abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26468148
dubbel
pi_26468157
Iemand ervaring met Air Memphis? Want ik hoor niet hele positieve dingen over die Egyptische vliegmaatschappijen.. Ik vlieg er volgende week mee naar Hurghada. Wel zin in!
pi_26470347
quote:
Op maandag 11 april 2005 10:30 schreef devv05 het volgende:
Toevallig met een Egyptische vliegmaatschappij? Ik ga de eerste week van Mei een week naar Hurghada en ben wel benieuwd of die dingen een beetje in de lucht blijven zeg maar
Heey! Ja met een Egyptische maatschappij... ik weet eigenlijk niet welke, we waren gewisseld ofzo! Vreemde zaak Maar was allemaal wel goed geregeld hoor, veel plezier!!
  maandag 25 april 2005 @ 10:37:50 #204
21210 Paladin82
In Black and White
pi_26492701
Goed ik ben na 15 dagen Egypte alweer 3 dagen terug in het koude Nederland. Heb het tijdens mijn vakantie echt helemaal tegek gehad, heel veel van het land gezien en meegemaakt.
Verder raad ik iedereen aan zo'n rondreis aan, maar zorg wel dat je erna nog een weekje rust hebt, want het is echt vermoeiend.

Ik ben met evenements reizen gegaan en hadden een groep van 8 man heerlijk rustig, was echt helemaal ok, verder heeft 6 van de 8 mensen last gekregen van diaree, waaronder ik. Tis ff vervelend maar met de lokale medicijnen en wat imodium ben je zo weer van het probleem af. Ik heb toch echt zwaar op mijn eten en drinken gelet, maar ook de warmte zal wel hebben mee gewerkt. Al met al raad ik iedereen zo'n vakantie aan
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
pi_26492782
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:37 schreef Paladin82 het volgende:
Goed ik ben na 15 dagen Egypte alweer 3 dagen terug in het koude Nederland. Heb het tijdens mijn vakantie echt helemaal tegek gehad, heel veel van het land gezien en meegemaakt.
Verder raad ik iedereen aan zo'n rondreis aan, maar zorg wel dat je erna nog een weekje rust hebt, want het is echt vermoeiend.

Ik ben met evenements reizen gegaan en hadden een groep van 8 man heerlijk rustig, was echt helemaal ok, verder heeft 6 van de 8 mensen last gekregen van diaree, waaronder ik. Tis ff vervelend maar met de lokale medicijnen en wat imodium ben je zo weer van het probleem af. Ik heb toch echt zwaar op mijn eten en drinken gelet, maar ook de warmte zal wel hebben mee gewerkt. Al met al raad ik iedereen zo'n vakantie aan
klinkt relaxed, waar ben je allemaal geweest?
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 26 april 2005 @ 09:43:33 #206
21210 Paladin82
In Black and White
pi_26513672
Kay,
- we zijn geland in luxor en vervolgens daar 1 hotel overnachting gehad
- Volgende ochtend in convooi naar aswan gereden en op de nijlcruise ingechecked daar een feluca? toch gedaan, en rest van de dag relaxen.
- Volgende dag onvoltooide obelisk, aswan high dam en de tempels van filee? bezocht en vervolgens gaan varen om later in de middag de tempel van com ombo te bezoeken
- Weer varen en in de vroege morgen naar de tempel van Edfu, daarna hele dag rust en genieten van de nijl.
-laatste cruisedag Luxor, vallei der koningen, tempel van hatsjepsoet?, colossen van memnos, karnak tempen, tempel van luxor.
- nachttrein naar cairo, daar het museum van mephis gezien, trap peramide, piramides van Gizeh en de sphinx.
- hotel overnachting in cairo toen de volgende dag mohammed ali moskee gezien, khan el kalili? bazaar en het egyptisch museum. Toen nog even papirus en goud bazaar bezocht en hadden we nog in 1 nacht in cairo voor de bus naar hurghada.
- 6 uur durende busreis naar hurghada en de laatste 7 dagen daar heerlijk in een 5* all in hotel vertoeft

oftewel de reis was Amsterdam - >Luxor -> Aswan > Edfu -> Luxor -> Cairo -> Hurghada -> Amsterdam
pi_26521380
damn klinkt inderdaad erg vol (maar wel relax!) , en dan kan je die laatste 7 dagen wel gebruiken, wij hebben het iets rustiger met nijlcruise van een week en dan 7 dagen rode zee hurghada
pi_26574750
Heeft iemand enig idee hoe hoog/laag de temperatuur in de Nijl vallei is in juli? Ik bedoel, is het een beetje te harden...?
pi_26579694
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:24 schreef EmPulSe het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe hoog/laag de temperatuur in de Nijl vallei is in juli? Ik bedoel, is het een beetje te harden...?
Ach bij water in de buurt is het meestal wel wat beter te harden, en tja als je turkije al eens hebt meegemaakt in juli zal dit niet veel anders zijn
  donderdag 28 april 2005 @ 20:45:30 #210
38433 snijder
snijderdotcom
pi_26579848
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:24 schreef EmPulSe het volgende:
Hangt er een beetje van af. Wat vindt jij nog te harden?

Wij waren vorig jaar begin maart in Luxor en hebben het behoorlijk warm gehad. Zo warm dat ik niet meer in de zon wilde staan in ieder geval.

Denk dat het in juni al behoorlijk warm kan zijn en dat je dan niet meer vol in de zon op het zonneterras van de boot gaat zitten. Zelfs al zit je op de Nijl en zal er wel wat wind staan.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_26590949
Morgen vlieg ik naar Hurghada met Air Memphis Heb er erg zin in en ben erg benieuwd wat ik ervan kan verwachten, hoop alleen dat die vliegmaatschappij ook een beetje redelijk is, hoor er erg wisselvallige dingen over.
pi_26594233
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:26 schreef devv05 het volgende:
Morgen vlieg ik naar Hurghada met Air Memphis Heb er erg zin in en ben erg benieuwd wat ik ervan kan verwachten, hoop alleen dat die vliegmaatschappij ook een beetje redelijk is, hoor er erg wisselvallige dingen over.
Relax, hoelang ga je? Ik ga in de zomer ook een weekje naar hurghada na een nijlcruise, laat ff weten hoe het is als je terugbent!! En waar slaap je?
pi_26594809
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 12:29 schreef danos het volgende:

[..]

Relax, hoelang ga je? Ik ga in de zomer ook een weekje naar hurghada na een nijlcruise, laat ff weten hoe het is als je terugbent!! En waar slaap je?
Gaan van zaterdag tot zaterdag. Ben erg benieuwd en heb geen idee wat ik ervan moet verwachten. We zitten in Hilton Resort Hurghada, schijnt wel mooi te zijn daar

Ik laat zeker nog weten hoe het was
pi_26596162
De Hurghada Hilton's zijn te Nederlands, niet gewoon daar...
Ik ga naar een hotel met een koraalrif voor de deur, ben ff de naam kwijt . Meer Russen daar dan Nederlands, iets datik wel prettig vind...
pi_26667866
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 13:44 schreef EmPulSe het volgende:
De Hurghada Hilton's zijn te Nederlands, niet gewoon daar...
Ik ga naar een hotel met een koraalrif voor de deur, ben ff de naam kwijt . Meer Russen daar dan Nederlands, iets datik wel prettig vind...
toevallig meliah pharao? daar gaik van de zomer iig wel heen en die heeft ook een rif voor de deur
pi_26845638
Was een prima hotel en een hele gave vakantie, ook veel koraal voor de deur

Zat trouwens in Hilton Long Beach en niet Hilton Resort. En Air Memphis valt ook nog wel mee..
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:44:54 #217
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_26878245
Wij gaan begin augustus 12 daagjes naar Hurghada lekker All in niksen. Hotel Aida Verdi ;-)
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
pi_26879664
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:44 schreef Paperclipjes het volgende:
Wij gaan begin augustus 12 daagjes naar Hurghada lekker All in niksen. Hotel Aida Verdi ;-)
Pff, sterkte.. Zal lekker warm zijn dan, vond het nu af en toe al moeilijk uit te houden
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:30:20 #219
26663 Paperclipjes
pi_26881246
Ben 2 jaar terug ook geweest in dezelfde periode. Ik vind het allemaal wel mee vallen met de tempratuur. Goed smeren en wanneer de zon te sterk is lekker onder een parasolletje gaan zitten of een duikje nemen.
pi_26890838
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:51 schreef danos het volgende:

[..]

-
Iemand ervaring met niletravel.nl?

Ik weet dat Danos ervaring heeft met niletravel.nl, ze zien er professioneel uit, maar vragen beantwoorden ho maar.

Danos heb je al iets van papierwerk binnen gekregen van n-t.nl?
pi_26952948
ja ik heb via de mail en via de post reactie gehad met een factuur en reisinfo. Eerste aanbetaling al gedaan, nu straks nog voor 1 juni de grote hap. OEF ff 860 eurootjes pp
  donderdag 12 mei 2005 @ 21:45:13 #222
104543 Marseille
Allons enfants de la patrie...
pi_26958068
hoi
ik wil met een vriend deze zomer naar egypte.. ik heb verschillende topics al gelezen voor de nodige info over dit prachtige land, ik heb alleen nog 1 vraagje hebben jullie tips wat betreft goedkope reisbureaus die reizen naar egypte aanbieden? is d-reizen de goedkoopste, of zijn er goedkopere?
.
pi_26965403
tja dan moet je eerst ff wat meer vertellen wat je wil, voor een gewone 8 daagse reis naar het strand zul je bij reisbureaus als d-reizen enz wel wat goedkoops kunnen vinden, voor rondreizen ligt dat weer iets anders.

Kheb zelf via nile-travel geboekt (8 dagen nijlcruise-7 dagen rode zee) en die vond ik wel goed qua prijs. Maarja dmv het geniale internet is een boel te vinden
pi_27056122
Wij zitten te twijfelen waar we heen zullen gaan met vakantie, egypte lijkt me wel wat want, goedkoop, mooi, lekker weer en een mooie helblauwe zee of niet? Naar welke plaats moeten we gaan als we die helblauwe zee en witte stranden willen?
En wat ik ook eens heb gehoord is dat je geheid ziek wordt van de (on)hygiëne daar, hoe zit dit?
  maandag 16 mei 2005 @ 17:35:21 #225
21210 Paladin82
In Black and White
pi_27057855
Ziek worden heeft voornamelijk te maken, met de temp verschillen binnen en buiten, en soms idd het eten maar als je gewoon goed water drinkt en een beetje oplet heb je imho bijna nergens last van.
En als je er wel last van krijgt gewoon even langs de locale apotheek wandelen ben je er zo vanaf. Verder vond ik hurghada best wel een aardige badplaats, tis redelijk toeristisch, maar de hotels enz zijn er goed.
pi_27059262
En de zee? Ik droom van zo'n zee:

dinsdag 17 mei 2005 @ 09:52:19 #227
21210 Paladin82
In Black and White
pi_27075598
Haha,
De zee is idd heel erg mooi en blauw, hij wordt wel snel diep dus tis al snel donker blauw, verder was het water toen ik er was nog erg koud, dus heb er buiten mijn ene duik dag niet in gezwommen.
Onderwater wereld is wel geweldig dus ga zeker een keer snorkelen, of nog beter duiken (dan zie je meer) ik zal tzt nog wel even kijken of ik foto thuis heb van de zee, al kan je die genoeg vinden hoor op inet.
Alleen 1 ding verwacht geen parel witte zand stranden tis toch allemaal wat bruiner en groffer zand.
pi_27080374
Zoiets?

Een paar van de vele vakantiefotos in Egypte, 2 weken geleden.. Kon ik er maar weer terug heen

Prachtig heldere zee in iedergeval.. Je liep en zwom tussen de vissen en het koraal is er prachtig
  dinsdag 17 mei 2005 @ 14:27:42 #229
21210 Paladin82
In Black and White
pi_27083299
Zeg, aan dit soort foto's heb ik geen behoefte hoor
Doet me weer te erg beseffen dat ik alweer 4 weken in het koude nederland zit en me alweer lekker zit te maken met mijn volgende vakantie ergens in het najaar.

Hmz wat zou het toch mooi zijn om gewoon duik instructeur ofzo daar te zijn
pi_27087584
Ik zit mezelf ook weer te pijnigen hoor
pi_27091187
OMG
pi_27096343
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:30 schreef heaven7 het volgende:
En de zee? Ik droom van zo'n zee:

[afbeelding]

http://www.tadtravel.nl/photos/dominicaanse%20republiek%201. jpg

Das niet echt Egypte he?
pi_27096435
Nee, dominicaanse republiek Er staat ook dat ik van zo'n zee droom, niet dat dat egypte is
pi_27118868
Hmm, naar welke plaats kun je het beste gaan voor een ordinaire zon, zee en strandvakantie aan zo'n mooie lichtblauwe zee?
pi_27126589
Wie weet mij een reisorganisatie te noemen die culturele jongerenreizen naar Egypte aanbiedt?
pi_27289331
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 19:47 schreef jeoren het volgende:
Wie weet mij een reisorganisatie te noemen die culturele jongerenreizen naar Egypte aanbiedt?
Shoestring
  dinsdag 24 mei 2005 @ 10:40:18 #237
21210 Paladin82
In Black and White
pi_27301145
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:49 schreef heaven7 het volgende:
Hmm, naar welke plaats kun je het beste gaan voor een ordinaire zon, zee en strandvakantie aan zo'n mooie lichtblauwe zee?
Hurghada of sharm gewoon reisgids halen en kijken, als je ook nog uit wil gaan blijven alleen deze 2 plaatsen over. De rest zijn plaatstjes met luxe hotels, maar meer dan dat ook niet.
pi_27301401
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 15:49 schreef heaven7 het volgende:
De foto's die ik hierboven postte waren gemaakt in/bij Hurghada
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:06:06 #239
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27301908
Net een twee dagen terug uit El Gouna, vlak boven Hurghada. Super helder water hoor. Wel totaal aangelegd voor de toeristen, maar niettemin ontzettend mooi. Practisch alles ligt aan het water, doordat ze een soort kanalen hebben gegraven. Van vrijwel elk hotel kan je gratis met een motorbootje naar een centraal zandstrandeiland, met een piertje wat een flink aantal meters de zee inloopt, voorbij een rif. Toen wij er waren, was het redelijk rustig, zodat er altijd wel ergens een bedje onder een parasol vrij was. De meeste kaaskoppen bleven toch bij het zwembad liggen en hadden zelfs om half acht hun plekje al gereserveerd middels een handdoekje. Zo´n 33 graden overdag , Ruim 20 's nachts. Grof zand overal, met aan de waterrand wat stenen, maar niet hinderlijk. Redelijk wat kwalletjes, ook bij de snorkeltrip, maar gelukkig zijn die compleet onschuldig.
Welkom bij de V&D der webfora.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:51:54 #240
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_27309286
Ook in de zee is het erg helder

Gemaakt in februari.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 25 mei 2005 @ 09:19:21 #241
26663 Paperclipjes
pi_27329712
Heeft er iemand meer foto's van zijn of haar Hurghada avontuur online staan???
  woensdag 25 mei 2005 @ 09:56:46 #242
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27330737
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 09:19 schreef Paperclipjes het volgende:
Als ik dit weekend tijd heb, zal ik wat van El Gouna, vlak erboven, inscannen.

Ook leuk voor de Egyptegangers: Karkadeh: Hibiscus thee uit Egypte. Over de Hibiscusthee/ Karkadeh, wat ze daar drinken.
  woensdag 25 mei 2005 @ 17:24:09 #243
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_27346021
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 09:19 schreef Paperclipjes het volgende:
Ja op mijn site, en dan het linkje egypte. Zie sig.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  donderdag 26 mei 2005 @ 09:13:58 #244
26663 Paperclipjes
pi_27364725
Leuk! Ik zal ook wat plaatsen als ik terug ben.... al duurt dat nog zo laaaaaaaaangg.....
pi_27439416
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 21:45 schreef Marseille het volgende:
hoi
ik wil met een vriend deze zomer naar egypte.. ik heb verschillende topics al gelezen voor de nodige info over dit prachtige land, ik heb alleen nog 1 vraagje hebben jullie tips wat betreft goedkope reisbureaus die reizen naar egypte aanbieden? is d-reizen de goedkoopste, of zijn er goedkopere?
Zaterdag 28/5 een reis geboekt voor volgende zaterdag 4/6 , 8 dagen naar Hurghada. Vertrek vanuit Brussel - Zaventem. speciale actie voor ganse maand juni. via www.godirect.be
prijs 444 euro all in (behalve visum) voor 2 personen, half pension 4 ****
kan nog veel goedkoper indien je enkel ontbijt neemt en hotel met ** of *** sterren.
één nadeel: hotel onbekend tot landing in Hurghada. Voor die prijs kan er niet veel tegenvallen

Heb het enkele maanden terug ook eens gedaan voor Lanzarote. Was zeer goed meegevallen. Was toen mooi ***** sterren hotel, Riu Palace.
Ben benieuwd naar volgende week.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 21:47:50 #246
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27439633
Het wordt nu wel steeds warmer, vanaf mei tot oktober is het eigenlijk al té warm. Helaas heeft niet iedereen de kans om buiten onze zomervakantie te gaan, maar het is echt wel aan te raden.

Fototopic in zomerse style voor twee foto's die wel duidelijk maken hoe helder de Rode zee is!
  zondag 29 mei 2005 @ 11:12:23 #247
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27446896

Op een 4 , 5 meter diepte bij het snorkelen: Nemo!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:35:53 #248
26663 Paperclipjes
pi_27699865
Nog meer Fokkers die deze zomer naar Egypte gaan?
pi_27704024
Jazeker.. in augustus naar Cairo en misschien Luxor.. Maar Shoestring is wel duur..
pi_27710109
Jazeker,

Ik ga 21 juli een weekje cruisen en nog een weekje duiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')