OK, dat was niet mijn vraag. Ik ben niet op zoek naar een georganiseerde reis, ik doe het liever zelf (en een ticket heb ik al gevonden). Ik vroeg me af wat de ervaringen zijn van vrouwen die alleen in Caïro zijn geweest...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:56 schreef Can_I_kick_it het volgende:
[..]
Kijk eens op www.kras.nl daar hebben ze leuke reizen voor een leuke prijs
taxi's vond ik wel te doen... Engels hoef je vaak niet te verwachten, maar over het algemeen waren ze vrij vriendelijk en behulpzaam. Vooraf de prijs bespreken en pas achteraf betalen helpt en als ze engels spreken, proberen ze je uiteraard van alles aan te smeren.. Als je wilt heb je voor een week een taxi, bij mij stonden ze altijd op de vooraf afgesproken plaats/tijd klaar.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:16 schreef Hik het volgende:
Overigens, misschien een stomme vraag, maar zijn de taxi's een beetje ok daar (ook weer voor een vrouw alleen). In LA heb ik nooit problemen gehad, maar merk dat ik, zeker als ik alleen reis (en soms een beetje verdwaal, of 's avonds erop uit wil) best afhankelijk ben van taxi's.
En het bijzondere is dat ik ondanks de rijstijl van de egyptenaren geen een ongeluk heb gezien daar.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Alleen is het autorijden in Caïro minder gereguleerd dan hier, verkeersagenten staan er uitsluitend voor decoratie, claxon is heilig, en met zijn 5én op een driebaansweg is heel normaal...
ik heb 1 kleine aanrijding gezien, tussen een auto en een paard en wagen...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:01 schreef Can_I_kick_it het volgende:
[..]
En het bijzondere is dat ik ondanks de rijstijl van de egyptenaren geen een ongeluk heb gezien daar.
ik ben zelf in mijn eentje naar Caïro gegaan en ik vondn de bevolking over het algemeen erg gastvrij en vriendelijk (wel de verkopers van "echte" papyrustekeningen en dergelijke uitgesloten).quote:Op maandag 25 oktober 2004 12:39 schreef Blueman2 het volgende:
Ik heb in de 12 daagje rondreis toen we in cairo waren wel een ongelukje gezien maar had r inderdaad ook wel meer verwacht. Echt een gekkenhuis in cairo. Met oversteken zeiden ze ook al ogen dicht doen en doorlopen.
We zijn naar Cairo geweest in het Mena House Oberoi en dat was zeer geslaagd. En toen nog met bus naar hurghada, paar dagen in Marriott en nijlcruise gedaan naar luxor, aswan en nog diverse plaatsjes aan de nijl. Zeer geslaagd en kan het aanraden om ook voor een georganiseerde (groeps)reis te kiezen. Leeftijd van de mensen van de groep viel ook wel mee. Varieerde jong tot oud ik ben zelf 20 en heb heel erg goed kunnen kletsen met iedereen.
was rond '97-'98 denk ik... en de hotels hadden wel pinautomaten, maar ik heb er in de stad slechts 2 gezien.. Zal nu vast meer zijn..quote:Op maandag 25 oktober 2004 13:17 schreef Hik het volgende:
Uh... stranger... Wanneer was jij daar? Inmiddels al meer pinautomaten daar, of niet?
Volgens mij kan je dat daar ter plekke op het vliegveld aanschaffen. Kost iets van 28 dollar ofzo.quote:Op maandag 25 oktober 2004 13:31 schreef Hik het volgende:
Hey nog een vraag: Hoe zit het eigenlijk met visum? Volgens het Visumbureau is er visumplicht, maar ik heb daar nog nooit iemand over gehoord...![]()
Ja, je hebt een visum nodig, maar deze kan je inderdaad op het vliegveld kopen.quote:Op maandag 25 oktober 2004 13:31 schreef Hik het volgende:
Hey nog een vraag: Hoe zit het eigenlijk met visum? Volgens het Visumbureau is er visumplicht, maar ik heb daar nog nooit iemand over gehoord...![]()
Als je verdwaasd in de drukte binnen komt lopen, dan rent er een mannetje naar je toe die wel even je visumzegeltjes regelt voor 20 dollar... Als je ze zelf koopt, dan kosten ze 15 dollares. Makkelijk verdienen voor die jongens!quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 09:25 schreef ChAoZ het volgende:
...
Visum: ik heb 20 dollar moeten betalen eind september.
Georganiseerde groepsreis. Er was ons van te voren al verteld dat het zoveel zou kosten.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 12:39 schreef AtomicDog het volgende:
[..]
Als je verdwaasd in de drukte binnen komt lopen, dan rent er een mannetje naar je toe die wel even je visumzegeltjes regelt voor 20 dollar... Als je ze zelf koopt, dan kosten ze 15 dollares. Makkelijk verdienen voor die jongens!
Bij het Visumburo vragen ze 30 (!) euro!quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 12:39 schreef AtomicDog het volgende:
[..]
Als je verdwaasd in de drukte binnen komt lopen, dan rent er een mannetje naar je toe die wel even je visumzegeltjes regelt voor 20 dollar... Als je ze zelf koopt, dan kosten ze 15 dollares. Makkelijk verdienen voor die jongens!
Yep, bij de Egyptische ambassade in Nederland is een visum duurder dan in Egypte.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 09:57 schreef Hik het volgende:
[..]
Bij het Visumburo vragen ze 30 (!) euro!![]()
waarom zou je uberhaupt hier in NL een visum aavragen?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 10:00 schreef Litman het volgende:
[..]
Yep, bij de Egyptische ambassade in Nederland is een visum duurder dan in Egypte.
Verkapte ontwikkelingshulp?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 12:12 schreef AtomicDog het volgende:
[..]
waarom zou je uberhaupt hier in NL een visum aavragen?
Dat geeft al aan wat voor bende het daar is.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 12:39 schreef AtomicDog het volgende:
[..]
Als je over land Egypte binnenkomt bijvoorbeeld. Niet iedereen komt Egypte binnen via een internationale luchthaven!quote:Op woensdag 27 oktober 2004 12:12 schreef AtomicDog het volgende:
[..]
waarom zou je uberhaupt hier in NL een visum aavragen?
Ik ben naar het papyrustekening museum geweest en daar waren ze weer wel heel aardig. Daar heb ik ook nog wat gekocht voor 80 pond dus 8x1,40 = 11,20 euro ongeveer.quote:Op maandag 25 oktober 2004 13:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
ik ben zelf in mijn eentje naar Caïro gegaan en ik vondn de bevolking over het algemeen erg gastvrij en vriendelijk (wel de verkopers van "echte" papyrustekeningen en dergelijke uitgesloten).
Het was zelfs zo dat een paar dagen na het aankomen, ik tijdens een busreis een egyptenaar tegen kwam, die me een aantal dagen dingen heeft laten zien die je als toerist nooit en te nimmer ziet in een reisgids.
En zelfs toen ik het idee kreeg dat hij het deed voor (eventueel) geld, werd ik verrast, ik mocht niets betalen, zelfs taxiritjes terug naar het hotel werden betaald, omdat mijn cash op was en de twee (!) pinautomaten in caïro het niet deden... Ik ben bij zijn famile thuis geweest, ben uit eten geweest met hem en zijn vriendin/vrienden, allemaal dingen die je zelden doet als je met meerder op vakantie bent...
quote:Van Naar Datum Vlucht Vertrek Aankomst
Amsterdam Zurich 04/12 LX 737 07:25 09:00
Zurich Cairo 04/12 LX 236 09:45 14:35
Terugvlucht
Van Naar Datum Vlucht Vertrek Aankomst
Cairo Zurich 11/12 LX 237 16:00 19:15
Zurich Amsterdam 11/12 LX 736 20:00 21:40
ik mijn geval was 3 kwartier twee keer net te weinig...quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
45 minuten overstaptijd is wel lekker! Niet te veel, niet te weinig.![]()
Ik vlieg via Zürich, met Swiss. Dat scheelt wel, denk ik, aangezien het volgens mij een veel kleiner vliegveld is dan Frankfurt.quote:Op maandag 1 november 2004 11:26 schreef AtomicDog het volgende:
[..]
ik mijn geval was 3 kwartier twee keer net te weinig...
Nooit iets kopen voor de prijs die de verkoper als eerste noemt, maar dat is in vrijwel elk land buiten het Westen wel het geval.quote:Op maandag 1 november 2004 13:21 schreef Hik het volgende:
[..]
Maar na alle praktische zaken ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie do's en don'ts qua bezienswaardigheden/restaurantjes/winkeltjes/barretjes etc...![]()
Mijnen? In CAIRO?quote:Op maandag 1 november 2004 16:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er is één gebied waar je op moet passen voor mijnen, maar volgens mij kom je normaalgesproken niet in dat gebied.
Hurgada of Alexandrië, maar voor een luiervakantie moet je niet naar Caïro gaan.quote:Op maandag 1 november 2004 17:26 schreef amokjeeh het volgende:
Ik wil graag begin Januari met 5 mensen naar Egypte toe voor een dag of 8 a 10. Het moet een luier vakantie worden met 1 of 2 daagjes een excursie naar een piramide o.i.d.
Liefst all-inclusive voor een bedrag van max. 500/600 euro p.p.
Iemand suggesties?
Volgens mij is Alexandrië ook helemaal niet zulk lekker weer toch in januari?quote:Op dinsdag 2 november 2004 09:04 schreef Can_I_kick_it het volgende:
[..]
Hurgada of Alexandrië, maar voor een luiervakantie moet je niet naar Caïro gaan.
Nee, niet in Caïro. Volgens mij in gebieden richting Sudan, maar daar kom je dus nietquote:Op dinsdag 2 november 2004 08:50 schreef Hik het volgende:
[..]
Mijnen? In CAIRO?
Ik neem aan dat je elders in Egypte bedoeld... En ik blijf gewoon een weekje in Cairo hangen...![]()
Anyway: meer tips?
wat ik gedaan heb, is van het egyptisch museum gewandeld naar de citadel (oud moslim complex). Is een wandeling van ongeveer een klein uurtje, maar als je de lonely planet raadpleegt, kom je door de meest interessante buurten... De citadel is ook wel mooi, maar dat is dan weer meer op de toerist gericht, qua verkopers etc..quote:Op dinsdag 2 november 2004 08:50 schreef Hik het volgende:
Anyway: meer tips?
Wij zijn ook in het Papyrusmuseum geweest, dat was idd leukquote:Op dinsdag 2 november 2004 15:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
wat ik gedaan heb, is van het egyptisch museum gewandeld naar de citadel (oud moslim complex). Is een wandeling van ongeveer een klein uurtje, maar als je de lonely planet raadpleegt, kom je door de meest interessante buurten... De citadel is ook wel mooi, maar dat is dan weer meer op de toerist gericht, qua verkopers etc..
Voor de rest zijn de vele parfumwinkels wel grappig, vooral de grotere en een kamelentocht langs de pyramides is erg leuk.. (vooraf prijs/details afspreken...)
Papyrusmuseum is ook een aanrader, alleen al om te zien hoe ze papyrus eigenlijk maakten..
En de taxiritten op zich waren al heel spannend... En als je de minibusjes neemt, zit je echt tussen het "gewone" volk..
In mijn tijd was de lonely planet een must... (en zeer accuraat)
Nog tips voor bepaalde markten?quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:47 schreef Dezz het volgende:
Ik weet wel zeker dat ik er nog een keer terug wil, de hectiek in de stad, de verschillende markten, de mensen daar, in een woord; prachtig
Probeerde je op een oostblokker te lijken? Die sleepten hele voorraden aan, omdat het all incl. was, eten eten tot dat ze moesten kotsen.quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:07 schreef miss_sly het volgende:
euro's zijn behoorlijk populair!
Voor het visum proberen gepast te betalen, dan gaat het sneller. bovendien hebben ze soms geen/nauwelijks wisselgeld
zorg voor wat euromuntjes (0,50 of 1 euro) die je kunt gebruiken als fooi.
Ter plekke is het wel handig wat Egyptisch geld uit de muur te halen.
ow, en eten: ik vond de falafel en de wijnbladeren met rijst erg lekker!
Heb bij een of ander tentje heerlijk geluncht toen we van de pyramides afkwamen. Heb het wel moeten bekopen met darmen die er niet tegen konden, maar het was zo lekker dat ik er geen moment spijt van heb gehad
Probeerde je op een oostblokker te lijken? Die sleepten hele voorraden aan, omdat het all incl. was, eten eten tot dat ze moesten kotsen.quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:07 schreef miss_sly het volgende:
euro's zijn behoorlijk populair!
Voor het visum proberen gepast te betalen, dan gaat het sneller. bovendien hebben ze soms geen/nauwelijks wisselgeld
zorg voor wat euromuntjes (0,50 of 1 euro) die je kunt gebruiken als fooi.
Ter plekke is het wel handig wat Egyptisch geld uit de muur te halen.
ow, en eten: ik vond de falafel en de wijnbladeren met rijst erg lekker!
Heb bij een of ander tentje heerlijk geluncht toen we van de pyramides afkwamen. Heb het wel moeten bekopen met darmen die er niet tegen konden, maar het was zo lekker dat ik er geen moment spijt van heb gehad
Goh, waarom moet dat met zo'n naar ondertoontje?quote:Op vrijdag 24 december 2004 18:48 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
Probeerde je op een oostblokker te lijken? Die sleepten hele voorraden aan, omdat het all incl. was, eten eten tot dat ze moesten kotsen.
Trouwens, waarom 50 eurocent geven als ze ook genoeg nemen met een Egyptische pond?
En dat terwijl het bijna kerstmis isquote:Op vrijdag 24 december 2004 19:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Goh, waarom moet dat met zo'n naar ondertoontje?
Ik heb het helemaal niet over hoeveelheden ofzo, gewoon over wat ik lekker vond. Het was misschien voor mijn westerse darmen niet optimaal, maar het was zo lekker da tik dat niet erg vond. Ik snap dus je link met oostblokkers, all inclusive en eten tot je moet kotsen niet helemaal![]()
waarom geen 50 eurocent geven als ik die toch bij me heb?
je doet nogal moeilijk over iets waar je niet moeilijk over hoeft te doen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |