abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22056078
Een complete video-registratie van een concert in Stockholm van Jimi Hendrix is opgedoken tijdens het digitaliseren van het archief van een publiek televisie-station SVT in zweden.

De zwart-wit opname werd als verloren beschouwd, nadat in 1969 opdracht werd gegeven het te vernietigen, omdat het bewaren van ruwe opnames toen nog te duur was, aldus woordvoerster Catarina Wilson afgelopen vrijdag.

Een deel van de 56 minutren durende concert is in 1969 uitgezonden op SVT, nog nooit is het concert in zijn geheel op televisie te zien geweest.
Er wordt nu gekeken of SVT de rechten heeft dit alsnog te kunnen doen.

bron

Kijk, dat is het betere werk, nou maar hopen dat het gauw te zien is!
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_22056192
Een bootleg van dit tv-optreden (ook 56 minuten) doet al jaren de rondte bij Hendrix-verzamelaars, dus zo sensationeel is dit niet. Je kunt 'm zelfs met diverse P2P-programma's vinden.

Het is natuurlijk wel mooi als dit materiaal in een legale vorm verschijnt.
---

Jimi Hendrix Experience
Jan. 9, 1969
Konserthuset, H¨torget 8, Stockholm, Sweden
1st show

Video: in black and white; 56 minutes - 562 MB, excellent quality
MPEG1 for VCD - NTSC standard

Tracks:

1. Killing Floor
2. Spanish Castle Magic
3. Fire
4. Hey Joe
5. Voodoo Child (slight return)
6. Red House
7. Sunshine Of Your Love
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_22058720
Ik kan wel wat screenshots nemen, hebben we op Fok ook eens een primeurtje.
pi_22061573
Ik wil wel wat screenshots zien
pi_22072171
Okee, hier komt 'ie:

Heb net nog eens naar die show zitten kijken, en _iedere_ Hendrix-fan gaat hier van kwijlen. Ondanks de zwart-wit kwaliteit is dit gewoon een geweldige show die ze wat mij betreft zsm op DVD mogen uitbrengen. Het drumwerk van Mitch Mitchell is ook subliem, trouwens.

pi_22074278
Jimi.. ahhh... Klinkt misschien vreemd maar voor mij was zijn plaat met Billy Cox op bas en Buddy Miles op drums nog de beste! Echt de meest funky plaat die ik ken... Koop Band of Gypsys nu! "Who Knows" is fantastisch... en niet te vergeten "Machine Gun" en het funky "Message To Love"... nooit begrepen waarom deze LP zo verguisd is onder Hendrix-o-philes...
free your mind and your ass will folloooow
pi_22079696
"Band of Gypsys" rockt en funkt tegelijk. Ik vind dat zelf ook een uitstekende plaat, maar ik denk dat de weerzin van sommige Jimi-fans tegen die plaat vooral komt omdat 'ie destijds is uitgebracht vanwege een of andere contractuele verplichting. Hendrix had er helaas een handje van om onder elk contract dat hij voor z'n neus kreeg een krabbel te zetten, en daarom is er ook zo ontzettend veel troep met z'n naam op de markt (van die vage 'greatest hits'-cds en zo).

"Live at the Fillmore East" is trouwens ook een uitstekende cd met opnames van de BOG.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')