abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 november 2004 @ 18:12:04 #176
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_23629653
quote:
[b]Ik zou de CD best wel willen hebben, maar die vind je nergens. Misschien kunnen ze het ergens bestellen.
http://www.jimihendrix.co(...)hristmas,tracks.html
http://www.playcentric.co(...)eferid=VERGELIJKMEUR

Gevonden met het geweldige www.vergelijk.nl trouwens .
  zondag 28 november 2004 @ 18:21:34 #177
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_23629854
quote:
Op zondag 28 november 2004 18:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb een opname van de Franse tv uit juni 67 van de Experience. Eerst spelen ze Hey Joe en daarna Wild Thing. Bij Wild Thing haald Hendrix, zoals gewoonlijk, een paar rare geluiden uit z'n gitaar met z'n tremelo en hij doet een paar kunstjes en telkens gaan die mensen klappen en juigen als hij zoiets doet!
Op het laatste trapt Mitch een paar onderdelen van zijn drumstel weg! (Hendrix laat wel alles heel) Nog nooit gezien!

EDIT: wat vinden jullie trouwens van mijn kerst avatar? Ik heb zelf niets met kerstmis, ik ga proberen m'n ouders over te halen geen kerstboom op te zetten, maar dit vind ik wel leuk.
Heb ik van de hoes van het kerstmisalbumpje uit '69 met the Band Of Gypsys.
[afbeelding]
Ik zou de CD best wel willen hebben, maar die vind je nergens. Misschien kunnen ze het ergens bestellen.
nog maar EDIT dan: ik heb Three Little Bears op MP3, klinkt zeer lekker!! Ook heel grappig!
Ik wil trouwens van de week Are You Experienced kopen. (8 euro bij Mediamarkt en 11 of 12 bij FRS) Moet ik me nou heel erg schuldig voelen als ik 'm bij de Mediamarkt koop of is dat niet nodig?
Heuj nog een EDIT : mja, bij de FRS zijn het ook niet allemaal profs, is ook ketenmeut die de dood van de kleine muziekwinkeltjes op hun naam hebben staan.
Die cd heb ik hier liggen... als je wat biedt... Ooit op een platenbeurs gekocht bij een deens standje.
Powered by Garmin Etrex Legend
  zondag 28 november 2004 @ 18:28:24 #178
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_23630023
quote:
Op zondag 28 november 2004 18:12 schreef zwareshag het volgende:

[..]

http://www.playcentric.co(...)eferid=VERGELIJKMEUR

Gevonden met het geweldige www.vergelijk.nl trouwens .
Dat ziet er niet echt Nederlands uit. Ik vraag gewoon eens of ze bij de Van Leest voor me in de computer willen kijken. En anders doe ik het met de MP3'tjes. (dat vind ik wel legaal, want ik heb nu zo veel dingen gekocht waar het Hendrix bedrijfje geld aan verdiend, 6 in totaal; 4 cd's en 2 dvd's)

Vraag ik me nu net af, stel ik word aan geklaagd door de platenmaatschappij die Hendrix cd's drukt enzo en dan bel ik op naar het Hendrix bedrijf en dan zeg ik 'hey brother, have mercy with me, they have complained me on but I know Hendrix doesn't give a fuck that I have got some MP3's because I 1 have got 4 official cd's en 2 dvd's and 2 I'm Hollands biggest fan and he knows that so would you please ask the fatnecks of the platescompany to fuck off and let me be.' Zou daar dan een echte Hendrix fan zitten die voor de voortzetting van Hendrix erfgoed werkt die dan voor me opkomt of en lul die zo iets heeft van 'fuck you stupid dutch bloke, it's your own fauld, I'm very good I have not got MP3's ' 'Yes hear, and I must believe that? That believe I not! '.
Maar als die gast dan voor me opkomt, heeft dat dan nut?
feest
  zondag 5 december 2004 @ 01:48:21 #179
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_23771224
Ik heb Are You Experienced gekocht!
feest
  zondag 5 december 2004 @ 03:38:20 #180
14505 OProg
A Life in Music
pi_23772716
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Die moet ik ook nog eens op cd aanschaffen. Net als Axis: bold as love en dan ben ik wat mij betreft wel compleet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 5 december 2004 @ 03:47:26 #181
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_23772845
quote:
Op zondag 5 december 2004 03:38 schreef OProg het volgende:

[..]

Die moet ik ook nog eens op cd aanschaffen. Net als Axis: bold as love en dan ben ik wat mij betreft wel compleet.
Ik ben bijna compleet, ik moet nog Band of Gypsys, South Saturn Delta, First Rays Of The New Shining Sun, Blues, BBC Sessions, de dikke Experience box, ik weet niet wat er op de Astro Man CD's staan want de Hendrix site doet het nu niet, de live CD's en de Dagger-CD's. Dan ben ik compleet.
Uit m'n hoofd, hè!
feest
  Moderator zondag 5 december 2004 @ 09:50:11 #182
18653 crew  D.
pi_23773933
quote:
Op zondag 5 december 2004 01:48 schreef Big_Boss_Man het volgende:
nu al?
  zondag 5 december 2004 @ 11:11:08 #183
14505 OProg
A Life in Music
pi_23774560
quote:
Op zondag 5 december 2004 03:47 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Ik ben bijna compleet, ik moet nog Band of Gypsys, South Saturn Delta, First Rays Of The New Shining Sun, Blues, BBC Sessions, de dikke Experience box, i
Die heb ik op die Experience box na.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_23774616
quote:
Op zondag 28 november 2004 18:00 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb een opname van de Franse tv uit juni 67 van de Experience. Eerst spelen ze Hey Joe en daarna Wild Thing. Bij Wild Thing haald Hendrix, zoals gewoonlijk, een paar rare geluiden uit z'n gitaar met z'n tremelo en hij doet een paar kunstjes en telkens gaan die mensen klappen en juigen als hij zoiets doet!
Op het laatste trapt Mitch een paar onderdelen van zijn drumstel weg! (Hendrix laat wel alles heel) Nog nooit gezien!

EDIT: wat vinden jullie trouwens van mijn kerst avatar? Ik heb zelf niets met kerstmis, ik ga proberen m'n ouders over te halen geen kerstboom op te zetten, maar dit vind ik wel leuk.
Heb ik van de hoes van het kerstmisalbumpje uit '69 met the Band Of Gypsys.
[afbeelding]
Ik zou de CD best wel willen hebben, maar die vind je nergens. Misschien kunnen ze het ergens bestellen.
nog maar EDIT dan: ik heb Three Little Bears op MP3, klinkt zeer lekker!! Ook heel grappig!
Ik wil trouwens van de week Are You Experienced kopen. (8 euro bij Mediamarkt en 11 of 12 bij FRS) Moet ik me nou heel erg schuldig voelen als ik 'm bij de Mediamarkt koop of is dat niet nodig?
Heuj nog een EDIT : mja, bij de FRS zijn het ook niet allemaal profs, is ook ketenmeut die de dood van de kleine muziekwinkeltjes op hun naam hebben staan.
Je mag ook wel gewoon 3 posts maken hoor

Ik las trouwens in de Panorama dat Jimi eigelijk andere muziek had willen maken, maar dat dat niet mocht van de platenmaatschappij
  zondag 5 december 2004 @ 11:30:32 #185
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_23774750
quote:
Op zondag 5 december 2004 11:16 schreef keijz het volgende:

[..]

Ik las trouwens in de Panorama dat Jimi eigelijk andere muziek had willen maken, maar dat dat niet mocht van de platenmaatschappij
In de Panorama? Dat is toch zo'n roddelblad?
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_23775190
quote:
Op zondag 5 december 2004 11:30 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

In de Panorama? Dat is toch zo'n roddelblad?
nee het was eigenlijk een quote van Jules Dilder..
  zondag 5 december 2004 @ 12:01:17 #187
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_23775279
quote:

[..]

Dacht dat op de BBC sessions hij ook zegt: Okay I will stop play this rubish. en dan speelt hij the cream enzo en hij heeft dan geen zin meer in de hey joe zooi enzo
Maargoed weet niet of het nou op de BBC was en ik ga het niet nazoeken ook
Powered by Garmin Etrex Legend
  zondag 5 december 2004 @ 16:10:35 #188
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_23779779
quote:

[..]

Ja dat klopt. Zelf luisterde hij naar blues, Bob Dylan (was hij een grote fan van) en klassiek. De platenmaatschappij gebruikten hem gewoon om geld te verdienen. Ze zorgde dat hij een agressief imago kreeg en ook zo deed op het podium. Ik weet dat als het aan hem lag, hij andere muziek gemaakt had. Maar of hij de muziek die hij gemaakt heeft tegen zijn zin in maakte, weet ik niet.
Ik heb ook gehoord dat ze hem met drugs onder de duim hielden zodat ze hem konden gebruiken om geld te verdienen...
En dan zijn er natuurlijk nog de verhalen dat hij gestorven is doordat de platenmaffia hem vergiftigd had.
feest
  zondag 5 december 2004 @ 16:23:26 #189
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_23780067
quote:
Op zondag 5 december 2004 12:01 schreef drelletje het volgende:

[..]

Dacht dat op de BBC sessions hij ook zegt: Okay I will stop play this rubish. en dan speelt hij the cream enzo en hij heeft dan geen zin meer in de hey joe zooi enzo
Maargoed weet niet of het nou op de BBC was en ik ga het niet nazoeken ook
Ja dat is bij de BBC Sessions. Dat gaat in Sunshine Of Your Love spelen.
feest
pi_23780286
Zijn allerallerallermooiste nummer naar mijn nederige mening is volgens mij nog niet genoemd hier: Hey Baby (New Rising Sun), en dan bedoel ik vooral die versie op Rainbow Bridge, waar je hem in het begin hoort vragen "is the microphone on?". Wat een geweldig nummer, met een prachtige melancholische, melodieuze, swingende en op het laatst stampende gitaar.
  zondag 5 december 2004 @ 16:45:07 #191
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23780496
Dat is inderdaad een hele mooie.

De Panorama lijkt mij nou niet echt de meest betrouwbare bron voor Jimi Hendrix-informatie. Ik geloof zelf niet dat hij muziek 'tegen zijn zin' moest opnemen. Bij de opnames van "Electric Ladyland" mocht Hendrix bijvoorbeeld zelf bepalen wat er precies op de plaat terechtkwam.

Je hoort wel vaak dat hij die podiumkunstjes (met tanden spelen etc.) zat was en het 'trio'-formaat van de Experience te beperkend vond. Hij wilde misschien liever meer met andere muzikanten gaan samenwerken. en ik denk zelf ook dat hij misschien meer een soul/funk/jazz-achtige kant wilde opgaan ipv hardrock. Aan bijv. "Band of Gypsies" en de "First Rays.." cds kun je dat wel horen, naar mijn mening. Maar 't blijft koffiedik kijken..

Jules Deelder heeft trouwens een heel aardig kort verhaal geschreven over zijn ontmoeting met Hendrix. Weet niet in hoeverre dat allemaal echt gebeurd is (de man heeft nogal een dikke duim), maar 't is wel leuk om te lezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zanderrr op 05-12-2004 16:50:10 ]
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 5 december 2004 @ 17:11:19 #192
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_23780983
quote:
Op zondag 5 december 2004 16:45 schreef Zanderrr het volgende:
Dat is inderdaad een hele mooie.

De Panorama lijkt mij nou niet echt de meest betrouwbare bron voor Jimi Hendrix-informatie. Ik geloof zelf niet dat hij muziek 'tegen zijn zin' moest opnemen. Bij de opnames van "Electric Ladyland" mocht Hendrix bijvoorbeeld zelf bepalen wat er precies op de plaat terechtkwam.

Je hoort wel vaak dat hij die podiumkunstjes (met tanden spelen etc.) zat was en het 'trio'-formaat van de Experience te beperkend vond. Hij wilde misschien liever meer met andere muzikanten gaan samenwerken. en ik denk zelf ook dat hij misschien meer een soul/funk/jazz-achtige kant wilde opgaan ipv hardrock. Aan bijv. "Band of Gypsies" en de "First Rays.." cds kun je dat wel horen, naar mijn mening. Maar 't blijft koffiedik kijken..

Jules Deelder heeft trouwens een heel aardig kort verhaal geschreven over zijn ontmoeting met Hendrix. Weet niet in hoeverre dat allemaal echt gebeurd is (de man heeft nogal een dikke duim), maar 't is wel leuk om te lezen.
Ik denk dat als Hendrix nog één album had kunnen opnemen waar hij totale vrijheid kreeg over de nummers die erop kwamen, de muzikanten waarmee hij samenwerkte en dergelijke het een album werd dat 10 keer zo goed was dan Electric Ladyland! En dat vind ik het beste album.

Welke vinden jullie de beste?
feest
  zondag 5 december 2004 @ 17:18:31 #193
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_23781110
Moeilijk hoor, ik vind alle Experience-platen eigenlijk wel erg okee. Ik denk ook "Electric Ladyland", al staan daar ook wel een paar nummers op die een beetje (te) lang doorgaan. "First Rays" vind ik ook een hele goede, al is het natuurlijk jammer dat hij hem nooit echt heeft kunnen afmaken.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 6 januari 2005 @ 18:38:22 #194
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24436554
Uit Jimi Hendrix:
quote:
Op donderdag 30 december 2004 10:22 schreef nipengdetopickicker het volgende:
Wie van jullie kent "Band of Gypsys"?
Ook een prachtplaat.

"Machine gun"
quote:
Op donderdag 30 december 2004 12:35 schreef Jorikjet het volgende:
Crosstown traffic!
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 18:23 schreef Robzilla het volgende:

[..]

+1

quote:
Op vrijdag 31 december 2004 18:32 schreef Dizzee het volgende:
Jimi..relaxe muziek!
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 11:56 schreef politrix het volgende:
jimi hendrix wat is er niet goed van hem

persoonlijk vind ik Blues een van zijn betere albums maar dat heeft wel een tijdje geduurd

machine guns live @ fillmore east
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:28 schreef nipeng het volgende:
Bedoel je soms Southern Delta Blues?
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:35 schreef politrix het volgende:
nee ik bedoel deze

maar misschien is dit ook wel een verzamelaartje
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:49 schreef nipeng het volgende:
Aha, ik had me vergist "South Saturn Delta" is de naam die ik zocht maar deze bevat vroeg werk van Jimi.

Dat Blues album moet ik eens zien te scoren.
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 10:07 schreef Jorikjet het volgende:
hij is echt geniaal. hij speelt super moeilijke dingen, en kan daar ook gewoon over heen zingen enzo
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 17:45 schreef Gitarist het volgende:
Jimi Hendrix blijft idd ongeëvenaard! Maar ja hij speelde wel een beetje "vals" met die duim van hem he...

Overigens, er is hiervoor een centraal topic
Met de laatste post zijn we in het centrale topic aangekomen.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 08:24:59 #195
11502 nipeng
The last ride is free
pi_24447521
"First Rays ot the rising sun" moet ik ook nog eens zien te vinden. Al zijn experience platen zijn zeer ok in ieder geval.

Momenteel bezit ik:
Are You Experienced?
Axis: Bold as Love
Electric Ladyland
Smash Hits
Band of Gypsys [live]

Een tweede goede live plaat zou ook niet verkeerd zijn.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:11:37 #196
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_24449137
De droom van Andre 3000, een van de leden van 'The Outkast', om een film te maken over het leven van gitaar-virtuoos Jimi Hendrix valt in duigen. Hij heeft namelijk niet de rechten gekregen om muziek van de legendarische zanger in de film te gebruiken.

Nogal zuur dus voor Andre 3000, die in het echt Andre Benjamin heet. Hij zou zelf de hoofdrol gaan spelen. 'Ik kan de film wel gaan maken, maar dan kan ik geen van de nummers gebruiken die bij Hendrix horen.'

Eén troost voor Andre 3000: in het verleden haalden Eddy Murphy, Will Smith en Laurence Fishburn ook al bakzeil bij de rechthebbenden. Ze wilden allemaal een film maken over Hendrix en er lagen prachtige scenario's klaar. Maar niemand kreeg toestemming om nummers van Hendrix te gebruiken. De reden van de weigering is niet bekend, al denken ingewijden dat het te maken heeft met het feit dat Hendrix op een niet zo fijne manier aan zijn einde kwam. Na een cocktail van pillen en drank te hebben ingenomen, stikte Hendrix in zijn eigen kots. Hij werd 27 jaar.