Afgezien van dat ik helemaal ziek wordt van al die (slechte) covers van de laatste jaren, ken ik deze pianist niet. Maar dat hij covers uitbrengt is een slecht voorteken...quote:Op zaterdag 10 april 2004 22:59 schreef Rosnesda het volgende:
...
Ik vind het een hele leuke, vrolijke mix tussen covers en origineel werk. Het enthusiasme waarmee Cullum de nummers brengt is overduidelijk, en zorgt ervoor dat ik érg vrolijk word als ik hiernaar luister. Op z'n album staat een erg leuke The Wind Cries Mary-cover, en voor de BBC heeft hij ook een cover van Pharrel's Frontin' gedaan.
Wat vinden jullie?
Een cover hoeft niet per definitie slecht te zijn natuurlijk... en als het een zetje in de rug kan zijn om een artiest te laten verkopen (en hem dus te verzekeren van verdere releases waarop hij wellicht meer eigen materiaal kwijt kan) vind ik het niet iets slechts. Maar ieder z'n mening, ik weet dat er veel puristen zijn die vinden dat er aan originelen niet gekloot dient te wordenquote:Op zaterdag 10 april 2004 23:11 schreef foton het volgende:
[..]
Afgezien van dat ik helemaal ziek wordt van al die (slechte) covers van de laatste jaren, ken ik deze pianist niet. Maar dat hij covers uitbrengt is een slecht voorteken...
natuurlijk kraken ze het af...quote:Op dinsdag 20 april 2004 00:32 schreef le_knightclub_soda het volgende:
ik zat 's avonds radio te luisteren (radio 1 geloof ik), na die uitzending van barend & van dorp, zaten wat jazz puristen daar het optreden van jamie cullum daar te bekijken met meteen maar ff compleet af te kraken 'ja dit slaat natuurlijk echt helemaal nergens op' 'dit is natuurlijk niet serieus te nemen' etc, zielige bekrompen figuren
Klopt. Ik heb ook erg genoten, maar dat was ik vergeten hier te postenquote:Op dinsdag 20 april 2004 22:49 schreef Kirke het volgende:
Live gaan zien! DOEN!!!
Is echt super.
haha, 90% van jazz zijn coversquote:Op zaterdag 10 april 2004 23:11 schreef foton het volgende:
[..]
Afgezien van dat ik helemaal ziek wordt van al die (slechte) covers van de laatste jaren, ken ik deze pianist niet. Maar dat hij covers uitbrengt is een slecht voorteken...
Programma: TV3quote:Op maandag 26 april 2004 15:16 schreef Cybart het volgende:
hij's vanavond tussen half 8 en 8 op nederland 3
ook een geweeeeldig nummer!quote:Op maandag 26 april 2004 19:38 schreef Cow81 het volgende:
Favo by far: nummer 13 van z'n cd
" It's About Time "
repeat ... de hele dag
Is eigenlijk Next Year Baby, laatste nummer op Twenty Something (die titelsong is ook heel fijn trouwens)quote:Op maandag 26 april 2004 20:12 schreef GotC het volgende:
[..]
ook een geweeeeldig nummer!
Next year ken ik (nog) niet
Norah Jones is wel erg laid back, op het saaie af. Ze heeft een mooie stem, maar de enige vergelijking is denk ik dat ze beide piano spelen. Jamie heeft veel meer power, creativiteit en is meer een jazzpianist die toevallig een geweldige stem heeft. Ik ben benieuwd naar zijn eigen werk (covers zijn ook leuk maar Kirke wil meer!), de eigen nummers die ik heb gehoord zijn ook tekstueel erg goed.quote:Op maandag 26 april 2004 22:23 schreef GotC het volgende:
Een mannelijke vorm van Norah Jones..goeie vergelijking! Ze lijken qua muziek wel wat op elkaar, alleen Jamie's muziek vindk wel iets..meer..inhoudelijk
quote:Op zondag 11 juli 2004 12:25 schreef voyeur het volgende:
Fantastisch optreden op North Sea iig. Ben helemaal verkocht aan deze performer.
ik had op NSJF een gast op een piano met een sik gezien en een band erbij met een neger die echt een gave blues kop had... die pianist speelde echt de sterren van de hemel...quote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:16 schreef ondeugend het volgende:
* hem op NSJ gezien heeft en hem erg verfrissend vindt
Volgens mij was dat Buddy Guy...... die had een hele goede toetsenist bij zich !!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 22:47 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
ik had op NSJF een gast op een piano met een sik gezien en een band erbij met een neger die echt een gave blues kop had... die pianist speelde echt de sterren van de hemel...
gister vroeg ik aan een "kenner"wie dat was en die zei jamie cullum... maar als ik hier die foto's zo zie lijkt ie er niet eens op.. of is t wel dezelfde?????
Jaaaa Goed ben Jij!!!!quote:Op vrijdag 16 juli 2004 23:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Volgens mij was dat Buddy Guy...... die had een hele goede toetsenist bij zich !!
Met een Hammond
Welke cd heb je? Hij heeft er 2quote:Op vrijdag 16 juli 2004 23:17 schreef kree het volgende:
Ik had jamie cullum gezien op een live uitzending van het north sea jazz.
Ik dacht daar moet ik de cd van hebben.
Maar ik moet zeggen dat ik de cd toch enig sinds vond tegenvallen in vergelijking met wat ie op nsj deed.
Twenty-something.quote:Op zondag 18 juli 2004 18:10 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Welke cd heb je? Hij heeft er 2
Hmmm moet je m toch maar live gaan zien, hij is namelijk echt een goede muzikant. Wel commercieel natuurlijk, maar een verademing vergeleken bij de meeste top 40 pop of moderne jazz. Ik hou wel van zijn mix, en hij heeft genoeg zelfspot om het te kunnen relativeren.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:29 schreef SCH het volgende:
De Jamie Oliver van de jazz. Wel aardig maar vooral een maniertje. Beetje lopen klepperen op je piano en heel achteloos en nonchalant uren naar de juiste kleding zoeken. Ik heb er niet zoveel mee.
Ja inderdaad, ik denk dat ie het meer van z'n performance moet hebben als van z'n muziek.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 00:29 schreef SCH het volgende:
De Jamie Oliver van de jazz. Wel aardig maar vooral een maniertje. Beetje lopen klepperen op je piano en heel achteloos en nonchalant uren naar de juiste kleding zoeken. Ik heb er niet zoveel mee.
Als ie zich maar als een jongen blijft gedragen !quote:Op zondag 15 augustus 2004 20:49 schreef A.J. het volgende:
ik heb net zijn album gekocht!
soow wat een super plaat is dat zeg, ben nu al een grote fan.
wat ik ook heel vet vind is zijn manier van praten, spelen en zijn kleding.
deze man word een hele grote meneer
Ik vind de nieuwe single niet zo goed, maar vind m sowieso live beter dan op cd. Je kan trouwens kaartjes winnen via de site van 3fm voor een besloten showcase op geheime locatie, 25 november!quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:12 schreef Lurky_Luke het volgende:
Ik vond dat dit topic wel even een welgemeend schopje verdient, nu de nieuwe Bridget Jones film in premiere gaat, welke voorzien is van een naar mijn mening wederom briljante vertolking van Jamie van het nummer "Everlasting Love".
Weet iemand toevallig of er ook nog een nieuwe CD in aankomst is?
Vind het heel jammer dat ik er te laat achter kwam dat hij in Paradiso staat volgende week...![]()
Druk. Heel anders dan in het Bimhuis.quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:26 schreef Bosco het volgende:
Iemand een review van de Paradiso avond?
Vind het belachelijk dat mensen gaan smsen de hele tijd, als ze bij een concert zijn..je bent er niet voor niks! Dat soort mensen moeten gewoon naar de cd gaan luisteren.quote:Er stond zelfs een grietje voor me te sms'en de helft van de tijd! Ongelofelijk.
Luister dan ff naar Melatonic, da's erg fijnquote:Op zaterdag 27 november 2004 23:11 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik hou meer van wat experimentelere jazz.
Ehm, nee dus. Denk je nou echt dat het jazzpuristen te doen is om de populariteit van de muziek? Als jazz zodanig in pop-vorm wordt gegoten dat het populair wordt, vinden de jazz puristen er helemaal niks meer aan.quote:Op dinsdag 20 april 2004 08:31 schreef Cybart het volgende:
natuurlijk kraken ze het af...
maar wacht maar tot jazz (ook al is het een beetje in pop vorm) helemaal populair gaat worden...
dan hebben ze het o.a. aan hem te danken...
en dan krijg je lovende woorden.
hear hear!quote:Op zaterdag 27 november 2004 23:11 schreef Jed1Gam het volgende:
Het is natuurlijk wel 100x beter dan de rest van de top40 zooi.
SevenWonders dachtg precies hetzelfde. Maar JC is wel OK ! Past wel in deze tijd van de Norah Jonesen en de Katie Melua'squote:Op dinsdag 23 november 2004 23:28 schreef HuubTuub het volgende:
Het is wel aardig, maar zelf blijf ik de voorkeur houden aan Harry Connick JR.
Ik vind het niet vernieuwend maar wel een leuke aanvulling aan het bestand van Jazz/Piano en vocaal.
Dan zal ik wel dicht bij je hebben gestaan... Ik heb het nieuwe nummer jump for joy nu als mp3... Als iemand hem wil hebben mailt die me maar even (zie profiel) En ik krijg een cd'tje met video bestanden en foto's van dat optreden... 260 mb Dussquote:Op maandag 29 november 2004 22:09 schreef moniek het volgende:
To know him is to love him. Daarnaast wou ik even zeggen dat ik afgelopen weekend met hem gedanst heb tijdens zijn geweldige concert in Brussel *jaloersmaaktopic
The love cats?? Van the Cure?? Oeh ik down em alquote:Op maandag 29 november 2004 23:14 schreef Bosco het volgende:
Ennnnnnnnnnn ook voor de liefhebbers:
Mp3tje van Jamies' duet met Katie Melua op The Brit Awards 2004 genaamd 'The Love Cats' is hier te vinden:
http://www.katiemelua.quinlivan.net/
Enjoy!
Geweldig duet!quote:Op maandag 29 november 2004 23:20 schreef drelletje het volgende:
[..]
The love cats?? Van the Cure?? Oeh ik down em al
Ja das de nieuwe track. Voor de volgende cd. Ik heb nog niet er van gehoord dat hij ergens anders is gespeelt. Wij waren dus de eerste die hem hoorde... Wat opzich wel erg leuk isquote:Op maandag 29 november 2004 23:26 schreef Bosco het volgende:
[..]
Geweldig duet!
Fijn dat ik wat terug kan doen voor die jump for joy...
Is dat een nieuwe track die nog nergens is verschenen? Heerlijke text!!!
Die ' Let it Snow' is ook heerlijk btw!!! Die wil ik echt op cd zetten..maar ben niet zo handig!
grrrquote:Op maandag 29 november 2004 23:12 schreef Bosco het volgende:
Voor de liefhebbers...
http://music.channel.aol.(...)b=av&artistid=560488
In dat duet zingt ze echt vals.. Andere liedjes van haar zijn veel leuker! Zoals: My aphrodisiac is you, crawling up a hill, mockingbird, blame it on the moon. etc.quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:50 schreef Kirke het volgende:
James is weer erg goed, Katie Melua vind ik niet zo'n goede stem hebben eigenlijk.
Misschien moet 'ie met Amy Winehouse zoiets doen, die heeft ook een lekkere krachtige stem.
Afijn, als ik het voor het zeggen had...
En deze link: http://www.capitalfm.com/article.asp?id=24891quote:Op dinsdag 30 november 2004 10:51 schreef Kirke het volgende:
[..]
grrr
werkt niet op mac
thanx!quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:22 schreef Bosco het volgende:
[..]
En deze link: http://www.capitalfm.com/article.asp?id=24891
Ha, ik wist het wel, dit is zijn 3de album i.pv. zijn 2de.quote:Op zondag 28 november 2004 16:18 schreef m021 het volgende:
Iedereen heeft het hier over "zijn tweede cd", maar ik las laatst ergens (in de krant?) dat dit al zijn 5de is ofzo, en dat hij de 1ste drie albums op een ander label heeft uitgebracht.
kan aan de beveiliging liggen, had dat ook bij cd van Saybia. Als het goed is doet ie dat niet in gewone cd speler?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 11:41 schreef Everett het volgende:
Heel relaxed, maar er valt me wel op dat in het nummer Frontin? een soort ?hiccup? zit.
Net nog even geluisterd (op een gewone cd speler. Het valt al met al wel mee, maar toch. Na 0.16 seconden in de zin "Don't wanna sound full of myself or rude, But you ain't loo-looking at no other dudes cause you love me". Bij "looking" slaat ie dus over. Of ligt het nou aan mij?quote:Op donderdag 20 januari 2005 22:42 schreef Kirke het volgende:
[..]
kan aan de beveiliging liggen, had dat ook bij cd van Saybia. Als het goed is doet ie dat niet in gewone cd speler?
quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:23 schreef MaJo het volgende:
Het verbaasd me dat er nog geen tipic is over deze geweldige muzikant.
Ja die had ik gezien maar ik bedoel geen centraal topic. Waar we hem kunnen vereren zeg maarquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nou ja, geen topic... er is wel al een topic over zijn optreden in de HMH. Jamie Cullum - HMH - 14 December 2005
Ik vind er weinig aan. Mijn moeder vindt het geweldig, die gaat dan ook naar het concert.
Klopt! Zij is ook geweldig trouwens. Ik vind het leuk om te zien dat er allemaal nieuwe jonge jazzmuzikanten opstaan, Jamie Cullum, Joss Stone, Katie Melua en Lizz Wright. Alle vier helemaal top!quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:23 schreef Vivi het volgende:
*meld
Hij heeft ook een duet gedaan met Katie Melua, een cover van love cats
Zekerquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:30 schreef Houniet het volgende:
Joss Stonedie heeft lekkere nummers ja
Jammer, want het enige nummer dat je van hem kent (waarschijnlijk Everlasting love? Een van de mindere!) zegt niets over de rest van zijn muziek, hij is namelijk heel divers. Luister maar eens naar nummers als All at Sea en Frontin en kijk wat je er dan van vindt. Misschien hou je er niet van hoor, maar om hem op basis van één nummer af te schrijvenquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:34 schreef Houniet het volgende:
ik ken 1 nummer van hem, die is wel aardig. maar niet dat ik gelijk zijn album download.. uhh koop
Daarom zei ik het ook, Katie is the bombquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klopt! Zij is ook geweldig trouwens. Ik vind het leuk om te zien dat er allemaal nieuwe jonge jazzmuzikanten opstaan, Jamie Cullum, Joss Stone, Katie Melua en Lizz Wright. Alle vier helemaal top!
Nu ken ik de muziek van Katie Melua en Lizz Wright niet, maar sinds wanneer maakt Joss Stone jazz?quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klopt! Zij is ook geweldig trouwens. Ik vind het leuk om te zien dat er allemaal nieuwe jonge jazzmuzikanten opstaan, Jamie Cullum, Joss Stone, Katie Melua en Lizz Wright. Alle vier helemaal top!
Daar kan naar mijn mening Madeleine Peyroux ook naast staan, heerlijke stemquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Joss Stone is meer soulachtig vind ik..quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nu ken ik de muziek van Katie Melua en Lizz Wright niet, maar sinds wanneer maakt Joss Stone jazz?
Klopt, echt jazz is het niet, meer soul. Maar soul heeft zeker wel raakvlakken met jazz en daarom schaar ik haar er ook onder. Maar je hebt gelijkquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nu ken ik de muziek van Katie Melua en Lizz Wright niet, maar sinds wanneer maakt Joss Stone jazz?
Heb ik helaas gemist. Kun je dat nog ergens terughoren? Hij is inderdaad in Nederland op het moment, vanavond geeft hij een kampvuurconcert voor Skyradio waar je kaarten voor kon winnen. Heb nog een mailtje gestuurd maar helaas niet gewonnenquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:51 schreef borisz het volgende:
hij was bij evers te gast vanochtend.
Hij speelde daar goed![]()
Jamie maakt leuke muziek ik heb zijn cd.
Dat is een goeie inderdaad, ga zaterdag wel even luisteren.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:06 schreef borisz het volgende:
volgens mij niet. misschien Zaterdag tussen 8 en 12 in het beste van ESO dat je nog wat hoort maar dat kan ik niet garanderen
Oh cool, dus hij speelde meer nummersquote:Op woensdag 7 september 2005 09:57 schreef borisz het volgende:
anders stuur je evers ff een mailtje naar edwin@radio538.nl met een verzoek of ze zijn gespeelde muziek nog is willen laten horen. Hij speelde oa zijn nieuwe single(ben ff naam kwijt), all at sea, twentysomething)
Ik wil het topic niet verpesten, maar als Jamie Cullum de enige muzikant waarvan jij denkt dat ie 20 euro waard is, zou ik toch maar eens effe verder rond gaan luisteren.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:37 schreef LissaP het volgende:
Ik download normaliter alleen maar cd's maar van Jamie heb ik toch maar de cd gekocht, simpelweg omdat dit echte muziek is. Perfecte timing, heerlijke muziek... topmuziekant waar we denk ik nog veel over gaan horen![]()
zoveel hoor je er niet van hoor, of je moet echt in die scene zitten... Ik heb hem persoonlijk pas ontdekt op North Sea Jazz, maar verder op de massa-zenders (tmf endergelijke) zie je hem niet, tis natuurlijk ook niet echt commericeel maar toch.quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:54 schreef MaJo het volgende:
Mooi compliment en ik ben het helemaal met je eens, vind het ook heerlijke muziek. En we gaan zeker nog veel van hem horen, maar we horen ook al veel van hem dus dat komt goed
Dat is multi-interpretabel. Toots Thielemans ging/gaat wél altijd met z'n tijd mee, iets wat niet te zeggen valt van Jamie's repertoire-keuze, die is wel héél oubolligquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:45 schreef Vivi het volgende:
Toots Thielemans, die tegen Jamie zei : "You're not supposed to sing like that! Only OLD people are supposed to sing like that":)
Grappig dat je wel naar NSJ gaat en hem niet kent. Je zit blijkbaar niet echt in de jazzscene? Ik ken hem al een tijdje maar ik moet zeggen dat ik hem vooral in Londen heb leren kennen, toen ik daar woonde. Nu breekt hij hier veel meer door. Luister maar eens naar Radio 2 en Radio 3. Ook op TMF en MTV is zijn nieuwe clip te zien. Wat dat betreft hoor je echt veel van hem nu (in vergelijk met een jaar geleden)quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:03 schreef LissaP het volgende:
[..]
zoveel hoor je er niet van hoor, of je moet echt in die scene zitten... Ik heb hem persoonlijk pas ontdekt op North Sea Jazz, maar verder op de massa-zenders (tmf endergelijke) zie je hem niet, tis natuurlijk ook niet echt commericeel maar toch.
Vreemd, met de zoekfunctie kan ik hem niet vinden... Ik dacht namelijk al dat ik wel eerder een topic erover gezien had maar kon hem dus niet vinden. Dan moeten we daar maar verder gaan denk ik.quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:47 schreef Henkjan_Smits het volgende:
euhm, geen topic????
HIER: Het grote Jamie Cullum topic!
Ik moet 'm ook niet; het hele genre van 'm trouwens niet; sommigen noemen 'm de nieuwe Sinatra, nou, 'k dacht 't niet.quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:45 schreef Scandalous het volgende:
Oh, wat heb ik een hekel aan hem. Con-stant die irritante noot. "Whee-heee-heeeeeeeyyy..."
En in dat nieuwe nummer, sampled ie nou gewoon Jill Scott?
In dat nieuwe nummer zingt ie, het zogenaamde nieuwe wonderkind, over een loopje heen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 17:45 schreef Scandalous het volgende:
Oh, wat heb ik een hekel aan hem. Con-stant die irritante noot. "Whee-heee-heeeeeeeyyy..."
En in dat nieuwe nummer, sampled ie nou gewoon Jill Scott?
Ik vind de nieuwe cd ook top. Get your way, London skies, Photograph, Catch the sun enz. zijn wel coolquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:02 schreef Jill-RMC het volgende:
Nieuwe cd is heel relaxed.....25 november naar keulen voor concert van mister Cullum. Ik weiger naar de HMH te gaan veel te grote zaal voor zijn muziek en dr zullen wel weer van die stomme wipkipjes vanaf 1uur in de rij liggen want "Jamie is zo lekker en ik daarom vooraan staan omdat ie dan mss naar mij kijkt".
Jamie is niet lekker, Jamie is klein, maar het manneke maakt fijne muziek en geeft live een goede show weg daarom wilde ik gerne vooraan staan, maar denk niet dat ze om die reden me voorlaten :p Dus daarom op naar Keulen
ik kan op 'nahand' zeggen dat je geen gelijk hebt, ookal ben ik niet in Keulen geweest!quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:55 schreef Jill-RMC het volgende:
Ow ik was trouwens 25 november geweest in Keulen. Echt geweldig. Heerlijk zaaltje. Jamie was ook weer flink op dreef. En kan al op voorhand zeggen dat dit zo veel beter was dan in de HMH![]()
Saint Jamie!
![]()
Uitgebreid verslagje en foto's!
en Ormi's verslag![]()
Het grappige is dat hij best jazz kán spelen, hij doet het alleen niet vaak. Zijn albums en reguliere optredens zijn gevuld met 'poppy' nummers.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:16 schreef webfreak het volgende:
Arrghh.. Voor de zoveelste keer hoor ik zojuist een radioDJ de woorden 'jazz' en 'cullum' in één zin gebruiken
Als Jamie Cullum 'jazz' zou maken... Wat zijn dit dan voor figuren?
Nee, wat wél grappig is, is dat jij Cullum associeert met de jazzscene. De mensen die ik ken die naar NSJF gaan voor jazz, "mijden Jamie Cullum als de pest" (letterlijk citaat).quote:Op maandag 26 september 2005 18:38 schreef MaJo het volgende:
Grappig dat je wel naar NSJ gaat en hem niet kent. Je zit blijkbaar niet echt in de jazzscene?
~quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:54 schreef m021 het volgende:
[..]
Het grappige is dat hij best jazz kán spelen, hij doet het alleen niet vaak. Zijn albums en reguliere optredens zijn gevuld met 'poppy' nummers.
Frappant was dat hij een keer te gast was in zo'n laten-we-eens-slappe-nummers-meezingen-quiz, en dat hij toen wél jazz speelde. Een paar weken later was hij in een wat 'jazzier' programma te gast, en toen speelde hij een van zijn popnummers.
Geen kwaad woord over Cullum hoor, hij speelt goed.Maar zoals webfreak al zegt is het verkeerd om hem per definitie in het hokje "jazz" te stoppen.
[..]
Nee, wat wél grappig is, is dat jij Cullum associeert met de jazzscene. De mensen die ik ken die naar NSJF gaan voor jazz, "mijden Jamie Cullum als de pest" (letterlijk citaat).
Ik ben het met je eens dat Catching Tales te poppy is (en overgeproduceerd) maar bij Twenty Something vind ik dat nog wel meevallen. Pointless Nostalgic is inderdaad veel jazzier. Ik vind het ook grappig dat veel mensen zijn eerste album vergeten, maar daar zijn er destijds 5000 van verkocht dus het verbaasd me niet echtquote:Op zondag 18 december 2005 10:07 schreef m021 het volgende:
Nee, dat hij 'te commercieel' is, is niet de reden dat hij wordt afgekraakt door jazzcritici. Ik weet niet eens of afkraken wel het goede woord is; jazzpuristen hebben meer een houding van "wat hij doet is gewoon geen jazz".
Waar ze gelijk in hebben natuurlijk. Als ik het me goed herinner was zijn 1ste album gewoon een jazzalbum, de daaropvolgende 2 albums zijn meer pop. De mensen die Cullum kennen als popartiest negeren zijn eerste cd ook letterlijk (zie de vele verwijzingen in dit topic naar "zijn 1ste album" als de 2de wordt bedoeld, en "zijn 2de album" als de 3de wordt bedoeld).
Je kan inderdaad gelijk hebben als je zegt dat je hem kende vanuit de jazzscene: wat hij deed was eerst ook jazz. Echter, nu zullen veel puristen doen alsof ze hem nooit hebben gekend. Exit jazzscene voor Cullum.
quote:Picknick met Jamie
Jamie in zuiderpark!
27/03/2006 - Jamie Cullum komt deze zomer weer naar Nederland. De populaire Britse jazzartiest is gastheer van een bijzonder evenement in het Zuiderpark in Den Haag. Op zondag 23 juli zal, vanaf 12:00 uur, 'Arrow Jazz In The Park presents Jamie's Picnic' plaatsvinden. Het is geen show van Jamie alleen, hij neemt onder andere een aantal 'special guests' mee en later die dag zal DJ Maestro het overnemen van de jonge Brit. Dus, veel rosé, sandwiches en goede, relaxte muziek. Een ideaal dagje uit, zo midden in de zomer.
Arrow Fm wil dat 'Arrow Jazz In The Park' een nieuw, jaarlijks terugkerend evenement wordt. Elk jaar moet een andere bekende jazzartiest de gastheer of -vrouw worden. Wie de 'special guests' worden van Jamie zal later dit jaar bekend worden gemaakt. De voorverkoop van dit zomerse jazzevenement begint op zaterdag 1 april. Kaartjes kosten 49,- Euro, inclusief een goedgevulde picknickmand. En wat is een picknick zonder picknickspulletjes? In de mand zullen wijn, water, sandwiches en andere hapjes te vinden zijn!
Jamie met z'n oranje allstars op de piano, Jamie met z'n kont op de toesten, Jamie met z'n hoofd op de toetsenquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:03 schreef MaJo het volgende:
*kick*
Morgen staat Jamie om 19 uur op het Museumplein
Je hebt tv gekekenquote:Op zondag 30 april 2006 19:06 schreef lienelien het volgende:
[..]
Jamie met z'n oranje allstars op de piano, Jamie met z'n kont op de toesten, Jamie met z'n hoofd op de toetsen![]()
Uh, nee...geen tv... we stonden te wachten op Anouk. Of beter, een vriendinnetje stond te wachten op Anouk en ik stond erbij.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je hebt tv gekekenWas een cool optreden
Alleen jammer dat er een beetje agressief sfeertje hing op het Museumplein... Maar Jamie was als vanouds weer
![]()
Ah tofquote:Op dinsdag 4 september 2007 16:16 schreef lushfemke het volgende:
Tijd voor een update.
Het nieuwe album is in de maak. Release begin 2008, denk ik.
Verder is het album 'In the mind of Jamie Cullum' uit, een soort compilatie album van zijn favoriete nummers. Heb het nog niet gehoord, maar ik ga vrijdag naar de launch, waar Jamie samen met z'n broer Ben een electro set doen, plus wast DJ's als gast en Mark Murphy!
Als single? After You've Gone is een oude standard die Jamie heeft opgenomen als titelnummer voor een serie hier op de BBC. Het staat op 'In The Mind of Jamie Cullum' een album samengesteld door Jamie met zijn muzikale invloeden en dat album is net uit.quote:Op zondag 23 september 2007 13:06 schreef Cybart het volgende:
er is toch al een nieuwe single (bijna) uit...
tenminste volgens Radio2 Belgie...
After You've Gone heet ie, en is weer lekker minder pop...
en lekker jazzy
Jamie Cullum zoals hij hoort te zijn!
Check Via Deze Link
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |