Over het algemeen valt het met diaree echt wel mee hoor... mensen laten zich snel gek maken. Als je gewoon water drinkt uit flessen met een verzegeling en je gaat niet bij de eerste de beste eetstalletjes je vol proppen, maar gewoon voedsel op de boot/in het hotel neemt verklein je het risico enorm.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:09 schreef Paladin82 het volgende:
hmz moet toch even kwijt dat het voor mij nog maar 8 daagjes is voordat ik lekker on vak ga naar egypte. Meeste voorbereidingen zijn getroffen.
Nog even kleine tip heb op internet ook menig diarree verhaal gelezen en daaruit kwam toch altijd dat men aangeraden wordt nederlandse medicijnen mee te nemen die vervolgens niet helpen waardoor men altijd in de lokale apotheek terecht komt. Ik heb dit in turkije ook al mee gemaakt en ga dus in egypte direct de eerste de beste apotheek in voor medicatie. Daar je met een rondreis geen last van schijterij wil hebben. Naam van meest voorkomende medicijn tegen dit probleem is "Anital" dus misschien heeft iemand er nog iets aan.
Verder zal eind april als ik terug kom nog wel een verslagje worden gepost
P.S. Iemand idee waar ik nu beetje fatsoenlijke zonnebrand kan krijgen ipv dat gare Nivea?
Sterker nog, het meeste water dat ze in Egypte in flesjes verkopen IS kraanwater uit Cairoquote:Op woensdag 30 maart 2005 13:24 schreef Hik het volgende:
Ik heb ook geen enkele keer diaree gehad. Heb zelfs water uit de kraan gedronken (in Cairo kan dat ook wel volgens mij, het is alleen niet erg lekker)
Toch is het niet verstandig om water uit de kraam te drinken.... En die stalletjes, tja als je daar wat eet loop je onnodig risisco, maar de ene mens heeft er sneller last van dan de anderequote:Op woensdag 30 maart 2005 13:24 schreef Hik het volgende:
Ik heb ook geen enkele keer diaree gehad. Heb zelfs water uit de kraan gedronken (in Cairo kan dat ook wel volgens mij, het is alleen niet erg lekker) en bij van die kleine eetstalletjes gegeten. Dat laatste kan wel (en is zelfs erg lekker), als je een beetje kijkt wat voor tent het is. Als het een goed lopende tent is, waar de doorlooptijd van het eten kort is (en dus niet de halve dag bij 40+ in de zon ligt), is het risico erg klein dat je een probleem krijgt.
Je moet JUIST gaan eten bij de kleine stalletjes waar de locals eten. Hoe drukker hoe beter. Dan weet je zeker dat het niet bedorven is.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:04 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
Toch is het niet verstandig om water uit de kraam te drinken.... En die stalletjes, tja als je daar wat eet loop je onnodig risisco, maar de ene mens heeft er sneller last van dan de andere
Jij hebt een hele andere manier van reizen. Ik ben niet echt voor het low budget reizen (no offense) Maar in een goed hotel met een 5 sterren doen ze toch echt niets verkeerds met je eten, daar kun je van uit gaan. Een eettentje in Cairo kun je minder uit op maken. Het kan dan wel druk zijn, maar als het merendeel Egyptenaren zijn maak je er dus nog niks uit op.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je moet JUIST gaan eten bij de kleine stalletjes waar de locals eten. Hoe drukker hoe beter. Dan weet je zeker dat het niet bedorven is.
De meeste mensen die ziek worden worden juist ziek doordat ze nergens durven te eten, dus s'avonds hebben ze zo'n honger dat ze maar een pak koekjes (ofzo) naar binnen stouwen. Als ik een week lang zo leef word ik inderdaad ook ziek.
Daarom koop ik ook alleen water met een verzegeling op de dop. Dat water is lekker!quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sterker nog, het meeste water dat ze in Egypte in flesjes verkopen IS kraanwater uit Cairo
quote:Doden en gewonden door bomaanslag in Caïro
Uitgegeven: 7 april 2005 21:51
CAIRO - Door een bomaanslag op een toeristische markt in het historische centrum van Caïro zijn donderdagmiddag zeker twee buitenlanders om het leven gekomen, een Amerikaan en een Française. Dat heeft de politie van de Egyptische hoofdstad gemeld. Achttien mensen raakten gewond.
Volgens een politiefunctionaris heeft een vrouwelijke voetganger de bom in de menigte gegooid. Eerder had de politie gemeld dat een motorrijder de dader was. Er stond wel een motor op de plek van de explosie, maar die had niets met de aanslag te maken, aldus de zegsman.
Een cola kostte in ons hotel 7 pond, dat is niet een 1 euro. Bier was 12 pond.quote:Op zondag 10 april 2005 18:33 schreef danos het volgende:
ik ben eigenlijk benieuwd wat voor prijzen ik kan verwachten voor bijvoorbeeld drinken in die resorts. Zit op basis van halfpension in zo'n resort in hurghada en dus moet ik nog wel ff voor mijn drankjes zorgen.
Wat kost een colaatje/biertje daar ongeveer?
ah klinkt goed!! Heb er echt zooveel zin inquote:Op maandag 11 april 2005 10:16 schreef susiebel het volgende:
[..]
Een cola kostte in ons hotel 7 pond, dat is niet een 1 euro. Bier was 12 pond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |