abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19590965
Komt er een nieuw centraal Egypte topic?

-edit-
Deel 2 alweer.

Vorige deel:
[Centraal] Egypte

[ Bericht 48% gewijzigd door Lucille op 02-06-2004 16:58:07 ]
pi_19591088
bij deze!
pi_19592223
En titel aangepast. Game on.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 23 juni 2004 @ 19:48:34 #4
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_20132595
Ik ga morgen naar Hurghada, All inclusive in het Arabia Beach Hotel

Hoeveel geld zou ik plm. mee moeten nemen voor 8 dagen, (eten is dan al betaald, maar ik wil wrs wel wat souvenirtjes kopen)

En wat voor soort meuk verkopen ze daar uberhaupt muv waterpijpen?

En o ja, zijn de kerels erg opdringerig? (*blonde dame is)

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Moderator woensdag 23 juni 2004 @ 21:41:44 #5
5428 crew  miss_sly
pi_20135876
Volgens mij hebben wij ook een paar dagen in dat hotel gezeten, Vivi, en dat was goed bevallen! Ze hebben er een italiaans tentje bijzitten, die wij goed vonden en waar wij vaak gingen lunchen. Then again, jij bent waarschijnlijk wat kritischer als het om italiaans eten gaat
Verder kun je er aan het strand en aan een van de zwembaden liggen en was het personeel ook wel goed.

Ik heb de hele reis weinig last gehad van opdringerige tiepjes; gewoon met een vriendelijke maar beleefde glimlach een beetje langs en door ze heen kijken en dan laten ze je echt wel met rust. (+ook blond is)
Let op met de busjes naar het centrum: spreek je prijs eerst goed af en betaal als je er bent met gepast geld! wat nu de juist eprijs is weet ik niet, toen was de ritprijs maar een paar egyptische pond.

Ik hoop dat je er net zo'n fijne tijd zult hebben als wij hadden

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 23-06-2004 21:42:23 (typo) ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 23 juni 2004 @ 22:29:40 #6
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_20137639
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 21:41 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij hebben wij ook een paar dagen in dat hotel gezeten, Vivi, en dat was goed bevallen! Ze hebben er een italiaans tentje bijzitten, die wij goed vonden en waar wij vaak gingen lunchen. Then again, jij bent waarschijnlijk wat kritischer als het om italiaans eten gaat
Verder kun je er aan het strand en aan een van de zwembaden liggen en was het personeel ook wel goed.

Ik heb de hele reis weinig last gehad van opdringerige tiepjes; gewoon met een vriendelijke maar beleefde glimlach een beetje langs en door ze heen kijken en dan laten ze je echt wel met rust. (+ook blond is)
Let op met de busjes naar het centrum: spreek je prijs eerst goed af en betaal als je er bent met gepast geld! wat nu de juist eprijs is weet ik niet, toen was de ritprijs maar een paar egyptische pond.

Ik hoop dat je er net zo'n fijne tijd zult hebben als wij hadden
Wat een lieve reply

Dank je wel
pi_20258317
Wij gaan Donderdag 1 Juli naar Hurghada,Grand Plaza hotel ook All-Inclusive.
Weet niet wat me te wachten staat daar, ben nog nooit in Egypte geweest,weet alleen dat het er erg warm is nu zo rond de 40 graden.
En hoop dat ze ergens de EK finale uitzenden,heb gelezen dat ze in Papa,s bar de wedstrijden uitzenden.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_20299739
Ik ga in oktober weer
  woensdag 30 juni 2004 @ 21:07:54 #9
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_20318265
ik ga morgen weer naar huis, zirt in het arabia beach hotel dus.
algemene impressie: heerlijke zee en strand, ontzettend opdringerige kerels (helaas ook onder het hotelpersoneel) al heeft een ander meisje wat ik hier ken daar weinig last van..mar die is met haar vriend en ik met mijn moedertje, dus daarin zit wrs het verschil.

Hotelkamer, ook al is het hier 4 sterren is niet zoals ik gewend ben..er liep eergisteren zelfs een mega-kakkerlak vrolijk rond te huppelen.

eten: Mwoh, het vlees smaakt vaak redelijk bedorven hier, de vis is lekker, en kameel dat vind ik zielig, dus dat weet ik niet

Algemeen oordeel, Voor nu zijn we lekker bruin en uitgerust, maar ik zou er niet zo snel nog eens heen gaan. Dan ga ik toch liever naar Griekenlnd of Spanje, vooral met alleen maar een vrouwelijke reispartner.
  Moderator donderdag 1 juli 2004 @ 08:34:38 #10
5428 crew  miss_sly
pi_20328388
He Vivi, wat jammer!

Wij zaten er in maart en het was er heel rustig, misschien dat dat ook scheelt. Van al die dingen die je noemt hebben wij geen last gehad: alles was schoon, eten goed en geen lastige mannen. Ik was weliswaar met mijn vriend en we hadden onderweg nog contact gemaakt met 3 knullen die daar ook verbleven, dus als groepje van 5 is dat misschien toch anders.

Wat vond je moeder van de trip?
Toch fijn dat je bruin en uitgerust bent
pi_20431863
Wie gaan er allemaal naar Hurghada en zijn er ook mensen die naar Hotel Calimera gaan? Ik ga in augustus 15 dagen en vroeg me af of er wat mensen in die tijd gingen
  dinsdag 6 juli 2004 @ 16:30:11 #12
99055 ruudhappy
Laenen stinkt
pi_20443519
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 02:06 schreef Nickonice het volgende:
Wie gaan er allemaal naar Hurghada en zijn er ook mensen die naar Hotel Calimera gaan? Ik ga in augustus 15 dagen en vroeg me af of er wat mensen in die tijd gingen
Ja toevallig gaan wij er ook heen alleen wilde wij een hotel wat persé GÉÉN zembad had in de vorm van de nijl.
Ik ben een kleine nicky doe mij maar na. Een hele kleine Nicky Tra la la la
pi_20444860
hahaha bakkus
  dinsdag 6 juli 2004 @ 20:51:55 #14
27074 Dezz
The Dog
pi_20447926
21 juli vertrek ik naar El Gouna, ik ben van plan zo min mogelijk aan het strand of zwembad te verblijven en ontzettend veel excursies te ondernemen

Egypte is zo'n schitterend land met zo'n prachtige geschiedenis, dat het bijna heiligschennis is om alleen maar rond het hotel te hangen en een beetje te zwemmen, maar ja dat is mijn mening

In het Dal der Koningen wil ik eigenlijk ook een kijkje nemen in de Westelijke Vallei. Er zijn daar nog bijna geen opgravingen geweest, dat is altijd interessant vind ik!

Is er hier iemand in de Westelijke Vallei geweest???
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_20494261
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 02:06 schreef Nickonice het volgende:
Ik ga (als het een beetje mee zit) volgende maand ook weer. Ben in april/mei geweest, maar als het slecht weer blijft hebben mn ouders besloten weer te gaan . Dit keer naar het Le Meridien, 5 sterren hotel, het ronde op de uitstekenede punt voor de mensen die er bekend zijn.
pi_20501847
Egypte is een geweldig land om te reizen. Mijn mening over Hurghada was en blijft een oord om zo snel mogelijk weer te vertrekken. Dat is ook de enige plaats waar agenten in vrouwen hun bil kniijpen, zelfs als ze naast hun man staan.

Zo als Egyptenaren zelf zeggen er zijn slechte mannen en goede. In de jaren tachtig was ik er de 1' keer en heb 5 weken rondgereisd. De oude cultuur is een must to see. Nadeel ervan is dat als je dat gezien hebt, een Romeins aquaduct of arena ruine erg tegenvalt. Ondanks aardbevingen hebben een goed deel van hun antieke bouwwerken de tijd bijzonder wel doorstaan. Komt dat zien.
Terug naar de lokale bevolking, afgezien van enkele eikels zijn het lieverds die met veel plezier in het leven je welkom heten in hun land. Ik zie m'n buren nog niet gauw een toerist oppikken van de straat voor theebezoek en maaltijd bij hun thuis, in Egypte kan je dat wel gebeuren. Voor vrouwen scheelt het natuurlijk wel als je in mannelijk gezeltschap bent, want anders moet je fatsoens halve elke uitnodiging afslaan (tenzij een vrouw je uitnodigt en dat gebeurt zelden).

Wat ik niet begrijp is hoe mensen er zomers naar toe kunnen gaan? Dan is het toch veels te warm om ook maar van iets behalve (douche/ zwembad /zee) te genieten? Of ben ik nou gek?
pi_20506632
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 00:37 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Egypte is een geweldig land om te reizen. Mijn mening over Hurghada was en blijft een oord om zo snel mogelijk weer te vertrekken. Dat is ook de enige plaats waar agenten in vrouwen hun bil kniijpen, zelfs als ze naast hun man staan.

Zo als Egyptenaren zelf zeggen er zijn slechte mannen en goede. In de jaren tachtig was ik er de 1' keer en heb 5 weken rondgereisd. De oude cultuur is een must to see. Nadeel ervan is dat als je dat gezien hebt, een Romeins aquaduct of arena ruine erg tegenvalt. Ondanks aardbevingen hebben een goed deel van hun antieke bouwwerken de tijd bijzonder wel doorstaan. Komt dat zien.
Terug naar de lokale bevolking, afgezien van enkele eikels zijn het lieverds die met veel plezier in het leven je welkom heten in hun land. Ik zie m'n buren nog niet gauw een toerist oppikken van de straat voor theebezoek en maaltijd bij hun thuis, in Egypte kan je dat wel gebeuren. Voor vrouwen scheelt het natuurlijk wel als je in mannelijk gezeltschap bent, want anders moet je fatsoens halve elke uitnodiging afslaan (tenzij een vrouw je uitnodigt en dat gebeurt zelden).

Wat ik niet begrijp is hoe mensen er zomers naar toe kunnen gaan? Dan is het toch veels te warm om ook maar van iets behalve (douche/ zwembad /zee) te genieten? Of ben ik nou gek?
Jij bent gek, in april heb ik genoeg culturele bezienswaardigheden bezocht, nu is het tijd voor strand.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 11:05:50 #18
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_20506719
Ik ben twee keer naar Sharm el Sheikh geweest, de eerste keer met ouders en zusje, de tweede keer met mijn beste vriendin. De voornaamste reden was het snorkelen en duiken, Ras Mohammed is echt geweldig mooi onder water.

Ik heb absoluut geen last gehad van vervelende heren en ik ben behoorlijk blond. Ik werd in Nederland vaker in mijn kont geknepen dan in Egypte. We kregen wel veel aandacht van de heren, maar op een respectvolle manier: heel veel complimentjes, gratis dingen en cadeautjes, drankjes werden betaald etc.

Mijn ouders hebben ook een Nijlcruise gedaaan die eindigde in Hurghada: daar vonden ze het wat minder. Het koraal was daar vaak dood, er was minder te zien en de sfeer was minder leuk. Volgens mijn ouders dan. Ze hebben het daar ook naar hun zin gehad hoor
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 01:16:54 #19
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_20588172
quote:
Op vrijdag 9 juli 2004 11:05 schreef Ripley het volgende:
Ras Mohammed is echt geweldig mooi onder water.
Toevallig ook 'n paar jaar geleden ook de lading van dat gezonken vrachtschip gezien op de bodem ?
Was 'n vrachtschip vol met toiletten voor de hotels en appartementen gezonken vlak bij ras mohammed, en onder water zag je over hoopjes toiletten en her en der stond een losse, echt 'n heel maf gezicht.

Ik vertrek zelf ook weer naar Egypte eind augustus, en kom pas 2,5 maand later weer terug.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_20729959
Hoi ik ga over een week naar Sharm Al Sheikh en ik vroeg me af hoe het precies zit met pinnen daar. Ik neem aan dat het daar gewoon kan bij de banken? Of is het daar dat ik echt bij de bank moet wezen om geld te halen? Ik had namelijk gelezen in een paar reisgidsjes daar Egypte nog niet zo vergevorderd is als bijv Europa.
pi_20740334
quote:
Op maandag 19 juli 2004 20:55 schreef r0b1n het volgende:
Ik had namelijk gelezen in een paar reisgidsjes daar Egypte nog niet zo vergevorderd is als bijv Europa.
Daar hoef je niet voor te kunnen lezen, kun je ook wel raden :p. Maar goed waar wil jij gaan pinnen, in de grotere zaken kan dat misschien, die je op de vakantieplekken niet tegen zult komen. Wel zit er vaak een bankmedewerker in het hotel.
pi_20770822
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 12:15 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Daar hoef je niet voor te kunnen lezen, kun je ook wel raden :p. Maar goed waar wil jij gaan pinnen, in de grotere zaken kan dat misschien, die je op de vakantieplekken niet tegen zult komen. Wel zit er vaak een bankmedewerker in het hotel.
Nou kijk ik ga naar Sharm Al Sheikh en ik vroeg me gewoon af of ik daar bij een bank kan pinnen dmv geldautomaat of dat ik daadwerkelijk de bank in moet op bepaalde tijden Ik was niet van plan om in winkels e.d. pinnen ofsow
pi_20777994
automaten zat daar, hoef je je geen zorgen om te maken.. In Hurghada was het wel zo dat ze af en toe leeg waren, maar dr is er altijd wel 1 te vinden die nog wat ponden heeft
pi_20875306
Het lijkt mij wel leuk om zo'n Nijlcruise met excursies te gaan doen. Het is, vind ik, relatief goedkoop, toch veel culturele oudheden dankzij de excursies en 's avonds lekker relaxen. Op zich klinkt het allemaal goed. Ik vraag me echter af hoe dit allemaal in z'n werking gaat (hoe vrij ben je als de boot aanmeert bijvoorbeeld) en wat voor mensen er op de boot zitten. Als 20-jarige student zou ik niet graag zitten tussen gepensioneerde stellen die continu klagen over de warmte. :-P
  Moderator maandag 26 juli 2004 @ 21:55:22 #25
5428 crew  miss_sly
pi_20877363
quote:
Op maandag 26 juli 2004 20:39 schreef Citroentje het volgende:
Het lijkt mij wel leuk om zo'n Nijlcruise met excursies te gaan doen. Het is, vind ik, relatief goedkoop, toch veel culturele oudheden dankzij de excursies en 's avonds lekker relaxen. Op zich klinkt het allemaal goed. Ik vraag me echter af hoe dit allemaal in z'n werking gaat (hoe vrij ben je als de boot aanmeert bijvoorbeeld) en wat voor mensen er op de boot zitten. Als 20-jarige student zou ik niet graag zitten tussen gepensioneerde stellen die continu klagen over de warmte. :-P
Wij hebben dit vorig jaar ook gedaan, en dat is erg goed bevallen.
De gemiddelde leeftijd was neit erg laag, maar in principe maakt dat niet uit. NIet iedereen die geen 20 meer is, is een oude taart/lul en je hoeft je niet bezig te houden met mensen die je niet liggen. Alleen tijdens het eten zit je vaak met meerdere mensen van je reisgezelschap aan tafel, maar verder kun je ze links laten liggen als je wilt.

Verder zie je de rest van je gezelschap tijdens de excursies, maar die waren telkens een gedeelte gezamelijk (het gedeelte dat een egyptoloog/gids de historie en bijzonderheden van de betreffende tempel vertelt) en een groot gedeelte waarin je op eigen gelegenheid kunt rondzwerven rondom het object.

Daarnaast ben je, als de boot ergens aangemeerd ligt, uiteraard vrij om te doen wat je wilt. Je kunt dus op eigen gelegenheid de diverse plaatsen waar wordt aangelegd verkennen.

Het reizen met zo'n schip is ons erg goed bevallen. Stiekem leg je namelijk heel wat kilometers af op die Nijl onderweg naar diverse tempels en plaatsen, maar je reist op een heel relxte manier. Gedurende het reizen kun je gewoon lekker op een zonnebed op het zonnedek liggen, waar je de schitterende Nijloevers aan je neus voorbij ziet glijden, je een boekje kunt lezen, of gewoon lekker kunt pitten. Het personeel op die boten is ook erg aardig en behoorlijk servicegericht. Je hoeft niets te kort te komen. De prijzen op de boot waren ook zeer geschikt.

Kortom, ik heb al heimwee terwijl ik dit tik, zou zoooo terug willen!
  dinsdag 27 juli 2004 @ 00:29:35 #26
48645 Farao
pi_20880885
quote:
Op maandag 26 juli 2004 21:55 schreef miss_sly het volgende:

zou zoooo terug willen!
Als je niet al te groot bent pas je misschien in m'n koffer, ik vertrek eind augustus voor 'n paar maandjes Egypte
  Moderator dinsdag 27 juli 2004 @ 08:09:36 #27
5428 crew  miss_sly
pi_20882830
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 00:29 schreef Farao het volgende:

[..]

Als je niet al te groot bent pas je misschien in m'n koffer, ik vertrek eind augustus voor 'n paar maandjes Egypte
*jaloers is

ik ben niet zo groot, maar net te groot voor een koffer vrees ik
Ik ben helemaal weg van Egypte, maar helaas staat het nu niet meer bovenaan ons vakantielijstje, omdat we daar al geweest zijn en nog zoveel andere dingen willen zien. Als het aan mij lag, ging ik er ieder jaar wel even heen
pi_20886097
quote:
Op maandag 26 juli 2004 21:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hebben dit vorig jaar ook gedaan, en dat is erg goed bevallen.
De gemiddelde leeftijd was neit erg laag, maar in principe maakt dat niet uit. NIet iedereen die geen 20 meer is, is een oude taart/lul en je hoeft je niet bezig te houden met mensen die je niet liggen. Alleen tijdens het eten zit je vaak met meerdere mensen van je reisgezelschap aan tafel, maar verder kun je ze links laten liggen als je wilt.

Verder zie je de rest van je gezelschap tijdens de excursies, maar die waren telkens een gedeelte gezamelijk (het gedeelte dat een egyptoloog/gids de historie en bijzonderheden van de betreffende tempel vertelt) en een groot gedeelte waarin je op eigen gelegenheid kunt rondzwerven rondom het object.

Daarnaast ben je, als de boot ergens aangemeerd ligt, uiteraard vrij om te doen wat je wilt. Je kunt dus op eigen gelegenheid de diverse plaatsen waar wordt aangelegd verkennen.

Het reizen met zo'n schip is ons erg goed bevallen. Stiekem leg je namelijk heel wat kilometers af op die Nijl onderweg naar diverse tempels en plaatsen, maar je reist op een heel relxte manier. Gedurende het reizen kun je gewoon lekker op een zonnebed op het zonnedek liggen, waar je de schitterende Nijloevers aan je neus voorbij ziet glijden, je een boekje kunt lezen, of gewoon lekker kunt pitten. Het personeel op die boten is ook erg aardig en behoorlijk servicegericht. Je hoeft niets te kort te komen. De prijzen op de boot waren ook zeer geschikt.

Kortom, ik heb al heimwee terwijl ik dit tik, zou zoooo terug willen!
Ok dan, bedankt voor je reactie. Klinkt erg goed, zo te horen. Nu nog een vriend van me overtuigen om mee te gaan en dan maar boeken.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 12:29:47 #29
32241 Dennis75
www.mangamitri.nl
pi_20886378
Is er hier toevallig iemand in t Holidays beach resort geweest???, ik ga er 7 oktober voor 2 weekjes naar toe...
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove, and from this groove came the groove of all grooves, and while one day viciously trowing down on his box, Jack rolled down and declared, LET THERE BE HOUSE, and House Music was born!!!
pi_20898952
Ben nu zo anderhalve week terug van vakantie,maar ga niet gauw meer terug naar Egypte.
Het Grand-Plaza hotel wat we hadden was echt perfect,heel schoon en erg goed eten,mooi zwembad echt niks mis mee.Alleen de biertap ging niet zo snel.
Maar rond 11 uur s,avonds was het uitgestorven in het hotel,er was 1 bar open tot 2 uur s,nachts maar daar zat bijna niemand.
Ben 3 keer in Papa's Beach bar geweest en vondt het nou ook niet echt super,veel Egyptische mannen zoeken naar vrouwen uit Europa,is te begrijpen van Egyptische vrouwen zie je niet daar of alleen hun ogen der rest is bedekt.
Dutchbar was ook niemand en voor de rest dat gezeik met die taxi's over de prijs.
OK ik ben dan altijd Spanje gewend Benidorm,Mallorca e.d.met al dat uitgaan dus dan viel dit wel beetje tegen.
Ben ook niet zo iemand die alles wilt zien zoals piramides e.d.dus heb op 1 snorkel excursie eigenlijk 17 dagen in het zwembad en dan vooral de poolbar gezeten haha.
Heb wel een kameel gezien op het strand dus toen geloofde ik wel dat ik in Egypte zat.
Dus ja mooi hotel,erg warm weer steeds rond de 43 graden maar voorlopig voor mij geen Egypte meer als vrijgezel zijnde dan.
vooruit nu rood witten vooruit PSV.
pi_21133712
Eind september / begin oktober wil een week naar egypte om daar eens wat oud egyptische cultuur op te snuiven. Nu ben ik op zoek naar een goede reis, ik heb ervaring met Kras vakanties en deze vind ik erg goed. Ik heb verder ook geen andere reisorganisaties kunnen vinden die een complete reis aanbieden met excursies ed. Misschien weet iemand hier een goede organisatie?

Verder heb ik gekeken welke vaccinaties je moet hebben voor egypte, echter het enige wat ik niet kan vinden is hoe veel dagen/weken vantevoren je deze moet krijgen..
Can I? could I? would I?
pi_21133907
Sommige vaccinaties hebben 1 a 3 weken nodig om optimaal actief te zijn. Gezien het feit dat ze lang effectief zijn (DTP is 15 jaar geldig, Havrix A is 3 jaar geldig en met booster injectie na 6 maanden is deze 10 jaar geldig, buiktyfus is 3 jaar geldig) is het dus geen probleem om ze nu meteen al te nemen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_21136046
Je MOET geen vaccinaties hebben hoor, het is alleen wel aan te raden om ze te nemen.
Het is niet dat ze controleren bij de grens of je de vaccinaties wel of niet hebt
pi_21140922
Inentingen zijn wel te controleren d.m.v. vaccinatie boekje. Indien er een epidimie b.v. difterie uitbreekt op lokatie en je kunt bij grens niet aantonen dat je gevaccineert bent, kan dat extra oponthoud geven.

Trouwens zelf heb ik goede ervaring met Travelways http://www.travelways.nl/
Dat was een all in cruise/hotel arangement Luxor Aswan. Het kan aan het moment liggen dat we dat deden (de oorlog in Irak was net begonnen en er was weinig toerisme), maar de reisleiding die ook de rondleidingen door de archeologische complexen gaf was geweldig. Ze waren zelf Egyptenaren afgestudeerd in archeologie. Een kon vloeiend Nederlands en Engels (en nog wat andere talen), de andere vloeiend Engels. Geen moment heb ik me dom kuddevee gevoeld, je kon de meest specialistische vragen stellen en s'avonds waren ze vaak middelpunt van discussie.

De pakketreizen van travelways worden via diverse reisorganisaties aangeboden.
  Moderator zondag 8 augustus 2004 @ 22:13:55 #35
5428 crew  miss_sly
pi_21141357
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 21:55 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Inentingen zijn wel te controleren d.m.v. vaccinatie boekje. Indien er een epidimie b.v. difterie uitbreekt op lokatie en je kunt bij grens niet aantonen dat je gevaccineert bent, kan dat extra oponthoud geven.

Trouwens zelf heb ik goede ervaring met Travelways http://www.travelways.nl/
Dat was een all in cruise/hotel arangement Luxor Aswan. Het kan aan het moment liggen dat we dat deden (de oorlog in Irak was net begonnen en er was weinig toerisme), maar de reisleiding die ook de rondleidingen door de archeologische complexen gaf was geweldig. Ze waren zelf Egyptenaren afgestudeerd in archeologie. Een kon vloeiend Nederlands en Engels (en nog wat andere talen), de andere vloeiend Engels. Geen moment heb ik me dom kuddevee gevoeld, je kon de meest specialistische vragen stellen en s'avonds waren ze vaak middelpunt van discussie.

De pakketreizen van travelways worden via diverse reisorganisaties aangeboden.
wij zaten er in dezelfde periode en hebben ook een geweldige reis gehad. En ook de tourguides waren inderdaad erg goed en de boot ook.
wij waren niet met travelways, maar met Holland International.
pi_21635755
Ik wil begin volgend jaar een rondreis gaan maken door Egypte (georganiseerd dus wel). Nu wil ik toch wel een 15 daagse reis gaan maken maar daar loop ik tegen een probleem aan, bijna alle operators doen bij 15 daagse reizen aan het eind van de reis een aantal dagen (meestal 4 of 5) in 1 van de badplaatsen. Nou hoeft dat van mij dus absoluut niet (zo warm is het er in januari niet en ik gebruik de tijd daar liever om iets te zien). Nu heb ik tot nu toe Isropa gevonden welke 1 reis heeft die gewoon echt 15 dagen is en Sky heeft er ook eentje (maar die vond ik niks, zitten een aantal dagen langs oasis bij), maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er niet meer organisaties zijn die zoiets aanbieden. Heeft iemand voor mij nog tips?

Daarnaast, die reis van Isropa leek mij wel wat, heeft iemand ervaringen met deze organisatie?

May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_21635825
Bij ww.kras.nl hebben ze de 15-daagse rondreis Classic Egypt voor 949 euro:

Deze afwisselende rondreis laat u kennismaken met vrijwel al het moois van dit prachtige land met zijn eeuwenoude beschavingen. Wat dacht u van de imposante piramiden van Gizeh, de Vallei der Koningen met de talloze koningsgraven, de Kolossen van Memnon en de indrukwekkende tempels van Abu Simbel? Egypte wacht op u!

Hotels

Tijdens deze reis verblijft u in 4- en 5-sterren tophotels, zoals Sheraton, Hilton, Marriott, Mena Oberoi House en Intercontinental. Uw 2-persoonskamer is voorzien van tenminste bad of douche en toilet.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 30 augustus 2004 @ 12:07:12 #38
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_21635978
Ik had vorige jaar geboekt via TUI; kom ik aan in Egypte, ging alles via Isropa
Maar, Perfecte mensen, regeling, reis, alles, geen minuut spijt van gehad!

Geniet ze, er valt heeeeeeel errug veel over te vertellen, maar doe ik niet!

[ Bericht 0% gewijzigd door rishi120 op 30-08-2004 17:00:59 ]
Signature
pi_21637321
Al bij djoser gekeken? Daar hebben ze verschillende 15-daagse rondreizen door Egypte, ook vast wel iets zonder strand. (www.djoser.nl)
Bij Koning Aap hebben ze vervolgens ook wat Egypte (www.koningaap.nl)
  maandag 30 augustus 2004 @ 13:25:35 #40
94688 EagleJ
United will stand!
pi_21637626
Koning Aap reizen: 15 dagen Egypte (MET)
15 dagen Egypte (MEK)
15 dagen Egypte en Sinai (MES)
alleen de laatste heeft een dag aan het strand (niet eens een volle dag overigens)
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_21639282
Bedankt voor de tips alvast, ik zal ze vanavond eens grondig doorpluizen. Wel gigantische prijsverschillen, die reis van Isropa kost een dikke 1700 euro, iemand een idee waar dat aan ligt?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  maandag 30 augustus 2004 @ 19:15:07 #42
56824 Keijs
Toedeledokie !
pi_21787289
Hoi! Heb al even in Egypte deel 1 en deel 2 zitten lezen maar vond niet wat ik zocht...
Ik zou er graag een keer heen willen, maar vroeg me af hoe het weer daar is in januari. Mijn kerstvakantie valt dit jaar vanaf 27 dec. 2004 tm 7 januari 2005 en misschien dat we dan de 2e week voor 8 dagen erheen willen. Dit zal dan misschien ook wel inhouden dat Nieuwjaarsdag hierin valt. Iemand ooit met Oud op Nieuw daar geweest?
En nog belangrijker, hoe is het weer daar in januari? Want in de zomer is het bloody hot......maar hoe is het in de winter?
Ik zou graag naar Dahab willen om te duiken en te relaxen, daar hoor ik hier al positieve verhalen over. Iemand ervaring met gewoon alleen een ticket boeken daarheen en dan zelf een hotel uitzoeken? Alvast bedankt.......
pi_21795094
Januarie kan het wat fris zijn in Egypte. Voor onze normen is het nog best lekker lente weer. Het ligt er ook een beetje aan waar je bent. Woestijn nachten kunnen koud zijn, neem een trui mee voor de zekerheid. Of het dan lekker duikweer is zou ik niet kunnen zeggen, het is zeker ideaal weer om sites te bezoeken. Zelf ben ik in maart in Egypte geweest en dat was af en toe al behoorlijk heet, zuidelijk van Cairo. De Rode zee was ook warm. (wordt kennelijk nooit koud)
  maandag 13 september 2004 @ 10:51:12 #45
32241 Dennis75
www.mangamitri.nl
pi_21919137
Nog 24 dagen!!!, we zijn omgeboekt van het Sunrise Holidays Beach Resort naar t Sunrise Select Garden Beach omdat ze dicht zijn ivm een verbouwing!!! heeft iemand hier wel een gezeten???
In the beginning there was Jack, and Jack had a groove, and from this groove came the groove of all grooves, and while one day viciously trowing down on his box, Jack rolled down and declared, LET THERE BE HOUSE, and House Music was born!!!
pi_21919353
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 00:01 schreef Dual.Flipflop het volgende:
Januarie kan het wat fris zijn in Egypte. Voor onze normen is het nog best lekker lente weer. Het ligt er ook een beetje aan waar je bent. Woestijn nachten kunnen koud zijn, neem een trui mee voor de zekerheid. Of het dan lekker duikweer is zou ik niet kunnen zeggen, het is zeker ideaal weer om sites te bezoeken. Zelf ben ik in maart in Egypte geweest en dat was af en toe al behoorlijk heet, zuidelijk van Cairo. De Rode zee was ook warm. (wordt kennelijk nooit koud)
Januari is voor Nederlanders niet fris hoor daar. Het is dan daar juist rustig kalm zomerweer. Indd. ideaal om dingen te bezoeken. In de zomer met 56 graden was dat wel een opgave
pi_22758066
quote:
Op maandag 13 september 2004 11:03 schreef Jeskooty het volgende:

[..]

Januari is voor Nederlanders niet fris hoor daar. Het is dan daar juist rustig kalm zomerweer. Indd. ideaal om dingen te bezoeken. In de zomer met 56 graden was dat wel een opgave
Maak van die 56 (en warmer) dan wel Luxor en andere plekken in de woestijn, aan de kust wordt het zo warm niet, verder is er door het 'curaçao-windje- altijd lekker
pi_22758149
quote:
Op maandag 6 september 2004 16:39 schreef Ikook het volgende:
Hoi! Heb al even in Egypte deel 1 en deel 2 zitten lezen maar vond niet wat ik zocht...
Ik zou er graag een keer heen willen, maar vroeg me af hoe het weer daar is in januari. Mijn kerstvakantie valt dit jaar vanaf 27 dec. 2004 tm 7 januari 2005 en misschien dat we dan de 2e week voor 8 dagen erheen willen. Dit zal dan misschien ook wel inhouden dat Nieuwjaarsdag hierin valt. Iemand ooit met Oud op Nieuw daar geweest?
En nog belangrijker, hoe is het weer daar in januari? Want in de zomer is het bloody hot......maar hoe is het in de winter?
Ik zou graag naar Dahab willen om te duiken en te relaxen, daar hoor ik hier al positieve verhalen over. Iemand ervaring met gewoon alleen een ticket boeken daarheen en dan zelf een hotel uitzoeken? Alvast bedankt.......
Aantal tips:

-Neem een goed hotel, mits je van vuurwerk houdt en lekker eten.
-8 dagen is serieus te kort , hebben wij de 1e keer in dit jaar ook gedaan, 2e keer 15dagen dan kun je pas echt relaxen, als je 8 dagen gaat heb je het idee dat je vakantie nog niet af is (alhoewel ik me afvraag of ik dat wel eens denk als ik in Egypte ben )
-Over het weer in januari weet ik niks, ik ben eind maart gegaan en toen was het water op goede temp., kon nog wel iets warmer, maar lekkerder dan in de middellandse zee.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 10:37:22 #49
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22767207
Dames hier die alleen hebben gereisd in Egypte? Tickets Caïro zijn erg goedkoop nu en ik heb nog een weekje vakantiedagen "over" ...

NB: Ik heb het dus niet over een strandvakantie, noch over een uitgebreide rondreis, maar een weekje Caïro en de piramides verkennen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22767536
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:37 schreef Hik het volgende:
Dames hier die alleen hebben gereisd in Egypte? Tickets Caïro zijn erg goedkoop nu en ik heb nog een weekje vakantiedagen "over" ...

NB: Ik heb het dus niet over een strandvakantie, noch over een uitgebreide rondreis, maar een weekje Caïro en de piramides verkennen...
Kijk eens op www.kras.nl daar hebben ze leuke reizen voor een leuke prijs
Can I? could I? would I?
  donderdag 21 oktober 2004 @ 11:17:10 #51
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22767877
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:56 schreef Can_I_kick_it het volgende:

[..]

Kijk eens op www.kras.nl daar hebben ze leuke reizen voor een leuke prijs
OK, dat was niet mijn vraag. Ik ben niet op zoek naar een georganiseerde reis, ik doe het liever zelf (en een ticket heb ik al gevonden). Ik vroeg me af wat de ervaringen zijn van vrouwen die alleen in Caïro zijn geweest...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 17:35:15 #52
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_22775520
Alleen als vrouw in Cairo is geen probleem; hangt uiteraard wel een beetje van de wijk af waar je bent. Zamalik is oude koloniale wijk vol mooie gebouwen en veel ambassades. Er zijn dus ook veel westerlingen en westerse Egyptenaren en de sfeer is relaxed. Ook op de toeristische plekken zul je denk ik geen problemen hebben, al is een vrouw alleen wel een beetje vreemd (in de optiek van de Egyptenaren dan).
Hotel Longchamps is ok; we gaan er voor mijn werk meestal naartoe als we in Egypte zijn. Ongeveer 50 dollar per nacht en mooi grote balkons, waar je lekker je boekje kunt lezen!!
Alexandrie is trouwens ook erg fijn; schoner en Westerser dan Cairo en je hebt er zee.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 14:16:10 #53
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22795182
Atomic, dat hotel ziet er inderdaad leuk uit (heb even homepage gecheckt), met name de balkons! Maar is de wijk waar het ligt niet een beetje héél erg saai? Het is wel leuk om ergens te zitten waar bijvoorbeeld 's avonds nog wat te doen is (al weet ik niet helemaal wat ik me daarbij voor moet stellen in Caïro). Dat het dan eventueel wat minder rustig is neem ik voor lief (rust heb ik thuis ook ).

Overigens, misschien een stomme vraag, maar zijn de taxi's een beetje ok daar (ook weer voor een vrouw alleen). In LA heb ik nooit problemen gehad, maar merk dat ik, zeker als ik alleen reis (en soms een beetje verdwaal , of 's avonds erop uit wil) best afhankelijk ben van taxi's.
pi_22796141
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:16 schreef Hik het volgende:
Overigens, misschien een stomme vraag, maar zijn de taxi's een beetje ok daar (ook weer voor een vrouw alleen). In LA heb ik nooit problemen gehad, maar merk dat ik, zeker als ik alleen reis (en soms een beetje verdwaal , of 's avonds erop uit wil) best afhankelijk ben van taxi's.
taxi's vond ik wel te doen... Engels hoef je vaak niet te verwachten, maar over het algemeen waren ze vrij vriendelijk en behulpzaam. Vooraf de prijs bespreken en pas achteraf betalen helpt en als ze engels spreken, proberen ze je uiteraard van alles aan te smeren.. Als je wilt heb je voor een week een taxi, bij mij stonden ze altijd op de vooraf afgesproken plaats/tijd klaar.

Alleen is het autorijden in Caïro minder gereguleerd dan hier, verkeersagenten staan er uitsluitend voor decoratie, claxon is heilig, en met zijn 5én op een driebaansweg is heel normaal...

En een taxi aanhouden op straat is ook geen enkel probleem, er rijden er een stuk of 5 miljoen ofzo en ze stoppen bij elke buitenlander met de vraag: "Taxi??"

(ben dan wel een man, maar volgens mij gaat het voor een vrouw alleen net zo)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22796210
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Alleen is het autorijden in Caïro minder gereguleerd dan hier, verkeersagenten staan er uitsluitend voor decoratie, claxon is heilig, en met zijn 5én op een driebaansweg is heel normaal...
En het bijzondere is dat ik ondanks de rijstijl van de egyptenaren geen een ongeluk heb gezien daar.
Can I? could I? would I?
pi_22862488
Ik heb in de 12 daagje rondreis toen we in cairo waren wel een ongelukje gezien maar had r inderdaad ook wel meer verwacht. Echt een gekkenhuis in cairo. Met oversteken zeiden ze ook al ogen dicht doen en doorlopen.

We zijn naar Cairo geweest in het Mena House Oberoi en dat was zeer geslaagd. En toen nog met bus naar hurghada, paar dagen in Marriott en nijlcruise gedaan naar luxor, aswan en nog diverse plaatsjes aan de nijl. Zeer geslaagd en kan het aanraden om ook voor een georganiseerde (groeps)reis te kiezen. Leeftijd van de mensen van de groep viel ook wel mee. Varieerde jong tot oud ik ben zelf 20 en heb heel erg goed kunnen kletsen met iedereen.
pi_22862795
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 15:01 schreef Can_I_kick_it het volgende:

[..]

En het bijzondere is dat ik ondanks de rijstijl van de egyptenaren geen een ongeluk heb gezien daar.
ik heb 1 kleine aanrijding gezien, tussen een auto en een paard en wagen...

Maar inderdaad, het schijnt over het algemeen zeer goed te gaan.. Daarom is het geen goed idee om als "westerling" daar te gaan rijden.. vragen om problemen, dus dan toch maar een taxi ipv huurauto..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22862900
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:39 schreef Blueman2 het volgende:
Ik heb in de 12 daagje rondreis toen we in cairo waren wel een ongelukje gezien maar had r inderdaad ook wel meer verwacht. Echt een gekkenhuis in cairo. Met oversteken zeiden ze ook al ogen dicht doen en doorlopen.

We zijn naar Cairo geweest in het Mena House Oberoi en dat was zeer geslaagd. En toen nog met bus naar hurghada, paar dagen in Marriott en nijlcruise gedaan naar luxor, aswan en nog diverse plaatsjes aan de nijl. Zeer geslaagd en kan het aanraden om ook voor een georganiseerde (groeps)reis te kiezen. Leeftijd van de mensen van de groep viel ook wel mee. Varieerde jong tot oud ik ben zelf 20 en heb heel erg goed kunnen kletsen met iedereen.
ik ben zelf in mijn eentje naar Caïro gegaan en ik vondn de bevolking over het algemeen erg gastvrij en vriendelijk (wel de verkopers van "echte" papyrustekeningen en dergelijke uitgesloten).
Het was zelfs zo dat een paar dagen na het aankomen, ik tijdens een busreis een egyptenaar tegen kwam, die me een aantal dagen dingen heeft laten zien die je als toerist nooit en te nimmer ziet in een reisgids.
En zelfs toen ik het idee kreeg dat hij het deed voor (eventueel) geld, werd ik verrast, ik mocht niets betalen, zelfs taxiritjes terug naar het hotel werden betaald, omdat mijn cash op was en de twee (!) pinautomaten in caïro het niet deden... Ik ben bij zijn famile thuis geweest, ben uit eten geweest met hem en zijn vriendin/vrienden, allemaal dingen die je zelden doet als je met meerder op vakantie bent...
C. Sagan
  maandag 25 oktober 2004 @ 13:17:57 #59
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22863199
Uh... stranger... Wanneer was jij daar? Inmiddels al meer pinautomaten daar, of niet?

Is iemand van jullie trouwens wel eens op de kamelenmarkt geweest. Schijnt op een halve dag van Caïro te liggen, in de woestijn. Lijkt me wel cool... Hoe kom je daar?

Iemand nog een tip voor een (goedkoop?) hotel met zwembad in een leuke wijk? Of stel ik dan teveel eisen... ?
  maandag 25 oktober 2004 @ 13:31:43 #60
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22863396
Hey nog een vraag: Hoe zit het eigenlijk met visum? Volgens het Visumbureau is er visumplicht, maar ik heb daar nog nooit iemand over gehoord...
pi_22864509
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:17 schreef Hik het volgende:
Uh... stranger... Wanneer was jij daar? Inmiddels al meer pinautomaten daar, of niet?
was rond '97-'98 denk ik... en de hotels hadden wel pinautomaten, maar ik heb er in de stad slechts 2 gezien.. Zal nu vast meer zijn..

rond die tijd moest je op het vliegveld een visum kopen... voor 10 of 20 dollar...
C. Sagan
pi_22865887
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:31 schreef Hik het volgende:
Hey nog een vraag: Hoe zit het eigenlijk met visum? Volgens het Visumbureau is er visumplicht, maar ik heb daar nog nooit iemand over gehoord...
Volgens mij kan je dat daar ter plekke op het vliegveld aanschaffen. Kost iets van 28 dollar ofzo.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 25 oktober 2004 @ 16:46:02 #63
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22866850
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:31 schreef Hik het volgende:
Ja, je hebt een visum nodig, maar deze kan je inderdaad op het vliegveld kopen.

Ik kan je weinig vertellen over Cairo (ben alleen in Hurghada geweest), maar ik heb wel meisjes gesproken die waren lastig gevallen in een fellucca (Nijl-zeilboot). Op zo'n boot ben je overgeleverd aan de kapitein, dus minder verstandig om daar alleen in te stappen.

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  maandag 25 oktober 2004 @ 19:29:55 #64
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_22868875
tja, de wijk is msschien saai, maar de taxi's zijn goedkoop, dus je kunt overal komen op elk moment van de dag! Ik was er voor werk en heb geen club gezien. De wijk is misschien rustig, maar dat hotel wort gerund door een buitenlandse en dat schelt een slok op een borrel! Superrelaxte mensen, geen gezeur over fooien; en dat was was wel anders in hel veel andere hotels in Egypte.

Ik heb een vriendin gesproken die twee jar in Cairo heeft gewoond en die heeft in die tijd nog nooit problemen gehad met taxi´s. Als er wel iets is, hard schreeuwen! Er zijn altijd mensen op straat en aan een vrouw ziten is echt een doodzonde.

Visum kost 15 dollar, zegeltjes voor in je paspoort koop je op het vliegveld. Mensen zijn eerlijk, zelfs op het vliegveld. Voordat ik er achterkwam dat ik de helft van mij geld bij een wisselkantoortje was vergeten, waren ze al achter me aan gerend om het alsnog te geven!

We hebben in Egypte 6000 kilometer gereden en geen 1 ongeluk gezien. Ongelooflijk als je in eerste instantie kijkt, hoe de mensen rijden. Als je hunsysteem doorhebt, dan is eht geen probleem. Wel lastig om je hier weer aan te passen! Bijvoorbeeld NIET links inhalen, claxoneren, etc.

Pinautomaten zijn er niet zo veel als in spanje, maar ze zijn er wel. Zie Lonelyplanet, denk ik....
pi_22880521
Pinautomaten zijn er in betrekkelijke overvloed, niet alleen in Caïro. Daar hoef je niet voor in de LP te kijken.

Verkeer: het is druk, maar niet heel erg chaotisch. Het viel me 100% mee. Ik heb eigenlijk ook geen ongeluk gezien, maar gezien ongeveer alle auto's de trotse bezitter zijn van diverse deuken, zou het toch regelmatig moeten voorkomen

Visum: ik heb 20 dollar moeten betalen eind september.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:44:22 #66
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22880738
Tnx allemaal!
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:39:57 #67
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_22882809
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 09:25 schreef ChAoZ het volgende:
...
Visum: ik heb 20 dollar moeten betalen eind september.
Als je verdwaasd in de drukte binnen komt lopen, dan rent er een mannetje naar je toe die wel even je visumzegeltjes regelt voor 20 dollar... Als je ze zelf koopt, dan kosten ze 15 dollares. Makkelijk verdienen voor die jongens!
pi_22884010
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 12:39 schreef AtomicDog het volgende:

[..]

Als je verdwaasd in de drukte binnen komt lopen, dan rent er een mannetje naar je toe die wel even je visumzegeltjes regelt voor 20 dollar... Als je ze zelf koopt, dan kosten ze 15 dollares. Makkelijk verdienen voor die jongens!
Georganiseerde groepsreis. Er was ons van te voren al verteld dat het zoveel zou kosten.
Er staan nog wat vragen open. Er komt er blijkbaar nog eentje bij
Nu ook Zuid Afrika
  woensdag 27 oktober 2004 @ 09:57:36 #69
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22899866
quote:

[..]

Bij het Visumburo vragen ze 30 (!) euro!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:00:35 #70
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22899914
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 09:57 schreef Hik het volgende:

[..]

Bij het Visumburo vragen ze 30 (!) euro!
Yep, bij de Egyptische ambassade in Nederland is een visum duurder dan in Egypte.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 12:12:47 #71
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_22902471
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 10:00 schreef Litman het volgende:

[..]

Yep, bij de Egyptische ambassade in Nederland is een visum duurder dan in Egypte.
waarom zou je uberhaupt hier in NL een visum aavragen?
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 11:33:21 #72
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22951068
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 12:12 schreef AtomicDog het volgende:

[..]

Verkapte ontwikkelingshulp?

Uh...nee, ik kan ook niks bedenken!

Maar het is wel raar hoe het staat op de site van het Visumbureau. Bij Turkije staat bijvoorbeeld gewoon dat je 'm op het vliegveld haalt, maar hier staat met vette letters: "Visum verplicht".
Geldkloppers...
pi_22952480
quote:

[..]

Dat geeft al aan wat voor bende het daar is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 14:08:37 #74
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22953448
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 12:12 schreef AtomicDog het volgende:

[..]

Als je over land Egypte binnenkomt bijvoorbeeld. Niet iedereen komt Egypte binnen via een internationale luchthaven!

[ Bericht 0% gewijzigd door Litman op 30-10-2004 15:07:04 ]
pi_22955346
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:02 schreef The_stranger het volgende:

[..]

ik ben zelf in mijn eentje naar Caïro gegaan en ik vondn de bevolking over het algemeen erg gastvrij en vriendelijk (wel de verkopers van "echte" papyrustekeningen en dergelijke uitgesloten).
Het was zelfs zo dat een paar dagen na het aankomen, ik tijdens een busreis een egyptenaar tegen kwam, die me een aantal dagen dingen heeft laten zien die je als toerist nooit en te nimmer ziet in een reisgids.
En zelfs toen ik het idee kreeg dat hij het deed voor (eventueel) geld, werd ik verrast, ik mocht niets betalen, zelfs taxiritjes terug naar het hotel werden betaald, omdat mijn cash op was en de twee (!) pinautomaten in caïro het niet deden... Ik ben bij zijn famile thuis geweest, ben uit eten geweest met hem en zijn vriendin/vrienden, allemaal dingen die je zelden doet als je met meerder op vakantie bent...
Ik ben naar het papyrustekening museum geweest en daar waren ze weer wel heel aardig. Daar heb ik ook nog wat gekocht voor 80 pond dus 8x1,40 = 11,20 euro ongeveer.
En met onze groepsreis had je ook de mogelijkheid op momenten dat je vrije tijd had om dingen voor jezelf tegaan doen en ook met excursie mogelijkheid om bij een familie langs tegaan. Ik had al zoveel extra excursies gekozen dat ik die maar overgeslagen had want ze bieden je echt genoeg aan dat je niet stil kan zitten. En dat die egyptenaar geen geld wou hebben voor de service kan ik me ook niet voorstellen. D,r is bij ons ook iemand meegegaan maar die wou wel wat hebben. (niet veel hoor) en taxi's kosten ook niet veel mocht je dat moeten betalen.

En dat pinautomaten probeem ken ik ook wel ja. Zat in en bij ons hotel ook een pinautomaat maar anders kan je dat ook aan iemand vragen waar dichtsbijzijnde pinautomaat is. En inderdaad in egypte in sommige steden zijn ze nog niet zover dat ze pinautomaten hebben geen enkele maar in cairo moet je ze natuurlijk wel kunnen vinden.
pi_22960803
Toen wij vorig jaar naar Egypte zijn geweest werd er in het vliegveld een formulier uitgedeeld dat je moest invullen, daarmee ga je door de paspoortcontrole, waarbij je tegelijkertijd een stempel krijgt en een zegeltje geloof ik...bij die controle betaalden we de 15 dollar. Wel gepast betalen, ze doen nogal moeilijk over wisselgeld.

Cairo is een redelijk westerse stad, volgens onze Egyptische tourguide vorig jaar. Er wonen veel Egyptische vrouwen die aan de uni studeren en veel zijn vrij westers, kleden zich ook westers, gaan uit, wonen alleen/op kamers, enz. Natuurlijk moet je als vrouw alleen altijd oppassen, maar ik denk dat Cairo zeker wel te doen is. Bovendien vind ik ook de Egyptenaren hele lieve, vriendelijke en behulpzame mensen.

* miss_sly is jaloers.!
De tijd in Cairo tijdens de reis was te kort en getekend door het binnenvallen van Irak door de VS op de ochtend dat wij de stad binnenkwamen. Er waren wat demonstraties en kleine relletjes en de sfeer was toen redelijk grimmig. We konden dus ook veel dingen niet bekijken en moesten echt een beetje uitkijken, omdat westerlingen op dat specifieke moment (die eerste dagen van de oorlog) niet echt gewenst waren.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 20:33:03 #77
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22961224
Weeeheeeee! * Hik heeft geboekt!

quote:
Van Naar Datum Vlucht Vertrek Aankomst
Amsterdam Zurich 04/12 LX 737 07:25 09:00
Zurich Cairo 04/12 LX 236 09:45 14:35

Terugvlucht
Van Naar Datum Vlucht Vertrek Aankomst
Cairo Zurich 11/12 LX 237 16:00 19:15
Zurich Amsterdam 11/12 LX 736 20:00 21:40
pi_22961267
45 minuten overstaptijd is wel lekker! Niet te veel, niet te weinig.

Ik ga maandag boeken
  maandag 1 november 2004 @ 11:26:17 #79
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_22994001
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 20:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
45 minuten overstaptijd is wel lekker! Niet te veel, niet te weinig.
ik mijn geval was 3 kwartier twee keer net te weinig...
heenweg, het vliegtuig dat ons naar frankfurt moest brengen was op de polderbaan geland en was daardoor te laat (...). aansluiting in Frankfurt wel gehaald, maar de bagage kwam twee dagen later aan in Cairo... zonder excuus van Lufthansa of uberhaupt een tandenborstel.
terugweg, vliegtuig wil opstijgen, maar als we met 200 km per uur over de baan rijden, begint het enorm te trillen en schudden en wordt de landing afgebroken; oorzaak was te weinig olie bij het voorwiel (..). Enfin, aansluiting gemist en dat kostte een nachtje in Frankfurt.
  maandag 1 november 2004 @ 13:21:30 #80
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22996552
quote:
Op maandag 1 november 2004 11:26 schreef AtomicDog het volgende:

[..]

ik mijn geval was 3 kwartier twee keer net te weinig...
Ik vlieg via Zürich, met Swiss. Dat scheelt wel, denk ik, aangezien het volgens mij een veel kleiner vliegveld is dan Frankfurt.

Ik heb overigens voorlopig toch gekozen voor een hotel in het centrum. Zag op internet veel aanbevelingen voor Hotel Luna, dus heb net geïnformeerd of ze nog een plekje voor me hebben dan.

Maar na alle praktische zaken ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie do's en don'ts qua bezienswaardigheden/restaurantjes/winkeltjes/barretjes etc...

[ Bericht 4% gewijzigd door Hik op 01-11-2004 13:30:06 ]
pi_23000754
quote:
Op maandag 1 november 2004 13:21 schreef Hik het volgende:

[..]

Maar na alle praktische zaken ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie do's en don'ts qua bezienswaardigheden/restaurantjes/winkeltjes/barretjes etc...
Nooit iets kopen voor de prijs die de verkoper als eerste noemt, maar dat is in vrijwel elk land buiten het Westen wel het geval. Niet dat ik het die mensen niet gun, maar we blijven Nederlanders en afpingelen is gewoon leuk.

Er is één gebied waar je op moet passen voor mijnen, maar volgens mij kom je normaalgesproken niet in dat gebied.
pi_23001396
Ik wil graag begin Januari met 5 mensen naar Egypte toe voor een dag of 8 a 10. Het moet een luier vakantie worden met 1 of 2 daagjes een excursie naar een piramide o.i.d.

Liefst all-inclusive voor een bedrag van max. 500/600 euro p.p.

Iemand suggesties?
pi_23001497
http://www.d-reizen.nl/vo(...)&vze=5&zp=alg&bsg=38

Is wel op basis van drie personen, zou je twee reizen moeten boeken eigenlijk. Eentje voor 2 personen en eentje voor 3 personen want voor 5 personen gaat lastig worden (zoveel gaan er niet in een hotelkamer namelijk).
  dinsdag 2 november 2004 @ 08:50:53 #84
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23015540
quote:
Op maandag 1 november 2004 16:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er is één gebied waar je op moet passen voor mijnen, maar volgens mij kom je normaalgesproken niet in dat gebied.
Mijnen? In CAIRO?
Ik neem aan dat je elders in Egypte bedoeld... En ik blijf gewoon een weekje in Cairo hangen...

Anyway: meer tips?
pi_23015690
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:26 schreef amokjeeh het volgende:
Ik wil graag begin Januari met 5 mensen naar Egypte toe voor een dag of 8 a 10. Het moet een luier vakantie worden met 1 of 2 daagjes een excursie naar een piramide o.i.d.

Liefst all-inclusive voor een bedrag van max. 500/600 euro p.p.

Iemand suggesties?
Hurgada of Alexandrië, maar voor een luiervakantie moet je niet naar Caïro gaan.
Can I? could I? would I?
  dinsdag 2 november 2004 @ 09:21:50 #86
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23015931
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 09:04 schreef Can_I_kick_it het volgende:

[..]

Hurgada of Alexandrië, maar voor een luiervakantie moet je niet naar Caïro gaan.
Volgens mij is Alexandrië ook helemaal niet zulk lekker weer toch in januari?

Ik ga niet om te luieren trouwens...
Wat ik met name heel leuk vind zijn markten. En dan niet perse van die markten waar souvenirs worden verkocht, maar voor al ook de reguliere groeten-vlees-markten. Sowieso lijkt het me heel leuk naar een kamelenmarkt te gaan. Er schijnt er één net buiten Cairo te zijn.
pi_23023299
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 08:50 schreef Hik het volgende:

[..]

Mijnen? In CAIRO?
Ik neem aan dat je elders in Egypte bedoeld... En ik blijf gewoon een weekje in Cairo hangen...

Nee, niet in Caïro. Volgens mij in gebieden richting Sudan, maar daar kom je dus niet
pi_23024892
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 08:50 schreef Hik het volgende:

wat ik gedaan heb, is van het egyptisch museum gewandeld naar de citadel (oud moslim complex). Is een wandeling van ongeveer een klein uurtje, maar als je de lonely planet raadpleegt, kom je door de meest interessante buurten... De citadel is ook wel mooi, maar dat is dan weer meer op de toerist gericht, qua verkopers etc..

Voor de rest zijn de vele parfumwinkels wel grappig, vooral de grotere en een kamelentocht langs de pyramides is erg leuk.. (vooraf prijs/details afspreken...)
Papyrusmuseum is ook een aanrader, alleen al om te zien hoe ze papyrus eigenlijk maakten..

En de taxiritten op zich waren al heel spannend... En als je de minibusjes neemt, zit je echt tussen het "gewone" volk..

In mijn tijd was de lonely planet een must... (en zeer accuraat)
C. Sagan
pi_23037329
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

wat ik gedaan heb, is van het egyptisch museum gewandeld naar de citadel (oud moslim complex). Is een wandeling van ongeveer een klein uurtje, maar als je de lonely planet raadpleegt, kom je door de meest interessante buurten... De citadel is ook wel mooi, maar dat is dan weer meer op de toerist gericht, qua verkopers etc..

Voor de rest zijn de vele parfumwinkels wel grappig, vooral de grotere en een kamelentocht langs de pyramides is erg leuk.. (vooraf prijs/details afspreken...)
Papyrusmuseum is ook een aanrader, alleen al om te zien hoe ze papyrus eigenlijk maakten..

En de taxiritten op zich waren al heel spannend... En als je de minibusjes neemt, zit je echt tussen het "gewone" volk..

In mijn tijd was de lonely planet een must... (en zeer accuraat)
Wij zijn ook in het Papyrusmuseum geweest, dat was idd leuk Ik heb er nog een papyrus souvenir voor m'n vriendin gekocht.
We hadden wel geluk in Caïro, we hadden er namelijk een privé gids. Super relaxed, zo konden we mooi van alles en nog wat vragen
Wat ik wel jammer vind, is dat ze bij de piramides dat theater voor de uitvoering van Aïda bouwen, dat ontsiert het geheel eigenlijk wel. Ik weet wel zeker dat ik er nog een keer terug wil, de hectiek in de stad, de verschillende markten, de mensen daar, in een woord; prachtig
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  vrijdag 5 november 2004 @ 09:17:46 #90
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23091647
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 23:47 schreef Dezz het volgende:
Ik weet wel zeker dat ik er nog een keer terug wil, de hectiek in de stad, de verschillende markten, de mensen daar, in een woord; prachtig
Nog tips voor bepaalde markten?
  zaterdag 6 november 2004 @ 17:27:10 #91
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_23123533
Nog 3 weekjes wachten, en dan lekker 8 dagen naar Egypte om te duiken. We zitten in Wadi Lahami, das helemaal in het zuiden, bijna tegen Sudan aan als ik me niet vergis.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:03:58 #92
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23583642
Ok, nog even een klein vraagje: Ik vind het altijd wel prettig om op z'n minst een beetje cash bij me te hebben (het zal niet de eerste keer zijn dat de geldautomaten niks doen ). Is het zinvol om dollars te wisselen of voldoen euro's prima (voor wisselen ter plaatse en met het oog op het kopen van het visum op het vliegveld)?

Eet/markt/do-do tips blijven ook nog steeds welkom!
pi_23583702
euro's zijn behoorlijk populair!
Voor het visum proberen gepast te betalen, dan gaat het sneller. bovendien hebben ze soms geen/nauwelijks wisselgeld
zorg voor wat euromuntjes (0,50 of 1 euro) die je kunt gebruiken als fooi.
Ter plekke is het wel handig wat Egyptisch geld uit de muur te halen.

ow, en eten: ik vond de falafel en de wijnbladeren met rijst erg lekker!
Heb bij een of ander tentje heerlijk geluncht toen we van de pyramides afkwamen. Heb het wel moeten bekopen met darmen die er niet tegen konden, maar het was zo lekker dat ik er geen moment spijt van heb gehad
pi_23604259
Mij vind je met kerst in Hurghada, 't zal me benieuwen
pi_24185556
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 10:07 schreef miss_sly het volgende:
Voor het visum proberen gepast te betalen, dan gaat het sneller. bovendien hebben ze soms geen/nauwelijks wisselgeld

Heb bij een of ander tentje heerlijk geluncht toen we van de pyramides afkwamen. Heb het wel moeten bekopen met darmen die er niet tegen konden, maar het was zo lekker dat ik er geen moment spijt van heb gehad
Probeerde je op een oostblokker te lijken? Die sleepten hele voorraden aan, omdat het all incl. was, eten eten tot dat ze moesten kotsen.
pi_24185568
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 10:07 schreef miss_sly het volgende:

Probeerde je op een oostblokker te lijken? Die sleepten hele voorraden aan, omdat het all incl. was, eten eten tot dat ze moesten kotsen.

Trouwens, waarom 50 eurocent geven als ze ook genoeg nemen met een Egyptische pond?
pi_24186670
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 18:48 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Trouwens, waarom 50 eurocent geven als ze ook genoeg nemen met een Egyptische pond?
Goh, waarom moet dat met zo'n naar ondertoontje?
Ik heb het helemaal niet over hoeveelheden ofzo, gewoon over wat ik lekker vond. Het was misschien voor mijn westerse darmen niet optimaal, maar het was zo lekker da tik dat niet erg vond. Ik snap dus je link met oostblokkers, all inclusive en eten tot je moet kotsen niet helemaal

waarom geen 50 eurocent geven als ik die toch bij me heb?

je doet nogal moeilijk over iets waar je niet moeilijk over hoeft te doen hoor.
pi_24188554
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 19:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Goh, waarom moet dat met zo'n naar ondertoontje?
Ik heb het helemaal niet over hoeveelheden ofzo, gewoon over wat ik lekker vond. Het was misschien voor mijn westerse darmen niet optimaal, maar het was zo lekker da tik dat niet erg vond. Ik snap dus je link met oostblokkers, all inclusive en eten tot je moet kotsen niet helemaal

waarom geen 50 eurocent geven als ik die toch bij me heb?

je doet nogal moeilijk over iets waar je niet moeilijk over hoeft te doen hoor.
En dat terwijl het bijna kerstmis is
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:30:45 #99
21210 Paladin82
In Black and White
pi_24391819
Hmz toch wel jammer dat dit topic niet echt meer levend is dus misschien komt er zo weer klein beetje leven in.

Ik ben van plan deze lente naar Egypte te gaan, maar zit met een paar vraagjes is wil er een doe en luier vakantie van maken. Nu kan ik een 8daagse rondreis doen en daarna nog 7 dagen luieren in een hotel of een 15daagse rondreis en dan alles zien. Daar het mijn eerste echte vakantie sinds 1,5 jaar wordt moet er wel goed uitgerust worden

Mijn vraag is kan je tijdens die rondreizen ook goed uitrusten of is een verblijf in een lux hotel dan toch wel aan te raden. En wat ik me afvraag zijn er ook rond reizen die eindigen in sharm el sheik omdat de bevindingen over hurgada toch een stuk negatiever zijn. Ben redelijk alergisch geworden van nogal opdringerige verkopers na een vakantie in turkije.

en hoe zit het met de medicatie, ik heb van nature nogal zwakke darmen en heb geen zin om de halve rondreis door te brengen op de wc.
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:49:17 #100
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24392164
Je kunt het ook zelf doen. Dan kun je zo actief zijn of lui zijn als je zelf wilt...
Ik denk in elk geval dat je je bij een 8 daagse rondreis wel het schompes rent trouwens. Ik ben zelf een volle week in Caïro gebleven en heb van daaruit wat dingen ondernomen. Dat was zowel relaxed als een hele leuke manier om wat mensen te ontmoeten!

Als je bang bent voor opdringerige verkopers is Egypte misschien sowieso geen goed idee...
Nee hoor, gewoon op voorbereiden en zorgen dat je af en toe ook leuke dingen doet op plaatsen waar geen hordes toeristen zijn en dan valt het met die verkooptechnieken ook wel mee.

Het eten is heerlijk. Ik heb een week lang nergens last van gehad, maar ik heb misschien geen zwakke darmen. Gewoon norit en diacure mee.
pi_24392224
Paladin, volgens mij zijn er wel dat soort reizen ja.
Kijk gewoon ff op de sites van Koning Aap, Baobab, Shoestring, Summum, Djoser, etc etc etc
Nu ook Zuid Afrika
pi_24392246
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 14:30 schreef Paladin82 het volgende:
Hmz toch wel jammer dat dit topic niet echt meer levend is dus misschien komt er zo weer klein beetje leven in.

Ik ben van plan deze lente naar Egypte te gaan, maar zit met een paar vraagjes is wil er een doe en luier vakantie van maken. Nu kan ik een 8daagse rondreis doen en daarna nog 7 dagen luieren in een hotel of een 15daagse rondreis en dan alles zien. Daar het mijn eerste echte vakantie sinds 1,5 jaar wordt moet er wel goed uitgerust worden

Mijn vraag is kan je tijdens die rondreizen ook goed uitrusten of is een verblijf in een lux hotel dan toch wel aan te raden. En wat ik me afvraag zijn er ook rond reizen die eindigen in sharm el sheik omdat de bevindingen over hurgada toch een stuk negatiever zijn. Ben redelijk alergisch geworden van nogal opdringerige verkopers na een vakantie in turkije.

en hoe zit het met de medicatie, ik heb van nature nogal zwakke darmen en heb geen zin om de halve rondreis door te brengen op de wc.
Nou als jij wilt luieren en geen last wilt hebben van opdringerige verkopers ga je gewoon naar Hurghada. In het dorpje verkopen ze alleen, verder is daar niks te zien, dus je hebt er ook niks te zoeken en je hebt dus ook geen last van verkopers als je lekker in het hotel blijft.

Een combi reis is goed mogelijk, je kiest bijv. voor 2 dagen Cairo, 6 dagen cruise en 8 dagen strand (zo zien die reizen er ongeveer uit). Die cruises zijn ech 'chill' je bezoekt het een en ander verder lekker relaxen op het schip.

Ik heb één vactinatie laten inbrengen, waar voor weet ik niet meer precies, maar daar mee ben ik elke keer naar Egypte geweest, nergens last van gehad.

Heb je nog vragen stel ze dan gerust!

Met kerst een speciale uitgave van de National Geographic gekregen genaamd: 'Schatten van Egypte', dit is een mooi fotoboek, maar er staat op de achterkant een reclame van de reismaatschappij Djoser, ik had er nooit van gehoord maar ze hebben wel leuke reizen volgens mij.
www.djoser.nl
www.skytours.nl
pi_24403975
Hoi Egyptegangers,

Wij gaan al jaren met een hele groep op vakantie (zo'n 20 man), dit is jaren goed gegaan en zijn al in een paar landen geweest (Spanje, Tsjechië, Italië en Turkije) Nu waren we voor egypte aan het kijken maar we zijn er niet in geslaagd om echt goede toeristische gebieden te vinden (Dat is gewoon nodig als je met zoveel man gaat).

De hotels/zwembaden/stranden zien er in de gidsen geweldig uit, maar wat betreft het uitgaansleven klinkt het allemaal een beetje uitgestorven. Dus wij zoeken eigenlijk een een plaats waar een overvloed aan discotheken/bars is welke dicht aan elkaar liggen.

Ook moeten er overdag voldoende activiteiten zijn (Jeep safari, duiken, uitstapjes en weet ik veel wat allemaal nog meer).

We hebben aan de noordkust eigenlijk niks kunnen vinden, wie kan ons verder helpen?

Alvast bedankt!
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_24406654
vraagje. Ik ga over een week naar egypte. Kun je daar een beetje goed egyptisch geld uit de muur halen met je europas of is dat lastig?
  woensdag 5 januari 2005 @ 09:58:50 #105
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24406787
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 09:47 schreef ZFLaSH het volgende:
vraagje. Ik ga over een week naar egypte. Kun je daar een beetje goed egyptisch geld uit de muur halen met je europas of is dat lastig?
Geen probleem! (In Cairo in elk geval, weet niet waar je heengaat?)
pi_24406789
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 09:47 schreef ZFLaSH het volgende:
In bijna elk hotel is een apparte bankafdeling, weet het niet zeker maar ik dacht Central bank of Egypt, waar je traveler checks kunt inwisselen, makkelijk zat dus.

Veel plezier en waar ga je naar toe?
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:00:23 #107
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24406809
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 09:58 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

In bijna elk hotel is een apparte bankafdeling, weet het niet zeker maar ik dacht Central bank of Egypt, waar je traveler checks kunt inwisselen, makkelijk zat dus.
Uit-de-muur!

Overigens heeft natuurlijk niet élk hotel een bank, wat een kul!
Als je in een groot hotel zit waarschijnlijk wel... Maar sowieso zit in Cairo in iedere grote straat wel een bank met pin
pi_24406816
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 02:00 schreef jaapgvk het volgende:
Hoi Egyptegangers,

Wij gaan al jaren met een hele groep op vakantie (zo'n 20 man), dit is jaren goed gegaan en zijn al in een paar landen geweest (Spanje, Tsjechië, Italië en Turkije) Nu waren we voor egypte aan het kijken maar we zijn er niet in geslaagd om echt goede toeristische gebieden te vinden (Dat is gewoon nodig als je met zoveel man gaat).

De hotels/zwembaden/stranden zien er in de gidsen geweldig uit, maar wat betreft het uitgaansleven klinkt het allemaal een beetje uitgestorven. Dus wij zoeken eigenlijk een een plaats waar een overvloed aan discotheken/bars is welke dicht aan elkaar liggen.

Ook moeten er overdag voldoende activiteiten zijn (Jeep safari, duiken, uitstapjes en weet ik veel wat allemaal nog meer).

We hebben aan de noordkust eigenlijk niks kunnen vinden, wie kan ons verder helpen?

Alvast bedankt!
Het is ook niet bepaald slim om naar Egypte te willen als je uit wilt gaan, ga dan gewoon naar Salou .
Je gaat naar Egypte voor de archeologische achtergrond, om te duiken, of uit te rusten, uitgaansgelegenheden kom je daar echt niet in overvloed tegen, maar dat had ik je ook kunnen vertellen zonder er zelf geweest te hoeven zijn.
pi_24407333
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 09:58 schreef Hik het volgende:

[..]

Geen probleem! (In Cairo in elk geval, weet niet waar je heengaat?)
Ik ga een Nijlcruise maken en land in Lucxor. Zijn eurootjes gewild daar of wordt je daardoor flink genaaid?
pi_24407366
in (niet alleen) egypte wordt je als toerist alleen maar genaaid
Nu ook Zuid Afrika
pi_24407694
Ach, zal net zo erg zijn als ik elk arabisch land. Van mij mogen ze lullen. Doe net of ik oostindisch doof ben.

Maar nu weet ik nog niet of ik in Luxor kan pinnen. Grote hoeveelheden centjes mee nemen zie ik niet zitten.
pi_24408169
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:00 schreef Hik het volgende:

[..]

Uit-de-muur!

Overigens heeft natuurlijk niet élk hotel een bank, wat een kul!
Als je in een groot hotel zit waarschijnlijk wel... Maar sowieso zit in Cairo in iedere grote straat wel een bank met pin
Ja kijk, ik wist niet dat je van plan was om naar van die vieze mini hotels te gaan . In ieder geval, als je naar Hurghada gaat zou ik naar het Le Meridien gaan. Mooiste en beste hotel waar ik ooit geweest ben.
pi_24408182
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:03 schreef ZFLaSH het volgende:
Ach, zal net zo erg zijn als ik elk arabisch land. Van mij mogen ze lullen. Doe net of ik oostindisch doof ben.

Maar nu weet ik nog niet of ik in Luxor kan pinnen. Grote hoeveelheden centjes mee nemen zie ik niet zitten.
Wat is het probleem met traveler checks?
pi_24408223
Site was Djoser reizen ziet er goed verzorgd en orgineel uit, daar maar eens een reisje boeken!
pi_24408789
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:32 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Wat is het probleem met traveler checks?
Als je gewoon kunt pinnen, want ja dat kan, heb je die toch niet nodig.
Nu ook Zuid Afrika
pi_24409581
traveler checks?? Jeetje joh, die dingen worden alleen bij banken in dat soort landen geaccepteerd. Ik heb er in ieder geval een berg shit mee gehad dus ik neem die dingen NOOIT meer mee.
pi_24410222
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:51 schreef ZFLaSH het volgende:
traveler checks?? Jeetje joh, die dingen worden alleen bij banken in dat soort landen geaccepteerd. Ik heb er in ieder geval een berg shit mee gehad dus ik neem die dingen NOOIT meer mee.
Nooit geen problemen mee gehad, maar goed jou keuze...
pi_24411577
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:00 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Het is ook niet bepaald slim om naar Egypte te willen als je uit wilt gaan, ga dan gewoon naar Salou .
Je gaat naar Egypte voor de archeologische achtergrond, om te duiken, of uit te rusten, uitgaansgelegenheden kom je daar echt niet in overvloed tegen, maar dat had ik je ook kunnen vertellen zonder er zelf geweest te hoeven zijn.
Salou is voor 15 jarige breezersletjes... Egypte is gewoon een land waar je veel kwaliteit voor weinig geld kan krijgen en dat is wat we zoeken. Waarom zou er in heel Egypte geen fatsoenlijk uitgaansgebied zijn? Lijkt me raar voor een goedkoop land met zon in overvloed. Maarja... Zal nog wel komen dan...

We zoeken iets was vergelijkbaar is met Marmaris of Alanya in Turkije. Maar dat soort plaatsen zijn er dus niet in Egypte?

Hoe is het uitgaan bv in Hurghada of Luxor?
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:52:53 #119
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24411729
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:31 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Ja kijk, ik wist niet dat je van plan was om naar van die vieze mini hotels te gaan . In ieder geval, als je naar Hurghada gaat zou ik naar het Le Meridien gaan. Mooiste en beste hotel waar ik ooit geweest ben.
Geef mij maar een sfeervol familiehotel, waar ik een hoop leuke mensen en vooral ook leuke Egyptenaren tegenkom. En die bestaan ook heel schoon en een stuk goedkoper dan het Meridien.
Voor 10 euro per nacht heb je in het centrum van Cairo een heel gezellig hotel, met eigen badkamer (schoon), uitgebreid ontbijt en veel gezellige mensen.
Dan hoef ik geen minibar of 4 sterren!
pi_24413043
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:43 schreef jaapgvk het volgende:

[..]

Salou is voor 15 jarige breezersletjes... Egypte is gewoon een land waar je veel kwaliteit voor weinig geld kan krijgen en dat is wat we zoeken. Waarom zou er in heel Egypte geen fatsoenlijk uitgaansgebied zijn? Lijkt me raar voor een goedkoop land met zon in overvloed. Maarja... Zal nog wel komen dan...

We zoeken iets was vergelijkbaar is met Marmaris of Alanya in Turkije. Maar dat soort plaatsen zijn er dus niet in Egypte?

Hoe is het uitgaan bv in Hurghada of Luxor?
Je vergeet één ding, Egypte is in opkomst, maar niet zoals Turkijke echt uit ontwikkeld, hotels worden er nog in overvloed gebouwd en veel uitgaansgelegenheden heb je niet nee, wel af en toe leuke disco's in de hotels zelf, maar dit kun je niet vergelijken met tenten in Salou etc.
pi_24413215
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:52 schreef Hik het volgende:

[..]

Geef mij maar een sfeervol familiehotel, waar ik een hoop leuke mensen en vooral ook leuke Egyptenaren tegenkom. En die bestaan ook heel schoon en een stuk goedkoper dan het Meridien.
Voor 10 euro per nacht heb je in het centrum van Cairo een heel gezellig hotel, met eigen badkamer (schoon), uitgebreid ontbijt en veel gezellige mensen.
Dan hoef ik geen minibar of 4 sterren!
Er is een verschil tussen Cairo en Hurghada, als ik naar Hurghada ga wil ik een luxe hotel, ik kom daar tenslotte om te relaxen en uit te rusten. Als je naar Cairo gaat is het vooral om stadsbezoeken te doen en kan ik mij vinden in jou keuze.
  maandag 10 januari 2005 @ 09:24:51 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24498011
Ik vond Hurgada afgrijselijk: een betonnen toeristenghetto en het meeste koraal is dood, zelfs behoorlijk ver uit de kust. Afrader!
Als alternatief zou ik naar Dahab gaan (maar misschien is dat inmiddels ook wel verpest -ik was er in 1995 )

Luxor (de stad) vond ik ook geen fijne plaats: teveel toeristen en daardoor ook vervelende Egyptenaren.

Maar kwa bezienswaardigheden kun je er natuurlijk niet om Luxor heen want dat is echt indrukwekkend.
Tip: aan de andere kant van de nijl kun je fietsen huren en dan kun je op die manier alle tempeltjes etc bezoeken. Op die manier bepaal je zelf hoeveel tijd je overal voor neemt en kun je ook gemakkelijk naar minder bezochte plaatsen toe. Ook het fietsen door de woestijn is leuk. Je komt langs huizen met beschilderingen over de bedevaart naar Mekka die iedereen één keer in zijn leven moet maken

Aswan is (ondanks het vele toerisme) een leuke stad en heel standaard zijn natuurlijk de 2,5-daagse felukka tochten over de Nijl naar Idfu. Ik heb hier (in 1995) $18 voor betaald, inclusief eten en alles ! (je moet wel even onderhandelen)

Egypte in zijn algemeenheid is een uitermate mooi en boeiend land. Ik wil nog steeds een keer terug om een aantal van die oases diep in de woestijn te bezoeken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 10 januari 2005 @ 11:40:45 #123
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_24499785
Ik zit te denken aan deze reis alleen te maken als vrouw zijnde, het liefst in september of november. Is het rond deze periode een beetje fijn reizen? Ik las ergens iets over de ramadan, is dat dit jaar ook rond die periode en zo ja wat zal ik er dan eventueel aan kunnen merken?
---
Route

Luxe Nijlcruise en de Rode Zee
8-daagse luxe 5* combinatie Nijlcruise en Hurghada inclusief alle excursies en maaltijden

Géén minimum aantal deelnemers!

Dag 1: Amsterdam – Hurghada
U vliegt vandaag naar het Internationale vliegveld van Hurghada. Tijdens de vlucht deelt het cabine personeel zogenaamde ‘landingskaarten’ uit. U dient deze kaart ingevuld, samen met uw paspoort te overhandigen aan de douane beambte. Op het vliegveld wordt u welkom geheten door onze Nederlandstalige reisleiding. Tijdens de busrit naar uw vijf sterren cruise schip zal de reisleiding u in het kort wegwijs maken op uw vakantie bestemming. Afhankelijk van de aankomsttijd kunt u eerste indrukken opdoen en ’s avonds staat aan boord een diner voor u klaar.

Dag 2: Luxor - Edfu
Na het ontbijt maakt u kennis met de westkant (‘Westbank’) van het oude Thebe (zo heette Luxor toen het nog de hoofdstad was). De Vallei der Koningen is pas in de vorige eeuw ontdekt en ronduit indrukwekkend. U betreedt de graftombes van de grootste Farao’s! Ook is hier de graftombe van Toetanchamon gevonden. Vlakbij de Koningen kunt u de graftombes betreden van de vrouwelijke Farao’s in de Vallei van de Koninginnen.

De eerste vrouwelijke Farao was Hatchepsut, de tempel die zij liet bouwen betreedt u via een imposante trap. Onderweg stopt u ook bij de kolossen van Memnon; 2 enorme zittende beelden die ooit de ingang van de dodentempel flankeerden. Na de ‘Westbank’ luncht u aan boord en vertrekt het schip richting Edfu. Afhankelijk van de drukte bij de sluizen van Esna, komt u gedurende de avond/ nacht aan. U dineert aan boord en na het eten is er een Nubische show in het café op het schip.

Dag 3: Edfu – Kom Ombo – Aswan
De tempel van Edfu ligt eenzaam in de woestijn en wordt gezien als de tempel die het best de tand des tijd heeft doorstaan. Bewonder de fraaie hiërogliefen! Na Edfu vertrekt het schip voor een tocht van ca. 4 uur en 30 minuten naar Kom Ombo, waar u een bezoek brengt aan de gelijknamige dubbeltempel. De tempel staat vlak aan de Nijl en is symmetrisch ingericht naar Grieks/ Romeins voorbeeld. Tijdens het varen kunt u lunchen in het buffetrestaurant en op het zonnedek genieten van het voorbij glijdend landschap. Na Kom Ombo zet u koers naar Aswan (ca. 3 uur en 30 minuten varen). Tijdens het varen diner aan boord.

Dag 4: Aswan
Vandaag een bezoek aan misschien wel de mooiste stad aan de Nijl; Aswan. Dromerig ligt Aswan aan een breed stuk van de Nijl, Kitchenette en Elephantine eiland vormen een prachtig decor. Ooit schreef Agatha Christie hier haar bestseller ‘Moord op de Nijl’. In de vroege ochtend heeft u de kans om de tempel van Abu Simbel te bezoeken. Een bijzondere tempel dicht bij de grens met Soedan, die met veel zorgvuldigheid is verplaatst door het ontstaan van het Nasser meer na de aanleg van de High Dam.

Bezoek Abu Simbel is optioneel en alleen lokaal bij te boeken. Als u niet kiest voor Abu Simbel kunt u op het zonnedek even wegdromen bij het zwembad. Lunch aan boord. In de middag gaat u per Felukka (een authentiek Egyptisch zeilscheepje) naar de Botanische tuinen van Aswan. Diner en overnachting in een vijf sterren hotel in Aswan.

Dag 5: Aswan - Hurghada
U bezoekt de ‘High Dam’, de onvoltooide obelisk en de tempel van Philea. De laatste onvergetelijke indrukken van deze imposante stad aan de Nijl. Na de lunch vertrekt u richting Hurghada voor een paar ontspannen dagen aan het strand. Laat diner en overnachting in een vijf sterren beach resort in Hurghada.

Dag 6 en 7: Hurghada
Laat alle indrukken van de afgelopen dagen nog maar eens rustig aan u voorbij trekken, terwijl u wegdommelt op uw strandbedje aan de Rode Zee

Dag 8: Hurghada – Amsterdam
Vandaag vliegt u van het vliegveld van Hurghada terug naar Amsterdam.

Prijzen

Geen minimum deelname !
Gegarandeerd vertrek !
5* hotels en cruiseschepen !

Prijzen zijn inclusief
Voor de prijs op de gewenste datum, klik op de rode button "Bereken uw prijs"

Terugvlucht Hurghada – Amsterdam
Nederlands sprekende reisleiding
Dagelijks ontbijt, lunch en diner
Alle beschreven excursies
Alle transfers in moderne touringcar met airco
3 nachten 5* cruiseschip volpension
1 nacht Aswan 5* volpension
3 nachten Hurghada 5* volpension
Prijzen zijn exclusief

Kosten visum 20,- lokaal bij aankomst te voldoen
Verplichte deelname fooienpot ca. 25,- contant te voldoen aan de reisleiding
Reisverzekering/ annuleringsverzekering
Optionele excursies
Zowel in Hurghada als Luxor is Nederlandstalige reisleiding aanwezig
------

Ik heb er geen enkel verstand van maar zoals ik het lees lijkt het mij wel leuk, ik vraag me wel af hoe zeeziek iemand kan worden op de Nijl. Ik werd vroeger altijd wagen en zee ziek maarja dat zee ziek was dan ook op een garnalenboot langs de wadden eilanden. Tegenwoordig is dat stukken minder, ik heb alleen geen zin om uiteindelijk groen en misselijk, de vakantie kotsend over de reling door te brengen bij wijze van.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  Moderator maandag 10 januari 2005 @ 11:53:49 #124
5428 crew  miss_sly
pi_24499972
Zoiets hebben wij ook gedaan 2 jaar geleden. Wij gingen alleen van Aswan nog met de boot terug naar Luxor vanwaar we met de nachttrein naar Cairo gingen voor een paar dagen en daarna pas naar Hurghada.
Wij hadden de 4-sterren boot ipv de 5 sterren, dat scheelde 250 euro p.p. en in de praktijk scheelt het echt niets. De 4-sterrenboot is alleen maar 4-sterren, omdat hij ouder is dan 5 jaar geloof ik. De service en het eten en dergelijke waren allemaal van dezelfde perfecte kwaliteit!
Zeeziek word je niet snel op zo'n boot. Wij hadden een jongen aan boord die altijd extreem veel last van zeeziekte had, maar helemaal nergens last van heeft gehad tijdens de cruise.
  maandag 10 januari 2005 @ 12:15:49 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24500354
BlackOrchid:
Op de Nijl wordt je niet zeeziek want die golft niet.

Ramadan: ik heb gewoon meegevast toen ik daar was, maar als je persé wilt eten en drinken: dan doe je dat gewoon binnen (ipv midden op straat).

Je kunt in Egypte gemakkelijk in je eentje rondreizen, ook als vrouw (ben er genoeg tegengekomen). Bovendien vind je in budget hotels altijd wel andere toeristen waar je mee kunt optrekken als je dat wilt, zeker in Egypte. Das toch een stuk leuker dan zo'n georganiseerde reis.
Mijn reisverslagen
pi_24504554
Toch vind ik het jammer, dat het altijd de nachttrein is in zulke samengestelde trips, ik ga in mei weer, maar het prachtigste is juist om foto's te maken van uit te trein.
  maandag 10 januari 2005 @ 23:21:17 #127
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24509078
Als ik nog een keer ga, ga ik inderdaad zéker overdag met de trein reizen, uit het raampje hangen is zooo lekker...

En vrouw alleen is geen probleem dus. Ik sluit me aan bij SeLang: zelf doen! De reis die hierboven wordt beschreven is voor mij echt veel te gehaast. Daarbij laat het Cairo buiten beeld. Erg zonde. Ik heb natuurlijk weinig van de rest van Egypte gezien, maar Cairo is zo'n beetje de hoofdstad van de gehele Arabische wereld... wil je iets meekrijgen van het land nú (dus meer dan alleen hoe het ladn 4000 jaar geleden was) moet je er bijna wel heen!
  dinsdag 11 januari 2005 @ 01:02:15 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24511221
quote:
Op maandag 10 januari 2005 23:21 schreef Hik het volgende:
Als ik nog een keer ga, ga ik inderdaad zéker overdag met de trein reizen, uit het raampje hangen is zooo lekker...
Daar is Egypte idd perfect voor want het uitzicht vanuit de trein is is prachtig!
Ik ben zelf met de trein helemaal van Cairo naar Aswan gereisd (in stapjes) en je volgt dan de Nijl; sommige stukken gaan door groene akkers waar boeren aan het werk zijn, andere stukken door de woestijn... Treinen daar zijn trouwens comfortabel en spotgoedkoop.
Mijn reisverslagen
  Moderator dinsdag 11 januari 2005 @ 08:30:37 #129
5428 crew  miss_sly
pi_24513152
Het mooie aan het reizen met zo'n boot is dat je datzelfde landschap op een rustige manier aan je voorbij ziet trekken! Ik heb genoten van de schitterende uitzichten. Wat ik echter ook heel fijn vond waren de uitstapjes met de (zeer goed) engelssprekende gids, waardoor je bij de diverse tempels mooie verhalen kreeg en er nog eens wat dingen werden aangewezen waar je anders geheid overheen gekeken zou hebben. Natuutlijk moet je wat geluk hebben met de gids, maar als je een goede hebt, dan is dat echt heel fijn.

En Hik, het mooie van de reis met die boot is nou juist dat er niet gehaast wordt. Je reist heel relaxt met zo'n boot dat is echt heel anders dan met de bus waarmee je meestal op georganiseerde rondreis bent.

Zelf doen heeft natuurlijk ook wel voordelen, maar georganiseerd is niet per definitie niet goed, in mijn ogen en heeft ook wel degelijk voordelen.
pi_24513183
Met de trein overdag rondreizen in Egypte is niet heel erg spannend vond ik. Van Caïro naar Aswan en van Luxor naar Caïro gedaan afgelopen zomer, maar om nou te zeggen dat het heel bijzonder was, nee. Ik zou de volgende keer de nachttrein pakken
Nu ook Zuid Afrika
  dinsdag 11 januari 2005 @ 09:37:59 #131
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_24513687
Na deze topic een beetje doorgespit te hebben ben ik eigenlijk wel een beetje geinteresseert geraakt in Egypte. Ik hou zelf veel van oudheid zoals pyramides etc. dus wou altijd al een keer daarna toe. Maar meestal ben ik met vrienden gegaan en dan werd het gewoon stappen. Nu wil ik dit jaar met mijn vriendin gaan en lijkt me dit een ideaal land. Maar wat zouden jullie aanraden als je voor de eerste keer gaat met z'n tweeën. We willen eigenlijk allebei gewoon een relaxte vakantie met excursies, dagtripjes, duiken etc. maar ook wel eens een dagje lkkr luieren. Ohja het moet overigens niet al te duur worden want we zijn beide maar arme studenten. Dus als het ff kan dan wil ik met 400 a 500¤ p.p. toch wel zeker de reis en verblijf betaald hebben.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 11 januari 2005 @ 12:20:59 #132
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_24516008
check anders even http://www.gobest.nl
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_24519165
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:37 schreef MrFl0ppY het volgende:
Na deze topic een beetje doorgespit te hebben ben ik eigenlijk wel een beetje geinteresseert geraakt in Egypte. Ik hou zelf veel van oudheid zoals pyramides etc. dus wou altijd al een keer daarna toe. Maar meestal ben ik met vrienden gegaan en dan werd het gewoon stappen. Nu wil ik dit jaar met mijn vriendin gaan en lijkt me dit een ideaal land. Maar wat zouden jullie aanraden als je voor de eerste keer gaat met z'n tweeën. We willen eigenlijk allebei gewoon een relaxte vakantie met excursies, dagtripjes, duiken etc. maar ook wel eens een dagje lkkr luieren. Ohja het moet overigens niet al te duur worden want we zijn beide maar arme studenten. Dus als het ff kan dan wil ik met 400 a 500¤ p.p. toch wel zeker de reis en verblijf betaald hebben.
500 euro voor 8 dagen is goed mogelijk, maar vergis je niet, die uitstapjes zijn niet goedkoop.
  woensdag 12 januari 2005 @ 08:55:28 #134
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_24527984
Ja daarom. Denk dat ik deze vakantie nog maar een paar uitstel.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  woensdag 12 januari 2005 @ 09:45:46 #135
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24528515
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 08:30 schreef miss_sly het volgende:
En Hik, het mooie van de reis met die boot is nou juist dat er niet gehaast wordt. Je reist heel relaxt met zo'n boot dat is echt heel anders dan met de bus waarmee je meestal op georganiseerde rondreis bent.

Zelf doen heeft natuurlijk ook wel voordelen, maar georganiseerd is niet per definitie niet goed, in mijn ogen en heeft ook wel degelijk voordelen.
Die boot an sich is natuurlijk hartstikke relaxed, maar als ik het bovenstaande schema zie, heb je nauwelijks tijd ín de verschillende plaatsen. Waarschijnlijk net genoeg tijd om een tempel te zien en wat te eten en that's it. En hoewel het uitzicht prachtig zal zijn, denk ik dat je op de boot zelf ook niet veel Egyptenaren zult ontmoeten. En die waren voor mij nu juist het hoogtepunt van mijn bezoek daar.

Maar ieder zijn meug. Ik geloof best dat er ook voordelen zitten aan een georganiseerde reis, maar ik heb de indruk dat veel mensen zich er blind op staren, omdat ze bang zijn dat het te ingewikkeld is om het zelf te doen of te onveilig (dat is het dus niet), óf omdat ze zo kort gaan (maar mijn punt was dat het ook dan prima te doen is).
  woensdag 12 januari 2005 @ 09:59:04 #136
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24528717
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 08:55 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ja daarom. Denk dat ik deze vakantie nog maar een paar uitstel.
500 euro is weinig als je wilt doen wat jij allemaal opnoemt. Duiken kun je waarschijnlijk al helemaal vergeten. Maar een week Cairo, met wat dagtripjes vanuit de stad en natuurlijk de piramides zien komt misschien maar net iets duurder uit dan die 500.

Als je een beetje zoekt heb je een ticket (tax incl.) voor rond de 300 euro. Ik was voor een éénpersoonskamer, in het centrum, met eigen douche, 10 euro per nacht kwijt. Deel je een kamer met z'n twee, en kies je voor een douche op de gang, dan moet je voor 6-7 euro/nacht klaar kunnen zijn, slaapzaal kan zelfs al voor 2 euro per nacht. Eten kost ook niks. Als je geen zwaar luxe dingen gaat doen, maar 's avonds gewoon normaal wat gaat eten en tussen de middag een broodje en wat drankjes ben je hooguit 10 euro pp kwijt. Dagtrips hangen een beetje af van jezelf. Voor mij was het redelijk duur, omdat ik alleen was en ik afhankelijk was van bemiddelaars in het hotel (ik ga niet als vrouw alleen met een onbekende taxichauffeur de woestijn in). Jullie zijn samen en kunnen dus makkelijker onderhandelen. Maar vergeet vooral niet dat er ook ín de stad, met al die verschillende wijken, vreselijk veel te zien is!

Als je zeer vast zit aan die 500 euro en perse wilt duiken of lange trips wilt maken zou ik het inderdaad niet doen. Als je het een kléin beetje kunt oprekken en je bent benieuwd naar een ontzettend andere, spannende stad, is het zeker aan te raden!
  woensdag 12 januari 2005 @ 13:00:13 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24530982
Ik ben het eens met wat Hik over de boot zegt. Zelf denk ik ook dat je op zo'n boot wat teveel in het toeristensfeertje blijft hangen. Het kan evengoed een mooie reis zijn natuurlijk, maar toch...

Egypte is bij uitstek een land dat heel gemakkelijk zelf te doen is omdat er een goede infrastructuur is voor toeristen. Er zijn veel hotels in allerlei klassen, veel mensen spreken Engels, vervoer is goedkoop en makkelijk te regelen, etc. Toerisme is dacht ik ook de voornaamste inkomstenbron daar.

Wat betreft de kosten: ik ben in 1995 in 3 weken het hele land doorgereisd en afgezien van de vliegticket alles bij elkaar minder dan ¤ 140 (300 gulden) uitgegeven. Ik verbleef in super goedkope hotels en eten was ook niet duur. Het grootste deel van het geld ging op aan de toegangsprijzen voor archeologische sites en musea (daar wou ik zeer zeker NIET op besparen).
Dit was mijn goedkoopste vakantie ooit (waar dan ook), vooral vanwege de goedkope hotels waarin ik verbleef. Is natuurlijk wel 9 jaar geleden dus ik weet niet of dat nog gaat lukken, maar de euro staat nu erg hoog en dat werkt in je voordeel.
Mijn reisverslagen
pi_24531353
Bij Shoestring (http://www.shoestring.nl) kun je in 8 dagen Egypte rond, maar daar zit dan geen strand bij. Maar dat is er vanaf ¤449
Nu ook Zuid Afrika
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:17:32 #139
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24532515
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:00 schreef SeLang het volgende:
Ik ben het eens met wat Hik over de boot zegt.
Gut, wat zijn we het weer eens...
pi_24566611
Ik ga in ieder geval eind april weer, net voor de meivakantie! Hurghada + nijl cruise .
  maandag 17 januari 2005 @ 13:14:29 #141
21210 Paladin82
In Black and White
pi_24611786
Ik heb nu ook besloten te gaan voor een vakantie naar egypte. Daar ik tot op heden nog een werkende thuis woner ben, genoeg geld tot mijn beschikking. Ik heb gekozen voor een 8 daagse rondreis met cairo daarbij, hierin zit een 5 daagse nijlcruise bijgevoegd, na de 8 dagen nog 7 dagen relaxen in hurgada. heb lang zitten twijfelen of ik niet naar sharm el sheik zou gaan, maar kosten technisch was dit zeer onvoordelig.

En nu volgt alleen nog het lange wachten tot 7 april
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:26:56 #142
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_24741573
Ga eind april eindelijk ook eens naar Egypte, voor 8 dagen Hurghada met mijn vriendin. Eindelijk eens uitusten na een jaar hard werken. Alhoewel, we willen wel wat cultuur zien dus van die 8 dagen (eigenlijk 6) zullen we er wel 2 kwijt zijn aan Cairo en Luxor. We gaan het gewoon proberen, die lange busreizen, je moet er wat voor over hebben. Naar Egypte gaan zonder pyramides te zien is not done.

Net voor de meivakantie ja, scheelt echt in prijs! We gaan overigens met Isropa Reizen, en vliegen met Holland Exel. Eens kijken hoe dat bevalt.
Tranendal
  maandag 14 februari 2005 @ 11:15:36 #143
21210 Paladin82
In Black and White
pi_25083653
Goed 7 april ga ik dus naar Egypte, heb mijn inentingen al laten zetten. Hebben mensen hier nog tips over dingen die ik mee moet nemen, waar ik aan moet denken enz. Ivm digitale fotocamere neem ik mijn laptop mee, moet die nog aangegeven worden bij de douane? of geld dat alleen voor videocamera's.
En verder nog nuttige zaken die je moet weten, graag hoor ik wat tips
  Moderator maandag 14 februari 2005 @ 11:24:59 #144
5428 crew  miss_sly
pi_25083775
Als je een videocamera meeneemt, dien je er rekening mee te houden dat je die niet overal mee mag nemen, en als je dat wel mag, ze je daar extra voor laten betalen!
Zorg ook voor voldoende goede batterijen! Wij waren met iemand die door zijn batterijen heen was (volgens hem waren ze sneller leeg dan anders) en hij heeft daar een fortuin uitgegeven aan pakjes batterijen, die ook allemaal vrij snel leeg waren. Misschien waren ze oud ofzo, maar dat is dus niet handig.
  maandag 14 februari 2005 @ 11:40:25 #145
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25084024
Paladin, ik weet niet wat voor sóórt vakantie je gaat houden, maar met veel rondreizen zou ik zeker niet een laptop mee gaan sleuren. Je maakt je alleen maar extra kwetsbaar en ziet er toch érg uit als een rijke toerist (dat ben je misschien wel, maar het kan geen kwaad dat een beetje te verbergen ). Internetcafés zijn er in enorme hoeveelheden, dus mocht je iets digitaals moeten doen dan is dat geen probleem!
  maandag 14 februari 2005 @ 13:42:26 #146
21210 Paladin82
In Black and White
pi_25085600
naja die laptop ligt in mijn tas / koffer en dient alleen als data opslag, meer doe ik er niet mee ik twijfel nog aan het kopen van een image tank, maarja dat kost geld en weet niet of dat gaat lukken voor april. Verder ik neem aan dat je batterijen op kan laden op een boot? anders heb ik idd ook een probleem. Ik neem btw alleen een fototoestel mee, geen vidcamera.

Dus idd enig twijfel geval is mijn laptop..
  Moderator maandag 14 februari 2005 @ 13:53:03 #147
5428 crew  miss_sly
pi_25085739
Je kunt je batterijen wel opladen op de boot hoor, maar hij had dus geen oplaadbare...
Fototoestel is nergens een probleem, alleen flitslicht wel op diverse plaatsen, dus zorg dat je weet hoe je zonder flits kunt fotograferen Het ozu je nog verbazen hoeveel mensen dat niet weten!
  maandag 14 februari 2005 @ 15:18:40 #148
21210 Paladin82
In Black and White
pi_25086585
Haha, nou zo erg is het nou ook weer niet met me . Maar owk dan weet ik dat iig mensen nog kleding tips? is het zo dat het niet op prijs wordt gesteld door de bevolking dat je in korte broek loopt? of is dat allemaal wat overdreven?
pi_25088698
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:18 schreef Paladin82 het volgende:
Haha, nou zo erg is het nou ook weer niet met me . Maar owk dan weet ik dat iig mensen nog kleding tips? is het zo dat het niet op prijs wordt gesteld door de bevolking dat je in korte broek loopt? of is dat allemaal wat overdreven?
Niet te moeilijk doen, gewoon gaan, er wordt geen probleem gemaakt over een korte broek.
Neem je toch gewoon een lange linnen broek mee, niet warm + je pootjes bedekt.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 09:29:09 #150
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25096453
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:43 schreef EmPulSe het volgende:
Niet te moeilijk doen, gewoon gaan, er wordt geen probleem gemaakt over een korte broek.
Ik ben het daar even helemáál niet mee eens! Ik zou alleen in de wat meer badplaatsen je korte broek aantrekken (als man én als vrouw!). Heb in Cairo (gelukkig) maar heel weinig toeristen gezien in korte broek (toegegeven: ik zat niet in het topseizoen) en het had ook geen gezicht geweest eerlijk gezegd: iedereen loopt er toch zeer bedekt bij. Voor de kleinere plaatsen buiten Cairo geldt hetzelfde. Ik (vrouw) heb zelfs alleen maar shirts met lange mouwen aangehad. Had wel korte mouwen meegenomen, maar besloot het niet te doen omdat het gewoon geen pas gaf. Voor mannen kan dat wel.

In het algemeen ben ik niet zo dol op toeristen die in het buitenland in korte broeken door steden gaan lopen, maar even afgezien van mijn persoonlijke smaak: alle Egyptenaren die ik erover sprak waren er niét over te spreken. Ze zullen het zelden in je gezicht zeggen (gastvrijheid!), maar veel mensen vinden het géén gezicht (korte broeken zijn hooguit voor kínderen, niet voor volwassenen!). Heb in het Islamische deel van Cairo één bespottelijk echtpaar gezien in korte broek en de mensen op straat wisten niet waar ze moesten kijken!

Kortom: als je je een béétje wilt aanpassen die korte broek lekker in de badplaatsen aandoen en in andere steden en dorpen gewoon je linnen broek o.i.d.
pi_25097785
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 09:29 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik ben het daar even helemáál niet mee eens! Ik zou alleen in de wat meer badplaatsen je korte broek aantrekken (als man én als vrouw!). Heb in Cairo (gelukkig) maar heel weinig toeristen gezien in korte broek (toegegeven: ik zat niet in het topseizoen) en het had ook geen gezicht geweest eerlijk gezegd: iedereen loopt er toch zeer bedekt bij. Voor de kleinere plaatsen buiten Cairo geldt hetzelfde. Ik (vrouw) heb zelfs alleen maar shirts met lange mouwen aangehad. Had wel korte mouwen meegenomen, maar besloot het niet te doen omdat het gewoon geen pas gaf. Voor mannen kan dat wel.

In het algemeen ben ik niet zo dol op toeristen die in het buitenland in korte broeken door steden gaan lopen, maar even afgezien van mijn persoonlijke smaak: alle Egyptenaren die ik erover sprak waren er niét over te spreken. Ze zullen het zelden in je gezicht zeggen (gastvrijheid!), maar veel mensen vinden het géén gezicht (korte broeken zijn hooguit voor kínderen, niet voor volwassenen!). Heb in het Islamische deel van Cairo één bespottelijk echtpaar gezien in korte broek en de mensen op straat wisten niet waar ze moesten kijken!

Kortom: als je je een béétje wilt aanpassen die korte broek lekker in de badplaatsen aandoen en in andere steden en dorpen gewoon je linnen broek o.i.d.
Ik heb het hier ook niet over super-ultra-korte broeken, maar gewone bermuda broeken die drie kwart van je benen bedekken. Verder vind ik dat je redelijk overdrijft. Ik heb genoeg Egyptische mensen gesproken en niemand die het een probleem vond of tegen me zei: 'Die kerel die daar loop in die korte broek, dat is gewoon bespottelijk...
  dinsdag 15 februari 2005 @ 11:46:34 #152
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25098127
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:21 schreef EmPulSe het volgende:
Ik heb het hier ook niet over super-ultra-korte broeken, maar gewone bermuda broeken die drie kwart van je benen bedekken. Verder vind ik dat je redelijk overdrijft. Ik heb genoeg Egyptische mensen gesproken en niemand die het een probleem vond of tegen me zei: 'Die kerel die daar loop in die korte broek, dat is gewoon bespottelijk...
Nogmaals: het hangt er vanaf waar je bent. Ik ben zelf niet in Hurgada of Sharm geweest en met alle badplaatsgedoe daar is de sfeer ongetwijfeld anders. Ik ben in Cairo en omgeving geweest en ben daar nérgens geweest waar ik me prettig had gevoeld in korte mouwen (dus ook geen t-shirt mouwen!) of een korte(re) broek (dus ook niet een capri-model ofzo), voor mannen zijn de normen wat losser, maar ook daar is een korte(re) broek in de stad not done! Let wel: ik heb het hier niet over veiligheid (in de zin dat je als vrouw zou worden betast in korte kleding), want heb de gehele tijd, tot 's avonds laat alleen op straat toe, zéér veilig gevoeld! Ik heb het over gesprekken die ik heb gehad met locale Egyptenaren. Ik heb daar een aantal mensen ontmoet met wie ik echt langere gesprekken heb gevoerd, omdat ik het geluk had dat ik door mensen te eten werd gevraagd en thuis werd uitgenodigd. En die mensen zijn écht niet te spreken over Westerlingen in korte broek. Ze snappen echt wel dat onze maatschappij ánders in elkaar zit en (opnieuw!) het gaat geheel tegen hun gastvrijheid-principes in om er direct wat van te zeggen, maar alle mensen die ik sprak vonden het TÉ en vaak zelfs vrij onbehoorlijk.

Mensen die mij uitnodigden werkten vaak zelf met toeristen. Ze waren dus wel wat gewend en zijn bovendien voor hun brood afhankelijk van toeristen (nog een reden om geen mensen in korte broeken op de kast te jagen). Als je echter bij die mensen thuis komt en hun zussen, broers en ouders ziet snap je héél goed dat korte broeken daar gewoon niet bij passen. En die mensen lopen óók over straat, moeten er óók tegenaan kijken!

Besef in wat voor land je bent. Je hoeft jezelf echt geen geweld aan te doen, maar jezelf een beetje bedekken is écht niet teveel moeite. Tuurlijk, je kunt het ook niét doen. Denken dat het allemaal flauwekul is "omdat ze er niks van zeggen", maar als je om je heen kijkt naar hoe lokale mensen zélf gekleed gaan kun je een aardige inschatting maken, denk ik zo... De waardering die je ontvangt voor het respecteren van hun gewoontes zal alleen maar een voordeel zijn!
pi_25235261
Ik ga begin Mei naar Hurghada.. Nu had ik een paar vraagjes:

- Hoe is het weer daar rond die tijd?
- Is die Egyptische vliegmaatschappij een beetje redelijk?
- Hoe veilig is het daar? Ik zou bv ook graag naa Luxor willen, maar dan moet je wel een stuk door de woestijn...
- Verdere tips / opmerkingen etc?

Bedankt alvast
pi_25236607
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 17:35 schreef devv05 het volgende:

- Hoe veilig is het daar? Ik zou bv ook graag naa Luxor willen, maar dan moet je wel een stuk door de woestijn...

Bedankt alvast
Goed
Ja
Ja
Nee

Kort maar krachtig.

Jammer dat het een 2e Turkije wordt
pi_25236883
Turkije is me de 2 keer dat ik er geweest ben ook goed bevallen hoor..

Maar iemand met een wat uitgebreider antwoord nog?
pi_25238685
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 19:14 schreef devv05 het volgende:
Turkije is me de 2 keer dat ik er geweest ben ook goed bevallen hoor..

Maar iemand met een wat uitgebreider antwoord nog?
Gelukkig zijn we allebei voor Ajax
  donderdag 24 februari 2005 @ 23:41:43 #157
48645 Farao
pi_25241546
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 09:29 schreef Hik het volgende:

Wat een hoop onzin zeg

Ik ben geboren in Egypte en heb 'r ruim 20 jaar gewoont dus ik weet waar ik over praat.

En er is niks geks aan 't lopen in 'n korte broek daar, ook in Cairo niet.
't grootste deel van de bevolking loopt daar ook in korte broeken, zeker in de zomer, alleen op 't werk is vaak geen korte broek gewenst vandaar dat je ook redelijk wat mensen in lange broek over straat ziet lopen.
Daarnaast draag je tijdens 't gebed in de moskee (5x per dag) ook geen korte broek.

Maar verder is 't de normaalste zaak van de wereld om in Cairo (en de rest van Egypte) in 'n korte broek te lopen hoor.
pi_25246251
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 23:41 schreef Farao het volgende:

[..]

Wat een hoop onzin zeg

Ik ben geboren in Egypte en heb 'r ruim 20 jaar gewoont dus ik weet waar ik over praat.

En er is niks geks aan 't lopen in 'n korte broek daar, ook in Cairo niet.
't grootste deel van de bevolking loopt daar ook in korte broeken, zeker in de zomer, alleen op 't werk is vaak geen korte broek gewenst vandaar dat je ook redelijk wat mensen in lange broek over straat ziet lopen.
Daarnaast draag je tijdens 't gebed in de moskee (5x per dag) ook geen korte broek.

Maar verder is 't de normaalste zaak van de wereld om in Cairo (en de rest van Egypte) in 'n korte broek te lopen hoor.
Duidelijk

Maar zou je ook niet even op mijn vragen in willen gaan? Weet nog heel weinig van Egypte dus ben wel benieuwd
  vrijdag 25 februari 2005 @ 10:12:27 #159
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25246481
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 23:41 schreef Farao het volgende:
Wat een hoop onzin zeg

Ik ben uitgegaan van de mensen waarmee ik daar ben omgegaan en mensen die ik zelf ken die ook jaren in Egypte hebben gewoond. Misschien zijn die wat traditooneler dan jouw familie/buurt?

Ik wil absoluut je deskundigheid niet in twijfel trekken, maar vraag me wel af in welk deel van Cairo (of in wel jaar misschien?) de mensen massaal in korte broeken lopen? De enige korte broek die ik namelijk heb gezien (bij een Egyptenaar) was in Zamalek óf bij jongetjes onder de 15.
  Moderator vrijdag 25 februari 2005 @ 10:19:00 #160
5428 crew  miss_sly
pi_25246580
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:12 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik ben uitgegaan van de mensen waarmee ik daar ben omgegaan en mensen die ik zelf ken die ook jaren in Egypte hebben gewoond. Misschien zijn die wat traditooneler dan jouw familie/buurt?

Ik wil absoluut je deskundigheid niet in twijfel trekken, maar vraag me wel af in welk deel van Cairo (of in wel jaar misschien?) de mensen massaal in korte broeken lopen? De enige korte broek die ik namelijk heb gezien (bij een Egyptenaar) was in Zamalek óf bij jongetjes onder de 15.
Misschien komt dat ook door de tijd van het jaar dat je er was? Wij waren er in maart, 23-27 graden en wij hadden toch wel zomerse kleding aan, soms ook een korte broek of een t-shirt. De Egyptenaren die wij spraken vonden het nog koud en droegen nog behoorlijk veel kleding, puur omdat het in hun beleving nog zo koud is
  vrijdag 25 februari 2005 @ 12:27:48 #161
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25248377
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:19 schreef miss_sly het volgende:
Misschien komt dat ook door de tijd van het jaar dat je er was? Wij waren er in maart, 23-27 graden en wij hadden toch wel zomerse kleding aan, soms ook een korte broek of een t-shirt. De Egyptenaren die wij spraken vonden het nog koud en droegen nog behoorlijk veel kleding, puur omdat het in hun beleving nog zo koud is
Had gekund. Ik heb het ook steeds maar tegen de 30 gehad. Maargoed, de gesprekken die ik met mensen had wezen op iets anders. Nogmaals: waarschijnlijk traditionelere mensen dan de jongen hierboven dus. En na die gesprekken zou ik me in elk geval niet prettig voelen in een korte broek (ook niet als man), gewoon omdat zíj zich er niet prettig bij voelden...
  zaterdag 26 februari 2005 @ 09:01:56 #162
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25262380
Ik heb in Egypte ook uitsluitend met lange broeken en lange mouwen rondgelopen, ook al was het 30+ graden.
Spreekt voor zich lijkt me.
Mijn reisverslagen
pi_25263848
Ik wil dit jaar met mijn vriendin in de zomer 2 weken naar egypte. Combinatie van dingen zien en strand. We zitten te denken aan een combinatiereis luxor en rode zee. Iemand nog tips voor dingen die we moeten zien of reisorganisaties die deze reizen kwalitatief en voor een goede prijs aanbieden?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_25263980
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:02 schreef danos het volgende:
Ik wil dit jaar met mijn vriendin in de zomer 2 weken naar egypte. Combinatie van dingen zien en strand. We zitten te denken aan een combinatiereis luxor en rode zee. Iemand nog tips voor dingen die we moeten zien of reisorganisaties die deze reizen kwalitatief en voor een goede prijs aanbieden?
In Luxor zul je geen sfinx noch piramides vinden .
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:37:39 #165
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_25264296
Oeps dubbel...
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:38:10 #166
52657 pea4fun
pi_25264308
Hoi, Ik kom net terug van Hurghada en ben in FOT met een topic bezig. Ik kreeg de tip om hier ook ff een linkje te zetten omdat er misschien geinterresserden voor zijn Vakantie Hurghada

@ danos. Wij zijn met Oad geweest en niets dan lof daarvoor. Alles was heel goed georganiseerd, en de prijzen in vergelijk met andere reisorganisaties zeer redelijk. Ook voor de 2 excursies die we gedaan hebben, snorkelen en woestijnsafari.
pi_25264334
dat weet ik maargoed, die piramides bevinden zich toch een beetje in een uithoek voor wat wij willen doen. En luxor schijnt ook al prachtig te zijn, dus tja je moet toch keuzes maken.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:49:41 #168
52657 pea4fun
pi_25264457
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:39 schreef danos het volgende:
dat weet ik maargoed, die piramides bevinden zich toch een beetje in een uithoek voor wat wij willen doen. En luxor schijnt ook al prachtig te zijn, dus tja je moet toch keuzes maken.
Wees heel voorzichtig met eten als je naar Luxor of Caïro gaat. Er wordt door de GGD gezegd dat 70% diaree krijgt, wat wij hebben meegemaakt is dat 100% van de mensen die we spraken die daar geweest zijn diaree hebben gehad. Neem voldoende loperamide mee.
pi_25264512
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:49 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Wees heel voorzichtig met eten als je naar Luxor of Caïro gaat. Er wordt door de GGD gezegd dat 70% diaree krijgt, wat wij hebben meegemaakt is dat 100% van de mensen die we spraken die daar geweest zijn diaree hebben gehad. Neem voldoende loperamide mee.
*zucht*
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:56:24 #170
52657 pea4fun
pi_25264555
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:52 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

*zucht*
Ik heb niet heel het topic gelezen...al vaker gezegd zeker...oh well, een gewaarschuwd man telt voor 2.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 13:13:36 #171
52657 pea4fun
pi_25264756
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 17:35 schreef devv05 het volgende:

Bedankt alvast
Ik kom er net vandaan en zie dat je graag een uitgebeider antwoord wil.
-Het weer rond die tijd kan je online vinden http://www.weeronline.nl/Afrika.htm
-Met egyptische maatschappijen heb ik niet gevlogen, dus kan ik je geen antwoord geven.
-Als je naar Luxor gaat ga je in kolonne met meerdere bussen, en ook weer zo terug. Zelf een auto huren en op pad gaan wordt afgeraden. Al is het alleen maar om de rijstijl van de Egyptenaren. Het recht van de sterkste geld.
- Als tip. Er wordt op veel plekken gezegd dat ze als fooi graag 50 eurocentmuntjes hebben. Mijn ervaring is dat ze liever ponden hebben. Die muntjes moeten ze bij toeristen weer wisselen omdat de bank dat niet doet. Al zijn ze te beleefd om dat meteen te zeggen. Zorg dat je veel losse ponden hebt. Er wordt (vooral buiten de resorts) veel op fooi gerekend.
Verder kan je hier http://www.vakantiereiswijzer.nl/ ervaringen van andere mensen over de hotels lezen. En hier http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1860 vragen stellen en ervaringen lezen.
pi_25808099
Zo afgelopen woensdag geboekt met mijn vriendin::
15 daagse combinatiereis Nijlcruise/Rode zee (hurghada) via Nile Travel, kosten iets van 975 euro pp maar daar zit dan ook alles in (vp op boot, hp in resort, excursies, visum etc)

14 juli vertrek!! Eerst dus even wat excursies en de mooie dingen zien en daarna nog een weekje heerlijk relaxen in het Meliah Pharao resort in Hurghada, ziet er allemaal erg luxe uit dus dat gaat helemaal goedkomen!

Iemand ervaring met Nile Travel of het Meliah Pharao resort? Laat je horen!

* danos heeft er zin in
  maandag 28 maart 2005 @ 17:12:21 #173
52657 pea4fun
pi_25809514
quote:
Op maandag 28 maart 2005 16:15 schreef danos het volgende:
Zo afgelopen woensdag geboekt met mijn vriendin::
15 daagse combinatiereis Nijlcruise/Rode zee (hurghada) via Nile Travel, kosten iets van 975 euro pp maar daar zit dan ook alles in (vp op boot, hp in resort, excursies, visum etc)

14 juli vertrek!! Eerst dus even wat excursies en de mooie dingen zien en daarna nog een weekje heerlijk relaxen in het Meliah Pharao resort in Hurghada, ziet er allemaal erg luxe uit dus dat gaat helemaal goedkomen!

Iemand ervaring met Nile Travel of het Meliah Pharao resort? Laat je horen!

* danos heeft er zin in
Hier kan je wat reacties lezen voor je resort
http://www.vakantiereiswi(...)g/504/melia-pharaoh/
pi_25810911
quote:
Op maandag 28 maart 2005 17:12 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Hier kan je wat reacties lezen voor je resort
http://www.vakantiereiswi(...)g/504/melia-pharaoh/
k bedankt!! Superveel en goeie reacties!
  maandag 28 maart 2005 @ 18:53:59 #175
52657 pea4fun
pi_25811840
quote:
Op maandag 28 maart 2005 18:11 schreef danos het volgende:

[..]

k bedankt!! Superveel en goeie reacties!
Geeft je alvast een goed gevoel
pi_25852312
Er komt weer leven in dit topic
  woensdag 30 maart 2005 @ 12:09:52 #177
21210 Paladin82
In Black and White
pi_25852408
hmz moet toch even kwijt dat het voor mij nog maar 8 daagjes is voordat ik lekker on vak ga naar egypte . Meeste voorbereidingen zijn getroffen.

Nog even kleine tip heb op internet ook menig diarree verhaal gelezen en daaruit kwam toch altijd dat men aangeraden wordt nederlandse medicijnen mee te nemen die vervolgens niet helpen waardoor men altijd in de lokale apotheek terecht komt. Ik heb dit in turkije ook al mee gemaakt en ga dus in egypte direct de eerste de beste apotheek in voor medicatie. Daar je met een rondreis geen last van schijterij wil hebben . Naam van meest voorkomende medicijn tegen dit probleem is "Anital" dus misschien heeft iemand er nog iets aan.

Verder zal eind april als ik terug kom nog wel een verslagje worden gepost

P.S. Iemand idee waar ik nu beetje fatsoenlijke zonnebrand kan krijgen ipv dat gare Nivea?
pi_25853412
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:09 schreef Paladin82 het volgende:
hmz moet toch even kwijt dat het voor mij nog maar 8 daagjes is voordat ik lekker on vak ga naar egypte . Meeste voorbereidingen zijn getroffen.

Nog even kleine tip heb op internet ook menig diarree verhaal gelezen en daaruit kwam toch altijd dat men aangeraden wordt nederlandse medicijnen mee te nemen die vervolgens niet helpen waardoor men altijd in de lokale apotheek terecht komt. Ik heb dit in turkije ook al mee gemaakt en ga dus in egypte direct de eerste de beste apotheek in voor medicatie. Daar je met een rondreis geen last van schijterij wil hebben . Naam van meest voorkomende medicijn tegen dit probleem is "Anital" dus misschien heeft iemand er nog iets aan.

Verder zal eind april als ik terug kom nog wel een verslagje worden gepost

P.S. Iemand idee waar ik nu beetje fatsoenlijke zonnebrand kan krijgen ipv dat gare Nivea?
Over het algemeen valt het met diaree echt wel mee hoor... mensen laten zich snel gek maken. Als je gewoon water drinkt uit flessen met een verzegeling en je gaat niet bij de eerste de beste eetstalletjes je vol proppen, maar gewoon voedsel op de boot/in het hotel neemt verklein je het risico enorm.

Ik ben nu drie keer geweest en geen enkele keer (niemand in onze familie) diaree gehad.

Hoe lang ga je trouwens? Je hebt wel iets gezegd, maar ik ben te lui om terug te zoeken en waar heb je geboekt?

Ik zou in mei weer gaan, maar dit is verzet naar de zomervakantie, aangezien ik in mei drukke tentamenweken heb. Dus nu in de zomer Cairo/Luxor/Cruise en Hurghada , 15 dagen.

Ik kocht als ik lekker ging bakken daar bij het hotel altijd zonnebrandcreme (lees walnotenolie). Een Italiaans merk, erg goed.

Ga je een digi cam mee nemen? Ik ben nl. nog op zoek naar een goede voordat ik ga.

Veel plezier! en als je nog vragen hebt dan sta ik klaar om ze te beantwoorden
pi_25853425
Trouwens, voor de rokers onder ons is het daar echt een paradijs. Ik rook zelf niet, maar de kosten voor 1 pakje Marlboro zijn ¤1,17
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:24:17 #180
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25853848
Ik heb ook geen enkele keer diaree gehad. Heb zelfs water uit de kraan gedronken (in Cairo kan dat ook wel volgens mij, het is alleen niet erg lekker) en bij van die kleine eetstalletjes gegeten. Dat laatste kan wel (en is zelfs erg lekker), als je een beetje kijkt wat voor tent het is. Als het een goed lopende tent is, waar de doorlooptijd van het eten kort is (en dus niet de halve dag bij 40+ in de zon ligt ), is het risico erg klein dat je een probleem krijgt.
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:03:59 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25854841
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:24 schreef Hik het volgende:
Ik heb ook geen enkele keer diaree gehad. Heb zelfs water uit de kraan gedronken (in Cairo kan dat ook wel volgens mij, het is alleen niet erg lekker)
Sterker nog, het meeste water dat ze in Egypte in flesjes verkopen IS kraanwater uit Cairo
Mijn reisverslagen
pi_25854866
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:24 schreef Hik het volgende:
Ik heb ook geen enkele keer diaree gehad. Heb zelfs water uit de kraan gedronken (in Cairo kan dat ook wel volgens mij, het is alleen niet erg lekker) en bij van die kleine eetstalletjes gegeten. Dat laatste kan wel (en is zelfs erg lekker), als je een beetje kijkt wat voor tent het is. Als het een goed lopende tent is, waar de doorlooptijd van het eten kort is (en dus niet de halve dag bij 40+ in de zon ligt ), is het risico erg klein dat je een probleem krijgt.
Toch is het niet verstandig om water uit de kraam te drinken.... En die stalletjes, tja als je daar wat eet loop je onnodig risisco, maar de ene mens heeft er sneller last van dan de andere
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:08:51 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25854975
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:04 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Toch is het niet verstandig om water uit de kraam te drinken.... En die stalletjes, tja als je daar wat eet loop je onnodig risisco, maar de ene mens heeft er sneller last van dan de andere
Je moet JUIST gaan eten bij de kleine stalletjes waar de locals eten. Hoe drukker hoe beter. Dan weet je zeker dat het niet bedorven is.
De meeste mensen die ziek worden worden juist ziek doordat ze nergens durven te eten, dus s'avonds hebben ze zo'n honger dat ze maar een pak koekjes (ofzo) naar binnen stouwen. Als ik een week lang zo leef word ik inderdaad ook ziek.
Mijn reisverslagen
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:19:55 #184
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25855289
Bovendien kun je in die kleine eetstalletjes tenminste zien wat ze met je eten doen. Dat kun je van het gemiddelde toersitencentrum niet zeggen...
Maargoed... een aantal jaar in een studentenhuis wonen zorgt ook wel voor wat verdraagzaamheid in de darmflora!
pi_25855620
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je moet JUIST gaan eten bij de kleine stalletjes waar de locals eten. Hoe drukker hoe beter. Dan weet je zeker dat het niet bedorven is.
De meeste mensen die ziek worden worden juist ziek doordat ze nergens durven te eten, dus s'avonds hebben ze zo'n honger dat ze maar een pak koekjes (ofzo) naar binnen stouwen. Als ik een week lang zo leef word ik inderdaad ook ziek.
Jij hebt een hele andere manier van reizen. Ik ben niet echt voor het low budget reizen (no offense) Maar in een goed hotel met een 5 sterren doen ze toch echt niets verkeerds met je eten, daar kun je van uit gaan. Een eettentje in Cairo kun je minder uit op maken. Het kan dan wel druk zijn, maar als het merendeel Egyptenaren zijn maak je er dus nog niks uit op.

Dronk jij ook gewoon water uit de kraan?
pi_25855669
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Sterker nog, het meeste water dat ze in Egypte in flesjes verkopen IS kraanwater uit Cairo
Daarom koop ik ook alleen water met een verzegeling op de dop. Dat water is lekker!
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:37:34 #187
21210 Paladin82
In Black and White
pi_25855739
Naja de reden dat ik wat "Panisch" op diarree reageer is omdat ik last heb van PDS (Prikkelbaar Darm Syndroom), maargoed blij te horen dat jij er totaal geen last van hebt gehad

Ik ga 15 dagen waarvan 8 een rondreis zijn en de laatse 7 dagen lekker relaxed aan het strand van hurgada beetje duiken enz.

Ik neem een digitale camera mee en mijn vriendin ook heb zelf een Canon S70 beetje semi compact model met 7 mp en hoop functies, zij heeft een Canon ixus 40 heerlijk klein en snel en zeker een goede kwaliteit foto hangt er dus vanaf wat je ermee wilt. Ben zelf over bijde tevreden al vind ik wel dat de S70 voor zo'n nieuwe camera wat snelheid soms tekort komt.

Verder denk ik er ook aan daar creme te kopen misschien toch meer op die zon ingesteld dan de creme's hier, maar dat zie ik nog wel even

maar ik zal als ik terug ben nog wat foto's van verschillende cam's posten kan je zelf beslissen.
pi_25855876
Waar heb je geboekt?
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:51:03 #189
21210 Paladin82
In Black and White
pi_25856052
owja bij Evenements reizen schijnen wel goed te zijn

hotel voor de laatste 7 dagen is: Grand Plaza
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:42:41 #190
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25858677
Je kunt hier in Nederland prima zonnenbrand kopen hoor!
Ik ben niet zo merkvast, heb eigenlijk alles wel gebruikt: Nivea, Zwitsal, Delial... Héle prettige zonnebrand vind ik zelf van Vichi (verkrijgbaar bij apotheek). Maar de factor is een stuk belangrijker dan het merk, uiteindelijk...
  donderdag 31 maart 2005 @ 12:55:52 #191
21210 Paladin82
In Black and White
pi_25878594
Ben ik het niet geheel mee eens ik heb in cyprus nivea gehad en kruidvat eigen merk, met nivea verbrande ik super snel dit was factor 20 het kruidvat merk met factor 15 hield mij wel beschermd dus ben mede daarom geen fan van nivea, heb echter nu vision gevonden 1 keer smeren rest van de dag beschermd wel zo makkelijk.
pi_25976301
Ik ben momenteel bezig met het boeken van een reis in de zomer, Nijlcruise van Luxor naar Aswan van Aswan met de nachttrein naar Cairo en dan na 2 dagen nog 8 dagen in Hurghada.
  vrijdag 8 april 2005 @ 10:14:50 #193
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_26066545
quote:
Doden en gewonden door bomaanslag in Caïro

Uitgegeven: 7 april 2005 21:51

CAIRO - Door een bomaanslag op een toeristische markt in het historische centrum van Caïro zijn donderdagmiddag zeker twee buitenlanders om het leven gekomen, een Amerikaan en een Française. Dat heeft de politie van de Egyptische hoofdstad gemeld. Achttien mensen raakten gewond.

Volgens een politiefunctionaris heeft een vrouwelijke voetganger de bom in de menigte gegooid. Eerder had de politie gemeld dat een motorrijder de dader was. Er stond wel een motor op de plek van de explosie, maar die had niets met de aanslag te maken, aldus de zegsman.

Het ging om de mark van Khan al-Khalili.
Raar idee en vreselijk voor zowel de toersiten in kwestie als voor de Egyptenaren. Ze zijn zo afhankelijk van toerisme dat de stress weer behoorlijk toegeslagen zal zijn...

In december waren er nog steeds (na de aanslag van 7 jaar geleden) overal controleposten vanwege de vrees voor zoiets. Bij een tripje de woestijn in gaf mijn chauffeur aan de politie door dat ik zijn vriendin was, om te voorkomen dat we drie kwartier moesten wachten op een politieescorte. Nu zullen ze wel weer veel strikter worden...
pi_26127793
ik ben eigenlijk benieuwd wat voor prijzen ik kan verwachten voor bijvoorbeeld drinken in die resorts. Zit op basis van halfpension in zo'n resort in hurghada en dus moet ik nog wel ff voor mijn drankjes zorgen.
Wat kost een colaatje/biertje daar ongeveer?
pi_26141675
quote:
Op zondag 10 april 2005 18:33 schreef danos het volgende:
ik ben eigenlijk benieuwd wat voor prijzen ik kan verwachten voor bijvoorbeeld drinken in die resorts. Zit op basis van halfpension in zo'n resort in hurghada en dus moet ik nog wel ff voor mijn drankjes zorgen.
Wat kost een colaatje/biertje daar ongeveer?
Een cola kostte in ons hotel 7 pond, dat is niet een 1 euro. Bier was 12 pond.
pi_26141788
Ik ben laatst 8 dagen naar Hilton Long Beach in Hurghada geweest, superr mooi hotel! All inclusive, dus was erg handig! We hebben alle activiteiten (snorkelen, op een quat door de woestijn en een dag naar Luxor) via het hotel geboekt.. echt goed geregeld!
pi_26141950
Toevallig met een Egyptische vliegmaatschappij? Ik ga de eerste week van Mei een week naar Hurghada en ben wel benieuwd of die dingen een beetje in de lucht blijven zeg maar
pi_26147175
Egyptisch bierrrrr is lekker. Ik heb thuis nog een fles te staan, halve liters van Stella, Egyptisch Stella wel te verstaan!
pi_26177368
quote:
Op maandag 11 april 2005 10:16 schreef susiebel het volgende:

[..]

Een cola kostte in ons hotel 7 pond, dat is niet een 1 euro. Bier was 12 pond.
ah klinkt goed!! Heb er echt zooveel zin in
pi_26190137
Ik heb een reis geboekt naar Egypte. Helaas vertrek ik pas op 23 maart 2006. Dit is een speciale eclipsreis van Djoser. Kan nu al niet meer wachten.
pi_26468148
dubbel
pi_26468157
Iemand ervaring met Air Memphis? Want ik hoor niet hele positieve dingen over die Egyptische vliegmaatschappijen.. Ik vlieg er volgende week mee naar Hurghada. Wel zin in!
pi_26470347
quote:
Op maandag 11 april 2005 10:30 schreef devv05 het volgende:
Toevallig met een Egyptische vliegmaatschappij? Ik ga de eerste week van Mei een week naar Hurghada en ben wel benieuwd of die dingen een beetje in de lucht blijven zeg maar
Heey! Ja met een Egyptische maatschappij... ik weet eigenlijk niet welke, we waren gewisseld ofzo! Vreemde zaak Maar was allemaal wel goed geregeld hoor, veel plezier!!
  maandag 25 april 2005 @ 10:37:50 #204
21210 Paladin82
In Black and White
pi_26492701
Goed ik ben na 15 dagen Egypte alweer 3 dagen terug in het koude Nederland. Heb het tijdens mijn vakantie echt helemaal tegek gehad, heel veel van het land gezien en meegemaakt.
Verder raad ik iedereen aan zo'n rondreis aan, maar zorg wel dat je erna nog een weekje rust hebt, want het is echt vermoeiend.

Ik ben met evenements reizen gegaan en hadden een groep van 8 man heerlijk rustig, was echt helemaal ok, verder heeft 6 van de 8 mensen last gekregen van diaree, waaronder ik. Tis ff vervelend maar met de lokale medicijnen en wat imodium ben je zo weer van het probleem af. Ik heb toch echt zwaar op mijn eten en drinken gelet, maar ook de warmte zal wel hebben mee gewerkt. Al met al raad ik iedereen zo'n vakantie aan
pi_26492782
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:37 schreef Paladin82 het volgende:
Goed ik ben na 15 dagen Egypte alweer 3 dagen terug in het koude Nederland. Heb het tijdens mijn vakantie echt helemaal tegek gehad, heel veel van het land gezien en meegemaakt.
Verder raad ik iedereen aan zo'n rondreis aan, maar zorg wel dat je erna nog een weekje rust hebt, want het is echt vermoeiend.

Ik ben met evenements reizen gegaan en hadden een groep van 8 man heerlijk rustig, was echt helemaal ok, verder heeft 6 van de 8 mensen last gekregen van diaree, waaronder ik. Tis ff vervelend maar met de lokale medicijnen en wat imodium ben je zo weer van het probleem af. Ik heb toch echt zwaar op mijn eten en drinken gelet, maar ook de warmte zal wel hebben mee gewerkt. Al met al raad ik iedereen zo'n vakantie aan
klinkt relaxed, waar ben je allemaal geweest?
  dinsdag 26 april 2005 @ 09:43:33 #206
21210 Paladin82
In Black and White
pi_26513672
Kay,
- we zijn geland in luxor en vervolgens daar 1 hotel overnachting gehad
- Volgende ochtend in convooi naar aswan gereden en op de nijlcruise ingechecked daar een feluca? toch gedaan, en rest van de dag relaxen.
- Volgende dag onvoltooide obelisk, aswan high dam en de tempels van filee? bezocht en vervolgens gaan varen om later in de middag de tempel van com ombo te bezoeken
- Weer varen en in de vroege morgen naar de tempel van Edfu, daarna hele dag rust en genieten van de nijl.
-laatste cruisedag Luxor, vallei der koningen, tempel van hatsjepsoet?, colossen van memnos, karnak tempen, tempel van luxor.
- nachttrein naar cairo, daar het museum van mephis gezien, trap peramide, piramides van Gizeh en de sphinx.
- hotel overnachting in cairo toen de volgende dag mohammed ali moskee gezien, khan el kalili? bazaar en het egyptisch museum. Toen nog even papirus en goud bazaar bezocht en hadden we nog in 1 nacht in cairo voor de bus naar hurghada.
- 6 uur durende busreis naar hurghada en de laatste 7 dagen daar heerlijk in een 5* all in hotel vertoeft

oftewel de reis was Amsterdam - >Luxor -> Aswan > Edfu -> Luxor -> Cairo -> Hurghada -> Amsterdam
pi_26521380
damn klinkt inderdaad erg vol (maar wel relax!) , en dan kan je die laatste 7 dagen wel gebruiken, wij hebben het iets rustiger met nijlcruise van een week en dan 7 dagen rode zee hurghada
pi_26574750
Heeft iemand enig idee hoe hoog/laag de temperatuur in de Nijl vallei is in juli? Ik bedoel, is het een beetje te harden...?
pi_26579694
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:24 schreef EmPulSe het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe hoog/laag de temperatuur in de Nijl vallei is in juli? Ik bedoel, is het een beetje te harden...?
Ach bij water in de buurt is het meestal wel wat beter te harden, en tja als je turkije al eens hebt meegemaakt in juli zal dit niet veel anders zijn
  donderdag 28 april 2005 @ 20:45:30 #210
38433 snijder
snijderdotcom
pi_26579848
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:24 schreef EmPulSe het volgende:
Hangt er een beetje van af. Wat vindt jij nog te harden?

Wij waren vorig jaar begin maart in Luxor en hebben het behoorlijk warm gehad. Zo warm dat ik niet meer in de zon wilde staan in ieder geval.

Denk dat het in juni al behoorlijk warm kan zijn en dat je dan niet meer vol in de zon op het zonneterras van de boot gaat zitten. Zelfs al zit je op de Nijl en zal er wel wat wind staan.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_26590949
Morgen vlieg ik naar Hurghada met Air Memphis Heb er erg zin in en ben erg benieuwd wat ik ervan kan verwachten, hoop alleen dat die vliegmaatschappij ook een beetje redelijk is, hoor er erg wisselvallige dingen over.
pi_26594233
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:26 schreef devv05 het volgende:
Morgen vlieg ik naar Hurghada met Air Memphis Heb er erg zin in en ben erg benieuwd wat ik ervan kan verwachten, hoop alleen dat die vliegmaatschappij ook een beetje redelijk is, hoor er erg wisselvallige dingen over.
Relax, hoelang ga je? Ik ga in de zomer ook een weekje naar hurghada na een nijlcruise, laat ff weten hoe het is als je terugbent!! En waar slaap je?
pi_26594809
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 12:29 schreef danos het volgende:

[..]

Relax, hoelang ga je? Ik ga in de zomer ook een weekje naar hurghada na een nijlcruise, laat ff weten hoe het is als je terugbent!! En waar slaap je?
Gaan van zaterdag tot zaterdag. Ben erg benieuwd en heb geen idee wat ik ervan moet verwachten. We zitten in Hilton Resort Hurghada, schijnt wel mooi te zijn daar

Ik laat zeker nog weten hoe het was
pi_26596162
De Hurghada Hilton's zijn te Nederlands, niet gewoon daar...
Ik ga naar een hotel met een koraalrif voor de deur, ben ff de naam kwijt . Meer Russen daar dan Nederlands, iets datik wel prettig vind...
pi_26667866
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 13:44 schreef EmPulSe het volgende:
De Hurghada Hilton's zijn te Nederlands, niet gewoon daar...
Ik ga naar een hotel met een koraalrif voor de deur, ben ff de naam kwijt . Meer Russen daar dan Nederlands, iets datik wel prettig vind...
toevallig meliah pharao? daar gaik van de zomer iig wel heen en die heeft ook een rif voor de deur
pi_26845638
Was een prima hotel en een hele gave vakantie, ook veel koraal voor de deur

Zat trouwens in Hilton Long Beach en niet Hilton Resort. En Air Memphis valt ook nog wel mee..
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:44:54 #217
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_26878245
Wij gaan begin augustus 12 daagjes naar Hurghada lekker All in niksen. Hotel Aida Verdi ;-)
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
pi_26879664
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:44 schreef Paperclipjes het volgende:
Wij gaan begin augustus 12 daagjes naar Hurghada lekker All in niksen. Hotel Aida Verdi ;-)
Pff, sterkte.. Zal lekker warm zijn dan, vond het nu af en toe al moeilijk uit te houden
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:30:20 #219
26663 Paperclipjes
pi_26881246
Ben 2 jaar terug ook geweest in dezelfde periode. Ik vind het allemaal wel mee vallen met de tempratuur. Goed smeren en wanneer de zon te sterk is lekker onder een parasolletje gaan zitten of een duikje nemen.
pi_26890838
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:51 schreef danos het volgende:

[..]

-
Iemand ervaring met niletravel.nl?

Ik weet dat Danos ervaring heeft met niletravel.nl, ze zien er professioneel uit, maar vragen beantwoorden ho maar.

Danos heb je al iets van papierwerk binnen gekregen van n-t.nl?
pi_26952948
ja ik heb via de mail en via de post reactie gehad met een factuur en reisinfo. Eerste aanbetaling al gedaan, nu straks nog voor 1 juni de grote hap. OEF ff 860 eurootjes pp
  donderdag 12 mei 2005 @ 21:45:13 #222
104543 Marseille
Allons enfants de la patrie...
pi_26958068
hoi
ik wil met een vriend deze zomer naar egypte.. ik heb verschillende topics al gelezen voor de nodige info over dit prachtige land, ik heb alleen nog 1 vraagje hebben jullie tips wat betreft goedkope reisbureaus die reizen naar egypte aanbieden? is d-reizen de goedkoopste, of zijn er goedkopere?
.
pi_26965403
tja dan moet je eerst ff wat meer vertellen wat je wil, voor een gewone 8 daagse reis naar het strand zul je bij reisbureaus als d-reizen enz wel wat goedkoops kunnen vinden, voor rondreizen ligt dat weer iets anders.

Kheb zelf via nile-travel geboekt (8 dagen nijlcruise-7 dagen rode zee) en die vond ik wel goed qua prijs. Maarja dmv het geniale internet is een boel te vinden
pi_27056122
Wij zitten te twijfelen waar we heen zullen gaan met vakantie, egypte lijkt me wel wat want, goedkoop, mooi, lekker weer en een mooie helblauwe zee of niet? Naar welke plaats moeten we gaan als we die helblauwe zee en witte stranden willen?
En wat ik ook eens heb gehoord is dat je geheid ziek wordt van de (on)hygiëne daar, hoe zit dit?
  maandag 16 mei 2005 @ 17:35:21 #225
21210 Paladin82
In Black and White
pi_27057855
Ziek worden heeft voornamelijk te maken, met de temp verschillen binnen en buiten, en soms idd het eten maar als je gewoon goed water drinkt en een beetje oplet heb je imho bijna nergens last van.
En als je er wel last van krijgt gewoon even langs de locale apotheek wandelen ben je er zo vanaf. Verder vond ik hurghada best wel een aardige badplaats, tis redelijk toeristisch, maar de hotels enz zijn er goed.
pi_27059262
En de zee? Ik droom van zo'n zee:

dinsdag 17 mei 2005 @ 09:52:19 #227
21210 Paladin82
In Black and White
pi_27075598
Haha,
De zee is idd heel erg mooi en blauw, hij wordt wel snel diep dus tis al snel donker blauw, verder was het water toen ik er was nog erg koud, dus heb er buiten mijn ene duik dag niet in gezwommen.
Onderwater wereld is wel geweldig dus ga zeker een keer snorkelen, of nog beter duiken (dan zie je meer) ik zal tzt nog wel even kijken of ik foto thuis heb van de zee, al kan je die genoeg vinden hoor op inet.
Alleen 1 ding verwacht geen parel witte zand stranden tis toch allemaal wat bruiner en groffer zand.
pi_27080374
Zoiets?

Een paar van de vele vakantiefotos in Egypte, 2 weken geleden.. Kon ik er maar weer terug heen

Prachtig heldere zee in iedergeval.. Je liep en zwom tussen de vissen en het koraal is er prachtig
  dinsdag 17 mei 2005 @ 14:27:42 #229
21210 Paladin82
In Black and White
pi_27083299
Zeg, aan dit soort foto's heb ik geen behoefte hoor
Doet me weer te erg beseffen dat ik alweer 4 weken in het koude nederland zit en me alweer lekker zit te maken met mijn volgende vakantie ergens in het najaar.

Hmz wat zou het toch mooi zijn om gewoon duik instructeur ofzo daar te zijn
pi_27087584
Ik zit mezelf ook weer te pijnigen hoor
pi_27091187
OMG
pi_27096343
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:30 schreef heaven7 het volgende:
En de zee? Ik droom van zo'n zee:

[afbeelding]

http://www.tadtravel.nl/photos/dominicaanse%20republiek%201. jpg

Das niet echt Egypte he?
pi_27096435
Nee, dominicaanse republiek Er staat ook dat ik van zo'n zee droom, niet dat dat egypte is
pi_27118868
Hmm, naar welke plaats kun je het beste gaan voor een ordinaire zon, zee en strandvakantie aan zo'n mooie lichtblauwe zee?
pi_27126589
Wie weet mij een reisorganisatie te noemen die culturele jongerenreizen naar Egypte aanbiedt?
pi_27289331
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:47 schreef jeoren het volgende:
Wie weet mij een reisorganisatie te noemen die culturele jongerenreizen naar Egypte aanbiedt?
Shoestring
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:40:18 #237
21210 Paladin82
In Black and White
pi_27301145
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:49 schreef heaven7 het volgende:
Hmm, naar welke plaats kun je het beste gaan voor een ordinaire zon, zee en strandvakantie aan zo'n mooie lichtblauwe zee?
Hurghada of sharm gewoon reisgids halen en kijken, als je ook nog uit wil gaan blijven alleen deze 2 plaatsen over. De rest zijn plaatstjes met luxe hotels, maar meer dan dat ook niet.
pi_27301401
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:49 schreef heaven7 het volgende:
De foto's die ik hierboven postte waren gemaakt in/bij Hurghada
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:06:06 #239
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27301908
Net een twee dagen terug uit El Gouna, vlak boven Hurghada. Super helder water hoor. Wel totaal aangelegd voor de toeristen, maar niettemin ontzettend mooi. Practisch alles ligt aan het water, doordat ze een soort kanalen hebben gegraven. Van vrijwel elk hotel kan je gratis met een motorbootje naar een centraal zandstrandeiland, met een piertje wat een flink aantal meters de zee inloopt, voorbij een rif. Toen wij er waren, was het redelijk rustig, zodat er altijd wel ergens een bedje onder een parasol vrij was. De meeste kaaskoppen bleven toch bij het zwembad liggen en hadden zelfs om half acht hun plekje al gereserveerd middels een handdoekje. Zo´n 33 graden overdag , Ruim 20 's nachts. Grof zand overal, met aan de waterrand wat stenen, maar niet hinderlijk. Redelijk wat kwalletjes, ook bij de snorkeltrip, maar gelukkig zijn die compleet onschuldig.
Welkom bij de V&D der webfora.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:51:54 #240
52657 pea4fun
pi_27309286
Ook in de zee is het erg helder

Gemaakt in februari.
  woensdag 25 mei 2005 @ 09:19:21 #241
26663 Paperclipjes
pi_27329712
Heeft er iemand meer foto's van zijn of haar Hurghada avontuur online staan???
  woensdag 25 mei 2005 @ 09:56:46 #242
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27330737
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 09:19 schreef Paperclipjes het volgende:
Als ik dit weekend tijd heb, zal ik wat van El Gouna, vlak erboven, inscannen.

Ook leuk voor de Egyptegangers: Karkadeh: Hibiscus thee uit Egypte. Over de Hibiscusthee/ Karkadeh, wat ze daar drinken.
  woensdag 25 mei 2005 @ 17:24:09 #243
52657 pea4fun
pi_27346021
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 09:19 schreef Paperclipjes het volgende:
Ja op mijn site, en dan het linkje egypte. Zie sig.
  donderdag 26 mei 2005 @ 09:13:58 #244
26663 Paperclipjes
pi_27364725
Leuk! Ik zal ook wat plaatsen als ik terug ben.... al duurt dat nog zo laaaaaaaaangg.....
pi_27439416
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 21:45 schreef Marseille het volgende:
hoi
ik wil met een vriend deze zomer naar egypte.. ik heb verschillende topics al gelezen voor de nodige info over dit prachtige land, ik heb alleen nog 1 vraagje hebben jullie tips wat betreft goedkope reisbureaus die reizen naar egypte aanbieden? is d-reizen de goedkoopste, of zijn er goedkopere?
Zaterdag 28/5 een reis geboekt voor volgende zaterdag 4/6 , 8 dagen naar Hurghada. Vertrek vanuit Brussel - Zaventem. speciale actie voor ganse maand juni. via www.godirect.be
prijs 444 euro all in (behalve visum) voor 2 personen, half pension 4 ****
kan nog veel goedkoper indien je enkel ontbijt neemt en hotel met ** of *** sterren.
één nadeel: hotel onbekend tot landing in Hurghada. Voor die prijs kan er niet veel tegenvallen

Heb het enkele maanden terug ook eens gedaan voor Lanzarote. Was zeer goed meegevallen. Was toen mooi ***** sterren hotel, Riu Palace.
Ben benieuwd naar volgende week.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:47:50 #246
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27439633
Het wordt nu wel steeds warmer, vanaf mei tot oktober is het eigenlijk al té warm. Helaas heeft niet iedereen de kans om buiten onze zomervakantie te gaan, maar het is echt wel aan te raden.

Fototopic in zomerse style voor twee foto's die wel duidelijk maken hoe helder de Rode zee is!
  zondag 29 mei 2005 @ 11:12:23 #247
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27446896

Op een 4 , 5 meter diepte bij het snorkelen: Nemo!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:35:53 #248
26663 Paperclipjes
pi_27699865
Nog meer Fokkers die deze zomer naar Egypte gaan?
pi_27704024
Jazeker.. in augustus naar Cairo en misschien Luxor.. Maar Shoestring is wel duur..
pi_27710109
Jazeker,

Ik ga 21 juli een weekje cruisen en nog een weekje duiken.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:17:44 #251
26663 Paperclipjes
pi_27712312
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:16 schreef EmPulSe het volgende:
Jazeker,

Ik ga 21 juli een weekje cruisen en nog een weekje duiken.
Waar ga je duiken?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:28:47 #252
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_27712793
5 juli voor 15 dagen naar Hurghada
Where law ends, tyrrany begins.
pi_27715061
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:17 schreef Paperclipjes het volgende:

[..]

Waar ga je duiken?
Dahab
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:49:40 #254
48645 Farao
pi_27715470
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 09:35 schreef Paperclipjes het volgende:
Nog meer Fokkers die deze zomer naar Egypte gaan?
Farao gaat weer 7 weken van z'n eigen land genieten
pi_27719176
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:49 schreef Farao het volgende:

[..]

Farao gaat weer 7 weken van z'n eigen land genieten
Waar kom je precies vandaan dan Farao?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 22:27:32 #256
48645 Farao
pi_27724862
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:02 schreef EmPulSe het volgende:

Waar kom je precies vandaan dan Farao?
Port Said
pi_27741322
Hoi,
Ik wil rond 4 juli naar Egypte maar ik kan alleen niet kiezen naar waar :-)
In ieder geval aan de kust.
Sharm el sheik leek me erg leuk maar ik vraag me af of je van daaruit makkelijk een dagje naar Luxor kan, het lijkt me nogal ver ...

even mijn eisen op een rijtje zetten:
- snorkelen
- paardrijden
- met een quad door de woestijn
- een dagje luxor of Caïro
- liefst ook wat winkeltjes / marktjes in de buurt

zo, iemand een idee waar ik het best naartoe kan gaan?

groetjes
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:34:00 #258
102511 Daiha
pi_27741638
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:24 schreef moon1702 het volgende:
Hoi,
Sharm el sheik leek me erg leuk maar ik vraag me af of je van daaruit makkelijk een dagje naar Luxor kan, het lijkt me nogal ver ...

- snorkelen
- paardrijden

groetjes
Vanuit Sharm zal ik geen dagje naar Luxor gaan als ik jou was....... daar zit een zee'tje tussen.

Als ik zo naar jouw eisen kijken, dan zal ik maar gewoon naar Hurghada gaan, van daaruit is van alles te doen.
Tranendal
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:34:49 #259
26663 Paperclipjes
pi_27741671
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:24 schreef moon1702 het volgende:
Hoi,

- snorkelen
- paardrijden

groetjes
Je kunt beter naar Hurghada gaan. Ik geloof niet dat een excursie van Sharm naar Luxor er in zit.
Kijk eens op www.hurghada-excursie.nl dat is een stuk goedkoper dan via je reisbureau.
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:35:51 #260
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27741705
Luxor is voor veel badplaatsen ver hoor. Je zit gewoon een tijdje in een bus, maar het is wel de moeite. Wel is het behoorlijk warm in Luxor, zeker nu...

Persoonlijk ben ik in El Gouna geweest, iets boven hurghada, dat is helemaal alleen voor de toeristen gebouwd. Wel heel mooi en je bent zo in Hurghada als je naar een iets grotere stad wilt. El Gouna zelf heeft ook al redelijk wat winkeltjes, maar voor al op toeristen gericht dus. Snorkelen kan makkelijk, er loopt een pier helemaal de zee in vanaf het gezamelijke strand, of je doet een snorkeltrip (of twee), zeker een aanrader. Wij gingen met een boot met een zestal duikers en een 8 tal snorkelaars naar twee riffen op 1.5 uur varen, heerlijk.
Dat gezamelijke strand is te bereiken middels de vele gratis bootjes vanaf vele hotels, die eigenlijk allemaal aan het water liggen door kanalen. Enige nadeel is de iets langere transfers naar luchthaven en sommige uitstapjes. Die dingen die jij noemt, kunnen overal wel. Ik ben een dagtrip met jeep de woestijn ingeweest, maar dat kon ook met 1 of tweepersoons quad.

Hotel Panorama Bungalow Resort trouwens, een 9 maanden oud. Grote kamers met als je geluk hebt een bungalow aan het water, maar verschillen aan de binnenkant niet veel van de gewone kamers.
pi_27741717
is hurghada niet te toeristische, heb me laten vertellen dat het er ook erg vuil is ...
pi_27741843
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:36 schreef moon1702 het volgende:
is hurghada niet te toeristische, heb me laten vertellen dat het er ook erg vuil is ...
Is wel toeristisch ja, zeker het nieuwe gedeelte.. Vuil is het er niet. En in de stad kom je toch (als het goed is) bijna niet.
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:42:16 #263
102511 Daiha
pi_27741951
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:36 schreef moon1702 het volgende:
Ja het is er wel een beetje smutzig, maar ja wij zijn ook weinig gewend als Nederlanders.
De hotels zijn wel erg mooi en netjes.

Toeristisch is het wel, alles is gericht op jou als toerist. Dat wil zeggen opdringerige verkopers ed.
Dat kan redelijk irritant zijn.
Tranendal
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:43:26 #264
102511 Daiha
pi_27741999
Trouwens, ik ben in het Grand Resort geweest, echt een aanrader. Supermooi en schoon hotel met vriendelijk personeel. Je waant je echt in een oosters paleis.
Tranendal
pi_27742216
kan je eigenlijk met dolfijnen zwemmen in Egypte? Lijkt me wel heel leuk :-)
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:53:58 #266
102511 Daiha
pi_27742413
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:49 schreef moon1702 het volgende:
kan je eigenlijk met dolfijnen zwemmen in Egypte? Lijkt me wel heel leuk :-)
Als je mazzel hebt.

Wij hadden dat geluk niet
Tranendal
pi_27742516
maar je hebt ze wel gezien? is toch ook al iets :-)
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:22:43 #268
102511 Daiha
pi_27743476
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:56 schreef moon1702 het volgende:
maar je hebt ze wel gezien? is toch ook al iets :-)
Nee was dat maar waar

De kans is ook niet zo groot daar voor de kust.
Tranendal
pi_27743711
das wel erg jammer...
nog een vraagje: Marsa Alam, is dat iets? waarschijnlijk iets rustiger maar ik vermoed dat er ook veel excursies mogelijk zijn van daaruit.
pi_27744032
wordt ook niets, net ergens gelezen dat daar helemaal niks te doen is behalve duiken.
Ik begin te denken dat Hurghada of El gouna het beste is voor mij :-)
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:36:58 #271
102511 Daiha
pi_27744044
Marsa Alam zegt mij niets......
Tranendal
pi_27744086
dat zegt genoeg denk ik :-)
  woensdag 8 juni 2005 @ 15:38:54 #273
26663 Paperclipjes
pi_27744125
Kijk even op www.egyptevakantie.nl daar staat veel informatie op. Je kunt ook kijken op www.sunweb.nl ik weet alleen niet of dat zij ook reizen naar Marsa Alam aanbieden.

Hurghada is zeker geen verkeerde plaats om naar toe te gaan. Veel excursies mogelijk en goedkoper dan de overige plaatsen.
pi_27747042
bedankt! op die eerste site staan hele interessante rondreizen, nijlcruis in combinatie met de rode zee en zo. Is wel wat duurder natuurlijk maar dan heb je ook heel wat gezien.
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:03:54 #275
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27747196
Het lijkt vooral vies door de "onafgebouwde" gebouwen. Allemaal plat dak, waar de stukken staaldraad nog uit steken. Dat is alleen express, zo kan een zoon er gewoon een verdieping opzetten later. El Gouna heb je dat niet, dat is dus geheel hotel en toebehoren. Aan de ene kant jammer, je voelt je echt toerist, maar wel o zo lekker.
pi_27767096
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 15:22 schreef Daiha het volgende:

[..]

Nee was dat maar waar

De kans is ook niet zo groot daar voor de kust.
Als je de zee opgaat met zo'n snorkeltocht is de kans juist heel groot dat je dolfijnen ziet, bij ons stond er helaas teveel wind Maar met dolfijnen zwemmen zal niet gaan.

Let trouwens goed op het eten (en het water uiteraard), daar in Egypte. Wij zaten in een Hilton Resort maar ik heb nu (ruim 3 weken later) nog steeds last van m'n buik.
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:22:41 #278
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27768760
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:25 schreef devv05 het volgende:

[..]

Als je de zee opgaat met zo'n snorkeltocht is de kans juist heel groot dat je dolfijnen ziet, bij ons stond er helaas teveel wind Maar met dolfijnen zwemmen zal niet gaan.

Let trouwens goed op het eten (en het water uiteraard), daar in Egypte. Wij zaten in een Hilton Resort maar ik heb nu (ruim 3 weken later) nog steeds last van m'n buik.
ja, ik vraag me af of dat nou eigenlijk vooral komt door de olie en de kruiden, of simpelweg toch door het weer. Zei de GGD niet dat iets van 80% oid buikklachten krijgt? Zoalng het er niet constant ultra dun en waterig uitloopt en je de WC niet red, is er niet echt veel om je zorgen om te maken. Lastig, dat wel. Gewoon van die pilletjes ervoor meenemen (voor de zekerheid ook ORS), gebruik de pillen echter alleen als het echt nodig is, een dagtrip naar Luxor of richting bedoïden oid.
  donderdag 9 juni 2005 @ 13:57:47 #279
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_27773428
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:03 schreef gr8w8 het volgende:
Allemaal plat dak, waar de stukken staaldraad nog uit steken. Dat is alleen express, zo kan een zoon er gewoon een verdieping opzetten later.
Ik heb me in twee verschillende landen laten vertellen dat dit vooral een belasting-technische reden heeft, dan is het 'nog niet af' en dan hoef je geen belasting te betalen ofzo
  donderdag 9 juni 2005 @ 14:18:36 #280
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27774156
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 13:57 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik heb me in twee verschillende landen laten vertellen dat dit vooral een belasting-technische reden heeft, dan is het 'nog niet af' en dan hoef je geen belasting te betalen ofzo
Dat is in elk geval in Turkije, maar hier was het expliciet om de mogelijkheid voor een extra verdieping over te laten.
  donderdag 9 juni 2005 @ 15:03:26 #281
26663 Paperclipjes
pi_27775748
Ook in Egypte betaalt men geen belasting voor huizen waar geen dak op zit.
pi_27836186
vraag: Als je wil paardrijden in de woestijn, moet je het dan kunnen? Of mogen beginners ook mee?
Ik kan paardrijden maar vriendjelief niet vandaar dus de vraag :-)
  maandag 13 juni 2005 @ 08:42:26 #283
26663 Paperclipjes
pi_27876985
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:47 schreef moon1702 het volgende:
vraag: Als je wil paardrijden in de woestijn, moet je het dan kunnen? Of mogen beginners ook mee?
Volgens mij niet, het gaat niet zo hard. Ik zou wel even die paarden van te voren checken, sommige hebben kapotte "benen" dat wil je niet erger maken.
  maandag 13 juni 2005 @ 10:20:53 #284
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27878855
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:47 schreef moon1702 het volgende:
Nee, als je het niet kunt is het geen probleem. Het is wel leuker als je het een beetje kunt, want keihard racen door de woestijn is wel heel leuk!
Maar je krijgt sowieso een gids mee die je in eerste instantie een beetje in de gaten houdt, afhankelijk van hoe lekker het gaat. Ik vond het een geweldige manier om de piramides te zien. Wel heel vroeg gaan!!

Paarden checken is inderdaad een goed idee. Sommige beesten worden echt nogal slecht behandeld of zijn vel over been. Dan beter ietsje meer betalen voor een gezond en goed behandeld dier!
  maandag 13 juni 2005 @ 12:37:47 #285
26663 Paperclipjes
pi_27883116
Een Egyptenaar denkt vaak dat de arbeid niet door zijn ezel, kameel, paard etc wordt geleverd maar door hemzelf.
  maandag 13 juni 2005 @ 14:11:57 #286
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27886730
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:37 schreef Paperclipjes het volgende:
Een Egyptenaar denkt vaak dat de arbeid niet door zijn ezel, kameel, paard etc wordt geleverd maar door hemzelf.
Ik kan het ze moeilijk kwalijk nemen eerlijk gezegd. Het is moeilijk om te zien als je in een land als Nederland bent opgegroeid, maar de meeste mensen in Giza stad hebben nu eenmaal wel wat andere prioriteiten dan dierenwelzijn. Om over andere delen van Egypte maar niet te spreken.
  maandag 13 juni 2005 @ 15:04:20 #287
26663 Paperclipjes
pi_27888668
quote:
Op maandag 13 juni 2005 14:11 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik kan het ze moeilijk kwalijk nemen eerlijk gezegd. Het is moeilijk om te zien als je in een land als Nederland bent opgegroeid, maar de meeste mensen in Giza stad hebben nu eenmaal wel wat andere prioriteiten dan dierenwelzijn. Om over andere delen van Egypte maar niet te spreken.
Klopt wat je zegt. Maar als de kinderen van een koetsier achter een dikke breedbeeld met een ps2 zitten dan vraag ik me af wat zijn nieuwe prioriteiten zijn. Een Xbox360?
pi_27892731
tuurlijk, hoe sneller hoe leuker :-)
maar ik zal mijn vriend dan nog wel wat les geven, zodat hij meekan.
pi_27892805
Ohja en mss even melden dat het Sharm el sheik wordt, dus geen piramides, dan zal dan voor een volgende keer zijn.
We hebben vooral naar de prijs gekeken en nu gaan we dus eens kijken of Egypte ons bevalt en indien ja kunnen we nog wel eens terug voor een wat 'sjiekere' rondreis maar dan eerst wat sparen.
Maar er lijken nog heel veel andere leukere dingen te doen zijn dan piramides te bekijken.
Snorkelen bvb, nog nooit gedaan en het lijkt me wel super om al die gekleurde visjes gade te slaan.
verder tips over die streek zijn nog altijd welkom hoor.
Het hotel wordt Amar Sina, beetje sprookjesachtig
  maandag 13 juni 2005 @ 17:13:27 #290
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27893029

Snorkelen is inderdaad tof! Gewoon twee keer een snorkeltrip boeken, dat is niet zo heel duur, maar zeker de moeite waard. Je gaat dan met een boot de rode zee op, richting echte riffen. Lekker dobberen en veel meer vis dan aan de kust. Wel goed insmeren, of liefst een shirt aan in het water.
pi_27893118
verbrand je eigenlijk veel sneller daar dan hier?
Ben nogal gevoel aan het kreeft-effect vandaar, nu ben ik wel al vrij bruin (door puva) dus ik denk dat het nu wel minder zal zijn.
Maar t-shirt is wel een goede tip!
  maandag 13 juni 2005 @ 23:11:01 #292
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_27904560
Moet je echt naar Cairo voor Piramides?
  dinsdag 14 juni 2005 @ 08:29:38 #293
26663 Paperclipjes
pi_27909207
quote:
Op maandag 13 juni 2005 23:11 schreef Gunner het volgende:
Moet je echt naar Cairo voor Piramides?
Nee je kunt ook naar Disney.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 08:32:49 #294
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27909231
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 08:29 schreef Paperclipjes het volgende:

[..]

Las Vegas waarschijnlijk ook wel. We hebben anders ook wel foto's voor je.

Serieus, die staan echt alleen daar in de buurt, of je moet die Maya-tempels meetellen. Meestal gaat men of richting Caïro en bezoekt oa de piramiden, of richting Luxor en bezoekt Vallei der Koningen en wat tempels aldaar.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 08:35:09 #295
26663 Paperclipjes
pi_27909251
Inderdaad voor piramides naar Cairo voor tempels richting het zuiden.
Als je naar Egypte gaat om alles te willen zien, kun je beter een rondreis boeken. Ik heb dat 2 jaar geleden ook gedaan. 15 dagen Royal. Verblijf in 5 sterren hotels en je krijgt echt alles te zien! Je zit ook nog een paar dagen aan de rode zee om te "rusten".
  dinsdag 14 juni 2005 @ 08:42:45 #296
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_27909316
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 08:29 schreef Paperclipjes het volgende:
Bedankt!
  dinsdag 14 juni 2005 @ 10:19:23 #297
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_27911122
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 08:35 schreef Paperclipjes het volgende:
Inderdaad voor piramides naar Cairo voor tempels richting het zuiden.
Als je naar Egypte gaat om alles te willen zien, kun je beter een rondreis boeken.
Of zelf gaan rondreizen...
pi_27912360
een maat van mij en ik gaan in juli op vakantie naar Egypte en dan op precies te zijn naar dit resort http://www.sunweb.nl/bestemmingen/index.asp?ACC_HURGAIDA

Nu willen we gewoon een lekkere lam vakantie hebben, en dat gaat hier denk ik zeker wel lukken. Ziet er leuk en netjes uit en de reacties zien er ook wel goed uit. Alleen ben ik heel benieuwd naar de kwaliteit van het eten.

Verder lijkt het me toch leuk om, als ik toch een keer in Egypte ben een tochtje naar de pyramides te maken. Weet iemand of het vanaf deze lokatie waar we dan zitten mogelijk is?

Tevens lijkt het ons leuk om daar een keer in egypte te gaan vissen, aangezien je er ook kan duiken en snorkelen, zal er dus ook wel vis zitten
Weet iemand of dat uberhaupt daar kan? bijv dagtochtje ofzo?
En hoe zit het daar met pinnen van geld? kan dat in zo'n resort of hoe gaat dat daar in zijn werk?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2005 11:20:29 ]
pi_27912518
595 tips in : [Centraal] Egypte deel 2 en het eerste deel
pi_27913831
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 11:02 schreef pilske01 het volgende:
een maat van mij en ik gaan in juli op vakantie naar Egypte en dan op precies te zijn naar dit resort http://www.sunweb.nl/bestemmingen/index.asp?ACC_HURGAIDA
Alleen ben ik heel benieuwd naar de kwaliteit van het eten.
Eten is over het algemeen goed. Zelfs water in de hotels is drinkbaar.
Maar: wees voorbereid. Ga je uit de buurt van het hotel: maag en darmklachten komen je spontaan bezoeken. Diarree is heel gewoon, en je zult daar snel zien waarom.
quote:
Verder lijkt het me toch leuk om, als ik toch een keer in Egypte ben een tochtje naar de pyramides te maken. Weet iemand of het vanaf deze lokatie waar we dan zitten mogelijk is?
Pyramides
Kijk even op de kaart Hurgada - Kairo
Dat is geen "tochtje" meer (550 km)
Als je de pyramiden wilt zien: of per vliegtuig (of per bus) naar Kairo, in Kairo overnachten, 's ochtends de pyramides bezoeken, 's middags weer terug.

Ontwijk de ansichtkaartverkopers.
Iedereen wil bij je op de foto - maar daar moet je dan wel voor betalen, op het opdringerige af -
(Jullie zijn schatrijk vergeleken bij de verkopers)
Ga niet per kameel de woestijn in. Na 15 km stap je af, en moet je het dubbele extra betalen om terug te komen. En 15 km woestijn is geen pretje.

Luxor
met het Dal der Koningen: de graven van de farao's.
Bloedheet, kurkdroog (de relatieve vochtigheid is zo laag, dat je niet meer zweet, je droogt uit), midden in de woestijn, maar fascinerend. Is in een dag te doen.
quote:
Tevens lijkt het ons leuk om daar een keer in egypte te gaan vissen, aangezien je er ook kan duiken en snorkelen, zal er dus ook wel vis zitten
Er zit vis (o.a. tuna), ook dolfijn (maar niet om te vangen).
Je kunt met een groepje een boot huren en dan gaan vissen op de Rode zee.
quote:
Weet iemand of dat uberhaupt daar kan? bijv dagtochtje ofzo?
Hurgada is een vakantie oord in opbouw, een badplaats. En daar draait eigenlijk alles om.
De rijke Egyptenaren gaan er voor het weekend.
Verder zie je er nogal wat Duitsers en Russen.
Qua dagtripjes e.d: in de hotels wordt veel reclame gemaakt over de verschillende mogelijkheden.
woestijntochtjes t/m een aantal dagen safari, bedoeinen bezoek

Heel veel plezier.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 11:57:46 #301
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27913984
Oja, en langs opdringerige verkopers loop je gewoon heen. Dat werkt beter dan netjes antwoorden en nee zeggen.
Vampire Romance O+
  dinsdag 14 juni 2005 @ 13:49:45 #302
26663 Paperclipjes
pi_27917439
Wanneer ga je?
pi_27917647
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 13:49 schreef Paperclipjes het volgende:
Wanneer ga je?
7 juli hoezo?
  dinsdag 14 juni 2005 @ 13:56:44 #304
26663 Paperclipjes
pi_27917665
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 13:56 schreef pilske01 het volgende:

[..]

7 juli hoezo?
Ik niet tegelijk met jou daar wou zitten
  dinsdag 14 juni 2005 @ 14:01:02 #305
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27917791
Owjah, de Russen. Overal. Bij de trip naar Luxor riep de gids zelfs bij het buffet: "fast, before the Russians attack!"
  Moderator dinsdag 14 juni 2005 @ 14:53:30 #306
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_27919444
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')