abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2004 @ 22:52:52 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_19602424
Vertel hier dus even welke films je onlangs gezien hebt en wat je ervan vond.

Ik wil het weten.

Heus.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_19602828
eergister boondock saints weer es bekeken.. leuke film..
  woensdag 2 juni 2004 @ 23:05:16 #3
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19602859
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vertel hier dus even welke films je onlangs gezien hebt en wat je ervan vond.

Ik wil het weten.

Heus.
Kan je vandaag helaas niet blij maken, had er niet zo'n zin an vandaag
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_19603101
Geen gezien vandaag.
We're from the Bronx, New York.
Shit happens.
pi_19603182
ben net terug uit de bios.
heb harry potter 3 gezien !!
vetje coooool
Gentlemen, My Lady... you'll always remember this as the day that you almost caught.. Captain.. Jack.. Sparrow
pi_19603298
Fist of Legend van Jet Li.

Toch wel een hele goeie film van hem. Goeie actie, mooie vechtscenes, toch wel redelijk geacteerd enzo. Toppie! =)
That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_19603481
Canibal Holocaust
Had hem al een hele tijd liggen maar geen zin/tijd om te kijken... dus net maar gedaan... briljante zooi
Er kan er maar 1 de beste zijn.
pi_19603635
Gisteravond Spun gezien, leuke, vage film over een groepje jongeren die niks anders doen dan de hele dag COKE snuiven

Vanavond nog 2 films gekeken: Miller's Crossing van de Coen Brothers, blijft een goede film!
Bubba Ho-Tepp geen commentaar nodig dacht ik
  donderdag 3 juni 2004 @ 00:10:59 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19604836
The Wind

saaie kutfilm, verhaal gaat nergens over. het begin doet wat psychologische thriller achtig aan, maar het mondt uit in een inspiratieloze B-film (kinky_queen gaat 'm gelijk downloaden ). acteerwerk is echt beroerd. het had nog nut kunnen hebben als er tieten in voor waren gekomen maar zelfs dat zat er niet eens in enkeltje shift del
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 3 juni 2004 @ 00:24:51 #10
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19605166
Net gezien in n uitverkochte bioscoop:

Harry Potter And The Prisoner Of Azakaban
Het is inmiddels Harry`s (Daniel Radcliffe) 3e jaar aan Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Samen met z`n vrienden Hermione Granger (Emma Watson) en Ron Weasley (Rupert Grint) komt hij erachter dat de gevaarlijke moordenaar Sirius Black (Gary Oldman) is ontsnapt uit Azkaban Prison. Hij wilt Harry vermoorden, want alleen hij staat nog in de weg om Lord Voldemort, Harry`s aardvijand nr.1, weer terug aan de macht te brengen...
De derde Potter film is veruit de beste van de 3 tot nu toe uitgebrachte films. Engelse reporters noemden t "de beste film van t jaar". Zover wil ik waarschijnlijk niet gaan, maar hij is zeer zeker net zo goed als Deel 1 & Deel 2 samen.
De kinderen zijn gegroeid in hun rollen. Het leuke aan de rollen van de kinderen, is dat ze ook "gewone" kleren aan hebben. Ze dragen meer gewone spijkbroeken en truien dan in de vorige delen, waarin ze (bijna) alleen maar gewaden droegen. Dat ze nu andere kleren dragen, maakt t leuk. Zo zien we dus dat ze eik. ook maar "gewoon" kinderen zijn. Nou ja, gewoon...
Verder over de film zelf: 2 minpuntjes:
-: Het is jammer dat t enge en donkere begin van de film niet wordt doorgezet in de rest van film. T midden is niet erg donker en eng, terwijl tegen t einde de donkere sfeer weer terug wordt gebracht.
-: IMHO wordt t plot te snel uit de boeken gedaan. Had t gevoel dat t n beetje werd overhaast. Als ze 5 minuutjes de tijd hadden genomen om t verhaal nog verder uit te diepen, was dat beter geweest.
Buiten deze 2 puntjes om, niets dan lof over deze film. Het verhaal is sterk, de special effects zijn uitermate mooi, de regie van Alfonso Cuaron is erg goed en zelfs op de soundtrack valt niets aan te merken!!
Absoluut subliem, ga dat zien!!!

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 9,3/10
  donderdag 3 juni 2004 @ 00:38:54 #11
74644 Troetel
Just trust me...!!
pi_19605468
Hitler, the rise of evil....Very impressive..

Scary movie 3 Erg gelachen
  donderdag 3 juni 2004 @ 00:46:38 #12
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_19605623
Harry Potter And The Prisoner Of Azkaban

Ik vond het een teleurstellende film. In het begin had het de pretentie de betere HP-film te worden. Ik heb het boek niet gelezen, dus ik had waarschijnlijk ook te veel verwacht van Gary Oldman.

Cijfer: 6,7
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  donderdag 3 juni 2004 @ 00:49:26 #13
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19605676
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 00:46 schreef Price het volgende:
Harry Potter And The Prisoner Of Azkaban

Ik heb het boek niet gelezen, dus ik had waarschijnlijk ook te veel verwacht van Gary Oldman.
daar zit je dus fout

donderdag 3 juni 2004 @ 00:53:19 #14
41286 Price
pi_19605751
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 00:49 schreef Timo20 het volgende:

[..]

daar zit je dus fout

Waar zit ik fout?
pi_19605901
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 00:53 schreef Price het volgende:

Waar zit ik fout?
Het boek niet gelezen

donderdag 3 juni 2004 @ 01:11:34 #16
41286 Price
pi_19606079
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 01:01 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Het boek niet gelezen

Bullshit!
pi_19606211
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 01:11 schreef Price het volgende:

Bullshit!
  donderdag 3 juni 2004 @ 01:46:51 #18
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19606604
Heb toch nog ff een film gekeken.

Had hem al gezien, maar had er weer eens zin in: Singin in the Rain

Wat is dat toch een geweldige film
De vrolijkheidheid spat gewoon van het scherm!! Als je je daar niet vrolijk door gaat voelen Wat een heerlijke liedjes, Donald O'Connor is fantastisch met zijn nummer Make 'm Laugh, Good Mornin'met zijn drieen is schitterend en Moses bij de spraakarts is fenomenaal.
Dat mensen zo kunnen dansen!! Echt geweldig!!

10! 10! 10!!
pi_19606623
Goodbye Lenin op DVD,

Beetje vage film , maar iig leuk om naar te kijken.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_19608171
The Last Samurai

Leuke film.

8
  donderdag 3 juni 2004 @ 09:12:32 #21
67640 SaintOfKillers
pi_19608439
La Haine

Film over haat en racisme in een voorstad van Parijs. Gewoon een erg goede film die ik beter vind dan de meeste andere films over hetzelfde thema. Sterk geacteerd, vooral door Vincent Cassel. De film werd geregisserd door Mathieu Kassovitz (Nino Quincampoix uit Amélie) die er terecht de prijs voor beste regie mee won in Cannes. Erg goed. Aanrader. Topper. Sterk dus. Goed hoor.

The Garden of Allah

Uhm... tja. Nogal matige film met Marlene Dietrich. Dietrich zelf viel me goed mee (ze is helemaal anders dan ik had verwacht), maar het verhaal zei me niet echt veel. Een rijke erfgename die is opgegroeid in een klooster wordt verliefd op een monnik die uit z'n abdij gevlucht is. Cue romantisch geneuzel.

My Favorite Brunette

Best leuke detective-komedie met Bob Hope, Dorothy Lamour en Peter Lorre. De film en dan vooral het komedie-gedeelte moet volledig gedragen worden door Bob Hope, maar die slaagt wel in z'n opdracht al zit er soms wel veel tijd tussen 2 grappen. Verder doet ook Bing Crosby mee. Gedurende de laatste 5 seconden van de film.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 3 juni 2004 @ 09:32:44 #22
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19608771
Miracle (2004)
Een van de beste sportfilms van de laatste jaren over het Amerikaanse ijshockey team wat op de Olympische Spelen voor het eerst sinds 20 jaar de Sovjet-Unie van het goed afhield. Het is niet toevallig dat deze film nu gemaakt is. Net als toen zit de economie in een dip (niet zo erg als toen) en heeft Amerika een scheut hoop nodig. Dat biedt deze film voor ze. Een flinke scheut Amerikaanse zelfverheerlijking dus. Als je je daar niet aan kan ergeren, zie je een goede sportfilm met een geweldige acteerprestatie van Kurt Russell. Oscar(nominatie) voor Kurt Russell? Het zou mij niet verbazen. ***½

Shurayukihime (Lady Snowblood) (1973)
Best aardige samuraifilm die als inspiratiebron voor Kill Bill goldt. Na het hoge IMDb gemiddelde (8.5) en de lovende woorden van kinky_queen vond ik hem wat tegenvallen, maar nog steeds een aangename zit. De film komt erg gedateerd over met name in de gevechten, voor zover je het al gevechten kunt noemen, want het is voorbij voor je er erg in hebt. De opbouw van het verhaal is wel sterk. Met de hakken over de sloot: ***½

Open Range (2003)
De nieuwste van en met Kevin Costner is eindelijk weer eens een goede. Er wordt uitgebreid de tijd genomen om het verhaal op te bouwen. Kevin Costner en Robert Duvall zal twee "free-grazers" die langs een stadje komen. Ze zijn daar niet egt welkom en komen dan ook snel in de problemen. De shoot-out is erg goed. Beste western sinds Unforgiven. ***½

(#119) Ángel exterminador, El (Exterminating Angel, The) (1962)
Absurdisme, humor, spanning, mysterie. De film heeft het allemaal. Na een feestje kunnen de gasten om onverklaarbare reden de kamer niet meer verlaten. De deur staat immers gewoon open, maar niemand lijkt genoeg wil te hebben er doorheen te stappen. Zelfs niet wanneer ze na dagen zonder eten zitten. Bijzondere film van de altijd verrrassende Buñuel. ****
  donderdag 3 juni 2004 @ 11:55:35 #23
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19611850
De kinderen hebben gisteren gezien:

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

De hele bioscoop en wachtruimtes waren ingericht a la Harry Potter. Ze vonden het een prachtige film in ieder geval... en alles er omheen ook
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 3 juni 2004 @ 12:11:29 #24
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19612289
El Espinazo del diablo

Goede film van Guillermo Del Toro over een weeshuis aan het eind van de Spaanse Burgeroorlog, waar een jongen aan zijn eind komt tijdens een bombardement.
Het geheel is niet eens zo spannend, maar wel sterk gespeeld, maar wat wil je met enkele van de hedendaagse Spaanse toppers in de cast.
ook hier de foto's nog eens plaatsen:

donderdag 3 juni 2004 @ 13:15:02 #25
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19613749
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 12:11 schreef dolle_hond het volgende:
El Espinazo del diablo

Goede film van Guillermo Del Toro over een weeshuis aan het eind van de Spaanse Burgeroorlog, waar een jongen aan zijn eind komt tijdens een bombardement.
Het geheel is niet eens zo spannend, maar wel sterk gespeeld, maar wat wil je met enkele van de hedendaagse Spaanse toppers in de cast.
ook hier de foto's nog eens plaatsen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is die gast misschien op een of andere manier related to Benicio??
  donderdag 3 juni 2004 @ 13:32:42 #26
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_19614206
Gisteren op tv "Chill Factor" (op veronica) gezien.. Dacht eerst van, zal wel 1 of andere B film zijn, maar ik was totaal niet teleurgesteld. Hij's zelfs leuk om naar te kijken
The night hides a world, but unveils a universe
  donderdag 3 juni 2004 @ 14:27:35 #27
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19615557
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 01:01 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Het boek niet gelezen

donderdag 3 juni 2004 @ 14:52:39 #28
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19616169
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 13:15 schreef Hare het volgende:

[..]

Is die gast misschien op een of andere manier related to Benicio??
niet dat ik weet
  donderdag 3 juni 2004 @ 18:28:50 #29
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_19621425
Mulholland Drive
Ik heb deze film al een keer eerder gezien, maar ik begreep er eigenlijk vrij weinig van. Ik heb hem gisteren nog maar een keer gekeken en aan de hand van wat hints van derden geprobeert alles te begrijpen.
Het blijft een geweldige film. ****
  donderdag 3 juni 2004 @ 19:17:24 #30
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_19622368
LOTR 3 gister gekeken
kippenvel als ze allemaal gaan buigen voor die hobbits
pi_19622416
No man's land
Bekroond met een Oscar, diverse andere prijzen. Goed acteerwerk en origineel. Daar is wat mij betreft alles mee gezegd. Overall; matig.
The gum you like, is coming back in style.
  donderdag 3 juni 2004 @ 20:02:02 #32
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19623320
2 Brothers and a Wife

beetje disney achtige insteek op de zaak. moet drama zijn maar kan op geen enkel vlak overtuigen. middelmoot at best. 4+
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  donderdag 3 juni 2004 @ 20:32:58 #33
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19623926
Yoidore tenshi (1948) (Drunken Angel)

Mooie film van Kurosawa. Takashi Shimura speelt een illegale dokter die een gewonde crimineel (Mifune) behandelt. Hij ontdekt dat de crimineel TBC heeft en probeert hem zover te krijgen om zich gezonder te gedragen. De crimineel heeft echter "belangrijkere" problemen aan zijn hoofd dan zijn gezondheid.
Sterk spel van de hoofdrolspelers en een deprimerende setting. Heerlijk wrange film, waar je toch af en toe om kunt lachen, vooral het einde van de scenes van de doktersbezoeken zijn komisch.
goeie film
  donderdag 3 juni 2004 @ 23:04:52 #34
46794 Berkery
Fat bastard
pi_19627778
LOTR - ROTK

Best wel indrukwekkend laatste deel, maar zal er niet snel nog een keer voor gaan zitten. Misschien had ik de trilogie leuker gevonden als het geregiseerd was door Terry Gilliam.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_19628245
Heb vanavond 2 films gekeken:

De eerst was de film Darkwolf, oeiiiii wat was die slecht.
Darkwolf is een Weerwolf film maar zo'n slechte heb ik in tijden niet meer gezien. Kane Hodder als weerwolf, ik zie de man toch liever als Jason die een zooi tieners aan zijn kapmes rijgt.De special effects waren ook zeeeer slecht, zeker bij de transformaties. De weerwolf zelf zag er ook niet echt creepy uit en volgens de making off hadden ze voor het weerwolfpak wat eigenlijk een Gorillapak was nog wel even 30.000 dollar voor neer gelegd hahahaha, dat hadden ze beter kunnen investeren in een betere computer.

De tweede film was:Returner , gewoon een leuke aktie film met leuke stunts en special effects...gewoon leuk.
  donderdag 3 juni 2004 @ 23:32:09 #36
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_19628579
The Cooler

Fijne film, aardig verhaal en goede acteurs. Wat wil je nog meer. Een 8.
  donderdag 3 juni 2004 @ 23:53:23 #37
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19629105
THE USUAL SUSPECTS

Het eerste half uur van de film kon me eigenlijk helemaalniet boeien. Ik had bijna de dvd weer op stop gezet. Na een half uur kwam de film goed op gang en werd het verhaal ook een stuk interessanter. Het probleem met The Usual Suspects is dat er geen enkel sympathiek karakter in voorkomt. Het zijn stuk voor stuk zware criminelen zonder een greintje mededogen. Het kon me daardoor dus ook geen geen reet schelen hoe het met de hoofdrolspelers verder zou gaan en of ze het zouden overleven of niet. Het enige wat ik wilde weten was wie nou Keyser Sose was.... en dat was wel een verrassing. Geen enkel moment op het puntje van m'n stoel gezeten.

Cijfer: 7
pi_19629135
lair lair.. ik ken m nú wel uit mijn hoofd... T ging me om Jim Carrey.. de film zelf vind ik ietsjes te amerikaans
pi_19629162
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 23:54 schreef _Suzanne_ het volgende:
lair lair.. ik ken m nú wel uit mijn hoofd...
Maar de titel nog niet he mop?

pi_19629204
liar liar.. ach ben stoned nu.. excuus
  vrijdag 4 juni 2004 @ 00:39:25 #41
19902 Hymn
CG Artist
pi_19630027
Heart of America
Net zoals Elephant een film over highschool shooting, dit keer een ander tragedie.
Deze vind ik duidelijker verfilmd dat elephant, chars worden wat beter en dieper uitgewerkt.
top film
  vrijdag 4 juni 2004 @ 02:38:36 #42
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19631401
Oldboy

ff uit het oldboy topic gecopyd:

Zeer gave film idd!

Laatste half uur is zeer intrigerend en houdt je aan je stoel gekluisterd zoals wij hollanders dat zouden zegggen. Rest van de film is ook boeiend omdat je geen idee hebt wat er aan de hand is. Verder de schitterende, soms lugubere beelden zorgen voor een schitterende film.

Alleen jammer dat ik niet zo met de hoofdpersoon kon meeleven, dat geeft een film toch altijd een beetje een exra boven andere films. Vond het een vreselijk einde, wel zeer goed bedacht, maar voelde er jammer genoeg niks bij.

Maar verder, echt hoor!!! Zeker gaan zien als deze over 2 jaar ofzo eindelijk eens in Nederland uitkomt (zoals Ying Xiong)

Adventures of Robin Hood

Ja, wat kan ik hier nu over zeggen. Zeer vermakelijke film, ook nu nog. Verder niet veel bijzonders
  vrijdag 4 juni 2004 @ 10:14:02 #43
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19633474
Gisteren gezien in de sneak:

The Butterfly Effect
Evan Treborn (Ashton Kutcher) heeft als kind last van black-outs. Hij probeert hiervan af te komen door dagboeken bij te houden. Z`n moeder vraagt hem de dag daarna of hij nog weet wat hij heeft opgeschreven. Dit houdt hij n paar jaar vol, totdat ie op n dag geen last meer heeft van blackouts. Wanneer Evan naar de universiteit gaat, herinnert hij zich opeens steeds meer stukken uit z`n verleden die hij zich vroeger niet kon herinneren. Hij ontdekt n techniek die hem in staat stelt in de tijd terug te keren. Al snel blijkt echter dat elke minieme verandering die hij doorvoert in het verleden grote gevolgen heeft in het heden...
Wat is The Butterfly Effect n weirde film! Heb wel genoten moet ik zeggen, maar je moet je aandacht er goed bij houden. Ashton Kutcher speelt (zoals ik al in veel recensies had gelezen) z`n eerste goede en volwassen rol. Amy Smart is altijd goed en uiteraard leuk om naar te kijken (die smile ).
De regie van Eric Bress en J. Mackye Gruber is in t begin wat afstandelijk, maar hoe meer de film vordert, hoe "dichter bij de personages" je komt, en dus meer over ze leert.
Kortom: erg lekkere film, die je misschien wel wat vaker als 1x moet zien om hem volledig te begrijpen.
Toppertje

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  vrijdag 4 juni 2004 @ 14:14:43 #44
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19638946
Yi ge dou bu neng shao (Not One Less) (1999)
Ietwat tegenvallende film van Yimou Zhang, maar nog zeker de moeite waard. Een 13-jarig meisje moet de leraar van een school in een boerendorpje voor een maand vervangen. Ze krijgt als opdracht mee ervoor te zorgen dat er niet een van de leerlingen stopt. Het indrukwekkendste van de film kwam tijdens de aftiteling, toen duidelijk werd dat iedereen in dit waardgebeurde verhaal zichzelf speelde. ***½

(#156) Popiól i diament (Ashes and Diamonds) (1958)
Afsluitende deel van de oorlogstrilogie van Andrzej Wajda, die het magnifieke tweede deel, Kanal, niet weet te overtreffen, maar dat is geen schande. De film speelt zich af op de laatste dag van de oorlog in Polen, 8 mei 1945. Een verzetsstrijder krijgt de opdracht een communistische leider om te brengen. Erg mooi einde. ****
  vrijdag 4 juni 2004 @ 14:43:26 #45
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19639683
OLDBOY

Grote verassing voor mij, deze film die me erg deed denken aan MEMENTO en THE GAME. Goed spannend en ik puzzelde me een slag in de ronte...

Technisch gezien ook een perfecte film met een aantal visuele truucjes (de een iets origineler dan de ander, dat moet wel worden gezegd...)

[ Bericht 0% gewijzigd door kinky_queen op 04-06-2004 15:57:28 ]
pi_19641090
Van God Los

Wat kan ik er over zeggen. Het is voor Nederlandse begrippen natuurlijk een vrij goede film. Hij haalt het wat mij betreft niet bij de echte toppers a la Cloaca, De Tweeling enzovoorts. Het is wel een goede film hoor, maar ik vrees dat wanneer deze film engels gesproken was. ( en het dus een engelse film was ) Ik hem wel vond tegenvallen. Egbert en Angela spelen, voor hun doen, bijzonder goed wat mij betreft. Overigens had ik verwacht dat die bende van Venlo wel wat meer voorstelde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, wat mij betreft een 7.
IMDB: 7.6 ( met nog minder dan 1000 votes )
pi_19641696
Legends of the Fall (1994, USA)

Tja, ik heb heel erg het gevoel dat ze echt dachten een geweldige film aan het maken te zijn, maar ik vind er niet zo veel aan. Ik vond Tristan best wel misplaatst als held, en vond Alfred het allemaal veel beter aanpakken, ook voor het einde.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 16:08:53 #48
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19642032
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 15:36 schreef Toad het volgende:
Egbert en Angela spelen, voor hun doen, bijzonder goed wat mij betreft.
van angela misschien wel, maar EJW is echt een sterk acteur.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 16:12:13 #49
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19642127
Tigerland

Deze film van Joel Schumacher gaat over een militair trainingskamp, waar de recruten worden voorbereid op Vietnam begin jaren 70. Held van de film is Colin Farrell, die diverse maten helpt met onder de dienst uit te komen. Hij maakt niet alleen maar vrienden en dat zorgt er voor dat je hem sympathiek moet gaan vinden. Dat opgelegde dat wel vaker naar voren komt in JS - films geeft ook deze film weer een duw naar beneden. Verder valt het voor JS wel mee en loopt de film aardig door.
pi_19642154
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 16:08 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

van angela misschien wel, maar EJW is echt een sterk acteur.
Ik kende EJW nog voornamelijk van dat BNN programma Finals... vandaar....
  vrijdag 4 juni 2004 @ 16:17:22 #51
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19642274
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 16:13 schreef Toad het volgende:

[..]

Ik kende EJW nog voornamelijk van dat BNN programma Finals... vandaar....
daar ken ik m gelukkig niet van
maar wel van Uitgesloten, daar was hij ook heel sterk
pi_19642493
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 23:55 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Maar de titel nog niet he mop?

gisteren voor t eerst me aan deze film gewaagd (ik weet nu ook waarom ik m niet had bekeken) erg cynisch dat de leukste grap onder de aftiteling zit, kortom oordeel over deze film: ZUCHT!
  vrijdag 4 juni 2004 @ 20:30:47 #53
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19648363
Zowel aan Hare als kinky_queen

waar gaat de film over (plot, zonder spoilers). Op imdb staat namelijk niks over het verhaal.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 21:13:37 #54
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19649315
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 20:30 schreef twiFight het volgende:
waar gaat de film over (plot, zonder spoilers). Op imdb staat namelijk niks over het verhaal.
Zie hier: Oldboy, winnaar Grand Prix de Jury in Cannes
  vrijdag 4 juni 2004 @ 21:37:06 #55
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19649932
Dankje, klinkt zeer interessant. Kon wel een episode uit de serie Alias zijn
  vrijdag 4 juni 2004 @ 21:50:17 #56
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19650212
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 21:37 schreef twiFight het volgende:
Dankje, klinkt zeer interessant. Kon wel een episode uit de serie Alias zijn
Hoewel Alias best een leuke serie was (nu niet meer imo), beledig je Oldboy nu enorm
  vrijdag 4 juni 2004 @ 21:51:56 #57
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19650255
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 21:50 schreef Gorro het volgende:

Let maar niet op mij hoor, ik ben niet helemaal in orde
goh, het hoge woord is eruit

vrijdag 4 juni 2004 @ 22:19:42 #58
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_19650849
ik heb gister

Secretary gezien. Ik vond het wel een leuke film hij was wel erg apart, en dat maakte hem erg leuk het acteerwerk vond ik ook niet slecht.

IMDB: 7.2
Ik: 7.0

CHopper. Ik had laatst Troy gezien en ik vond Eric Bana daar wel sterk acteren dus ik dacht ik kijk eens welke films hij nog meer in speelt om wat van hem te zien. Ik keek bij "Chopper" en IMDB gaf deze film een 7.1 dus ik dacht dit is wel wat...ik vond het ook wel een aardige film niet bijzonder goed Eric Bana was wel leuk.

IMDB: 7.1
Ik: 6.5

Confessions of A Dangerous Mind. Ik begon deze film met een niet al te goed gevoel hoewel hij toch een vrij hoog cijfer kreeg op IMDB, ik heb me met enige moeite de eerste 20 minuten doorgeworsteld. Na 1 uur en 15 minuten kijken werd het wel heel erg ik kon er gewoon niet meer naar kijken. Ik zat elke minuut op het klokje te kijken hoelang hij nog duurde..toen heb ik em dus uitgezet. Dit was de eerste film die ik ooit heb uitgezet, ik vond het een echt niks.

Ik: 3.0
  vrijdag 4 juni 2004 @ 22:55:55 #59
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19651762
Speed 2

Toen ik dit vervolg de eerste keer zag vond ik het allemaal waar magertjes. Waarschijnlijk was het onmogelijk om een film te maken die in de buurt van de eerste kwam. Net Speed 2 weer gezien en al met al is het nog best een vermakelijke film. Je kunt alleen wel zien dat Bullock zich niet op haar gemak voelt bij deze film. Al met al toch wel redelijk vermakelijk.

(speed1 gaf ik een 9)
  vrijdag 4 juni 2004 @ 23:02:32 #60
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19651933
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 21:50 schreef Gorro het volgende:

[..]

Hoewel Alias best een leuke serie was (nu niet meer imo), beledig je Oldboy nu enorm
valt wel mee. Alias is een zeer goede serie. En Oldboy een zeer goede film zo te horen.
Ik vergeleek Alias qua kwaliteit niet met Oldboy. Al wat ik bedoelde is dat het verhaal van Oldboy zo een verhaal uit de serie Alias had kunnen zijn. En daar kun je me geen ongelijk in geven.

Of Alias beter is of Oldboy en of ik met mijn post iemand beledig kan me aan me reet roesten.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 23:05:07 #61
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19652016
Fight Club

Ik zal niks over het verhaal vertellen voor de mensen die 'm nog nooit gezien hebben, maar het is een toffe film. Gaaf verhaal met goed acteerwerk van Pitt en Norton. Wel een fucked up film trouwens. Deed me deels aan Secret Window denken, die ik dus al eens voor deze film had gezien. Anyway echt een aanrader.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 23:07:10 #62
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19652089
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 16:25 schreef twisted_jeewee het volgende:
erg cynisch dat de leukste grap onder de aftiteling zit
sorry maar mij ontgaat even wat cynisme daarmee te maken heeft.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 00:40:43 #63
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_19655072
Ong Bak
Een aardige Thaise film met leuke vechtscenes. Alleen de maker heeft iets te veel naar z'n grote idolen in Hollywood gekeken.
7/10.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 00:51:21 #64
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19655322
Smultronstället

Zeer mooie film over een oudere man die zijn leven overdenkt. Vond het een zeer relaxerende film, heel rustig verteld en op een mooie manier. Het einde zat er wel een beetje aan te komen.
SPOILER
Maar dat deert de film helemaal niet. En wat een mooie hoofdrolspeelster!!!
  zaterdag 5 juni 2004 @ 01:43:53 #65
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19656349
BLOODY BIRTHDAY

Heel vermakelijke shocker over een stel kinderen die allemaal op dezelfde maansverduistering zijn geboren en aan het moorden slaan...

aanrader voor de niet zo serieuze horrorfanaat, een ander hoeft deze film niet op play te zetten...

zaterdag 5 juni 2004 @ 09:07:51 #66
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19657589
Gisteren gezien:

Bubba Ho-Tep
Bubba Ho-Tep is n opnieuw tot leven gekomen, 4000 jaar oude mummie uit Egypte die zich in leven houdt door de zielen van slapende bejaarden op te zuigen. Alleen 1 ding staat hem in de weg: in het bejaardenhuis waar hij dit keer toeslaat, verblijven ook n verouderde Elvis Presley (Bruce Campbell) en n man die denkt dat ie JFK is. Samen gaan ze t gevecht aan om de mummie tot stoppen te dwingen...
Eindelijk heb ik m dan gezien, en moet zeggen dat ik me dood heb gelachen!!! Alleen t idee voor t verhaal is al belachelijk. Maar hoe t dan is uitgewerkt, is helemaal top!! N mooi geschminkte Bruce Campbell zet n cool performance neer als Elvis. De humor is erg droog, uiteraard over de top.
SPOILER
Zeker n aanradertje

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Vanmorgen gezien:
The Texas Chainsaw Massacre (1974)
Een groepje hippies reist door n verlaten streek van de Amerikaanse staat Texas. Wanneer ze n lifter oppikken, blijkt die niet helemaal normaal te zijn. Ze zetten m af langs de kant van de weg, en gaan op zoek naar n oud huis dat eigendom is van 1 van de hippies. Wanneer 2 leden van t groepje gaan zwemmen en langs n oud huis komen, besluiten ze er naar binnen te gaan. Wat zich dan afspeelt, zijn de meest gruwelijke moorden uit de Amerikaanse geschiedenis...
Lekkere film zo op de vroege zaterdagochtend . Tis natuurlijk n klassieker en terecht. Hij is op sommige momenten best eng. Het al maar geschreeuw van de dames maakt t er natuurlijk niet minder op. Deze originele versie is ook veel beter en spannender dan de remake van vorig jaar, die eik. meer lachwekkend was.
Lekker wakker worden, zo op zaterdag

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
  zaterdag 5 juni 2004 @ 09:43:14 #67
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19657779
(#214) Angst essen Seele auf (Fear Eats the Soul) (1974)
Mooie film over een controversiele liefde, namelijk die tussen een oude vrouw en een Marokkaan. Dit levert de nodige problemen op, ze worden nagestaard en compleet genegeerd. Langzaamaan breekt ze dat op. Het acteerwerk vond ik niet van iedereen even sterk en de film ziet er ook gewoontjes uit. De kracht zit hem in het eerlijke verhaal. ***½

(#613) Bande à part (Band of Outsiders, The) (1964)
Alweer een frisse film van Jean-Luc Godard, waar Tarantino niet alleen de naam van z'n productiemaatschappij aan ontleent heeft, maar ook de befaamde dansscene in Pulp Fiction. Een schoolvoorbeeld van het oeuvre van Godard. De vele filmreferentie's, de schaamteloze arrogantie, de melancholiek, de frisheid en de dialogen die nergens over gaan, maar die wel de karakters vormgeven. De sterkste scene is de dansscene, gebonden in het moment, apart in hun gedachten, zoals door de voiceover ons duidelijk gemaakt wordt. Maar ook de scene in het Louvre of de nepshoot-out tussen Billy the Kid en Pat Garrett zijn erg leuk. ****
pi_19658282
The Whole Nine Yards.

Leuke, vermakelijke komedie. Amanda Peet is natuurlijk al helemaal geen straf om naar te kijken. Een 7.
pi_19659007
The Last Samurai

Fantastisch, had echt niet verwacht dat ie ZO goed zou zijn...!!

Mystic River

Ook een fantastische film, vooral door het sublieme acteerwerk van o.a. Sean Penn en Tim Robbins...!!!
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_19662996
zojuist non ho sonno oftewel sleepless van Dario Argento

topfilm
  zaterdag 5 juni 2004 @ 20:15:04 #71
67640 SaintOfKillers
pi_19668253
Brother

Filmpje van/met Takeshi Kitano. Een Yakuza gangster moet Japan verlaten aangezien anderen hem dood willen. Hij belandt in Los Angeles bij een halfbroer van hem. Het duurt niet lang voordat ze samen een bende beginnen die steeds meer macht krijgt. De Yakuza raakt ook goed bevriend met een lokale homeboy (Omar Epps). De film wisselt goede momenten af met saaiere stukjes. Al bij al wel OK, deze film. Kitano en Epps acteren op degelijk niveau.

Akage

Ook wel Red Lion. Toshiro Mufine speelt een stotterende boer die lid is de Imperial Restoration Force, een leuk clubje dat de revolutie predikt. Hij keert terug naar z'n dorpje en wordt daar onthaald als held. Al zijn er sommigen die niet zo blij zijn met z'n terugkeer. Deze film is vooral een komedie, al wordt er naar het einde toe wel wat meer op los gehakt. Ik vond de hele film vrij vreemd, serieuze momenten worden afgewisseld met wel erg onnozele "humor". Soms wordt het hysterische samurai-gedoe ook wel wat veel. Maar 't ziet er wel weer allemaal zeer mooi uit.

Our Hospitality

Film van/met Buster Keaton. De film gaat over een jarenlange vete tussen 2 families, die vaak eindigt met de dood. Buster speelt de laatste telg van de éne familie, die bij toeval verliefd wordt op de dochter van "het hoofd " van de andere familie. Haar vader en 2 broers zijn het hier niet mee eens en willen Buster koud maken. De timing van de actiescènes is weer . Er zit een erg leuke scène in met een trein (zoals in alle BK-films die ik gezien heb) en ook iets tofs met een waterval. Beste film van de 3 uit deze post.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 20:22:10 #72
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_19668416
Full Metal Jacket; super!
.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 22:27:45 #73
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19672188
The Gold Rush

Haha! Wat een genie die Charles Chaplin!
Ontzettend leuke film (ik denk op City Lights na de leukste die ik heb gezien van hem). Zulke simpele, maar toch intelligente humor. En wat kan die gast veel met weinig. Fantastisch. Dat dansje met die buns is fenomenaal!! Schitterend.
Ik zat bij die scene waarbij onze Lone Prospector in een kip veranderd voor Big Jim moest ik trouwens wel de hele tijd denken dat ze bij Looney Tunes vast wel wat ideeen hebben gekregen van het kijken van Chaplin's films!

Geweldig!
  zaterdag 5 juni 2004 @ 23:28:06 #74
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19673734
ROMANCE

Een zeer verrassende film. Regisseuse Catherine Breillat toont ons het gevoelsleven van een vrouw zoals dat nog niet echt eerder op het witte doek is gedaan. Hoofdrolspeelster Caroline Ducey speelt de gedurfde hoofdrol en laat zich van een enorm kwestbare kant zien. Het verhaal van de film is haast niet uit te leggen. Behalve dat het een enorm eerlijke film is over een vrouw die behoorlijk 'fucked-up' is, is het ook een zeer baanbrekende film. Dat laatste is iets wat we de laatste jaren wel aan Breillat konden toevertrouwen. Al haar films zijn controversieel, zo ook "Romance X". Het is een ontluisterende blik in de geest van een jonge vrouw.

Cijfer: 8
  zondag 6 juni 2004 @ 01:23:53 #75
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19676189
His Girl Friday

Schitterend! Prachtige humor. Beetje Fawlty Towers achtig al dat gekwebbel tussen de twee hoofdpersonen. Beter nog dan Bringing up baby, voelde daar de grapmoeheid op het eind toeslaan, maar had deze film niet. Cary Grant is weer op dreef als vanouds (wat een leuke acteur is dat toch!!). En de vrouw die Hildy speelt houdt hem erg goed bij. Leuk team samen.
Wat erg opvalt is dat ze echt ontzettend veel door elkaar kletsen bij deze film. Las dat dat de eerste keer was dat het in Hollywood gebeurde. De mensen zullen wel geschokt de bios zijn uitgekomen

Maar goed, Brining up Baby zou ik eigenlijk toch nog wel op dvd willen hebben. Op dit moment is ie alleen in Duitsland uit, maar is er een of andere site waar je kan kijken wat er allemaal nog uit gaat komen zodat ik kan zien of deze film daarbij zit?
  zondag 6 juni 2004 @ 01:32:04 #76
67640 SaintOfKillers
pi_19676297
quote:
Op zondag 6 juni 2004 01:23 schreef Hare het volgende:
verhaal
Inderdaad erg leuke film die ik me toch ook eens op DVD ga aanschaffen. Ik heb vandaag trouwens een DVD-box van Cary Grant zien staan met Bringing Up Baby in (+3 andere films). Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: de beste komedie met Cary Grant vind ik Arsenic and Old Lace. Die is nog beter dan His Girl Friday.
  zondag 6 juni 2004 @ 01:53:05 #77
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19676581
quote:
Op zondag 6 juni 2004 01:32 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Inderdaad erg leuke film die ik me toch ook eens op DVD ga aanschaffen. Ik heb vandaag trouwens een DVD-box van Cary Grant zien staan met Bringing Up Baby in (+3 andere films). Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: de beste komedie met Cary Grant vind ik Arsenic and Old Lace. Die is nog beter dan His Girl Friday.
Waar heb je die dvd box gezien dan? De enige site waar ik bringing up baby tegenkom is op de duitse amazon

Ik vond Arsenic and Old Lace toch een stukje minder, omdat ik daar erg veel 'overdreven' gedoe in vond zitten. Karlof was wel leuk eens te zien niet als Frankenstein, maar die vader die de hele tijd naar boven moest met z'n trompetje was voor mij een beetje te veel van het goede. Het verhaal zelf vond ik nou ook niet echt pakkend.

Maar goed, waar waren we: die box
  zondag 6 juni 2004 @ 01:57:58 #78
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19676630
Hier de duitse dvd:

Leoparden küsst man nicht

Die koop ik dus nooit van mijn leven. Wat een titel
pi_19676682
El Lado oscuro del corazon 2. Mooi, grappig, romantisch en heel erg poetisch. Leukste romantische film tot nu toe gezien. Nu nog het origineel zien.
pi_19678878
Home Room

Indrukwekkende film over een schietpartij op een school en de gevolgen ervan voor 2 totaal verschillende meisjes. Zeer mooie film. Ik was er erg onder de indruk van, ook het acteerwerk was erg goed. Een 8.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 6 juni 2004 @ 10:40:40 #81
67640 SaintOfKillers
pi_19679198
quote:
Op zondag 6 juni 2004 01:53 schreef Hare het volgende:

[..]

Waar heb je die dvd box gezien dan? De enige site waar ik bringing up baby tegenkom is op de duitse amazon

Maar goed, waar waren we: die box
Het was deze box
  zondag 6 juni 2004 @ 10:54:06 #82
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19679327
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 23:28 schreef scanman01 het volgende:
ROMANCE
Een zeer verrassende film. Regisseuse Catherine Breillat toont ons het gevoelsleven van een vrouw zoals dat nog niet echt eerder op het witte doek is gedaan. Hoofdrolspeelster Caroline Ducey speelt de gedurfde hoofdrol en laat zich van een enorm kwestbare kant zien. Het verhaal van de film is haast niet uit te leggen. Behalve dat het een enorm eerlijke film is over een vrouw die behoorlijk 'fucked-up' is, is het ook een zeer baanbrekende film. Dat laatste is iets wat we de laatste jaren wel aan Breillat konden toevertrouwen. Al haar films zijn controversieel, zo ook "Romance X". Het is een ontluisterende blik in de geest van een jonge vrouw.

Cijfer: 8
ik had toch sterk de indruk dat de film vooral bedoeld was om te shockeren. niet heel serieus te nemen, vooral die neuk-scenes.
ik heb toch al van mevrouw breillat het idee dat ze sterk is doorgeslagen, alhoewel ze vroeger al vreemd bezig was met een film als Bilitis. Daarna heeft ze wel nog E le nave va meegeschreven, waardoor ze in de art-hoek terecht mocht komen enz. blaat kwek, want het is geen CB-topic.

kortom: ik vond het een aanstellerige film, met wel idd enkele mooie scenes, zoals in het trappenhuis.
  zondag 6 juni 2004 @ 11:06:29 #83
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19679447
quote:
Op zondag 6 juni 2004 10:54 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

ik had toch sterk de indruk dat de film vooral bedoeld was om te shockeren. niet heel serieus te nemen, vooral die neuk-scenes.
ik heb toch al van mevrouw breillat het idee dat ze sterk is doorgeslagen, alhoewel ze vroeger al vreemd bezig was met een film als Bilitis. Daarna heeft ze wel nog E le nave va meegeschreven, waardoor ze in de art-hoek terecht mocht komen enz. blaat kwek, want het is geen CB-topic.

kortom: ik vond het een aanstellerige film, met wel idd enkele mooie scenes, zoals in het trappenhuis.
Please!!! Niet weer een discussie
  zondag 6 juni 2004 @ 11:07:14 #84
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19679458
quote:
Op zondag 6 juni 2004 11:06 schreef Hare het volgende:

[..]

Please!!! Niet weer een discussie
en dan moet ik mijn film van gisterenavond nog posten
pi_19679560
Gister:

The Last Samurai (2003) 5
Mystic River (2003) 8
  zondag 6 juni 2004 @ 11:31:11 #86
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19679770
quote:
Op zondag 6 juni 2004 10:54 schreef dolle_hond het volgende:
Dat mag natuurlijk. In vind het een zeer sterke film over zo'n onderwerp. Zeer uniek.
Dat Breillat Bilitis heeft geschreven wist ik niet eens trouwens. Heb die film vroeger wel op video gezien. Even zoeken of die ook te verkrijgen is op dvd.
pi_19679900
quote:
Op zondag 6 juni 2004 09:58 schreef rena het volgende:
Home Room

Indrukwekkende film over een schietpartij op een school en de gevolgen ervan voor 2 totaal verschillende meisjes. Zeer mooie film. Ik was er erg onder de indruk van, ook het acteerwerk was erg goed. Een 8.
Heb ik eergisteren ook gezien

een mooie film inderdaad
  zondag 6 juni 2004 @ 11:47:11 #88
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19679991
(#87) Gattopardo, Il (The Leopard) (1963)
Prachtig episch kostuumdrama van Luchino Visconti met een topcast, onder andere Burt Lancaster, Alain Delon en Claudia Cardinale. De aankleding is prachtig en het acteerwerk is ook dik in orde. De omschrijving de Italiaanse Gone with the Wind zou op z'n plaats kunnen zijn. Beide handelen rond dezelfde periode met aristocratische beslommeringen rondom een burgeroorlog. Het feest op het einde vond ik net wat te lang duren, maar het einde is wel sterk en Claudia Cardinale ziet er prachtig uit. ****

What Women Want (2000)
Het eerst half uur is erg leuk, maar daarna wordt het allemaal wat minder en de film duurt met z'n 126 minuten te lang. **½

Company, The (2003)
De nieuwste film van Robert Altman speelt zich af in de balletwereld. De film gaat vooral rondom het personage van Neve Campbell, die laat zien dat ze best goed kan balletdansen. Er zijn erg veel balletscenes en dat zorgt ervoor dat de film qua inhoud erg mager is. Malcolm McDowell zet overigens op sterke wijze zijn wanstaltelijke personage neer. **½

Safety Last! (1923)
Naast Buster Keaton en Charlie Chaplin was Harold Lloyd de derde grote comedy held uit de stomme film. Hij haalde duizelingwekkende stunts uit, zoals hier het beklimmen van een gebouw zonder zichtbare veiligheidsmaatregelen. Hij is wel wat minder grappig dan Keaton en Chaplin imo, maar deze film, die een van z'n klassiekers is, is leuk. ***½
  zondag 6 juni 2004 @ 12:11:03 #89
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19680325
Nora inu (1949) Stray Dog

Alweer een mooie film van Kurosawa met Mifune en Shimura in de hoofdrollen. TM speelt een jonge agent die in de tram wordt beroofd van zijn pistool. Hij gaat op zoek naar de dader, maar tijdens zijn speurtocht worden er overvallen met dat pistool gepleegd. TS wordt zijn superieur in het onderzoek en samen komen ze de overvaller steeds dichter op het spoor.
Het levert een heel mooie film op, die niet alleen weer spannend is, maar ook de nodige luchtigheid heeft.
De omgeving is niet zo negatief gestemd als in bijvoorbeeld Drunken Angel, maar het beeld dat van mensen wordt geschetst is niet zo positief.
  zondag 6 juni 2004 @ 12:14:59 #90
56951 Najra
---------------
pi_19680388
Ik heb laatst pas Leon gezien. Nu begrijp ik ook de fascinatie die heel veel nerds hebben met Natalie Portman.

(stelletje pedo's)

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_19682308
The Nameless

Een bloedstollende thriller over een moeder die haar dochter zoekt. Een leuke film met een slap einde.

IMDB: 6.2/10 (880 votes)
Toad: 7.5/10
  zondag 6 juni 2004 @ 14:18:03 #92
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19682636
quote:
Op zondag 6 juni 2004 12:14 schreef Najra het volgende:
Ik heb laatst pas Leon gezien. Nu begrijp ik ook de fascinatie die heel veel nerds hebben met Natalie Portman.

(stelletje pedo's)

Natalie Portman is gewoon lekker.
pi_19683724
Secret Window

Gister op DVD gezien.. Vond het een goede en vermakelijke film.. Niet echt super spannend en totaal niet eng maar hij wist me toch wel te boeien.. Met verrassend einde dat ik zeker niet aan had zien komen

8
  zondag 6 juni 2004 @ 20:31:00 #94
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19690111
quote:
Op zondag 6 juni 2004 12:14 schreef Najra het volgende:

(stelletje pedo's)

ik kom er nu pas achter dat ze in Leon speelt

maare als jij denkt dat anderen pedo's zijn dan moet je haar nu zien
pi_19692312
Ik ook van jou

Van God Los vond ik persoonlijk maar matig, maar dit vond ik dan wel weer een goede Nederlandse film..

7.2
  zondag 6 juni 2004 @ 22:57:36 #96
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_19693774
The butterfly effect net gezien, beviel me wel, best goeie film dus...

Nog meer mensen die deze film hebben gezien?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_19693842
quote:
Op zondag 6 juni 2004 22:57 schreef DAMH het volgende:

Heb net de DVD binnen dus ga 'm binnenkort wel zien
pi_19694254
Keeping the Faith

Beetje saai verhaal. Wel herkenbaar verhaal verder maar deze film blinkt er niet echt tussen de andere romantische komedies uit. De acteerprestaties van Jenna Elfman stellen dus werkelijk niks voor, met name in het begin. Of moet ze perse zo'n apart type'tje spelen? Edward Norton haalt dan nog wel de film naar boven met zijn prestaties.

IMDB: 6.8
Toad: 6
  zondag 6 juni 2004 @ 23:34:50 #99
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_19694278
Orange County; beetje standaard maar wel leuk
.
  zondag 6 juni 2004 @ 23:56:37 #100
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19694804
ABSOLUTE POWER

Leuke film van en met Clint Eastwood. Eastwood speelt een juwelendief die de politie al jaren te slim af is. Voor hem is stelen een soort van kick geworden. Op een nacht gaat het tijdens een inbraak mis. Hij wordt gestoord door de vrouw des huizes, die net die avond besluit vreemd te gaan met de presodent van de Verenigde Staten (rol van Hackman). Eastwood verschuilt zich in een geheim kamertje met een doorkijkspiegel en ziet hoe de president veel te ruig wordt met de vrouw. De vrouw vecht echter terug en op het moment dat ze uit zelfverdediging de president wil neersteken, stormen er 2 special agents binnen en schieten de vrouw neer. (dit alles zijn geen spoilers, want dit staat ook op de cover van de dvd).
Vanaf dat moment loopt ook het leven van Eastwood gevaar, aangezien de president en zijn mensen er al snel achter komen dat er een getuige was. Eastwood heeft ook een speciale band met zijn dochter, maar ook zij loopt vanaf dat moment gevaar.

Al met al een leuke thriller. Totaan 10 minuten voor het einde zou ik de film nog een 8 gegeven hebben. Het einde vond ik alleen een beetje te makkelijk, wat afbraak doet aan de film!

pi_19694830
quote:
Op zondag 6 juni 2004 23:56 schreef scanman01 het volgende:
bla
Moest jij niet Full Metal Jacket kijken?
  zondag 6 juni 2004 @ 23:59:19 #102
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19694867
quote:
Op zondag 6 juni 2004 23:57 schreef Eluc het volgende:

[..]

Moest jij niet Full Metal Jacket kijken?
Die heb ik nog even uitgesteld tot morgen.... Ik heb het hier niet alleen voor het zeggen
pi_19695301
Goodbye, Mr. Chips (1939, GBR)

Goed uitgewerkt drama met ook heel wat leuke humor. Vond het eerste stukje op de school minder, en vooral het gedeelte op vakantie met de ontmoeting op de berg erg mooi.
Het einde was ietsje minder, van mij had het net iets eerder mogen stoppen, omdat daarna eigenlijk toch niks bijzonders meer gebeurde, het was gewoon hoe eigenlijk iedere film van dit genre zou eindigen.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 7 juni 2004 @ 00:24:48 #104
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19695387
Monsters Inc.

Minste van alle pixars samen met Bugs Life. Vind er gewoon niet echt veel humor in zitten. Is waarschijnlijk gwoon niet mijn soort humor. Boo was erg leuk gedaan. Animatie was ook zeer mooi.
Maar verder...nee, niet bijzonder.
  maandag 7 juni 2004 @ 01:18:45 #105
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19696228
quote:
Op zondag 6 juni 2004 22:57 schreef DAMH het volgende:

zat, denk wel een stuk of 10 hier. blader maar terug in dit topic en de vorige delen, je komt de posts vanzelf tegen.
  maandag 7 juni 2004 @ 01:20:30 #106
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19696249
Alex and Emma

puur gekeken vanwege Kate Film was standaard in alle opzichten, zowel verhaal als acteerwerk als muziek als camerawerk etc. akelig voorspelbaar en plakkerig einde. Alleen kijken als je op Kate geilt. Een 4
pi_19696332
ik heb net The Big Lebowsky gekeken, ik kende hem al maar mijn bezoek nog niet... daarvoor hebben we gezellig Big Fish gekeken. Lekker vage film ik kende hem nog niet maar hijs wel koel Echt zo'n film om gezellig voor op de bank te zitten naast elkaar armpje erbij enzo... ach je kentet wel...
Er kan er maar 1 de beste zijn.
  maandag 7 juni 2004 @ 10:01:54 #108
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19698801
Goonies, The (1985)
Best leuke familiefilm vol met avontuur. Ik had deze film eigenlijk moeten zien toen ik nog jonger was, want dan was het nu jeugdsentiment geweest en waren de plotholes me niet opgevallen. Maar ook nu nog is het best een leuke film. ***

(#213) Belle et la bête, La (Beauty and the Beast) (1946)
Erg mooie verfilming van multitalent Jean Cocteau van het sprookje wat de meeesten van ons zullen kennen van de Disney film. Deze versie vond ik een stuk sterker. Geen plaats voor liedjes, maar wel een prachtig aangeklede film waarin de magie van vooral het huis op inventieve wijze is weergegeven. Magnifiek. ****½

Gongdong gyeongbi guyeok JSA (Joint Security Area) (2000)
De debuutfilm van Chan-wook Park is een sterk oorlogsmysterie over een aantal moorden op de grens tussen Noord- en Zuid-Korea. Een onafhankelijk instituut krijgt de taak ze op te lossen. We krijgen een mooi beeld van de verschillen tussen Noord en Zuid en de spanningen op de grens ertussen. ***½

(#554 Tragedy of Othello: The Moor of Venice, The (1952)
De openingsscene is geweldig en overdonderde me. Orson Welles speelt gedurende de gehele film een geweldig spel tussen licht en schaduw. In het begin zijn de dialogen van Shakespeare een drempel, ze zijn niet bepaald eenvoudig te volgen, maar naarmate de film volgt wen je er aan en zeker naar het einde toe komt de kracht ervan boven. De aankleding is prachtig en de massascenes indrukwekkend. Orson Welles zet een krachtige acteerprestatie neer in de hoofdrol. maar het sterkste is de geweldige zwart-wit cinematografie, die een van de mooiste is die ik heb gezien. ****½
  maandag 7 juni 2004 @ 10:18:52 #109
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_19699159
Van het weekend maar 2 films gezien:

Freddy Vs Jason
Deze had ik al eens eerder gezien en toen kon ik wel lachen om deze grappige film. Freddy is weer zoals gewoonlijk supertof met z'n strakke one-liners en de iedereen wordt echt heel gaaf vermoord. Jason vind ik zelf een wat minder interessant persoon omdat het enige wat die vent doet is mensen neermaaien. Voor de rest is dit een lekkere doorsnee slasher met een wat hoger budget waardoor er wel grappige stunts inzitten. Popcornfilm.

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
Zaterdagavond in de bios de nieuwe Harry Potter gezien. Ik vond deze zeker beter dan de vorige 2 films omdat deze in z'n geheel wat volwassener overkwam. Er zit eindelijk wat karakterontwikkeling in de hoofdpersonen. Ik vind ook dat het duidelijk te zien is dat ze wat meer tijd hebben genomen voor deze film. De CGI ziet er veel echter uit. Ik vond dat beest van Hagrid echt heel mooi gemaakt. Voor de rest is vond ik de Dementors ook echt supergaaf. Wat een pure evil beesten zijn dat zeg. Ze leken alleen wel een beetje veel op de ringwraiths uit lotr maar ok. Ik denk dat deze film iets minder geschikt is voor kinderen maar hij zou toch wel goed draaien. Goede film, een 8.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 7 juni 2004 @ 12:23:44 #110
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19702139
El Lado oscuro del corazon 2

Best aardig, maar ook weer niet super. Originele ideeen in de film, dat wel. Dario is op dreef, zijn aantrekkingskracht op vrouwen komt heel sterk tot uiting.
Door de traagheid van de film, die niet geforceerd maar natuurlijk overkomt, krijgt de romantiek de nodige kracht. Echter, het feit dat dit pas het tweede deel van de film vult en het eerste deel eigenlijk anders smaakt, maakt de film zeker niet de sterkste Argentijnse film die ik ken.
(maar daar is ook erg veel voor nodig )
  maandag 7 juni 2004 @ 13:35:28 #111
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19703740
Kids
Goede film over het leven van kansarme kinderen in een Amerikaanse stad. Ik had hem een tijd geleden al gezien. Maar gisteren weer en het viel me op hoe goed hij eigenlijk was, beter dan ik dacht. Hoewel er een duidelijk moraal is, wordt nergens met een opgeheven vingertje gewezen. De kids zijn dan ook echte acteurs en komen daardoor heel natuurlijk over.
Een 8.5
  maandag 7 juni 2004 @ 20:53:39 #112
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19711703
RAWHEAD REX

Troep over een monster wat iedereen opvreet wat hij tegenkomt. fantastisch. En het had nog iets kerkelijks ook, of zo...

maandag 7 juni 2004 @ 20:57:37 #113
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19711848
KQ, wat plaats je toch weer heerlijke plaatjes
  maandag 7 juni 2004 @ 21:15:04 #114
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19712407
quote:
Op maandag 7 juni 2004 20:57 schreef scanman01 het volgende:
KQ, wat plaats je toch weer heerlijke plaatjes
Het liefst plaatste ik een filmpje, maar ik wil niet spoileren voor de mensen die die films nog op hun verlanglijstje hebben staan

pi_19712463
Kids.

Tja, wat moet je er van vinden? . Frappante film. Okay ook. Maar ja... Ook een rotfilm.
  maandag 7 juni 2004 @ 22:51:43 #116
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19715621
HITLER - THE RISE OF EVIL

Redelijk goede tv film met Robert Carlyle die goed z'n best doet maar net niet genoeg overtuigd als de hoofdpersoon, wie de sterren van de hemel speelt is de ingetogen Peter Stormare. Petje af voor die kerel
  maandag 7 juni 2004 @ 23:48:48 #117
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_19717240
Blue Velvet
Een goede thriller/mystery van David Lynch. Een film met veel symboliek en verschillende interpretaties zoals bij veel films van David Lynch.
  maandag 7 juni 2004 @ 23:51:24 #118
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_19717330
Net in de bioscoop:
Requiem for a Dream

Daar wordt je ff een partij niet vrolijk van.
Zit je te kijken hoe 4 levens compleet de vernieling in geholpen worden...
Alle scene's waarin mensen zaten te trippen waren erg mooi gemaakt, maar in het begin zit je meer te lachen om die scene's dan dat het sentiment opbrengt.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 8 juni 2004 @ 00:33:27 #119
18008 hornage
pi_19718502
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:51 schreef victorinox het volgende:
Net in de bioscoop:
Requiem for a Dream

Daar wordt je ff een partij niet vrolijk van.
Zit je te kijken hoe 4 levens compleet de vernieling in geholpen worden...
Alle scene's waarin mensen zaten te trippen waren erg mooi gemaakt, maar in het begin zit je meer te lachen om die scene's dan dat het sentiment opbrengt.
Zoals ik al in FMT zei dat jij hem gewoon in de bios hebt kunnen zien
  dinsdag 8 juni 2004 @ 08:36:31 #120
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19721698
Eergisteren gekeken:

Plump Fiction
Jimmy en z`n partner Julius werken al n hele poos voor Montello, een van de meest gevreesde misdaadbaronnen van LA. Wanneer Montello aan Jimmy vraagt om z`n vrouw Mimi mee uit te nemen, blijkt dat geen eenvoudige opdracht te zijn. Mimi is n sexy, mollige vrouw die verslaafd is aan lekker eten en uitgaan. Daarnaast krijgen Jimmy en Julius ook de opdracht om n routineklus te klaren. Ze moeten de gangsters elimineren die n speciale aktetas van Montello hebben gepikt, het koffertje aan hem terug bezorgen en hun premie opstrijken....
Deze film gaat echt he-le-maal nerges over!!! Tis net zoiets als Scary Movie alleen erger. Tis n parodie op uiteraard oa. Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Forrest Gump en Natural Born Killers. Kheb me best vermaakt moet ik zeggen, maar je moet m uiteraard niet serieus nemen!
Als je n avondje niets te doen, moet je m es kijken.

IMDB Cijfer: 3,2/10
Mijn Cijfer: 5,5/10
pi_19723626
Army of Darkness

Deze gister maar eens gekeken na er veel goeds over gehoord te hebben... Ik had de twee eerdere delen van Evil Dead ook nog niet gezien dus met een horror/fantasy/comedy wist ik niet echt goed wat te verwachten.. Maar het was een leuke film. Had er na alle lof alleen wel iets meer van verwacht..

7.5
pi_19724411
VANISHING POINT (http://www.imdb.com/title/tt0067927/), vette race film uit 1971, met een paar onbegrijpelijk surrealistische scenes, bijv, midden in de woestijn rijdt een vrouw naakt op een moter alleen maar rondjes, BRILJANT!!!!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 14:17:54 #123
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_19727145
quote:
Op maandag 7 juni 2004 21:17 schreef Tom_Tom- het volgende:
Kids.

Tja, wat moet je er van vinden? . Frappante film. Okay ook. Maar ja... Ook een rotfilm.
Beetje het tegenovergestelde van een "Feel good movie"
pi_19729107
Harry Potter en de gevangene van azkaban
Goeie film ik heb hem vrijdag gezien, niet de beste maar wel leuk!
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:18:59 #125
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19732016
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 12:33 schreef twisted_jeewee het volgende:
VANISHING POINT (http://www.imdb.com/title/tt0067927/), vette race film uit 1971, met een paar onbegrijpelijk surrealistische scenes, bijv, midden in de woestijn rijdt een vrouw naakt op een moter alleen maar rondjes, BRILJANT!!!!
ik zal eens opzoek gaan

dinsdag 8 juni 2004 @ 17:29:02 #126
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19732226
Phantom of the Opera, The (1925)
Best goede klassiek uit het stomme tijdperk. Het verhaal zal bij de meesten wel bekend zijn. De uitwerking is goed, maar niet heel bijzonder, ik heb het gevoel dat er meer in zat. Al met al één van de mindere silent-films die ik gezien heb. ***½
pi_19732610
Veronica Guerin

Het had opzich, naar mijn mening, een goede film kunnen zijn. Maar ik werd er niet warm of koud van. Het verhaal was mij nog heel vaagjes bij gebleven. Ik vind de film niet goed uitgewerkt. Daarin compenseren de acteerprestaties weer het geheel. Maar meer dan een 6 kan ik echt niet geven. IMDB wel, zij doen er nog 0.8 puntjes bij.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 19:02:46 #128
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19734094
SAFETY LAST

2e X

Lloyd's ijzingwekkende finale maakt de film meer dan geweldig! Anders was het maar een zo zo fillumpie geweest

pi_19736488
'Kids"

Een 7.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 juni 2004 @ 20:58:15 #130
862 Arcee
Look closer
pi_19736952
quote:
Op maandag 7 juni 2004 20:53 schreef kinky_queen het volgende:
[afbeelding]
Leuk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 21:55:33 #131
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19738532
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:58 schreef Arcee het volgende:

Leuk.
Wat nou weer?
  dinsdag 8 juni 2004 @ 22:55:29 #132
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19740383
Броненосец Потёмкин

Wat een geweldige prestatie moet deze film zijn geweest voor de tijd waarin ie gemaakt is. De Odessa steps is schitterend, erg mooi gedaan. Nou weet ik iig ook waar ze de kinderenwagen op de trapscene va the Untochables vandaan hebben
Afgezien van het knappe werk dat er in deze film zit vond ik hem verder toch wel tegenvallen. De revolutie is iets wat niet echt bij mij speelt en was in de film ook een beetje magertjes opgezegt. Heel simpel plot wel.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 22:57:03 #133
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19740446
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 22:55 schreef Hare het volgende:
Броненосец Потёмкин
  dinsdag 8 juni 2004 @ 23:08:02 #134
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_19740852
The replacements. Een leuke film over American Football met Gene Hackman en Keanu Reeves.
Niet echt briljant te noemen maar ik heb me niet verveeld.
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
  dinsdag 8 juni 2004 @ 23:36:46 #135
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_19741757
zojuist op RTL5 een actiefilm genaamd milita

toen zag ik een scene bij Cyberdyne Systems en opeens herkende ik het meteen. Zelfde locatie waar Terminator 2 is opgenomen.

Om daar nou een film op te nemen waar een klassieker al werd opgenomen, oke
maar om dan letterlijk beelden uit de T2 te gebruiken zoals explosie, SWATs, politieagenten, helikopter, ....*zucht*

Ik zit niet langer meer hier.... snik....
  dinsdag 8 juni 2004 @ 23:42:30 #136
18008 hornage
pi_19741902
50 First Dates
Net deze gezien. Leuke film met Adam Sandler, Drew Barrymore en nog een aantal andere bekende acteurs. Ik vond het een leuke komedie met een leuk uitgangspunt wat wel grappig uitgewerkt is. Ik was bang dat de toon van de film teveel naar de romatische kant zou gaan hangen maar dat was gelukkig niet het geval. Zelf een aantal keren flink gelachen + dat Drew Barrymore er weer erg fijn uitziet. Een 7.

#202 21 Grams
Ik had deze 2 maanden terug al in de bios in gezien. Nu met een aantal huisgenoten gekeken. Ik vind het nog steeds een mooie film hoewel ik nu minder aan het puzzelen ben om erachter te komen wat er gebeurd is. Ik kwam er achter dat ik dat eigenlijk de eerste keer het leukste vond aan de film en dat het nu dus eigenlijk weinig voorstelde. Sfeer en acteerwerk is top. Drama komt goed over. Maar na een keer lijkt het er meer op dat ze het niet chronologisch vertellen omdat het anders niet gaaf genoeg was.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 23:48:50 #137
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19742033
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 22:57 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Had je zeker niet verwacht he?

Dat ik Russisch kon
  woensdag 9 juni 2004 @ 00:09:05 #138
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19742470
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 23:48 schreef Hare het volgende:

[..]

Had je zeker niet verwacht he?

Dat ik Russisch kon
blijkbaar beter dan nederlands.
  woensdag 9 juni 2004 @ 00:10:43 #139
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_19742500
Les Invasions Barbares
Deze film heb ik vandaag in de bioscoop gekeken. Een echt goede film, erg naturel gespeedl, maar ik had soms wel de indruk de regisseur de wereld wel erg corrupt vindt.
  woensdag 9 juni 2004 @ 00:11:29 #140
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19742515
Arlington Road

sja waar moet je het onder scharen? actie, thriller, drama, detective? Ik vond het voor het grootste gedeelte van de film matig en standaard. Acteerwerk was niet bijzonder. De film moet het hebben van 't einde. Een 5
SPOILER
  woensdag 9 juni 2004 @ 00:26:18 #141
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19742790
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 00:09 schreef twiFight het volgende:

[..]

blijkbaar beter dan nederlands.
Wat is er fout aan dan? Ik zit ff te kijken maar kan niet echt iets vinden
  woensdag 9 juni 2004 @ 00:32:42 #142
71741 flubz
zieke geest
pi_19742913
out of time van internet geplukt en in 2 dagen tijd heel CSI seizoen drie doorgegaan
pi_19742990
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 00:11 schreef twiFight het volgende:
Arlington Road

sja waar moet je het onder scharen? actie, thriller, drama, detective? Ik vond het voor het grootste gedeelte van de film matig en standaard. Acteerwerk was niet bijzonder. De film moet het hebben van 't einde. Een 5
SPOILER
Lang geleden dat ik deze gezien heb... Maar wat ik me van herinneren vond ik deze toch wel goed en met name het niet zo standaard einde... Had 'm zeker een 7 gegeven.. Maargoed das mijn mening
  woensdag 9 juni 2004 @ 00:40:53 #144
85878 _DaNi_
Damn Those Eyes..
pi_19743081
Bad Santa... mja... rare film..
  woensdag 9 juni 2004 @ 00:58:33 #145
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19743447
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 00:26 schreef Hare het volgende:

[..]

Wat is er fout aan dan? Ik zit ff te kijken maar kan niet echt iets vinden
Als je Russisch kón, betekent dat dat je het nu niet meer kunt
pi_19744036
The Last Ride ( http://uk.imdb.com/title/tt0402336/ )

TV-film van Rob Cohen (The Fast and the Furious, XXX) met in de hoofdrol Dennis Hopper.
Al met al een vermakelijke film met een "verrassend" einde.
  woensdag 9 juni 2004 @ 02:19:08 #147
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19744566
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 00:36 schreef devv05 het volgende:

[..]

Lang geleden dat ik deze gezien heb... Maar wat ik me van herinneren vond ik deze toch wel goed en met name het niet zo standaard einde... Had 'm zeker een 7 gegeven.. Maargoed das mijn mening
Ja nouja het einde is ook wel goed zoals ik al zei maar van de rest van de film die toch bijna twee uur duurde vond ik 1) er niks verrassends inzitten, 2) bleef mijn aandacht niet bijzonder geboeid (heb 5 keer tijdens de film me mail gecheckt en 3) zitten er van die goedkope truucjes in waar ik een schijthekel aan heb.
  woensdag 9 juni 2004 @ 02:32:12 #148
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19744689
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 00:58 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Als je Russisch kón, betekent dat dat je het nu niet meer kunt
pfff, is dat alles

Deze net gezien:

Life of Brian

Lange tijd geleden dat ik zo heb moeten lachen om een film. Michael Palin als Pontius Pilatus was echt Godver, dat waren echt de hoogtepunten van de film. Verder ook erg leuk, alleen soms ook erg flauw. Dat ruimteschip was echt helemaal kut.

Toppertje!! Stuk beter dan Holy Grail!!!
  woensdag 9 juni 2004 @ 10:13:21 #149
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19747140
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 02:32 schreef Hare het volgende:

[..]

pfff, is dat alles
Tja, waar sommige mensen zich druk om maken
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:25:14 #150
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19752270
Shaun of the Dead (2004)
Gisteren in de sneak. Erg grappige Engelse romantische comedy met zombies, zoals ze de film zelf noemen. De opbouw is erg leuk en wanneer de zombie's losgelaten worden zorgt dat ook nog voor de nodige spanning en gore, alles gebracht met een knipoog. ****
pi_19753002
Underworld

Kate Beckinsale als vampier. Ik zou ook wel door haar gebeten willen worden. Ik ken haar natuurlijk van de zoetsappige komedie Serendipity en de oorlogsfilm Pearl Harbour. Ze deed het wel aardig in de nu niet zo lieve rol als vampier. Ik ben benieuwd naar Van Helsing. Het verhaal ( plot heet dat hé ) is niet zo nieuw. Selene ( Kate dus ) wordt verliefd op een lycan ( weerwolf ). Alleen de weerwolven hebben oorlog met de vampiers. Beetje standaard verhaal dus. Ah wel aardig film hoor.

IMDB: 6.3.
Toad: 7.0.
pi_19753161
Cold Mountain.

Fantastische film, vond ik zelf dan. Ik zat er helemaal in. Eigenlijk wil ik hem nu nog een keer zien, maarja ik ken m al
pi_19753215
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:51 schreef Toad het volgende:
Underworld
die heb ik ook laatst gezien. Ik vond het toch een best vermakelijke film. (Vooral door Kate Beckinsale idd )
pi_19753354
Laatst een paar gezien

One point O
Als je van films a la the matrix (1), dark city etc houdt is dit opzich ook wel een aanrader. Imbd geeft hem niet zo een hoge waardering maar ik denk dat het komt doordat de film eindigt maar schreeuwt om een vervolg :-)

Mindhunters
Leuke opzet maar het wordt uiteindelijk beetje slapjes doordat je kan gaan aftellen wie er nou weer vermoord gaat worden.

Underworld
Kate trekt alles een beetje recht maar ik kon de film niet waarderen.
onder
pi_19753560
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:58 schreef Ghosty het volgende:

[..]

die heb ik ook laatst gezien. Ik vond het toch een best vermakelijke film. (Vooral door Kate Beckinsale idd )
hmmm, underworld vond ik eerlijk gezegd toch echtwel zum kotzen, wat een bagger!
pi_19753697
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 14:09 schreef twisted_jeewee het volgende:

[..]

hmmm, underworld vond ik eerlijk gezegd toch echtwel zum kotzen, wat een bagger!
je moet er niet teveel bij nadenken enzo, gewoon lekkere onzin film
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:18:10 #157
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_19757584
Gisteren in de sneak:
Shaun of the Dead
Wat begint als een romantische komedie eindigt als een zombie horror.
Deze film bevat erg veel humor en is nog net geen parodie op de zombiefilms.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 9 juni 2004 @ 18:47:58 #158
19902 Hymn
CG Artist
pi_19761173
Spellbound
Meer een docu maar goed

Gaat over de jaarlijkse Spelling Bee in de VS ( spel wedstrijd ).
Best bijzonder ziek hoe de ouders van die kinderen hun kinderen "aansporen" om te winnen.
Jaar voor de wedstrijd beginnen te leren, elke dag 8 uur lang woorden spellen.
Een meid had het woordenboek 3 keer doorgewerkt.

En dan de wedstrijd, hoe die kinderen die woorden spellen is dan wel weer bijzonder knap.
Woorden die je nog nooit gehoord hebt, die 300 jaar terug werden gebruikt in Spanje spellen ze zonder enige moeite goed. Best knap

Al met al wel een leuke docu
  woensdag 9 juni 2004 @ 19:57:24 #159
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19762917
JIAN GUI 2

Redelijke opvolger, maar niet meer dan dat, ook hier heeft een of ander grietje een oog wat spoken ziet. Enkele goede schrikeffecten, maar een vergezocht verhaaltje, als ik een cijfer zou moeten geven zou het iets van een 6,5 zijn of zo.

woensdag 9 juni 2004 @ 20:01:35 #160
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19763044
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 19:57 schreef kinky_queen het volgende:

[afbeelding]
Lekker duidelijk plaatje
  woensdag 9 juni 2004 @ 20:21:02 #161
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19763575
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 20:01 schreef Hare het volgende:

Lekker duidelijk plaatje
zie ziet spoken weet je nog?

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 juni 2004 @ 20:25:23 #162
862 Arcee
Look closer
pi_19763713
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 21:55 schreef kinky_queen het volgende:
Wat nou weer?
Wat denk je zelf?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 9 juni 2004 @ 20:37:21 #163
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19764083
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 20:21 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

zie ziet spoken weet je nog?

Nope, weet ik niet. Ken de film niet, maar op dat plaatje zie ik echt niks afgezien van een apparaat ofzo met lichtjes en een meisje. Maar wat het nu precies moet voorstellen?
  woensdag 9 juni 2004 @ 20:39:28 #164
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19764158
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 20:37 schreef Hare het volgende:

Nope, weet ik niet. Ken de film niet, maar op dat plaatje zie ik echt niks afgezien van een apparaat ofzo met lichtjes en een meisje. Maar wat het nu precies moet voorstellen?
2 'personen' in een auto
  woensdag 9 juni 2004 @ 20:53:50 #165
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19764563
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 20:39 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

2 'personen' in een auto
Volgens mij heb je hem net ff lichter gemaakt of niet
  woensdag 9 juni 2004 @ 22:39:47 #166
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19768178
The Specialist

Stallone en Stone in een lekkere actiefilm vol explosies en mét een lekkere douchescene! Een simpel verhaaltje, maar met het verstand op 0 is het voor mij een geslaagde actiefilm. Stallone ziet er zeer goed uit in deze film en Sharon Stone zomogelijk nog beter.
Heerlijk amusement.

Cijfer: 7,5
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:23:43 #167
67640 SaintOfKillers
pi_19769815
Onder het motto "Kijk uw klassiekers"

It Happened One Night

De film zei me vaag iets, maar ik denk toch niet dat ik 'm ooit al gezien had. En dat was wel jammer, want is gewoon een leuke komedie, een trendsetter in het genre. Vooral Clark Gable doet het goed. Ik meen ergens te hebben gelezen dat deze film de eerste was die de 5 belangrijkste oscars won (film, acteur, actrice, scenario en regie). Netjes.

Vreemd genoeg heeft deze film veel invloed gehad op de creatie van Bugs Bunny
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:29:24 #168
18008 hornage
pi_19770031
Jian gui
Ik heb net deel 1 gezien. Toevallig dat Kinky_Queen deel 2 net had gezien. Die download ik nu.
Ik vond het een goede film. Een voorbeeld van hoe kewl The Sixth Sense eigenlijk had kunnen wezen. Ik vond de geesten in deze gaaf. Ik vond de eindscene supervet. Die vrouw is ook nog mooi en soms schrik ik zelfs. In de liftscene was de spanning echt goed te voelen zeg...
Een 8 van mij en op naar deel 2, die toch flink minder is had ik begrepen..
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:33:44 #169
67640 SaintOfKillers
pi_19770174
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 23:29 schreef hornage het volgende:
Jian gui
Ik heb net deel 1 gezien. Toevallig dat Kinky_Queen deel 2 net had gezien. Die download ik nu.
Ik vond het een goede film. Een voorbeeld van hoe kewl The Sixth Sense eigenlijk had kunnen wezen. Ik vond de geesten in deze gaaf. Ik vond de eindscene supervet. Die vrouw is ook nog mooi en soms schrik ik zelfs. In de liftscene was de spanning echt goed te voelen zeg...
Een 8 van mij en op naar deel 2, die toch flink minder is had ik begrepen..
Ik vond die eigenlijk toch wat tegenvallen. Ik vond de ontknoping (het hoe en het waarom) niet echt bevredigend. Maar die liftscene is inderdaad wel een hoogtepunt.
  donderdag 10 juni 2004 @ 01:54:07 #170
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19773013
Spartacus

Wauw! Die veldslag!! Was echt gaaf om te zien. Zo zag het er ook altijd uit in de strips van Asterix en Obelix Al die vierkante colonnes.
Verder prachtige epische film. Kan troy nog een puntje aan zuigen. En gladiator zal er vast wat ideeen van hebben gepikt en dat is te begrijpen. Goed verhaal, Kirk douglas zet een mooie rol neer, en beelden waren erg mooi.

Kubricks's beste film die ik tot nu toe heb gezien, afgezien van Dr. Strangelove

nou zal ik wel de hele lading over me heen krijgen
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:01:51 #171
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19780517
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 01:54 schreef Hare het volgende:
Spartacus

Wauw! Die veldslag!! Was echt gaaf om te zien. Zo zag het er ook altijd uit in de strips van Asterix en Obelix Al die vierkante colonnes.
lol coole vergelijking

heb Spartacus nog nooit gezien dus moet eik. niets zeggen
  donderdag 10 juni 2004 @ 17:08:48 #172
51562 Fen
Life's just a playground
pi_19788226
Drive me crazy!

Schattig highschool filmpje
Everybody's talking, but they don't say a thing
pi_19797552
Vandaag:

Double Indemnity (1944) 8½
The Usual Suspects (1995) 7
  vrijdag 11 juni 2004 @ 01:53:02 #175
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19802570
In de Bios: Troy

het verhaal is bekend en de setting natuurlijk ook. dus op dat gebied kon het niet erg boeien. maar de CGI was wel redelijk mooi gemaakt en ook de muziek was mooi. Maar geen topper ofzo. Een 6-je
  vrijdag 11 juni 2004 @ 01:56:45 #176
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19802608
Net af:

La Grande Illusion

Die gevangenisfilms blijven toch iets aparts hebben. Ze blijven gewoon goed. Ook deze is weer zeer mooi, al haalt ie het niet bij Great Escape ofzo. Leuke karakters ook.
Vraag me alleen erg af waarom Capt. de Boieldieu en Capt. von Rauffenstein zo bevriend met elkaar waren. Ze kenden elkaar niet, dus alleen maar door hun rank????
  vrijdag 11 juni 2004 @ 01:57:55 #177
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_19802622
Ichi the Killer (Koroshiya 1)

Wanneer een belangrijke gangsterbaas wordt vermoord, krijgt diens sadistische rechterhand, Kakihara ,de opdracht om de dader op te sporen. Door getuigen aan vreselijke martelingen te onderwerpen, ontdekt Kakihara dat zijn baas werd vermoord door Ichi, een geheimzinnige jongeman die zijn tegenstanders met vlijmscherpe messen in zijn laarzen aan reepjes snijdt.
***1/2
pi_19804197
A Clockwork Orange
Goede film, viel me niet tegen. Er hangt een heel raar sfeertje door de gehele film, het Engelse accent is grappig, en de retro futuristische hippie settings waren ook stoer. In het verhaal kon ik me goed vinden.

Rebecca
Ik ben bezig om een groot gedeelte van Hitchcock zijn films te bekijken.Recentelijk heb ik al The Birds, Psycho, North by Northwest, Rear Window en Vertigo gezien. Waarvan ik Vertigo de beste vind, op de hielen gevolgd door North by Northwest. De film haalt het in mijn ogen niet bij deze twee.
Rebecca heeft wel een goed uitgewerkt verhaal. Het vreemde personeel was goed gecast en men zette sterke rollen neer. De dame was trouwens erg knap, uitzonderlijk .

Citizen Kane
Omdat deze zo hoog genoteerd staat in de imdb top250 waren mijn verwachting hoog gespannen, maar deze werden gedeeltelijk waargemaakt. Citizen Kane vind ik te langdradig, en het was soms moeilijk om mijn attentie erbij te houden. Halverwege het verhaal kwam er wat meer vaart in het verhaal en vond ik het boeiender worden.
Toen ik deze film helemaal had gezien vond ik toch eigenlijk wel erg goed. Vooral hoe de personage Kane als een soort dictator word afgeschilderd, maar ik wel een beetje medelijden met hem had.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 10:14:58 #179
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_19805129
Gister maar weer eens:

Forrest Gump
Se7en

beide natuurlijk erg goed
.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 14:57:34 #180
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19811461
Mystic River
Link for info. Verdiende oscars voor Sean Penn en Tim Robbins, alhoewel Penns rol in 21 Grams nog beter was. Op zich erg goede film, maar ergerde me aan die typische houding van "haha die plot wending had je niet verwacht hé" terwijl je alles al 3h van te voren ziet aankomen. Verder op zich wel een goede film. Op Imdb staat die met een 8.2 op de 120e plaats, dat vind ik wel een overschat.
cijfer: 7

The Last Samurai
Erg vermakelijke, goede actiefilm. Tom Cruise speelt erg goed. Moet de regisseur bovendien loven voor zijn kritische houding t.o.v. VS in deze patriotistische tijden, maar zonder weer erg anti-Amerikaans te worden. Een van de betere Hollywood-blockbuster die ik de laatste tijd gezien heb.\
cijfer 7.5

Dark Water
Nou nou wat liep ik te griezelen .
Cijfer 6.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lonewolf2003 op 11-06-2004 21:28:39 ]
  vrijdag 11 juni 2004 @ 23:58:35 #181
92644 mr_anonimous
Death is... whimsical... today
pi_19825030
Mystic river. Sean Penn laat even een sterk staaltje acteren zien. Terecht dat hij die oscar won voor best actor. Ik vind het een steengoede film.
Stansfield: I like these calm little moments before the storm. It reminds me of Beethoven.
Mathilda: I am already grown up, I just get older.
Mathilda: I think we'll be OK here, Leon.
Winnaar Josh Holloway Award 2009 en Remy Bonjasky Award 2009
pi_19825124
Superman

blijft een klassieker
leuk verhaal hoe Superman onstaat vanaf Krypton. En zo de held wordt
verder een leuke film om de avond door te komen

7,5 van mij
  zaterdag 12 juni 2004 @ 00:28:46 #183
94969 Ms.Bitters
moeilijke naam
pi_19825749
Requiem for a Dream: prachtige film. Sterke acteerprestaties en vond het wel apart hoe het in beeld gebracht werd.

Monty Python and the Holy Grail: voor de zoveelste keer gezien en blijft een steengoede film.
The captain has NO need for biscuits!
  zaterdag 12 juni 2004 @ 01:40:16 #184
18008 hornage
pi_19827057
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 00:28 schreef Ms.Bitters het volgende:
Requiem for a Dream: prachtige film. Sterke acteerprestaties en vond het wel apart hoe het in beeld gebracht werd.

Monty Python and the Holy Grail: voor de zoveelste keer gezien en blijft een steengoede film.
heb je die twee achter elkaar gezien? Is wel ff flink verschil in films zeg.
pi_19828314
50 First Dates

Leuke komedie.. Sowieso vind ik de meeste films van Adam Sandler wel vermakelijk en zo ook deze. Paar goeie grappen en verder leuk verhaal.

7.7
  zaterdag 12 juni 2004 @ 09:14:45 #186
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19829580
Afgelopen 3 dagen:

Beyond Borders (2003)
De film staat vol van goede bedoelingen, maar hij rammelt aan alle kanten. Het acteerwerk is onder de maat en de plot wil ook maar niet egt op schieten. De emotioneel bedoelde sleutelscenes zijn eerder lachwekkend dan dat ze je treffen en zorgen voor plaatsvervangende schaamte. De eerste helft van de film was nog best te doen, maar daarna zakt de film in elkaar. De razzie-nominatie van Angelina Jolie was terecht. **

50 First Dates (2004)
Met uitzondering van Punch-Drunk Love de beste film van Adam Sandler. Het verhaal zit op een redelijk orginele manier erg goed in elkaar. De chemistry tussen Adam Sandler en Drew Barrymore is zeker aanwezig en dat is de kracht van de film. Een aantal misplaatste, banale 'grappen', zoals een kotsende walrus, weten de film gelukkig niet om zeep te helpen. Een van de beste romantische comedies van de laatste tijd. ***½

Four Weddings and a Funeral (1994)
Het verhaal behoeft geen nadere toelichting, want de titel zegt het. Een groot scala aan personages passeert de revue in deze romantische comedy, die nergens boven het gemiddelde uitsteekt, niet in positieve, niet in negatieve zin. ***

Tombstone (1993)
Best goede western. De opbouw van het verhaal is goed in de eerste helft, wat de beste helft van de film is. In de tweede helft verzandt de films in een serie van shoot-outs, wat op zich niet zo erg is, maar wel als ze zo matig uitgevoerd zijn zoals hier. Ze verbleken totaal bij bijvoorbeeld de shoot-out in Open Range. Het acteerwerk is niet in elke scene sterk, maar over het geheel goed. Zeker Val Kilmer zet een leuke rol neer als Doc Holliday. Net aan: ***½
  zaterdag 12 juni 2004 @ 09:16:31 #187
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19829590
Puppetmaster 2, wat een ongelooflijk onsamenhangend crapfest...

gelukkig zaten er nog een paar mooie tieten in, anders was het echt helemaal 80 minuten weggegooid geweest.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_19829806
Lost Highway
Ik had hiervoor alleen nog maar Mulholland Drive van David Lynch gezien. Een erg goed film vond ik dat, maar wel super vaag. Lost highway is nog een tikkeltje vager, iets minder sterk dan Mulholland drive, maar toch wel erg vermakelijk. Vooral de sfeer en de soundtrack waren in mijn ogen subliem.

Casablanca
Ik wilde deze film toch is zien, omdat hij zo hoog genoteerd staat in de imdb top250. Erg boeiend, sterk geacteerd door de hoofdpersoon, en op sommige punten zeer komisch. Niet voor niets een klassieker.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 09:55:21 #189
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_19829816
Tears of the sun.
Mega goeie film al zeg ik het zelf.Makkie te volgen, lekker duidelijk, en toch spannend en dramatisch. Kortom :
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 12 juni 2004 @ 10:10:20 #190
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19829953
Eergisteren gezien op dvd:

Tim Burton`s The Nightmare Before Christmas
Pompoenenkoning Jack Skellington van Halloweenstad is verveeld met de jaarlijkse routine van Halloween. Hij vat het plan op om de Kerstman te vervangen, maar door zijn goedbedoelde missie raakt deze in gevaar. Hoe moet dat verder en wie zal Kerstmis redden??
Heel mooi gemaakte animatiefilm die n typisch Tim Burton verhaaltje vertelt. De karakters zijn erg grappig, de muziek en de liedjes zijn mooi en grappig tegelijk en ook de "bijrollen" zijn grappig.
Absoluut erg goed

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

Donderdag gezien in de sneak:
Shaun Of the Dead
In deze Britse parodie op George A. Romero`s Dawn of the Dead wordt n Engelse stad aangevallen door zombies. Shaun (Simon Pegg) moet samen met z`n vriend Ed (Nick Frost) zoveel mogelijk mensen zien te redden, beginnend met z`n ex vriendin door wie hij de avond er voor is gedumpt. Om de zombies aan te kunnen gebruiken ze alle mogelijke middelen...
Erg grappige komedie, waarvan ik van te voren niet zo veel van verwachtte maar me 100% mee is gevallen. Heb (samen met de rest van de zaal) vaak in n deuk gelegen. De middelen die worden gebruikt om de zombies van zich af te slaan zijn te absurd woorden, net zoals de manieren hoe ze t doen. Zal niet te veel verklappen, maar als je n leuke komedie wilt zien, moet je deze gaan zien

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  zaterdag 12 juni 2004 @ 10:13:29 #191
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19829989
Tears of the sun en Shaun of the dead heb ik beiden voorhanden. Toch maar snel kijken zo te lezen
[..]
pi_19831330
Sky High (2003)

Van de maker van Versus en Azumi Ryuhei Kitamura. Helaas nog steeds niet zo idioot over-the-top cool als Versus maar verder een leuke film. Hier en daar wat saai maar dat wordt meer dan goed gemaakt door een groot aantal bloedmooie Japanse meiden met zwaarden.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 12:25:36 #193
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19832024
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 09:16 schreef MikeyMo het volgende:
Puppetmaster 2, wat een ongelooflijk onsamenhangend crapfest...

gelukkig zaten er nog een paar mooie tieten in, anders was het echt helemaal 80 minuten weggegooid geweest.

Charlie Spradling
  zaterdag 12 juni 2004 @ 17:49:00 #194
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_19838513
The Day After Tomorrow
Hele mooie natuurrampen film.
Het verhaal in deze film heeft plaats gemaakt voor de erg mooie SFX. Waarvan alleen de wolven er erg slecht uitzien.

Wong Fei-hung (Once Upon a Time in China)
Deze film vond ik een beetje tegenvallen.
Het verhaal kon me niet zo boeien, en ik had betere actiescenes verwacht.
Hoewel de afzondelijke gevechten (voornamelijk met Jet Li) erg mooi gechoreografeerd zijn, vallen de massale vechtscenes erg tegen.
IMDb Vote History
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:39:01 #195
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19845616
To Catch a Thief

Deze film kon voor mij niet mis gaan. Cary Grant vind ik een van de leukste acteurs en Grace Kelly....tja, een mooiere vrouw dan Grace Kelly moet ik nog tegenkomen Zij heeft én de looks, maar ook een stijl, die je niet meer tegenkomt bij de actrices van tegenwoordig. Wat een vrouw
Samen hebben ze een geweldige chemistry in deze film, die perfect is met zijn mooie locaties en shots om Grace Kelly en Cary Grant er op hun best uit te laten zien. En hoewel bij lange na niet te beste film van Hitchcock is het wel een zeer vermakelijke film. De carchase vond ik zeer goed gedaan, beklemmend gefilmd.

Wat ik net lees op imdb is dat Grace Kelly in 1982 dodelijk is verongelukt op de plek waar ze samen met Grant de picknick heeft in deze film. Wat de film natuurlijk weer iets extra bijzonders geeft.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:43:44 #196
46794 Berkery
Fat bastard
pi_19845716
No Dukes of Hazzard in the classroom
  zondag 13 juni 2004 @ 08:36:10 #197
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19851174
Ikiru

Mooie film van Kurosawa met Takashi Shimura als ambtenaar, bij wie maagkanker wordt geconstateerd. Feitelijk zeggen de artsen tegen hem dat hij een maagzweer heeft, maar in de wachtkamer heeft een andere patient hem daar al voor gewaarschuwd. Dat levert meteen de mooiste scene van de film op.
Met deze wetenschap gaat Watanabe zijn leven over een andere boeg gooien. Van enorme bureaucraat, die zijn leven verdoet met het lezen van documenten en doorsturen van mensen, verandert hij in een man die geniet van het leven. Dat gaat hem echter niet zo goed af en de scene in de bar, waar hij een triest lied zingt is ook prachtig. om niet te spoilen stop ik hier, want het tweede deel van de film is "anders" omdat, nou ja kijk zelf maar, tis echt de moeite waard.

Being John Malkovich

Toch maar weer gekeken, blijft leuk, maar ik vond hem de eerste keer leuker. Ik vrees dat hij zal zakken in of uit mijn top 50.
  zondag 13 juni 2004 @ 08:49:54 #198
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19851214
(#146) Red Shoes, The (1948)
Sterke film van het legendarische Britse regisseursduo Michael Powell en Emeric Pressburger naar het sprookje van Hans Christian Andersson. Een balletgroep heeft voor ogen een balletvoorstelling van het sprookje op te voeren met een nieuwe ster en composer. Het verhaal is niet bijzonder meer, het is vaak geïmiteerd, maar de uitvoering is erg goed. Vooral de 15 minuten durende balletuitvoering is prachtig, mooier dan de meeste musicalscenes uit Hollywood. Verder zit er ook nog een erg cool shot in op een wenteltrap tegen het einde. De kleurencinematografie mag ook niet onopgemerkt blijven. ****

(#159) Parapluies de Cherbourg, Les (1964)
Leuke Franse musical waar daadwerkelijk elk woord gezongen wordt. Het storende van musicals vind ik meestal dat het opeens losbarst in een dans en zang partij, vooral bij de oude MGM-musicals heeft het ook weinig meer met de plot te maken. Deze film wordt dus gewoon de dialoog gezongen en dat werkt erg goed. De begeleidende jazz-muziek is niet opzienbarend, maar wel erg prettig. Het verhaaltje is ook een stuk minder cliche, dan je aan het begin zou verwachten. ****

[ Bericht 1% gewijzigd door Gorro op 13-06-2004 08:55:32 ]
  zondag 13 juni 2004 @ 09:09:03 #199
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19851263
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 12:25 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Charlie Spradling
yup
[..]
  zondag 13 juni 2004 @ 09:10:06 #200
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19851265
vandaag puppetmaster 3 gezien, beter dan 2 en zelfs dan 1. Wat ik niet begrijp is waarom die puppetmaster uit 1 & 3 aardig is terwijl in 2 hij evil is met een duits accent
[..]
  zondag 13 juni 2004 @ 10:02:40 #201
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_19851447
Phone Booth
Spannende film over een man die bedreigd wordt in een telefooncel.
Vrijwel de hele film speelt zich op die locatie af, en toch blijft ie spannend tot het einde.
IMDb Vote History
pi_19855550
Alweer een tijdje geleden dat ik de films heb gezien ( eergisteren ofzo ) maar ik had niet eerder tijd om hier te posten.

Twee vrij goede drama films. Lilja 4-ever en Waking the Dead. Waarvan Lilja echt een hele goede film is. Gaat over een 16 jarige meisje die woont in de voormalig Sovjet Unie. Haar moeder laat haar in de steek. Een ontroerend verhaal over prostitutie en handel, lijm snuiven enz. Een 8. ( en dat vindt IMDB ook ). Waking the Dead is een verhaal over Fielding Pierce een beginnend politicus die denkt dat zijn voormalig vriendin terug is. ( die was enkele jaren geleden overleden )
SPOILER
Daarom maar een 6je.
IMDB: 6.6.

pi_19855749
Zonet gezien:

INTRUDER uit 1988 met o.a Sam Raimi en Bruce Campbell.

Leuke slasherfilm!!!

Zometeen ga ik kijken: Ong-Bak
  zondag 13 juni 2004 @ 14:48:05 #204
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_19856231
Harry Potter 3
Wat minder kinderachtig dan de eerste 2 delen. Zeker de moeite waard.

Secretary
Aardige film over meisje die aanzelf mutulatie doet en die gaat werken als secretaresse. Waar ze SM-achtig behandeld wordt.

Bullitt
aardige politie film .. met een stoere car-chase scene ... lekker snoeigeluid
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 13 juni 2004 @ 15:26:43 #205
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19857053
Aardig wat films gezien de afgelopen dagen, alle films al een keer gezien, maar nu nog maar een keer, omdat het stuk voor stuk topflms zijn.
Fucking Åmål
Eigenlijk vond ik in het begin erg irritant en had ik het idee dat de hype onterecht was. Maar op het einde werd ik weer helemaal meegesleept door de film.
Cijfer:9

Battle Royale
Als je alleen maar kijkt naar het geweld en daar doorheen prikt, lijkt me dit een erg onaangename film. Maar als je let op de verschillende emoties en gedachtengangen van alle personages is het echt een fantastische film.Dat vind ik nog het mooist e van de film hoe iedereen reageert op die bizarre situatie. Je gaat je echt afvragen wat jij zou doen. e Zoals de tag-line al zegt: "Could you kill your best friend"
cijfer: 9.5

Taxi Driver
Scorsece's meesterwerk over een eenling die langzaam de grip op de werkeljkheid en samenleving verliest. Met natuurljk een van de beste rollen van de Niro ooit.
cijfer: 10

Festen
Kan hier niet veel over zeggen zonder iets te verklappen. Een film die je gewoon gezien moet hebben.
cijfer: 10
  zondag 13 juni 2004 @ 18:02:08 #206
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_19860477
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 44% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 07:01:08 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_19860666
Daarnet Finding Nemo (:D), gisteren The Silence of The Lambs
De nieuwe muziekwebsite --> Edim.nl
pi_19860668
Secretary

Heerlijk verhaal. Goede acteurs. Sommige stukjes gingen heel traag en sommige stukjes heel snel. Misschien was dat het nadeel van de film. Sommige stukjes konden misschien wat uitgebreider uitgewerkt worden terwijl andere weer naar mijn mening sneller wat te veel uitgewerkt waren.

Nog één nadeeltje dan:
SPOILER
Toad: 7.5
  zondag 13 juni 2004 @ 18:27:32 #209
22944 Breetai
....Relax....
pi_19860938
De klassiekers van afgelopen week:

Coogans Bluff
Clint Eastwood die een Deputy Sheriff ivanuit Arizona speelt. Hij moet naar New York om een crimineel af te halen anno 1968. Natuurlijk ontsnapt deze. Tijdens z'n zoektocht komt ie allemaal geweldige (hippie) karikaturen tegen. Zelf heeft ie maar 2 doelen, namelijk: De bad-guy te pakken krijgen en elke vrouw die hij tegenkomt versieren. Doel een heeft voorrang op doel nr. 2.
Een heerlijke: "vis uit het water film."

The Getaway (1972)
Een leuke actiethriller met Steve McQueen. Naast het actie en achtervolgingen, accentueerd deze film ook heel erg het behouden van vertrouwen tussen 2 geliefden in zo'n situatie. Steve en MacGraw doen het heel leuk samen.
Relatieer deze film niet met de remake!!
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  zondag 13 juni 2004 @ 19:46:23 #210
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19862734
MYSTIC RIVER

Niet veel bijzonders, dit hebben we al ettele keren gezien
  zondag 13 juni 2004 @ 20:05:19 #211
41286 Price
pi_19863300
Tais-Toi

Leuke comedie van Francis Veber met Gérard Depardieu en Jean Reno. De opbouw is goed en biedt veel lachmomenten. Helaas weet de regisseur (die beter kan) dit niet optimaal af te ronden.
  zondag 13 juni 2004 @ 21:16:48 #212
18008 hornage
pi_19864938
The Dreamers
Deze had ik gedownload omdat ik wel benieuwd was waarom ze in Amerika deze film als softporno bestempelden. Ik vond het een aardige film die je aardig meeneemt in de vreemde geesten van een broer en een zus en een andere jongen die helemaal gek op ze wordt. Ik vond dat het verhaal goed gebracht wordt maar toch kon ik niet echt meeleven met de karakters. Het werd me niet duidelijk waarom ze sommige dingen deden. Dit zorgde voor onbegrip bij mij. Toch vond ik de sexspelletjes ed wel grappig. Een 6,5.

#40 Taxi Driver
Deze film had ik gedownload omdat ik wel benieuwd was of deze film zo goed was zoals de meeste mensen zeiden. Ik ben het wel met de mensen eens. Ik vond het een goede film waarin aardig geacteerd werd. De sfeer wordt heel goed neergezet en het tempo is net niet te laag waardoor het eigenlijk een relaxte film is om naar te kijken. Het verhaal is wat absurd en de personen ook maar toch werkt dit allemaal. Goede film, een 9.
  zondag 13 juni 2004 @ 21:59:52 #213
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19866254
21 GRAMS

Mjah, hier vond ik dus ook al geen ruk aan...
  zondag 13 juni 2004 @ 22:37:41 #214
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19867528
ben je een beetje kribbig kinky?

Taxi

Franse film, vast wel bekend. Lekker scheuren met een opgefokte peugeot.
Verhaal beetje euh.. nouja ongeloofwaardig is een te groot woord, maar wel onwaarschijnlijk. Maar verder een relaxte film. Een heerlijk "echt" sfeertje, wat anders dan je van Hollywood gewend bent. Race scenes vallen wat tegen, alhoewel ik ze stukken beter vind dan de nep scenes uit FATF, 2F2F etc.. Een 7. (deel twee staat al op de schijf, die kijk ik binnenkort.)
  zondag 13 juni 2004 @ 23:02:48 #215
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_19868557
Open Range
Een goede western! Misschien wel de beste sinds Unforgiven ! In het begin van de film liet Costner toch wel erg mooie beelden zien en later werd het gewoon een spannende western. Alleen de muziek was soms een beetje dramatisch en het "romantische plot" was erg standaard.
***1/5
pi_19868786
Zonet gezien: A tale of two sisters

Spannende film, paar goede schrikmomenten en de muziek was ook erg mooi.
Deze film is zeker een aanrader voor iedereen die van films zoals The Eye en The Ring houd.
  zondag 13 juni 2004 @ 23:16:39 #217
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19869004
quote:
Op zondag 13 juni 2004 22:37 schreef twiFight het volgende:
ben je een beetje kribbig kinky?
ja wel een btje, en dan zie je nog films die je niet boeien
ik ga zometeen maar naar bed denk ik

zondag 13 juni 2004 @ 23:43:51 #218
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19869799
Gisteren gezien:

Mystic River
De 3 jeugdvrienden Jimmy Markum (_O_ Sean Penn ), Dave Boyle (Tim Robbins) en Sean Devine (Kevin Bacon) hebben na n incident tijdens hun jeugdjaren al jarenlang geen/nauwelijks contact met elkaar. Vele jaren later krijgen ze weer contact met elkaar wanneer de 19 jarige dochter van Jimmy Markum wordt vermoord. Sean Devine moet als detective de moord onderzoeken, terwijl Dave Boyle zichzelf zelf (onbewust) verdacht maakt...
Opzich was t best n goede en spannende thriller. Het acteerwerk van met name Sean Penn (1 van me favoriete acteurs van de afgelopen jaren) is subliem en hij verdiende dan ook meer dan terecht n Oscar voor deze rol. Alleen vond ik de climax van t plot er wat snel doorgedrukt en dus matig uitgelegd. Ook t voor mij de film 5 minuten eerder moeten eindigen. Dit einde had absoluut niet gehoeven!
Desalniettemin absoluut n topfilm! Aanrader

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Vanmiddag gekeken:
Da Hip Hop Witch
In n aantal spraakmakende tv interviews vertellen n aantal bekende rappers als Eminem en Mobb Deep over hun angstaanjagende ontmoetingen met n bovennatuurlijke demoon, genaamd "Black Witch in the Project."Platenbaas The Street Don looft $ 10,- milioen dollar uit voor de van de de Witch. Dee Dee Washington, n aankomend journaliste bij n supermarktblad probeert de zaak uit te zoeken. Snel wordt duidelijk dat Big Z, n platenbaas, veel voordeel heeft bij de interviews. Ondertussen besluiten vijf vrienden n auto te stelen en naar New York te gaan te gaan om de Witch te vangen. Ze ontdekken de waarheid en besluiten de platenbaas te chanteren...
Als je n keertje n echt slechte film wilt zien, moet je deze kijken. Hij gaat echt helemaal nergens over. Overduidelijk geinspireerd op The Blair Witch Project (wel n goede film!), maar zeeeer slecht uitgewerkt. Het acteerwerk is uberslecht, t geluid zomogelijk nog slechter. Het enige "goede" aan deze film is dat t lijkt alsof t is gefilmd met n handycam, wat nog enig leuk effect geeft.
Duidelijk geen aanrader!!!

IMDB Cijfer: 1,3/10
Mijn Cijfer: 3,5/10
pi_19873616
Troy
Mooie film,mooie mensen
  maandag 14 juni 2004 @ 15:18:05 #220
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19882463
The Man Who Shot Liberty Valance

Zeer mooie, rustige film. Een van de beste die ik de laaste tijd heb gezien met weer een mooie rol voor Jimmy Stewart.
pi_19890011
Gandhi (1982, UK)

Ach, een aardige film, maar dat komt vooral doordat het natuurlijk een boeiend levensverhaal is.
Toch vond ik dat het echt veel beter had kunnen uitgevoerd worden, en heb ik er eigenlijk minder bewondering voor Gandhi door gekregen.
Een gewoon aardige film kan best aangenaam zijn, maar hij was daar een beetje te lang voor denk ik.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19890716
Uit de Guinea Pig reeks "the flower of flesh and blood"

Ik heb nog nooit zon, realistische schokkende horrorfilm gezien, damn dat zag er echt uit....
Sold my Soul to Sony
  Moderator maandag 14 juni 2004 @ 20:42:09 #223
9859 crew  Karina
Woman
pi_19890831
Jian Gui - The Eye zaterdag gekeken, superspannende Chinese horror. Tip: niet alleen en in het donker kijken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 14 juni 2004 @ 20:46:32 #224
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19890917
quote:
Op maandag 14 juni 2004 20:17 schreef sweek het volgende:
Gandhi (1982, UK)

Ach, een aardige film, maar dat komt vooral doordat het natuurlijk een boeiend levensverhaal is.
Toch vond ik dat het echt veel beter had kunnen uitgevoerd worden, en heb ik er eigenlijk minder bewondering voor Gandhi door gekregen.
Een gewoon aardige film kan best aangenaam zijn, maar hij was daar een beetje te lang voor denk ik.
ik heb er ook weer een (groot) deel van gezien, maar kan er niet zwaar van onder de indruk raken
  maandag 14 juni 2004 @ 21:01:32 #225
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19891335
Shrek 3D

korte mini-film, maar ik pleur 'm toch maar ff neer. Leuke intermediate, typische Shrek humor, soms droog, maar altijd grappig. Doet me alvast verlangen naar het volledige vervolg op deel 1, die ik erg goed vond.
  maandag 14 juni 2004 @ 21:18:00 #226
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_19891812
kangaroo jack

Bagger film 4

Stuck on you

Best geinig 7,5
  maandag 14 juni 2004 @ 21:59:31 #227
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_19893152
BLACK HAWK DOWN

Een van de betere oorlogfilms maar het is geen APOCALYPSE NOW of PATHS OF GLORY
  maandag 14 juni 2004 @ 22:11:01 #228
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_19893608
quote:
Op maandag 14 juni 2004 21:59 schreef kinky_queen het volgende:
BLACK HAWK DOWN

Een van de betere oorlogfilms maar het is geen APOCALYPSE NOW of PATHS OF GLORY
Vond dat een film die wel leuk was om naar te kijken , maar was soms zo onduidelijk waar iedereen nou pcies in het dorp zat, terwijl dat wel weer belangrijk was in de film
  maandag 14 juni 2004 @ 22:49:37 #229
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19894989
The Human Stain

(Was al eerder aan de film begonnen en wou 'm ook al eerder uitkijken, maar ik had wat codec problemen)

De film moet het hebben van de sfeer. En die is dan ook erg prettig. Mede door de muziek, het rustige tempo dat de film toch niet saai maakt en de acteerprestaties van 5 van de hoofdpersonen is het een erg fijne film om naar te kijken. Het verhaal is, vooral in het begin, wat vaag omdat alles qua tijd door elkaar loopt. Maar het wordt later allemaal duidelijk. De characters zijn goed uitgewerkt, wat ook wel moet in deze soort film. Ik ben er erg positief over, een 8.
  maandag 14 juni 2004 @ 23:32:05 #230
13148 Shogo
Psycho...
pi_19896452
quote:
Op maandag 14 juni 2004 22:11 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Vond dat een film die wel leuk was om naar te kijken , maar was soms zo onduidelijk waar iedereen nou pcies in het dorp zat, terwijl dat wel weer belangrijk was in de film
Dat had ik ook maar dat vind ik het mooie bij dit soort dingen, dat je verward raakt want in het echt zou je ook verward raken.

Is idd een goeie film
  maandag 14 juni 2004 @ 23:50:54 #231
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_19897070
21 Grams
Een erg goede film die erg blijft boeien, vooral door de goede acteerprestaties van Penn, Watts en Del Toro.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:52:57 #232
4180 Hare
Come fly with me!
pi_19898618
quote:
Op maandag 14 juni 2004 21:01 schreef twiFight het volgende:
Shrek 3D

korte mini-film, maar ik pleur 'm toch maar ff neer. Leuke intermediate, typische Shrek humor, soms droog, maar altijd grappig. Doet me alvast verlangen naar het volledige vervolg op deel 1, die ik erg goed vond.
Was het ook echt 3-D? Of maar een klein deel van de film?
  dinsdag 15 juni 2004 @ 01:07:14 #233
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19898877
de film is een soort tussenverhaaltje. Shrek 1.5 zeg maar.
De film is (origineel) in 3D, maar ik heb een 2D conversie gedownload, omdat ik geen brilletje heb.
Het is een op zichzelfstaand verhaal, dus geen stukje ergens anders uit. Hij duurt ongeveer 15 minuten.
pi_19906089
Garfield: The Movie

Erg leuke komedie film met een leuke animatie van Garfield. Verhaal is een beetje standaard en voorspelbaar maar de humor erin is wel weer erg oke

[ Bericht 6% gewijzigd door neggix op 15-06-2004 13:08:40 ]
O+ BlaBlub O+
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:47:19 #235
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19909886
Dead Man on Campus
Wel aardig college-comedie over 2 roommates, die beide het eerste semester gefaald hebben en het 2e semesters goede cijfers moeten hebben om niet van school gekickt/gehaald te worden. Om dit te bereiken vinden ze een regel in het regelement dat als je roommate zelfmoord pleegt, de anderen automatisch voor alles 8en krijgen. Dus beginnen ze een queste naar de meest depresieve, suicidiaale studenten om die in als roommate te krijgen.
Een 6.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 21:12:40 #236
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19920074
Taxi 2

Na deel 1 nu deel 2 gezien. En de opvolger is zowaar nog leuker dan de eerste Ik vind het een oprecht leuke film, soms met erg droge grappen, soms creatieve scenes, maar altijd leuk. De film is iets minder op het racen gefocust en iets meer op de 'truucjes'. Waardige opvolger en wederom een integere film. Alleen jammer dat we zo weinig van Lilly zien Een dikke 8,5
pi_19920612
Grimm
dagfilm bij je videotheek

De recensies over deze film zijn erg overdreven. Het zou een topfilm zijn die je gezien moet hebben. Het viel allemaal wel mee. Het verhaal mag je wel slapjes noemen. Een broer en zus die worden achtergelaten op een koude dag in het bos en vervolgens reizen ze naar Spanje. Ja, apart die omgeving enzo maar ik vind er weinig aan. Daarintegen wel goede acteerprestaties.

Toch een 7 maar dan.
IMDB: 6.4 ( 98 stemmen )

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 16-06-2004 15:25:15 ]
  dinsdag 15 juni 2004 @ 21:42:22 #238
95600 achmet
You don't know...
pi_19921028
honey
Great minds discuss ideas*; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
pi_19921524
Gacey, het waargebeurde verhaal over seriemoordenaar John Wayne Gacey
Goeie film, er is al eens een goede miniserie over gemaakt met Brian Dennehy die ook zeer goed is
  woensdag 16 juni 2004 @ 00:39:24 #240
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19926262
Bubba Ho-tep

Errr... ja hoe moet ik dit omschrijven. Vaag van begin tot eind. Maar wel leuk. Het is een halve drama/comedy/thriller. Zitten een paar leuke scenes tussen. Maar het is geen van net genoemde genres écht. Je wisselt constant heen en weer zeg maar, wat bij mij als gevolg had dat de film niet elk moment boeide. Maar toch zeker niet slecht. Een 6-je
pi_19927165
The Core

Had er meer van verwacht,
Een voorspelbare film,
Te Amargeddon achtig.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  woensdag 16 juni 2004 @ 01:57:37 #242
84524 Morwen
I got life
pi_19927260
Mystic river

Doorsnee misdaad film, waar ik er al zo'n duizend van gezien heb. Langdradige zooi, met zogenaamd diepzinnig ge-ouwehoer, waarvan ik na een uur al dacht "Get on with it" . HIJ heeft het niet gedaan (was voor mij en mijn gezelschap gelijk al duidelijk) dus WIE dan wel. He, wat een verrassing HIJ dus . Tsja, de avond was weer om (duurde ruim 2 uur die film ). WEL oscars, geen aanrader............wat mij betreft .
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  woensdag 16 juni 2004 @ 06:36:45 #243
16701 scanman01
Today's a good day
pi_19927938
Geen tijd voor films deze weken
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:51:24 #244
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19929453
eergisteren:

Never Die Alone (2004)
Als je de poster, de plot en de hoofdrolspeler zo ziet, zijn je verwachtigen niet al te hoog. Bang voor overduidelijk aanwezige rapmuziek en mannen met een hoog opgelopen testosteron-waard. Dat valt heel erg mee in deze film. Ten eerste is het acteerwerk gewoon degelijk en zelfs DMX komt overtuigend over. Ook getuigt de plot van meer ambitie dan de meeste andere films van dit soort. Het resultaat is niet geheel geslaagd, maar tog een meevaller. **½

24th Day, The (2004)
Deze lowbudget-film moet het hebben van het scenario en dat is best goed. Twee mannen ontmoeten elkaar in een bar en een tijd later vinden ze zichzelf bij iemand thuis. Het zou een romantisch avontuurtje moeten worden, maar het ontaardt in een spannende confrontatie. Het acteerwerk is best sterk, maar de film ziet er zeldzaam lelijk uit, vooral de flashbackscenes, die in mijn ogen ook overbodig zijn. ***

gisteren:

Day of the Jackal, The (1973)
De film neemt overal de tijd voor en dat beviel met wel. De opbouw naar de sterke finale gaat geleidelijk en dat geeft de acteurs uitgebreidt de tijd om van hun rollen personages te maken met behulp van goed acteerwerk. ***½

(#311) Nuit américaine, La (Day for Night) (1973)
Sterke film van François Truffaut die zich afspeelt op een filmset. Het is duidelijk dat de film door filmliefhebbers gemaakt is en daar ook voor bedoelt is, voor door de vele verwijzingen naar andere films. Het is ook een film die het studiosysteem aan de kaak stelt. Leuk. ****

Eurotrip (2004)
Behalve de grappen uit de trailer zat er maar weinig andere in, laat staan leuke. Het verhaaltje is niet bijzonder en de grappen niet van topkwaliteit. Een aangename film voor tussendoor, maar de kwaliteit van Road Trip of American Pie haalt hij nergens. **
  woensdag 16 juni 2004 @ 09:54:10 #245
41891 WauseWillem
aka de Psychonaut
pi_19929508
quote:
Op woensdag 16 juni 2004 01:57 schreef Morwen het volgende:
Mystic river

Doorsnee misdaad film, waar ik er al zo'n duizend van gezien heb. Langdradige zooi, met zogenaamd diepzinnig ge-ouwehoer, waarvan ik na een uur al dacht "Get on with it" . HIJ heeft het niet gedaan (was voor mij en mijn gezelschap gelijk al duidelijk) dus WIE dan wel. He, wat een verrassing HIJ dus . Tsja, de avond was weer om (duurde ruim 2 uur die film ). WEL oscars, geen aanrader............wat mij betreft .
had er zelf ook meer van verwacht, mede dankzij wat goede rencesies en een goede score op IMDB. Opzich vond ik het nog best een goede film als je je tenminste niet direct irriteerd aan het trage tempo.
Hij, die met beide benen op de grond staat, staat stil...
pi_19929870
Okay, op chronologische volgorde (laatste eerst)

[EDIT]
Mindhunters
Een FBI agent slaat door en roeit tijdens een training op een afgelegen eiland (bijna) iedereen op creatieve wijze uit.
[/EDIT]

Spider
Na 30 minuten de sneak-preview uitgelopen. "Sneak-Preview?" denk je... JA... Deze film uit 2002 is afgelopen week pas in Duitsland in premiere gegaan :S

Harry Potter and the Prisoner of Askaban
Was wel aardig. Compleet anders dan delen 1 en 2... maar toch wel leuk.

Perfect Score
Wederom een Sneak Preview. Gaat over een paar studenten die een herexamen moeten halen en proberen de antwoorden te bemachtigen. Wel aardig, beetje humor, *beetje* romantiek, en een beetje spanning.

Day after Tomorrow
Ook een Sneak, ookal draaide deze in ook in een andere zaal in dezelfde bios. Als je Independance day NIET gezien hebt is deze film een aanrader. Heb je ID4 wel gezien, tsja... dan zie je wat overeenkomsten.

Troy
Topfilm
===
Zo, en vanavond gaan we weer naar de sneak.... al *vermoed* ik dat ik weet welke film het gaat worden: Before Sunset. Maar dat zien we vanavond wel!
[EDIT]Was dus niet Before Sunset, maar Mindhunters[/EDIT]

PS: In Duitsland kun je nog eens naar de film gaan (¤ 4). Dan moet je het alleen wel zonder ondertitels doen. Let wel even op dat je dan naar een OV (original version) gaat!

[ Bericht 9% gewijzigd door RiDo78 op 17-06-2004 09:09:43 (update) ]
Don't hurry, be crappy!
  woensdag 16 juni 2004 @ 14:02:36 #247
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19936196
quote:
Mystic river

Helemaal mee eens. Bij ons was het precies ook zo. Kijk als het een pretentieloos entertainment is kan ik me daar niet aan ergeren, maar als zo film wordt aangeprezen als een "betere film" dan stoor ik me daar direct aan. Dan verwacht je ook wat en niet zo'n prutplot.
  woensdag 16 juni 2004 @ 21:21:47 #248
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_19948085
De Zaak Alzheimer

De film doet misschien wat knullig aan vanwege de belgische setting en low budget sets, maar het verhaal vond ik beter dan de gemiddelde Hollywood tegenhanger. Het karakter van met name de oude huurmoordernaar had van mij iets meer uitgediept mogen worden. Ook was het acteerwerk van de meeste detectives/politieagenten magertjes. Waren de hiervoor genoemde dingen goed geweest dan had de film zeker boven de rest uitgestoken. Goede film en zeker een aanrader als je in een Baantjer-stemming bent.
  woensdag 16 juni 2004 @ 22:53:55 #249
67640 SaintOfKillers
pi_19951048
Ik ga het kort houden:

Honogurai mizu no soko kara

Dark Water dus. Wel leuk, maar verder toch niets bijzonders. Ik had het allemaal wel al eens gezien en van waterdruppels word ik toch niet bang, hoor. Dan vond ik zowel Ringu als The Eye wel iets beter.

Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom

Ook wel Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring. Heel, heel mooie film. Er gebeurt helemaal niets en toch is 't fascinerend. Meer moet het niet zijn.

Umberto D.

Eenvoudige film van De Sica over een arme oude man en z'n hondje. Dit soort films kan ik dus veel beter waarderen dan de surrealistische dingen van een Fellini. Gewoon een heel mooi stukje cinema.
  woensdag 16 juni 2004 @ 23:10:04 #250
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_19951365
quote:
Mystic river

HIJ heeft het niet gedaan (was voor mij en mijn gezelschap gelijk al duidelijk) dus WIE dan wel. He, wat een verrassing HIJ dus .
dan heb je m dus OF niet begrepen OF niet uitgekeken...
  woensdag 16 juni 2004 @ 23:20:42 #251
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_19951675
Donnie Darko
Een erg goede film, er blijft nog lekker wat ruimte over om te speculeren en te discusseren.
  woensdag 16 juni 2004 @ 23:43:46 #252
18008 hornage
pi_19952323
#59 Raging Bull
Deze zat nog in de reeks van Robert DeNiro films die ik had gedownload. Scheen weer erg fijne film te wezen door combo DeNiro, Pesci en Scorsese. Klopt zeker. Een film van kwaliteit geheel in Scorsese stijl. Ik had zondag Taxi Driver gezien en dezelfde stijl wordt hierin gehanteerd.
Ik vond het alleen een beetje veel op Casino lijken op een gegeven moment. Hoewel je dat uiteraard andersom moet zien.
Ik vond het iig een goede film wat zeker boeide. Goed acteerwerk en het drama werdgoed overgebracht. Ik vond het alleen soms irritant omdat het zwart-wit was. Zo zag je soms in de gevechten niet goed wie wie was. Een 9 van mij.
pi_19953993
The Whole 10 Yards

Een vervolg op 9 Yards, maar zeker ook weer stukken minder. Wel grappig hoe matthew speelt, maar verder beetje matig vervolg.
O+ BlaBlub O+
pi_19954038
ik kom net terug van de film troy met bradje
  donderdag 17 juni 2004 @ 03:10:06 #255
41286 Price
pi_19955661
Winter kills

Film uit 1979 met Jeff Bridges en John Huston. Aan de acteurs ligt het niet. Zelfs Liz Taylor speelde nog even mee. Het verhaal is een wirwar van vermeende Kennedy-theorieën. De gehele film is met een knipoog gemaakt en dat is wel jammer, want het verhaal heeft alle ingrediënten in zich om een spannende thriller te zijn. Doordat vrijwel alle personages semi-karikaturen zijn, wordt de spanning uit het verhaal gehaald en mist de humor zijn doel.

Cijfer: 6,0
  donderdag 17 juni 2004 @ 08:50:04 #256
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_19956971
Inherit the Wind (1960)
Erg sterk rechtbankdrama met onder andere Spencer Tracy en Gene Kelly. De film is gebaseerd op een waargebeurde rechtszaak, waar een leraar terecht stond voor het leren van de Darwin-theorie aan z'n klas. Het acteerwerk, vooral van Tracy, is van de bovenste plank. Gene Kelly heeft een leuke bijrol als nieuwsreporter. ****

Boksuneun naui geot (Sympathy for Mr. Vengeance) (2002)
Goede film van Chan-wook Park over een doof-stomme man die voor z'n zus een nier moet regelen, anders komt ze te overlijden. Hij heeft hier alles voor over. De kille film slaat stukken van de plot over die niet essentieel zijn voor het begrijpen van het verhaal. Dit zorgt er soms wel voor dat er wel erg veel de aandacht is voor het geweld ipv de drama, een fout die hij niet zou maken in Oldboy. De film is mooi in beeld gebracht, vooral de scenes bij de rivier. ****
  donderdag 17 juni 2004 @ 09:52:35 #257
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_19957850
The Public Enemy

met James Cagney, Edward Woods, Jean Harlow en Mae Clark.
Samen met Scarface en Little Caesar de grondleggers van de gangsterfilm.
De film staat als een huis, met James Cagney in een toprol. We zien Tom Powers van jochie opgroeien tot een echte gangster. De manier waarop hij met zijn jeugdvriend en met vrouwen omgaat verschilt enorm met de manier waarop hij met zijn partners omgaat.
Er zitten prachtige scenes in, ik noem er een paar:
  • Het pak slaag dat de jonge Tom Powers van zijn pa krijgt als hij rolschaatsen heeft gestolen.
  • De nachtclub-scene waar ze de vriendinnen opdoen.
  • De diner-scene ter viering dat Mike weer thuis is.
  • De grapefruit-scene.
  • De wraak op het overlijden van zijn vriend en partner.

speciale aandacht voor de eindscene. in vergelijking met Little Caesar en Scarface zelfs een stuk beter.
    SPOILER
    Door de korte duur van de film (83) zit er best wat vaart in.

Kortom: absolute topfilm . Nog maar eens denken welke van de drie films ik het beste vind.
  •   donderdag 17 juni 2004 @ 13:24:16 #258
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_19963386
    Blue Velvet
    Eigenlijk een beetje telleurgesteld in deze film. Had iets waanzinnigs goed verwacht alla Mulholland Dr., maar niks daarvan. Eigenlijk betrapte ik me de laatste driekwartier erop dat ik constant op de klok zat te kijken hoe lang die nog zou duren, maar omdat ik een absurdistische plottwist verwachte wou ik hem toch maar niet uitzetten. Ach maar verder is het op zich wel een leuke film. Maar zeker niet Lynch beste.
    cijfer 7+
      donderdag 17 juni 2004 @ 13:36:44 #259
    11252 Ultrawuft
    Projectfuhrer
    pi_19963728
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2004 13:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
    Blue Velvet
    Eigenlijk een beetje telleurgesteld in deze film. Had iets waanzinnigs goed verwacht alla Mulholland Dr., maar niks daarvan. Eigenlijk betrapte ik me de laatste driekwartier erop dat ik constant op de klok zat te kijken hoe lang die nog zou duren, maar omdat ik een absurdistische plottwist verwachte wou ik hem toch maar niet uitzetten. Ach maar verder is het op zich wel een leuke film. Maar zeker niet Lynch beste.
    cijfer 7+
    Als je mulholland drive goed vindt, moet je ook even Lost Highway kijken.
      donderdag 17 juni 2004 @ 13:47:11 #260
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_19964004
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2004 09:52 schreef dolle_hond het volgende:

The Public Enemy
    Hoe kom je aan die film? Is geen dvd van uit?

Anywayz,

cool die stats!!
    pi_19964407
    Disturbing Behavior

Een jongen verhuist naar een nieuwe plaats en wordt daar lastig gevallen door een stel populaire kids. Hij besluit zich aan te sluiten bij een groep minder populaire mensen. Eén van hen zit vol samenzweringstheoriën, een ander is een albino en met de derde krijgt hij een relatie. Samen ontdekken ze dat de populaire kids eigenlijk gehersenspoelde zombies zijn.

Vat vage en best hele domme film

maar Katie Holmes doet 't 'm

Trailer
    pi_19967447
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2004 14:02 schreef Boy_Snakeye het volgende:
    Disturbing Behavior

Een jongen verhuist naar een nieuwe plaats en wordt daar lastig gevallen door een stel populaire kids. Hij besluit zich aan te sluiten bij een groep minder populaire mensen. Eén van hen zit vol samenzweringstheoriën, een ander is een albino en met de derde krijgt hij een relatie. Samen ontdekken ze dat de populaire kids eigenlijk gehersenspoelde zombies zijn.

Vat vage en best hele domme film

maar Katie Holmes doet 't 'm

Trailer
    Tijd geleden, zag dr gister nog wel een stukje van op tv... Maar vond deze wel leuk, niet te serieus nemen
    pi_19973410
    SIE TOTETE IN EKSTASE

Blijkt maar weer dat er maar 1 'king of trash' is en dat is Jesus Franco! Jammergenoeg haalt hij nergens het nivo van SADOMANIA, maar dit stukkie trash is ook onvergetelijk: Totaal nutteloze scenes, belachelijke muziek, nog slechter plot en lesbische sex maken deze film tot een van de 'beste' van Franco

[ Bericht 0% gewijzigd door kinky_queen op 17-06-2004 21:12:33 ]
      donderdag 17 juni 2004 @ 20:45:04 #264
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_19974791
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2004 19:50 schreef kinky_queen het volgende:
    SIE TOTETE IN EKSTASE

Blijkt maar weer dat er maar 1 'king of trash' is en dat is Jesus Franco! Jammergenoeg haalt hij nergens het nivo van SADOMANIA, maar dit stukkie trash is ook onvergetelijk: Totaal nutteloze scenes, belachelijke muziek, nog slechter plot en lesbische sex maken deze film tot de 'beste' van Franco

[afbeelding]
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit zulk soort films heb gezien (afgezien van Bad Taste misschien), maar wat is nou het leuke van deze films. Dat ze zo slecht zijn?
    En zit je je daar dan de hele film over te verbazen? Lig je in een deuk of vind je het gewoon interessant?

* Hare moet toch ook maar eens zo'n filmpje gaan downloaden
    pi_19975463
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2004 20:45 schreef Hare het volgende:
    maar wat is nou het leuke van deze films. Dat ze zo slecht zijn?
    1 ik verbaas me idd hoe origineel zo'n b-film kan zijn
    2 ik lig ook vaak in een deuk als ik zo'n man in een papier-maché pakkie met een rits van voren zie strompelen, die overduidelijk zichtbaar is
    3 en daardoor vind ik ze dus ook interessant, kijk zelf maar eens naar een film als MONSTURD , JACK FROST of HELL COMES TO FROGTOWN om er maar eens een paar te noemen, deze films zijn zo belachelijk dat ze grandioos worden, en dus boeiend om naar te kijken, tenminste, voor een bepaald publiek dan.

Het is niet voor niets dat dit soort troep een hele grote 'following' heeft wereldwijd, en dan bedoel ik niet troep als bv S.W.A.T of MY BOSS'S DAUGHTER natuurlijk

ik zou zeggen, lees de baggerfilm topics eens door en probeer een aantal van die films te zien, oordeel zelf of je een b-filmfan ben

donderdag 17 juni 2004 @ 22:24:17 #266
    51562 Fen
    Life's just a playground
    pi_19977653
    Mystic River

Goede film wel!
    Ik vond Tim Robbins op een gegeven moment echt eng Zeer goed geacteerd!
    Everybody's talking, but they don't say a thing
      donderdag 17 juni 2004 @ 22:43:57 #267
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_19978203
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2004 21:08 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

1 ik verbaas me idd hoe origineel zo'n b-film kan zijn
    Maar degene die die films maken weten ook dat ze een b-film maken en doen dat dus expres? Of denken ze echt een meesterwerk te maken?
      donderdag 17 juni 2004 @ 22:48:05 #268
    11252 Ultrawuft
    Projectfuhrer
    pi_19978316
    Spider
    De dertiger Dennis Clegg leeft in een huis voor geestelijk gestoorden in Londen. Dennis, die de bijnaam 'Spider' van zijn moeder gekregen heeft, zit er al 20 jaar vanwege een acute schizofrenie waar hij nooit helemaal van hersteld is. We zien zijn ervaringen met zijn steeds brozer wordende greep op de realiteit.
    ***1/2
    pi_19980489
    9/11 The Filmakers (DVD versie)

Het lijkt zo onrealistisch dat het echt gebeurdt is....
    Maar toch weet je in je achterhoofd dat dit echt is
    <a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
    <a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
      vrijdag 18 juni 2004 @ 01:00:30 #270
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_19981775
    Atlantis - Milo's Return

De voorganger vond ik best wel mooi - voor een disney film - dus besloot ik dit deel ook een kans te geven. Ik verwachtte geen betere film dan het origineel en dat was het ook niet. Maar ach, tekenstijl heeft wel wat. Leuk voor een keertje en als je kids hebt.
    pi_19982560
    Gister gezien:

Star Wars Holiday Special (bootleg), in een woord; slecht, George Lucas onwaardig.
      vrijdag 18 juni 2004 @ 02:47:33 #272
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_19983036
    Charade

Als je de film kijkt heb je het gevoel een Hitchcock thriller te kijken, niet dus. James Bond dan? Dat moet wel met zo'n vijand met ijzeren arm. Maar neehoor. Een thriller met ontzettend veel leuke humor en een prachtige lovestory tussen Cary Grant en Audrey Hepburn (ook een mooie vrouw zeg ).
    En was weer eens dat ik het einde dus echt niet aan zag komen. Was echt spannend, mooi geschoten ook. En echt het einde, was fantastisch bedacht.

Echt een topfilm. Ik zei laatst dat the Man Who Shot Liberty Valence de beste film was die ik de laatste tijd had gezien, maar dat moet ik nu toch weer terugnemen

Meteen maar ff de Audrey Hepburn box besteld. Mooie vrouw, met de perfecte uitstraling. Jammer dat ik dat interview waarin ze verteld over haar leven nergens kan vinden
    Lijkt me wel interessant te horen allemaal. Heeft Godver gewoon hier in Nederland gewoont, de oorlog meegemaakt, in het verzet gezeten. Wat een vrouw

[edit]dit interview dus

Iemand enig idee hoe eraan te komen?
      vrijdag 18 juni 2004 @ 05:04:01 #273
    56685 kinky_queen
    B Movie Snob
    pi_19983406
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2004 22:43 schreef Hare het volgende:

Maar degene die die films maken weten ook dat ze een b-film maken en doen dat dus expres? Of denken ze echt een meesterwerk te maken?
    Ed Wood dacht van wel

vrijdag 18 juni 2004 @ 09:58:03 #274
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_19985248
    Days of Wine and Roses (1962)
    Jack Lemmon steelt de show in deze film van Blake Edwards als alcoholist, die zijn leven probeert te beteren, evenals zijn vrouw. De plot is degelijk, maar nergens iets heel speciaals. Hetzelfde geldt voor de regie en cinematografie. Een degelijke klassieker. ***½

(#66) Sanshô dayû (Sansho the Baillif) (1954)
    De 9.1 op IMDb is wat overdreven, maar het is zeker een goede film. Het is een verfilming van een Japanse volkslegende over een broer en een zus die contact met hun moeder verliezen en komen te werken in het huis van een slavendrijver. Ugetsu monogatari vond ik beter van Kenji Mizoguchi, vooral op cinematografisch vlak, maar deze is ook goed. ****

(#560) Cabaret (1972)
    Musicals is nooit mijn favoriete genre geweest en ook deze kon mij niet geheel bekoren. De muziek beviel me niet, wat jammer is, want de aankleding en de setting, een paar jaar voor WOII in Nazi-Duitsland, was wel goed. Deze film is duidelijk een inspiratie geweest voor Chicago. ***

What Ever Happened to Baby Jane? (1962)
    Twee acteerlegendes (Bette Davis en Joan Crawford) spelen hier in hun nadagen van hun carierre twee sterke rollen als zussen. De een (Bette Davis) is als kind de ster, maar wordt later totaal vergeten, terwijl de andere (Joan Crawford) als kind genegeerd werd en later een filmster werd. Dit zorgt voor nogal wat jaloezie tussen de twee en wanneer Bette Davis doorslaat gaat het fout. Spannend, schrijnend en sterk acteerwerk karakterisen deze film. ****
      vrijdag 18 juni 2004 @ 13:31:18 #275
    58683 NewOrder
    markt anarchist
    pi_19990992
    Girl with a Pearl Earring

Visueel prachtige film, vooral wat aankleding betreft. Scarlett Johansson bewijst (wederom) dat ze een veelbelovend actrice is. Een dikke 8.
    pi_19991617
    Hans Teeuwen: Hard en Zielig
    We're from the Bronx, New York.
    Shit happens.
    pi_19997199
    Liever verliefd

Niet slecht, niet goed. Popcorn film. Niet te veel bij nadenken. En dan heb je een leuk avondje.

En de beste Nederlandse film die ooit is gemaakt: Cloaca. Voor de tweede keer aangezien ik hem net heb gekocht.
      vrijdag 18 juni 2004 @ 17:36:13 #278
    94218 Zeitgeist
    Es lebe die Freiheit!
    pi_19998674
    Stacy.

Wel een aardige lowbudget japanse Zombie film. Vond hem alleen nogal onsamenhangend. Voor de rest was ie erg grappig.
    The Light Is Leaving Us All
    pi_19998917
    Life or something like it

Een film of zoiets. In ieder geval een hele slechte. Het einde hoefde ik niet te zien. Dat kon je al raden op de helft van de film.
      Moderator vrijdag 18 juni 2004 @ 19:20:08 #280
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_20000985
    League of extraordinary gentlemen.
    Wat een vreselijke film, ontzettend slecht verhaal. Zonde van mijn tijd.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
      vrijdag 18 juni 2004 @ 20:09:30 #281
    23107 dolle_hond
    topicverkoper
    pi_20002033
    the dreamers

kutfilm, voor kutfotos zie Fok! Movie Trivia - Juni 2004 VI . tevens voor mijn mening over deze kutfilm
      vrijdag 18 juni 2004 @ 20:31:52 #282
    56685 kinky_queen
    B Movie Snob
    pi_20002462
    ZEDER

Een van de origineelste en dus interessantste zombiefilms die ik heb gezien, zowaar een intelligent plot en goed acteerwerk, sfeervol en spannend. De film wordt meermaals beschuldigt van saai, maar dat issie natuurlijk absoluut niet. Ik kan wel begrijpen dat mensen de film sloom vinden omdat ze natuurlijk gaan vergelijken met die andere Italiaanse zombiefilms van bv Lucio Fulci. Als je een splatterfest verwacht dan zit je er behoorlijk naast
    SPOILER

vrijdag 18 juni 2004 @ 20:57:37 #283
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_20003041
    Beauty and the Beast

Al een oude film natuurlijk. Heb 'm nooit gekeken omdat ik aan de hand van de titel het verhaal en einde wel kon raden. En dat bleek ook uit te komen, maar dat even terzijde. Het is mij niet helemaal duidelijk voor welk publiek de film is. Een aantal dingen, zoals het oppervlakkige verhaal en de zang lijken voornamelijk voor kinderen, maar een aantal grapjes en stukjes lijken mij weer niet voor kinderen geschikt, althans die zullen het niet helemaal begrijpen. Hoe dan ook ik heb 'm net gezien. Het viel me niet tegen. Het was een disney film in hart en nieren. De zang was zo slecht nog niet en af en toe moest ik nog glimlachen ook. De kern van de film - het beaty and the beast verhaal - was voorspelbaar en niet erg goed uitgevoerd (wat verwacht je van een disney film) maar desalniettemin zit er weer een kern in (in dit geval innerlijk gaat boven uiterlijk) dat waar is als een koe en natuurlijk iedereen wel aanspreekt. Mij ook, alhoewel het disney gehalte er wel voor zorgt dat de film nergens bovenuit steekt. Ook het einde was mij weer veel te vrolijk en positief. Over het algemeen genomen wist ik wat ik kon verwachten en daar had ik mij op ingesteld. En achteraf viel het dus niet eens tegen. Een kleine 7.
      vrijdag 18 juni 2004 @ 21:50:13 #284
    46375 Sai
    vindt je een kutwijf.
    pi_20004162
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2004 02:47 schreef Hare het volgende:
    Allemaal dingen over Audrey
    Volgende maand is er in Het Filmmuseum (Vondelpark; Amsterdam) een retrospectief van Audrey's films. Ook staat er deze maand een Audrey-artikel in de Skrien. .

Audrey
    O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
      vrijdag 18 juni 2004 @ 21:54:21 #285
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_20004275
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2004 21:50 schreef Sai het volgende:

[..]

Volgende maand is er in Het Filmmuseum (Vondelpark; Amsterdam) een retrospectief van Audrey's films. Ook staat er deze maand een Audrey-artikel in de Skrien. .

Audrey
    Ach, en ik heb het pas net te pakken. Dus het kan nog erger

Heb jij dan enig idee waar ik dat interview met haar kan vinden?
      vrijdag 18 juni 2004 @ 22:41:29 #286
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_20005370
    50 First Dates. Het was leuker dan ik had verwacht.
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
      vrijdag 18 juni 2004 @ 22:42:21 #287
    56685 kinky_queen
    B Movie Snob
    pi_20005392
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2004 21:54 schreef Hare het volgende:

Heb jij dan enig idee waar ik dat interview met haar kan vinden?
    nee, maar heb wel dit voor je

vrijdag 18 juni 2004 @ 23:06:27 #288
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_20006191
    (National Lampoon's) Dorm Daze

Euh ja.. euh.. ik ga er niks over zeggen, behalve dat het een typische National Lampoon film is. Of dat positief of negatief is mogen jullie zelf beslissen
      vrijdag 18 juni 2004 @ 23:21:06 #289
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_20006644

The Ladykillers
    Professor G.H. Dorr (Tom Hanks) is op zoek naar n oefenruimte om samen met z`n band te kunnen oefenen in t spelen van oude muziek.Hij belt aan bij Marva Munson (Irma P. Hall), die een kamer te huur heeft. Hij vraagt of ze in de kelder kunnen repeteren, wat geen probleem is. Dan blijkt dat Prof. Dorr geen muziekant is, maar n crimineel meesterbrein die vanuit de kelder van t huis van de oude dame n meesterkraak beraamt, samen met de andere leden van z`n "muziekband". Alles loopt op rolletjes, totdat mevrouw Munson achter de waarheid komt, waardoor ze n gevaar is voor de gangsters...
    Heb me erg vermaakt met deze remake van de oude Ladykillers uit 1955. Het verhaaltje is uiteraard hetzelfde gebleven. Tom Hanks is zoals altijd weer erg goed op dreef en ook de bijrollen worden leuk vertolkt. Hoorde ook reacties van mensen uit de zaal die er niets aanvonden, en dat kan ik me wel voorstellen want je moet natuurlijk wel van dit soort humor houden. Gelukkig doe ik dat en vond k t dus n zeer vermakelijke film.
    Aanradertje

IMDB Cijfer: 6,7/10
      zaterdag 19 juni 2004 @ 00:07:06 #290
    11252 Ultrawuft
    Projectfuhrer
    pi_20007837
    Troy
    Het is 1193 voor Christus. Paris, de prins van Troje, pakt Helena, koningin van Sparta, af van haar echtgenoot Menelaos. Dit zorgt er voor dat beide koninkrijken in oorlog met elkaar raken. Er vindt een bloedig slagveld plaats rond Troje. Achilles was de grootste held bij de Grieken, terwijl Hektor, de oudste zoon van de koning van Troje, de hoop van de inwoners van zijn stad was.

Ik ben erg verdeeld over deze film, de dialogen waren houterig, kwamen niet natuurlijk over en het leek alsof de acteurs op sommige momenten gewoon het script aan het voorlezen waren(vooral in de eerste 50 minuten van de film). Maar op sommige momenten waren de acteerprestaties best te pruimen (ik ben voor de verandering eens positief te spreken over Orlando Bloom, om 1 of andere reden past deze rol aardig goed bij hem).
    Ik geef deze film daarom ook een mager zesje, omdat ik in een gulle bui ben vandaag.
      zaterdag 19 juni 2004 @ 00:08:18 #291
    56685 kinky_queen
    B Movie Snob
    pi_20007866
    WHO'S AFRAID OF VIRGINIA WOOLF?

Leuke film met sterke dialogen, die beter had kunnen zijn als hij niet in de U.S.A was gemaakt maar bv in Italie of Frankrijk. Zakt tegen het einde in.

zaterdag 19 juni 2004 @ 00:12:58 #292
    11252 Ultrawuft
    Projectfuhrer
    pi_20007989
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2004 23:21 schreef Timo20 het volgende:

The Ladykillers
    Professor G.H. Dorr (Tom Hanks) is op zoek naar n oefenruimte om samen met z`n band te kunnen oefenen in t spelen van oude muziek.Hij belt aan bij Marva Munson (Irma P. Hall), die een kamer te huur heeft. Hij vraagt of ze in de kelder kunnen repeteren, wat geen probleem is. Dan blijkt dat Prof. Dorr geen muziekant is, maar n crimineel meesterbrein die vanuit de kelder van t huis van de oude dame n meesterkraak beraamt, samen met de andere leden van z`n "muziekband". Alles loopt op rolletjes, totdat mevrouw Munson achter de waarheid komt, waardoor ze n gevaar is voor de gangsters...
    Heb me erg vermaakt met deze remake van de oude Ladykillers uit 1955. Het verhaaltje is uiteraard hetzelfde gebleven. Tom Hanks is zoals altijd weer erg goed op dreef en ook de bijrollen worden leuk vertolkt. Hoorde ook reacties van mensen uit de zaal die er niets aanvonden, en dat kan ik me wel voorstellen want je moet natuurlijk wel van dit soort humor houden. Gelukkig doe ik dat en vond k t dus n zeer vermakelijke film.
    Aanradertje

IMDB Cijfer: 6,7/10
    Volgens mij bevat deze film ongeveer dezelfde humor als "The Hudsucker Proxy"? Zo ja, dan ga ik hem maar overslaan denk ik
    pi_20008701
    Vandaag:

The Great Dictator (1940) 7½ Leuke Chaplin
    Catch Me If You Can (2002) 8½ Spielbergs beste, op SPR na
    Dr. No (1962) 7 Best leuke eerste Bondfilm
    Clerks. (1994) 5½ Niet echt boeiend, Jay and Silent Bob Strike Back was leuker
      zaterdag 19 juni 2004 @ 02:24:37 #294
    4180 Hare
    Come fly with me!
    pi_20010384
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2004 22:42 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

nee, maar heb wel dit voor je

Heee, thanks mate!! Het is wel niet precies hetzelfde, maar toch leuk dat iemand meedenkt!

Jammer dat zulke dingen niet op een kamertje passen

Ga maar wel snel eens een foto van haar aanschaffen
      zaterdag 19 juni 2004 @ 03:19:47 #295
    41286 Price
    pi_20010917
    Paycheck

Uit te houden Action-Sci-Fi met Ben Affleck en Uma Thurman. Ik kreeg spontaan een James Bond-gevoel i.v.m. de muziek. Dan doel ik natuurlijk op die afschuwelijke Brosnan-reeks. Ik krijg het gevoel niet weg, dat ik naar een veredelde tv-serie keek. De aspect-ratio van de dvd doet het e.e.a. verbloemen.
    Het gegeven van
    SPOILER
    had veel meer in petto kunnen hebben. Vooral de opbouw van de film (die goed begint) had bij een betere uitwerking baat kunnen hebben.
    Omdat ik een zwak heb voor
    SPOILER
    movies, geef ik de film toch nog een 6,2 en dat is eigenlijk nog te hoog gegeven.
    pi_20011022
    Thomas in Love zag ik net op Ned 3
    http://www.tiscali.nl/content/article/centedvd/509843.htm
    wel goeie film vond ik
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
      zaterdag 19 juni 2004 @ 08:43:33 #297
    56685 kinky_queen
    B Movie Snob
    pi_20011633
    ZUSJE

Ik vond het een erg leuke comedy van Nederlandse bodem (!) over een jongen die een verassingsbezoekje doet aan z'n zus op haar verjaardag. Dat is natuurlijk niets speciaals maar het leuke is dat het een mockumentary is, dwz een fake documentare. De hele film is geschoten met een hand-held camera door de bezoekende broer. Aanrader!

zaterdag 19 juni 2004 @ 09:21:38 #298
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_20011814
    Perfect Score, The (2004)
    De tienervariant van een heistfilm met o.a. Scarlett Johansson. Zes tieners moeten elk om hun eigen reden de antwoorden hebben van de SAT, een soort Cito-toets, maar dan op de middelbare school. De film pakt niet goed uit, wat vooral komt door het ongeïnspireerde script en het matige acteerwerk, ook van Johansson. **

United States of Leland, The (2003)
    Best goede drama-film die qua sfeer Donnie Darko benaderd (muziek, toon etc.). Het verhaal over een jongen die om onverklaarbare reden een mentaal gehandicapte jongen vermoord heeft, lijkt verder totaal niet op dat van Donnie Darko. Naar het einde toe blijft de film net wat de lang door"zeuren" en ook op andere plaatsen lijkt de film niet helemaal in balans, maar het acteerwerk is in orde en de sfeer is heerlijk. ***½
    pi_20012076
    gister naar harry potter 3 geweest, errugg leuke film
      zaterdag 19 juni 2004 @ 14:30:49 #300
    56685 kinky_queen
    B Movie Snob
    pi_20016057
    THE LOST SKELETON OF CADAVRA

Deels geslaagde hommage aan de jaren '50 scifi/horror trash.

goed:

muziek
    verhaallijn
    personages
    dialogen

slecht:

acteren

Het acteren was TE, verder herkende ik stukken en personages uit

PLAN 9 FROM OUTER SPACE

FROM HELL IT CAME

CAT-WOMEN OF THE MOON

En zelfs NIGHT OF THE LIVING DEAD

Jammergenoeg zal de film leuker zijn voor diegene die niet die oude troep heeft gezien dan diegene die ze wel heeft gezien want het acteerwerk uit deze film verneukt bijna alles.

Ik zal hem wel een keertje meenemen als hij in de rommelbakken ligt

zaterdag 19 juni 2004 @ 14:43:05 #301
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_20016289
    Thomas in Love
    Was gisternacht op Ned. 3 en omdat ik niet kon slapen ging ik hem maar kijken. Maar goed ook want het was een hele leuke orginele film. Al was het verhaal een beetje mager en het einde voorspelbaar, was het toch heel orgineel imo. Het gaat over een man (Thomas) die lijdt aan agrofobie, dat is een fobie waardoor je niet naar buiten durft. Thomas is dan ook al 8 jaar niet buiten geweest en heeft alleen contact met andere via de videofoon. Het orginele is dat je Thomas de hele film niet te zien krijgt. Maar alleen de videofoonbeelden, de gesprekken die hij voert met zijn psychiater, zijn moeder, het meisje van een contactbureau. Erg positief verrast dus.
    Een 8.

Hollywood Ending
    Een typische Woody Allen film, niet zijn beste, eigenlijk een van zijn slechtse. cijfer:6.5
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')