nu.nlquote:AID laat ondergedoken Flappie met rust
GROU - De Algemene Inspectiedienst (AID) van het ministerie van Landbouw laat het ondergedoken haasje Flappie met rust. Dat heeft een woordvoerder van de AID woensdag bevestigd. De inspectiedienst wilde Flappie, die bij Joke Poortman in Grou verbleef, in beslag nemen en naar een dierenopvangverblijf brengen omdat het verboden is een haas in gevangenschap groot te brengen.
"Wat ons betreft is de zaak afgesloten. Er is naar onze smaak erg veel aandacht voor geweest. Verder willen we er dan ook niet meer over kwijt", aldus de zegman van de AID.
Hond Tosca had het dier gevangen en nam het haasje onder haar hoede. Zo sliepen ze samen in de mand. De Stichting Eekhoornopvang deed aangifte omdat de Grouster het haasje in gevangenschap grootbrengt.
Vorige week donderdag stonden een politieman en een AID-medewerker bij Poortman op de stoep. De twee mannen gaven haar een waarschuwing. "Maar de politieman vond het wel aandoenlijk en heeft zelfs een foto van Flappie genomen", aldus Poortman.
De mannen zouden een dag later terugkomen om te controleren of Flappie inmiddels het huis had verlaten. De haas moest worden overgebracht naar opvangcentrum De Fūgelhelling in Ureterp, maar Poortman beweerde een dag later dat het beestje was ontsnapt.
"Ze zijn vrijdag niet terug geweest. Flappie is nu op een veilige plaats al heeft ze wel veel stress.
Sterf!quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:25 schreef sizzler het volgende:
Ondermijn hier het gezag!
Sizzler zuigtquote:Op woensdag 10 maart 2004 17:25 schreef sizzler het volgende:
Ondermijn hier het gezag!
Ja, dat komt door de terroristische lobby van de terroristischemilieuclubje die terroristisch veel invloed hebben, door hun terroristische aanpak.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:31 schreef michelos het volgende:
[panisch FP-gebral]
Waar gaat het toch heen met de wereld. Nu ook al extremistische vrijstaatjes binnen NL die hazen nemen als huisdier. ME eropaf sturen, en ter plekke slachten.![]()
[/FP]
Wat een terroristisch slecht betoog.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:38 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, dat komt door de terroristische lobby van de terroristischemilieuclubje die terroristisch veel invloed hebben, door hun terroristische aanpak.
Lees jij de Telegraaf?quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik heb ff geen zin om het over dieren te hebben, ik las net in de telegraaf dat een paardenverkrachter vrijuit is gegaan![]()
![]()
![]()
Telegraaf, maar s'avonds ook het NRC om te kijken wat er van waar is.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:40 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Lees jij de Telegraaf?.
Waarom is WB daar rozequote:Op woensdag 10 maart 2004 17:43 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Wat doet Wouter B. zomaar in het bos?
LOL wat voor een ¤ 2,50 spel is datquote:Op woensdag 10 maart 2004 17:43 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
www.linksekerk.nlquote:Op woensdag 10 maart 2004 17:44 schreef harrie1 het volgende:
GroenLinks bereid tot hulp bij onderduiken
GroenLinks: Fraude verplicht melden
als je dit achter elkaar lees dan begrijp je hoe ik denk over politiek
ps is er een site waar dit soort dingen bij elkaar staan??
want de politiek is bijna altijd tegen strijdig met zich zelf
autogas is beter voor millieu maar wel 3x duurder in wegenbelasting
dat soort dingen dus
iemand een linkje????
dat is niet zomaar een bosquote:Op woensdag 10 maart 2004 17:43 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Nee, Rob O s te oud voor Bos. Die jonge jongens van een jaar of twaalf, dat wil die.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:47 schreef harrie1 het volgende:
[..]
dat is niet zomaar een bos
dat is het beruchte plantsoen
en wat doet wb daar??? zoeken naar een oud wethouder uit adam
Welke? Die aan het oost- of het westfront hebben gevochten.quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:52 schreef Sidekick het volgende:
Geweldig nieuws van het NieuwRechts front.
Ze zijn voor Nederlandse ouderen...
quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:43 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Rob O. ook gesignaleerd:quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, Rob O s te oud voor Bos. Die jonge jongens van een jaar of twaalf, dat wil die.
?quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom is WB daar roze![]()
Toch een van de beste spellen van 't jaar toen ze in dat jaartal uitkwamen. Dit is versie 2, en die is nog dik 40 euro in de winkelquote:Op woensdag 10 maart 2004 17:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
LOL wat voor een ¤ 2,50 spel is dat
Dus als ik het goed begrijp he...quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik heb ff geen zin om het over dieren te hebben, ik las net in de telegraaf dat een paardenverkrachter vrijuit is gegaan![]()
![]()
![]()
Verkrachting vind ik erger dan moord. Ook bij mensen ja.quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:20 schreef Ype het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp he...
Als je een vrouw verkracht is dat toch minder erg dan als je een vrouw vermoord?
Dus hoeveel straf dienen slagers nou eigenlijk te krijgen dan, aangezien ze massamoord begaan?
Wat een crap; zeg ik dat dan?quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:20 schreef Ype het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp he...
Als je een vrouw verkracht is dat toch minder erg dan als je een vrouw vermoord?
Dus hoeveel straf dienen slagers nou eigenlijk te krijgen dan, aangezien ze massamoord begaan?
versie 2 is eigenlijk alleen voor de echte liefhebbers een hebbeding, dacht ik, zoveel nieuws was er niet tov het eerstequote:Op woensdag 10 maart 2004 18:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Toch een van de beste spellen van 't jaar toen ze in dat jaartal uitkwamen. Dit is versie 2, en die is nog dik 40 euro in de winkel:'(
Maar tegen fotografen....quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:52 schreef Sidekick het volgende:
Geweldig nieuws van het NieuwRechts front.
Ze zijn voor Nederlandse ouderen...
nu.nlquote:Handelstekort VS naar record
Uitgegeven: 10 maart 2004 15:29
WASHINGTON - Het tekort op de handelsbalans van de Verenigde Staten is gestegen van 42,7 miljard dollar in december tot een recordbedrag van 43,1 miljard in januari. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde regeringscijfers. Analisten hadden een lichte daling verwacht. Het vorige record (43 miljard dollar) werd geboekt in maart van het afgelopen jaar.
Het bedrag voor december is een lichte herziening van de eerder opgegeven 42,5 miljard. In januari verminderde de Amerikaanse import met 0,5 procent tot 132,1 miljard dollar. Dat was nog wel het op een na hoogste maandbedrag ooit. De waarde van de export daalde met 1,2 procent tot 89 miljard dollar, de sterkste vermindering sinds vorig jaar augustus.
De cijfers geven aan dat het lage niveau van de dollarkoers ook in januari nog niet leidde tot een duidelijke groei van de Amerikaanse export, die in principe goedkoper is geworden. Over het afgelopen jaar vertoonde de handelsbalans van de VS een recordtekort van 490 miljard dollar. Een kwart daarvan kwam voor rekening van de handel met China. In januari was dat zelfs 27 procent.
Wat? Leden van JongRechts die in alternatieve hoofddoekjes liepen?quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:25 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Maar tegen fotografen....
http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1078918260.html
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002328.html
Ik hou eigenlijk helemaal niet van dat soort spellen. Eerder van zooi kapotmaken.quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:24 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
versie 2 is eigenlijk alleen voor de echte liefhebbers een hebbeding, dacht ik, zoveel nieuws was er niet tov het eerste
Jonge Fortuynisten. Of er nu wel of niet een NieuwRechts-aanhanger bij zit, daar zijn de meningen nog over verdeeld. Ik zal er ook maar geen uitspraak over doen, straks krijg ik ook een proces aan de kont...quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:32 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wat? Leden van JongRechts die in alternatieve hoofddoekjes liepen?
Nee, deze hoofddoekjes leggen assiciaties met andere en minder legale groepen of mensen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:32 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Wat? Leden van JongRechts die in alternatieve hoofddoekjes liepen?
Nou, nou, die nieuwsbron is wel hééél dramatisch en minstens even treurig bezig.quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:35 schreef Kozzmic het volgende:
Meer nieuws hierover, gezien door een AFA-bril: http://www.xs4all.nl/~afa/alert/arrestatie.html
Nog beter:quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:36 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[afbeelding]
Zo, dat ziet er intelligent uit.
Nog beter:quote:
Niet slim van Smit.quote:
quote:
LOL @ handelstekort. Zou je inderdaad niet verwachten met die lage dollar. Zo kan je zien dat belastingverlagen alleen maar helpt om een groter handelstekort te krijgen. Tijd dat Kerry en Edwards aan de macht komen die gaan daar zeker iets tegen doen, inclusief outsourcing.quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:27 schreef zakjapannertje het volgende:
verrassende cijfers over het tekort op de handelsbalans van de VS
[..]
nu.nl
Dat is echt een mietje die in z'n broek poept bij het zien van dit:quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:55 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Niet slim van Smit.
Barbaars.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is echt een mietje die in z'n broek poept bij het zien van dit:
[afbeelding]
![]()
dat is net zo dom.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is echt een mietje die in z'n broek poept bij het zien van dit:
[afbeelding]
![]()
Dude, mogen zij ook eens ff oorlogje spelen met nepmachinegeweren. Alsof jij nooit oorlogie heb gespeeld.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Barbaars.
Onder leiding van volwassenen?quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dude, mogen zij ook eens ff oorlogje spelen met nepmachinegeweren. Alsof jij nooit oorlogie heb gespeeld.
Die doen ook meequote:Op woensdag 10 maart 2004 19:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Onder leiding van volwassenen?
quote:Energiemedewerker hielp hennepkwekers
De Telegraaf meldt vandaag dat leden van het twintig man sterke landelijke fraudeteam van energieleverancier Eneco op grote schaal actief zouden zijn bij het helpen van hennepkwekers. Ze zouden support verlenen aan het omzeilen van de meter en het illegaal aftappen van het energienet.
In Rotterdam is in ieder geval al één Eneco-medewerker van het fraudeteam aangehouden. De gearressteerde fraudecontroleur zorgde volgens justitie onder meer voor het aftappen en omleiden van de stroom voor illegale hennepkwekerijen. Direct na de aanhouding deed de politie huiszoekingen op de fraudeafdeling van het kantoor van Eneco in Rotterdam en in de woning van de verdachte. Volgens justitie is de man bij meerdere zaken betrokken. Hij wordt morgen voorgeleid.
Voor het kweken van wietplanten is veel stroom nodig omdat dit vrijwel altijd onder zware assimilatielampen van 400- of 600 watt per stuk gebeurt. Omdat een bijzonder hoge stroomnota voor de politie aanwijzing kan zijn dat er iets niet in de haak is, doen beroepsmatige kwekers er alles aan het werkelijke stroomverbruik te verhullen. Volgens ingewijden gebeurt dit onder meer door medewerkers van energiebedrijven, die bijvoorbeeld de meter onklaar maken of stroomaftappingen mogelijk maken of valse verzegelingen op hoofdmeterkasten aanbrengen. De medewerkers van de energiebedrijven laten zich hiervoor goed betalen.
Een marokkaan wordt beweerd, wie kan dat bevestigen?quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
![]()
![]()
quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:43 schreef pberends het volgende:
Ik vind dieren verkrachting niet erg, als daar mensen-slachtoffers van verkrachting mee bespaard worden trouwens. Maar daar moet maar is onderzoek naar gedaan worden.
Wat een onzin, Midas Dekkers gaf wel een eerlijke interpretatie van dierensex, maar een dier kan geen expliciete toestemming geven, dus met je poten er vanaf blijven.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:43 schreef pberends het volgende:
Ik vind dieren verkrachting niet erg, als daar mensen-slachtoffers van verkrachting mee bespaard worden trouwens. Maar daar moet maar is onderzoek naar gedaan worden.
Ach, en dier zegt ook niet: "slacht me maar en maak lekkere kotteletjes van me!" Of "stop me in een veel te klein hok en laat me alleen eten en eieren leggen". Dus dat is geen criterium. Zeker niet als het slachtvee is. (zegt de vegetarier)quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
maar een dier kan geen expliciete toestemming geven, dus met je poten er vanaf blijven.
Dus we fokken dieren om er sex mee te hebben?quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:53 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ach, en dier zegt ook niet: "slacht me maar en maak lekkere kotteletjes van me!" Of "stop me in een veel te klein hok en laat me alleen eten en eieren leggen". Dus dat is geen criterium. Zeker niet als het slachtvee is. (zegt de vegetarier)
en misschien vind ze het wel lekker
Sexuele bevredeging met behulp van dieren is net zo als spelen met je eten. Dat is een fatsoenlijk mens afgeleerd.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:53 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ach, en dier zegt ook niet: "slacht me maar en maak lekkere kotteletjes van me!" Of "stop me in een veel te klein hok en laat me alleen eten en eieren leggen". Dus dat is geen criterium. Zeker niet als het slachtvee is. (zegt de vegetarier)
en misschien vind ze het wel lekker
Inderdaad. Het feit dat dieren geen expliciete toestemming geven is natuurlijk wel een belangrijk criterium voor het fundamenteel ondergeschikt vinden van het beest aan de mens.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:53 schreef sizzler het volgende:
Dus dat is geen criterium. Zeker niet als het slachtvee is. (zegt de vegetarier)
Veel erger: we castreren ze onverdoofd, mesten ze vet, mishandelen ze, eloctrocuteren ze, snijden ze open, hangen ze aan vleeshaken en snijden de ingewanden eruit om ze op te eten.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dus we fokken dieren om er sex mee te hebben?![]()
Dat zul je nooit weten. Een menselijk slachtoffer kan nee zeggen. Objection overruled.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wat een onzin, Midas Dekkers gaf wel een eerlijke interpretatie van dierensex, maar een dier kan geen expliciete toestemming geven, dus met je poten er vanaf blijven.
Ja, de dagelijkse overleving van de mens.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:04 schreef sizzler het volgende:
Is dat een beter doel?
quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:43 schreef pberends het volgende:
Dus ... ?quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:12 schreef pberends het volgende:
LOL @ de VS. de hoogste officiele biljetten zijn 10.000 dollar.
Snap de ophef hier over niet. Het is geen stelling maar eerder een vraag. Jij vindt het dus net zo erg als een koe wordt verkracht als dat een 8jarig meisje wordt verkracht?quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
![]()
![]()
.
Dus: LOLquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:13 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dus ... ?
quote:Hells Angels donderdag voorgeleid op geheime locatie
MAASTRICHT - De twee Hells Angels die maandag zijn aangehouden, worden donderdag op een geheime plaats voorgeleid aan de rechter-commissaris. Dat heeft de Roermondse persrechter F. Oelmeijer woensdag bekendgemaakt. Volgens Oelmeijer gebeurt dit uit veiligheidsoverwegingen. Hij erkent dat deze voorgeleiding op een geheime plek bijna nooit voorkomt.
Advocaat A. Vonken van een van de twee gearresteerde Hells Angels vindt het maar een vreemde gang van zaken. "Voor zover mij bekend lopen die mannen helemaal geen levensgevaar", meent Vonken. Hij is ook verbaasd, omdat de media volgens hem meer weten dan hijzelf. "Ik weet niet beter dan dat ik me donderdag om 14.00 uur bij de rechtbank in Roermond moet melden", aldus Vonken.
Nee hoor. Mensen lusten ook planten.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ja, de dagelijkse overleving van de mens.
Neuh, hoewel ze er geen van beide zwanger van zullen wordenquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Snap de ophef hier over niet. Het is geen stelling maar eerder een vraag. Jij vindt het dus net zo erg als een koe wordt verkracht als dat een 8jarig meisje wordt verkracht?
Daar heeft een mens geen vlees voor nodig tegenwoordig. En leren bekleding in de nieuwste BMW valt daar ook niet echt onder.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ja, de dagelijkse overleving van de mens.
Dus je bent eens met de mogelijke stelling. Doe dan niet zo hypocriet.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh, hoewel ze er geen van beide zwanger van zullen worden.
Mwoah, als ja naar de lichaamsbouw van mensen kijkt (tanden en darmen) denk ik wel dat een mens een omnivoor is hoor.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik geloof zelfs dat de mens in principe niet omnivoor is. Alleen hebben we ons aangeleerd om vlees te eten.
Opzouten met die industrie, we moeten derde wereld producten importeren.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:20 schreef du_ke het volgende:
De huidige bioindustrie is in ieder geval op termijn niet houdbaar.
Ik gooide er alleen een maffe smile combi in meer nietquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus je bent eens met de mogelijke stelling. Doe dan niet zo hypocriet.
Is 't zo lijkt me wel erg jongquote:Op 8 jaar kan je wel degelijk zwanger worden.
Doen we al. We verkochten vorige week in de supermarkt sperziebonen uit Ethiopiė.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Opzouten met die industrie, we moeten derde wereld producten importeren.
Dan is het goed schatjequote:Op woensdag 10 maart 2004 20:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik gooide er alleen een maffe smile combi in meer niet.
[..]
Is 't zo lijkt me wel erg jong.
Wat vind je dan van vlees dat gekweekt word door voedingsbakken die aangesloten zijn op computers?quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:20 schreef sizzler het volgende:
Daar heeft een mens geen vlees voor nodig tegenwoordig. En leren bekleding in de nieuwste BMW valt daar ook niet echt onder.
En die poepen het hier weer uit, zodat Afrika een drain heeft van grondstoffen die voor vruchtbare grond zorgt.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:25 schreef du_ke het volgende:
Overigens wordt een groot deel van het voedsel voor de dieren in de bioindustrie ook uit de derde wereld geļmporteerd.
Eng.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Wat vind je dan van vlees dat gekweekt word door voedingsbakken die aangesloten zijn op computers?
Yep net als vroeger roven wij de derde wereld geraffineerd leeg.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:29 schreef pberends het volgende:
[..]
En die poepen het hier weer uit, zodat Afrika een drain heeft van grondstoffen die voor vruchtbare grond zorgt.
Misbruik van die computers!quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:25 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Wat vind je dan van vlees dat gekweekt word door voedingsbakken die aangesloten zijn op computers?
Misschien een idee om mest te geven ipv voedsel aan de derde wereld?quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Yep net als vroeger roven wij de derde wereld geraffineerd leeg.
LOLquote:Op woensdag 10 maart 2004 20:43 schreef R_ON het volgende:
Word je nog wel serieus genomen in POL als ze weten dat je GTST kijkt, pberends.
Je moet echt om je imago denken hoor.
Waarom eten we koeien, varkens en kippen niet rauw?quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:22 schreef sizzler het volgende:
[..]
Mwoah, als ja naar de lichaamsbouw van mensen kijkt (tanden en darmen) denk ik wel dat een mens een omnivoor is hoor.
Er was bij 2Vandaag (oh sorry TweeVandaag) toch ook al eens een reportage over misdragingen? Is dit hetzelfde?quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:02 schreef Kozzmic het volgende:
Zojuist bij Netwerk, Amerikaanse soldaten misdragen zich in Irak: filmpje
Erg ranzig. Van een eerder incident was er door CNN een reportage gemaakt, maar deze mocht Netwerk niet uitzenden omdat CNN bang was de Amerikaanse regering tegen zich in het harnas te jagen. Jaja, het land waar de vrijheid van meningsuiting zo'n groot goed is. De reportage circuleert wel op het Internet: ander filmpje.
bron
Netwerk site flipt. Maar wat is er eigenlijk te zien op het filmpje? Wie worden er neergeschoten?quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:02 schreef Kozzmic het volgende:
Erg ranzig. Van een eerder incident was er door CNN een reportage gemaakt, maar deze mocht Netwerk niet uitzenden omdat CNN bang was de Amerikaanse regering tegen zich in het harnas te jagen. Jaja, het land waar de vrijheid van meningsuiting zo'n groot goed is. De reportage circuleert wel op het Internet: ander filmpje.
bron
Bij mij doet het filmpje het nog gewoon. Maar wat er te zien is.... Vanuit een helikopter (?) wordt een een of andere transactie in het donker vastgelegd. Een auto en een vrachtwagen en meerdere personen zijn te zien. Vervolgens zie je dat de personen een voor een worden afgeknald vanuit de lucht. De laatste persoon wordt eerst verwond, en terwijl hij gewond weg probeert te kruipen wordt hij ook afgeknald. In strijd met allerlei internationale verdragen die zeggen dat gewonde personen niet gedood mogen worden.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Netwerk site flipt. Maar wat is er eigenlijk te zien op het filmpje? Wie worden er neergeschoten?
Er ligt een man gewond op de grond. Vanaf 50 meter afstand wordt ie doodgeschoten door Amerikaanse troepen die juichen nadat ie dood is. Een interview achteraf met een soldaat hoe hij beschrijft wat voor kick het is om iemand dood te schieten, en hoe hij uitziet naar het volgende moment. Alsof ie in een achtbaan heeft gezeten.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Netwerk site flipt. Maar wat is er eigenlijk te zien op het filmpje? Wie worden er neergeschoten?
Maar wie zijn het? Irakezen? VN-soldaten? Amerikanen?quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:14 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Bij mij doet het filmpje het nog gewoon. Maar wat er te zien is.... Vanuit een helikopter (?) wordt een een of andere transactie in het donker vastgelegd. Een auto en een vrachtwagen en meerdere personen zijn te zien. Vervolgens zie je dat de personen een voor een worden afgeknald vanuit de lucht. De laatste persoon wordt eerst verwond, en terwijl hij gewond weg probeert te kruipen wordt hij ook afgeknald. In strijd met allerlei internationale verdragen die zeggen dat gewonde personen niet gedood mogen worden.
Het is vreemder hoe goedgelovig mensen zoals jij zijnquote:Op woensdag 10 maart 2004 21:15 schreef Sidekick het volgende:
In het andere filmpje worden 3 man neergeschoten vanuit een helicopter. Zonder een reden lijkt het.
Bizar.
Irakezen worden doodgeschoten door Amerikaanse soldaten.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar wie zijn het? Irakezen? VN-soldaten? Amerikanen?
quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Waarom eten we koeien, varkens en kippen niet rauw?
Is al oud, ik ken al een versie met muziekje erbij. Wie zijn wij om er over te oordelen, zaten we er midden in, vlogen bij ons de kogels om de oren?quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:02 schreef Kozzmic het volgende:
bron
Irakezen die zich hielden aan internationale verdragen? Nee. Doe dan niet zo hypocriet en bekritiseer Amerika hier dan ook niet op. Internationale verdragen zijn lulkoek, niemand die zich er aan houdt. In tijd van oorlog denkt geen soldaat daar aan, én terecht.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:18 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Irakezen worden doodgeschoten door Amerikaanse soldaten.
Andersom ook maar waarom is dit een misdraging? (heb 2vandaag gemist)quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:18 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Irakezen worden doodgeschoten door Amerikaanse soldaten.
Wie is hier de goedgelovige...quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:18 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het is vreemder hoe goedgelovig mensen zoals jij zijn![]()
Dat er iets weggegooid werd is niet te zien in het Internetfilmpje, maar wel in de versie die ze op TV lieten zien. De doodgeschoten mannen vielen niet aan, en probeerden (/konden) zich niet verdedigen.quote:Op 1 december 2003 stuit de Apache-gevechtshelikopter van de Vierde Infanteriedivisie op twee voertuigen en drie Iraki's. De mannen gooien een voorwerp in de berm van de weg waarvan de militairen denken dat het een wapen is. De Apache opent voor het oog van de camera het vuur op de mannen.
"Schiet hem neer"
Als één van de mannen niet gedood blijkt de zijn, maar zwaargewond op de weg ligt, wordt besloten de man alsnog te doden: "Hij is gewond," zegt een militair. "Schiet hem neer," beveelt een andere. "Ga door en schiet hem neer."
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=netwerk&a=100840
Jammer dan, de verdragen maken het uitvechten van een oorlog onmogelijk. Als de verdragen nageleeft zouden worden zouder er zelfs bij oorlogen de vijand met een knuffel te gemoed worden gekomen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:14 schreef Kozzmic het volgende:
In strijd met allerlei internationale verdragen die zeggen dat gewonde personen niet gedood mogen worden.
Wat moeten ze dan doen? Oepsie we hebben iemand zwaargewond gemaakt ipv doodgemaakt. Laten we hem nu rustig healthcare aanbieden, dat verdient ie.quote:Als één van de mannen niet gedood blijkt de zijn, maar zwaargewond op de weg ligt, wordt besloten de man alsnog te doden: "Hij is gewond," zegt een militair. "Schiet hem neer," beveelt een andere. "Ga door en schiet hem neer."
He ja, laten we verdachte mensen neerschieten, terwijl ze gewond over de grond kruipen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:18 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het is vreemder hoe goedgelovig mensen zoals jij zijn![]()
Tsja, je zou toch denken dat Amerika zich wel aan internationale regels houdt in tegenstelling tot guerilla's en terroristen. Of vind jij dat ze mogen schieten op alles wat daar vrij rond loopt?quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:21 schreef sizzler het volgende:
[..]
Andersom ook maar waarom is dit een misdraging? (heb 2vandaag gemist)
Rare zin. Dus omdat terroristen het niet doen, moet Amerika dan wel doen. Wat een hypocriet gelul.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:23 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Tsja, je zou toch denken dat Amerika zich wel aan internationale regels houdt in tegenstelling tot guerilla's en terroristen. Of vind jij dat ze mogen schieten op alles wat daar vrij rond loopt?
Het is beide een misdraging.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:21 schreef sizzler het volgende:
[..]
Andersom ook maar waarom is dit een misdraging? (heb 2vandaag gemist)
Nou laten we de Kozzmic's tactiek eens invoeren. Alle soldaten dacht zoals mensenknuffelaar Kozzmic. Dan waren al die soldaten nu dood.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:23 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Tsja, je zou toch denken dat Amerika zich wel aan internationale regels houdt in tegenstelling tot guerilla's en terroristen. Of vind jij dat ze mogen schieten op alles wat daar vrij rond loopt?
Ja lekker, de fouten van anderen gebruiken om eigen fouten goed te praten.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Rare zin. Dus omdat terroristen het niet doen, moet Amerika dan wel doen. Wat een hypocriet gelul.
Dus omdat terroristen het niet doen, mag Amerika ook alles aan zijn laars lappen?? Nogal hypocriet dan om een ander land binnen te gaan vallen omdat je vindt dat dat land een schurkenstaat is. Trouwens, de personen die werden afgeknald bedreigden de soldaten niet, en op het andere filmpje werd een weerloze gewonde afgeknald. Wat geeft je dan het morele recht om in te grijpen in een dergelijk land? Je bent zelf toch geen haar beter? Wie is er nu hypocriet?quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Rare zin. Dus omdat terroristen het niet doen, moet Amerika dan wel doen. Wat een hypocriet gelul.
Nee, dat konden ze niet, maar voor hetzelfde geld wel, het is geen spelletje.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:21 schreef Kozzmic het volgende:
Dat er iets weggegooid werd is niet te zien in het Internetfilmpje, maar wel in de versie die ze op TV lieten zien. De doodgeschoten mannen vielen niet aan, en probeerden (/konden) zich niet verdedigen.
Er zijn genoeg burgers die Dutroux willen vermoorden. En terecht.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja lekker, de fouten van anderen gebruiken om eigen fouten goed te praten.
He, als Dutraux zich niet aan de wet hout, waarom zouden wij dat dan doen?
Bah, wat een grote nonsens.
Waarom zie je het zwart-wit? Betekend het niet klakkeloos neerschieten van verdachten dat je ze moet knuffelen?quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Nou laten we de Kozzmic's tactiek eens invoeren. Alle soldaten dacht zoals mensenknuffelaar Kozzmic. Dan waren al die soldaten nu dood.
De methode-Berends: We schieten gewoon alle Irakezen dood, probleem meteen opgelost.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Nou laten we de Kozzmic's tactiek eens invoeren. Alle soldaten dacht zoals mensenknuffelaar Kozzmic. Dan waren al die soldaten nu dood.
Wat ik dus zei: ik heb 2vandaag gemist.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:23 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Het kan zijn dat jij een bedreiging bent. Post je adres ff. Dan kom ik je "onschadelijk" maken.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, dat konden ze niet, maar voor hetzelfde geld wel, het is geen spelletje.
Ik woon niet in oorlogsgebied. Bovendien loop ik 's nachts geen rare dingen te doen op een weilandje.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het kan zijn dat jij een bedreiging bent. Post je adres ff. Dan kom ik je "onschadelijk" maken.
Tsja, iemand die door rood rijdt kan ook een wapen bij zich hebben, maar dat geeft de verkeerspolitie nog niet het recht met scherp te schieten op een dergelijk persoon.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, dat konden ze niet, maar voor hetzelfde geld wel, het is geen spelletje.
Je hebt 2 partijen. Amerika en terroristen. Er is geen derde partij die belang heeft bij het naleven van die internationale verdragen. Daarom mogen ze beide alles doen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:28 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Dus omdat terroristen het niet doen, mag Amerika ook alles aan zijn laars lappen?? Nogal hypocriet dan om een ander land binnen te gaan vallen omdat je vindt dat dat land een schurkenstaat is. Trouwens, de personen die werden afgeknald bedreigden de soldaten niet, en op het andere filmpje werd een weerloze gewonde afgeknald. Wat geeft je dan het morele recht om in te grijpen in een dergelijk land? Je bent zelf toch geen haar beter? Wie is er nu hypocriet?
Goed idee voor een nieuwe topic.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:33 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Tsja, iemand die door rood rijdt kan ook een wapen bij zich hebben, maar dat geeft de verkeerspolitie nog niet het recht met scherp te schieten op een dergelijk persoon.
Dat is idd niet bekend. En ik denk dat de eerste 5 punten ook niet bekend is bij de soldaten.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:31 schreef sizzler het volgende:
Ik weet dus niet
1) Wie die mannen waren,
2) Wat ze daar deden,
3) Wat ze daarvoor hebben gedaan,
4) wat ze van plan waren te doen,
5) Wat er in de vrachtauto's zat,
6) Waarom het bevel gegeven is.
Ik zie alleen een wazig filmpja waarop mensen worden neergeknald.
Ik ken de achtergrond niet, maar ga nu niet van één filmpje gelijk oordelen. Dat is oorlog. Van die mariniers snap ik het wel. Die zaten in een vuurgevecht. De adrenaline spuit dan door je lijf, het is jij of zij.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:33 schreef Kozzmic het volgende:
Tsja, iemand die door rood rijdt kan ook een wapen bij zich hebben, maar dat geeft de verkeerspolitie nog niet het recht met scherp te schieten op een dergelijk persoon.
Oorlog is zwart-wit.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Waarom zie je het zwart-wit? Betekend het niet klakkeloos neerschieten van verdachten dat je ze moet knuffelen?
Je moet proportioneel geweld gebruiken.
Nee, en laten we ook gaan juichen, en voor de camera de kick beschrijven van een lynchpartij (het andere filmpje). "Ja de man is wel dood, maar ik vond het een grote kick".
En Hussein mocht tienduizenden mensen martelen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:33 schreef pberends het volgende:
Daarom mogen ze beide alles doen.
Inderdaad, ze weten zelf ook dat ze enorm risico lopen als ze het toch doen. Dan vragen ze er soortement om.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik woon niet in oorlogsgebied. Bovendien loop ik 's nachts geen rare dingen te doen op een weilandje.
Van jou wel ja. Je wilde graag dat de VS niet ging aanvallen zodat het door kon gaan. Goedzo Sidekick. Tijd voor een zelfreflectiekuur.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:36 schreef Sidekick het volgende:
[..]
En Hussein mocht tienduizenden mensen martelen.
Aangezien de VS niet heel Irak hebben platgebombardeerd, is Bush het met je oneens.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Oorlog is zwart-wit.
Nee, volgens jouw logica.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Van jou wel ja.
Doe dat. Ik ga slapen.quote:Tijd voor een zelfreflectiekuur.
Dan een andere vraag;quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:23 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Je bent Bush-fan.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:37 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Aangezien de VS niet heel Irak hebben platgebombardeerd, is Bush het met je oneens.
Dat vind jij ja, dat is jouw logica. Ga ik voortaan ook elke keer als argument aandragen als jij weer een mening hebt.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, volgens jouw logica.
[..]
Doe dat. Ik ga slapen.
Dan hebben ze in ieder geval geen last meer van mensenrechtenschendingenquote:Op woensdag 10 maart 2004 21:31 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De methode-Berends: We schieten gewoon alle Irakezen dood, probleem meteen opgelost.
Inderdaad. Natuurlijk mogen Amerikaanse militairen schieten op alles wat beweegtquote:Op woensdag 10 maart 2004 21:40 schreef DrWolffenstein het volgende:
Jouw laatste opmerking is echt naief en totaal wereldvreemd.
In een ander filmpje dat over apache ging begreep ik dat de 30mm kogels niet op mensen mogen worden gebruikt. Daar gingen ze toch de fout in.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Inderdaad. Natuurlijk mogen Amerikaanse militairen schieten op alles wat beweegt.
quote:Iraq video clip killings trigger TV investigation
Posted: 26 February 2004 By: Jemima Kiss
Email: jemima@journalism.co.uk
German broadcaster NDR will air a TV documentary this Thursday that investigates two video clips of US military action in Iraq that have been widely circulated on the web.
Both clips show US soldiers shooting apparently unarmed and injured Iraqis. According to military and legal experts interviewed by the Panorama programme, they show US troops breaking international law by shooting unarmed people.
As reported by this site on 14 January, a video of footage from a US Apache helicopter had been widely circulated on the web following its broadcast on ABC News. Aerial footage shows Iraqis apparently abandoning something - which soldiers assumed to be a weapon - and running for cover.
Soldiers receive instructions to 'shoot it' and kill all three men, including one wounded person already lying on the ground.
A second incident was recorded in April 2003 by a CNN crew and broadcast in October that year. Soldiers are seen shooting unarmed and seriously injured Iraqis during a search of an industrial area. Immediately after the shooting, one soldier describes the situation as 'awesome' and says he 'wants to do it all over again'.
During the Panorama documentary, US Viet Nam veteran General Robert G Gard, describes both events as 'inexcusable murders'. Professor Stefan Oeter, an expert in international law, confirms that the shooting of a wounded person is a war crime.
Panorama producer Volker Steinhoff began investigating the two stories after an email tip from a colleague.
"Without the internet, I might not have done the story since watching the video is the central argument for the story."
Mr Steinhoff told dotJournalism he was surprised that neither story had been pursued by the mainstream media.
"It's my impression that CNN and ABC deliberately hid the story - ABC never mentioned the crucial point. The US mainstream media have been extremely unco-operative.
"This issue of shooting wounded people - a possible war crime - hasn't had enough public attention either in Germany or the US."
The programme will be broadcast on German channel ARD at 20.15, central European time, on 26 February.
The full transcript of the Panorama documentary will be available online from noon on 27 February and the two video files will be on the ARD site for Friday only, subject to final permission from CNN.
The US Ministry of Defence has refused to comment on the Panorama investigation.
Related stories:
http://www.journalism.co.uk/news/story795.shtml
Panorama documentary:
http://www.ndrtv.de/panorama/archiv/2004/0226/soldaten.html
Translation tool:
http://babel.altavista.com
CNN video downloads:
http://homepage.mac.com/webmasterkai/kaicurry/gwbush/iraqiwar.wmv
http://www.informationclearinghouse.info/article5365.htm
ABC Apache video downloads:
http://cop-players.com/cop-media/apache.mpeg
http://more.abcnews.go.co(...)he_video_040109.html
See also:
http://www.panorama.de
http://www.ard.de
bron: http://www.journalism.co.uk/news/story823.shtml
quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dit is het filmpje met muziekje en uitleg over shooting met apache. Hard, maar ook verhelderend.
Rare tekst
"It's quite pornographic actually."![]()
In Utrecht, bij de paardenneuker.quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:38 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
dit is toch niet serieus te nemen. Dit had overal kunnen zijn.
Jawel, de 3e partij is de westerse beschaving en democratie die de amerikanen komen brengen. Dat hoor ik mensen als jou althans constant roepen. Nou weet ik niet of het schenden van internationale door de VS gerectificeerde verdragen of het doodschieten van gewonden daartoe behoort.. Ik weet ook niet of het aanvallen van een land dat dergelijke regels schendt en jezelf in dta land er ook schuldig aan maken eronder valt.. Wat denk jij ?quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Er is geen derde partij die belang heeft bij het naleven van die internationale verdragen.
Het is het lichtste wapen dat op een Apache zit.quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
In een ander filmpje dat over apache ging begreep ik dat de 30mm kogels niet op mensen mogen worden gebruikt. Daar gingen ze toch de fout in.
[vluchtpolitiek]quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Jawel, de 3e partij is de westerse beschaving en democratie die de amerikanen komen brengen. Dat hoor ik mensen als jou althans constant roepen. Nou weet ik niet of het schenden van internationale door de VS gerectificeerde verdragen of het doodschieten van gewonden daartoe behoort.. Ik weet ook niet of het aanvallen van een land dat dergelijke regels schendt en jezelf in dta land er ook schuldig aan maken eronder valt.. Wat denk jij ?
Volgens mij is het gewoon een foto van een tegelquote:Op woensdag 10 maart 2004 21:13 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Best interessant verhaal hoort bij dit plaatje:
De mensen achter de Hubble wilden weten hoever de Hubble kon gaan. Toen richten ze de telescoop op een (zogenaamd) zwart gedeelte van de hemel. En daar bleek dit beeld uit te komen. Toch wel iets meer dan ze hadden verwacht.
Al hun tegenstanders nog veel meerquote:Op woensdag 10 maart 2004 22:58 schreef du_ke het volgende:
Overigens hebben de Amerikanen ruime ervariningen in het schenden van het oorlogsrecht.
Dat klopt deels, maar die propageren geen wereldleider en bijzonder beschaafd land te zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Al hun tegenstanders nog veel meer
De snelheid dat het nieuws ons hier bereikt is evensnel als op de frontpage. En dat is geen compliment.quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:10 schreef Ype het volgende:
He, die filmpjes zijn al vet oud en die komen nu pas hierlangs?
Hoewel de FP wel weer snel is als het om allochtonen berichten gaatquote:Op woensdag 10 maart 2004 23:12 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
De snelheid dat het nieuws ons hier bereikt is evensnel als op de frontpage. En dat is geen compliment.
Hehe.quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:12 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
De snelheid dat het nieuws ons hier bereikt is evensnel als op de frontpage. En dat is geen compliment.
Weet jij een bron van die filmpjesquote:Op woensdag 10 maart 2004 23:16 schreef Ype het volgende:
[..]
Hehe.
*liberale afscheidsgroet*quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:21 schreef du_ke het volgende:
Doei maar weer.
quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:22 schreef du_ke het volgende:
*Groet groensociaal terug*.
Wat bedoelen ze precies met topstudies? Masters?quote:PvdA akkoord met verhoging collegegeld topstudies
De PvdA vindt nu ook dat universiteiten een hoger collegeld mogen vragen aan studenten die een topstudie volgen. Door deze ommezwaai van de sociaal-democraten is er in de Tweede Kamer een meerderheid voor het voorstel van staatssecretaris Nijs (Onderwijs) ontstaan. In het voorstel stelt de staatssecretaris een spreiding van het collegeld voor.
Voorheen waren de PvdA en CDA tegen het duurder maken van topstudies. De PvdA is nu echter van mening dat de student moet bijdragen aan de kosten van zijn studie. Later zal hij het weer dik terug verdienen want academici komen nu eenmaal in goedbetaalde banen terecht.
Topmasters. Dus opleidingen voor erg getalenteerde studenten, van een hogere kwaliteit en moeilijkheidsgraad, met dus ook hogere kosten.quote:Op donderdag 11 maart 2004 08:23 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze precies met topstudies? Masters?
quote:Fraude? Nee hoor, gewoon creativiteit
In Tirol 'verdwijnen' veel ski's in hoogste prijsklasse
AMSTERDAM - Drie appels op de weegschaal, druk op de knop voor het bonnetje, dat op de zak plakken, appels erin en daarna nog drie golden delicious toevoegen: de appelprijs maakt een plotselinge duikvlucht van 50 procent. Fraude tussen pruim en peterselie. De Tweede Kamer debatteerde woensdag over grote fraude, maar hoe zit het met kleine oplichterij? Zijn wij niet allen kleine scharrelaars?
Bij Albert Heijn worden steeds meer winkels voorzien van weegsystemen bij de kassa, zodat het zelf afwegen van groente en fruit tot het verleden behoort. Dat voorkomt gerommel, al is volgens een woordvoerster van AH de verandering niet in de eerste plaats ingegeven door massale weegfraude. 'Die valt wel mee. Laat ik het zo zeggen: op het gebied van fraude hebben we in dit bedrijf wel grotere problemen gehad.'
Hoe houdt de kleine man het leven betaalbaar en voorkomt hij een dief te worden van zijn eigen portemonnee? Hij meldt zich met zijn twee kinderen van 12 en 13 jaar bij de kassa van Burgers Zoo te Arnhem en verklaart dat beide pupillen de 10-jarige leeftijd nog nét niet hebben bereikt: mooi vier euro bespaard.
Directeur Anton van Hooff: 'Wanneer het landelijk percentage Nederlanders in de leeftijdsgroep 4 tot 9 jaar zich verhoudt tot dat bij onze kassa's, dan zou dit een héél raar land zijn.'
Fraude? Zwaar woord, fraude. Creativiteit met de geboortedatum, keuzevrijheid in het bonusvoordeel, zo kun je het natuurlijk ook noemen. Wie noemt zichzelf een kleine fraudeur? Je bent gek als je het niet doet, want iedereen doet het, luidt het gangbare credo.
Ahold, dįt is fraude. De toiletten bij uitkeringsinstantie UWV ook, in de bouw is het één grote fraude en zelfs in het onderwijs deugt het niet: Nederland fraudeland. Een schande, is het. Maar de zwarte klusser, Poolse schilder of thuiskapster, het doosje paperclips en het pak printpapier van de werkgever, zwartrijden op de tram, bellen naar je Australische vriendin met de telefoon van je baas, je splinternieuwe flat screen die gezien zijn prijs duidelijk 'van de vrachtwagen is gevallen': wie is zonder zonde? Wie werpt de eerste steen?
In 2002 werd in Nederland voor 600 miljoen euro gefraudeerd met verzekeringen - vooral de reisverzekering was een populaire melkkoe. De politie in het 'Nederlandse' skigebied Tirol klaagde recentelijk dat van alle aangiftes van gestolen ski's 80 procent vals was en dat opmerkelijk veel ski's in de hoogste prijsklasse verdwenen.
In het najaar van 2003 bleek dat één op de acht studenten in het hoger onderwijs fraudeert met adresgegevens om niet als thuiswonende bekend te worden (opbrengst 140 euro per maand).
Canal+ heeft last van kijkers met illegale decoders, bij pretparken met gezinskaarten melden zich opmerkelijk veel zeer kinderrijke gezinnen en muzikanten raken zonder platencontract door het downloaden van muziek van internet - formeel niet verboden, maar feitelijk gewoon diefstal.
En wie heeft er géén neef die, hoewel nķet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, wel beschikt over het gemak van een kaart van de groothandel?
'Ik vrees dat in elk mens enige mate van liegen en bedriegen zit', zegt Anton van Hooff - kenner van dier én mens.
http://www.volkskrant.nl/denhaag/1078984823269.html
Leuk stukquote:Op donderdag 11 maart 2004 10:09 schreef Kozzmic het volgende:
Hoi.
[..]
Uit de 'linkse' Volkskrant nog wel...quote:Op donderdag 11 maart 2004 10:17 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Leuk stuk
Idd, Jan M. moet niet zo zeiken. Overal komt fraude voor. Dat betekent wel dat we het goed moeten aanpakken, maar om het dan weer af te schuiven op de managers, etc. die er mee weg zouden komen slaat natuurlijk nergens op.quote:Op donderdag 11 maart 2004 10:22 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Uit de 'linkse' Volkskrant nog wel...
Maar een fraudecultuur zit niet ingebakken in managers of ambtenaren, of specifiek in de Nederlander. Een fraudecultuur zit ingebakken in de mens. 'Nederland Fraudeland' vind ik dan ook een onzinslogan, alsof het hier nu zoveel meer zou voorkomen dan in andere landen....
Werken zeker, dat is wel erg rechts van jequote:Ik ga er trouwens weer vandoor...
*Liberale welkomstgroetquote:Op donderdag 11 maart 2004 10:25 schreef du_ke het volgende:
Tijd om de groetzone er weer in te gooien.
Groetzonequote:Op donderdag 11 maart 2004 10:25 schreef du_ke het volgende:
Tijd om de groetzone er weer in te gooien.
Liberale teruggroetquote:Op donderdag 11 maart 2004 10:38 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
*Liberale welkomstgroet
op een internetforum is dit nog wel te doen, maar in het echt vind ik het NOT DONE
Dualismequote:Op donderdag 11 maart 2004 11:04 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
[..]
Liberale teruggroet
voor een liberaal heb jij overigens wel een hele foute sig![]()
Hoe rijm jij "geen discussie" met dualismequote:Op donderdag 11 maart 2004 11:12 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dualisme![]()
Dat is pas humor!quote:Op donderdag 11 maart 2004 10:09 schreef Kozzmic het volgende:
Hoi.
[...]
Bij Albert Heijn worden steeds meer winkels voorzien van weegsystemen bij de kassa, zodat het zelf afwegen van groente en fruit tot het verleden behoort. Dat voorkomt gerommel, al is volgens een woordvoerster van AH de verandering niet in de eerste plaats ingegeven door massale weegfraude. 'Die valt wel mee. Laat ik het zo zeggen: op het gebied van fraude hebben we in dit bedrijf wel grotere problemen gehad.'
[...]
Waarom staat er eigenlijk 'Daddy' in je ondertitel Sizzler? Wordt je vader?quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:44 schreef sizzler het volgende:
-snip-
Goede vraag. Ik was wat dingen aan het uitproberen maar zoek nog iets leuks eik.quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:48 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Waarom staat er eigenlijk 'Daddy' in je ondertitel Sizzler? Wordt je vader?
Guess again....quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:20 schreef UnderWorld_ het volgende:
hoi Sidekick
Jij was het Sizzler?quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:33 schreef sizzler het volgende:
[..]
Guess again....
quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:38 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Jij was het Sizzler?
Echt erg.quote:Bijna tweehonderd doden door zware explosies in Madrid
MADRID - Door in totaal vier bomaanslagen op drie treinen bij drie stations in de Spaanse hoofdstad Madrid zijn donderdagochtend tijdens de ochtendspits zeker 173 mensen om het leven gekomen. Zeker vierhonderd mensen raakten gewond. Dat heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken gemeld. De regering heeft de Baskische separatistische terreurbeweging ETA ervan beschuldigd achter de aanslagen te zitten.
Het aantal gewonden was rond het middaguur opgelopen tot 592.
De ETA is al een tijdje bekend in Europa, hoor.quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:51 schreef sizzler het volgende:
In een discussie over de toetreding van Turkije werden aanslagen in Istanboel aangehaald. Maar ik denk dat dat argument niet meer opgaat:
[..]
Echt erg.
Aangezien ik in een depressie was toen ik ondertitel bedacht had ik geen zin in een discussie over het socialisme. Dat is niet echt liberaal, maar toch.quote:Op donderdag 11 maart 2004 11:45 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
[..]
Hoe rijm jij "geen discussie" met dualisme
Hoi.quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:20 schreef UnderWorld_ het volgende:
hoi Sidekick
Wowquote:Op donderdag 11 maart 2004 15:25 schreef pberends het volgende:
Gaat lekker in Spanje.
Een typische pberends vergelijking, maar ik maak 'm toch:
295 (inwoners VS) : 40 (inwoners Spanje) = 7.375.
173 (doden aanslagen Spanje) x 7.375 = 1276 doden naar vergelijking.
1276 (doden aanslagen Spanje naar vergelijking) : 2800 (doden 11 september) = 0.46x de kracht van 11 september voor Spanje.
Ik kon moeilijk opmaken hoe erg deze aanslagen nou werkelijk waren. Elke dode is teveel (typisch linksquote:Op donderdag 11 maart 2004 15:28 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wow
Onzin.quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:25 schreef pberends het volgende:
Gaat lekker in Spanje.
1276 (doden aanslagen Spanje naar vergelijking) : 2800 (doden 11 september) = 0.46x de kracht van 11 september voor Spanje.
Dan is een moord in Liechtenstein zeker 1000x de kracht van 11 september?quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:25 schreef pberends het volgende:
Gaat lekker in Spanje.
Zou kunnen. Hoeft niet. Is een persoonlijk mening.quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:33 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Onzin.
LOLquote:Op donderdag 11 maart 2004 15:36 schreef Duritz het volgende:
[..]
Dan is een moord in Liechtenstein zeker 1000x de kracht van 11 september?![]()
Mijnenvegen via MSN?quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:32 schreef RichardQuest het volgende:
Iemand zin om met mij te mijnenvegen? SMN: RichardQuest@CapeCod.com
Jaquote:Op donderdag 11 maart 2004 15:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Mijnenvegen via MSN?
Kom jij nog naar de POL-meet?quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:55 schreef RichardQuest het volgende:
Ik maak SideKick in
dan heb ik iets heel belangrijks te doenquote:Op donderdag 11 maart 2004 15:57 schreef sizzler het volgende:
[..]
Kom jij nog naar de POL-meet?
[5-4-2004] De Tweede POL-Meeting
Het tweede potje ging wat beter.quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:55 schreef RichardQuest het volgende:
Ik maak SideKick in
quote:De Geus versoepelt sollicitatieplicht
DEN HAAG - Minister De Geus (Sociale Zaken) versoepelt de sollicitatieplicht voor WW'ers van 57,5 jaar en ouder. Werklozen die vrijwilligerswerk doen of zorgen voor een zieke (mantelzorg) krijgen een vrijstelling.
De bewindsman begint met een proef. Als die slaagt, komt er definitief een vrijstelling voor bepaalde groepen. De Geus kwam donderdag met de toezegging op aandringen van CDA en PvdA, die steun kregen van D66, GroenLinks en de SP.
De Geus noemde het voorstel ,,sympathiek, maar een hele klus om te realiseren''. Zo zou het erg moeilijk zijn om de begrippen vrijwilligerswerk en mantelzorg te definiėren. De CDA-bewindsman wil al op 1 april met een proef beginnen, die tot 1 oktober duurt.
De sollicitatieplicht voor WW'ers van 57,5 jaar en ouder is opgenomen in het regeerakkoord. Het kabinet is van mening dat mensen langer moeten doorwerken om de sociale voorzieningen betaalbaar te houden. CDA en de linkse oppositie vinden dat oudere werklozen niet onnodig het leven zuur moet worden gemaakt, vooral ook omdat er door de kwakkelende economie toch niet voldoende banen zijn.
ANP
Bron: LC
LOLquote:Op donderdag 11 maart 2004 15:50 schreef Duritz het volgende:
Kijken of op Kafka's Baskenland Informatie Centrum ( http://www.baskinfo.org/ ) nog wat info komt over de aanslagen.
quote:Indonesische minister biedt ontslag aan
JAKARTA - De Indonesische minister voor Veiligheidszaken Susilo Bambang Yudhoyono heeft na een ruzie met president Megawati Sukarnoputri zijn ontslag aangeboden. Dat heeft Yudhoyono donderdag gezegd.
Volgens de Indonesische media weerde Megawati de minister de afgelopen weken al van kabinetsvergaderingen en overlegde ze niet meer met hem over veiligheidszaken. Aanleiding van de ruzie zou Yudhoyono's kandidatuur voor het presidentschap zijn. De Indonesiėrs kiezen 5 juli voor het eerst direct een president en een vice-president.
Volgens Yudhoyono heeft Megawati geweigerd hun meningsverschil uit te praten. Hij wilde van de president weten welke bevoegdheden hij nog had. ,,Als een coördinerende minister die geen autoriteit en middelen heeft, is het moeilijk voor me mijn werk te doen.''
Yudhoyono is niet de enige minister met presidentiėle ambities, maar hij wordt wel gezien als een kanshebber. Na Megawati en parlementsvoorzitter Amien Rais staat hij derde in de opiniepeilingen.
ANP
Bron: LC
Molukkers?quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:19 schreef pberends het volgende:
Als er terroristische aanslagen op de NS komen hier weten we wel hoe het komt.
Nee, vertragingen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Molukkers?
Niet deze: http://www.trouw.nl/nieuw(...)n/1078984823329.html ?quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:24 schreef Sidekick het volgende:
Ik las vandaag ook iets in de AD over het te felle debat. Wilders, Eerdmans en wat moslims kwamen aan het woord. Wilders had wel een goed weerwoord, alleen Eerdmans was compleet de weg kwijt. Hij wil graag zien dat liberale moslims de Islam achterlijk verklaren.
[..]
quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, vertragingen.
Morgen:quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Pas zou er toch ook op de rails van de thalys explosieven liggen ofzo?
In Spanje had het erger kunnen zijn, een trein kwam later binnen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Morgen:
Aanslag treinen NS mislukt. Reden: vertragingen.
Daar vind ik het niet in terug. Censuur van deze linkse media?quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:26 schreef sizzler het volgende:
[..]
Niet deze: http://www.trouw.nl/nieuw(...)n/1078984823329.html ?
Idd, je bent zo "cool" dat je je schuldig maakt aan vrijwillige apartheid. En waarom praat je nooit via MSN of ben je daar ook te koud voor?quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
dan heb ik iets heel belangrijks te doen
En ik ben te cool voor meetings
Hehe, er moeten meer islamitische Finkelsteins komen!quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:24 schreef Sidekick het volgende:
alleen Eerdmans was compleet de weg kwijt. Hij wil graag zien dat liberale moslims de Islam achterlijk verklaren.
Trouw is niet links dudequote:Op donderdag 11 maart 2004 16:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Daar vind ik het niet in terug. Censuur van deze linkse media?
LOL @ Wolffensteinquote:Op donderdag 11 maart 2004 17:24 schreef pberends het volgende:
LOL @ http://forum.johnkerry.com/index.php?showtopic=11298
Benieuwd hoe die Amerikanen daarop gaan reageren.
quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:50 schreef Duritz het volgende:
Kijken of op Kafka's Baskenland Informatie Centrum ( http://www.baskinfo.org/ ) nog wat info komt over de aanslagen.
quote:ETA bestaat. Dat is een realiteit waar veroordelingen weinig verandering in hebben kunnen brengen. Er zijn mensen die dit een goede zaak vinden en er zijn mensen die dit een slechte zaak vinden. Wijzelf, van het BIC, kunnen het er onderling maar niet over eens worden. Wat evenwel duidelijk is, is dat het er niet zoveel toe doet wat wij van ETA vinden. Wij richten onze aandacht op het politieke conflict en de onderdrukking van Baskenland. ETA is daar een gevolg van, geen oorzaak. Het veroordelen en vervolgen van ETA is niet meer dan symptoombestrijding.
Ontkenningspolitiek?quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:29 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
[..]
Trouw is niet links dude
Hoiquote:Hoi btw
En die site is dus gemaakt door de mensen uit de Anti Fascistische bewegingen, waaronder Jeroen Haenenbergh. Ze veroordelen het totaal fictieve fascisme en anti-semitisme onder kennelijk totaal pacifistische hoegenaamde neo-nazi's, maar de echte bedreiging van onder andere gewelddadige anti-semitistische en anti-westerse mensen en seperatistische terreurclubjes veroordelen ze niet, zeker niet als er een extreem-links terreurclubje als de ETA achter zit.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:33 schreef freako het volgende:
[..]
.
Trouw is best links hoor. Alleen hebben ze soms pittige stukjes over de islam, maar dat is vrij normaal voor een christelijk blad. Als je al niet gelooft dat je eigen clubbie het beste is, dan zou ik er maar niet in geloven, dat geloof.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ontkenningspolitiek?
Alle media zijn links.
[..]
Hoi
He ja, dat vergeet ik steedsquote:Op donderdag 11 maart 2004 17:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ontkenningspolitiek?
Alle media zijn links.
[..]
Hoi
We hebben twee verdomd goede weekbladen die verplicht door 'echte rechtse mensen' gelezen moeten worden!quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:48 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
[..]
Maar als alle media linx zijn, hoe moet Rechtste_Mensen dan aan zijn nieuws komen.
Ah! Ik weet het al: Rechtse Mensen weten alles al, dus die hebben heel geen media nodig![]()
Waar baseer je dat op dan?quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:45 schreef Duritz het volgende:
[..]
Trouw is best links hoor.
De Volkskrant? Die kijk ik af en toe in op mijn werk, maar ik vind dat zo'n zure krant. Niets is goed en alles deugt niet. Stelletje azijnpissers Bovendien is veel van de berichtgeving erg pro-PvdA imho.quote:Alleen hebben ze soms pittige stukjes over de islam, maar dat is vrij normaal voor een christelijk blad. Als je al niet gelooft dat je eigen clubbie het beste is, dan zou ik er maar niet in geloven, dat geloof.
Maar over het algemeen kun je tegenwoordig steeds beter bij de Volkskrant zijn, wel even de columns overslaan natuurlijk. Zo'n migraine heb je niets aan.
Net als Dora hierquote:Op donderdag 11 maart 2004 17:45 schreef Duritz het volgende:
[..]
Trouw is best links hoor. Alleen hebben ze soms pittige stukjes over de islam, maar dat is vrij normaal voor een christelijk blad. Als je al niet gelooft dat je eigen clubbie het beste is, dan zou ik er maar niet in geloven, dat geloof.
Gokje: Elsevier en Quote?quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:49 schreef Duritz het volgende:
[..]
We hebben twee verdomd goede weekbladen die verplicht door 'echte rechtse mensen' gelezen moeten worden!
Ervaringen. En op de tweewekelijkse "biweekly media and leftism chart" dat ik in de brievenbus krijg natuurlijk.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:51 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op dan?
Het is nog verre van ideaal, maar soms staan er goede stukken in hoor. De opiniepagina en columns moet je altijd overslaan.quote:De Volkskrant? Die kijk ik af en toe in op mijn werk, maar ik vind dat zo'n zure krant. Niets is goed en alles deugt niet. Stelletje azijnpissers Bovendien is veel van de berichtgeving erg pro-PvdA imho.
Nee HP/De Tijd en Elsevier. Quote zuigt. Twee opinie-bladen met net wat andere insteek, maar wel steengoed. En kennelijk vindt het publiek dat ook, want ze scoren erg goed.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:53 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
[..]
Gokje: Elsevier en Quote?
Vind ik eerlijk gezegd beide nogal leeghoofderig. Bovendien staat het woordje 'verplicht' niet in mijn liberale woordenboek
Beursplein 5 zal je niet bedoelen, die is ter ziele![]()
Beetje vaag. Kun je wat peciezer zijn? Je eerdere analyse dat een christelijke krant logischerwijze anti-moslim zou zijn, zit er naast. Trouw plaatst deze discussie juist regelmatig in een genuanceerd daglicht en schroomt ook niet om kritisch te zijn over andere godsdiensten. De enige ongenuanceerde is columnist Ephimenco. Dat is nu juist wel weer leuk van Trouw: ruimte geven aan iemand met een afwijkende mening.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:54 schreef Duritz het volgende:
[..]
Ervaringen.
quote:En op de tweewekelijkse "biweekly media and leftism chart" dat ik in de brievenbus krijg natuurlijk.
[..]
Wat moet ik nou met een krant die ik voor de helft moet overslaan?quote:Het is nog verre van ideaal, maar soms staan er goede stukken in hoor. De opiniepagina en columns moet je altijd overslaan.
Ik vind Elsevier nou niet veel beter dan Quote, eerlijk gezegd. HP/De Tijd vind ik meer een soort Nieuwe Revu zonder foto's, hoewel ik dan weer wel respect heb voor (een deel van ) hun onderzoeksjournalistiek en de flexibiliteit van geest die ze de afgelopen jaren getoond hebben.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:55 schreef Duritz het volgende:
[..]
Nee HP/De Tijd en Elsevier. Quote zuigt. Twee opinie-bladen met net wat andere insteek, maar wel steengoed. En kennelijk vindt het publiek dat ook, want ze scoren erg goed.
Whahahahaha, ik maak ook echt iedereen verslaafd.quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:43 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ja![]()
Voeg maar toe
Ik leg het allemaal wel uit
De hoofdredacteur van de Trouw gaf laatst volmondig toe dat Trouw wel eens de meest linkse krant in Nederland kon zijn, volgens mij in de HP/De Tijd zelfsquote:Op donderdag 11 maart 2004 18:05 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
[..]
Beetje vaag. Kun je wat peciezer zijn? Je eerdere analyse dat een christelijke krant logischerwijze anti-moslim zou zijn, zit er naast. Trouw plaatst deze discussie juist regelmatig in een genuanceerd daglicht en schroomt ook niet om kritisch te zijn over andere godsdiensten. De enige ongenuanceerde is columnist Ephimenco. Dat is nu juist wel weer leuk van Trouw: ruimte geven aan iemand met een afwijkende mening.
Als ik bij elke dwaze opmerking een PI zou moeten zetten, dan werd het een grote kliederboel.quote:Ik gok dat dit een grapje is, maar ik mis de bijbehorende PI.
Migraine voorkomen. Je hoeft ook niet alles over te slaan, maar wel de columns van CaMu en Van Dam. Net zoals je bij het NRC de columns van Elsbeth moet passeren, als je nog wilt slapen 's nachts natuurlijk.quote:Wat moet ik nou met een krant die ik voor de helft moet overslaan?
Voorkomen dat je PvdA gaat stemmen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:05 schreef Rechtse_Mensen het volgende:
Wat moet ik nou met een krant die ik voor de helft moet overslaan?
600.000 op het aantal kiesgerechtigden stelt anders geen drol voor: er zijn ruim 100 keer zoveel stemgerechtigden in Duitsland dan die 600.000 Turken. Dat noem ik geen groot kiezerspotentieel. Ik denk eerder dat je de verkiezingen sterk verliest als je je uitspreekt voor die toetreding. Denk niet dat veel autochtone Duitsers voor die toetreding zijn.quote:Schroder is zwaar voorstander van de toetreding van Turkije tot de EU. Dit heeft vooral te maken met de grote populatie van Turken in Duitsland. Er wonen maar liefst 2.5 miljoen Turken in Duitsland, waarvan 600.000 een Duits paspoort heeft. Dat is dus een niet te onderschatten kiezersgroep.
quote:De christen-democraten van Duitsland zijn fel tegenstander van toetreding van Turkije tot de EU
Vergeet niet dat de politieke verhoudingen in Duitsland iets anders liggen dan in NL. Het gehele Duitse spectrum is al vrij links. De Christelijke partij (die zich hier aan de rechterkant van het midden bevind) word in Duitsland daarom als erg rechts beschouwd.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Waarom neemt die christenhond Balkenende dat niet eens over.
Vet gelul de kiezer kijkt daar niet naar. De kiezer in Duitsland kijkt voornamelijk naar de economie, netzoals Paars alleen maar naar de economie keek. En de Duitsers willen een betere economie/werkgelegenheid en als de CSU daarvoor kan zorgen stemmen de Duitse kiezers de volgende keer massaal CSU.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:09 schreef sizzler het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de politieke verhoudingen in Duitsland iets anders liggen dan in NL. Het gehele Duitse spectrum is al vrij links. De Christelijke partij (die zich hier aan de rechterkant van het midden bevind) word in Duitsland daarom als erg rechts beschouwd.
Volgens mij is die b_cornelisse een onsnapte economie uit een TBS-kliniek of iets dergelijks. This bitch is a madman!!quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:01 schreef pberends het volgende:
afschaffen vennootschapsbelasting
LOL:'(
Die gast blijft grappig.
Schöder heeft al een keer zeer nipt gewonnen (onder de zelfde omstandigheden als GWB dus) en zijn kansen zijn alleen maar afgenomen na zijn nederlaag in Hamburg.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Vet gelul de kiezer kijkt daar niet naar. De kiezer in Duitsland kijkt voornamelijk naar de economie, netzoals Paars alleen maar naar de economie keek. En de Duitsers willen een betere economie/werkgelegenheid en als de CSU daarvoor kan zorgen stemmen de Duitse kiezers de volgende keer massaal CSU.
Ik zweer dat rechts zeer aan terrein gaat winnen de komende 20 jaar. Waarom? Omdat op dit moment nog massaal immigranten worden toegelaten. En migranten maken massaal kinderen, relatief gezien. De vreemdelingenhaat zal dus met enorme sprongen toenemen de komende jaren en daardoor komt het CSU met steeds grotere invloed aan de macht.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:09 schreef sizzler het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de politieke verhoudingen in Duitsland iets anders liggen dan in NL. Het gehele Duitse spectrum is al vrij links. De Christelijke partij (die zich hier aan de rechterkant van het midden bevind) word in Duitsland daarom als erg rechts beschouwd.
Niemand die 'm nu nog wilt. Hij had alleen gewonnen omdat hij zogenaamd sociaal was tegenover die overstromingen. Maar die overstromingen waren incidenten, en geen structurele zoals de enorme werkeloosheid. Schroder had weer eens incidenteel de verkiezingen gewonnen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:17 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Schöder heeft al een keer zeer nipt gewonnen (onder de zelfde omstandigheden als GWB dus) en zijn kansen zijn alleen maar afgenomen na zijn nederlaag in Hamburg.
Nee het duitse CBS en media staan onder strenge controle van de Schöder regeringquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:18 schreef pberends het volgende:
Het wachten is op de eerste negatieve statistieken van Duitse allochtonen van het Duitse CBS.
Als Duitsland slim is leren ze van Nederland. Maar ik ben bang dat het dan te laat is net zoals in Nederland. Tijd om daar een divisie op te zettenquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee het duitse CBS en media staan onder strenge controle van de Schöder regering
Nu gaan we ookal terroristische groeperingen op hun blauwe ogen vertrouwenquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:53 schreef Duritz het volgende:
Onbekende moslimgroepering achter aanslag?
LOLquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:59 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nu gaan we ookal terroristische groeperingen op hun blauwe ogen vertrouwen![]()
Ik zeg: "vermoord alle terroristen". Het maakt namelijk niet uit welke terrorist dit op zijn geweten heeft. Je moet ze allemaal aanpakken.
quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:27 schreef pberends het volgende:
De Moslim(Marokkaan)Moraal
Wat een heerlijke man is kastanova toch.
Het zou me niet verbazen. Echt niet.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:53 schreef Duritz het volgende:
Onbekende moslimgroepering achter aanslag?
Partij Aznar zit achter aanslagen? Om de verkiezingen te winnen?quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:07 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen. Echt niet.
Ik betwijfel of je ogen nodig zult hebben op de plek waar ik dat soort mensen naar toe ga sturen als ik later groot benquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:05 schreef pberends het volgende:
[..]
LOL:'(
Vragen CDA over hoofddoekjes cipiersquote:Vragen CDA over hoofddoekjes cipiers
Het CDA is niet echt te spreken over het plan van het ministerie van Justitie om hoofddoekjes te bestellen voor gevangenisbewaarders. Het NRC-Handelsblad meldt vandaag dat het ministerie hoofddoekjes heeft besteld voor vrouwelijk personeel in justitiėle instellingen, dat uit geloofsovertuiging doekjes wil dragen. Nog niet eerder behoorde een hoofddoekje tot het uniform van overheidspersoneel.
Het ontwerp voor de hoofddoekjes is gemaakt door de Eindhovense Cindy van den Bremen. De ontwerpster: ''Het zijn extra veilige doekjes. Als je eraan trekt, schieten ze meteen los. Wat dat betreft vertonen ze overeenkomst met de zogenoemde clipstropdassen van de politie, die zijn voorzien van nepknopen. TNO heeft de hoofddoekjes in orde bevonden.'' Een woordvoerder van het ministerie zegt dat medewerkers die hoofddoekjes willen dragen, binnenkort worden verplicht de speciale doekjes om te doen. Een blauwe voor bewaarsters, een zwarte voor overig personeel.
CDA-Kamerlid Mirjam Sterk heeft vandaag schriftelijke vragen gesteld aan de ministers Donner (Justitie) en Verdonk (Integratie). Ze vraagt zich af of er straks óók hoofddoekjes komen voor politie en marechaussee. Sterk zou daartegen zijn. Handhavers van de wet moeten onpartijdigheid uitstralen, meent ze. Volgens haar behoren openbare gezagsdragers in uniform geen zichtbare religieuze uitingen te dragen.
De hypocrisie vh CDA kent, zoals gewoonlijk, geen grenzen. Wel kankeren op de islam om stemmen te winnen, maar als het op het gristendom aankomt, niets meer. Het zou me verbazen als het CDA ook tegen het dragen van bv kruisen is. Stelletje islamofoben. De VVD is tenminste principieel tegen geloof.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:10 schreef sizzler het volgende:
[..]
Vragen CDA over hoofddoekjes cipiers
Dualisme binnen het CDA? Of is het schijnheiligheid? Ze vallen elke keer door de mand als het gaat om aan de ene kant pro-religie (maar dan wel christelijk) en anti-religie (anti-islam).quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:10 schreef sizzler het volgende:
[..]
Vragen CDA over hoofddoekjes cipiers
Precies.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
De hypocrisie vh CDA kent, zoals gewoonlijk, geen grenzen. Wel kankeren op de islam om stemmen te winnen, maar als het op het gristendom aankomt, niets meer. Het zou me verbazen als het CDA ook tegen het dragen van bv kruisen is. Stelletje islamofoben. De VVD is tenminste principieel tegen geloof.
Moet ik er nog een paar bijzettenquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:16 schreef Silmarwen het volgende:
DR Wolfenstein, leuk onderschrift heb je
Zou mij verbazen, ze komen in ieder geval niet met linkse primeurs oid. en Ephimenco is zelfs bekend om z'n schoppen tegen de buitenlanders.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:14 schreef Duritz het volgende:
[..]
De hoofdredacteur van de Trouw gaf laatst volmondig toe dat Trouw wel eens de meest linkse krant in Nederland kon zijn, volgens mij in de HP/De Tijd zelfsMaar goed, ik zal dat even opzoeken.
Ik heb voor een dag een protest-avatar tegen Nederland in de EU.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Precies.
Het wordt weer hoog tjid voor een statementquote:Op woensdag 10 maart 2004 23:22 schreef du_ke het volgende:
*Groet groensociaal terug*.
quote:De Geus en Joustra eens over vertrek
DEN HAAG (ANP) - Minister De Geus van Sociale Zaken is het eens geworden met voormalig topman Joustra van uitkeringsinstantie UWV. Joustra treedt terug bij het UWV en krijgt binnen een jaar een andere functie aangeboden bij de overheid.
Tot die tijd wordt hij ,,adviseur in het publieke domein''. Dat hebben ingewijden donderdag gemeld. Het ministerie van Sociale Zaken wil geen commentaar geven.
Reformatorisch Dagbladquote:Parlement Israėl wijst burgerlijk huwelijk af
JERUZALEM (EFE) - Het Israėlische
parlement heeft dinsdag twee
wetsvoorstellen die een burgerlijke
huwelijkssluiting mogelijk maakten,
verworpen.
De indieners van de voorstellen, een
lid van de partij Meretz en een lid van
de Arbeidspartij, beoogden zo een
begin te maken met de scheiding
van synagoge en staat in de juridisch
exclusief Joodse staat.
Huwelijken kunnen in Israėl
alleen worden gesloten door
geestelijken die door de overheid als
zodanig zijn erkend. Dat zijn voor de
Joodse Israėli’s uitsluitend
orthodox-Joodse rabbijnen. De staat
erkent wel burgerlijke huwelijken die
in het buitenland zijn
gesloten. Minister Lapid van
Justitie onthield zich met
andere bewindslieden van zijn partij
Shinui (Verandering) van stemming
Dat wekte beroering onder de
voorstanders van de wetswijziging,
omdat de partij in haar
verkiezingscampagne voor de invoering
van de burgerlijke huwelijkssluiting
ijverde. Shinui heeft eerder ook
vergeefs een dergelijk wetsvoorstel
gepresenteerd.
Kijk zo komen we erquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:19 schreef sjun het volgende:
[..]
Het wordt weer hoog tjid voor een statement
[afbeelding]
quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:25 schreef du_ke het volgende:
Lotr is toch van die commerciele sf/fantasy-shit.
"Some people die to deserve life; others live to deserve death. Do not judge about life or death Frodo."quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:23 schreef Silmarwen het volgende:
Gaan we LOTR quoten dan?
What have trees to talk about? The consitency of squirl droppings?
(dat stukje dat pippin gaat zingen is zooooooooooo mooi snif snif. ik ben naar de marathon geweest. Was echt super gaaf!)
Nee, het is een schijnbaar anti-oorlogsboek wat alleen maar oorlog verheerlijkt. Zie de hoeveelheid nobele mensen die heldhaftig sterven in het hart van de strijd tegen de vijand. LOTR is al jaren een zeer populair boek. Tijdens de Vietnamoorlog was het ookal een bestseller. Eigenlijk altijd al geweest. Bovendien zijn de films gecencureerd. Het boek is veel geweldadiger.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:25 schreef du_ke het volgende:
Lotr is toch van die commerciele sf/fantasy-shit.
quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:19 schreef sjun het volgende:
[..]
Het wordt weer hoog tjid voor een statement
[afbeelding]
Dat komt niet uitquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:23 schreef Silmarwen het volgende:
Gaan we LOTR quoten dan?
What have trees to talk about? The consitency of squirl droppings?
Matige paint variatie op de amerikaanse versie van deze zieke shit.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:32 schreef pberends het volgende:
[provocerend bedoeld]
Nieuwe EU25-vlag:
[afbeelding]
[/provocerend bedoeld]
Nee hoor. Tolkien had de nutteloze verspilling van mensenlevens in WO I gezien, en was derhalve tegen oorlog. Echter vond hij wel dat er zaken waren waarvoor het WEL waard was om te vechten, zoals vrijheid. Domme mensen zullen dat laatste niet begrijpen en bij hen zal dit boek oorlog verheerlijken.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, het is een schijnbaar anti-oorlogsboek wat alleen maar oorlog verheerlijkt.
Ik ga niet meer moeite doen. Pixelblokken:quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Matige paint variatie op de amerikaanse versie van deze zieke shit.
Nieuwe EU-vlag ook leuk?quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:35 schreef RichardQuest het volgende:
Leuk icoontje pb
quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:36 schreef du_ke het volgende:
Geeft altijd weer een leuk effect bij een groep fanatieke computeraars/nerdsmensen lotr een beetje afzeiken
Het boek verheerlijk oorlog ook niet; de film. Die gaat niet genoeg op het verhaal in om de argeloze kijker het verhaal te laten begrijpen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:34 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nee hoor. Tolkien had de nutteloze verspilling van mensenlevens in WO I gezien, en was derhalve tegen oorlog. Echter vond hij wel dat er zaken waren waarvoor het WEL waard was om te vechten, zoals vrijheid. Domme mensen zullen dat laatste niet begrijpen en bij hen zal dit boek oorlog verheerlijken.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:38 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het boek verheerlijk oorlog ook niet; de film. Die gaat niet genoeg op het verhaal in om de argeloze kijker het verhaal te laten begrijpen.
Ehm, ik zeg dat domme mensen het boek zullen zien als oorlog-verheerlijkend. Dat zie jij toch anders, dus is er geen reden om dit op te vatten als een persoonlijke aanval.quote:wat je zegt ben je zelf
LOLquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:40 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Ehm, ik zeg dat domme mensen het boek zullen zien als oorlog-verheerlijkend. Dat zie jij toch anders, dus is er geen reden om dit op te vatten als een persoonlijke aanval.
Je wilt een boek quote ook goed:quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:32 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Dat komt niet uithet boek
, maar uit
de film
.
Witch-kingquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:46 schreef Silmarwen het volgende:
Je wilt een boek quote ook goed:
He who breaks a thing to find out what it is, has left the path of wisdom (Gandalf FOTR)
Here at last, dear friends, on the shores of the Sea, comes the end of our fellowship in Middle-earth. Go in peace! I will not say: do not weep;for not all tears are an evil. (Bilbo FOTR)
Hinder me? Thou fool. No living man may hinder me! (Eowyntegen de Witch King ROTK)
Mijn favorietquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:47 schreef Silmarwen het volgende:
Goeie ik ga ROTK vanaaf nog eens een keertje kijken!!!!!
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost.
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by the frost.
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.
Dan komt ie goed over.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:49 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
nee
Wat is er zo goed aan Eowyn? Dat manwijf.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:51 schreef Silmarwen het volgende:
Haha ja foutjeEowyn ROCKS!!! (ik wil ook een Eowyn zijn
Of Galadriel..... Die jurk die ze draagt in deel 1 wordt mijn trouwjurk
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |