Ik ben het met je eens dat Catching Tales te poppy is (en overgeproduceerd) maar bij Twenty Something vind ik dat nog wel meevallen. Pointless Nostalgic is inderdaad veel jazzier. Ik vind het ook grappig dat veel mensen zijn eerste album vergeten, maar daar zijn er destijds 5000 van verkocht dus het verbaasd me niet echtquote:Op zondag 18 december 2005 10:07 schreef m021 het volgende:
Nee, dat hij 'te commercieel' is, is niet de reden dat hij wordt afgekraakt door jazzcritici. Ik weet niet eens of afkraken wel het goede woord is; jazzpuristen hebben meer een houding van "wat hij doet is gewoon geen jazz".
Waar ze gelijk in hebben natuurlijk. Als ik het me goed herinner was zijn 1ste album gewoon een jazzalbum, de daaropvolgende 2 albums zijn meer pop. De mensen die Cullum kennen als popartiest negeren zijn eerste cd ook letterlijk (zie de vele verwijzingen in dit topic naar "zijn 1ste album" als de 2de wordt bedoeld, en "zijn 2de album" als de 3de wordt bedoeld).
Je kan inderdaad gelijk hebben als je zegt dat je hem kende vanuit de jazzscene: wat hij deed was eerst ook jazz. Echter, nu zullen veel puristen doen alsof ze hem nooit hebben gekend. Exit jazzscene voor Cullum.
quote:Picknick met Jamie
Jamie in zuiderpark!
27/03/2006 - Jamie Cullum komt deze zomer weer naar Nederland. De populaire Britse jazzartiest is gastheer van een bijzonder evenement in het Zuiderpark in Den Haag. Op zondag 23 juli zal, vanaf 12:00 uur, 'Arrow Jazz In The Park presents Jamie's Picnic' plaatsvinden. Het is geen show van Jamie alleen, hij neemt onder andere een aantal 'special guests' mee en later die dag zal DJ Maestro het overnemen van de jonge Brit. Dus, veel rosé, sandwiches en goede, relaxte muziek. Een ideaal dagje uit, zo midden in de zomer.
Arrow Fm wil dat 'Arrow Jazz In The Park' een nieuw, jaarlijks terugkerend evenement wordt. Elk jaar moet een andere bekende jazzartiest de gastheer of -vrouw worden. Wie de 'special guests' worden van Jamie zal later dit jaar bekend worden gemaakt. De voorverkoop van dit zomerse jazzevenement begint op zaterdag 1 april. Kaartjes kosten 49,- Euro, inclusief een goedgevulde picknickmand. En wat is een picknick zonder picknickspulletjes? In de mand zullen wijn, water, sandwiches en andere hapjes te vinden zijn!
Jamie met z'n oranje allstars op de piano, Jamie met z'n kont op de toesten, Jamie met z'n hoofd op de toetsenquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:03 schreef MaJo het volgende:
*kick*
Morgen staat Jamie om 19 uur op het Museumplein
Je hebt tv gekekenquote:Op zondag 30 april 2006 19:06 schreef lienelien het volgende:
[..]
Jamie met z'n oranje allstars op de piano, Jamie met z'n kont op de toesten, Jamie met z'n hoofd op de toetsen![]()
Uh, nee...geen tv... we stonden te wachten op Anouk. Of beter, een vriendinnetje stond te wachten op Anouk en ik stond erbij.quote:Op maandag 1 mei 2006 10:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je hebt tv gekekenWas een cool optreden
Alleen jammer dat er een beetje agressief sfeertje hing op het Museumplein... Maar Jamie was als vanouds weer
![]()
Ah tofquote:Op dinsdag 4 september 2007 16:16 schreef lushfemke het volgende:
Tijd voor een update.
Het nieuwe album is in de maak. Release begin 2008, denk ik.
Verder is het album 'In the mind of Jamie Cullum' uit, een soort compilatie album van zijn favoriete nummers. Heb het nog niet gehoord, maar ik ga vrijdag naar de launch, waar Jamie samen met z'n broer Ben een electro set doen, plus wast DJ's als gast en Mark Murphy!
Als single? After You've Gone is een oude standard die Jamie heeft opgenomen als titelnummer voor een serie hier op de BBC. Het staat op 'In The Mind of Jamie Cullum' een album samengesteld door Jamie met zijn muzikale invloeden en dat album is net uit.quote:Op zondag 23 september 2007 13:06 schreef Cybart het volgende:
er is toch al een nieuwe single (bijna) uit...
tenminste volgens Radio2 Belgie...
After You've Gone heet ie, en is weer lekker minder pop...
en lekker jazzy
Jamie Cullum zoals hij hoort te zijn!
Check Via Deze Link
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |