w00t wat wordt er geopereerd ?quote:Op woensdag 23 juni 2004 23:26 schreef Isabeau het volgende:
Deze doet heten ik moet absoluut naar bed (wekker gaat om 5:00 en dan weer de hele dag op de operatiekamer
)
op pineapple +shark kan ik niets vinden...quote:De eigenschappen van ananas zijn dus spijsverteringbevorderend en ontstekingswerend. Ananas vermindert dus zwellingen en oedemen bij wonden en blessures en bevordert de afvoer van wondvocht. Ook vermindert het samenkleving van bloedplaatjes en breekt bloedstolsels af. Het is ook een vrucht die het immuunsysteem stimuleert,bovendien urinedrijvend is en ook het ophoesten van slijm bevordert.(werkt krampstillend voor de gladde spieren). Ook zou het de opname van antibiotica verbeteren. Toepassingen kunnen dus zijn:
slechte spijsvertering (b.v. bij een opgeblazen gevoel, winderigheid e.d.), allerlei blessures, bloeduitstortingen, kneuzingen, alles waar oedeemvorming en zwelling bij voorkomt. Hiervoor wordt een hoge dosering gebruikt. Ananas is gunstig bij álle ontstekingen, dus alles met de uitgang "itis" zoals b.v. bronchitis, sinusitis, e.d.
Ook bij allerlei doorbloedingsstoringen (hart-en vaatziekten) werkt ananas gunstig. Het is een goede ondersteuning bij kankerbehandeling want het versterkt een zwak immuunsysteem.
@isa toch is het zo!quote:Op woensdag 23 juni 2004 23:44 schreef Sanne het volgende:
Nog een opmerkelijk stukje over ananas:
http://www.paradijsvogel.nl/ananas.htm
op pineapple +shark kan ik niets vinden...
toch heb ik gelijk!quote:Op woensdag 23 juni 2004 23:50 schreef Sanne het volgende:
correctie; ik vind van alles op die combinatie, maar voornamelijk spannende recepten.
http://www.recipecottage.com/outdoor-cooking/grilled-shark01.html
precies daar was ik nou ook benieuwd naar... want over het hele topic zijn er meerdere mensen die zeggen voor en anderen weer na ontbijt inspanning leveren... is nogal verwarrendquote:Op donderdag 24 juni 2004 00:27 schreef knuppelhout het volgende:
Sanne, je zei in t vorige topic dat je sporten voor t ontbijt slecht vond... ik vindjuist dat t heerlijk is! Nooit pijn in je zij, nooit een volle buik en je valt 2x zo hard af!
ik loop altijd samen met mn (veel te dunne) vriendin en die MOET juist eerst eten, 't is dus iets heel persoonlijks denk ik
Funnie, jeetjequote:Op donderdag 24 juni 2004 00:52 schreef Funnie het volgende:
Ik laat even mijn gezicht hier zien. Geen zin om even mee te doen. (sorry) Niet om jullie maar om mijzelf. Ik ben dus gewoonweg niet meer aan het dieeten, en wil niet weten wat ik weeg. Ben alweer ongi geworden.Kan woensdag naar Hardenberg om op te spuiten. Ik hoop dat het betere effect geeft.
Verder erg veel afleiding aan het zoeken, ik heb scoebidoe-en ontdekt. Ben erg lerende momenteel.
lees: afleiding (geen spam, gewoon om te laten zien wat scoebidoe is) http://www.yoarra.nl
Dus vanaf volgende week woensdag is Funnie weer van de partij.
Hallo,quote:Op donderdag 24 juni 2004 07:51 schreef Sanne het volgende:
Ik zei niet dat sporten voor het ontbijt slecht is. Ik zei dat ík heb geleerd dat zodra ik wakker ben ik asap moet eten om die motor op gang te krijgen. Maar er zit idd wel wat in dat als je eerst gaat sporten je iig je ontbijt niet kan verbranden.
Nee, dat nietquote:Op donderdag 24 juni 2004 10:58 schreef jolene het volgende:
ff offtopic, Miss_D, wat had je dan verwacht?
Grinnik? een slanke den....
48 jahquote:Op donderdag 24 juni 2004 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Horrorgirl, 48???
Wat zouden ze aan die dikke buik kunnen doen dan?
Sterkte met herstellen in elk geval
Raar beeld he,quote:Op donderdag 24 juni 2004 11:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, dat niet
Meer een introvert type met halflang donker haar...
Je bent wat uitbundiger dan ik dacht
Mijn reactie daarop was (jaja, de 3002e post of zo, had ff niet door dat het op slot zat).:quote:Op woensdag 23 juni 2004 23:46 schreef GewoneMan het volgende:
@isa toch is het zo!
heb je mijn reactie gezien in het vorige topic ?
Dat ananas en papaya (en kiwi geloof ik ook) een proteolytische werking hebben op eiwitten (vooral cysteine) dat is algemeen bekend bij bijna elke vrouw. Als je kan koken tenminste, want niemand zal die fruitsoorten in bijv. een kwarktaart gebruiken.quote:Trends Parasitol. 2004 Jul;20(7):322-7.
Natural plant cysteine proteinases as anthelmintics?
Stepek G, Behnke JM, Buttle DJ, Duce IR.
School of Biology, University Park, University of Nottingham, Nottinghamshire, NG7 2RD, UK.
Infections with gastrointestinal nematodes have severe consequences for the health of millions of people worldwide, and cause serious economic losses in livestock farming. Current control relies heavily on anthelmintic drugs, to which resistance is now developing rapidly. Plant cysteine proteinases, from the fruits or latex of plants such as papaya, pineapple and fig, have high proteolytic activities that are known to digest nematode cuticles, have low toxicity and have been used in traditional medicines against gastrointestinal nematodes for decades. These proteinases constitute strong candidates for a much needed alternative strategy for the treatment of gastrointestinal nematode infections of both humans and animals.
yep ben wel goed bezig vind ik, wat betrekking tot light drankjes ik heb een post geplaatst stukje terug over zoetstoffen... want degene die ik gehad hebt daar zal ik NOOIT aan wennen die vind ik echt zo verschrikkelijk onvergetelijk goor om nog maar te zwijgen over die vieze nasmaak...quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:57 schreef Pandorah het volgende:
Gewoneman: Tjsa, wie heeft gezegd dat afvallen makkelijk is? En op een gegeven moment valt het best mee voor wat je er voor moet laten want je went eraan. Denk eraan dat je dus je eetpatroon moet aanpassen. Immers: je bent dikker geworden door het oude eetpatroon. En zorg dat je ook lol hebt in het bewegen want anders wordt het wel erg zwaar. En af en toe mag je best iets anders zolang je dat maar met mate doet!
Mbt die lightproducten: ook ik vond ze vroeger vies totdat ik mijn huidige vriendje tegenkwam die alleen maar light dronk en mij vertelde hoeveel suiker wel niet in gewone frisdrank zat (met name cola). Het heeft een tijdje geduurd maar nu vind ik de niet light variant veels te zoet…
Stoer hoor dat je met deze wind bent gaan fietsen en een broodje gezond hebt genomen (eigenlijk zijn broodjes gezond niet zo gezond en kan je beter een krentenbol halen maar hé, je bent al goed bezig niet?!)![]()
als je die fotos dan met ons deelt... krijg je onze proffesionele meningquote:Op donderdag 24 juni 2004 20:41 schreef Sanne het volgende:
Vandaag een grillpan gekocht en gebruikt. Wat een geinig ding; je kunt het vet zo weggieten. Ik heb er kip in gegrilled. Verder salade, tomaatjes en sjalotjes. Geprobeerd aardappels te poffen in de magnetron, maar is niet helemaal gelukt. Heb er een halve van opgekregen. De kip klein gesneden en door de salade gedaan. Afgemaakt met balsamico-azijn. Best lekker.
Pandorah, ik ben idd benieuwd naar wat BMR precies inhoudt. Is het een lang verhaal? Ik kan het natuurlijk ook zelf googlen...
Verder vandaag nieuwe lingerie gekocht. Die tenten konden echt niet meer. Ben van een 90 F naar een 80 DD gegaan. En verdomd trots op. Maar 1 beha gekocht, want ik hoop er over drie maanden te staan voor een C- of een D-cup. De string in maat M vond ik nogal makkelijk passen, dus ik heb er voor de zekerheid maar een S bijgekocht. Wel een heerlijk gevoel hoor, vond het echt mooi staan. Zou er eigenlijk foto's van moeten maken, gewoon voor mezelf, maar daar heb ik toch nog wat moeite mee geloof ik. Misschien morgen eens proberen met de zelfontspanner.
GewoneMan, ik had je reactie in het vorige topic gelezen, gisteravond al.
Klopt, ik had lekkere suikervrij dropjes.. Meegenomen naar dieetiste.. eh ja zegt ze.. Dan kan je gelijk ook gewone drop nemen. Is meer, goedkoper en je komt er net zo hard van aanquote:Op donderdag 24 juni 2004 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb zo overdracht en daarna nog traumabespreking (1,5 uur voor 3 patiënten...hoe verzinnen ze het), maar als ik weer tijd heb dan kom ik wel wat schrijven over zoetstoffen. Je hebt ze namelijk vrijwel zonder energie, maar je hebt ze ook met net zoveel kcal als gewone suiker! Die worden met name veel in de zogenaamde "suikervrije" produkten voor diabetici gebruikt. Vandaar dat die produkten ook helemaal niet geschikt zijn om mee af te vallen: er zit behoorlijk wat kcal in.
Nog niet echt, heb het probleem dat ik nog in de groei ben en dan mag je nog niet echt op een dieet he. Maar ik ga gewoon proberen veel te sporten en gezond eten, maar ik ben heel bang dat ik het weer opgeef, ik heb nu al zo vaak aan jojo-en gedaan, dat ik nu wel wat meer dan 1 kilo af wil vallenquote:Op donderdag 24 juni 2004 22:38 schreef Funnie het volgende:
Hi rena welkom hier.. Heb je concrete plannen, hoe je het afvallen gaat aanpakken?
Proestquote:Op donderdag 24 juni 2004 22:37 schreef Funnie het volgende:
Oh ik wou vanmiddag spontaan beginnen met stoppen met roken.. nouhhh 1 uurtje volgehouden![]()
![]()
![]()
Hoiquote:Op donderdag 24 juni 2004 23:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Rena, wat goed van je!! Welkom wijffie
Pandorah,quote:Op vrijdag 25 juni 2004 00:32 schreef Pandorah het volgende:
[b]V. Wat is Basaal Metabolisme (BMR, Basal Metabolic Rate)?
A. Het is de snelheid waarmee men energie gebruikt terwijl men slaapt of rust
V. Wat is de gemiddelde BMR
De gemiddelde BMR is ongeveer een halve calorie per pond lichaamsgewicht per uur. Stel iemand weegt 63 kilo, dan wordt gemiddeld 70 caloriën per uur, of 1680 cal per dag gebruikt (bij volledig niets doen).
V. Waardoor wordt iemands BMR van nature hoger dan gemiddeld?
A. hoe meer u weegt, hoe hoger uw BMR, maar boven de 20 jarige leeftijd daalt hij met ongeveer 2% per 10 jaar. Mensen die in verhouding meer spiermassa hebben dan vet, hebben meestal een hogere BMR dan mensen met een lagere spiermassa.
[
bedankt voor de uitleg. ik geloof dat ik het begrepen heb.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 00:32 schreef Pandorah het volgende:
Een uitleg over BMR (Basal Metabolic Rate)
Dat zeggen ze bij de weightwatchers vaak als mensen stil staan. Zij raden zelfs aan te proberen alle maaltijden om te gooien. Dus ontbijten met je diner, lunchen met je ontbijt en dineren met je lunch. Of andere variaties.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 11:24 schreef Malchevia het volgende:
Oke, dat zou ik wel eens kunnen proberen... Hielp dat ook bij jou ofzo?
miss_ en mister_d zijn inmiddels al zover tot hun dieptepunt gezonken, dat ze van die veel te dure roomboterpuntjes in de supermarkt halen (het is dus drie keer goedkoper als je zelf bakt), omdat we ons anders niet kunnen beheersenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 01:19 schreef Isabeau het volgende:
Enne....boterkoek![]()
Heb je alcohol gedronken dan?quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:18 schreef Sanne het volgende:
Ik heb de bbq overleefd. Zonder ook maar één sausje of één stukje stokbrood. Evengoed gaf de weegschaal vanmorgen een kilo meer aan dan gistermorgen, maar dat komt (hoop ik) nog wel goed. Zal eerder aan de drankjes liggen die ik genuttigd heb dan aan het eten dat naar binnen is gegaan. Heb daarnaast best veel gedanst, dus ook een aantal kcal verbrand.
paar roséetjes, paar biertjes.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb je alcohol gedronken dan?
Dan is het de alcohol denk ikquote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:37 schreef Sanne het volgende:
[..]
paar roséetjes, paar biertjes.
maar wel tussen twee drankjes steeds een glas water gedronken.
precies, gaat bij mij meestal gepaard met de volgende dag diarree.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 12:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan is het de alcohol denk ik
Dat heb ik ook al heel gauw na één glas wijn
Meestal is dat niet van 'blijvende' invloed...
Nouja, dat is er maar eentje zeg! En dat is nog wel een man, die geen kont en borsten mee hoeft te dragen, dus die telt nietquote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:59 schreef Isabeau het volgende:
maar ik weet niet of ik me ook maar een heel klein beetje thuis zou voelen tussen lijners met een BMI van onder de 19... (en ja, die zitten er).
sinds waneer heeft een man geen kont danquote:Op zaterdag 26 juni 2004 16:12 schreef imago het volgende:
[..]
Nouja, dat is er maar eentje zeg! En dat is nog wel een man, die geen kont en borsten mee hoeft te dragen, dus die telt niet
Ik snap jouw redenatie wel... als je van zover bent gekomen is lijnen toch ff iets anders dan wanneer je twee kilo kwijt wilt om in je bikini te passen (ik denk dat je dat bedoelt?). Ik denk ook niet dat de barriere te hoog wordt voor nieuwe mensen, want die zien immers ooit bij mijn naam (hoop ikquote:Op zaterdag 26 juni 2004 15:59 schreef Isabeau het volgende:
Heeft nog iemand over mijn opmerking over "verhuizen naar andere topic" nagedacht? Dat we die BMI van 25 niet zo heel streng hoeven te benaderen. Wel voor 'nieuwe mensen', maar niet voor mensen die al veel zijn afgevallen (zoals Fannetje). Voor mij is dat nog een erg lange weg, maar ik weet niet of ik me ook maar een heel klein beetje thuis zou voelen tussen lijners met een BMI van onder de 19... (en ja, die zitten er). Ik geloof nl. dat een tweede topic tot leven was geroepen omdat hier tieners kwamen die nu 56 kilo wogen en toch heel graag 50 wilden wegen. En dat gaf wat wrijving voor mensen rond de 100 kilo.
En wat win je ermee als je het weetquote:Op zondag 27 juni 2004 05:12 schreef Isabeau het volgende:
Voetbal was erg spannend ja![]()
Een stappenteller is een apparaatje dat je aan je broek(riem?) hangt en dan telt die je stappen. Je schijnt zo'n 10.000 stappen per dag te moeten doen wil je een beetje fit blijven. En als je dan een apparaatje hebt waar je je eigen stappengrootte in kwijt kan dan kan je ook je gelopen afstand aflezen.
Maar ik vraag me dus af hoe goed dat werkt.
quote:Op zondag 27 juni 2004 13:46 schreef Fannetje het volgende:
Wel zou het leuk zijn als er in de openingspost ook een lijstje komt met mensen die verhuisd zijn naar het andere topic (zoals YPPY dus, en petracev (en nog meer waar ik nu niet op kom).. en ik binnenkort)
Ik mag 3 keer skippen, dan moet ik weer opnieuw inschrijfgeld betalen. Ik neem mijn kaart wel mee naar mijn werk. Als ik me nog bedenk laat ik me wel wegen, maar het heeft zo weinig zin als je weet wat je gisteren allemaal naar binnen hebt gestouwd.quote:Op maandag 28 juni 2004 08:12 schreef Riannuh het volgende:
@Sanne... als je vanaf vandaag gewoon weer goed je best doet valt het best mee hoor... een slechte dag zorgt er nog niet voor dat je dan gelijk 10 kilo zwaarder bent hoor...(Mag jij gewoon WW meetings overslaan?)
Heb dus binnenkort weer 2 verjaardagenquote:Op maandag 28 juni 2004 05:45 schreef Isabeau het volgende:
Waarom proberen niet-lijners altijd het dieet van de lijners te ondermijnen?
Interessante vraag.
"Je bent niet gezellig"
"Eén keertje kan wel hoor"
"Appeltaart is niet dikmakend!"
"Ik heb speciaal voor jou een bananensoes gekocht..."
"De boog kan niet altijd gespannen zijn hoor"
"Je móet wat eten, dat is veel te weinig"
"Het moet op hoor"
"Heb ik daarvoor al die tijd in de keuken gestaan?"
Waarom?
ff dit geopend: Waarom feestjes en verjaardagen een kwelling kunnen zijn.
Had dus gisteravond al willen vragen of dit niet al de tweede keer is sinds je bent begonnen dat je tegen je wil iets gegeten hebt vorige week met je neefje, toch?... sowieso heb ik nooit begrepen waarom iets of iemand gezellig is als ie mee(vr)eet. Ik heb een vriendin van 200 kilo en die is toch echt niet gezellig, want als ze ook maar vijf minuten te laat eet is haar dag verpest (dit in het kader van: dikke mensen, gezellige mensenquote:Op maandag 28 juni 2004 09:36 schreef Dizer het volgende:
[..]
Heb dus binnenkort weer 2 verjaardagen
Ja, doe nog maar een rondje...quote:Op maandag 28 juni 2004 10:26 schreef YPPY het volgende:
Willen jullie nog voor-na foto's ter motivatie?
Jaquote:Op maandag 28 juni 2004 10:26 schreef YPPY het volgende:
Willen jullie nog voor-na foto's ter motivatie?
Dan at je ze toch ook niet voordat je aan het lijnen was, me dunktquote:Op maandag 28 juni 2004 11:00 schreef Dizer het volgende:
Inderdaad, dit is de tweede keer al en er volgen nog twee verjaardagen
Het ergste ervan is, ik lus taarten niet eens..ik vind ze vies. Vooral slagroomtaart en zo.
Ik zal wel bijzonder asociaal zijn, maar op een gemiddelde verjaardag haal ik: bier, wijn, cola, sinas, 7-up, appelsap, sinaasappelsap, chips, nootjes, popcorn, komkommer, kaas, twee soorten worst, misschien nog iets extra's zelf maken als saucijzenbroodjes en natuurlijk taart/soesjes/cake. Ik haal nooit voor iemand speciaal iets in huis, dus niemand hoeft zich verplicht te voelenquote:Ook met hapjes en zo..als ik niks eet dan is het gelijk van....ja hallo...juist voor jou dit gehaald en zo...en je eet het niet?
Die verjaardag is voorbij, dus nu kun je weer beginnen met een herstart. Er zullen vast nog meer ongezonde dagen komen, die gaan altijd weer voorbij en je kunt er zelf voor zorgen dat je veel meer gezonde dagen hebt.quote:Op maandag 28 juni 2004 11:45 schreef Bolletje... het volgende:
Pfff, de dochter van mijn vriend was jarig, en tja, ze werd 5, groot feest dus.
Echt zoveel lekker gegeten, ik durf niet op de weegschaal te gaan staan
ja, want die discussie win ikquote:Op maandag 28 juni 2004 11:59 schreef jolene het volgende:
Miss_D, zou je die discussie weer met me aangaan? Hij denkt toch dat wij van een andere planeet komen
Komt omdat dat in Harderwijk is, en ik daar woonquote:Op maandag 28 juni 2004 12:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
ja, want die discussie win ik
* jolene heeft ineens een onbedwingbare zin om naar het Dolfinarium te gaan
En ik ben daar nog nooit geweest
Op de vaste verjaardagen waar ik al jaren kom wordt er altijd speciaal voor mij olijven en komijnkaas gehaaldquote:Op maandag 28 juni 2004 11:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan at je ze toch ook niet voordat je aan het lijnen was, me dunkt
[..]
Ik zal wel bijzonder asociaal zijn, maar op een gemiddelde verjaardag haal ik: bier, wijn, cola, sinas, 7-up, appelsap, sinaasappelsap, chips, nootjes, popcorn, komkommer, kaas, twee soorten worst, misschien nog iets extra's zelf maken als saucijzenbroodjes en natuurlijk taart/soesjes/cake. Ik haal nooit voor iemand speciaal iets in huis, dus niemand hoeft zich verplicht te voelenDat moet jij ook niet doen. En als je het niet aankan, dan gewoon thuisblijven en de volgende dag of twee dagen later even langsgaan.
quote:Op maandag 28 juni 2004 13:04 schreef Bolletje... het volgende:
Ik heb me dus helemaal vol zitten eten het weekend door die verjaardag enzow, maarrrr..ben toch een halve kilo kwijt!!!!
Misschien van de stress ofzow
Bolletje (1.78) (28.5) was 94,5 kg, is nu 90.5 kg en wil graag 75 kg wegen -4
Desnoods... echt dom om dingen te eten die je niet wil eten. Maar helemaal dom om dingen te eten die je niet eens lust! Dan maar een paar kwade gezichten. Voor jezelf opkomen hoorquote:Op maandag 28 juni 2004 13:14 schreef Dizer het volgende:
En nee, ik moest altijd taart eten..hoe dan ook...binnenkort zeg ik gewoon dat ik me niet lekker voel
Je mag altijd mailen, als je dat maar weet.quote:Op maandag 28 juni 2004 13:41 schreef Funnie het volgende:
jolene een hele hele dikke knuf voor jou!! (lukt het allemaal een beetje? Of zal ik je mailen?)
Je bent heel erg lief, voor alles en iedereen. Maar ben je ook beetje lief voor jezelf verder?
En bedankt voor het posten op mijn siteKmoet hem snel eens bijwerken)
Donequote:Op maandag 28 juni 2004 14:00 schreef jolene het volgende:
[..]
Je mag altijd mailen, als je dat maar weet.
![]()
![]()
![]()
Opnieuwquote:Op maandag 28 juni 2004 15:00 schreef Funnie het volgende:
[..]
Done![]()
en toen kreeg ik hem terug
jolene is jouw email adres wel goed in mijn gastenboek?
mijn email is annemiek[apedinges]gmail[punt]com
Ik heb je geen moment verkeerd begrepen jolenequote:Op maandag 28 juni 2004 15:38 schreef jolene het volgende:
Miss_D, ik bedoelde het in het andere topic.
Niet vervelend hoor.
Heb ondertussen genoeg gelezen, dat het bij jou in de fam. er heel anders aan toegaat dan bij mij.
Dus jou frustratie van het blijven aandringen is heel begrijpbaar hoor.
Dikke knuffel
quote:Op maandag 28 juni 2004 09:52 schreef M82 het volgende:
Zijn er mensen die Ladyline hebben gedaan/geprobeerd??
Ik zou graag willen weten of het echt werkt en wat je er van vond (makkelijk/leuk/moeilijk...)
Brennie, zonder lullig te willen zijn, waarom laat je het topic niet gewoon open? TS heeft een heel concrete vraag en bij mijn weten is er niemand hier bezig met ladyline, dus waarom niet gewoon een eigen topic? Ben bang dat het anders ondergesneeuwd raakt hier! Het lijkt me helemaal niet verkeerd om voor dat soort dingen eigen topics te houden.quote:Op maandag 28 juni 2004 19:22 schreef Brennie het volgende:
Als jullie het goed vinden plaats ik deze vraag even hier ( uit gesloten topic):
[..]
En misschien leest ie hier nog niet eens... een klasgenootje van mij heeft het gedaan... dus mocht hier intresse tonen erin zal ik wel vertellen hoeveel ze kwijt is geraakt en wat ze nu is enzv.quote:Op maandag 28 juni 2004 19:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Brennie, zonder lullig te willen zijn, waarom laat je het topic niet gewoon open? TS heeft een heel concrete vraag en bij mijn weten is er niemand hier bezig met ladyline, dus waarom niet gewoon een eigen topic? Ben bang dat het anders ondergesneeuwd raakt hier! Het lijkt me helemaal niet verkeerd om voor dat soort dingen eigen topics te houden.
ik weet het, ik kan niet om 18 uur eten, dan heb ik nog geen trek. Acht uur op zijn vroegst en tien uur op zijn laatst. Zit in mijn DNA, weet niet veel van mijn vader, maar dit heb ik van hem geërfd.quote:Op maandag 28 juni 2004 21:00 schreef knuppelhout het volgende:
wordt het mosselen? jij eet best laat!
jij begrijpt het; ik ben in het verkeerde land geboren...quote:Op dinsdag 29 juni 2004 05:49 schreef Isabeau het volgende:
Wat vreemd, ik had hier ook een reactie geplaatst en nu is het weg
Ik schreef dat ik ook tussen 8 en 10 at en daar niets nadeligs van ondervind.
Spanjaarden doen dat trouwens ook allemaal
Hallo allemaal,quote:Op maandag 28 juni 2004 20:05 schreef Brennie het volgende:
Omdat ik te horen kreeg dat er al teveel topics over dieeten gaan.
Maargoed, doe hem weer open.
De ts weet btw dat de post hier staat, en heb haar voorgesteld zich hier aan te melden.
Tja, ach... kwaad kan het niet, het ligt er een beetje aan waar je in gelooft en zo. Het moet volgens mij wel verse thee zijn en niet uit zakjesquote:Op dinsdag 29 juni 2004 10:45 schreef Pandorah het volgende:
Ik kreeg trouwens net te horen van een paar collega's dat als je afvalt, groene thee drinken erg goed is. Is dat zo?
Koop een katquote:En ik kreeg net te horen dat we muizen hebben op kantoor(wat moeten die nou in een kantorenpark?)
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 13:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Kijk nou
afslankwater
Ik heb helaas niet zo'n ruim budget dat ik het voor de lol kan gaan testen om te kijken of het niet gewoon kraanwater is, maar ik ben toch stiekem wel reuze benieuwd
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:07 schreef Riannuh het volgende:
Lol die afslanksandalen dan... het zou wel water zijn met brandnetel voor de stofwisseling en iets waar je een vol gevoel van krijg... zoiets zou het wel zijn
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 13:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Kijk nou
afslankwater
Ik heb helaas niet zo'n ruim budget dat ik het voor de lol kan gaan testen om te kijken of het niet gewoon kraanwater is, maar ik ben toch stiekem wel reuze benieuwd
En het opschrijven Teigan..quote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:32 schreef teigan het volgende:
Heej Jolene,
hier gaat het niet zo heel goed..
vriendje heeft wat problemen op school, en nu voel ik me rot en ben flink aan het emo eten geslagen..
Ik baal er van, ik voel me er ook niet echt lekker bij, maar ik kan het ook niet helemaal stoppen..
Sowieso zit ik in een dipje de laatste tijd, ik ben een beetje apatisch ofzoiets..
Dus het wil niet helemaal..
Vanmiddag klein stukje hardlopen en dan zie ik wel verder..
lief dat je aan mij denkt..
Ja, zo heerlijk rolpatroonbevestigend hequote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:18 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Nog mooier werd het toen ik las dat de roze versie voor de vrouw was en de blauwe voor de man!Toe maar zeg!
Nou... dat afslankwater vind ik best prijzig om zomaar even te testen. Alhoewel die cyclo trainer er wel weer interessant uitziet...
Uh... de eerste keer kom je niet ver... de volgende keer tien meter verder, enzovoort, en op een gegeven moment gaat het steeds beterquote:Op dinsdag 29 juni 2004 14:53 schreef M82 het volgende:
Hoe hou je dat hardlopen vol?? Ik zou graag af en toe een rondje hard gaan lopen maar ik ben daar zo slecht in, na 100 meter heb ik het wel gezien.
Kheb wel eens gehoord dat interval hardlopen (1minuut lopen - 2 minuten hardlopen) beter vol te houden is.
Ik zit op het werk in een stress periode..quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:30 schreef Pandorah het volgende:
Jolene: je vraagt altijd zo lief hoe het met anderen gaat. Maar hoe gaat het met jou?
Meisje tochquote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:56 schreef jolene het volgende:
[..]
Ik zit op het werk in een stress periode..
Ben gestopt met roken..
en nu gaat het niet denderend maar over drie weken is het vakantie...
Thanks Miss_D, zal ik doenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Meisje toch
Valt het stoppen met roken erg zwaar? Ik vind je in elk geval een kanjer, want het is geweldig dat je het probeert doet... als je steun nodig hebt mag je mailen hoor
1300kcal ????????????????? WTF kan ik daarvan in leven blijvenquote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:40 schreef Pandorah het volgende:
Riann: een heel verschil hoor! Je ziet goed dat je dunner bent geworden (en een taille hebt!).
Ik heb ook laatst een rokje gekocht maar ik durf hem niet aan omdat ik nog denk dat ik dikke kuiten heb
GewoneMan: ik weet niet wat jij allemaal hebt gegeten of gedronken maar schrijf het anders een paar weken op en dan ook echt ALLES op. Kijk dan of je dan teveel of teweinig eet. Voer dat eventueel in bij overgewicht.nl. Als je braaf aan de 1300 kcal blijft houden (of iets meer voor mannen) dan moet het goed gaan uiteindelijk. Mbt drinken: tja, het beste is toch om water te drinken. Vind je dat niet lekker doe er een klein beetje citroensap bij of drink thee?
Lukt het sporten ook een beetje? Kom op! Als je alles opschrijft, moet het vast wel lukken!![]()
Isabeau, sterkte.quote:Op woensdag 30 juni 2004 06:04 schreef Isabeau het volgende:
Hier gaat het een tikkeltje mis. Ik heb mijn oude dieetpogingen erbij gepakt en uiteraard heb ik niets opgeschreven als het mis ging.Maar wat me wel opvalt is dat het allemaal mis is gegaan in week 6-7 van het dieet en ik zit nu in week 7. Ik heb een enorme zin in van alles en nog wat. Denk plots de hele dag aan lekkkere dingen (en dat is dus nieuw voor mij...). Ik voel echt een soort "craving" voor voedsel. Gelukkig is er niets in huis, maar ik heb al wel twee dagen 2x opgeschept bij het avondeten. Dat waren dan wel vrij slanke maaltijden, maar dan nog. Ik probeer het zoveel mogelijk te beredeneren en vertel mezelf dat dat gevoel voortkomt uit stofjes in mijn hersenen die me wijs maken dat mijn lichaam honger heeft. Mijn hersenen moeten maar eens heel goed de bijgeleverde oogbollen gebruiken en bekijken hoeveel vetvoorraad er nog is. Aansteller.
Kijken wie er sterker is. Ik of mijn neurotransmitters.
Ik geloof gewoon niet dat de maaltijd 640kCal bevat per 100 gram! Dat zou wel de meest ongezonde k&k maaltijd zijn die ik ken. 2240 kCal is een energiebehoefte voor de hele dag man. De meest k&k maaltijden zijn zo'n 100-120 kCal per 100 gram en wegen zo'n 450-500 gram in totaal waardoor je op zo'n 550-600kCal komt voor een HELE MAALTIJD. Kijk nog maar eens goed naar de verpakking.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:52 schreef GewoneMan het volgende:
edit: ik heb voor de gein er ff 1 menu bij gepakt het betreft een normale 1 persoonsmaaltijd
Mihoen Goreng (kant en klaar) voedingswaardes per 100 gram
640 kcal
eiwit 8 gram
koolhydraten 18 gram
vet 5 gram
en de maaltijd is 350 gram dus alles x 3,5 dat is dus alleen voor de maaltijd al 2240 kcal en het is toch echt een normale 1 persoonsmaaltijd tel daar drinken en ontbijt bij op dan kom je toch makkelijk aan de 3000 kcal lijkt me dus die 1300kcal lijkt me echt wel een uithongerings techniek om af te vallen of ben ik gek ?
Pas sinds vorige week donderdag..quote:Op woensdag 30 juni 2004 10:30 schreef YPPY het volgende:
Bedankt allemaal voor de complimenten. Het is ontzettend leuk om weer gewoon kleren te kunnen kopen, om je slank te voelen en om verbaasd te kijken naar foto’s van jezelf. Dat gaat jullie ook lukken.
Knap dat je ook gestopt bent met roken jolene. Dat lijkt me helemaal moeilijk. Hoe lang ben je nu gestopt? Ga je nog weg tijdens je vakantie?
Tuurlijk wel... maar heb je er zicht op 'hoeveel' je gezondigd hebt? Gewoon een tijdje een schriftje bijhouden met wat je eet en drinkt!quote:Op dinsdag 29 juni 2004 21:54 schreef GewoneMan het volgende:
kan ik dan helemaal niks meer eten en drinken![]()
De gemiddelde eenpersoonsmaaltijd is dan ook te groot voor één persoonquote:Op dinsdag 29 juni 2004 23:52 schreef GewoneMan het volgende:
Mihoen Goreng (kant en klaar) voedingswaardes per 100 gram
640 kcal
eiwit 8 gram
koolhydraten 18 gram
vet 5 gram
en de maaltijd is 350 gram dus alles x 3,5 dat is dus alleen voor de maaltijd al 2240 kcal en het is toch echt een normale 1 persoonsmaaltijd tel daar drinken en ontbijt bij op dan kom je toch makkelijk aan de 3000 kcal lijkt me dus die 1300kcal lijkt me echt wel een uithongerings techniek om af te vallen of ben ik gek ?
Gelukkig dat je ervan genoten hebtquote:Op woensdag 30 juni 2004 09:10 schreef Funnie het volgende:
Vanmiddag naar Hardenberg om de band op te spuiten. Hopelijk heft het dit keer wel nut. En moet ik alles weer een halt toezeggen. Na al mijn (vr)eten van de laatste anderhalve week merkte ik niets van op de weegschaal. Want ik bleef maar 91.1. Netjes. En net nu vandaag schoot hij door naar 92.8Nah ja, pech. Ik heb wel van mijn eten genoten
Zo'n afslankbermuda heb ik eens van mijn moeder gehadquote:Op woensdag 30 juni 2004 10:30 schreef YPPY het volgende:
Dat afslankwater klinkt grappig miss_d. Het is vast ingestraald door Jomanda.Zou iemand nu echt geloven dat zoiets werkt? Net als een afslankbermuda die ze hebben.
![]()
Heeft iemand van jullie wel eens zo’n cyclotrainer (4 toestellen op 1) geprobeerd? Soms komt hij op tv langs, maar ik kan me niet voorstellen dat je fijn sport als je hele lijf zo op een neer gaat.
LOLquote:Op woensdag 30 juni 2004 11:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zo'n afslankbermuda heb ik eens van mijn moeder gehad
Werkt ie? Uh ja, je veel te dikke kont in een veel te klein broekje persen gaat wel lekker zweten, maar verder zou ik het niemand aanraden![]()
En dat afslankwater verkoopt best goed, heb ik begrepen
het is gewoon mihoen met groente en stukjes ham en een paar kleine stukjes ei dat is ALLES het bakje is ook echt voor 1 persoon staat er ook duidelijk op, en er staat echt op de verpakking dat dat erin zit per 100 gram ik ben 31 en ik kan echt wel lezen hoorquote:Op woensdag 30 juni 2004 08:32 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ik geloof gewoon niet dat de maaltijd 640kCal bevat per 100 gram! Dat zou wel de meest ongezonde k&k maaltijd zijn die ik ken. 2240 kCal is een energiebehoefte voor de hele dag man. De meest k&k maaltijden zijn zo'n 100-120 kCal per 100 gram en wegen zo'n 450-500 gram in totaal waardoor je op zo'n 550-600kCal komt voor een HELE MAALTIJD. Kijk nog maar eens goed naar de verpakking.
Zit er een hele sloot pindasaus over die maaltijd (wat wel heel veel moet zijn dan) dan weet je toch ook gewoon dat je zoiets niet moet eten
Dan is het hoofdbestanddeel mihoen en 300 gram pasta (zal het dan ongeveer zijn) is gewoon VEEL TE VEEL ook al staat er eenpersoons op. In mihoen zit per 50 gram 75 KCal, dus reken maar uit!quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:21 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het is gewoon mihoen met groente en stukjes ham en een paar kleine stukjes ei dat is ALLES het bakje is ook echt voor 1 persoon staat er ook duidelijk op, en er staat echt op de verpakking dat dat erin zit per 100 gram ik ben 31 en ik kan echt wel lezen hoor![]()
Nee... ten eerste is er zat te bedenken dat minder KCal bevat en geen aardappels, bijvoorbeeld rijst en pasta met tomatensaus/groentenprutje/whatever. Maar dat is plannen, een menu maken, boodschappen doen, etcetera. Ten tweede: je hoeft niet af te vallen. Van mij tenminste niet... JIJ wil ZELF iets bereiken. Dan zul je er ZELF iets voor moeten doen of laten. Mij lukt het prima een maaltijd te fabriceren die binnen die KCal valt. Kant en klaar hoort daar dus niet bij. Al neem ik best weleens een bak eenpersoonsbami. Maar daar doe ik dus twee dagen mee.quote:ik woon alleen en ben geen geweldige kok ik kook wel regelmatig maar ook kant en klare maaltijden eet ik regelmatig, als ik echt zo weinig kcal mag hebben wat moet ik dan eten elke dag een paar wortels ipv een maaltijd ofzo ?
het is de Mihoen Goreng van de daily chef en ik koop het bij de +markt en eet het regelmatig omdat het erg lekker is, beetje sambal erbij en mjammie..quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:01 schreef jolene het volgende:
Gewone Man, van wat voor merk was die kant en klaar maaltijd??
Hehe, ik wilde ook niet zeggen dat je niet kan lezen hoor maar dan denk ik toch echt aan een drukfout van de producent. Stel dat er dan 300 gram mihoen in zit á 150kCal per 100 gram (om daar gewoon even van uit te gaan, en dat is een ruime schatting) dat betekent dat er in de resterende 50 gram ei en ham nog 2240-(3*150)=1790! kCal moet zitten... dat kan gewoon echt niet.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:21 schreef GewoneMan het volgende:
boos verhaal
Ik denk dat jij je vergist in hoeveel kcal. er in een kant en klaar maaltijd kunnen zitten.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:33 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Hehe, ik wilde ook niet zeggen dat je niet kan lezen hoor maar dan denk ik toch echt aan een drukfout van de producent. Stel dat er dan 300 gram mihoen in zit á 150kCal per 100 gram (om daar gewoon even van uit te gaan, en dat is een ruime schatting) dat betekent dat er in de resterende 50 gram ei en ham nog 2240-(3*150)=1790! kCal moet zitten... dat kan gewoon echt niet.
Dus niet om je aan te vallen, maar ik denk dat de totale hoeveelheid kCal op de verpakking staat (foutje van de drukker ofzo) en verder de hoeveelheid eiwitten etc per 100 gram![]()
waarom wordt ik telkens afgebrand ??? ik heb nog nooit op m`n lijn hoeven te letten en nu na 31 jaar ineens wel en mag ik niks meer hebben en alles wat ik eraan doe helpt niet genoeg en al die zooi kost ook nog eens meer geld en smaakt minder lekker maar goed dat heb ik er allemaal wel voor over maar jeez nog meer veranderen dan ik al heb gedaan valt me gewoon erg zwaar omdat ik echt het idee had dat ik goed bezig was blijkbaar dus een vergissing en moet echt es kijken wat ik nu moet gaan eten want ik ben de weg kwijtquote:Op woensdag 30 juni 2004 11:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan is het hoofdbestanddeel mihoen en 300 gram pasta (zal het dan ongeveer zijn) is gewoon VEEL TE VEEL ook al staat er eenpersoons op. In mihoen zit per 50 gram 75 KCal, dus reken maar uit!
[..]
Nee... ten eerste is er zat te bedenken dat minder KCal bevat en geen aardappels, bijvoorbeeld rijst en pasta met tomatensaus/groentenprutje/whatever. Maar dat is plannen, een menu maken, boodschappen doen, etcetera. Ten tweede: je hoeft niet af te vallen. Van mij tenminste niet... JIJ wil ZELF iets bereiken. Dan zul je er ZELF iets voor moeten doen of laten. Mij lukt het prima een maaltijd te fabriceren die binnen die KCal valt. Kant en klaar hoort daar dus niet bij. Al neem ik best weleens een bak eenpersoonsbami. Maar daar doe ik dus twee dagen mee.
Nee ik vergis me niet. Door m'n werk eet ik ook regelmatig k&k maaltijden van de Appie. Hetzij pasta bolognese hetzij een indonesische maaltijd. Maaltijden die rond de 400-500 gram wegen en het aantal kCal ligt rond de 500-550 PER MAALTIJD!quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:36 schreef jolene het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je vergist in hoeveel kcal. er in een kant en klaar maaltijd kunnen zitten.
Dat is echt heel veel
Ja en per merk zit er gigantisch verschil in en ook in het type voedsel.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:38 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Nee ik vergis me niet. Door m'n werk eet ik ook regelmatig k&k maaltijden van de Appie. Hetzij pasta bolognese hetzij een indonesische maaltijd. Maaltijden die rond de 400-500 gram wegen en het aantal kCal ligt rond de 500-550 PER MAALTIJD!
Zelfs een pizza (steenoven, iglo) bevat niet eens 2240 kCal...
ehhhhhhhhh ik heb een foutje gemaakt het is 640 kjoule en 152 kcal per 100 gramquote:Op woensdag 30 juni 2004 11:38 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Nee ik vergis me niet. Door m'n werk eet ik ook regelmatig k&k maaltijden van de Appie. Hetzij pasta bolognese hetzij een indonesische maaltijd. Maaltijden die rond de 400-500 gram wegen en het aantal kCal ligt rond de 500-550 PER MAALTIJD!
Zelfs een pizza (steenoven, iglo) bevat niet eens 2240 kCal...
Je wordt niet afgebrand.... je zit gewoon te zeuren... ik wil je best helpen en advies en recepten en tips geven, maar als iemand gelijk al begint van 'Ja maar ik heb al 31 jaar en nu niet meer en zielig en blabla' dan heb ik daar geen zin in. Het pad uitstippelen is heel simpel:quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
waarom wordt ik telkens afgebrand ??? ik heb nog nooit op m`n lijn hoeven te letten en nu na 31 jaar ineens wel en mag ik niks meer hebben en alles wat ik eraan doe helpt niet genoeg en al die zooi kost ook nog eens meer geld en smaakt minder lekker maar goed dat heb ik er allemaal wel voor over maar jeez nog meer veranderen dan ik al heb gedaan valt me gewoon erg zwaar omdat ik echt het idee had dat ik goed bezig was blijkbaar dus een vergissing en moet echt es kijken wat ik nu moet gaan eten want ik ben de weg kwijt![]()
kan niemand zich voorstellen hoe het voor me moet zijn om ineens van alles naar bijna niets te moeten en als het ff tegenzit krijg ik meteen allemaal replies dat ik niet wil afvallen of geen compromissen wil maken![]()
GewoneMan sorry dat ik geen lijn expert ben![]()
Ja, we kunnen het ons wel voorstellen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:37 schreef GewoneMan het volgende:
kan niemand zich voorstellen hoe het voor me moet zijn om ineens van alles naar bijna niets te moeten en als het ff tegenzit krijg ik meteen allemaal replies dat ik niet wil afvallen of geen compromissen wil maken![]()
Dat bedoel ik maarquote:Op woensdag 30 juni 2004 11:42 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ehhhhhhhhh ik heb een foutje gemaakt het is 640 kjoule en 152 kcal per 100 gramoftewel 532 kcal voor de hele maaltijd
dat is goed lijkt me ?
Als jij daar genoeg aan hebt, wel ja.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:42 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ehhhhhhhhh ik heb een foutje gemaakt het is 640 kjoule en 152 kcal per 100 gramoftewel 532 kcal voor de hele maaltijd
dat is goed lijkt me ?
mister betweter heeft ons topicje weer gevonden.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:43 schreef 205_Lacoste het volgende:
Staan alle andere dames met "het verschilt heel erg per merk" toch mooi op de neus te kijken
Ik zou het nog niet te vaak eten.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:42 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat is goed lijkt me ?
meejanken hoeft niet en medelijden ook niet... een beetje minder afbranden op mijn serieuze pogingen zou ik overigens wel kunnen waarderen. het valt me gewoon erg zwaar en ik doe echt mijn best en heb eerder in dit topic al heel wat compromissen gepost van mezelf waar ik me nog steeds netjes aan hou. oftewel ik doe mijn best maar zou jullie hulp idd wel waarderenquote:Op woensdag 30 juni 2004 11:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je wordt niet afgebrand.... je zit gewoon te zeuren... ik wil je best helpen en advies en recepten en tips geven, maar als iemand gelijk al begint van 'Ja maar ik heb al 31 jaar en nu niet meer en zielig en blabla' dan heb ik daar geen zin in. Het pad uitstippelen is heel simpel:
je bent te zwaar.
je wil daar wat aan doen.
om dat te doen zul je of minder moeten eten, of meer gaan sporten.
Daarmee wil ik je graag helpen, ondersteunen, oppeppen, want alhoewel het pad uitstippelen makkelijk is, is het pad bewandelen heel moeilijk en daarbij kun je van mij alle steun die via internet te verlenen is krijgen. Maar jij zit alleen maar over vroeger kon het wel, ik kan geen kant en klaar eten boehoe, en erger nog: ik mag bijna niks... bijna niks? Hoe kom je daar nu bij?! Van rond de 1500 KCal kan je prima rondkomen als je goed oplet. Nee, geen roomboter op brood, geen vette sausjes bij je friet, geen kant en klaar, etcetera. Dat zijn de offers die je moet brengen. Als je dat niet wil, dan houdt het op.
En wat voor replies verwacht je dan? Arme stakker dat je geen kant en klaar meer kan eten in de hoeveelheden die je gewend bent, arme lieverd dat je lichaam je na 31 jaar in de steek laat, zielig dat je moet verhongeren? De term bijna niks vind ik echt overdreven. Als je echt de weg kwijt bent en hulp wil, vraag dan concreet om hulp en ik zal je oprecht proberen te helpen. Maar meejanken kan ik niet.
Ja als jullie tegen mensen als gewoneman gaan vertellen dat hij dat soort dingen niet meer kan eten dan werkt dat niet heel erg motiverend. Daarbij beweren dat er vééééél teveel kCal in zo'n maaltijd zitten zonder van de feiten op de hoogte te zijn geeft natuurlijk ook te denken.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
mister betweter heeft ons topicje weer gevonden.
mag ik vragen waarom niet ? er zit niet veel in en het zijn weinig kcal en het is ook nog eens heel lekkerquote:Op woensdag 30 juni 2004 11:44 schreef jolene het volgende:
[..]
Ik zou het nog niet te vaak eten.
Maar zet dit neer en tel de rest erbij op.
Oh daar heb ik deze week ook zo'n last van. Ik was gisteren na het eten (bami) naar de makro boodschappen gaan doen en al diequote:Op woensdag 30 juni 2004 06:04 schreef Isabeau het volgende:
[Hier gaat het een tikkeltje mis. Ik heb mijn oude dieetpogingen erbij gepakt en uiteraard heb ik niets opgeschreven als het mis ging.Maar wat me wel opvalt is dat het allemaal mis is gegaan in week 6-7 van het dieet en ik zit nu in week 7. Ik heb een enorme zin in van alles en nog wat. Denk plots de hele dag aan lekkkere dingen (en dat is dus nieuw voor mij...). Ik voel echt een soort "craving" voor voedsel. Gelukkig is er niets in huis, maar ik heb al wel twee dagen 2x opgeschept bij het avondeten. Dat waren dan wel vrij slanke maaltijden, maar dan nog. Ik probeer het zoveel mogelijk te beredeneren en vertel mezelf dat dat gevoel voortkomt uit stofjes in mijn hersenen die me wijs maken dat mijn lichaam honger heeft. Mijn hersenen moeten maar eens heel goed de bijgeleverde oogbollen gebruiken en bekijken hoeveel vetvoorraad er nog is. Aansteller.
Kijken wie er sterker is. Ik of mijn neurotransmitters.
En ik twijfelde of je serieus bent, snap je dat? Probeer je postings eens te lezen alsof ze van een ander zijn? Hoe zou jij iemand beoordelen als diegene met veel drama zou zeggen dat hij bijna niks meer mag?! Misschien raakt mijn mening daardoor wat vertroebeld, dat geef ik eerlijk toe. Maar het is nu eenmaal minder dan je gewend bent te eten (ook voor mij, of denk je dat ik zo dik ben geworden door naar eten te kijkenquote:Op woensdag 30 juni 2004 11:46 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
meejanken hoeft niet en medelijden ook niet... een beetje minder afbranden op mijn serieuze pogingen zou ik overigens wel kunnen waarderen. het valt me gewoon erg zwaar en ik doe echt mijn best en heb eerder in dit topic al heel wat compromissen gepost van mezelf waar ik me nog steeds netjes aan hou. oftewel ik doe mijn best maar zou jullie hulp idd wel waarderen
makkelijke maaltijden in mijn smaak die goed zijn voor me b.v.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:51 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En ik twijfelde of je serieus bent, snap je dat? Probeer je postings eens te lezen alsof ze van een ander zijn? Hoe zou jij iemand beoordelen als diegene met veel drama zou zeggen dat hij bijna niks meer mag?! Misschien raakt mijn mening daardoor wat vertroebeld, dat geef ik eerlijk toe. Maar het is nu eenmaal minder dan je gewend bent te eten (ook voor mij, of denk je dat ik zo dik ben geworden door naar eten te kijken) maar dat maakt het nog niet weinig en daarom kun je er wel het beste van proberen te maken. Jij zegt nu oprecht dat je serieus bent en daar wil ik je best in geloven nu, maar ik hoop dat je begrijpt dat ik aan je wilskracht twijfelde. Zeg maar waarmee we je kunnen helpen!
Ik heb nooit gezegd dat hij die dingen niet meer kan eten. Ik heb alleen gezegd dat je toch echt de hoeveelheden terug moet brengen en daar blijf ik bij.quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:47 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Ja als jullie tegen mensen als gewoneman gaan vertellen dat hij dat soort dingen niet meer kan eten dan werkt dat niet heel erg motiverend. Daarbij beweren dat er vééééél teveel kCal in zo'n maaltijd zitten zonder van de feiten op de hoogte te zijn geeft natuurlijk ook te denken.
Over het algemeen is een zelfgekookte maaltijd voedzamer dan een kant en klaarmaaltijd. Meestal heb je na kant en klaar nog trek 's avonds. Ik zou het dus niemand als oplossing willen adviseren.Bij mij in de supermarkt (een gewone C1000) heb je geschilde en voorgekookte aardappelen (alleen nog even kort koken), eenpersoonspotjes, diepvries- of voorgesneden groente en vlees/vis dat je zo kan bakken. Lijkt mij een stuk gezonder en voedzamer dan eenpersoons mihoen.quote:Thuis koken met verse groentes is lekkerder en mogelijk ook nog eens gezonder maar niet iedereen heeft daar tijd voor. De hoeveelheid energie ontloopt elkaar verder niet zo heel erg blijkt maar weer, dus wat dat betreft!
Och, een maaltijd van 530 kCal voor een man moet écht wel kunnen. Dat houdt in dat je met 2 andere maaltijden (ontbijt en lunch) ook nog zo'n 500kCal per keer mag eten/drinken. Is goed vol te houden!quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat hij die dingen niet meer kan eten. Ik heb alleen gezegd dat je toch echt de hoeveelheden terug moet brengen en daar blijf ik bij.
* 205_Lacoste is het hiermee wel eens. Tijd voor koken moet je eigenlijk wel even maken: het kost energie (da's positief dus) en door het hangen in de eetlucht heb je vaak minder honger daarna.quote:Over het algemeen is een zelfgekookte maaltijd voedzamer dan een kant en klaarmaaltijd. Meestal heb je na kant en klaar nog trek 's avonds. Ik zou het dus niemand als oplossing willen adviseren.Bij mij in de supermarkt (een gewone C1000) heb je geschilde en voorgekookte aardappelen (alleen nog even kort koken), eenpersoonspotjes, diepvries- of voorgesneden groente en vlees/vis dat je zo kan bakken. Lijkt mij een stuk gezonder en voedzamer dan eenpersoons mihoen.
klopt helemaalquote:Op woensdag 30 juni 2004 11:55 schreef 205_Lacoste het volgende:
Hetgeen waarom gewone man zo 'schrok' was niets anders dan dat hij maar 1300 kCal mocht, terwijl hij de bami maaltijd al niet eens meer zou mogen omdat die al anderhalf keer zoveel kCal zou bevatten. Als je dan gaat bedenken wat je allemaal niet meer mag eten... ja dat is wel even schrikken.
Ik denk dat gewone man het nu al stukje positiever inziet
Oke heb je wel eens Teriyaki geprobeert?quote:Op woensdag 30 juni 2004 11:53 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
makkelijke maaltijden in mijn smaak die goed zijn voor me b.v.
oosters en pastas en niet te moeilijk graag![]()
Dan heb jij een andere dan ik, in die van mij zit 45 KCal per 100 gramquote:Op woensdag 30 juni 2004 12:25 schreef Pandorah het volgende:
[Miss_d: een potje chicken tonight Hawaii is erg mager. 100 gram is bijvoorbeeld 61 kcal! Valt best mee zo'n potje dus
[slechtnieuwsmodus] Als je goed je best doet, dan kan het weleens dat het een tijd duurt voordat je resultaat ziet op de weegschaal, andersom werkt het ook.... het kan dus best zijn dat dit de schade van het weekend is... het is echter wel zo dat als je een week je best hebt gedaan en een dag niet, je die schade wel iets makkelijker weg kan werken. Deze week dus gewoon goed je best doen en nu niet uit verdriet naar de chocolaatjes grijpenquote:Op woensdag 30 juni 2004 13:31 schreef Bolletje... het volgende:
Sta ik vanmorgen op de weegschaal weeg ik ineens weer 93 kilo?????????
Dan kan toch nooit in 1 dag????
stomme weegschaal![]()
idd dat is een beetje mijn grote probleem dat kan ik echt niet drinken, als je me wilt zien kotsen moet je me dat geven komt het helemaal voor elkaar... wel lastig want dat is iets waar je veel winst mee kan boeken qua kcal..quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:27 schreef Bolletje... het volgende:
Ow wacht, dat vond jij niet te zuipen he?
Ik vind zelf de sinas light van de appie erg lekker
anyway dat is nog te drinken dus ik weet echt 100% zeker dat er niet die zoetstoffen inzitten die in de light drankjes zit geloof me dan had ik nu al boven de WC gehangen...quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:30 schreef Mouse het volgende:
Gewoneman,
Die icethee die je hebt uitgeprobeerd is dat die nieuwe van Pickwick?
Vond ik ook wel lekker. Ik zag wel op het pak staan dat er zoetstoffen waren toegevoegd. Er staat volgens mij niet expliciet sacharine of aspartaam maar zoetstoffen.
Ik denk ik zeg het maar even.
Je kan natuurlijk ook helemaal afstappen van frisdrank, of in ieder geval doordeweeks. In het wekeend drink je gewoon één fles en daarmee klaar. Als je verder gezond eet moet dat best kunnen. Je telt dan gewoon die kCal bij het totaal.quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:31 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
idd dat is een beetje mijn grote probleem dat kan ik echt niet drinken, als je me wilt zien kotsen moet je me dat geven komt het helemaal voor elkaar... wel lastig want dat is iets waar je veel winst mee kan boeken qua kcal..
ik benijd de mensen die dat kunnen drinken en het lekker vinden![]()
Je hebt die nieuwe smaken nu in de aanbieding bij appie 2 halen 1 betalen. dus 0.49ct per liter.quote:Op woensdag 30 juni 2004 14:33 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
anyway dat is nog te drinken dus ik weet echt 100% zeker dat er niet die zoetstoffen inzitten die in de light drankjes zit geloof me dan had ik nu al boven de WC gehangen...
en ja dat is de nieuwe van pickwick het smaakt wel ok niet lekker maar ook niet vies
ik ben geen voorstander van frisdrank ik drink het zelden, ik hou wel van lekkere sapjes roosvicee en vruchtensapjes enzo maar ook daar zitten redelijk veel kcal in op sinasappelsap na maar dat drink ik weer weinig omdat het zo zuur is af en toe is het wel lekker maar regelmatig neequote:Op woensdag 30 juni 2004 14:34 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook helemaal afstappen van frisdrank, of in ieder geval doordeweeks. In het wekeend drink je gewoon één fles en daarmee klaar. Als je verder gezond eet moet dat best kunnen. Je telt dan gewoon die kCal bij het totaal.
rooibos en classic & peach en het klopt in de reclame ik had welliswaar geen klantenkaart maar de kassiere gebruikte die van de vorige klant (na het te vragen aan haar) zonder dat ik het vroegquote:Op woensdag 30 juni 2004 14:37 schreef Mouse het volgende:
[..]
Je hebt die nieuwe smaken nu in de aanbieding bij appie 2 halen 1 betalen. dus 0.49ct per liter.
Welke heb jij uitgeprobeert? Ik vond die groene (lime/citroen?) wel lekker
quote:Op woensdag 30 juni 2004 15:55 schreef 205_Lacoste het volgende:
In dat geval gewoneMan kan je proberen om appelsap te drinken wat je aanlengt met water, of andere sappen aanlengen met water. Het verschil is al de helft aan kCal. nog beter is natuurlijk als je er aan went om gewoon water te drinken
Die evening breeze is volgens mij vrij slecht voor je tanden (smaakjes thee over het algemeen). Groene thee schijnt wel goed te helpen bij het verbranden van vet, en 't is nog lekker ook vind ik. Proberen kan geen kwaad natuurlijk.
Zo ik kom even uit de lurkstand.quote:Op woensdag 30 juni 2004 20:38 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag op de OK trouwens een dikke dame geopereerd. Nou ja, ik vond haar niet zo dik, maar in het dossier stond "flinke obesitas" twee maal onderstreept(ze was 85 kg bij 1m68 en dus een lager BMI dan ik heb) Was wel een lekkere motivatie toen ik al dat gele vet zag. Zo'n gevoel van: hè yakkes, dat moet echt van mijn heupen af hoor!
Ik ga eten en voetbal kijken
quote:Sommige mensen zijn geboren met meer smaakpapillen dan anderen, en kunnen daardoor beter smaken onderscheiden. Dit hebben onderzoekers van de Amerikaanse Universiteit Yale ondekt, meldt de Britse omroep BBC. Vooral vrouwen blijken vaak gezegend met een royale hoeveelheid smaakpapillen: zo'n 35 procent van hen is superproever, tegen een schamele 15 procent van de heren.
Superproevers ervaren alle smaken veel intenser dan mensen met een gemiddeld aantal smaakpapillen.Tijdens het onderzoek omschreven zij een smaak die door anderen simpelweg als 'bitter' werd betiteld als 'buitengewoon walgelijk'. Er bleek overigens ook een groep te bestaan die helemaal geen smaak waarnam: de 'niet-proevers'.
De onderzoekers schatten dat ongeveer een kwart van de mensen tot de 'niet-proevers' behoort, de helft van de mensen een gemiddeld smaakvermogen bezit, en het overige kwart zich tot de superproevers mag rekenen. Door flink te oefenen schijnt het trouwens wel mogelijk te zijn het smaakvermogen enigszins te ontwikkelen. Wonderen moeten hier echter niet van worden verwacht.
quote:Op woensdag 30 juni 2004 21:13 schreef Isabeau het volgende:
bibi!! hey hoiJa, zo voelde ik me dus ook
![]()
dan denk ik idd dat ik dat heb... want ik proef het werkelijk meteen en heb dan echt een smaak dat ik gruwel van walging en dat is niet overdreven... wou dat het niet zo was dan kon ik veel makkelijker mijn gewicht terug brengen...quote:Op woensdag 30 juni 2004 21:42 schreef Isabeau het volgende:
We proberen je steeds andere drankjes met het etiketje "light" aan te smeren, maar je hebt op zich gelijk: ze zijn vaak gebaseerd op dezelfde groep van 3 zoetstoffen die samen een bittere nasmaak geven. Misschien ben je wel zo'n superproever die dus helemaal niet tegen bitter kan. (bestaat!)
geeft riann een dikke knuffel... ik weet hetquote:Op woensdag 30 juni 2004 22:41 schreef Riann het volgende:![]()
![]()
Nederland heeft verloren
![]()
ik ben er ook zo eentje die bitter niet lust. Bier gaat er bij mij niet in en rauwkost vind ik zelfs al te bitter. En dan kan ik het ook echt niet door mijn strot krijgen!quote:Op woensdag 30 juni 2004 22:48 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dan denk ik idd dat ik dat heb... want ik proef het werkelijk meteen en heb dan echt een smaak dat ik gruwel van walging en dat is niet overdreven... wou dat het niet zo was dan kon ik veel makkelijker mijn gewicht terug brengen...
daarom ben ik ook benieuwd naar de stoffen in die pickwick ice tea want die is goed te drinken laat ik duidelijk maken dat ik hem niet echt lekker vind en een HELE subtiele smaak ervaar zoals de light drankjes maar zo subtiel dat ik ermee kan leven het te drinken zonder al teveel moeite...
tevens wil ik iedereen bedanken die me ondanks mijn starrige gedrag (ja ben ik me bewust van al doe ik het niet om jullie haren overeind te laten staan) toch helpt met zeer zeker nuttige tips en ik weet ook dat ik het wel nodig heb dat iemand achter m`n kont zit en heb een zekere dame in mijn leven (mijn ex waar ik een hele goede band mee heb) die die taak op zich heeft genomen niet altijd ben ik daar blij mee maar ze doet het goed en ondanks mijn gemopper hier en daar weet ik dat ze wel gelijk heeft...
mischien begrijpen jullie me nu iets beter ik weet dat ik mijn makken heb maar ben verder best wel lief hoor![]()
en idd bitter ervaar ik als VIES kan er niks aan doen
ehh bier isquote:Op woensdag 30 juni 2004 23:51 schreef octopussy het volgende:
[..]
ik ben er ook zo eentje die bitter niet lust. Bier gaat er bij mij niet in en rauwkost vind ik zelfs al te bitter. En dan kan ik het ook echt niet door mijn strot krijgen!
quote:Op woensdag 30 juni 2004 20:38 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag op de OK trouwens een dikke dame geopereerd. Nou ja, ik vond haar niet zo dik, maar in het dossier stond "flinke obesitas" twee maal onderstreept(ze was 85 kg bij 1m68 en dus een lager BMI dan ik heb) Was wel een lekkere motivatie toen ik al dat gele vet zag. Zo'n gevoel van: hè yakkes, dat moet echt van mijn heupen af hoor!
Zou je het niet nog eens kunnen proberen? Omdat je nu al een hele tijd geen normale frisdrank meer hebt gedronken, kan het zijn dat je het wél lekker vindt...quote:Op woensdag 30 juni 2004 22:48 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dan denk ik idd dat ik dat heb... want ik proef het werkelijk meteen en heb dan echt een smaak dat ik gruwel van walging en dat is niet overdreven... wou dat het niet zo was dan kon ik veel makkelijker mijn gewicht terug brengen...
geloof me nou eens het is niet dat ik het niet lust of dat het mijn voorkeur niet is maar dat ik het GRUWELIJK GOOR vind echt reacties alsof mijn smaakpapillen me vertellen neem dat nooit meer en die nasmaak is helemaal pure HORRORquote:Op donderdag 1 juli 2004 09:24 schreef HorrorGirl het volgende:
Goedemorgen toppertjes
GewoneManLight moet je leren drinkenIk vond het eerst ook ontzettend vies, maar een
paar weken geleden heb ik toch besloten het nog eens te proberen, owkee, de eerste dag heb je
een ontzettende bijsmaak na elke slok, maar geloof me de 2e dag is dat al minder en de 3e dag
merk je het al niet eens meerIk drink het nu een week of 6 en geloof me, ik vind gewone
sinas nu ontzettend zoet en vies......Het is een kwestie van effies doorzetten, tis de moeite waard![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |