Heey! Ja met een Egyptische maatschappij... ik weet eigenlijk niet welke, we waren gewisseld ofzo! Vreemde zaakquote:Op maandag 11 april 2005 10:30 schreef devv05 het volgende:
Toevallig met een Egyptische vliegmaatschappij? Ik ga de eerste week van Mei een week naar Hurghada en ben wel benieuwd of die dingen een beetje in de lucht blijven zeg maar
klinkt relaxed, waar ben je allemaal geweest?quote:Op maandag 25 april 2005 10:37 schreef Paladin82 het volgende:
Goed ik ben na 15 dagen Egypte alweer 3 dagen terug in het koude Nederland. Heb het tijdens mijn vakantie echt helemaal tegek gehad, heel veel van het land gezien en meegemaakt.
Verder raad ik iedereen aan zo'n rondreis aan, maar zorg wel dat je erna nog een weekje rust hebt, want het is echt vermoeiend.
Ik ben met evenements reizen gegaan en hadden een groep van 8 man heerlijk rustig, was echt helemaal ok, verder heeft 6 van de 8 mensen last gekregen van diaree, waaronder ik. Tis ff vervelend maar met de lokale medicijnen en wat imodium ben je zo weer van het probleem af. Ik heb toch echt zwaar op mijn eten en drinken gelet, maar ook de warmte zal wel hebben mee gewerkt. Al met al raad ik iedereen zo'n vakantie aan
Ach bij water in de buurt is het meestal wel wat beter te harden, en tja als je turkije al eens hebt meegemaakt in juli zal dit niet veel anders zijnquote:Op donderdag 28 april 2005 17:24 schreef EmPulSe het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe hoog/laag de temperatuur in de Nijl vallei is in juli? Ik bedoel, is het een beetje te harden...?
Hangt er een beetje van af. Wat vindt jij nog te harden?quote:Op donderdag 28 april 2005 17:24 schreef EmPulSe het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe hoog/laag de temperatuur in de Nijl vallei is in juli? Ik bedoel, is het een beetje te harden...?
Relax, hoelang ga je? Ik ga in de zomer ook een weekje naar hurghada na een nijlcruise, laat ff weten hoe het is als je terugbent!! En waar slaap je?quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:26 schreef devv05 het volgende:
Morgen vlieg ik naar Hurghada met Air MemphisHeb er erg zin in en ben erg benieuwd wat ik ervan kan verwachten, hoop alleen dat die vliegmaatschappij ook een beetje redelijk is, hoor er erg wisselvallige dingen over.
Gaan van zaterdag tot zaterdag. Ben erg benieuwd en heb geen idee wat ik ervan moet verwachten. We zitten in Hilton Resort Hurghada, schijnt wel mooi te zijn daarquote:Op vrijdag 29 april 2005 12:29 schreef danos het volgende:
[..]
Relax, hoelang ga je? Ik ga in de zomer ook een weekje naar hurghada na een nijlcruise, laat ff weten hoe het is als je terugbent!! En waar slaap je?
toevallig meliah pharao? daar gaik van de zomer iig wel heen en die heeft ook een rif voor de deurquote:Op vrijdag 29 april 2005 13:44 schreef EmPulSe het volgende:
De Hurghada Hilton's zijn te Nederlands, niet gewoon daar...
Ik ga naar een hotel met een koraalrif voor de deur, ben ff de naam kwijt. Meer Russen daar dan Nederlands, iets datik wel prettig vind...
Pff, sterkte.. Zal lekker warm zijn dan, vond het nu af en toe al moeilijk uit te houdenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:44 schreef Paperclipjes het volgende:
Wij gaan begin augustus 12 daagjes naar Hurghada lekker All in niksen. Hotel Aida Verdi ;-)
Iemand ervaring met niletravel.nl?quote:
http://www.tadtravel.nl/photos/dominicaanse%20republiek%201. jpgquote:Op maandag 16 mei 2005 18:30 schreef heaven7 het volgende:
En de zee?Ik droom van zo'n zee:
[afbeelding]
Shoestringquote:Op woensdag 18 mei 2005 19:47 schreef jeoren het volgende:
Wie weet mij een reisorganisatie te noemen die culturele jongerenreizen naar Egypte aanbiedt?
Hurghada of sharm gewoon reisgids halen en kijken, als je ook nog uit wil gaan blijven alleen deze 2 plaatsen over. De rest zijn plaatstjes met luxe hotels, maar meer dan dat ook niet.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:49 schreef heaven7 het volgende:
Hmm, naar welke plaats kun je het beste gaan voor een ordinaire zon, zee en strandvakantie aan zo'n mooie lichtblauwe zee?
De foto's die ik hierboven postte waren gemaakt in/bij Hurghadaquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:49 schreef heaven7 het volgende:
Hmm, naar welke plaats kun je het beste gaan voor een ordinaire zon, zee en strandvakantie aan zo'n mooie lichtblauwe zee?
Als ik dit weekend tijd heb, zal ik wat van El Gouna, vlak erboven, inscannen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:19 schreef Paperclipjes het volgende:
Heeft er iemand meer foto's van zijn of haar Hurghada avontuur online staan???
Ja op mijn site, en dan het linkje egypte. Zie sig.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:19 schreef Paperclipjes het volgende:
Heeft er iemand meer foto's van zijn of haar Hurghada avontuur online staan???
Zaterdag 28/5 een reis geboekt voor volgende zaterdag 4/6 , 8 dagen naar Hurghada. Vertrek vanuit Brussel - Zaventem. speciale actie voor ganse maand juni. via www.godirect.bequote:Op donderdag 12 mei 2005 21:45 schreef Marseille het volgende:
hoi
ik wil met een vriend deze zomer naar egypte.. ik heb verschillende topics al gelezen voor de nodige info over dit prachtige land, ik heb alleen nog 1 vraagjehebben jullie tips wat betreft goedkope reisbureaus die reizen naar egypte aanbieden? is d-reizen de goedkoopste, of zijn er goedkopere?
Waar ga je duiken?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:16 schreef EmPulSe het volgende:
Jazeker,
Ik ga 21 juli een weekje cruisen en nog een weekje duiken.
Farao gaat weer 7 weken van z'n eigen land genietenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:35 schreef Paperclipjes het volgende:
Nog meer Fokkers die deze zomer naar Egypte gaan?
Waar kom je precies vandaan dan Farao?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:49 schreef Farao het volgende:
[..]
Farao gaat weer 7 weken van z'n eigen land genieten![]()
Vanuit Sharm zal ik geen dagje naar Luxor gaan als ik jou was.......quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:24 schreef moon1702 het volgende:
Hoi,
Ik wil rond 4 juli naar Egypte maar ik kan alleen niet kiezen naar waar :-)
In ieder geval aan de kust.
Sharm el sheik leek me erg leuk maar ik vraag me af of je van daaruit makkelijk een dagje naar Luxor kan, het lijkt me nogal ver ...
even mijn eisen op een rijtje zetten:
- snorkelen
- paardrijden
- met een quad door de woestijn
- een dagje luxor of Caïro
- liefst ook wat winkeltjes / marktjes in de buurt
zo, iemand een idee waar ik het best naartoe kan gaan?
groetjes
Je kunt beter naar Hurghada gaan. Ik geloof niet dat een excursie van Sharm naar Luxor er in zit.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:24 schreef moon1702 het volgende:
Hoi,
Ik wil rond 4 juli naar Egypte maar ik kan alleen niet kiezen naar waar :-)
In ieder geval aan de kust.
Sharm el sheik leek me erg leuk maar ik vraag me af of je van daaruit makkelijk een dagje naar Luxor kan, het lijkt me nogal ver ...
even mijn eisen op een rijtje zetten:
- snorkelen
- paardrijden
- met een quad door de woestijn
- een dagje luxor of Caïro
- liefst ook wat winkeltjes / marktjes in de buurt
zo, iemand een idee waar ik het best naartoe kan gaan?
groetjes
Is wel toeristisch ja, zeker het nieuwe gedeelte.. Vuil is het er niet. En in de stad kom je toch (als het goed is) bijna niet.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:36 schreef moon1702 het volgende:
is hurghada niet te toeristische, heb me laten vertellen dat het er ook erg vuil is ...
Ja het is er wel een beetje smutzig, maar ja wij zijn ook weinig gewend als Nederlanders.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:36 schreef moon1702 het volgende:
is hurghada niet te toeristische, heb me laten vertellen dat het er ook erg vuil is ...
Als je mazzel hebt.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:49 schreef moon1702 het volgende:
kan je eigenlijk met dolfijnen zwemmen in Egypte? Lijkt me wel heel leuk :-)
Nee was dat maar waarquote:Op woensdag 8 juni 2005 14:56 schreef moon1702 het volgende:
maar je hebt ze wel gezien? is toch ook al iets :-)
Als je de zee opgaat met zo'n snorkeltocht is de kans juist heel groot dat je dolfijnen ziet, bij ons stond er helaas teveel windquote:Op woensdag 8 juni 2005 15:22 schreef Daiha het volgende:
[..]
Nee was dat maar waar![]()
De kans is ook niet zo groot daar voor de kust.
ja, ik vraag me af of dat nou eigenlijk vooral komt door de olie en de kruiden, of simpelweg toch door het weer. Zei de GGD niet dat iets van 80% oid buikklachten krijgt? Zoalng het er niet constant ultra dun en waterig uitloopt en je de WC niet red, is er niet echt veel om je zorgen om te maken. Lastig, dat wel. Gewoon van die pilletjes ervoor meenemen (voor de zekerheid ook ORS), gebruik de pillen echter alleen als het echt nodig is, een dagtrip naar Luxor of richting bedoïden oid.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:25 schreef devv05 het volgende:
[..]
Als je de zee opgaat met zo'n snorkeltocht is de kans juist heel groot dat je dolfijnen ziet, bij ons stond er helaas teveel windMaar met dolfijnen zwemmen zal niet gaan.
Let trouwens goed op het eten (en het water uiteraard), daar in Egypte. Wij zaten in een Hilton Resort maar ik heb nu (ruim 3 weken later) nog steeds last van m'n buik.
Ik heb me in twee verschillende landen laten vertellen dat dit vooral een belasting-technische reden heeft, dan is het 'nog niet af' en dan hoef je geen belasting te betalen ofzoquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:03 schreef gr8w8 het volgende:
Allemaal plat dak, waar de stukken staaldraad nog uit steken. Dat is alleen express, zo kan een zoon er gewoon een verdieping opzetten later.
Dat is in elk geval in Turkije, maar hier was het expliciet om de mogelijkheid voor een extra verdieping over te laten.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik heb me in twee verschillende landen laten vertellen dat dit vooral een belasting-technische reden heeft, dan is het 'nog niet af' en dan hoef je geen belasting te betalen ofzo
Volgens mij niet, het gaat niet zo hard. Ik zou wel even die paarden van te voren checken, sommige hebben kapotte "benen" dat wil je niet erger maken.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 16:47 schreef moon1702 het volgende:
vraag: Als je wil paardrijden in de woestijn, moet je het dan kunnen? Of mogen beginners ook mee?
Ik kan paardrijden maar vriendjelief niet vandaar dus de vraag :-)
Nee, als je het niet kunt is het geen probleem. Het is wel leuker als je het een beetje kunt, want keihard racen door de woestijn is wel heel leuk!quote:Op zaterdag 11 juni 2005 16:47 schreef moon1702 het volgende:
vraag: Als je wil paardrijden in de woestijn, moet je het dan kunnen? Of mogen beginners ook mee?
Ik kan paardrijden maar vriendjelief niet vandaar dus de vraag :-)
Ik kan het ze moeilijk kwalijk nemen eerlijk gezegd. Het is moeilijk om te zien als je in een land als Nederland bent opgegroeid, maar de meeste mensen in Giza stad hebben nu eenmaal wel wat andere prioriteiten dan dierenwelzijn. Om over andere delen van Egypte maar niet te spreken.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:37 schreef Paperclipjes het volgende:
Een Egyptenaar denkt vaak dat de arbeid niet door zijn ezel, kameel, paard etc wordt geleverd maar door hemzelf.
Klopt wat je zegt. Maar als de kinderen van een koetsier achter een dikke breedbeeld met een ps2 zitten dan vraag ik me af wat zijn nieuwe prioriteiten zijn. Een Xbox360?quote:Op maandag 13 juni 2005 14:11 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik kan het ze moeilijk kwalijk nemen eerlijk gezegd. Het is moeilijk om te zien als je in een land als Nederland bent opgegroeid, maar de meeste mensen in Giza stad hebben nu eenmaal wel wat andere prioriteiten dan dierenwelzijn. Om over andere delen van Egypte maar niet te spreken.
Nee je kunt ook naar Disney.quote:Op maandag 13 juni 2005 23:11 schreef Gunner het volgende:
Moet je echt naar Cairo voor Piramides?
Las Vegas waarschijnlijk ook wel.quote:
Bedankt!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:29 schreef Paperclipjes het volgende:
Nee je kunt ook naar Disney.
Of zelf gaan rondreizen...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:35 schreef Paperclipjes het volgende:
Inderdaad voor piramides naar Cairo voor tempels richting het zuiden.
Als je naar Egypte gaat om alles te willen zien, kun je beter een rondreis boeken.
Eten is over het algemeen goed. Zelfs water in de hotels is drinkbaar.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:02 schreef pilske01 het volgende:
een maat van mij en ik gaan in juli op vakantie naar Egypte en dan op precies te zijn naar dit resort http://www.sunweb.nl/bestemmingen/index.asp?ACC_HURGAIDA
Alleen ben ik heel benieuwd naar de kwaliteit van het eten.
Pyramidesquote:Verder lijkt het me toch leuk om, als ik toch een keer in Egypte ben een tochtje naar de pyramides te maken. Weet iemand of het vanaf deze lokatie waar we dan zitten mogelijk is?
Er zit vis (o.a. tuna), ook dolfijn (maar niet om te vangen).quote:Tevens lijkt het ons leuk om daar een keer in egypte te gaan vissen, aangezien je er ook kan duiken en snorkelen, zal er dus ook wel vis zitten![]()
Hurgada is een vakantie oord in opbouw, een badplaats. En daar draait eigenlijk alles om.quote:Weet iemand of dat uberhaupt daar kan? bijv dagtochtje ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |