abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 19:24:17 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31035233
Ik heb kaarten gewonnen voor de CD launch van Catching Tales morgen in de Melkweg Dit concert is alleen op uitnodiging, echt vet
5 - 28 februari Thailand O+
pi_31064489
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:45 schreef Scandalous het volgende:
Oh, wat heb ik een hekel aan hem. Con-stant die irritante noot. "Whee-heee-heeeeeeeyyy..."

En in dat nieuwe nummer, sampled ie nou gewoon Jill Scott?
Ik moet 'm ook niet; het hele genre van 'm trouwens niet; sommigen noemen 'm de nieuwe Sinatra, nou, 'k dacht 't niet.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:43:49 #178
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_31064519
hij verkracht te veel nummers
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_31064663
Leuk nieuw album. Jamie Cullum is zeker een leuke artiest om naar te luisteren.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_31064817
Ik vind het maar een homo.
pi_31064830
Al at sea blijft veruit mijn favoriete nummer van 'm. .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:17:52 #182
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_31065406
is er al bekend wie de special guest gaat worden in de HMH?
pi_31068547
Nieuwe cd is heel relaxed.....25 november naar keulen voor concert van mister Cullum. Ik weiger naar de HMH te gaan veel te grote zaal voor zijn muziek en dr zullen wel weer van die stomme wipkipjes vanaf 1uur in de rij liggen want "Jamie is zo lekker en ik daarom vooraan staan omdat ie dan mss naar mij kijkt".
Jamie is niet lekker, Jamie is klein, maar het manneke maakt fijne muziek en geeft live een goede show weg daarom wilde ik gerne vooraan staan, maar denk niet dat ze om die reden me voorlaten :p Dus daarom op naar Keulen
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:19:35 #184
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31069166
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:45 schreef Scandalous het volgende:
Oh, wat heb ik een hekel aan hem. Con-stant die irritante noot. "Whee-heee-heeeeeeeyyy..."

En in dat nieuwe nummer, sampled ie nou gewoon Jill Scott?
In dat nieuwe nummer zingt ie, het zogenaamde nieuwe wonderkind, over een loopje heen.

Ik kende de sample van de hiphopgroep Funkdoobiest. Die gebruikten het al in begin jaren 90.
En ook meer hiphopacts hebben deze sample al langgeleden gebruikt.

De loop komt van Allen Toussaint's Get Out My Life Woman, maar de versie die voor "Get Your Way" is gebruikt, schijnt van Joe Williams with Thad Jones & The Mel Lewis Orchestra te zijn (moest ik ook ff googlen).
  Moderator maandag 3 oktober 2005 @ 01:59:45 #185
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31134822
Het optreden in de Melkweg afgelopen vrijdag was echt super. Hij speelde in de kleine zaal en er was een publiek van +/- 200 man, erg intiem. Het optreden was geweldig. Hij speelde bijna alleen nummers van zijn nieuwe cd + All at Sea (kippenvel!), These are the days en I could've danced all night. Zijn nieuwe plaat bevatten een paar vette nummers: Get your way, London Skies, Photograph, Mind Trick, Oh God en 21st Century kid. De andere nummers hebben mijn aandacht niet kunnen pakken en ik vind ze vrij saai. Maar ik heb de cd nog maar een paar keer gehoord.
Live blijft hij sowieso meesterlijk. Jammer dat ik weer tot december moet wachten om hem weer te zien...
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:00:19 #186
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_31224733
Voorprogramma voor Jamie in de HMH wordt verzorgd door: Relax
pi_31225082
Arrghh.. Voor de zoveelste keer hoor ik zojuist een radioDJ de woorden 'jazz' en 'cullum' in één zin gebruiken
Als Jamie Cullum 'jazz' zou maken... Wat zijn dit dan voor figuren?

pi_31228591
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:43 schreef Jorikjet het volgende:
hij verkracht te veel nummers
Catch The Sun van Doves

Hoewel ik die cover op zich nog wel geinig vind. Origineel is beter!
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:30:32 #189
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31442254
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:02 schreef Jill-RMC het volgende:
Nieuwe cd is heel relaxed.....25 november naar keulen voor concert van mister Cullum. Ik weiger naar de HMH te gaan veel te grote zaal voor zijn muziek en dr zullen wel weer van die stomme wipkipjes vanaf 1uur in de rij liggen want "Jamie is zo lekker en ik daarom vooraan staan omdat ie dan mss naar mij kijkt".
Jamie is niet lekker, Jamie is klein, maar het manneke maakt fijne muziek en geeft live een goede show weg daarom wilde ik gerne vooraan staan, maar denk niet dat ze om die reden me voorlaten :p Dus daarom op naar Keulen
Ik vind de nieuwe cd ook top. Get your way, London skies, Photograph, Catch the sun enz. zijn wel cool

Ik ben het trouwens met je eens dat die meiden vooraan willen staan in de hoop gezien te worden. Maar even een correctie: hij is wel degelijk sexy hoor! Ik vind het wel een lekker ding En ik sta inderdaad ook graag vooraan om het optreden goed mee te krijgen en niet om met hem in contact te komen.
  Moderator maandag 12 december 2005 @ 14:13:44 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33013986
*kick*

Woensdag, donderdag én vrijdag zijn de concerten in HMH. Wie gaan er allemaal naartoe? Ik ga woensdag en heb er veel zin in
  Moderator dinsdag 13 december 2005 @ 23:30:55 #191
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33058960
Niemand?
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:46:08 #192
81729 The.Lizard.King
. . . . . . . . . . . . . . .
pi_33059387
webfreak heeft echt helemaal gelijk. Een belediging voor de werkelijke jazz-artiesten. Ik zou zeggen: ga eens wat echte jazz luisteren.

'Jazzy' muziek: .

Om niet helemaal in mineur te eindigen, dit is een goed album om te beginnen met jazz:

I only go out to get me a fresh appetite for being alone.
pi_33059739
Ow ik was trouwens 25 november geweest in Keulen. Echt geweldig. Heerlijk zaaltje. Jamie was ook weer flink op dreef. En kan al op voorhand zeggen dat dit zo veel beter was dan in de HMH

Saint Jamie!

Uitgebreid verslagje en foto's!

en Ormi's verslag
pi_33094495
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:55 schreef Jill-RMC het volgende:
Ow ik was trouwens 25 november geweest in Keulen. Echt geweldig. Heerlijk zaaltje. Jamie was ook weer flink op dreef. En kan al op voorhand zeggen dat dit zo veel beter was dan in de HMH

Saint Jamie!

Uitgebreid verslagje en foto's!

en Ormi's verslag
ik kan op 'nahand' zeggen dat je geen gelijk hebt, ookal ben ik niet in Keulen geweest!

Jamie was geweldig, in de HMH
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
  donderdag 15 december 2005 @ 08:41:02 #195
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_33094622
ik vond de sfeer een beetje kalmpjes, was wel jammer

verder wel dat ie de zaal in kwam
had in het begin nog niet eens door dat ie naast me stond om de zaal in te gaan
coole gozer, coole gig, maar een beetje meer sfeer had wel gemogen.
pi_33098548
Leuk concert gister! Sfeer was inderdaad een beetje kalmpjes, maar ik heb genoten hoor.

Gaaf inderdaad dat ie de zaal inkwam, hoeveel artiesten zouden dat 'durven'? Alleen die mensen die niet wilden gaan zitten

Nee heb je, ja kun je krijken
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
  vrijdag 16 december 2005 @ 11:43:54 #197
87381 r00d
Welke Letter?
pi_33128876
Ik ga vanavond en ik heb er zin in! Speelde hij voornamelijk nieuwe nummers? Of oude? Wat kan ik verwachten, of zal ik me maar gewoon laten verrassen?
pi_33129218
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:16 schreef webfreak het volgende:
Arrghh.. Voor de zoveelste keer hoor ik zojuist een radioDJ de woorden 'jazz' en 'cullum' in één zin gebruiken
Als Jamie Cullum 'jazz' zou maken... Wat zijn dit dan voor figuren?
Het grappige is dat hij best jazz kán spelen, hij doet het alleen niet vaak. Zijn albums en reguliere optredens zijn gevuld met 'poppy' nummers.

Frappant was dat hij een keer te gast was in zo'n laten-we-eens-slappe-nummers-meezingen-quiz, en dat hij toen wél jazz speelde. Een paar weken later was hij in een wat 'jazzier' programma te gast, en toen speelde hij een van zijn popnummers.

Geen kwaad woord over Cullum hoor, hij speelt goed. Maar zoals webfreak al zegt is het verkeerd om hem per definitie in het hokje "jazz" te stoppen.
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:38 schreef MaJo het volgende:

Grappig dat je wel naar NSJ gaat en hem niet kent. Je zit blijkbaar niet echt in de jazzscene?
Nee, wat wél grappig is, is dat jij Cullum associeert met de jazzscene. De mensen die ik ken die naar NSJF gaan voor jazz, "mijden Jamie Cullum als de pest" (letterlijk citaat).

[ Bericht 19% gewijzigd door m021 op 16-12-2005 12:04:22 ]
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  Moderator zondag 18 december 2005 @ 00:54:28 #199
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33179932
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 11:54 schreef m021 het volgende:

[..]

Het grappige is dat hij best jazz kán spelen, hij doet het alleen niet vaak. Zijn albums en reguliere optredens zijn gevuld met 'poppy' nummers.

Frappant was dat hij een keer te gast was in zo'n laten-we-eens-slappe-nummers-meezingen-quiz, en dat hij toen wél jazz speelde. Een paar weken later was hij in een wat 'jazzier' programma te gast, en toen speelde hij een van zijn popnummers.

Geen kwaad woord over Cullum hoor, hij speelt goed. Maar zoals webfreak al zegt is het verkeerd om hem per definitie in het hokje "jazz" te stoppen.
[..]

Nee, wat wél grappig is, is dat jij Cullum associeert met de jazzscene. De mensen die ik ken die naar NSJF gaan voor jazz, "mijden Jamie Cullum als de pest" (letterlijk citaat).
~

Ver voordat Jamie echt doorbrak kende ik zijn naam al vanuit de jazzscene. Dat is nog voordat hij door het slijk werd gehaald omdat hij te commercieel zou zijn. Toen hij nog gewaardeerd werd door de jazzkenners. Maar omdat hij een goede marketingmachine achter zich heeft kijkt en nummers coverde vonden ze hem niets meer. Onzin, want hij is gewoon een goede jazzpianist (wat hij van oorsprong gewoon is) en een goede zanger.
pi_33184121
Nee, dat hij 'te commercieel' is, is niet de reden dat hij wordt afgekraakt door jazzcritici. Ik weet niet eens of afkraken wel het goede woord is; jazzpuristen hebben meer een houding van "wat hij doet is gewoon geen jazz".

Waar ze gelijk in hebben natuurlijk. Als ik het me goed herinner was zijn 1ste album gewoon een jazzalbum, de daaropvolgende 2 albums zijn meer pop. De mensen die Cullum kennen als popartiest negeren zijn eerste cd ook letterlijk (zie de vele verwijzingen in dit topic naar "zijn 1ste album" als de 2de wordt bedoeld, en "zijn 2de album" als de 3de wordt bedoeld).

Je kan inderdaad gelijk hebben als je zegt dat je hem kende vanuit de jazzscene: wat hij deed was eerst ook jazz. Echter, nu zullen veel puristen doen alsof ze hem nooit hebben gekend. Exit jazzscene voor Cullum.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')