abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 18 december 2005 @ 23:06:54 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33205594
quote:
Op zondag 18 december 2005 10:07 schreef m021 het volgende:
Nee, dat hij 'te commercieel' is, is niet de reden dat hij wordt afgekraakt door jazzcritici. Ik weet niet eens of afkraken wel het goede woord is; jazzpuristen hebben meer een houding van "wat hij doet is gewoon geen jazz".

Waar ze gelijk in hebben natuurlijk. Als ik het me goed herinner was zijn 1ste album gewoon een jazzalbum, de daaropvolgende 2 albums zijn meer pop. De mensen die Cullum kennen als popartiest negeren zijn eerste cd ook letterlijk (zie de vele verwijzingen in dit topic naar "zijn 1ste album" als de 2de wordt bedoeld, en "zijn 2de album" als de 3de wordt bedoeld).

Je kan inderdaad gelijk hebben als je zegt dat je hem kende vanuit de jazzscene: wat hij deed was eerst ook jazz. Echter, nu zullen veel puristen doen alsof ze hem nooit hebben gekend. Exit jazzscene voor Cullum.
Ik ben het met je eens dat Catching Tales te poppy is (en overgeproduceerd) maar bij Twenty Something vind ik dat nog wel meevallen. Pointless Nostalgic is inderdaad veel jazzier. Ik vind het ook grappig dat veel mensen zijn eerste album vergeten, maar daar zijn er destijds 5000 van verkocht dus het verbaasd me niet echt Dat sommige nummers te poppy zijn neemt niet weg dat hij wel een goede jazzmuzikant is. Bij het optreden in HMH speelde hij veel jazzsolo's en nummers die niet op zijn albums staan. Ik vind hem live dan ook een stuk beter dan als ik naar zijn cd's luister. Hij kan namelijk wel degelijk iets. Het is alleen jammer dat hij zich te veel laat leiden door zijn platenmaatschappij. Echte "hardcore" jazz verkoopt jammergenoeg niet...
5 - 28 februari Thailand O+
pi_35921462
Ik zit net MTV te kijken en Jamie's nieuwe clip "Photograph" kwam langs. De versie die op tv kwam is veel beter dan de albumversie. Deze versie is veel funkier en laat het zelfs een beetje de sfeer van het album Twenty-something herleven. Bij "Mindtrick" was dat ook al zo: de radio edit was daar veel beter dan de album versie. Ik vraag me echt af waarom ze die funkier versies niet op het album hebben gezet...
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 20:42:39 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35922134
Oh cool, is Photograph zijn nieuwste single? Vind ik één van de beste drie nummers van het album.
pi_35922636
Photograph is inderdaad de nieuwe single. Vond ik ook al een van de betere nummers, en de versie die op MTV was nog veel beter.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  dinsdag 28 maart 2006 @ 10:23:52 #205
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_36427027
quote:
Picknick met Jamie
Jamie in zuiderpark!

27/03/2006 - Jamie Cullum komt deze zomer weer naar Nederland. De populaire Britse jazzartiest is gastheer van een bijzonder evenement in het Zuiderpark in Den Haag. Op zondag 23 juli zal, vanaf 12:00 uur, 'Arrow Jazz In The Park presents Jamie's Picnic' plaatsvinden. Het is geen show van Jamie alleen, hij neemt onder andere een aantal 'special guests' mee en later die dag zal DJ Maestro het overnemen van de jonge Brit. Dus, veel rosé, sandwiches en goede, relaxte muziek. Een ideaal dagje uit, zo midden in de zomer.

Arrow Fm wil dat 'Arrow Jazz In The Park' een nieuw, jaarlijks terugkerend evenement wordt. Elk jaar moet een andere bekende jazzartiest de gastheer of -vrouw worden. Wie de 'special guests' worden van Jamie zal later dit jaar bekend worden gemaakt. De voorverkoop van dit zomerse jazzevenement begint op zaterdag 1 april. Kaartjes kosten 49,- Euro, inclusief een goedgevulde picknickmand. En wat is een picknick zonder picknickspulletjes? In de mand zullen wijn, water, sandwiches en andere hapjes te vinden zijn!
  Moderator dinsdag 28 maart 2006 @ 10:39:04 #206
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36427329
Klinkt goed Alleen vind ik 49 euro wel wat prijzig Ook al zit er dan een picknickmand bij...
pi_36562574
Ik heb kaartjes!
Jamie's cd's zijn leuk, Jamie live is super!
I'm a twenty something and I'll keep being me.
pi_36562646
Picknick in the park klinkt wel heel tof!
Ga eens kijken of ik wat mensen over kan halen om mee te gaan.
  Moderator zondag 2 april 2006 @ 17:25:54 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36582258
Heb mijn moeder zover gekregen dat ze meegaat Nu nog even wat kaartjes regelen (zal toch niet zo'n vaart lopen?)
  Moderator vrijdag 28 april 2006 @ 15:03:43 #210
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37377712
*kick*

Morgen staat Jamie om 19 uur op het Museumplein
pi_37432435
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:03 schreef MaJo het volgende:
*kick*

Morgen staat Jamie om 19 uur op het Museumplein
Jamie met z'n oranje allstars op de piano, Jamie met z'n kont op de toesten, Jamie met z'n hoofd op de toetsen
  Moderator maandag 1 mei 2006 @ 10:57:31 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37447691
quote:
Op zondag 30 april 2006 19:06 schreef lienelien het volgende:

[..]

Jamie met z'n oranje allstars op de piano, Jamie met z'n kont op de toesten, Jamie met z'n hoofd op de toetsen
Je hebt tv gekeken Was een cool optreden Alleen jammer dat er een beetje agressief sfeertje hing op het Museumplein... Maar Jamie was als vanouds weer
pi_37459893
quote:
Op maandag 1 mei 2006 10:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je hebt tv gekeken Was een cool optreden Alleen jammer dat er een beetje agressief sfeertje hing op het Museumplein... Maar Jamie was als vanouds weer
Uh, nee...geen tv... we stonden te wachten op Anouk. Of beter, een vriendinnetje stond te wachten op Anouk en ik stond erbij.
Niets van agressieviteit gemerkt, alleen van heel-erg-veel-te-drukte
pi_48711114
ooh, Jamie! Een favoriet onderwerp voor mij! Ik volg Jamie inmiddels 4 jaar, na zijn eerste tv optreden op de BBC. Was er bij bij het allereerste concert in Amsterdam in het Bimhuis en daarna hebben talloze concerten gevolgd! Ik vind zijn albums niet altijd even goed, maar hij is live fantastisch.

Hij heeft nu een jaartje 'vrij' om een nieuw album op te nemen en gaat als het goed is vanaf het eind van het jaar weer touren. Gelukkig doet 'ie hier in Londen af en toe was impromptu optredens! Ik weet mijn weg in de Londense jazz scene, dus loop hem af en toe tegen het lijf. Toffe gozer.
pi_52939498
Tijd voor een update.

Het nieuwe album is in de maak. Release begin 2008, denk ik.

Verder is het album 'In the mind of Jamie Cullum' uit, een soort compilatie album van zijn favoriete nummers. Heb het nog niet gehoord, maar ik ga vrijdag naar de launch, waar Jamie samen met z'n broer Ben een electro set doen, plus wast DJ's als gast en Mark Murphy!
  zondag 23 september 2007 @ 13:06:42 #216
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_53403016
er is toch al een nieuwe single (bijna) uit...
tenminste volgens Radio2 Belgie...

After You've Gone heet ie, en is weer lekker minder pop...
en lekker jazzy

Jamie Cullum zoals hij hoort te zijn!

Check Via Deze Link
  Moderator zondag 23 september 2007 @ 13:16:17 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_53403271
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 16:16 schreef lushfemke het volgende:
Tijd voor een update.

Het nieuwe album is in de maak. Release begin 2008, denk ik.

Verder is het album 'In the mind of Jamie Cullum' uit, een soort compilatie album van zijn favoriete nummers. Heb het nog niet gehoord, maar ik ga vrijdag naar de launch, waar Jamie samen met z'n broer Ben een electro set doen, plus wast DJ's als gast en Mark Murphy!
Ah tof Het werd wel weer tijd voor wat jamie nieuws

Ik heb me trouwens ook een tijdje in de londense jazzscene bewogen dus ik ben benieuwd of we elkaar misschien wel eens tegen gekomen zijn Ik moet snel weer eens naar Londen trouwens, de jazzscene daar is zoveel toffer dan in nederland! Maar goed dit is wel wat offtopic
pi_53428066
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:06 schreef Cybart het volgende:
er is toch al een nieuwe single (bijna) uit...
tenminste volgens Radio2 Belgie...

After You've Gone heet ie, en is weer lekker minder pop...
en lekker jazzy

Jamie Cullum zoals hij hoort te zijn!

Check Via Deze Link
Als single? After You've Gone is een oude standard die Jamie heeft opgenomen als titelnummer voor een serie hier op de BBC. Het staat op 'In The Mind of Jamie Cullum' een album samengesteld door Jamie met zijn muzikale invloeden en dat album is net uit.

Hoe het nieuwe album zal gaan worden, geeeeeeeeeeeeeeeeen idee. Met Jamie kan het all kanten op! Hij was laatst bij Gilles Peterson en daar gaf 'ie een tipje van de sluier: bekijk het hier

Ik ken weining Nederlanders hier in de jazzscene, dus ik denk het niet
pi_74395601
Een zanger die een tijdje verneukt is door een hype.
Maar toch een beetje jammer dat niemand hier ff zijn b.r.i.l.j.a.n.t.e. nieuwe cd 'the pursuit', onder de aandacht brengt.

Meer jazz ,meer pop, meer synths. Vernieuwend en toch sfeer behouden. Een goede 4 sterren.
pi_75286860
Leuke cd inderdaad, luister hem nu voor het eerst
  donderdag 16 december 2010 @ 00:33:56 #221
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_89985650
net bij zijn concert geweest in de paradiso en wat een feest was het!

Nog meer concertgangers hier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')