Uiteraard krijg je met exclude Vote History de films die je nog moet zien.
De 18e van de maand, het is weer zover.quote:Op maandag 19 maart 2007 11:16 schreef Gillingham het volgende:
[..]
152/250
Nog minder dan 100!![]()
En er staan nog genoeg films in de lijst die ik ook daadwerkelijk wil zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |