abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 oktober 2004 @ 11:17:10 #51
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22767877
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:56 schreef Can_I_kick_it het volgende:

[..]

Kijk eens op www.kras.nl daar hebben ze leuke reizen voor een leuke prijs
OK, dat was niet mijn vraag. Ik ben niet op zoek naar een georganiseerde reis, ik doe het liever zelf (en een ticket heb ik al gevonden). Ik vroeg me af wat de ervaringen zijn van vrouwen die alleen in Caïro zijn geweest...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 17:35:15 #52
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_22775520
Alleen als vrouw in Cairo is geen probleem; hangt uiteraard wel een beetje van de wijk af waar je bent. Zamalik is oude koloniale wijk vol mooie gebouwen en veel ambassades. Er zijn dus ook veel westerlingen en westerse Egyptenaren en de sfeer is relaxed. Ook op de toeristische plekken zul je denk ik geen problemen hebben, al is een vrouw alleen wel een beetje vreemd (in de optiek van de Egyptenaren dan).
Hotel Longchamps is ok; we gaan er voor mijn werk meestal naartoe als we in Egypte zijn. Ongeveer 50 dollar per nacht en mooi grote balkons, waar je lekker je boekje kunt lezen!!
Alexandrie is trouwens ook erg fijn; schoner en Westerser dan Cairo en je hebt er zee.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 14:16:10 #53
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22795182
Atomic, dat hotel ziet er inderdaad leuk uit (heb even homepage gecheckt), met name de balkons! Maar is de wijk waar het ligt niet een beetje héél erg saai? Het is wel leuk om ergens te zitten waar bijvoorbeeld 's avonds nog wat te doen is (al weet ik niet helemaal wat ik me daarbij voor moet stellen in Caïro). Dat het dan eventueel wat minder rustig is neem ik voor lief (rust heb ik thuis ook ).

Overigens, misschien een stomme vraag, maar zijn de taxi's een beetje ok daar (ook weer voor een vrouw alleen). In LA heb ik nooit problemen gehad, maar merk dat ik, zeker als ik alleen reis (en soms een beetje verdwaal , of 's avonds erop uit wil) best afhankelijk ben van taxi's.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22796141
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:16 schreef Hik het volgende:
Overigens, misschien een stomme vraag, maar zijn de taxi's een beetje ok daar (ook weer voor een vrouw alleen). In LA heb ik nooit problemen gehad, maar merk dat ik, zeker als ik alleen reis (en soms een beetje verdwaal , of 's avonds erop uit wil) best afhankelijk ben van taxi's.
taxi's vond ik wel te doen... Engels hoef je vaak niet te verwachten, maar over het algemeen waren ze vrij vriendelijk en behulpzaam. Vooraf de prijs bespreken en pas achteraf betalen helpt en als ze engels spreken, proberen ze je uiteraard van alles aan te smeren.. Als je wilt heb je voor een week een taxi, bij mij stonden ze altijd op de vooraf afgesproken plaats/tijd klaar.

Alleen is het autorijden in Caïro minder gereguleerd dan hier, verkeersagenten staan er uitsluitend voor decoratie, claxon is heilig, en met zijn 5én op een driebaansweg is heel normaal...

En een taxi aanhouden op straat is ook geen enkel probleem, er rijden er een stuk of 5 miljoen ofzo en ze stoppen bij elke buitenlander met de vraag: "Taxi??"

(ben dan wel een man, maar volgens mij gaat het voor een vrouw alleen net zo)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22796210
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 14:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Alleen is het autorijden in Caïro minder gereguleerd dan hier, verkeersagenten staan er uitsluitend voor decoratie, claxon is heilig, en met zijn 5én op een driebaansweg is heel normaal...
En het bijzondere is dat ik ondanks de rijstijl van de egyptenaren geen een ongeluk heb gezien daar.
Can I? could I? would I?
pi_22862488
Ik heb in de 12 daagje rondreis toen we in cairo waren wel een ongelukje gezien maar had r inderdaad ook wel meer verwacht. Echt een gekkenhuis in cairo. Met oversteken zeiden ze ook al ogen dicht doen en doorlopen.

We zijn naar Cairo geweest in het Mena House Oberoi en dat was zeer geslaagd. En toen nog met bus naar hurghada, paar dagen in Marriott en nijlcruise gedaan naar luxor, aswan en nog diverse plaatsjes aan de nijl. Zeer geslaagd en kan het aanraden om ook voor een georganiseerde (groeps)reis te kiezen. Leeftijd van de mensen van de groep viel ook wel mee. Varieerde jong tot oud ik ben zelf 20 en heb heel erg goed kunnen kletsen met iedereen.
pi_22862795
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 15:01 schreef Can_I_kick_it het volgende:

[..]

En het bijzondere is dat ik ondanks de rijstijl van de egyptenaren geen een ongeluk heb gezien daar.
ik heb 1 kleine aanrijding gezien, tussen een auto en een paard en wagen...

Maar inderdaad, het schijnt over het algemeen zeer goed te gaan.. Daarom is het geen goed idee om als "westerling" daar te gaan rijden.. vragen om problemen, dus dan toch maar een taxi ipv huurauto..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22862900
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 12:39 schreef Blueman2 het volgende:
Ik heb in de 12 daagje rondreis toen we in cairo waren wel een ongelukje gezien maar had r inderdaad ook wel meer verwacht. Echt een gekkenhuis in cairo. Met oversteken zeiden ze ook al ogen dicht doen en doorlopen.

We zijn naar Cairo geweest in het Mena House Oberoi en dat was zeer geslaagd. En toen nog met bus naar hurghada, paar dagen in Marriott en nijlcruise gedaan naar luxor, aswan en nog diverse plaatsjes aan de nijl. Zeer geslaagd en kan het aanraden om ook voor een georganiseerde (groeps)reis te kiezen. Leeftijd van de mensen van de groep viel ook wel mee. Varieerde jong tot oud ik ben zelf 20 en heb heel erg goed kunnen kletsen met iedereen.
ik ben zelf in mijn eentje naar Caïro gegaan en ik vondn de bevolking over het algemeen erg gastvrij en vriendelijk (wel de verkopers van "echte" papyrustekeningen en dergelijke uitgesloten).
Het was zelfs zo dat een paar dagen na het aankomen, ik tijdens een busreis een egyptenaar tegen kwam, die me een aantal dagen dingen heeft laten zien die je als toerist nooit en te nimmer ziet in een reisgids.
En zelfs toen ik het idee kreeg dat hij het deed voor (eventueel) geld, werd ik verrast, ik mocht niets betalen, zelfs taxiritjes terug naar het hotel werden betaald, omdat mijn cash op was en de twee (!) pinautomaten in caïro het niet deden... Ik ben bij zijn famile thuis geweest, ben uit eten geweest met hem en zijn vriendin/vrienden, allemaal dingen die je zelden doet als je met meerder op vakantie bent...
C. Sagan
  maandag 25 oktober 2004 @ 13:17:57 #59
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22863199
Uh... stranger... Wanneer was jij daar? Inmiddels al meer pinautomaten daar, of niet?

Is iemand van jullie trouwens wel eens op de kamelenmarkt geweest. Schijnt op een halve dag van Caïro te liggen, in de woestijn. Lijkt me wel cool... Hoe kom je daar?

Iemand nog een tip voor een (goedkoop?) hotel met zwembad in een leuke wijk? Of stel ik dan teveel eisen... ?
  maandag 25 oktober 2004 @ 13:31:43 #60
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22863396
Hey nog een vraag: Hoe zit het eigenlijk met visum? Volgens het Visumbureau is er visumplicht, maar ik heb daar nog nooit iemand over gehoord...
pi_22864509
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:17 schreef Hik het volgende:
Uh... stranger... Wanneer was jij daar? Inmiddels al meer pinautomaten daar, of niet?
was rond '97-'98 denk ik... en de hotels hadden wel pinautomaten, maar ik heb er in de stad slechts 2 gezien.. Zal nu vast meer zijn..

rond die tijd moest je op het vliegveld een visum kopen... voor 10 of 20 dollar...
C. Sagan
pi_22865887
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:31 schreef Hik het volgende:
Hey nog een vraag: Hoe zit het eigenlijk met visum? Volgens het Visumbureau is er visumplicht, maar ik heb daar nog nooit iemand over gehoord...
Volgens mij kan je dat daar ter plekke op het vliegveld aanschaffen. Kost iets van 28 dollar ofzo.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 25 oktober 2004 @ 16:46:02 #63
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22866850
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:31 schreef Hik het volgende:
Ja, je hebt een visum nodig, maar deze kan je inderdaad op het vliegveld kopen.

Ik kan je weinig vertellen over Cairo (ben alleen in Hurghada geweest), maar ik heb wel meisjes gesproken die waren lastig gevallen in een fellucca (Nijl-zeilboot). Op zo'n boot ben je overgeleverd aan de kapitein, dus minder verstandig om daar alleen in te stappen.

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  maandag 25 oktober 2004 @ 19:29:55 #64
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_22868875
tja, de wijk is msschien saai, maar de taxi's zijn goedkoop, dus je kunt overal komen op elk moment van de dag! Ik was er voor werk en heb geen club gezien. De wijk is misschien rustig, maar dat hotel wort gerund door een buitenlandse en dat schelt een slok op een borrel! Superrelaxte mensen, geen gezeur over fooien; en dat was was wel anders in hel veel andere hotels in Egypte.

Ik heb een vriendin gesproken die twee jar in Cairo heeft gewoond en die heeft in die tijd nog nooit problemen gehad met taxi´s. Als er wel iets is, hard schreeuwen! Er zijn altijd mensen op straat en aan een vrouw ziten is echt een doodzonde.

Visum kost 15 dollar, zegeltjes voor in je paspoort koop je op het vliegveld. Mensen zijn eerlijk, zelfs op het vliegveld. Voordat ik er achterkwam dat ik de helft van mij geld bij een wisselkantoortje was vergeten, waren ze al achter me aan gerend om het alsnog te geven!

We hebben in Egypte 6000 kilometer gereden en geen 1 ongeluk gezien. Ongelooflijk als je in eerste instantie kijkt, hoe de mensen rijden. Als je hunsysteem doorhebt, dan is eht geen probleem. Wel lastig om je hier weer aan te passen! Bijvoorbeeld NIET links inhalen, claxoneren, etc.

Pinautomaten zijn er niet zo veel als in spanje, maar ze zijn er wel. Zie Lonelyplanet, denk ik....
pi_22880521
Pinautomaten zijn er in betrekkelijke overvloed, niet alleen in Caïro. Daar hoef je niet voor in de LP te kijken.

Verkeer: het is druk, maar niet heel erg chaotisch. Het viel me 100% mee. Ik heb eigenlijk ook geen ongeluk gezien, maar gezien ongeveer alle auto's de trotse bezitter zijn van diverse deuken, zou het toch regelmatig moeten voorkomen

Visum: ik heb 20 dollar moeten betalen eind september.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:44:22 #66
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22880738
Tnx allemaal!
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 12:39:57 #67
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_22882809
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 09:25 schreef ChAoZ het volgende:
...
Visum: ik heb 20 dollar moeten betalen eind september.
Als je verdwaasd in de drukte binnen komt lopen, dan rent er een mannetje naar je toe die wel even je visumzegeltjes regelt voor 20 dollar... Als je ze zelf koopt, dan kosten ze 15 dollares. Makkelijk verdienen voor die jongens!
pi_22884010
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 12:39 schreef AtomicDog het volgende:

[..]

Als je verdwaasd in de drukte binnen komt lopen, dan rent er een mannetje naar je toe die wel even je visumzegeltjes regelt voor 20 dollar... Als je ze zelf koopt, dan kosten ze 15 dollares. Makkelijk verdienen voor die jongens!
Georganiseerde groepsreis. Er was ons van te voren al verteld dat het zoveel zou kosten.
Er staan nog wat vragen open. Er komt er blijkbaar nog eentje bij
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  woensdag 27 oktober 2004 @ 09:57:36 #69
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22899866
quote:

[..]

Bij het Visumburo vragen ze 30 (!) euro!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:00:35 #70
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22899914
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 09:57 schreef Hik het volgende:

[..]

Bij het Visumburo vragen ze 30 (!) euro!
Yep, bij de Egyptische ambassade in Nederland is een visum duurder dan in Egypte.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 12:12:47 #71
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_22902471
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 10:00 schreef Litman het volgende:

[..]

Yep, bij de Egyptische ambassade in Nederland is een visum duurder dan in Egypte.
waarom zou je uberhaupt hier in NL een visum aavragen?
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 11:33:21 #72
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22951068
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 12:12 schreef AtomicDog het volgende:

[..]

Verkapte ontwikkelingshulp?

Uh...nee, ik kan ook niks bedenken!

Maar het is wel raar hoe het staat op de site van het Visumbureau. Bij Turkije staat bijvoorbeeld gewoon dat je 'm op het vliegveld haalt, maar hier staat met vette letters: "Visum verplicht".
Geldkloppers...
pi_22952480
quote:

[..]

Dat geeft al aan wat voor bende het daar is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 14:08:37 #74
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22953448
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 12:12 schreef AtomicDog het volgende:

[..]

Als je over land Egypte binnenkomt bijvoorbeeld. Niet iedereen komt Egypte binnen via een internationale luchthaven!

[ Bericht 0% gewijzigd door Litman op 30-10-2004 15:07:04 ]
pi_22955346
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:02 schreef The_stranger het volgende:

[..]

ik ben zelf in mijn eentje naar Caïro gegaan en ik vondn de bevolking over het algemeen erg gastvrij en vriendelijk (wel de verkopers van "echte" papyrustekeningen en dergelijke uitgesloten).
Het was zelfs zo dat een paar dagen na het aankomen, ik tijdens een busreis een egyptenaar tegen kwam, die me een aantal dagen dingen heeft laten zien die je als toerist nooit en te nimmer ziet in een reisgids.
En zelfs toen ik het idee kreeg dat hij het deed voor (eventueel) geld, werd ik verrast, ik mocht niets betalen, zelfs taxiritjes terug naar het hotel werden betaald, omdat mijn cash op was en de twee (!) pinautomaten in caïro het niet deden... Ik ben bij zijn famile thuis geweest, ben uit eten geweest met hem en zijn vriendin/vrienden, allemaal dingen die je zelden doet als je met meerder op vakantie bent...
Ik ben naar het papyrustekening museum geweest en daar waren ze weer wel heel aardig. Daar heb ik ook nog wat gekocht voor 80 pond dus 8x1,40 = 11,20 euro ongeveer.
En met onze groepsreis had je ook de mogelijkheid op momenten dat je vrije tijd had om dingen voor jezelf tegaan doen en ook met excursie mogelijkheid om bij een familie langs tegaan. Ik had al zoveel extra excursies gekozen dat ik die maar overgeslagen had want ze bieden je echt genoeg aan dat je niet stil kan zitten. En dat die egyptenaar geen geld wou hebben voor de service kan ik me ook niet voorstellen. D,r is bij ons ook iemand meegegaan maar die wou wel wat hebben. (niet veel hoor) en taxi's kosten ook niet veel mocht je dat moeten betalen.

En dat pinautomaten probeem ken ik ook wel ja. Zat in en bij ons hotel ook een pinautomaat maar anders kan je dat ook aan iemand vragen waar dichtsbijzijnde pinautomaat is. En inderdaad in egypte in sommige steden zijn ze nog niet zover dat ze pinautomaten hebben geen enkele maar in cairo moet je ze natuurlijk wel kunnen vinden.
pi_22960803
Toen wij vorig jaar naar Egypte zijn geweest werd er in het vliegveld een formulier uitgedeeld dat je moest invullen, daarmee ga je door de paspoortcontrole, waarbij je tegelijkertijd een stempel krijgt en een zegeltje geloof ik...bij die controle betaalden we de 15 dollar. Wel gepast betalen, ze doen nogal moeilijk over wisselgeld.

Cairo is een redelijk westerse stad, volgens onze Egyptische tourguide vorig jaar. Er wonen veel Egyptische vrouwen die aan de uni studeren en veel zijn vrij westers, kleden zich ook westers, gaan uit, wonen alleen/op kamers, enz. Natuurlijk moet je als vrouw alleen altijd oppassen, maar ik denk dat Cairo zeker wel te doen is. Bovendien vind ik ook de Egyptenaren hele lieve, vriendelijke en behulpzame mensen.

* miss_sly is jaloers.!
De tijd in Cairo tijdens de reis was te kort en getekend door het binnenvallen van Irak door de VS op de ochtend dat wij de stad binnenkwamen. Er waren wat demonstraties en kleine relletjes en de sfeer was toen redelijk grimmig. We konden dus ook veel dingen niet bekijken en moesten echt een beetje uitkijken, omdat westerlingen op dat specifieke moment (die eerste dagen van de oorlog) niet echt gewenst waren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 20:33:03 #77
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22961224
Weeeheeeee! * Hik heeft geboekt!

quote:
Van Naar Datum Vlucht Vertrek Aankomst
Amsterdam Zurich 04/12 LX 737 07:25 09:00
Zurich Cairo 04/12 LX 236 09:45 14:35

Terugvlucht
Van Naar Datum Vlucht Vertrek Aankomst
Cairo Zurich 11/12 LX 237 16:00 19:15
Zurich Amsterdam 11/12 LX 736 20:00 21:40
pi_22961267
45 minuten overstaptijd is wel lekker! Niet te veel, niet te weinig.

Ik ga maandag boeken
  maandag 1 november 2004 @ 11:26:17 #79
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_22994001
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 20:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
45 minuten overstaptijd is wel lekker! Niet te veel, niet te weinig.
ik mijn geval was 3 kwartier twee keer net te weinig...
heenweg, het vliegtuig dat ons naar frankfurt moest brengen was op de polderbaan geland en was daardoor te laat (...). aansluiting in Frankfurt wel gehaald, maar de bagage kwam twee dagen later aan in Cairo... zonder excuus van Lufthansa of uberhaupt een tandenborstel.
terugweg, vliegtuig wil opstijgen, maar als we met 200 km per uur over de baan rijden, begint het enorm te trillen en schudden en wordt de landing afgebroken; oorzaak was te weinig olie bij het voorwiel (..). Enfin, aansluiting gemist en dat kostte een nachtje in Frankfurt.
  maandag 1 november 2004 @ 13:21:30 #80
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22996552
quote:
Op maandag 1 november 2004 11:26 schreef AtomicDog het volgende:

[..]

ik mijn geval was 3 kwartier twee keer net te weinig...
Ik vlieg via Zürich, met Swiss. Dat scheelt wel, denk ik, aangezien het volgens mij een veel kleiner vliegveld is dan Frankfurt.

Ik heb overigens voorlopig toch gekozen voor een hotel in het centrum. Zag op internet veel aanbevelingen voor Hotel Luna, dus heb net geïnformeerd of ze nog een plekje voor me hebben dan.

Maar na alle praktische zaken ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie do's en don'ts qua bezienswaardigheden/restaurantjes/winkeltjes/barretjes etc...

[ Bericht 4% gewijzigd door Hik op 01-11-2004 13:30:06 ]
pi_23000754
quote:
Op maandag 1 november 2004 13:21 schreef Hik het volgende:

[..]

Maar na alle praktische zaken ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie do's en don'ts qua bezienswaardigheden/restaurantjes/winkeltjes/barretjes etc...
Nooit iets kopen voor de prijs die de verkoper als eerste noemt, maar dat is in vrijwel elk land buiten het Westen wel het geval. Niet dat ik het die mensen niet gun, maar we blijven Nederlanders en afpingelen is gewoon leuk.

Er is één gebied waar je op moet passen voor mijnen, maar volgens mij kom je normaalgesproken niet in dat gebied.
pi_23001396
Ik wil graag begin Januari met 5 mensen naar Egypte toe voor een dag of 8 a 10. Het moet een luier vakantie worden met 1 of 2 daagjes een excursie naar een piramide o.i.d.

Liefst all-inclusive voor een bedrag van max. 500/600 euro p.p.

Iemand suggesties?
pi_23001497
http://www.d-reizen.nl/vo(...)&vze=5&zp=alg&bsg=38

Is wel op basis van drie personen, zou je twee reizen moeten boeken eigenlijk. Eentje voor 2 personen en eentje voor 3 personen want voor 5 personen gaat lastig worden (zoveel gaan er niet in een hotelkamer namelijk).
  dinsdag 2 november 2004 @ 08:50:53 #84
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23015540
quote:
Op maandag 1 november 2004 16:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er is één gebied waar je op moet passen voor mijnen, maar volgens mij kom je normaalgesproken niet in dat gebied.
Mijnen? In CAIRO?
Ik neem aan dat je elders in Egypte bedoeld... En ik blijf gewoon een weekje in Cairo hangen...

Anyway: meer tips?
pi_23015690
quote:
Op maandag 1 november 2004 17:26 schreef amokjeeh het volgende:
Ik wil graag begin Januari met 5 mensen naar Egypte toe voor een dag of 8 a 10. Het moet een luier vakantie worden met 1 of 2 daagjes een excursie naar een piramide o.i.d.

Liefst all-inclusive voor een bedrag van max. 500/600 euro p.p.

Iemand suggesties?
Hurgada of Alexandrië, maar voor een luiervakantie moet je niet naar Caïro gaan.
Can I? could I? would I?
  dinsdag 2 november 2004 @ 09:21:50 #86
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23015931
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 09:04 schreef Can_I_kick_it het volgende:

[..]

Hurgada of Alexandrië, maar voor een luiervakantie moet je niet naar Caïro gaan.
Volgens mij is Alexandrië ook helemaal niet zulk lekker weer toch in januari?

Ik ga niet om te luieren trouwens...
Wat ik met name heel leuk vind zijn markten. En dan niet perse van die markten waar souvenirs worden verkocht, maar voor al ook de reguliere groeten-vlees-markten. Sowieso lijkt het me heel leuk naar een kamelenmarkt te gaan. Er schijnt er één net buiten Cairo te zijn.
pi_23023299
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 08:50 schreef Hik het volgende:

[..]

Mijnen? In CAIRO?
Ik neem aan dat je elders in Egypte bedoeld... En ik blijf gewoon een weekje in Cairo hangen...

Nee, niet in Caïro. Volgens mij in gebieden richting Sudan, maar daar kom je dus niet
pi_23024892
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 08:50 schreef Hik het volgende:

wat ik gedaan heb, is van het egyptisch museum gewandeld naar de citadel (oud moslim complex). Is een wandeling van ongeveer een klein uurtje, maar als je de lonely planet raadpleegt, kom je door de meest interessante buurten... De citadel is ook wel mooi, maar dat is dan weer meer op de toerist gericht, qua verkopers etc..

Voor de rest zijn de vele parfumwinkels wel grappig, vooral de grotere en een kamelentocht langs de pyramides is erg leuk.. (vooraf prijs/details afspreken...)
Papyrusmuseum is ook een aanrader, alleen al om te zien hoe ze papyrus eigenlijk maakten..

En de taxiritten op zich waren al heel spannend... En als je de minibusjes neemt, zit je echt tussen het "gewone" volk..

In mijn tijd was de lonely planet een must... (en zeer accuraat)
C. Sagan
pi_23037329
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

wat ik gedaan heb, is van het egyptisch museum gewandeld naar de citadel (oud moslim complex). Is een wandeling van ongeveer een klein uurtje, maar als je de lonely planet raadpleegt, kom je door de meest interessante buurten... De citadel is ook wel mooi, maar dat is dan weer meer op de toerist gericht, qua verkopers etc..

Voor de rest zijn de vele parfumwinkels wel grappig, vooral de grotere en een kamelentocht langs de pyramides is erg leuk.. (vooraf prijs/details afspreken...)
Papyrusmuseum is ook een aanrader, alleen al om te zien hoe ze papyrus eigenlijk maakten..

En de taxiritten op zich waren al heel spannend... En als je de minibusjes neemt, zit je echt tussen het "gewone" volk..

In mijn tijd was de lonely planet een must... (en zeer accuraat)
Wij zijn ook in het Papyrusmuseum geweest, dat was idd leuk Ik heb er nog een papyrus souvenir voor m'n vriendin gekocht.
We hadden wel geluk in Caïro, we hadden er namelijk een privé gids. Super relaxed, zo konden we mooi van alles en nog wat vragen
Wat ik wel jammer vind, is dat ze bij de piramides dat theater voor de uitvoering van Aïda bouwen, dat ontsiert het geheel eigenlijk wel. Ik weet wel zeker dat ik er nog een keer terug wil, de hectiek in de stad, de verschillende markten, de mensen daar, in een woord; prachtig
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  vrijdag 5 november 2004 @ 09:17:46 #90
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23091647
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 23:47 schreef Dezz het volgende:
Ik weet wel zeker dat ik er nog een keer terug wil, de hectiek in de stad, de verschillende markten, de mensen daar, in een woord; prachtig
Nog tips voor bepaalde markten?
  zaterdag 6 november 2004 @ 17:27:10 #91
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_23123533
Nog 3 weekjes wachten, en dan lekker 8 dagen naar Egypte om te duiken. We zitten in Wadi Lahami, das helemaal in het zuiden, bijna tegen Sudan aan als ik me niet vergis.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:03:58 #92
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23583642
Ok, nog even een klein vraagje: Ik vind het altijd wel prettig om op z'n minst een beetje cash bij me te hebben (het zal niet de eerste keer zijn dat de geldautomaten niks doen ). Is het zinvol om dollars te wisselen of voldoen euro's prima (voor wisselen ter plaatse en met het oog op het kopen van het visum op het vliegveld)?

Eet/markt/do-do tips blijven ook nog steeds welkom!
pi_23583702
euro's zijn behoorlijk populair!
Voor het visum proberen gepast te betalen, dan gaat het sneller. bovendien hebben ze soms geen/nauwelijks wisselgeld
zorg voor wat euromuntjes (0,50 of 1 euro) die je kunt gebruiken als fooi.
Ter plekke is het wel handig wat Egyptisch geld uit de muur te halen.

ow, en eten: ik vond de falafel en de wijnbladeren met rijst erg lekker!
Heb bij een of ander tentje heerlijk geluncht toen we van de pyramides afkwamen. Heb het wel moeten bekopen met darmen die er niet tegen konden, maar het was zo lekker dat ik er geen moment spijt van heb gehad
pi_23604259
Mij vind je met kerst in Hurghada, 't zal me benieuwen
pi_24185556
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 10:07 schreef miss_sly het volgende:
Voor het visum proberen gepast te betalen, dan gaat het sneller. bovendien hebben ze soms geen/nauwelijks wisselgeld

Heb bij een of ander tentje heerlijk geluncht toen we van de pyramides afkwamen. Heb het wel moeten bekopen met darmen die er niet tegen konden, maar het was zo lekker dat ik er geen moment spijt van heb gehad
Probeerde je op een oostblokker te lijken? Die sleepten hele voorraden aan, omdat het all incl. was, eten eten tot dat ze moesten kotsen.
pi_24185568
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 10:07 schreef miss_sly het volgende:

Probeerde je op een oostblokker te lijken? Die sleepten hele voorraden aan, omdat het all incl. was, eten eten tot dat ze moesten kotsen.

Trouwens, waarom 50 eurocent geven als ze ook genoeg nemen met een Egyptische pond?
pi_24186670
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 18:48 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Trouwens, waarom 50 eurocent geven als ze ook genoeg nemen met een Egyptische pond?
Goh, waarom moet dat met zo'n naar ondertoontje?
Ik heb het helemaal niet over hoeveelheden ofzo, gewoon over wat ik lekker vond. Het was misschien voor mijn westerse darmen niet optimaal, maar het was zo lekker da tik dat niet erg vond. Ik snap dus je link met oostblokkers, all inclusive en eten tot je moet kotsen niet helemaal

waarom geen 50 eurocent geven als ik die toch bij me heb?

je doet nogal moeilijk over iets waar je niet moeilijk over hoeft te doen hoor.
pi_24188554
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 19:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Goh, waarom moet dat met zo'n naar ondertoontje?
Ik heb het helemaal niet over hoeveelheden ofzo, gewoon over wat ik lekker vond. Het was misschien voor mijn westerse darmen niet optimaal, maar het was zo lekker da tik dat niet erg vond. Ik snap dus je link met oostblokkers, all inclusive en eten tot je moet kotsen niet helemaal

waarom geen 50 eurocent geven als ik die toch bij me heb?

je doet nogal moeilijk over iets waar je niet moeilijk over hoeft te doen hoor.
En dat terwijl het bijna kerstmis is
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:30:45 #99
21210 Paladin82
In Black and White
pi_24391819
Hmz toch wel jammer dat dit topic niet echt meer levend is dus misschien komt er zo weer klein beetje leven in.

Ik ben van plan deze lente naar Egypte te gaan, maar zit met een paar vraagjes is wil er een doe en luier vakantie van maken. Nu kan ik een 8daagse rondreis doen en daarna nog 7 dagen luieren in een hotel of een 15daagse rondreis en dan alles zien. Daar het mijn eerste echte vakantie sinds 1,5 jaar wordt moet er wel goed uitgerust worden

Mijn vraag is kan je tijdens die rondreizen ook goed uitrusten of is een verblijf in een lux hotel dan toch wel aan te raden. En wat ik me afvraag zijn er ook rond reizen die eindigen in sharm el sheik omdat de bevindingen over hurgada toch een stuk negatiever zijn. Ben redelijk alergisch geworden van nogal opdringerige verkopers na een vakantie in turkije.

en hoe zit het met de medicatie, ik heb van nature nogal zwakke darmen en heb geen zin om de halve rondreis door te brengen op de wc.
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:49:17 #100
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24392164
Je kunt het ook zelf doen. Dan kun je zo actief zijn of lui zijn als je zelf wilt...
Ik denk in elk geval dat je je bij een 8 daagse rondreis wel het schompes rent trouwens. Ik ben zelf een volle week in Caïro gebleven en heb van daaruit wat dingen ondernomen. Dat was zowel relaxed als een hele leuke manier om wat mensen te ontmoeten!

Als je bang bent voor opdringerige verkopers is Egypte misschien sowieso geen goed idee...
Nee hoor, gewoon op voorbereiden en zorgen dat je af en toe ook leuke dingen doet op plaatsen waar geen hordes toeristen zijn en dan valt het met die verkooptechnieken ook wel mee.

Het eten is heerlijk. Ik heb een week lang nergens last van gehad, maar ik heb misschien geen zwakke darmen. Gewoon norit en diacure mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')