http://www.playcentric.co(...)eferid=VERGELIJKMEURquote:[b]Ik zou de CD best wel willen hebben, maar die vind je nergens. Misschien kunnen ze het ergens bestellen.
http://www.jimihendrix.co(...)hristmas,tracks.html
Die cd heb ik hier liggen... als je wat biedt...quote:Op zondag 28 november 2004 18:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb een opname van de Franse tv uit juni 67 van de Experience. Eerst spelen ze Hey Joe en daarna Wild Thing. Bij Wild Thing haald Hendrix, zoals gewoonlijk, een paar rare geluiden uit z'n gitaar met z'n tremelo en hij doet een paar kunstjes en telkens gaan die mensen klappen en juigen als hij zoiets doet!
Op het laatste trapt Mitch een paar onderdelen van zijn drumstel weg! (Hendrix laat wel alles heel) Nog nooit gezien!
EDIT: wat vinden jullie trouwens van mijn kerst avatar? Ik heb zelf niets met kerstmis, ik ga proberen m'n ouders over te halen geen kerstboom op te zetten, maar dit vind ik wel leuk.
Heb ik van de hoes van het kerstmisalbumpje uit '69 met the Band Of Gypsys.
[afbeelding]
Ik zou de CD best wel willen hebben, maar die vind je nergens. Misschien kunnen ze het ergens bestellen.
nog maar EDIT dan: ik heb Three Little Bears op MP3, klinkt zeer lekker!! Ook heel grappig!
Ik wil trouwens van de week Are You Experienced kopen. (8 euro bij Mediamarkt en 11 of 12 bij FRS) Moet ik me nou heel erg schuldig voelen als ik 'm bij de Mediamarkt koop of is dat niet nodig?
Heuj nog een EDIT: mja, bij de FRS zijn het ook niet allemaal profs, is ook ketenmeut die de dood van de kleine muziekwinkeltjes op hun naam hebben staan.
Dat ziet er niet echt Nederlands uit. Ik vraag gewoon eens of ze bij de Van Leest voor me in de computer willen kijken. En anders doe ik het met de MP3'tjes. (dat vind ik wel legaal, want ik heb nu zo veel dingen gekocht waar het Hendrix bedrijfje geld aan verdiend, 6 in totaal; 4 cd's en 2 dvd's)quote:Op zondag 28 november 2004 18:12 schreef zwareshag het volgende:
[..]
http://www.playcentric.co(...)eferid=VERGELIJKMEUR
Gevonden met het geweldige www.vergelijk.nl trouwens.
Die moet ik ook nog eens op cd aanschaffen.quote:Op zondag 5 december 2004 01:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb Are You Experienced gekocht!
Ik ben bijna compleet, ik moet nog Band of Gypsys, South Saturn Delta, First Rays Of The New Shining Sun, Blues, BBC Sessions, de dikke Experience box, ik weet niet wat er op de Astro Man CD's staan want de Hendrix site doet het nu niet, de live CD's en de Dagger-CD's. Dan ben ik compleet.quote:Op zondag 5 december 2004 03:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Die moet ik ook nog eens op cd aanschaffen.Net als Axis: bold as love en dan ben ik wat mij betreft wel compleet.
nu al?quote:Op zondag 5 december 2004 01:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb Are You Experienced gekocht!
Die heb ik op die Experience box na.quote:Op zondag 5 december 2004 03:47 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik ben bijna compleet, ik moet nog Band of Gypsys, South Saturn Delta, First Rays Of The New Shining Sun, Blues, BBC Sessions, de dikke Experience box, i
Je mag ook wel gewoon 3 posts maken hoorquote:Op zondag 28 november 2004 18:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb een opname van de Franse tv uit juni 67 van de Experience. Eerst spelen ze Hey Joe en daarna Wild Thing. Bij Wild Thing haald Hendrix, zoals gewoonlijk, een paar rare geluiden uit z'n gitaar met z'n tremelo en hij doet een paar kunstjes en telkens gaan die mensen klappen en juigen als hij zoiets doet!
Op het laatste trapt Mitch een paar onderdelen van zijn drumstel weg! (Hendrix laat wel alles heel) Nog nooit gezien!
EDIT: wat vinden jullie trouwens van mijn kerst avatar? Ik heb zelf niets met kerstmis, ik ga proberen m'n ouders over te halen geen kerstboom op te zetten, maar dit vind ik wel leuk.
Heb ik van de hoes van het kerstmisalbumpje uit '69 met the Band Of Gypsys.
[afbeelding]
Ik zou de CD best wel willen hebben, maar die vind je nergens. Misschien kunnen ze het ergens bestellen.
nog maar EDIT dan: ik heb Three Little Bears op MP3, klinkt zeer lekker!! Ook heel grappig!
Ik wil trouwens van de week Are You Experienced kopen. (8 euro bij Mediamarkt en 11 of 12 bij FRS) Moet ik me nou heel erg schuldig voelen als ik 'm bij de Mediamarkt koop of is dat niet nodig?
Heuj nog een EDIT: mja, bij de FRS zijn het ook niet allemaal profs, is ook ketenmeut die de dood van de kleine muziekwinkeltjes op hun naam hebben staan.
In de Panorama?quote:Op zondag 5 december 2004 11:16 schreef keijz het volgende:
[..]
Je mag ook wel gewoon 3 posts maken hoor
Ik las trouwens in de Panorama dat Jimi eigelijk andere muziek had willen maken, maar dat dat niet mocht van de platenmaatschappij![]()
nee het was eigenlijk een quote van Jules Dilder..quote:Op zondag 5 december 2004 11:30 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
In de Panorama?Dat is toch zo'n roddelblad?
Dacht dat op de BBC sessions hij ook zegt: Okay I will stop play this rubish. en dan speelt hij the cream enzo en hij heeft dan geen zin meer in de hey joe zooi enzoquote:Op zondag 5 december 2004 11:16 schreef keijz het volgende:
[..]
Ik las trouwens in de Panorama dat Jimi eigelijk andere muziek had willen maken, maar dat dat niet mocht van de platenmaatschappij![]()
Ja dat klopt. Zelf luisterde hij naar blues, Bob Dylan (was hij een grote fan van) en klassiek. De platenmaatschappij gebruikten hem gewoon om geld te verdienen. Ze zorgde dat hij een agressief imago kreeg en ook zo deed op het podium. Ik weet dat als het aan hem lag, hij andere muziek gemaakt had. Maar of hij de muziek die hij gemaakt heeft tegen zijn zin in maakte, weet ik niet.quote:Op zondag 5 december 2004 11:16 schreef keijz het volgende:
[..]
Ja dat is bij de BBC Sessions. Dat gaat in Sunshine Of Your Love spelen.quote:Op zondag 5 december 2004 12:01 schreef drelletje het volgende:
[..]
Dacht dat op de BBC sessions hij ook zegt: Okay I will stop play this rubish. en dan speelt hij the cream enzo en hij heeft dan geen zin meer in de hey joe zooi enzo
Maargoed weet niet of het nou op de BBC was en ik ga het niet nazoeken ook
Ik denk dat als Hendrix nog één album had kunnen opnemen waar hij totale vrijheid kreeg over de nummers die erop kwamen, de muzikanten waarmee hij samenwerkte en dergelijke het een album werd dat 10 keer zo goed was dan Electric Ladyland! En dat vind ik het beste album.quote:Op zondag 5 december 2004 16:45 schreef Zanderrr het volgende:
Dat is inderdaad een hele mooie.
De Panorama lijkt mij nou niet echt de meest betrouwbare bron voor Jimi Hendrix-informatie. Ik geloof zelf niet dat hij muziek 'tegen zijn zin' moest opnemen. Bij de opnames van "Electric Ladyland" mocht Hendrix bijvoorbeeld zelf bepalen wat er precies op de plaat terechtkwam.
Je hoort wel vaak dat hij die podiumkunstjes (met tanden spelen etc.) zat was en het 'trio'-formaat van de Experience te beperkend vond. Hij wilde misschien liever meer met andere muzikanten gaan samenwerken. en ik denk zelf ook dat hij misschien meer een soul/funk/jazz-achtige kant wilde opgaan ipv hardrock. Aan bijv. "Band of Gypsies" en de "First Rays.." cds kun je dat wel horen, naar mijn mening. Maar 't blijft koffiedik kijken..
Jules Deelder heeft trouwens een heel aardig kort verhaal geschreven over zijn ontmoeting met Hendrix. Weet niet in hoeverre dat allemaal echt gebeurd is (de man heeft nogal een dikke duim), maar 't is wel leuk om te lezen.
quote:Op donderdag 30 december 2004 10:22 schreef nipengdetopickicker het volgende:
Wie van jullie kent "Band of Gypsys"?
Ook een prachtplaat.
"Machine gun"![]()
quote:Op donderdag 30 december 2004 12:35 schreef Jorikjet het volgende:
Crosstown traffic!
quote:
quote:Op vrijdag 31 december 2004 18:32 schreef Dizzee het volgende:
Jimi..relaxe muziek!
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:56 schreef politrix het volgende:
jimi hendrix wat is er niet goed van hem
persoonlijk vind ik Blues een van zijn betere albums maar dat heeft wel een tijdje geduurd
machine guns live @ fillmore east
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:28 schreef nipeng het volgende:
Bedoel je soms Southern Delta Blues?
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:35 schreef politrix het volgende:
nee ik bedoel deze
maar misschien is dit ook wel een verzamelaartje
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:49 schreef nipeng het volgende:
Aha, ik had me vergist "South Saturn Delta" is de naam die ik zocht maar deze bevat vroeg werk van Jimi.
Dat Blues album moet ik eens zien te scoren.
quote:Op donderdag 6 januari 2005 10:07 schreef Jorikjet het volgende:
hij is echt geniaal. hij speelt super moeilijke dingen, en kan daar ook gewoon over heen zingen enzo
Met de laatste post zijn we in het centrale topic aangekomen.quote:Op donderdag 6 januari 2005 17:45 schreef Gitarist het volgende:
Jimi Hendrix blijft idd ongeëvenaard! Maar ja hij speelde wel een beetje "vals" met die duim van hem he...
Overigens, er is hiervoor een centraal topic
heb je Woodstock nietquote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:24 schreef nipeng het volgende:
"First Rays ot the rising sun" moet ik ook nog eens zien te vinden. Al zijn experience platen zijn zeer ok in ieder geval.
Momenteel bezit ik:
Are You Experienced?
Axis: Bold as Love
Electric Ladyland
Smash Hits
Band of Gypsys [live]
Een tweede goede live plaat zou ook niet verkeerd zijn.
Ik heb die ook behalve de laatste op je lijst. Die moet ik binnenkort maar eens aanschaffen, hè!quote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:24 schreef nipeng het volgende:
"First Rays ot the rising sun" moet ik ook nog eens zien te vinden. Al zijn experience platen zijn zeer ok in ieder geval.
Momenteel bezit ik:
Are You Experienced?
Axis: Bold as Love
Electric Ladyland
Smash Hits
Band of Gypsys [live]
Een tweede goede live plaat zou ook niet verkeerd zijn.
Ik vind het een geweldig album maar ik las ergens dat er ook een release is met meer nummers van hetzelfde concert. Weet alleen niet meer welke.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:20 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik heb die ook behalve de laatste op je lijst. Die moet ik binnenkort maar eens aanschaffen, hè!
Daar staan niet zo veel liedjes op, hè? Is 't een goed album?
En welke vind jij het beste? Ik Electrich Ladyland!
Ik vind ze ook allemaal goed en Electric Ladyland steekt er met kop en schouders boven uit!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:47 schreef nipeng het volgende:
[..]
Ik vind het een geweldig album maar ik las ergens dat er ook een release is met meer nummers van hetzelfde concert. Weet alleen niet meer welke.
Ik vind ze alledrie goed maar Electric Ladyland vind ik van begin tot eind geweldig.
Dat is "Live at Fillmore East". Ik vind die eigenlijk nog beter dan Band of Gypsies.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:47 schreef nipeng het volgende:
Ik vind het een geweldig album maar ik las ergens dat er ook een release is met meer nummers van hetzelfde concert. Weet alleen niet meer welke.
Komt ie nu mee...quote:Op donderdag 17 februari 2005 13:21 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Dat is "Live at Fillmore East". Ik vind die eigenlijk nog beter dan Band of Gypsies.
Volgens mij bestonden die nog niet.quote:Op maandag 21 februari 2005 18:16 schreef Jorikjet het volgende:
hoezo kocht jimi eigenlijk geen linkshandige gitaar
Ik heb Isle of Wight op video staan, maar daar heb ik lang geleden voor het laatst naar gekeken. Woodstock heb ik op DVD en die vind ik zeer gaaf!!quote:Op woensdag 6 april 2005 14:53 schreef ruud_fr het volgende:
welke DVD vinden jullie beter van Jimi:
Isle of Wight of Woodstock?
ik heb Isle of Wight, die vind ik super.
zit er over te denken om die van Woodstock ook aan te schaffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |