abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25097785
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 09:29 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik ben het daar even helemáál niet mee eens! Ik zou alleen in de wat meer badplaatsen je korte broek aantrekken (als man én als vrouw!). Heb in Cairo (gelukkig) maar heel weinig toeristen gezien in korte broek (toegegeven: ik zat niet in het topseizoen) en het had ook geen gezicht geweest eerlijk gezegd: iedereen loopt er toch zeer bedekt bij. Voor de kleinere plaatsen buiten Cairo geldt hetzelfde. Ik (vrouw) heb zelfs alleen maar shirts met lange mouwen aangehad. Had wel korte mouwen meegenomen, maar besloot het niet te doen omdat het gewoon geen pas gaf. Voor mannen kan dat wel.

In het algemeen ben ik niet zo dol op toeristen die in het buitenland in korte broeken door steden gaan lopen, maar even afgezien van mijn persoonlijke smaak: alle Egyptenaren die ik erover sprak waren er niét over te spreken. Ze zullen het zelden in je gezicht zeggen (gastvrijheid!), maar veel mensen vinden het géén gezicht (korte broeken zijn hooguit voor kínderen, niet voor volwassenen!). Heb in het Islamische deel van Cairo één bespottelijk echtpaar gezien in korte broek en de mensen op straat wisten niet waar ze moesten kijken!

Kortom: als je je een béétje wilt aanpassen die korte broek lekker in de badplaatsen aandoen en in andere steden en dorpen gewoon je linnen broek o.i.d.
Ik heb het hier ook niet over super-ultra-korte broeken, maar gewone bermuda broeken die drie kwart van je benen bedekken. Verder vind ik dat je redelijk overdrijft. Ik heb genoeg Egyptische mensen gesproken en niemand die het een probleem vond of tegen me zei: 'Die kerel die daar loop in die korte broek, dat is gewoon bespottelijk...
  dinsdag 15 februari 2005 @ 11:46:34 #152
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25098127
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:21 schreef EmPulSe het volgende:
Ik heb het hier ook niet over super-ultra-korte broeken, maar gewone bermuda broeken die drie kwart van je benen bedekken. Verder vind ik dat je redelijk overdrijft. Ik heb genoeg Egyptische mensen gesproken en niemand die het een probleem vond of tegen me zei: 'Die kerel die daar loop in die korte broek, dat is gewoon bespottelijk...
Nogmaals: het hangt er vanaf waar je bent. Ik ben zelf niet in Hurgada of Sharm geweest en met alle badplaatsgedoe daar is de sfeer ongetwijfeld anders. Ik ben in Cairo en omgeving geweest en ben daar nérgens geweest waar ik me prettig had gevoeld in korte mouwen (dus ook geen t-shirt mouwen!) of een korte(re) broek (dus ook niet een capri-model ofzo), voor mannen zijn de normen wat losser, maar ook daar is een korte(re) broek in de stad not done! Let wel: ik heb het hier niet over veiligheid (in de zin dat je als vrouw zou worden betast in korte kleding), want heb de gehele tijd, tot 's avonds laat alleen op straat toe, zéér veilig gevoeld! Ik heb het over gesprekken die ik heb gehad met locale Egyptenaren. Ik heb daar een aantal mensen ontmoet met wie ik echt langere gesprekken heb gevoerd, omdat ik het geluk had dat ik door mensen te eten werd gevraagd en thuis werd uitgenodigd. En die mensen zijn écht niet te spreken over Westerlingen in korte broek. Ze snappen echt wel dat onze maatschappij ánders in elkaar zit en (opnieuw!) het gaat geheel tegen hun gastvrijheid-principes in om er direct wat van te zeggen, maar alle mensen die ik sprak vonden het TÉ en vaak zelfs vrij onbehoorlijk.

Mensen die mij uitnodigden werkten vaak zelf met toeristen. Ze waren dus wel wat gewend en zijn bovendien voor hun brood afhankelijk van toeristen (nog een reden om geen mensen in korte broeken op de kast te jagen). Als je echter bij die mensen thuis komt en hun zussen, broers en ouders ziet snap je héél goed dat korte broeken daar gewoon niet bij passen. En die mensen lopen óók over straat, moeten er óók tegenaan kijken!

Besef in wat voor land je bent. Je hoeft jezelf echt geen geweld aan te doen, maar jezelf een beetje bedekken is écht niet teveel moeite. Tuurlijk, je kunt het ook niét doen. Denken dat het allemaal flauwekul is "omdat ze er niks van zeggen", maar als je om je heen kijkt naar hoe lokale mensen zélf gekleed gaan kun je een aardige inschatting maken, denk ik zo... De waardering die je ontvangt voor het respecteren van hun gewoontes zal alleen maar een voordeel zijn!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_25235261
Ik ga begin Mei naar Hurghada.. Nu had ik een paar vraagjes:

- Hoe is het weer daar rond die tijd?
- Is die Egyptische vliegmaatschappij een beetje redelijk?
- Hoe veilig is het daar? Ik zou bv ook graag naa Luxor willen, maar dan moet je wel een stuk door de woestijn...
- Verdere tips / opmerkingen etc?

Bedankt alvast
pi_25236607
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 17:35 schreef devv05 het volgende:

- Hoe veilig is het daar? Ik zou bv ook graag naa Luxor willen, maar dan moet je wel een stuk door de woestijn...

Bedankt alvast
Goed
Ja
Ja
Nee

Kort maar krachtig.

Jammer dat het een 2e Turkije wordt
pi_25236883
Turkije is me de 2 keer dat ik er geweest ben ook goed bevallen hoor..

Maar iemand met een wat uitgebreider antwoord nog?
pi_25238685
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 19:14 schreef devv05 het volgende:
Turkije is me de 2 keer dat ik er geweest ben ook goed bevallen hoor..

Maar iemand met een wat uitgebreider antwoord nog?
Gelukkig zijn we allebei voor Ajax
  donderdag 24 februari 2005 @ 23:41:43 #157
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_25241546
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 09:29 schreef Hik het volgende:

Ik ben het daar even helemáál niet mee eens! Ik zou alleen in de wat meer badplaatsen je korte broek aantrekken (als man én als vrouw!). Heb in Cairo (gelukkig) maar heel weinig toeristen gezien in korte broek (toegegeven: ik zat niet in het topseizoen) en het had ook geen gezicht geweest eerlijk gezegd: iedereen loopt er toch zeer bedekt bij. Voor de kleinere plaatsen buiten Cairo geldt hetzelfde. Ik (vrouw) heb zelfs alleen maar shirts met lange mouwen aangehad. Had wel korte mouwen meegenomen, maar besloot het niet te doen omdat het gewoon geen pas gaf. Voor mannen kan dat wel.

In het algemeen ben ik niet zo dol op toeristen die in het buitenland in korte broeken door steden gaan lopen, maar even afgezien van mijn persoonlijke smaak: alle Egyptenaren die ik erover sprak waren er niét over te spreken. Ze zullen het zelden in je gezicht zeggen (gastvrijheid!), maar veel mensen vinden het géén gezicht (korte broeken zijn hooguit voor kínderen, niet voor volwassenen!). Heb in het Islamische deel van Cairo één bespottelijk echtpaar gezien in korte broek en de mensen op straat wisten niet waar ze moesten kijken!

Kortom: als je je een béétje wilt aanpassen die korte broek lekker in de badplaatsen aandoen en in andere steden en dorpen gewoon je linnen broek o.i.d.
Wat een hoop onzin zeg

Ik ben geboren in Egypte en heb 'r ruim 20 jaar gewoont dus ik weet waar ik over praat.

En er is niks geks aan 't lopen in 'n korte broek daar, ook in Cairo niet.
't grootste deel van de bevolking loopt daar ook in korte broeken, zeker in de zomer, alleen op 't werk is vaak geen korte broek gewenst vandaar dat je ook redelijk wat mensen in lange broek over straat ziet lopen.
Daarnaast draag je tijdens 't gebed in de moskee (5x per dag) ook geen korte broek.

Maar verder is 't de normaalste zaak van de wereld om in Cairo (en de rest van Egypte) in 'n korte broek te lopen hoor.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_25246251
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 23:41 schreef Farao het volgende:

[..]

Wat een hoop onzin zeg

Ik ben geboren in Egypte en heb 'r ruim 20 jaar gewoont dus ik weet waar ik over praat.

En er is niks geks aan 't lopen in 'n korte broek daar, ook in Cairo niet.
't grootste deel van de bevolking loopt daar ook in korte broeken, zeker in de zomer, alleen op 't werk is vaak geen korte broek gewenst vandaar dat je ook redelijk wat mensen in lange broek over straat ziet lopen.
Daarnaast draag je tijdens 't gebed in de moskee (5x per dag) ook geen korte broek.

Maar verder is 't de normaalste zaak van de wereld om in Cairo (en de rest van Egypte) in 'n korte broek te lopen hoor.
Duidelijk

Maar zou je ook niet even op mijn vragen in willen gaan? Weet nog heel weinig van Egypte dus ben wel benieuwd
  vrijdag 25 februari 2005 @ 10:12:27 #159
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25246481
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 23:41 schreef Farao het volgende:
Wat een hoop onzin zeg

Ik ben uitgegaan van de mensen waarmee ik daar ben omgegaan en mensen die ik zelf ken die ook jaren in Egypte hebben gewoond. Misschien zijn die wat traditooneler dan jouw familie/buurt?

Ik wil absoluut je deskundigheid niet in twijfel trekken, maar vraag me wel af in welk deel van Cairo (of in wel jaar misschien?) de mensen massaal in korte broeken lopen? De enige korte broek die ik namelijk heb gezien (bij een Egyptenaar) was in Zamalek óf bij jongetjes onder de 15.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator vrijdag 25 februari 2005 @ 10:19:00 #160
5428 crew  miss_sly
pi_25246580
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:12 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik ben uitgegaan van de mensen waarmee ik daar ben omgegaan en mensen die ik zelf ken die ook jaren in Egypte hebben gewoond. Misschien zijn die wat traditooneler dan jouw familie/buurt?

Ik wil absoluut je deskundigheid niet in twijfel trekken, maar vraag me wel af in welk deel van Cairo (of in wel jaar misschien?) de mensen massaal in korte broeken lopen? De enige korte broek die ik namelijk heb gezien (bij een Egyptenaar) was in Zamalek óf bij jongetjes onder de 15.
Misschien komt dat ook door de tijd van het jaar dat je er was? Wij waren er in maart, 23-27 graden en wij hadden toch wel zomerse kleding aan, soms ook een korte broek of een t-shirt. De Egyptenaren die wij spraken vonden het nog koud en droegen nog behoorlijk veel kleding, puur omdat het in hun beleving nog zo koud is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 25 februari 2005 @ 12:27:48 #161
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25248377
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:19 schreef miss_sly het volgende:
Misschien komt dat ook door de tijd van het jaar dat je er was? Wij waren er in maart, 23-27 graden en wij hadden toch wel zomerse kleding aan, soms ook een korte broek of een t-shirt. De Egyptenaren die wij spraken vonden het nog koud en droegen nog behoorlijk veel kleding, puur omdat het in hun beleving nog zo koud is
Had gekund. Ik heb het ook steeds maar tegen de 30 gehad. Maargoed, de gesprekken die ik met mensen had wezen op iets anders. Nogmaals: waarschijnlijk traditionelere mensen dan de jongen hierboven dus. En na die gesprekken zou ik me in elk geval niet prettig voelen in een korte broek (ook niet als man), gewoon omdat zíj zich er niet prettig bij voelden...
  zaterdag 26 februari 2005 @ 09:01:56 #162
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25262380
Ik heb in Egypte ook uitsluitend met lange broeken en lange mouwen rondgelopen, ook al was het 30+ graden.
Spreekt voor zich lijkt me.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_25263848
Ik wil dit jaar met mijn vriendin in de zomer 2 weken naar egypte. Combinatie van dingen zien en strand. We zitten te denken aan een combinatiereis luxor en rode zee. Iemand nog tips voor dingen die we moeten zien of reisorganisaties die deze reizen kwalitatief en voor een goede prijs aanbieden?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_25263980
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:02 schreef danos het volgende:
Ik wil dit jaar met mijn vriendin in de zomer 2 weken naar egypte. Combinatie van dingen zien en strand. We zitten te denken aan een combinatiereis luxor en rode zee. Iemand nog tips voor dingen die we moeten zien of reisorganisaties die deze reizen kwalitatief en voor een goede prijs aanbieden?
In Luxor zul je geen sfinx noch piramides vinden .
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:37:39 #165
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_25264296
Oeps dubbel...
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:38:10 #166
52657 pea4fun
pi_25264308
Hoi, Ik kom net terug van Hurghada en ben in FOT met een topic bezig. Ik kreeg de tip om hier ook ff een linkje te zetten omdat er misschien geinterresserden voor zijn Vakantie Hurghada

@ danos. Wij zijn met Oad geweest en niets dan lof daarvoor. Alles was heel goed georganiseerd, en de prijzen in vergelijk met andere reisorganisaties zeer redelijk. Ook voor de 2 excursies die we gedaan hebben, snorkelen en woestijnsafari.
pi_25264334
dat weet ik maargoed, die piramides bevinden zich toch een beetje in een uithoek voor wat wij willen doen. En luxor schijnt ook al prachtig te zijn, dus tja je moet toch keuzes maken.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:49:41 #168
52657 pea4fun
pi_25264457
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:39 schreef danos het volgende:
dat weet ik maargoed, die piramides bevinden zich toch een beetje in een uithoek voor wat wij willen doen. En luxor schijnt ook al prachtig te zijn, dus tja je moet toch keuzes maken.
Wees heel voorzichtig met eten als je naar Luxor of Caïro gaat. Er wordt door de GGD gezegd dat 70% diaree krijgt, wat wij hebben meegemaakt is dat 100% van de mensen die we spraken die daar geweest zijn diaree hebben gehad. Neem voldoende loperamide mee.
pi_25264512
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:49 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Wees heel voorzichtig met eten als je naar Luxor of Caïro gaat. Er wordt door de GGD gezegd dat 70% diaree krijgt, wat wij hebben meegemaakt is dat 100% van de mensen die we spraken die daar geweest zijn diaree hebben gehad. Neem voldoende loperamide mee.
*zucht*
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:56:24 #170
52657 pea4fun
pi_25264555
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:52 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

*zucht*
Ik heb niet heel het topic gelezen...al vaker gezegd zeker...oh well, een gewaarschuwd man telt voor 2.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 13:13:36 #171
52657 pea4fun
pi_25264756
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 17:35 schreef devv05 het volgende:

Bedankt alvast
Ik kom er net vandaan en zie dat je graag een uitgebeider antwoord wil.
-Het weer rond die tijd kan je online vinden http://www.weeronline.nl/Afrika.htm
-Met egyptische maatschappijen heb ik niet gevlogen, dus kan ik je geen antwoord geven.
-Als je naar Luxor gaat ga je in kolonne met meerdere bussen, en ook weer zo terug. Zelf een auto huren en op pad gaan wordt afgeraden. Al is het alleen maar om de rijstijl van de Egyptenaren. Het recht van de sterkste geld.
- Als tip. Er wordt op veel plekken gezegd dat ze als fooi graag 50 eurocentmuntjes hebben. Mijn ervaring is dat ze liever ponden hebben. Die muntjes moeten ze bij toeristen weer wisselen omdat de bank dat niet doet. Al zijn ze te beleefd om dat meteen te zeggen. Zorg dat je veel losse ponden hebt. Er wordt (vooral buiten de resorts) veel op fooi gerekend.
Verder kan je hier http://www.vakantiereiswijzer.nl/ ervaringen van andere mensen over de hotels lezen. En hier http://www.prikpagina.nl/list.php?f=1860 vragen stellen en ervaringen lezen.
pi_25808099
Zo afgelopen woensdag geboekt met mijn vriendin::
15 daagse combinatiereis Nijlcruise/Rode zee (hurghada) via Nile Travel, kosten iets van 975 euro pp maar daar zit dan ook alles in (vp op boot, hp in resort, excursies, visum etc)

14 juli vertrek!! Eerst dus even wat excursies en de mooie dingen zien en daarna nog een weekje heerlijk relaxen in het Meliah Pharao resort in Hurghada, ziet er allemaal erg luxe uit dus dat gaat helemaal goedkomen!

Iemand ervaring met Nile Travel of het Meliah Pharao resort? Laat je horen!

* danos heeft er zin in
  maandag 28 maart 2005 @ 17:12:21 #173
52657 pea4fun
pi_25809514
quote:
Op maandag 28 maart 2005 16:15 schreef danos het volgende:
Zo afgelopen woensdag geboekt met mijn vriendin::
15 daagse combinatiereis Nijlcruise/Rode zee (hurghada) via Nile Travel, kosten iets van 975 euro pp maar daar zit dan ook alles in (vp op boot, hp in resort, excursies, visum etc)

14 juli vertrek!! Eerst dus even wat excursies en de mooie dingen zien en daarna nog een weekje heerlijk relaxen in het Meliah Pharao resort in Hurghada, ziet er allemaal erg luxe uit dus dat gaat helemaal goedkomen!

Iemand ervaring met Nile Travel of het Meliah Pharao resort? Laat je horen!

* danos heeft er zin in
Hier kan je wat reacties lezen voor je resort
http://www.vakantiereiswi(...)g/504/melia-pharaoh/
pi_25810911
quote:
Op maandag 28 maart 2005 17:12 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Hier kan je wat reacties lezen voor je resort
http://www.vakantiereiswi(...)g/504/melia-pharaoh/
k bedankt!! Superveel en goeie reacties!
  maandag 28 maart 2005 @ 18:53:59 #175
52657 pea4fun
pi_25811840
quote:
Op maandag 28 maart 2005 18:11 schreef danos het volgende:

[..]

k bedankt!! Superveel en goeie reacties!
Geeft je alvast een goed gevoel
pi_25852312
Er komt weer leven in dit topic
  woensdag 30 maart 2005 @ 12:09:52 #177
21210 Paladin82
In Black and White
pi_25852408
hmz moet toch even kwijt dat het voor mij nog maar 8 daagjes is voordat ik lekker on vak ga naar egypte . Meeste voorbereidingen zijn getroffen.

Nog even kleine tip heb op internet ook menig diarree verhaal gelezen en daaruit kwam toch altijd dat men aangeraden wordt nederlandse medicijnen mee te nemen die vervolgens niet helpen waardoor men altijd in de lokale apotheek terecht komt. Ik heb dit in turkije ook al mee gemaakt en ga dus in egypte direct de eerste de beste apotheek in voor medicatie. Daar je met een rondreis geen last van schijterij wil hebben . Naam van meest voorkomende medicijn tegen dit probleem is "Anital" dus misschien heeft iemand er nog iets aan.

Verder zal eind april als ik terug kom nog wel een verslagje worden gepost

P.S. Iemand idee waar ik nu beetje fatsoenlijke zonnebrand kan krijgen ipv dat gare Nivea?
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
pi_25853412
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:09 schreef Paladin82 het volgende:
hmz moet toch even kwijt dat het voor mij nog maar 8 daagjes is voordat ik lekker on vak ga naar egypte . Meeste voorbereidingen zijn getroffen.

Nog even kleine tip heb op internet ook menig diarree verhaal gelezen en daaruit kwam toch altijd dat men aangeraden wordt nederlandse medicijnen mee te nemen die vervolgens niet helpen waardoor men altijd in de lokale apotheek terecht komt. Ik heb dit in turkije ook al mee gemaakt en ga dus in egypte direct de eerste de beste apotheek in voor medicatie. Daar je met een rondreis geen last van schijterij wil hebben . Naam van meest voorkomende medicijn tegen dit probleem is "Anital" dus misschien heeft iemand er nog iets aan.

Verder zal eind april als ik terug kom nog wel een verslagje worden gepost

P.S. Iemand idee waar ik nu beetje fatsoenlijke zonnebrand kan krijgen ipv dat gare Nivea?
Over het algemeen valt het met diaree echt wel mee hoor... mensen laten zich snel gek maken. Als je gewoon water drinkt uit flessen met een verzegeling en je gaat niet bij de eerste de beste eetstalletjes je vol proppen, maar gewoon voedsel op de boot/in het hotel neemt verklein je het risico enorm.

Ik ben nu drie keer geweest en geen enkele keer (niemand in onze familie) diaree gehad.

Hoe lang ga je trouwens? Je hebt wel iets gezegd, maar ik ben te lui om terug te zoeken en waar heb je geboekt?

Ik zou in mei weer gaan, maar dit is verzet naar de zomervakantie, aangezien ik in mei drukke tentamenweken heb. Dus nu in de zomer Cairo/Luxor/Cruise en Hurghada , 15 dagen.

Ik kocht als ik lekker ging bakken daar bij het hotel altijd zonnebrandcreme (lees walnotenolie). Een Italiaans merk, erg goed.

Ga je een digi cam mee nemen? Ik ben nl. nog op zoek naar een goede voordat ik ga.

Veel plezier! en als je nog vragen hebt dan sta ik klaar om ze te beantwoorden
pi_25853425
Trouwens, voor de rokers onder ons is het daar echt een paradijs. Ik rook zelf niet, maar de kosten voor 1 pakje Marlboro zijn ¤1,17
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:24:17 #180
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25853848
Ik heb ook geen enkele keer diaree gehad. Heb zelfs water uit de kraan gedronken (in Cairo kan dat ook wel volgens mij, het is alleen niet erg lekker) en bij van die kleine eetstalletjes gegeten. Dat laatste kan wel (en is zelfs erg lekker), als je een beetje kijkt wat voor tent het is. Als het een goed lopende tent is, waar de doorlooptijd van het eten kort is (en dus niet de halve dag bij 40+ in de zon ligt ), is het risico erg klein dat je een probleem krijgt.
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:03:59 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25854841
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:24 schreef Hik het volgende:
Ik heb ook geen enkele keer diaree gehad. Heb zelfs water uit de kraan gedronken (in Cairo kan dat ook wel volgens mij, het is alleen niet erg lekker)
Sterker nog, het meeste water dat ze in Egypte in flesjes verkopen IS kraanwater uit Cairo
Mijn reisverslagen
pi_25854866
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:24 schreef Hik het volgende:
Ik heb ook geen enkele keer diaree gehad. Heb zelfs water uit de kraan gedronken (in Cairo kan dat ook wel volgens mij, het is alleen niet erg lekker) en bij van die kleine eetstalletjes gegeten. Dat laatste kan wel (en is zelfs erg lekker), als je een beetje kijkt wat voor tent het is. Als het een goed lopende tent is, waar de doorlooptijd van het eten kort is (en dus niet de halve dag bij 40+ in de zon ligt ), is het risico erg klein dat je een probleem krijgt.
Toch is het niet verstandig om water uit de kraam te drinken.... En die stalletjes, tja als je daar wat eet loop je onnodig risisco, maar de ene mens heeft er sneller last van dan de andere
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:08:51 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25854975
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:04 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Toch is het niet verstandig om water uit de kraam te drinken.... En die stalletjes, tja als je daar wat eet loop je onnodig risisco, maar de ene mens heeft er sneller last van dan de andere
Je moet JUIST gaan eten bij de kleine stalletjes waar de locals eten. Hoe drukker hoe beter. Dan weet je zeker dat het niet bedorven is.
De meeste mensen die ziek worden worden juist ziek doordat ze nergens durven te eten, dus s'avonds hebben ze zo'n honger dat ze maar een pak koekjes (ofzo) naar binnen stouwen. Als ik een week lang zo leef word ik inderdaad ook ziek.
Mijn reisverslagen
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:19:55 #184
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25855289
Bovendien kun je in die kleine eetstalletjes tenminste zien wat ze met je eten doen. Dat kun je van het gemiddelde toersitencentrum niet zeggen...
Maargoed... een aantal jaar in een studentenhuis wonen zorgt ook wel voor wat verdraagzaamheid in de darmflora!
pi_25855620
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je moet JUIST gaan eten bij de kleine stalletjes waar de locals eten. Hoe drukker hoe beter. Dan weet je zeker dat het niet bedorven is.
De meeste mensen die ziek worden worden juist ziek doordat ze nergens durven te eten, dus s'avonds hebben ze zo'n honger dat ze maar een pak koekjes (ofzo) naar binnen stouwen. Als ik een week lang zo leef word ik inderdaad ook ziek.
Jij hebt een hele andere manier van reizen. Ik ben niet echt voor het low budget reizen (no offense) Maar in een goed hotel met een 5 sterren doen ze toch echt niets verkeerds met je eten, daar kun je van uit gaan. Een eettentje in Cairo kun je minder uit op maken. Het kan dan wel druk zijn, maar als het merendeel Egyptenaren zijn maak je er dus nog niks uit op.

Dronk jij ook gewoon water uit de kraan?
pi_25855669
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Sterker nog, het meeste water dat ze in Egypte in flesjes verkopen IS kraanwater uit Cairo
Daarom koop ik ook alleen water met een verzegeling op de dop. Dat water is lekker!
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:37:34 #187
21210 Paladin82
In Black and White
pi_25855739
Naja de reden dat ik wat "Panisch" op diarree reageer is omdat ik last heb van PDS (Prikkelbaar Darm Syndroom), maargoed blij te horen dat jij er totaal geen last van hebt gehad

Ik ga 15 dagen waarvan 8 een rondreis zijn en de laatse 7 dagen lekker relaxed aan het strand van hurgada beetje duiken enz.

Ik neem een digitale camera mee en mijn vriendin ook heb zelf een Canon S70 beetje semi compact model met 7 mp en hoop functies, zij heeft een Canon ixus 40 heerlijk klein en snel en zeker een goede kwaliteit foto hangt er dus vanaf wat je ermee wilt. Ben zelf over bijde tevreden al vind ik wel dat de S70 voor zo'n nieuwe camera wat snelheid soms tekort komt.

Verder denk ik er ook aan daar creme te kopen misschien toch meer op die zon ingesteld dan de creme's hier, maar dat zie ik nog wel even

maar ik zal als ik terug ben nog wat foto's van verschillende cam's posten kan je zelf beslissen.
pi_25855876
Waar heb je geboekt?
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:51:03 #189
21210 Paladin82
In Black and White
pi_25856052
owja bij Evenements reizen schijnen wel goed te zijn

hotel voor de laatste 7 dagen is: Grand Plaza
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:42:41 #190
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25858677
Je kunt hier in Nederland prima zonnenbrand kopen hoor!
Ik ben niet zo merkvast, heb eigenlijk alles wel gebruikt: Nivea, Zwitsal, Delial... Héle prettige zonnebrand vind ik zelf van Vichi (verkrijgbaar bij apotheek). Maar de factor is een stuk belangrijker dan het merk, uiteindelijk...
  donderdag 31 maart 2005 @ 12:55:52 #191
21210 Paladin82
In Black and White
pi_25878594
Ben ik het niet geheel mee eens ik heb in cyprus nivea gehad en kruidvat eigen merk, met nivea verbrande ik super snel dit was factor 20 het kruidvat merk met factor 15 hield mij wel beschermd dus ben mede daarom geen fan van nivea, heb echter nu vision gevonden 1 keer smeren rest van de dag beschermd wel zo makkelijk.
pi_25976301
Ik ben momenteel bezig met het boeken van een reis in de zomer, Nijlcruise van Luxor naar Aswan van Aswan met de nachttrein naar Cairo en dan na 2 dagen nog 8 dagen in Hurghada.
  vrijdag 8 april 2005 @ 10:14:50 #193
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_26066545
quote:
Doden en gewonden door bomaanslag in Caïro

Uitgegeven: 7 april 2005 21:51

CAIRO - Door een bomaanslag op een toeristische markt in het historische centrum van Caïro zijn donderdagmiddag zeker twee buitenlanders om het leven gekomen, een Amerikaan en een Française. Dat heeft de politie van de Egyptische hoofdstad gemeld. Achttien mensen raakten gewond.

Volgens een politiefunctionaris heeft een vrouwelijke voetganger de bom in de menigte gegooid. Eerder had de politie gemeld dat een motorrijder de dader was. Er stond wel een motor op de plek van de explosie, maar die had niets met de aanslag te maken, aldus de zegsman.

Het ging om de mark van Khan al-Khalili.
Raar idee en vreselijk voor zowel de toersiten in kwestie als voor de Egyptenaren. Ze zijn zo afhankelijk van toerisme dat de stress weer behoorlijk toegeslagen zal zijn...

In december waren er nog steeds (na de aanslag van 7 jaar geleden) overal controleposten vanwege de vrees voor zoiets. Bij een tripje de woestijn in gaf mijn chauffeur aan de politie door dat ik zijn vriendin was, om te voorkomen dat we drie kwartier moesten wachten op een politieescorte. Nu zullen ze wel weer veel strikter worden...
pi_26127793
ik ben eigenlijk benieuwd wat voor prijzen ik kan verwachten voor bijvoorbeeld drinken in die resorts. Zit op basis van halfpension in zo'n resort in hurghada en dus moet ik nog wel ff voor mijn drankjes zorgen.
Wat kost een colaatje/biertje daar ongeveer?
pi_26141675
quote:
Op zondag 10 april 2005 18:33 schreef danos het volgende:
ik ben eigenlijk benieuwd wat voor prijzen ik kan verwachten voor bijvoorbeeld drinken in die resorts. Zit op basis van halfpension in zo'n resort in hurghada en dus moet ik nog wel ff voor mijn drankjes zorgen.
Wat kost een colaatje/biertje daar ongeveer?
Een cola kostte in ons hotel 7 pond, dat is niet een 1 euro. Bier was 12 pond.
pi_26141788
Ik ben laatst 8 dagen naar Hilton Long Beach in Hurghada geweest, superr mooi hotel! All inclusive, dus was erg handig! We hebben alle activiteiten (snorkelen, op een quat door de woestijn en een dag naar Luxor) via het hotel geboekt.. echt goed geregeld!
pi_26141950
Toevallig met een Egyptische vliegmaatschappij? Ik ga de eerste week van Mei een week naar Hurghada en ben wel benieuwd of die dingen een beetje in de lucht blijven zeg maar
pi_26147175
Egyptisch bierrrrr is lekker. Ik heb thuis nog een fles te staan, halve liters van Stella, Egyptisch Stella wel te verstaan!
pi_26177368
quote:
Op maandag 11 april 2005 10:16 schreef susiebel het volgende:

[..]

Een cola kostte in ons hotel 7 pond, dat is niet een 1 euro. Bier was 12 pond.
ah klinkt goed!! Heb er echt zooveel zin in
pi_26190137
Ik heb een reis geboekt naar Egypte. Helaas vertrek ik pas op 23 maart 2006. Dit is een speciale eclipsreis van Djoser. Kan nu al niet meer wachten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')