Ik heb het hier ook niet over super-ultra-korte broeken, maar gewone bermuda broeken die drie kwart van je benen bedekken. Verder vind ik dat je redelijk overdrijft. Ik heb genoeg Egyptische mensen gesproken en niemand die het een probleem vond of tegen me zei: 'Die kerel die daar loop in die korte broek, dat is gewoon bespottelijk...quote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:29 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik ben het daar even helemáál niet mee eens! Ik zou alleen in de wat meer badplaatsen je korte broek aantrekken (als man én als vrouw!). Heb in Cairo (gelukkig) maar heel weinig toeristen gezien in korte broek (toegegeven: ik zat niet in het topseizoen) en het had ook geen gezicht geweest eerlijk gezegd: iedereen loopt er toch zeer bedekt bij. Voor de kleinere plaatsen buiten Cairo geldt hetzelfde. Ik (vrouw) heb zelfs alleen maar shirts met lange mouwen aangehad. Had wel korte mouwen meegenomen, maar besloot het niet te doen omdat het gewoon geen pas gaf. Voor mannen kan dat wel.
In het algemeen ben ik niet zo dol op toeristen die in het buitenland in korte broeken door steden gaan lopen, maar even afgezien van mijn persoonlijke smaak: alle Egyptenaren die ik erover sprak waren er niét over te spreken. Ze zullen het zelden in je gezicht zeggen (gastvrijheid!), maar veel mensen vinden het géén gezicht (korte broeken zijn hooguit voor kínderen, niet voor volwassenen!). Heb in het Islamische deel van Cairo één bespottelijk echtpaar gezien in korte broek en de mensen op straat wisten niet waar ze moesten kijken!
Kortom: als je je een béétje wilt aanpassen die korte broek lekker in de badplaatsen aandoen en in andere steden en dorpen gewoon je linnen broek o.i.d.
Nogmaals: het hangt er vanaf waar je bent. Ik ben zelf niet in Hurgada of Sharm geweest en met alle badplaatsgedoe daar is de sfeer ongetwijfeld anders. Ik ben in Cairo en omgeving geweest en ben daar nérgens geweest waar ik me prettig had gevoeld in korte mouwen (dus ook geen t-shirt mouwen!) of een korte(re) broek (dus ook niet een capri-model ofzo), voor mannen zijn de normen wat losser, maar ook daar is een korte(re) broek in de stad not done! Let wel: ik heb het hier niet over veiligheid (in de zin dat je als vrouw zou worden betast in korte kleding), want heb de gehele tijd, tot 's avonds laat alleen op straat toe, zéér veilig gevoeld! Ik heb het over gesprekken die ik heb gehad met locale Egyptenaren. Ik heb daar een aantal mensen ontmoet met wie ik echt langere gesprekken heb gevoerd, omdat ik het geluk had dat ik door mensen te eten werd gevraagd en thuis werd uitgenodigd. En die mensen zijn écht niet te spreken over Westerlingen in korte broek. Ze snappen echt wel dat onze maatschappij ánders in elkaar zit en (opnieuw!) het gaat geheel tegen hun gastvrijheid-principes in om er direct wat van te zeggen, maar alle mensen die ik sprak vonden het TÉ en vaak zelfs vrij onbehoorlijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:21 schreef EmPulSe het volgende:
Ik heb het hier ook niet over super-ultra-korte broeken, maar gewone bermuda broeken die drie kwart van je benen bedekken. Verder vind ik dat je redelijk overdrijft. Ik heb genoeg Egyptische mensen gesproken en niemand die het een probleem vond of tegen me zei: 'Die kerel die daar loop in die korte broek, dat is gewoon bespottelijk...
Goedquote:Op donderdag 24 februari 2005 17:35 schreef devv05 het volgende:
Ik ga begin Mei naar Hurghada.. Nu had ik een paar vraagjes:
- Hoe is het weer daar rond die tijd?
- Is die Egyptische vliegmaatschappij een beetje redelijk?
- Hoe veilig is het daar? Ik zou bv ook graag naa Luxor willen, maar dan moet je wel een stuk door de woestijn...
- Verdere tips / opmerkingen etc?
Bedankt alvast
Gelukkig zijn we allebei voor Ajaxquote:Op donderdag 24 februari 2005 19:14 schreef devv05 het volgende:
Turkije is me de 2 keer dat ik er geweest ben ook goed bevallen hoor..
Maar iemand met een wat uitgebreider antwoord nog?
Wat een hoop onzin zegquote:Op dinsdag 15 februari 2005 09:29 schreef Hik het volgende:
Ik ben het daar even helemáál niet mee eens! Ik zou alleen in de wat meer badplaatsen je korte broek aantrekken (als man én als vrouw!). Heb in Cairo (gelukkig) maar heel weinig toeristen gezien in korte broek (toegegeven: ik zat niet in het topseizoen) en het had ook geen gezicht geweest eerlijk gezegd: iedereen loopt er toch zeer bedekt bij. Voor de kleinere plaatsen buiten Cairo geldt hetzelfde. Ik (vrouw) heb zelfs alleen maar shirts met lange mouwen aangehad. Had wel korte mouwen meegenomen, maar besloot het niet te doen omdat het gewoon geen pas gaf. Voor mannen kan dat wel.
In het algemeen ben ik niet zo dol op toeristen die in het buitenland in korte broeken door steden gaan lopen, maar even afgezien van mijn persoonlijke smaak: alle Egyptenaren die ik erover sprak waren er niét over te spreken. Ze zullen het zelden in je gezicht zeggen (gastvrijheid!), maar veel mensen vinden het géén gezicht (korte broeken zijn hooguit voor kínderen, niet voor volwassenen!). Heb in het Islamische deel van Cairo één bespottelijk echtpaar gezien in korte broek en de mensen op straat wisten niet waar ze moesten kijken!
Kortom: als je je een béétje wilt aanpassen die korte broek lekker in de badplaatsen aandoen en in andere steden en dorpen gewoon je linnen broek o.i.d.
Duidelijkquote:Op donderdag 24 februari 2005 23:41 schreef Farao het volgende:
[..]
Wat een hoop onzin zeg![]()
![]()
Ik ben geboren in Egypte en heb 'r ruim 20 jaar gewoont dus ik weet waar ik over praat.
En er is niks geks aan 't lopen in 'n korte broek daar, ook in Cairo niet.
't grootste deel van de bevolking loopt daar ook in korte broeken, zeker in de zomer, alleen op 't werk is vaak geen korte broek gewenst vandaar dat je ook redelijk wat mensen in lange broek over straat ziet lopen.
Daarnaast draag je tijdens 't gebed in de moskee (5x per dag) ook geen korte broek.
Maar verder is 't de normaalste zaak van de wereld om in Cairo (en de rest van Egypte) in 'n korte broek te lopen hoor.
Ik ben uitgegaan van de mensen waarmee ik daar ben omgegaan en mensen die ik zelf ken die ook jaren in Egypte hebben gewoond. Misschien zijn die wat traditooneler dan jouw familie/buurt?quote:Op donderdag 24 februari 2005 23:41 schreef Farao het volgende:
Wat een hoop onzin zeg![]()
![]()
Ik ben geboren in Egypte en heb 'r ruim 20 jaar gewoont dus ik weet waar ik over praat.
Misschien komt dat ook door de tijd van het jaar dat je er was? Wij waren er in maart, 23-27 graden en wij hadden toch wel zomerse kleding aan, soms ook een korte broek of een t-shirt. De Egyptenaren die wij spraken vonden het nog koud en droegen nog behoorlijk veel kleding, puur omdat het in hun beleving nog zo koud isquote:Op vrijdag 25 februari 2005 10:12 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik ben uitgegaan van de mensen waarmee ik daar ben omgegaan en mensen die ik zelf ken die ook jaren in Egypte hebben gewoond. Misschien zijn die wat traditooneler dan jouw familie/buurt?
Ik wil absoluut je deskundigheid niet in twijfel trekken, maar vraag me wel af in welk deel van Cairo (of in wel jaar misschien?) de mensen massaal in korte broeken lopen? De enige korte broek die ik namelijk heb gezien (bij een Egyptenaar) was in Zamalek óf bij jongetjes onder de 15.![]()
Had gekund. Ik heb het ook steeds maar tegen de 30 gehad. Maargoed, de gesprekken die ik met mensen had wezen op iets anders. Nogmaals: waarschijnlijk traditionelere mensen dan de jongen hierboven dus. En na die gesprekken zou ik me in elk geval niet prettig voelen in een korte broek (ook niet als man), gewoon omdat zíj zich er niet prettig bij voelden...quote:Op vrijdag 25 februari 2005 10:19 schreef miss_sly het volgende:
Misschien komt dat ook door de tijd van het jaar dat je er was? Wij waren er in maart, 23-27 graden en wij hadden toch wel zomerse kleding aan, soms ook een korte broek of een t-shirt. De Egyptenaren die wij spraken vonden het nog koud en droegen nog behoorlijk veel kleding, puur omdat het in hun beleving nog zo koud is
In Luxor zul je geen sfinx noch piramides vindenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:02 schreef danos het volgende:
Ik wil dit jaar met mijn vriendin in de zomer 2 weken naar egypte. Combinatie van dingen zien en strand. We zitten te denken aan een combinatiereis luxor en rode zee. Iemand nog tips voor dingen die we moeten zien of reisorganisaties die deze reizen kwalitatief en voor een goede prijs aanbieden?
Wees heel voorzichtig met eten als je naar Luxor of Caïro gaat. Er wordt door de GGD gezegd dat 70% diaree krijgt, wat wij hebben meegemaakt is dat 100% van de mensen die we spraken die daar geweest zijn diaree hebben gehad. Neem voldoende loperamide mee.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:39 schreef danos het volgende:
dat weet ik maargoed, die piramides bevinden zich toch een beetje in een uithoek voor wat wij willen doen. En luxor schijnt ook al prachtig te zijn, dus tja je moet toch keuzes maken.
*zucht*quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:49 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Wees heel voorzichtig met eten als je naar Luxor of Caïro gaat. Er wordt door de GGD gezegd dat 70% diaree krijgt, wat wij hebben meegemaakt is dat 100% van de mensen die we spraken die daar geweest zijn diaree hebben gehad. Neem voldoende loperamide mee.
Ik heb niet heel het topic gelezen...al vaker gezegd zeker...oh well, een gewaarschuwd man telt voor 2.quote:
Ik kom er net vandaan en zie dat je graag een uitgebeider antwoord wil.quote:Op donderdag 24 februari 2005 17:35 schreef devv05 het volgende:
Ik ga begin Mei naar Hurghada.. Nu had ik een paar vraagjes:
- Hoe is het weer daar rond die tijd?
- Is die Egyptische vliegmaatschappij een beetje redelijk?
- Hoe veilig is het daar? Ik zou bv ook graag naa Luxor willen, maar dan moet je wel een stuk door de woestijn...
- Verdere tips / opmerkingen etc?
Bedankt alvast
Hier kan je wat reacties lezen voor je resortquote:Op maandag 28 maart 2005 16:15 schreef danos het volgende:
Zo afgelopen woensdag geboekt met mijn vriendin::
15 daagse combinatiereis Nijlcruise/Rode zee (hurghada) via Nile Travel, kosten iets van 975 euro pp maar daar zit dan ook alles in (vp op boot, hp in resort, excursies, visum etc)
14 juli vertrek!! Eerst dus even wat excursies en de mooie dingen zien en daarna nog een weekje heerlijk relaxen in het Meliah Pharao resort in Hurghada, ziet er allemaal erg luxe uit dus dat gaat helemaal goedkomen!
Iemand ervaring met Nile Travel of het Meliah Pharao resort? Laat je horen!
* danos heeft er zin in![]()
k bedankt!! Superveel en goeie reacties!quote:Op maandag 28 maart 2005 17:12 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Hier kan je wat reacties lezen voor je resort
http://www.vakantiereiswi(...)g/504/melia-pharaoh/
Geeft je alvast een goed gevoelquote:Op maandag 28 maart 2005 18:11 schreef danos het volgende:
[..]
k bedankt!! Superveel en goeie reacties!
Over het algemeen valt het met diaree echt wel mee hoor... mensen laten zich snel gek maken. Als je gewoon water drinkt uit flessen met een verzegeling en je gaat niet bij de eerste de beste eetstalletjes je vol proppen, maar gewoon voedsel op de boot/in het hotel neemt verklein je het risico enorm.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:09 schreef Paladin82 het volgende:
hmz moet toch even kwijt dat het voor mij nog maar 8 daagjes is voordat ik lekker on vak ga naar egypte. Meeste voorbereidingen zijn getroffen.
Nog even kleine tip heb op internet ook menig diarree verhaal gelezen en daaruit kwam toch altijd dat men aangeraden wordt nederlandse medicijnen mee te nemen die vervolgens niet helpen waardoor men altijd in de lokale apotheek terecht komt. Ik heb dit in turkije ook al mee gemaakt en ga dus in egypte direct de eerste de beste apotheek in voor medicatie. Daar je met een rondreis geen last van schijterij wil hebben. Naam van meest voorkomende medicijn tegen dit probleem is "Anital" dus misschien heeft iemand er nog iets aan.
Verder zal eind april als ik terug kom nog wel een verslagje worden gepost
P.S. Iemand idee waar ik nu beetje fatsoenlijke zonnebrand kan krijgen ipv dat gare Nivea?
Sterker nog, het meeste water dat ze in Egypte in flesjes verkopen IS kraanwater uit Cairoquote:Op woensdag 30 maart 2005 13:24 schreef Hik het volgende:
Ik heb ook geen enkele keer diaree gehad. Heb zelfs water uit de kraan gedronken (in Cairo kan dat ook wel volgens mij, het is alleen niet erg lekker)
Toch is het niet verstandig om water uit de kraam te drinken.... En die stalletjes, tja als je daar wat eet loop je onnodig risisco, maar de ene mens heeft er sneller last van dan de anderequote:Op woensdag 30 maart 2005 13:24 schreef Hik het volgende:
Ik heb ook geen enkele keer diaree gehad. Heb zelfs water uit de kraan gedronken (in Cairo kan dat ook wel volgens mij, het is alleen niet erg lekker) en bij van die kleine eetstalletjes gegeten. Dat laatste kan wel (en is zelfs erg lekker), als je een beetje kijkt wat voor tent het is. Als het een goed lopende tent is, waar de doorlooptijd van het eten kort is (en dus niet de halve dag bij 40+ in de zon ligt), is het risico erg klein dat je een probleem krijgt.
Je moet JUIST gaan eten bij de kleine stalletjes waar de locals eten. Hoe drukker hoe beter. Dan weet je zeker dat het niet bedorven is.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:04 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
Toch is het niet verstandig om water uit de kraam te drinken.... En die stalletjes, tja als je daar wat eet loop je onnodig risisco, maar de ene mens heeft er sneller last van dan de andere
Jij hebt een hele andere manier van reizen. Ik ben niet echt voor het low budget reizen (no offense) Maar in een goed hotel met een 5 sterren doen ze toch echt niets verkeerds met je eten, daar kun je van uit gaan. Een eettentje in Cairo kun je minder uit op maken. Het kan dan wel druk zijn, maar als het merendeel Egyptenaren zijn maak je er dus nog niks uit op.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je moet JUIST gaan eten bij de kleine stalletjes waar de locals eten. Hoe drukker hoe beter. Dan weet je zeker dat het niet bedorven is.
De meeste mensen die ziek worden worden juist ziek doordat ze nergens durven te eten, dus s'avonds hebben ze zo'n honger dat ze maar een pak koekjes (ofzo) naar binnen stouwen. Als ik een week lang zo leef word ik inderdaad ook ziek.
Daarom koop ik ook alleen water met een verzegeling op de dop. Dat water is lekker!quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sterker nog, het meeste water dat ze in Egypte in flesjes verkopen IS kraanwater uit Cairo
quote:Doden en gewonden door bomaanslag in Caïro
Uitgegeven: 7 april 2005 21:51
CAIRO - Door een bomaanslag op een toeristische markt in het historische centrum van Caïro zijn donderdagmiddag zeker twee buitenlanders om het leven gekomen, een Amerikaan en een Française. Dat heeft de politie van de Egyptische hoofdstad gemeld. Achttien mensen raakten gewond.
Volgens een politiefunctionaris heeft een vrouwelijke voetganger de bom in de menigte gegooid. Eerder had de politie gemeld dat een motorrijder de dader was. Er stond wel een motor op de plek van de explosie, maar die had niets met de aanslag te maken, aldus de zegsman.
Een cola kostte in ons hotel 7 pond, dat is niet een 1 euro. Bier was 12 pond.quote:Op zondag 10 april 2005 18:33 schreef danos het volgende:
ik ben eigenlijk benieuwd wat voor prijzen ik kan verwachten voor bijvoorbeeld drinken in die resorts. Zit op basis van halfpension in zo'n resort in hurghada en dus moet ik nog wel ff voor mijn drankjes zorgen.
Wat kost een colaatje/biertje daar ongeveer?
ah klinkt goed!! Heb er echt zooveel zin inquote:Op maandag 11 april 2005 10:16 schreef susiebel het volgende:
[..]
Een cola kostte in ons hotel 7 pond, dat is niet een 1 euro. Bier was 12 pond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |