begin jij vast met bouwen?quote:Op donderdag 8 april 2004 21:58 schreef Big_Boss_Man het volgende:
We kunnen hier ook een tempel van maken!
Agreed!quote:Op vrijdag 9 april 2004 02:11 schreef nozem het volgende:
Jimi is God.
Daarmee heb ik mijn bijdrage aan dit topic geleverd.
quote:Op vrijdag 9 april 2004 01:37 schreef Takkesteeg het volgende:
Mmm, loopt wel storm hier...
Maar Jimi is inderdaad "Ze men"!
draai 'm nog regelmatig en het is gewoon "All Time Music".
Goh, hoe zou dat toch komen??quote:Op vrijdag 9 april 2004 01:37 schreef Takkesteeg het volgende:
Mmm, loopt wel storm hier...
Toen ik Hendrix ontdekt had was ik echt meteen verkocht.quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:14 schreef Zander het volgende:
Jimiheerscht..
Ik vind ook dat je pas echt hoort hoe vernieuwend hij is geweest als je vergelijkt wat er verder aan rockmuziek te krijgen was in 1966. Hendrix blies ze gewoon allemaal weg, en het meeste wat hij heeft opgenomen klinkt dertig jaar later nog steeds fris.
En voor mijzelf was zijn muziek de belangrijkste reden om een electrische gitaar te kopen (zie ook hier, voor wie het wat boeit).
Allermooiste Hendrix-moment voor mij zit in de Woodstock-video, als hij die instrumentale solo inzet.
Das een mooie spreuk!quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:26 schreef Captain_Chaos het volgende:
Hendrix
Als Hendrix nooit had bestaan was Kravitz écht goed.
'Als Kravitz nooit had bestaan was Hendrix net zo goed geweest'quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:26 schreef Captain_Chaos het volgende:
Hendrix
Als Hendrix nooit had bestaan was Kravitz écht goed.
Ik heb Woodstock op DVD en de documentaire 'Jimi Hendrix' uit '73.quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:34 schreef webfreak het volgende:
Ik heb 't complete Woodstock concert op DVD..
Zeer aan te raden!
Ik heb zo ongeveer alle DVD's (met uitzondering van al die 5,99-crap-dvdtjes uit Duitsland) van Jimi gezien, maar het Woodstock optreden blijft mijn alltime favoriet.
Hmm, wat is een grotere fout. Deze bewering, of de invasie van Polen in '39..?quote:Op donderdag 8 april 2004 21:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
En natuurlijk staat hij bekend als de beste gitarist ter wereld.
JAM ook weer terug met z'n zoveelste kloon? Nou ja, 't is toch niet voor lang.. heheh.quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:53 schreef Luchtpost het volgende:
Hmm, wat is een grotere fout. Deze bewering, of de invasie van Polen in '39..?.
Ga je me vertellen dat hij niet bekend staat als de beste gitarist? Ik heb al voor expres niet 'de beste gitarist' opgeschreven omdat er dan gezeken gaat worden of het wel of niet zo is...quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:53 schreef Luchtpost het volgende:
[..]
Hmm, wat is een grotere fout. Deze bewering, of de invasie van Polen in '39..?.
Idd.quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:09 schreef Devlinsect het volgende:
Jammer dat de Woodstock DVD ook niet de complete set bevat![]()
Voodoo Child slight return, the national anthem, purple hazequote:Op vrijdag 9 april 2004 18:34 schreef webfreak het volgende:
Ik heb 't complete Woodstock concert op DVD..
quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:34 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Voodoo Child slight return, the national anthem star spangled banner, purple haze
Vooral de overgang tussen de laatste twee
quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:35 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ga je me vertellen dat hij niet bekend staat als de beste gitarist? Ik heb al voor expres niet 'de beste gitarist' opgeschreven omdat er dan gezeken gaat worden of het wel of niet zo is...
Moet ik nou blijven corrigeren?!quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:37 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
U corrigeert mij juist
Crosstowm Traffic; ook zo'n briljante
De m zit vlak naats de n he... het zal de alcohol zijnquote:Op vrijdag 9 april 2004 20:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Moet ik nou blijven corrigeren?!
Ow, dan heb ik niks gezegt!quote:Op vrijdag 9 april 2004 21:03 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
De m zit vlak naats de n he... het zal de alcohol zijn
Hij heeft de lat gewoon veel hoger gelegd voor wat een gitarist met de electrische gitaar allemaal kan doen. Experimenten met feedback, het gebruik van allerlei effectpedalen zoals het wahwah-pedaal, heftige distortions, trucjes met de tremolo-arm van de gitaar, stereo-effecten in de studio.. ik wil niet zeggen dat hij de allereerste was die dat soort dingen deed, maar bij Hendrix was het ook gewoon het 'totaal-pakket', hij deed het gewoon allemaal.quote:Op vrijdag 9 april 2004 21:06 schreef Georges het volgende:
IWat maakte hem zo bijzonder op de gitaar?
Oei oei oei, wat is die versie van "Machine Gun" die daar opstaat toch goed..quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:46 schreef Zander het volgende:
Zo, en nu ga ik lekker naar de "Isle of Wight" DVD kijken.
Zou je Hendrix ook niet kunnen zien als de eerste "macho"-gitarist, qua performance dan?quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:46 schreef Zander het volgende:
Hij heeft de lat gewoon veel hoger gelegd voor wat een gitarist met de electrische gitaar allemaal kan doen. Experimenten met feedback, het gebruik van allerlei effectpedalen zoals het wahwah-pedaal, heftige distortions, trucjes met de tremolo-arm van de gitaar, stereo-effecten in de studio.. ik wil niet zeggen dat hij de allereerste was die dat soort dingen deed, maar bij Hendrix was het ook gewoon het 'totaal-pakket', hij deed het gewoon allemaal.
En je moet het ook een beetje in het tijdsbeeld zien: veel dingen die Hendrix deed behoren nu tot het 'standaard-arsenaal' van de gitarist, maar in de jaren 60 was het radicaal vernieuwend. Een bekend verhaal is dat Hendrix voor het eerst in Engeland optrad (nog voordat hij echt doorbrak) en dat Britse gitaarhelden als Eric Clapton, Pete Townsend en Jeff Beck er met open mond naar stonden te kijken.
Like A Rolling Stone!quote:Op zaterdag 10 april 2004 13:19 schreef Zander het volgende:
Op 'Jimi Plays Monterey' kun je zien hoe hij tijdens 'Wild Thing' z'n gitaar affakkelt en kapotslaat, maar om een of andere reden is die (nog) niet los als DVD verschenen, alleen als onderdeel van een peperdure Monterey DVD-set. Als je een beetje zoekt, kun je de VHS-versie misschien nog vinden (en op Kazaa oid is er vast ook wel aan te komen). Wel een vette aanrader, imo een van zijn beste concerten.
Ik weet het fijne er ook niet van, maar in ieder geval zijn ze op de Woodstock-cd ook nauwelijks te horen. Voor zover ik heb begrepen waren de percussionisten niet goed versterkt, waardoor hun muzikale bijdrages niet goed op de mastertape zijn opgenomen. Een van die twee percussionisten ziet er op de DVD trouwens ook _ernstig_ stoned uit, dus misschien was het muzikaal gezien ook beter om hun bijdrages maar niet al te hard in de mix te zetten.quote:Op zondag 11 april 2004 13:45 schreef Devlinsect het volgende:
Je ziet een 2 percussionisten en een extra gitarist. En alle drie hoor je ze practisch niet op de DVD! Is dit eruit gemixt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |