abonnement Unibet Coolblue
pi_18333240
Wie kent deze moderne en in Engeland ultrahippe popjazzpianist op Fok!, naast mij?





Z'n tweede album, Twentysomething kwam hoog binnen in de Engelse charts, evenals z'n single These Are The Days, en ik snap helemaal waarom. Lekkere jazzy muziek met een overheersende piano, en Jamie heeft een dijk van een stem vind ik.

Site?
www.jamiecullum.com

CD?
Twentysomething


Leuk zeg. Kan ik hem ook zien?
Ja, dat kan. Althans, als je er vroeg bij bent geweest. Cullum staat woensdag de veertiende April in een uitverkocht Bimhuis. En ik heb een kaartje.

Wat vindt TS?
Ik vind het een hele leuke, vrolijke mix tussen covers en origineel werk. Het enthusiasme waarmee Cullum de nummers brengt is overduidelijk, en zorgt ervoor dat ik érg vrolijk word als ik hiernaar luister. Op z'n album staat een erg leuke The Wind Cries Mary-cover, en voor de BBC heeft hij ook een cover van Pharrel's Frontin' gedaan.

Wat vinden jullie?
Trois Pistoles
pi_18333414
Ik ben normaal geen MTV kijker, maar ik zag van de week toevallig Frontin' in een Top 11 's avonds laat. Erg goed! Hij heeft een geweldige versie weten te maken van een, naar mijn mening, niet al te geweldig nummer.
Ik hoop dat ie het hier goed gaat doen in de hitlijsten. Lijkt me erg leuk om wat jazz in de Top 40 te hebben.
  zaterdag 10 april 2004 @ 23:11:52 #3
64019 crew  foton
__--*--__
pi_18333604
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 22:59 schreef Rosnesda het volgende:
...
Ik vind het een hele leuke, vrolijke mix tussen covers en origineel werk. Het enthusiasme waarmee Cullum de nummers brengt is overduidelijk, en zorgt ervoor dat ik érg vrolijk word als ik hiernaar luister. Op z'n album staat een erg leuke The Wind Cries Mary-cover, en voor de BBC heeft hij ook een cover van Pharrel's Frontin' gedaan.

Wat vinden jullie?
Afgezien van dat ik helemaal ziek wordt van al die (slechte) covers van de laatste jaren, ken ik deze pianist niet. Maar dat hij covers uitbrengt is een slecht voorteken...
pi_18333715
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 23:11 schreef foton het volgende:

[..]

Afgezien van dat ik helemaal ziek wordt van al die (slechte) covers van de laatste jaren, ken ik deze pianist niet. Maar dat hij covers uitbrengt is een slecht voorteken...
Een cover hoeft niet per definitie slecht te zijn natuurlijk... en als het een zetje in de rug kan zijn om een artiest te laten verkopen (en hem dus te verzekeren van verdere releases waarop hij wellicht meer eigen materiaal kwijt kan) vind ik het niet iets slechts. Maar ieder z'n mening, ik weet dat er veel puristen zijn die vinden dat er aan originelen niet gekloot dient te worden
Trois Pistoles
  zaterdag 10 april 2004 @ 23:22:43 #5
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_18333901
leuke plaat, woensdag komt hij naar het bimhuis in amsterdam. ga jij ook?
'T best bewaarde geheim van Nederland
pi_18333942
Ik ga ook! (staat in m'n post...)
Trois Pistoles
  zaterdag 10 april 2004 @ 23:33:07 #7
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_18334183
*Kirke is slecht lezer*
Vind de plaat wel oke, heb m net pas. Ben vooral benieuwd naar de live ervaring! Hij heeft ballen, dat mag ik wel.
'T best bewaarde geheim van Nederland
pi_18468478
Verrassend goed, gezien bij Barend en van Dorp afgelopen dinsdag...
Echt show.
Net als Blogabet altijd down...
  maandag 19 april 2004 @ 15:26:07 #9
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18537087


Jammie Cullum



straks meteen op zoek naar het hele album
  maandag 19 april 2004 @ 23:48:07 #10
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_18550904
Concert in Bimhuis was zooooooooo goed!
Helemaal afgeladen en iedereen enthousiast! Heb album gekocht en meteen grijsgedraaid.
mmmmmmmmFIJN!
'T best bewaarde geheim van Nederland
pi_18551156
Geweldige ontedekking!!
Ik luister het album nu elke dag en k wordt er heerlijk vrolijk van.

Fijn dat Jazz een beetje terug komt in de dagelijkse muziek! :-) Favonr: I get kick out of you, Twentysomething en Frontin!
pi_18551530
Heb recentelijk ook Jamie Cullum 'ontdekt', ben er helemaal weg van Nummers liggen heerlijk in het gehoor, was voor mij een evenzogrote verrassing als bijvoorbeeld Norah Jones toen ik die voor het eerst hoorde.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_18551743
eindelijk weer een leuke nieuwe artiest in de top 40, die frontin' cover vind ik erg sterk (pharrell & chad vonden 'm zelf ook geweldig en hij gaat waarschijnlijk met ze samenwerken hoorde ik)

ik zat 's avonds radio te luisteren (radio 1 geloof ik), na die uitzending van barend & van dorp, zaten wat jazz puristen daar het optreden van jamie cullum daar te bekijken met meteen maar ff compleet af te kraken 'ja dit slaat natuurlijk echt helemaal nergens op' 'dit is natuurlijk niet serieus te nemen' etc, zielige bekrompen figuren
  dinsdag 20 april 2004 @ 08:28:55 #14
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_18554069
Jamie heeft met zijn mix van pop en jazz een groter publiek te pakken dan menig jazz artiest. Jazz is zo'n vrij begrip dat je het niet in een hokje kan plaatsen, doe je dat wel dan heb je er niks van begrepen.
Jamie speelt echt lekker, hij is geen wereldpianist maar speelt met enorm veel plezier en dat hoor je terug in de muziek! Daarom wordt iedereen er zo enthousiast van!
'T best bewaarde geheim van Nederland
  dinsdag 20 april 2004 @ 08:31:46 #15
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18554094
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 00:32 schreef le_knightclub_soda het volgende:

ik zat 's avonds radio te luisteren (radio 1 geloof ik), na die uitzending van barend & van dorp, zaten wat jazz puristen daar het optreden van jamie cullum daar te bekijken met meteen maar ff compleet af te kraken 'ja dit slaat natuurlijk echt helemaal nergens op' 'dit is natuurlijk niet serieus te nemen' etc, zielige bekrompen figuren
natuurlijk kraken ze het af...
maar wacht maar tot jazz (ook al is het een beetje in pop vorm) helemaal populair gaat worden...
dan hebben ze het o.a. aan hem te danken...
en dan krijg je lovende woorden.

maar goed, heb dus gisteren nog het album aangeschaft. al een paar keer gehoord
vanmorgen ook weer in de trein, zon op mijn gezicht
en an is het pas echt heerlijk relaxed wakker worden!
  dinsdag 20 april 2004 @ 11:18:57 #16
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18556305
pi_18558778
Ga hem nou niet afkraken omdat hij een cover heeft gedaan. Hij heeft die cover niet eens officieel uitgebracht, maar speelde het voor BBC Radio 4. Heb al mening tijd van hem gehoord en vindt het wel lekkere muziek. de Muziek spreekt mij vooral aan omdat ik zelf veel jazz speelde toen ik mij saxofoon beoefende
  dinsdag 20 april 2004 @ 13:26:42 #18
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_18558827
Ik heb hem gezien bij Barend en van Dorp, en onlangs ook gehoord op Arrow 90.7. Ik ben er wel enthousiast over geworden en zit er over te denken z'n album aan te schaffen.

Ik vind dat 'ie een erg aparte manier van zingen heeft... valt op!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:49:41 #19
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_18573641
Live gaan zien! DOEN!!!
Is echt super.
'T best bewaarde geheim van Nederland
  dinsdag 20 april 2004 @ 23:03:20 #20
56897 Rosnesda
mnmlmnmlmnml
pi_18574014
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:49 schreef Kirke het volgende:
Live gaan zien! DOEN!!!
Is echt super.
Klopt. Ik heb ook erg genoten, maar dat was ik vergeten hier te posten
Trois Pistoles
pi_18574829
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 23:11 schreef foton het volgende:

[..]

Afgezien van dat ik helemaal ziek wordt van al die (slechte) covers van de laatste jaren, ken ik deze pianist niet. Maar dat hij covers uitbrengt is een slecht voorteken...
haha, 90% van jazz zijn covers

ontopic, ik moet die cd ook maar is luisteren, klinkt lekker in ieder geval
  maandag 26 april 2004 @ 15:16:41 #22
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18694719
hij's vanavond tussen half 8 en 8 op nederland 3
pi_18694740
frontin' is kicke!!
pi_18695612
quote:
Op maandag 26 april 2004 15:16 schreef Cybart het volgende:
hij's vanavond tussen half 8 en 8 op nederland 3
Programma: TV3
Zender: Nederland 3
Tijdstip: 26-4-2004 19:32-20:00
Omroep: NPS
Genre: Informatief
Presentatie: Matthijs van Nieuwkerk en Hadassah de Boer

Inhoud:
Live talkshow over cultuur, media en lifestyle vanuit de Stadsschouwburg in Amsterdam. De kijker wordt op journalistieke wijze geïnformeerd over actuele ontwikkelingen op het gebied van media, lifestyle, kunst en cultuur. Dat gebeurt aan de hand van prikkelende gesprekken, maar ook via korte persoonlijke reportages en live schakelingen naar spannende locaties elders in Nederland. Elke uitzending wordt een hoofdgast ontvangen en het programma beschikt over een klein team van cultuur- en media-experts, die bij gelegenheid te gast zijn om hun mening te geven over actuele onderwerpen

Hoofdgast van deze eerste uitzending is acteur Gijs Scholten van Aschat, hij is bekend geworden door de serie Pleidooi en heeft in vele televisieseries, films en toneelstukken gespeeld, waaronder Oud Geld, de Passievrucht en Cloaca.

Naar aanleiding van Cloaca brengt TV3 een exclusief interview met de Amerikaanse acteur Kevin Spacey. Spacey is de nieuwe artistiek directeur van het Londense theater The Old Vic, waar hij het toneelstuk Cloaca van Maria Goos gaat uitbrengen.

Aan de vooravond van de Libris Literatuurprijs reikt TV3 haar eigen TV3 LiteratuurPrijs uit, onder leiding van een eenkoppige jury, bestaand uit Ronald Giphart. TV3 kiest haar eigen winnaar uit de zes genomineerden voor de Librisprijs en reikt de prijs uit aan de winnende schrijver.

Afleverings nummer: 1


? staats niks over ....
  maandag 26 april 2004 @ 15:58:28 #25
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_18695897
vond ik net ook al vreemd....
volgend jamiecullum.com zou ie er vanavond we bijzitten... mischien later deze week dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')