begin jij vast met bouwen?quote:Op donderdag 8 april 2004 21:58 schreef Big_Boss_Man het volgende:
We kunnen hier ook een tempel van maken!
Agreed!quote:Op vrijdag 9 april 2004 02:11 schreef nozem het volgende:
Jimi is God.
Daarmee heb ik mijn bijdrage aan dit topic geleverd.
quote:Op vrijdag 9 april 2004 01:37 schreef Takkesteeg het volgende:
Mmm, loopt wel storm hier...
Maar Jimi is inderdaad "Ze men"!
draai 'm nog regelmatig en het is gewoon "All Time Music".
Goh, hoe zou dat toch komen??quote:Op vrijdag 9 april 2004 01:37 schreef Takkesteeg het volgende:
Mmm, loopt wel storm hier...
Toen ik Hendrix ontdekt had was ik echt meteen verkocht.quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:14 schreef Zander het volgende:
Jimiheerscht..
Ik vind ook dat je pas echt hoort hoe vernieuwend hij is geweest als je vergelijkt wat er verder aan rockmuziek te krijgen was in 1966. Hendrix blies ze gewoon allemaal weg, en het meeste wat hij heeft opgenomen klinkt dertig jaar later nog steeds fris.
En voor mijzelf was zijn muziek de belangrijkste reden om een electrische gitaar te kopen (zie ook hier, voor wie het wat boeit).
Allermooiste Hendrix-moment voor mij zit in de Woodstock-video, als hij die instrumentale solo inzet.
Das een mooie spreuk!quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:26 schreef Captain_Chaos het volgende:
Hendrix
Als Hendrix nooit had bestaan was Kravitz écht goed.
'Als Kravitz nooit had bestaan was Hendrix net zo goed geweest'quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:26 schreef Captain_Chaos het volgende:
Hendrix
Als Hendrix nooit had bestaan was Kravitz écht goed.
Ik heb Woodstock op DVD en de documentaire 'Jimi Hendrix' uit '73.quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:34 schreef webfreak het volgende:
Ik heb 't complete Woodstock concert op DVD..
Zeer aan te raden!
Ik heb zo ongeveer alle DVD's (met uitzondering van al die 5,99-crap-dvdtjes uit Duitsland) van Jimi gezien, maar het Woodstock optreden blijft mijn alltime favoriet.
Hmm, wat is een grotere fout. Deze bewering, of de invasie van Polen in '39..?quote:Op donderdag 8 april 2004 21:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
En natuurlijk staat hij bekend als de beste gitarist ter wereld.
JAM ook weer terug met z'n zoveelste kloon? Nou ja, 't is toch niet voor lang.. heheh.quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:53 schreef Luchtpost het volgende:
Hmm, wat is een grotere fout. Deze bewering, of de invasie van Polen in '39..?.
Ga je me vertellen dat hij niet bekend staat als de beste gitarist? Ik heb al voor expres niet 'de beste gitarist' opgeschreven omdat er dan gezeken gaat worden of het wel of niet zo is...quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:53 schreef Luchtpost het volgende:
[..]
Hmm, wat is een grotere fout. Deze bewering, of de invasie van Polen in '39..?.
Idd.quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:09 schreef Devlinsect het volgende:
Jammer dat de Woodstock DVD ook niet de complete set bevat![]()
Voodoo Child slight return, the national anthem, purple hazequote:Op vrijdag 9 april 2004 18:34 schreef webfreak het volgende:
Ik heb 't complete Woodstock concert op DVD..
quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:34 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Voodoo Child slight return, the national anthem star spangled banner, purple haze
Vooral de overgang tussen de laatste twee
quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ga je me vertellen dat hij niet bekend staat als de beste gitarist? Ik heb al voor expres niet 'de beste gitarist' opgeschreven omdat er dan gezeken gaat worden of het wel of niet zo is...
Moet ik nou blijven corrigeren?!quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:37 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
U corrigeert mij juist
Crosstowm Traffic; ook zo'n briljante
De m zit vlak naats de n he... het zal de alcohol zijnquote:Op vrijdag 9 april 2004 20:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Moet ik nou blijven corrigeren?!
Ow, dan heb ik niks gezegt!quote:Op vrijdag 9 april 2004 21:03 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
De m zit vlak naats de n he... het zal de alcohol zijn
Hij heeft de lat gewoon veel hoger gelegd voor wat een gitarist met de electrische gitaar allemaal kan doen. Experimenten met feedback, het gebruik van allerlei effectpedalen zoals het wahwah-pedaal, heftige distortions, trucjes met de tremolo-arm van de gitaar, stereo-effecten in de studio.. ik wil niet zeggen dat hij de allereerste was die dat soort dingen deed, maar bij Hendrix was het ook gewoon het 'totaal-pakket', hij deed het gewoon allemaal.quote:Op vrijdag 9 april 2004 21:06 schreef Georges het volgende:
IWat maakte hem zo bijzonder op de gitaar?
Oei oei oei, wat is die versie van "Machine Gun" die daar opstaat toch goed..quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:46 schreef Zander het volgende:
Zo, en nu ga ik lekker naar de "Isle of Wight" DVD kijken.
Zou je Hendrix ook niet kunnen zien als de eerste "macho"-gitarist, qua performance dan?quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:46 schreef Zander het volgende:
Hij heeft de lat gewoon veel hoger gelegd voor wat een gitarist met de electrische gitaar allemaal kan doen. Experimenten met feedback, het gebruik van allerlei effectpedalen zoals het wahwah-pedaal, heftige distortions, trucjes met de tremolo-arm van de gitaar, stereo-effecten in de studio.. ik wil niet zeggen dat hij de allereerste was die dat soort dingen deed, maar bij Hendrix was het ook gewoon het 'totaal-pakket', hij deed het gewoon allemaal.
En je moet het ook een beetje in het tijdsbeeld zien: veel dingen die Hendrix deed behoren nu tot het 'standaard-arsenaal' van de gitarist, maar in de jaren 60 was het radicaal vernieuwend. Een bekend verhaal is dat Hendrix voor het eerst in Engeland optrad (nog voordat hij echt doorbrak) en dat Britse gitaarhelden als Eric Clapton, Pete Townsend en Jeff Beck er met open mond naar stonden te kijken.
Like A Rolling Stone!quote:Op zaterdag 10 april 2004 13:19 schreef Zander het volgende:
Op 'Jimi Plays Monterey' kun je zien hoe hij tijdens 'Wild Thing' z'n gitaar affakkelt en kapotslaat, maar om een of andere reden is die (nog) niet los als DVD verschenen, alleen als onderdeel van een peperdure Monterey DVD-set. Als je een beetje zoekt, kun je de VHS-versie misschien nog vinden (en op Kazaa oid is er vast ook wel aan te komen). Wel een vette aanrader, imo een van zijn beste concerten.
Ik weet het fijne er ook niet van, maar in ieder geval zijn ze op de Woodstock-cd ook nauwelijks te horen. Voor zover ik heb begrepen waren de percussionisten niet goed versterkt, waardoor hun muzikale bijdrages niet goed op de mastertape zijn opgenomen. Een van die twee percussionisten ziet er op de DVD trouwens ook _ernstig_ stoned uit, dus misschien was het muzikaal gezien ook beter om hun bijdrages maar niet al te hard in de mix te zetten.quote:Op zondag 11 april 2004 13:45 schreef Devlinsect het volgende:
Je ziet een 2 percussionisten en een extra gitarist. En alle drie hoor je ze practisch niet op de DVD! Is dit eruit gemixt?
quote:Op zondag 11 april 2004 18:30 schreef Wezli het volgende:
"Are You Expierenced?" "Axis: Bold As Love" "Electric Ladyland" en "Band Of Gypsys" zijn geloof ik de platen die tijdens z'n leven uitgebracht zijn. "Axis: Bold As Love" is mijn favoriet, heel mooi en de nummers passen allemaal netjes achter elkaar, iets wat ik een beetje mis op de ook erg goede "Are You Expierenced?" en "Electric Ladyland" albums, maar die laatste heeft dus ook een paar nummers die ik niet boeiend vind zoals het eerste "Voodoo Chile" gedeelte (dus niet Voodoo Child (Slight Return) want die is super). "Band Of Gypsys" vind ik trouwens de enige van deze albums die qua produktie niet achterhaalt klinkt en dat is nota bene een live album.
Ik kan dat wel..quote:Op zondag 11 april 2004 17:32 schreef Zander het volgende:
Je moet ook behoorlijk grote handen hebben om het echt goed te doen, een barreaccoord op de E-snaar met je duim pakken, dat kan ik nog wel, maar van die basloopjes ermee spelen en dan tegelijkertijd nog een accoord fretten, zoals je Hendrix ziet doen in die Woodstock-film.. no way, dat lukt mij ook echt niet.
Jammer dat ze dat gedaan hebben.quote:Op zondag 11 april 2004 14:22 schreef Zander het volgende:
[..]
Ik weet het fijne er ook niet van, maar in ieder geval zijn ze op de Woodstock-cd ook nauwelijks te horen. Voor zover ik heb begrepen waren de percussionisten niet goed versterkt, waardoor hun muzikale bijdrages niet goed op de mastertape zijn opgenomen. Een van die twee percussionisten ziet er op de DVD trouwens ook _ernstig_ stoned uit, dus misschien was het muzikaal gezien ook beter om hun bijdrages maar niet al te hard in de mix te zetten.
Die tweede gitarist is weer een ander verhaal, bij veel nummers schijnt z'n gitaar nogal ontstemd te zijn geweest, waardoor de producers hebben besloten om zijn gitaargeluid in de mix van veel nummers maar naar beneden te draaien. Je hoort 'm op sommige plekken nog wel, bijv. bij Jam at the House / Beginnings. Verder schijnt hij ook nog twee nummers _gezongen_ te hebben tijdens het Woodstock-concert, maar daar hebben ze ook de schaar ingezet.
Hendrix had reusachtige handen. Z'n hals lijkt net heel dun!quote:Op zondag 11 april 2004 17:32 schreef Zander het volgende:
Je moet ook behoorlijk grote handen hebben om het echt goed te doen, een barreaccoord op de E-snaar met je duim pakken, dat kan ik nog wel, maar van die basloopjes ermee spelen en dan tegelijkertijd nog een accoord fretten, zoals je Hendrix ziet doen in die Woodstock-film.. no way, dat lukt mij ook echt niet.
Cool...quote:Op zondag 11 april 2004 23:40 schreef drelletje het volgende:
jimi is echt heel cool....
K ga voor mijn gitaar examen purple haze doen... niet al te moeilijk
k doe hem natuurlijk wel origineel uit een boek van hal leonard (die je wel moet kennen)quote:Op zondag 11 april 2004 23:43 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Cool...
Neem es iets op, ik ben benieuwd hoe je ermee vanaf komt!
Nu heeft een strat ook gewoon een dunne hals natuurlijk..quote:Op zondag 11 april 2004 23:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Hendrix had reusachtige handen. Z'n hals lijkt net heel dun!(van z'n gitaar duh)
quote:Op zondag 11 april 2004 23:49 schreef drelletje het volgende:
Mijn eerste post met 4 cijfer... de 1000 dus draag ik bij deze op aan jimi!
Jimi aub!
Dat je het een beetje goed hebt waar je ook mage zijn
Hij is wel goed..... alleen zijn nieuwe cd valt me wel tegen wel 3 leuke nummers ofzow.. van de 18.quote:Op zondag 11 april 2004 23:50 schreef nozem het volgende:
Castles made of sand draait, dat soepele, haast nonchalante gitaarspel heb ik verder alleen nog maar bij John Frusciante gehoord.
Natuurlijk is Jimi beter. Jimi is de oppergod, maar John is daarnaast ook een geweldige artiest. Zonder Jimi alleen geen Johnquote:Op zondag 11 april 2004 23:53 schreef drelletje het volgende:
[..]
Hij is wel goed..... alleen zijn nieuwe cd valt me wel tegen wel 3 leuke nummers ofzow.. van de 18.
Jimi is ook naar ik denk veelzijdiger, met zijn blues enzo. en dan weer nummers als little wing
Het gitaarspel is dat misschien ook wel. In ieder geval gladder, foutlozer en toch met gevoel. Maar Jimi heeft het nummer geschreven, dus de credits gaan naar Jimi. Voodoo Chile heeft SRV ook bizar goed gecoverd overigens.quote:Op maandag 12 april 2004 00:02 schreef drelletje het volgende:
owja... SRV... de jimi coveraar hij is ook echt zoo goed. Zijn versie van little wing wordt door best veel mensen beter gevonden dan het origineel...
ik hoor zelf liever de jimi versie, maar de voodooo chile van SRV ken ik niet.. k zal hem wel d*wnenquote:Op maandag 12 april 2004 00:05 schreef nozem het volgende:
[..]
Het gitaarspel is dat misschien ook wel. In ieder geval gladder, foutlozer en toch met gevoel. Maar Jimi heeft het nummer geschreven, dus de credits gaan naar Jimi. Voodoo Chile heeft SRV ook bizar goed gecoverd overigens.
G3 komt me de strot uit!quote:Op maandag 12 april 2004 01:03 schreef Rancor het volgende:
little wing van de g3 is ook echt een aanader het is geen copie van little wing maar hun interputatie van little wing
ja zo een veranderende samenstelling...quote:Op maandag 12 april 2004 01:27 schreef nozem het volgende:
G3, dat zijn toch die hyperactieve Italiaanse snarenridders?
Heheh, laat maar 'es horen...quote:Op zondag 11 april 2004 23:25 schreef nozem het volgende:
Ik kan dat wel..![]()
Ik heb de DVD wel. Band of Gypsys. Maar niet de cd! Voeg me ff toe op msn: adgdelange(apuhstaartje)hotmail.comquote:Op maandag 12 april 2004 02:48 schreef Zander het volgende:
[..]
Heheh, laat maar 'es horen...
/Zander luistert nu Jimi Hendrix - Live at Fillmore East.
sinds waneer vraag ik om jouwn mening , wat jij er van vind van de g3 interseert mij geen zak daar ging mijn stelling helemaal niet over dus hou jij je overdreven macho reacties maar voor jequote:Op maandag 12 april 2004 01:24 schreef drelletje het volgende:
[..]
G3 komt me de strot uit!
G3 staat voor
Gevoelloos
Goor
overdreven macho Gedrag
(hoi freek)![]()
quote:Op donderdag 15 april 2004 17:43 schreef OldJeller het volgende:
All along a the watchtower..
Prachtig nummer.quote:Op vrijdag 16 april 2004 00:35 schreef Rancor het volgende:
maar on-topic weer wat vinden we van the wind cries mary???
fantastisch nummer toch?
@ seborik sorry
Heel erg mooi.quote:Op dinsdag 20 april 2004 21:22 schreef keijz het volgende:
wat vinden jullie van het nummer Night Bird Flying?
ik vind hem iig heeeerlijk
quote:Op dinsdag 20 april 2004 21:19 schreef kisobran het volgende:
Ode aan Hendrix
te laat ben je opgestaan
die tonen de wereld in slingerend
ging jij ten onder aan de geneugten
van het leven
koning van de gitaar
een meester met electriciteit
Volgens mij was dat optreden een jaar geleden ofzo ook op tv.quote:Op zaterdag 10 april 2004 11:23 schreef Zander het volgende:
[..]
Oei oei oei, wat is die versie van "Machine Gun" die daar opstaat toch goed..
Wel jammer dat er zoveel technische problemen in het optreden zitten (bijv. de gitaar die de stemmen van het beveiligingspersoneel over de intercom oppikt, een echt Spinal Tap-moment). Hendrix ziet er ook wel een beetje vermoeid uit (niet veel later overleed hij ook), maar toch wel een goede DVD, voor de liefhebber.
Jep, dat was de uitzending van de opname te vinden op de DVD Isle of Wight.quote:Op woensdag 21 april 2004 01:02 schreef Toet het volgende:
[..]
Volgens mij was dat optreden een jaar geleden ofzo ook op tv.
Dat lijkt me wel spannend, Bold As Love vind ik misschien wel Hendrix' mooiste nummer.quote:Op donderdag 22 april 2004 20:29 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Jep, dat was de uitzending van de opname te vinden op de DVD Isle of Wight.
Trouwens, wie heeft hier de 4 cd box Experience. Aanrader! Vooral de instrumentale versie van Bold as Love!![]()
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:15 schreef Georges het volgende:
Ik vind de intro van Little Wing erg mooi en natuurlijk Voodoo Child.
hij is rockquote:Op vrijdag 7 mei 2004 22:54 schreef Seborik het volgende:
Ja, Jimi rocks.
woodstock improvisatiequote:Op zaterdag 8 mei 2004 10:38 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat vinden jullie nou de beste live solo van Hendrix??
Had ik maar zo'n Marshallmuur.quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:04 schreef Gitarist het volgende:
Ik heb vandaag weer eens wat Hendrix gespeeld. Op zich niet zo gek maar vandaag heb ik het echt op de Hendrix-way gedaan: een Marshall versterker met alle eq en gain knoppen open. Shit man het klonk echt vet, op die manier is z'n sound makkelijk na te bootsen.
Ik kan elke gitarist die niet vies is van een beetje Hendrix aanraden dit eens te proberen.![]()
Eén enkele Marshall volstaat! 't Klinkt ècht vet!quote:Op donderdag 13 mei 2004 17:07 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Had ik maar zo'n Marshallmuur.
quote:Op donderdag 13 mei 2004 22:16 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Eén enkele Marshall volstaat! 't Klinkt ècht vet!
[afbeelding]
Mijn beauty![]()
[afbeelding]
Misschien al een keer eerder gepost, maar het blijft een mooi plaatje
Iemand gebruikt die als avatar, denk ik.quote:
ja iddquote:Op zaterdag 15 mei 2004 18:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Iemand gebruikt die als avatar
Ow, en dit heb ik uit een filmpje geknipt, einde van Sunshine Of Your Love stond er helaas niet op, maar ik vind het wel grappig wat ie zegt.quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Heel ruig liedje:
Cream - Sunshine of your love
Hendrix coverde die ook, prachtig! Ik heb een filmpje gedownload (± 85 mb) waar Hendrix dat liedje speelt met de Experience (op een Gibson SG) en die is zo ruig omdat Noel Redding de hele tijd op de voorgrond speelt, zeg maar, terwijl Hendrix met het ritme op de snaren slaat enzo. Is echt fantastisch!
Deze kan ik jullie allemaal aanraden!
Ik heb het van een filmpje met Voodoo Child, Hear My Train A-Comin', Purple Haze, Hey Joe en dat stukje van Sunshine of Your Love. Allemaal andere opnamen.quote:Op donderdag 20 mei 2004 13:54 schreef Zander het volgende:
Ja, die Engelse televisie-opnames staan ook op die BBC sessions- dubbelcd. Very nice, staat ook nog een aardige versie van "Day Tripper" van de Beatles op.
[afbeelding]
Gewoon 'jetro tul' dus.quote:Op donderdag 20 mei 2004 18:47 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Jethro Tull. Hoe spreek je dat eigelijk uit?
Wist je dat ie Purple Haze geschreven had na dat hij een droom had dat ie over de bodem van de zee was gaan lopen?quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:12 schreef Toet het volgende:
Purple Haze is wel psychedelisch te noemen toch? Zowel de muziek als de tekst
Als je echt iets typisch psychedelisch wilt horen, raad ik je Eight Miles High van The Byrds aan, dat is een van de grondleggers van het genre.
Een ander klassiek voorbeeld is White Rabbit van Jefferson Airplane.
en de drugs hebben volgens mij ook een klein aandeel in zijn dood...quote:Op dinsdag 13 juli 2004 23:57 schreef five2one het volgende:
*Sgop
Ik hou van die kerel. Wat een pioneer, wat een artiest! Luister de laatste tijd weer veel van deze gitaarkoning!.
Helaas vermoord door de muziekindustrie..
hij werd zo op z'n hielen gezeten enz enz enz. Hij was overwerkt en om te kunnen slapen had hij slaap pillen nodig....quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:03 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
en de drugs hebben volgens mij ook een klein aandeel in zijn dood...
Mja, hij was fantastisch!
Er is nu een film in de maak over zijn leven. De zanger van Outkast gaat zijn rol vertolken heb ik gehoord.quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:03 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
en de drugs hebben volgens mij ook een klein aandeel in zijn dood...
Mja, hij was fantastisch!
Andre 3000. Dat is diegene die al die leuke liedjes schrijftquote:Op woensdag 14 juli 2004 00:11 schreef five2one het volgende:
[..]
Er is nu een film in de maak over zijn leven. De zanger van Outkast gaat zijn rol vertolken heb ik gehoord.
Hij lijkt er inderdaad op! Ik hoop dat het een beetje een goede film wordt, en niet een waarvoor ze alles hebben verdraaid om het dan meer toegankelijk te maken voor elk publiek.quote:Op donderdag 15 juli 2004 01:20 schreef webfreak het volgende:
[..]
Andre 3000. Dat is diegene die al die leuke liedjes schrijft
[afbeelding]
Hij heeft wel iets weg van Jimi.
(En hij is populair, wat natuurlijk veel aandacht op de film moet vestigen.)![]()
Nu ben ik wel benieuwd wat voor een film eruit gaat komen.
Vaak worden dit al snel van die overdreven sensatiefilms, zoals je ook 'n beetje bij de verfilming van Jim Morrison's leven ziet.
quote:Op woensdag 14 juli 2004 00:11 schreef drelletje het volgende:
[..]
hij werd zo op z'n hielen gezeten enz enz enz. Hij was overwerkt en om te kunnen slapen had hij slaap pillen nodig....
Maarja hij kotste in z'n slaap en werd niet wakker... en dan ga je dood
Oh mijn god!!quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:43 schreef Zander het volgende:
Hadden ze geen echte acteur kunnen vinden? Ik vrees nu al dat het een prul wordt... las laatst ergens ook al dat Snoop Dogg de rol van Miles Davis gaat spelen in een biopic over zijn leven.
Damn, dat slaat nergens op.. Wat heeft die gast met Miles Davis gemeen? Hij heeft een compleet ander imago/attitude.. Hij zou zo'n rol nooit kunnen vertolken.quote:Op donderdag 15 juli 2004 15:43 schreef Zander het volgende:
las laatst ergens ook al dat Snoop Dogg de rol van Miles Davis gaat spelen in een biopic over zijn leven.![]()
In m'n Jimi Hendrix collectie oa:quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:51 schreef Devlinsect het volgende:
Zijn er nog goede kwaliteit live optredens?
Die 3cd box die ze voor een euro of 10 bij de Vanleest en FRS hebben liggen. (is rood)quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:59 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Kan iemand mij nog een GOED Hendrix live album aanbevelen ? Geen LSD gejengel en eentje waar hij zelf zo weinig mogelijk op zingt.
Er hoeft geen tasje om. Dank u
En zeker ook eentje waar hij geen gitaar op speelt?quote:Op donderdag 12 augustus 2004 22:59 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Geen LSD gejengel en eentje waar hij zelf zo weinig mogelijk op zingt.
ja beetje jammer van het knipwerk, maar het blijft een prachtig nummerquote:Op woensdag 22 september 2004 20:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
The Wind Cries Mary in de nieuwe BMW reclame. (volgens mij BMW, ik lette daar niet op) Er is flink in geknipt en de zang is eruit gefilterd. Ik heb de reclame pas 1 keer langs zien komen dus ik weet het niet precies.
Dat was toch 'Little Wing'quote:Op woensdag 22 september 2004 20:33 schreef Big_Boss_Man het volgende:
The Wind Cries Mary in de nieuwe BMW reclame. (volgens mij BMW, ik lette daar niet op) Er is flink in geknipt en de zang is eruit gefilterd. Ik heb de reclame pas 1 keer langs zien komen dus ik weet het niet precies.
ojaquote:Op woensdag 22 september 2004 22:16 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Dat was toch 'Little Wing'
Ja ik hoorde 'm net nog eens en ik dacht echt 'hoe de fuck kwam ik aan the Wind Cries Marry?!'.quote:Op woensdag 22 september 2004 22:16 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Dat was toch 'Little Wing'
Experience: The Best of Jimi Hendrix is een leuke compilatie CD!quote:Op zondag 21 november 2004 18:14 schreef Lolalala het volgende:
Ik wil binnenkort een cd van hem kopen, geen idee welke ik zal kiezen, volgensmij zijn er nogal wat.
Iemand een idee?
Oke, dankjewel.quote:Op zondag 21 november 2004 18:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Experience: The Best of Jimi Hendrix is een leuke compilatie CD!
[afbeelding]
Smash Hits zou je ook kunnen kopen. Staat minder op maar kost ook minder. (7.99 bij Van Leest toen ik 'm kocht, in die actie van 2 voor 15 euro)
[afbeelding]
Ik heb ze allebei en als ik jou was zou ik de eerste kopen. Maar je kan natuurlijk ook meteen een album kopen en er zijn nog veel meer compilaties op de markt. Als je dan trouwens bij de Van Leest op Free Record Shop een 3cd box ziet van Hendrix dan zou ik die niet kopen als je een aantal leuke en bekende nummers van Hendrix wilt (alsof er ook niet-leuke zijn heheh) want dat zijn live opnames en onbekende studio opnames die dat bedrijf voor een prikje heeft kunnen kopen. Dat zelfde bedrijf gebruikt die nummers bijvoorbeeld ook op een 2 cd box van Hendrix en dat zijn dan gewoon de eerste 2 van die 3cd box. (misschien was die wel eerder, die met de 2) en op een cd waar ze een aantal nummers hebben gezet van bekende gitaristen. Maar het zijn verder wel leuke nummers! Kost ook maar 10 euro.quote:Op zondag 21 november 2004 18:22 schreef Lolalala het volgende:
[..]
Oke, dankjewel.
Ik laat wel weten wat ik ervan vind.
Die 2 cd's wat ik zei zijn echte opnames. Die box van 9.99 niet maar daar staan wel leuke opnames op. (en Hendrix heeft er zelf gitaar opgespeelt hoorquote:Op zondag 21 november 2004 19:12 schreef Zanderrr het volgende:
Ik zou gewoon alleen cds kopen die op MCA records zijn verschenen en die voorzien zijn van een " Experience Hendrix" sticker of logo. Jimi zou zich vast drie keer in z'n kist omdraaien als hij wist wat voor troep er allemaal onder zijn naam is uitgebracht. In het algemeen geldt: goedkoop is duurkoop, die cheapo Hendrix-cds op vage labels zijn bijna altijd rotzooi.
Ow ja, het is inderdaad troep. Maar sommige live opnames vind ik toch wel leuk.quote:Op zondag 21 november 2004 19:19 schreef Zanderrr het volgende:
Die verzamelaars die jij in je vorige post had staan zijn alletwee wel goed ja, daar kun je je geen buil aan vallen. Maar veel van die goedkope cdtjes bevatten vaak opnames van andere artiesten waar hij alleen als sessiemuzikant een paar nootjes op meepingelt, maar die worden dan wel als 'echte Hendrix'-cd verkocht. Of andere troep, slecht opgenomen jamsessies waar ook een stomdronken Jim Morrison te horen is, bijv.
Er zitten best aardige dingen tussen, maar het is absoluut niet representatief voor de echte "Jimi"-sound. Volgens alle biografieen die ik heb gelezen was het een enorme perfectionist, en daarom schreef ik ook dat hij zich vast in z'n graf omwoelt als 'ie wist wat voor bagger er allemaal onder zijn naam wordt verkocht.
Heerlijk!quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:15 schreef Zanderrr het volgende:
Happy birthday, Jimi!
Om het te vieren, hier een videotje van Hey Joe. Je hebt een DivX5 codec nodig om 'm te bekijken.
http://www.playcentric.co(...)eferid=VERGELIJKMEURquote:[b]Ik zou de CD best wel willen hebben, maar die vind je nergens. Misschien kunnen ze het ergens bestellen.
http://www.jimihendrix.co(...)hristmas,tracks.html
Die cd heb ik hier liggen... als je wat biedt...quote:Op zondag 28 november 2004 18:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb een opname van de Franse tv uit juni 67 van de Experience. Eerst spelen ze Hey Joe en daarna Wild Thing. Bij Wild Thing haald Hendrix, zoals gewoonlijk, een paar rare geluiden uit z'n gitaar met z'n tremelo en hij doet een paar kunstjes en telkens gaan die mensen klappen en juigen als hij zoiets doet!
Op het laatste trapt Mitch een paar onderdelen van zijn drumstel weg! (Hendrix laat wel alles heel) Nog nooit gezien!
EDIT: wat vinden jullie trouwens van mijn kerst avatar? Ik heb zelf niets met kerstmis, ik ga proberen m'n ouders over te halen geen kerstboom op te zetten, maar dit vind ik wel leuk.
Heb ik van de hoes van het kerstmisalbumpje uit '69 met the Band Of Gypsys.
[afbeelding]
Ik zou de CD best wel willen hebben, maar die vind je nergens. Misschien kunnen ze het ergens bestellen.
nog maar EDIT dan: ik heb Three Little Bears op MP3, klinkt zeer lekker!! Ook heel grappig!
Ik wil trouwens van de week Are You Experienced kopen. (8 euro bij Mediamarkt en 11 of 12 bij FRS) Moet ik me nou heel erg schuldig voelen als ik 'm bij de Mediamarkt koop of is dat niet nodig?
Heuj nog een EDIT: mja, bij de FRS zijn het ook niet allemaal profs, is ook ketenmeut die de dood van de kleine muziekwinkeltjes op hun naam hebben staan.
Dat ziet er niet echt Nederlands uit. Ik vraag gewoon eens of ze bij de Van Leest voor me in de computer willen kijken. En anders doe ik het met de MP3'tjes. (dat vind ik wel legaal, want ik heb nu zo veel dingen gekocht waar het Hendrix bedrijfje geld aan verdiend, 6 in totaal; 4 cd's en 2 dvd's)quote:Op zondag 28 november 2004 18:12 schreef zwareshag het volgende:
[..]
http://www.playcentric.co(...)eferid=VERGELIJKMEUR
Gevonden met het geweldige www.vergelijk.nl trouwens.
Die moet ik ook nog eens op cd aanschaffen.quote:Op zondag 5 december 2004 01:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb Are You Experienced gekocht!
Ik ben bijna compleet, ik moet nog Band of Gypsys, South Saturn Delta, First Rays Of The New Shining Sun, Blues, BBC Sessions, de dikke Experience box, ik weet niet wat er op de Astro Man CD's staan want de Hendrix site doet het nu niet, de live CD's en de Dagger-CD's. Dan ben ik compleet.quote:Op zondag 5 december 2004 03:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Die moet ik ook nog eens op cd aanschaffen.Net als Axis: bold as love en dan ben ik wat mij betreft wel compleet.
nu al?quote:Op zondag 5 december 2004 01:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb Are You Experienced gekocht!
Die heb ik op die Experience box na.quote:Op zondag 5 december 2004 03:47 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik ben bijna compleet, ik moet nog Band of Gypsys, South Saturn Delta, First Rays Of The New Shining Sun, Blues, BBC Sessions, de dikke Experience box, i
Je mag ook wel gewoon 3 posts maken hoorquote:Op zondag 28 november 2004 18:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb een opname van de Franse tv uit juni 67 van de Experience. Eerst spelen ze Hey Joe en daarna Wild Thing. Bij Wild Thing haald Hendrix, zoals gewoonlijk, een paar rare geluiden uit z'n gitaar met z'n tremelo en hij doet een paar kunstjes en telkens gaan die mensen klappen en juigen als hij zoiets doet!
Op het laatste trapt Mitch een paar onderdelen van zijn drumstel weg! (Hendrix laat wel alles heel) Nog nooit gezien!
EDIT: wat vinden jullie trouwens van mijn kerst avatar? Ik heb zelf niets met kerstmis, ik ga proberen m'n ouders over te halen geen kerstboom op te zetten, maar dit vind ik wel leuk.
Heb ik van de hoes van het kerstmisalbumpje uit '69 met the Band Of Gypsys.
[afbeelding]
Ik zou de CD best wel willen hebben, maar die vind je nergens. Misschien kunnen ze het ergens bestellen.
nog maar EDIT dan: ik heb Three Little Bears op MP3, klinkt zeer lekker!! Ook heel grappig!
Ik wil trouwens van de week Are You Experienced kopen. (8 euro bij Mediamarkt en 11 of 12 bij FRS) Moet ik me nou heel erg schuldig voelen als ik 'm bij de Mediamarkt koop of is dat niet nodig?
Heuj nog een EDIT: mja, bij de FRS zijn het ook niet allemaal profs, is ook ketenmeut die de dood van de kleine muziekwinkeltjes op hun naam hebben staan.
In de Panorama?quote:Op zondag 5 december 2004 11:16 schreef keijz het volgende:
[..]
Je mag ook wel gewoon 3 posts maken hoor
Ik las trouwens in de Panorama dat Jimi eigelijk andere muziek had willen maken, maar dat dat niet mocht van de platenmaatschappij![]()
nee het was eigenlijk een quote van Jules Dilder..quote:Op zondag 5 december 2004 11:30 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
In de Panorama?Dat is toch zo'n roddelblad?
Dacht dat op de BBC sessions hij ook zegt: Okay I will stop play this rubish. en dan speelt hij the cream enzo en hij heeft dan geen zin meer in de hey joe zooi enzoquote:Op zondag 5 december 2004 11:16 schreef keijz het volgende:
[..]
Ik las trouwens in de Panorama dat Jimi eigelijk andere muziek had willen maken, maar dat dat niet mocht van de platenmaatschappij![]()
Ja dat klopt. Zelf luisterde hij naar blues, Bob Dylan (was hij een grote fan van) en klassiek. De platenmaatschappij gebruikten hem gewoon om geld te verdienen. Ze zorgde dat hij een agressief imago kreeg en ook zo deed op het podium. Ik weet dat als het aan hem lag, hij andere muziek gemaakt had. Maar of hij de muziek die hij gemaakt heeft tegen zijn zin in maakte, weet ik niet.quote:Op zondag 5 december 2004 11:16 schreef keijz het volgende:
[..]
Ja dat is bij de BBC Sessions. Dat gaat in Sunshine Of Your Love spelen.quote:Op zondag 5 december 2004 12:01 schreef drelletje het volgende:
[..]
Dacht dat op de BBC sessions hij ook zegt: Okay I will stop play this rubish. en dan speelt hij the cream enzo en hij heeft dan geen zin meer in de hey joe zooi enzo
Maargoed weet niet of het nou op de BBC was en ik ga het niet nazoeken ook
Ik denk dat als Hendrix nog één album had kunnen opnemen waar hij totale vrijheid kreeg over de nummers die erop kwamen, de muzikanten waarmee hij samenwerkte en dergelijke het een album werd dat 10 keer zo goed was dan Electric Ladyland! En dat vind ik het beste album.quote:Op zondag 5 december 2004 16:45 schreef Zanderrr het volgende:
Dat is inderdaad een hele mooie.
De Panorama lijkt mij nou niet echt de meest betrouwbare bron voor Jimi Hendrix-informatie. Ik geloof zelf niet dat hij muziek 'tegen zijn zin' moest opnemen. Bij de opnames van "Electric Ladyland" mocht Hendrix bijvoorbeeld zelf bepalen wat er precies op de plaat terechtkwam.
Je hoort wel vaak dat hij die podiumkunstjes (met tanden spelen etc.) zat was en het 'trio'-formaat van de Experience te beperkend vond. Hij wilde misschien liever meer met andere muzikanten gaan samenwerken. en ik denk zelf ook dat hij misschien meer een soul/funk/jazz-achtige kant wilde opgaan ipv hardrock. Aan bijv. "Band of Gypsies" en de "First Rays.." cds kun je dat wel horen, naar mijn mening. Maar 't blijft koffiedik kijken..
Jules Deelder heeft trouwens een heel aardig kort verhaal geschreven over zijn ontmoeting met Hendrix. Weet niet in hoeverre dat allemaal echt gebeurd is (de man heeft nogal een dikke duim), maar 't is wel leuk om te lezen.
quote:Op donderdag 30 december 2004 10:22 schreef nipengdetopickicker het volgende:
Wie van jullie kent "Band of Gypsys"?
Ook een prachtplaat.
"Machine gun"![]()
quote:Op donderdag 30 december 2004 12:35 schreef Jorikjet het volgende:
Crosstown traffic!
quote:
quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:32 schreef Dizzee het volgende:
Jimi..relaxe muziek!
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:56 schreef politrix het volgende:
jimi hendrix wat is er niet goed van hem
persoonlijk vind ik Blues een van zijn betere albums maar dat heeft wel een tijdje geduurd
machine guns live @ fillmore east
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:28 schreef nipeng het volgende:
Bedoel je soms Southern Delta Blues?
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:35 schreef politrix het volgende:
nee ik bedoel deze
maar misschien is dit ook wel een verzamelaartje
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:49 schreef nipeng het volgende:
Aha, ik had me vergist "South Saturn Delta" is de naam die ik zocht maar deze bevat vroeg werk van Jimi.
Dat Blues album moet ik eens zien te scoren.
quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:07 schreef Jorikjet het volgende:
hij is echt geniaal. hij speelt super moeilijke dingen, en kan daar ook gewoon over heen zingen enzo
Met de laatste post zijn we in het centrale topic aangekomen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:45 schreef Gitarist het volgende:
Jimi Hendrix blijft idd ongeëvenaard! Maar ja hij speelde wel een beetje "vals" met die duim van hem he...
Overigens, er is hiervoor een centraal topic
heb je Woodstock nietquote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:24 schreef nipeng het volgende:
"First Rays ot the rising sun" moet ik ook nog eens zien te vinden. Al zijn experience platen zijn zeer ok in ieder geval.
Momenteel bezit ik:
Are You Experienced?
Axis: Bold as Love
Electric Ladyland
Smash Hits
Band of Gypsys [live]
Een tweede goede live plaat zou ook niet verkeerd zijn.
Ik heb die ook behalve de laatste op je lijst. Die moet ik binnenkort maar eens aanschaffen, hè!quote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:24 schreef nipeng het volgende:
"First Rays ot the rising sun" moet ik ook nog eens zien te vinden. Al zijn experience platen zijn zeer ok in ieder geval.
Momenteel bezit ik:
Are You Experienced?
Axis: Bold as Love
Electric Ladyland
Smash Hits
Band of Gypsys [live]
Een tweede goede live plaat zou ook niet verkeerd zijn.
Ik vind het een geweldig album maar ik las ergens dat er ook een release is met meer nummers van hetzelfde concert. Weet alleen niet meer welke.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:20 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik heb die ook behalve de laatste op je lijst. Die moet ik binnenkort maar eens aanschaffen, hè!
Daar staan niet zo veel liedjes op, hè? Is 't een goed album?
En welke vind jij het beste? Ik Electrich Ladyland!
Ik vind ze ook allemaal goed en Electric Ladyland steekt er met kop en schouders boven uit!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:47 schreef nipeng het volgende:
[..]
Ik vind het een geweldig album maar ik las ergens dat er ook een release is met meer nummers van hetzelfde concert. Weet alleen niet meer welke.
Ik vind ze alledrie goed maar Electric Ladyland vind ik van begin tot eind geweldig.
Dat is "Live at Fillmore East". Ik vind die eigenlijk nog beter dan Band of Gypsies.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:47 schreef nipeng het volgende:
Ik vind het een geweldig album maar ik las ergens dat er ook een release is met meer nummers van hetzelfde concert. Weet alleen niet meer welke.
Komt ie nu mee...quote:Op donderdag 17 februari 2005 13:21 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Dat is "Live at Fillmore East". Ik vind die eigenlijk nog beter dan Band of Gypsies.
Volgens mij bestonden die nog niet.quote:Op maandag 21 februari 2005 18:16 schreef Jorikjet het volgende:
hoezo kocht jimi eigenlijk geen linkshandige gitaar
Ik heb Isle of Wight op video staan, maar daar heb ik lang geleden voor het laatst naar gekeken. Woodstock heb ik op DVD en die vind ik zeer gaaf!!quote:Op woensdag 6 april 2005 14:53 schreef ruud_fr het volgende:
welke DVD vinden jullie beter van Jimi:
Isle of Wight of Woodstock?
ik heb Isle of Wight, die vind ik super.
zit er over te denken om die van Woodstock ook aan te schaffen.
Ik heb 'm bestelt bij dequote:Op woensdag 6 april 2005 16:47 schreef ruud_fr het volgende:
waar heb je die van Woodstock gekocht?
ik kan hem namelijk in geen een winkel vinden.
Nee, dat was helaas voor mijn tijdquote:Op maandag 30 mei 2005 14:56 schreef hendrixfan het volgende:
heeft niemand hier de atlanta optreden gezien?
Dat is een goede tip! Ga het strax gelijk bekijken.quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:45 schreef hendrixfan het volgende:
op www.jimihendrix.dk kan je filmpjes gestreamd kijken zoals bijv. foxy lady (rainbow bridge) purple haze, villanova junction (woodstock) hear my train coming ( royal albert hall) en nog een paar andere goede clips
Dat liedje dat staat ook als een muur. Echt heerlijK!quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:14 schreef VeX- het volgende:
Ik kan zeer genieten van de muziek die Hendrix maakt. Favoriet van me is All along the watchtower. Het verschil met het origineel van BoB Dylan is zo enorm dat zelfs hij de versie van Hendrix prefereert.
Ik ken alleen die van Woodstock en ik vind 'm heel gaaf!!quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:39 schreef hendrixfan het volgende:
wat vinden jullie de beste versie van star spangled banner?
ik persoonlijk die van atlanta pop
Ah, goed bezig zo!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:39 schreef Mar10Segovia het volgende:
Vandaag Electric Ladyland gekocht. Ik kende al wel het een en ander van de beste man natuurlijk, maar een heel album is echt een genot om naar te luisteren. Echt goed zeg!
Erg prettig album.quote:1. Hear My Train a Comin' [Acoustic]
2. Born Under a Bad Sign
3. Red House
4. Catfish Blues
5. Voodoo Chile
6. Mannish Boy
7. Once I Had a Woman
8. Bleeding Heart
9. Jelly 292
10. Electric Church Red House
11. Hear My Train a Comin' [Electric]
Lees het verslag wat HENDRIXFAN met twee links heeft gepost. Heel interessant en ook over het verhaal van Jules Deelder en ik wist niet dat Hendrix in R 'dam heeft opgetreden!quote:Op maandag 13 juni 2005 17:56 schreef Zanderrr het volgende:
Haha, en de BeeGees...
Had 't hier volgens mij al eerder geschreven, maar Jules Deelder heeft ooit een heel aardig verhaal geschreven over zijn ontmoeting met Jimi toen hij in Nederland optrad..
Of 't echt gebeurd is, is weer een ander verhaal, de man is ook wel een beetje een fantast.
Nice again! Leuk verhaal hoe het is begonnen met Jimi. Nog andere websites die we moeten uitchecken Hendrix Fan?quote:Op woensdag 29 juni 2005 20:08 schreef hendrixfan het volgende:
http://www.soul-patrol.com/funk/jh_chitlin.htm
op die site staat aardig wat informatie over hendrix in zijn chitlin circuit periode
Tjah, maar dat is altijdquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:05 schreef koen_pijl het volgende:
1983 ... ( a merman I should turn to be) is echt een mooi nummer. Ik denk dat als Jimi Hendrix niet zo vroeg was gestorven dat hij helemaal niet zo held zou zijn. Hij is nu echt een legende!!!
Ik heb laatst een dvd van jimi hendrix bij v&d gekocht voor 6 euro!
Wat is de naam van die DVD?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:05 schreef koen_pijl het volgende:
1983 ... ( a merman I should turn to be) is echt een mooi nummer. Ik denk dat als Jimi Hendrix niet zo vroeg was gestorven dat hij helemaal niet zo held zou zijn. Hij is nu echt een legende!!!
Ik heb laatst een dvd van jimi hendrix bij v&d gekocht voor 6 euro!
volgens mij is dat die documentaire uit 1973quote:
En op het einde vliegt de vrachtwagen de lucht in? Whehe.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:31 schreef koen_pijl het volgende:
Nee het is echt een domme dvd. Hij is zwart en je ziet Jimi Hendrix er op staan en er staat dan ook Jimi Hendrix bij geschreven. Je ziet zo vrachtwagen rijden en dat wordt steeds afgewisseld met stukjes uit concerten van hem, bv een stuk waarbij hij zijn gitaar in de fik steekt en een stuk waar hij achter zijn rug speelt en met zijn tanden speelt. Ook staat er een stukje van het concert op Woodstock op. Maar als je die vrachtwagen ziet heeft de dvd opeens spaanse en chineese ondertiteling en bij de liedjes staan de songteksten er onder. De dvd is best geinig hoor, maar verwacht geen super dvd.
Die zou ik ook wel willen hebben! Ik heb nu wel de 'gewone' Jimi Hendrix film uit '73.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:41 schreef hendrixfan het volgende:
[..]
volgens mij is dat die documentaire uit 1973
ik kreeg van de week een mailtje van experience hendrix dat er een deluxe versie er van komt met interviews en andere dingen die niet op de eerste dvd waren gezet
Wat is dat dan voor wazige film?!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:54 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
En op het einde vliegt de vrachtwagen de lucht in? Whehe.![]()
Ik heb hem ook. Voor die prijs is hij het best waard moet ik zeggen!
Ik heb em ook, gekocht bij de FRS. "Jimi Hendrix, Until We Meet Again" is de officiele titel, gemaakt door een of ander duits bedrijf. Het is gewoon een compilatie van allemaal live concertbeelden aan elkaar gebreid door de truck waarin al het materiaal wordt vervoerd, aan het einde vliegt de truck weg.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Wat is dat dan voor wazige film?!
Jeh, die heb ik. Maar wat is dat dan met die vrachtwagen?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:18 schreef Devlinsect het volgende:
[afbeelding]
te koop voor weinig o.a. bij V & D en bij Van Leest. Voor minder dan 10 euro. Die moet je hebben Big BosS Man, weetje.
![]()
De meeste namen van die wat je nu zegt staan ook op 'Jimi Hendrix', zijn het andere opnamen?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:30 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Ik heb em ook, gekocht bij de FRS. "Jimi Hendrix, Until We Meet Again" is de officiele titel, gemaakt door een of ander duits bedrijf. Het is gewoon een compilatie van allemaal live concertbeelden aan elkaar gebreid door de truck waarin al het materiaal wordt vervoerd, aan het einde vliegt de truck weg.
maar dat zijn special effects hoor!
Tracklist.
1. Purple Haze
2. Hey Joe
3. Wild Thing
4. Johnny B. Good
5. Jam Back At The House
6. Woodstock Improvisation (volgens mij met Star Spangeld Banner)
7. Land Of The Rising Sun
8. In From The Storm
9. Red House
10. Voodoo Chile
Looptijd 60 min.
Whaha vet!quote:Op zondag 3 juli 2005 03:02 schreef hendrixfan het volgende:
http://www.ifilm.com/ifilmdetail/2533315
staat een reclamefilmpje van pepsi over Jimi Hendrix dat op de superbowl van 2004 is laten zien
leuk filmpje
Ik vind die dvd wel een goede verzameling van goede nummersquote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:58 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
De meeste namen van die wat je nu zegt staan ook op 'Jimi Hendrix', zijn het andere opnamen?
Fantastischquote:Op zondag 3 juli 2005 03:02 schreef hendrixfan het volgende:
staat een reclamefilmpje van pepsi over Jimi Hendrix dat op de superbowl van 2004 is laten zien
leuk filmpje
Die in de Royal Albert Hall is ook wel spectaculair, want zodra Hendrix z'n gitaar naar de klote is word dat publiek gek en die goofies proberen ze van het podium af te meppen.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:02 schreef hendrixfan het volgende:
[..]
Ik vind die dvd wel een goede verzameling van goede nummers
1. Purple haze is van blackpool en vind ik zijn beste purple haze versie hier genoot hij er nog van om purple haze te spelen.
2.Hey joe is van monterey pop vind ik wel goed maar iedereen kent de al had liever van atlanta gehad ofzo
3.Wild thing ook van monterey is ook maar deze versie kent ook iedereen doe dan die van royal albert hall ofzo of van parijs
Moet ik dan maar eens achteraan gaan, dat DVD'tje.quote:4.Johnny B Goode van Berkeley is echt een lekker nummer ik vind em beter dan het origineel
5.Jam back at the house van Woodstock is lekker
6.Woodstock improvisation is meesterlijk gewoon hoor
7.Hey baby gevolgd door In from the Storm van Maui lekker gewoon vooral hey baby maar hendrix is op dit optreden lekker in vorm.
8.All along the watchtower van atlanta is niet echt goed maar vind em wel beter dan de versie op de isle of wight de meeste mensen kennen de atlanta versie niet dus is het wel goed om voor deze versie te kiezen
9.Red house van atlanta pop is een lekkere versie van red house
10.Voodoo child van Berkeley een van de beste versie van Voodoo child alles zit er gewoon
alleen mis ik foxy lady
kortom gewoon een dvd die je eigenlijk moet hebben en het kost bijna niks
Jeh, die wil ook nog! Die ene van Woodstock heb ik al.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:45 schreef hendrixfan het volgende:
http://www.comics.nl/ComicsNL/Henk/Toys/Popstars/ToysPopstars.php?pageNumber=1&itemFrom=1&itemTo=25
hier kan je dat poppetje kopen van hendrix op monterey
quote:Op zaterdag 10 april 2004 16:32 schreef keijz het volgende:
All Along the Watchtower?
Jeh.quote:Op woensdag 6 juli 2005 13:57 schreef hendrixfan het volgende:
heeft er iemand gedownloade muziek of films van jimi hendrix op ze pc?
Whehe. Jammer alleen dat er een telecaster in de etalage hangt, niet een strat. Of issie ooit begonnen met een Tele??quote:Op zondag 3 juli 2005 03:02 schreef hendrixfan het volgende:
leuk filmpje
omdat de stratocaster pas in 54 uit kwam en de telecaster in 51quote:Op woensdag 6 juli 2005 16:57 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Whehe. Jammer alleen dat er een telecaster in de etalage hangt, niet een strat. Of issie ooit begonnen met een Tele??
Aha! Natuurlijk! Ze hebben wel op de details gelet bij Pepsi!quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:19 schreef hendrixfan het volgende:
[..]
omdat de stratocaster pas in 54 uit kwam en de telecaster in 51
hmm, net even purle haze geprobeert, wat een tiefus herriequote:Op donderdag 7 juli 2005 00:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Strak plan!
Jeh die is zeker oké!! (Purple Haze trouwens ook hoorquote:Op donderdag 7 juli 2005 00:40 schreef Aurelium het volgende:
[..]
hmm, net even purle haze geprobeert, wat een tiefus herrie
Daarna, all along the watchtower, die is dan wel weer ok.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:36 schreef Devlinsect het volgende:
Hendrixfan: graag de link van Hendrix. Ik ben benieuwd.
en Third Stone from the Sun ook welquote:Op donderdag 7 juli 2005 00:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Jeh die is zeker oké!! (Purple Haze trouwens ook hoor)
En Manic Depression, Highway Chile, Red House, Crosstwon TrafficVoodoo Chile......quote:Op donderdag 7 juli 2005 10:04 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
en Third Stone from the Sun ook wel
Amenquote:Op donderdag 7 juli 2005 10:29 schreef cafca het volgende:
[..]
en Purple Haze is zeker géén teringherrie![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |