leuk die serie foto's,quote:Op dinsdag 4 mei 2004 10:46 schreef the-O het volgende:
Leuk topic Ouwesok.
dolfg links en rechts wat weghalen en het past precies hier. Wordt de foto ook mooier van vind ik. Mooie dame.
Afgelopen weekend, een overdekt marktje in hartje Parijs. Gemaakt met de Olympus digicam op iso 320.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De foto is genomen met een fuji finepix s5000.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 22:38 schreef the-O het volgende:
stil, wat een prachtig kind is het toch.
Kun je haar een keer met een rustige achtergrond fotograferen?
Welke camera gebruik je trouwens? De kleuren waren bij de vorige foto ook al raak, valt me nu weer op.
En zijn er ook foto's van de moeder?
Met zo`n mooie dochter! en de moeder is niet fotogeniek!quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:02 schreef stil het volgende:
[..]
De foto is genomen met een fuji finepix s5000.
Ze heeft de gewoonte te gaan bekke trekken als ze weet dat ik een foto van haar maak.
Haar Moeder is niet fotogeniek![]()
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 23:33 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Met zo`n mooie dochter! en de moeder is niet fotogeniek!![]()
't Is net Prins Bernhard.quote:
De high key is niet high key genoeg en de low key is teveel low key naar mijn smaak.quote:
Ik wou al zeggen...waar is der kin gebleven...??quote:Op maandag 10 mei 2004 00:01 schreef Jessicaa het volgende:
Zelf vind ik dit een hele leuke. Ik heb haar er helemaal voor laten zitten. Dit vind ze normaal nooit leuk, maar dit keer wel. Benutten dacht ikToch vind ik het net alsof het geen 'gemaakte' foto is. Jammer genoeg niet gedacht dat er bij digitaal het een en ander verdwijnt. Onze uitvergroting kon dus in de prullebak want daar was dr hele lip weg
[afbeelding]
?? dit ben je toch zelf The-O???quote:Op dinsdag 4 mei 2004 19:49 schreef the-O het volgende:
[afbeelding]
Het is toch high key, en low key of heb ik het verkeerd.quote:Op maandag 10 mei 2004 00:36 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
De high key is niet high key genoeg en de low key is teveel low key naar mijn smaak.
*pakt spiegel*quote:Op maandag 10 mei 2004 01:21 schreef m-niki het volgende:
[..]
?? dit ben je toch zelf The-O???
of niet?
Wat ontzettend jammer dat Christans voeten net steeds worden 'afgekapt'. Het scheelt maar een paar centimeter, maar je zult zien dat het plaatje er stukken beter op wordt als er geen lichaamsdelen ontbrekenquote:Op zondag 9 mei 2004 21:55 schreef Rewimo het volgende:
Een paar van ons zoontje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hey, mijn moeder's vriend werkt ook bij Codricoquote:Op maandag 10 mei 2004 00:01 schreef Jessicaa het volgende:
Zelf vind ik dit een hele leuke. Ik heb haar er helemaal voor laten zitten. Dit vind ze normaal nooit leuk, maar dit keer wel. Benutten dacht ikToch vind ik het net alsof het geen 'gemaakte' foto is. Jammer genoeg niet gedacht dat er bij digitaal het een en ander verdwijnt. Onze uitvergroting kon dus in de prullebak want daar was dr hele lip weg
[afbeelding]
Dat zei ik ook net...het is wel in de juiste richting, maar niet genoeg. Die high key is net een overbelicht portret..high key is juist dat je alleen naar lijnen en contouren ziet en dat je er zelf de foto als het ware met je fantasie moet complementeren.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:14 schreef apestartje het volgende:
[..]
Het is toch high key, en low key of heb ik het verkeerd.
De lowkey zit er inderdaad net een beetje doorheen, het idee is echter goed.quote:Op maandag 10 mei 2004 13:14 schreef apestartje het volgende:
[..]
Het is toch high key, en low key of heb ik het verkeerd.
Mooi, damn! This is definitely my cup of tea!quote:Op maandag 10 mei 2004 21:45 schreef Calculus het volgende:
Laatst een paar portretten van Beth Hart geschoten.
Mooie dame met een nog mooiere stem
[afbeelding]
Xante's moeder gaat met Jack !?quote:Op maandag 10 mei 2004 22:00 schreef Xante het volgende:
[..]
Hey, mijn moeder's vriend werkt ook bij Codrico.
mooi!quote:Op maandag 10 mei 2004 23:50 schreef phileine het volgende:
nu ik ze toch weer online heb gezet, hier dan ook maar eens een van meest trotse foto's
[afbeelding]
En bedankt!quote:Op donderdag 13 mei 2004 12:42 schreef the-O het volgende:
Oef, die foto's vallen niet mee SurfDude. Valt nogal zwaar op de maag hier.
Een grasspiet...?quote:Wat is die streep op foto 4 trouwens?
Sorryquote:Op donderdag 13 mei 2004 12:58 schreef SurfDude het volgende:
[..]
En bedankt!![]()
wat is de beste manier op dat in PS te doen?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 18:05 schreef eeenuitduizend het volgende:
[..]
mooi!![]()
maak de foto alleen wat warmer, dat maakt het beeld veel mooier.
Ik heb gewoon bij daglicht gefotografeerd, op macrostand en met grote resolutie (heb een Ixus 400). Wel de vitrage dicht overigens. Het zijn geen geposeerde foto's, hij zat tv te kijken en toen heb ik een serie plaatjes van hem en van de kat geschotenquote:Op donderdag 13 mei 2004 20:58 schreef the-O het volgende:
Rewino deze zien er qua belichting en contrast veel beter uit dan de strandfoto's. Erg goed gedaan, en heerlijk scherp, met name de derde foto.. Hoe heb je hier belicht?
De achtergrond doet iets teveel mee, het terugkerende nadeel van de compactcamera. Voor een rustiger portret heb je of een egale achtergrond nodig, of een ander model camera. Ik loop er ook steeds tegenaan met dat compactmodel. Maar mooie grijstinten en fijn contrast. (in zwart-wit stand gefotografeerd?)
Nou ja, er zit dus een macrostand op mijn toestel zodat je foto's van heel dichtbij kunt nemen, tot op 3 cm geloof ik. En ik heb gemerkt dat dat de scherpte van dergelijke foto's ten goede komtquote:Op donderdag 13 mei 2004 22:04 schreef the-O het volgende:
Dat van die macrostand snap ik niet zo goed, maar goed, ik kan niet alles hebben. Maar had je de automatische belichting aan of heb je gecompenseerd?
Over dat 'poseren', soms is het even zoeken (met de camera) naar een rustiger achtergrond, en geduld hebben. En dan kun je ook een ongeposeerde foto maken. Als je goed kijkt zie je dat hij net langs de camera zit weg te dromen:
[afbeelding]
sorry hoor, maar je bent niet de enige dus het is niet persoonlijk bedoeld...quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:04 schreef Takkembah het volgende:
[afbeelding]
ik hoop dat ie goed gaat...
(kwaliteit is niet goed)
Mijn nichtje Nikita.
Ik ben dus een beginner, en weet dat ik geen perfecte foto's maak, en er staat een cursus op het programma(start pas september), maar dacht hier al heel wat te leren van de reacties op de foto's die hier geplaatst worden met de reacties op mijn geplaatste foto's probeer ik ook wat te doen.quote:[b]
Ja snap ik ook wel, maar ik dacht zo dat het topic "beoordeel mijn foto deel <zoveel>" daarvoor bedoelt is....en juist dit topic voor je mooiste foto's zijn...en ik weet zeker dat veel mensen die hier posten het meer bedoelen om een beoordeling te krijgen....dus ik ken het ook verkeerd hebben, maar ik vind dat je hier alleen je allermooiste portretten zou moeten neerzetten en alles waar je zelf niet zeker over bent doe dat dan in bovengenoemd topic....quote:Op vrijdag 14 mei 2004 14:20 schreef stil het volgende:
[..]
Ik ben dus een beginner, en weet dat ik geen perfecte foto's maak, en er staat een cursus op het programma(start pas september), maar dacht hier al heel wat te leren van de reacties op de foto's die hier geplaatst worden met de reacties op mijn geplaatste foto's probeer ik ook wat te doen.
Maar door het soort reactie's die jij geeft word de drempel wel heel hoog!
Ja tuurlijk, maar daarvoor heeft portier ook een topic geopend om allerlei (beginners)vragen te beantwoorden. Maar om iedereen die beginner is en elke keer ook heel vaak dezelfde soort foto neerzet met telkens dezelfde fouten is ook vervelend...dat zie je toch ook in?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 15:13 schreef stil het volgende:
Daar geef ik je ook wel gelijk in hassanjassan , maar jij kijkt met ervarings ogen en ik met beginners ogen, en meestal zit daar een heel verschil in. Beginners kunnen dus hier heel wat opsteken,commentaar op een foto zie ik graag, zowel negatief als positief,maar iemand de grond in boren komt kwetsend over.
`quote:Op vrijdag 14 mei 2004 10:18 schreef Garthim het volgende:
[afbeelding]
Wat is er nou zo geweldig aan deze foto? Ik stoor me bijvoorbeeld aan die halve laars die erop staat, aan die witte lucht, de te wazige achtergrond, de foto is verkeerd ge-resized -> grof beeld, ik heb veel betere gezien van je. Ben jij zelf misschien ook een verkapte sabel-mij-maar-neer-fetisjist? (plaagstootje)quote:Op vrijdag 14 mei 2004 14:55 schreef hassanjassan het volgende:
blablabla
Nu vind ik het niet echt een superfoto technisch gezien (witte lucht is afleidend, handen zijn nogal vreemd gepositioneerd), maar onbewust heb ik wel een paar goeie keuzes gemaakt (de leuning als leader in de foto, onscherpe achtergrond, ontspannen houding) . En om tot deze foto te komen heb ik dus ook heel veel slechte foto's gemaakt...van 15 rolletjes van 36 had ik denk ik 3 goeie foto's, dus heel veel oefenen baart kunst en dus ook niet zomaar alle foto's neerkwakken die maar enigzins op een portret lijken.
[afbeelding]
blablabla
hehehehe...goeie...je mag best met die sabel gaan zwaaien, maar dit is wel een foto van 13 jaar geleden...toen ik 15 was ofzo en ik geef effe aan ermee dat ik wel de technieken toen doorgenomen had....zoals die wazige achtergrond (vuistregel nr. 1 bij portretten...zorg dat je model goed en scherp in beeld komt). Wiitte lucht had ik zelf al gezegdquote:Op vrijdag 14 mei 2004 16:17 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Wat is er nou zo geweldig aan deze foto? Ik stoor me bijvoorbeeld aan die halve laars die erop staat, aan die witte lucht, de te wazige achtergrond, de foto is verkeerd ge-resized -> grof beeld, ik heb veel betere gezien van je. Ben jij zelf misschien ook een verkapte sabel-mij-maar-neer-fetisjist? (plaagstootje)
Wel een terechte opmerking overigens over de erbarmelijke kwaliteit van de foto's, neem nou Surf-dude, dat gaat nergens meer over, die foto's moeten maar gepost worden in B&H.
![]()
ik vind de foto's van rewimo een beetje te gortig worden...die spammt elke keer minstens 4 bijna dezelfde foto's van z'n zoontje.....we hebben gewoon een paar triggerhappy mensen met een digitale camera in ons midden. Het zijn meer registratie foto's dan dat het portretten zijn denk ik zo.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 16:17 schreef RigorMortis het volgende:
Wel een terechte opmerking overigens over de erbarmelijke kwaliteit van de foto's, neem nou Surf-dude, dat gaat nergens meer over, die foto's moeten maar gepost worden in B&H.
Beetje weinig grijs tonen,haar gezicht is iets te donker ,komt niet echt to haar recht,maar wel een leuke poze,gewoon een voudig.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 14:55 schreef hassanjassan het volgende:
Hier heb ik een portret van 1 van mijn eerste rolletjes. Nog met een 35-70mm lens op een eos 650.
Nu vind ik het niet echt een superfoto technisch gezien (witte lucht is afleidend, handen zijn nogal vreemd gepositioneerd), maar onbewust heb ik wel een paar goeie keuzes gemaakt (de leuning als leader in de foto, onscherpe achtergrond, ontspannen houding) . En om tot deze foto te komen heb ik dus ook heel veel slechte foto's gemaakt...van een rolletje van 36 had ik denk ik 3 goeie foto's, dus heel veel oefenen baart kunst en dus ook niet zomaar alle foto's neerkwakken die maar enigzins op een portret lijken.
[afbeelding]
Dus niet om het 1 of ander, maar een beetje kwaliteit mag ik toch wel van anderen verwachten? Dus dat ze zelf ook een beetje nadenken of een foto een beetje goed is of niet? Ik bedoel de basistechnieken moeten wel een beetje bekend zijn, dan snap je ook hoe moeilijk het is om echt een goeie foto te maken (die prijzen wint bijv.) en dan kan men denk ik ook beter de commentaren snappen en gebruiken.
Garthim, komt er van jou ook een keer een portretfoto'tje?quote:Op vrijdag 14 mei 2004 10:18 schreef Garthim het volgende:
[afbeelding]
In B&H komt de man achter de foto's met zijn echtgenote vaak langsschuiven in de usertopics.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 02:20 schreef Untitled het volgende:
[..]
Garthim, komt er van jou ook een keer een portretfoto'tje?
Altijd maar die arty-amper-een-hoekje-van-je-gezicht-te-zien-pics.
Ik ben wel benieuwd naar de man achter die mooie foto's
Ja maar dan staat hij er maar half op of trekt ie een malle bekquote:Op zaterdag 15 mei 2004 09:33 schreef rique het volgende:
[..]
In B&H komt de man achter de foto's met zijn echtgenote vaak langsschuiven in de usertopics.
PS, veranderen naar 72dpi, en breedte 550 px.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 21:06 schreef apestartje het volgende:
[..]
Beetje weinig grijs tonen,haar gezicht is iets te donker ,komt niet echt to haar recht,maar wel een leuke poze,gewoon een voudig.
Alleen waar heb je hem mee ingescanned als je er een beetje op inzoomed is het een grote blokken partij.
Ja de eerste vind ik echt een goeie "beoordeel mijn foto" foto, maar die andere twee eigenlijk alleen maar leuk voor opa en oma, ouders en bekenden...mij doet het niet zoveel....want ik zie deze foto's echt bij bosjes..quote:Op zaterdag 15 mei 2004 13:58 schreef phileine het volgende:
Die bovenste is apart (al is het niet mijn smaak), die andere twee zijn schattig, maar fotografisch niet zo heel erg spannend. Dat is ook een beetje wat hassanjassan bedoelt denk ik. Ik plaatste gisteren die foto, omdat ik vind dat hij ook als foto iets te bieden heeft (door het gekke pov, door de oranje vloer die in kleur overloopt), niet alleen omdat mijn dochter er leuk op staat.
wie weetquote:Op zaterdag 15 mei 2004 02:20 schreef Untitled het volgende:
[..]
Garthim, komt er van jou ook een keer een portretfoto'tje?
Altijd maar die arty-amper-een-hoekje-van-je-gezicht-te-zien-pics.
Ik ben wel benieuwd naar de man achter die mooie foto's
In andere woorden, nee dusquote:Op maandag 17 mei 2004 13:37 schreef Garthim het volgende:
[..]
wie weet
Leuk, eindelijk een portretfotoquote:Op woensdag 26 mei 2004 14:34 schreef Garthim het volgende:
[afbeelding]
De a-symetrie van het gezicht valt heel erg op in deze foto, en eigenlijk vind ik dat ronduit storend....quote:Op woensdag 15 december 2004 17:14 schreef elcastel het volgende:
Deze twee weken terug gemaakt en hij bevalt me erg goed, ik ben nog aan het experimenteren ... hier heb ik eens flink in de instellingen zitten schuiven in CS :
[afbeelding]
oude post een beetje aan het door lezen.quote:Op maandag 10 mei 2004 23:06 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
De lowkey zit er inderdaad net een beetje doorheen, het idee is echter goed.
De highkey slaat de highkeyplank volkomen mis. High-key gaat over heerlijke softe sfeertjes en lichte tinten. Het voorbeeld hier gaat meer over een te harde opname die voor de redding maar eens licht afgedrukt lijkt te zijn. Probeer hem eens met een boterzachte verlichting (alleen indirect licht) en zorg voor lichte kleding en lichte props (op hooguit één accentje na)
We hebben een apart topique over high- en lowkey. Misschien daar ooki nog wat tipz
Ja zo'n vermoeden had ik al.quote:Op maandag 27 december 2004 21:41 schreef Subhuman het volgende:
Er loopt nog een portretfotografie reeks: Portretfotografie #2 (en er is ook een bijbehorend deel 1)
Die stond altijd redelijk hoog in de lijst met topics. Ineens kwam dit topic waarin we nu lezen weer bovendrijven, en is dat andere topic weggezakt. Wellicht kun je daar eens kijken?
Ja, ik was te lui om zelf even te zoeken...
Mooie plaat !quote:
Hmm, dan zullen het mijn hersenen wel zijn...quote:Op woensdag 26 januari 2005 10:55 schreef JterSteeg het volgende:
Softfocus ligt echt over de hele foto... dus niet expres haar boezem scherp. Echt ik zweer het...![]()
Jaja, je loopt gewoon te patsen met je goede looks!quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:09 schreef Landiej het volgende:
Vriendin Elja Wesdijk maakte in september portretfoto's van mij als opdracht voor de fotovakschool...
Dit is een kleine selectie! Vond dat haar foto's hier ook wel een plaatsje verdienden, hoewel ze hier bij mijn weten nooit komt
Er zitten foto's bij waardoor je toch wel gaat twijfelen over die looks hoorquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:26 schreef exile0000 het volgende:
[..]
Jaja, je loopt gewoon te patsen met je goede looks!
Maar vooruit, ik vergeef het je.![]()
ik mis een beetje de spanning in de drie foto's, mooie platen verder en een leuk model is dan zeker meegenomenquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:58 schreef Landiej het volgende:
[..]
Er zitten foto's bij waardoor je toch wel gaat twijfelen over die looks hoorMaar die heb ik hier inderdaad expres niet geplaatst
ik vind ze ronduit saai........quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:58 schreef Re het volgende:
[..]
ik mis een beetje de spanning in de drie foto's, mooie platen verder en een leuk model is dan zeker meegenomen
Ik moet het toch echt met exile eens zijn....quote:Op woensdag 26 januari 2005 10:55 schreef JterSteeg het volgende:
Softfocus ligt echt over de hele foto... dus niet expres haar boezem scherp. Echt ik zweer het...![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 08:19 schreef exile0000 het volgende:
even een brainstorm:
zelfontspanner, - ja natuurlijk
indien mogelijk schermpje omdraaien, - helaas.......
misschien zelfs camera aan pc hangen en op de monitor kijken, - ueh nog nooit gedaan, kan dat?
statiefje natuurlijk, - natuurlijk
eerst oefenen met belichting op iets anders (pop?) - goed idee
en dan pas zelf op de plek gaan staan,
als de belichting ok is, maar de pose nog niet: missschien heb je een timelapse mogelijkheid (meerdere opnamen met vast interval) dan kun je een heuse fotoshoot met jezelf houden! - dat is zo'n beetje het bracketing?
Sepia inderdaad, ideaal om een gifgroen truitje op een rooie zitzak tot een mooi plaatje te laten wordenquote:Op zondag 30 januari 2005 22:40 schreef Erick1985 het volgende:
SEPIA, dat was het, ja.
Hij is een beetje gecropt ( ik vind het truitje niet mooi)dus het kinnetje zou nog lukken, maar dat rechteroog gaat niet. Het is zo'n beweeglijk kindje dat het al moeilijk was om met statief en snelle sluitertijd (helaas moest ik flits gebruiken) nog een paar foto's scherp te krijgen. IK heb zitten vogelen met sluitertijd, AF, geen flits, ISO etc. maar zonder flits moest de sluitertijd toch echt te lang worden en dat stilzitten valt niet mee wanneer je net twee bentquote:Op woensdag 2 februari 2005 22:48 schreef Bowiefan het volgende:
vooral die eerste vind ik leuk Puckzzzz
als ik al commentaar zou willen hebben; misschien rechteroog er ook bij op willen hebben en de kin helemaal, maar vind het zo ook al een mooie plaat
lijkt op The Boss? ofwel Springsteen, kan het mis hebben... wel mooie fotoquote:Op zondag 26 december 2004 14:32 schreef Anitra het volgende:
Ik zet hem hier nogmaals neer gezien mijn eerdere post spontaan verdwenen is
Het is een ingescande versie dus te donker geworden door het scannen, maar foto op zich is de moeite waard. Foto is overigens gebruikt in een boek waar ik heel trots op ben
mocht iemand weten waarom die vorige post verdwenen is dan hoor ik graag antwoord
iemand trouwens enig idee wie het is? Ik weet het wel, maar veel mensen niet
Klopt!!! Ik heb trouwnes een mooiere foto van hem die gebruikt is ook in een boek, maar heb het orgineel er niet meer van ivm het drukken van het boek. heb wel een foto, van een foto in het boek . De rechter foto dusquote:Op zaterdag 5 februari 2005 19:44 schreef An24 het volgende:
[..]
lijkt op The Boss? ofwel Springsteen, kan het mis hebben... wel mooie foto
Dank jequote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:48 schreef Anitra het volgende:
Ymke een hele mooie foto. De soberheid van de man komt zo mooi tot zijn recht in zwart/wit!!! Ik vind hem echt heel mooi!!!
Dat komt dan heel goed naar voren in de foto. Echt een sprekend portretquote:Op zondag 20 februari 2005 12:03 schreef Ymke het volgende:
Hij heeft ook geen gemakkelijk leven achter de rug [...]
Ja deze zou ik ook wel eens helemaal in kleur willen zien of helemaal in z/wquote:Op zondag 20 februari 2005 12:20 schreef dop het volgende:
[afbeelding]
ook een scan die gepshopt is maar dan eigen materiaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |