quote:Op zondag 27 juni 2004 22:20 schreef Kworb het volgende:
Beter dan origineel:
Mariah Carey - Bringin' On The Heartbreak
Mariah Carey - Without You
Mariah Carey - Against All Odds
Tatu - How Soon Is Now
Within Temptation - Running Up That Hill
Kelly Osbourne - Papa Don't Preach
No Doubt - It's My Life
Ik hoop dat jij heel veel humor hebtquote:Op zondag 27 juni 2004 22:20 schreef Kworb het volgende:
Beter dan origineel:
schokkend lijstje
Je vergeet een lading dance-covers van sixties nummersquote:Op zondag 27 juni 2004 22:20 schreef Kworb het volgende:
...
Ik ben het over één nummer wel met je eens trouwens. Emma Bunton. Prima nummer. Ja, ik weet het... ze is een ex-Spice Girl, maar toch.... lekker nummer.quote:Op maandag 28 juni 2004 00:12 schreef Kworb het volgende:
Wat is er mis met mijn lijst
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar als ik sommige titels zie denk dat je meer voorliefde hebt voor vervlakking dan voor diepgang. Maar goed, die plaatjes worden met bakken tegelijk verkocht dus je zal niet de enige zijn. Maar wat voegt de versie van No Doubt nu werkelijk toe aan het origineel behalve de helium-stem van Gwen Stefani, wat maakt de houhakkersversie van Within Temptation nu beter dan de subtiele opbouw van het origineel en is het toonladder-gekweel van Mariah Carey nu echt beter dan de, misschien wat saaie maar zeker oprechte stem van oom Phil (en geloof me, ik haat Phil Collins).quote:Op maandag 28 juni 2004 00:12 schreef Kworb het volgende:
Wat is er mis met mijn lijst
quote:Op maandag 28 juni 2004 17:18 schreef timbob het volgende:
Alle nummers van Richard Cheese natuurlijk
De stem van Gwen is al genoeg om het lied beter te makenquote:Op maandag 28 juni 2004 08:38 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar als ik sommige titels zie denk dat je meer voorliefde hebt voor vervlakking dan voor diepgang. Maar goed, die plaatjes worden met bakken tegelijk verkocht dus je zal niet de enige zijn. Maar wat voegt de versie van No Doubt nu werkelijk toe aan het origineel behalve de helium-stem van Gwen Stefani, wat maakt de houhakkersversie van Within Temptation nu beter dan de subtiele opbouw van het origineel en is het toonladder-gekweel van Mariah Carey nu echt beter dan de, misschien wat saaie maar zeker oprechte stem van oom Phil (en geloof me, ik haat Phil Collins).
En over How Soon Is Now wil ik geeneens woorden vuil maken...
quote:Op maandag 28 juni 2004 21:09 schreef Kworb het volgende:
[..]
De stem van Gwen is al genoeg om het lied beter te maken
Running Up That Hill van Kate Bush vind ik wel goed, maar erg saai. Dan heb ik liever die van WT. En Mariah en Tatu zijn gewoon geweldig, als die iets coveren is het geheid beter dan het origineel
Ik denk dat wij het niet eens gaan wordenquote:Op maandag 28 juni 2004 21:09 schreef Kworb het volgende:
De stem van Gwen is al genoeg om het lied beter te maken
Running Up That Hill van Kate Bush vind ik wel goed, maar erg saai. Dan heb ik liever die van WT. En Mariah en Tatu zijn gewoon geweldig, als die iets coveren is het geheid beter dan het origineel
Het is niet zo dat ik het origineel afkraak hoor, maar ik hou nu eenmaal meer van moderne muziek. De enige covers waar ik meestal van walg zijn die saaie dance covers van oude liedjes of zo'n punk of rock bandje dat een oud of nieuw popnummer veruineert.
The house of the Rising Sun is niet van the animals. dat nummer is van niemand en iedereen. de meeste mensen denken wel meteen aan the animals met dat nummer, maar in feite was dat ook al een cover..quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:34 schreef keijz het volgende:
House Of The Rising Sun door Muse (van The Animals dus)
Oh my fucking god!!!!quote:Op woensdag 30 juni 2004 00:11 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Covers die ik waarschijnlijk beter vind dan het origineel:
-Scissor sisters~Comfortably numb(sorry Floydheads)
en een heleboel Leonard Cohen-covers, want de man kan nu eenmaal niet zingen...
De newbiedoobiedoo is een smerige KETTER, een HEIDEN, Dood aan de ongelovigen!!quote:Op donderdag 25 november 2004 00:57 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
[..]
Oh my fucking god!!!!![]()
Sorry maar (je zegt al sorry ik weet het), dit kun je niet menen. Tis een waarlijke verkrachting van een geweldig nummer. De sfeer is weg, de emotie die Waters in zn zang legt. De geweldige gitaarsolo.![]()
Toch vind ik die nog best aan te horen. Wat vind jij dan verder van Roxy Music eig?quote:Op donderdag 25 november 2004 12:39 schreef Zanderrr het volgende:
Ik hoorde deze week Donny Hathaway's uitvoering van "Jealous Guy" (John Lennon) op de radio, coole versie is dat. Beter dan die draak die Roxy Music ervan gemaakt heeft, die om volslagen onbegrijpelijke reden op 28 in die lijst hierboven staat.
die vind ik samen met nr 1 de rotte appel van dat lijstje.quote:Op donderdag 25 november 2004 12:39 schreef Zanderrr het volgende:
die draak die Roxy Music ervan gemaakt heeft, die om volslagen onbegrijpelijke reden op 28 in die lijst hierboven staat.
Nummer 1 vind ik wel erg goed.quote:Op donderdag 25 november 2004 15:48 schreef DaveM het volgende:
[..]
die vind ik samen met nr 1 de rotte appel van dat lijstje.
Meestal zijn Brad Mehldau's covers wel goed. Exit Music (Radiohead) en Blackbird (Beatles) krijgen in de Mehldau versie een stuk meer diepgang.quote:Op dinsdag 27 januari 2004 13:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Naar aanleidingen van het topic over slechte covers, bij deze de voorspelbare tegenhanger. Welke covers vind je goed? Vind je ze beter dan het origineel? Waarom? Je kunt het hier allemaal kwijt:
Eens.quote:Op woensdag 24 november 2004 15:19 schreef One_conundrum het volgende:
Ik mis Nirvana - Where did you sleep last night
Cool, even de nightwish versie checkenquote:Op vrijdag 26 november 2004 18:33 schreef Djaser het volgende:
Sonata Arctica - Die with your boots on
Nightwish - Symphony of destruction
Deze twee vind ik toch ook wel erg cool.
quote:Omdat goede covers zo zeldzaam zijn en ik er WEL een paar kan, heb ik dit topic geopend.
Hier dus alleen goede covers, liefst nog betere dan het origineel.
Voor slechte covers is er een ander topic.
1) Hallelujah - Leonard Cohen, gecovered door Jeff Buckley
2) Silent Night - onbekend, gecovered door Sinéad O'Connor
3) The man who sold the world - David Bowie, gecovered door Nirvana (of ja, is dat eigenlijk wel een cover? Ze hebben het alleen unplugged gespeeld)
4) Every breath you take - the Police, gecovered door Puff Daddy onder de titel 'I'll be missing you'.
5) I need love - LL Cool J, gecovered door Flamman & Abraxas (en ja, die vind ik serieus goed )
6) Cruel summer - Bananarama, gecovered door Ace of Base en ook door Jeremy Jackson (Baywatch)
7) Against all odds - Phil Collins, gecovered door Mariah Carey
8) Imagine - John Lennon, gecovered door a perfect circle
9) Riders on the storm - The doors, gecovered door Creed
10) Missing - EBTG, gecovered door No Mercy
11) Knocking on heavens door - Bob Dylan, gecovered door Guns N' Roses
12) Death is not the end - Bob Dylan, gecovered door Nick Cave en PJ Harvey
13) Please come home for christmas - onbekend, gecovered door Jon Bon Jovi
14) Hurt - Nine inch nails, gecovered door Johnny Cash (jaja, echt waar )
Dat heet retroquote:Op zondag 28 november 2004 18:55 schreef danni het volgende:
The La's - There She Goes (origineel, denk ik.. al kan ik bijna zweren dat dit nummer nog ouder is dan 1990)
je hebt trouwens wel een interessante album-cover als avatar.quote:Op maandag 29 november 2004 14:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat heet retroHet is echt het orgineel.
Het past zelfs in dit topicquote:Op maandag 29 november 2004 14:50 schreef danni het volgende:
[..]
je hebt trouwens wel een interessante album-cover als avatar.
kun je me vertellen wat de de titel - artiest is?
Snuff heeft die ook gedaan.quote:Op maandag 29 november 2004 14:47 schreef danni het volgende:
Nouja, evengoed:
Tommy James and the Shondells - I Think Were Alone Now <-> Tiffany - I Think Were Alone Now..
Waarom geen Smells Like Teen Spirit in het eerste rijtje?quote:Op zondag 28 november 2004 19:54 schreef dorian_g het volgende:
Niet beter dan het origineel maar wel super:
Lovesong van The Cure gecoverd door Tori Amos
Enjoy the silence van Depeche mode gecoverd door Tori Amos
Beter dan het origineel:
Rattlesnakes van Lloyd cole & The commotions gecoverd door Tori Amos
Landslide van Fleetwood mac gecoverd door Tori Amos
Ja ja die Tori kan er wat van
Ik wil Johnny Cash - Hurt hierbij nomineren tot grootste verkrachting van een nummer ooit...zijn stem is zo ontzettend slecht geschikt voor dit nummer vergeleken met die van Trent Reznor, maar goed.quote:Op dinsdag 27 januari 2004 15:15 schreef bartrid het volgende:
johnny cash - personal jesus en hurt mogen trouwens ook niet onvermeld blijven.
Dat meen je niet?!?!quote:Op donderdag 9 december 2004 19:28 schreef Delph het volgende:
[..]
Ik wil Johnny Cash - Hurt hierbij nomineren tot grootste verkrachting van een nummer ooit...zijn stem is zo ontzettend slecht geschikt voor dit nummer vergeleken met die van Trent Reznor, maar goed.
Ohja, die Nightwish cover staat op de nieuwe single maar ik had hem alleen live gehoord.quote:Op zondag 28 november 2004 17:43 schreef dunc het volgende:
[..]
Cool, even de nightwish versie checken
LOL!quote:Op donderdag 9 december 2004 16:00 schreef DaveM het volgende:
[..]
Waarom geen Smells Like Teen Spirit in het eerste rijtje?![]()
En verder mogen ze van mij de smaakpolitie afsturen op degene die het waagde om i'll be missing you van puff daddy in dit topic te plaatsen.![]()
Volgens mij bedoel je 'Save Ferris' , 'No Doubt' en 'goede cover', dat past natuurlijk niet in 1 zinquote:Op dinsdag 28 december 2004 21:14 schreef Red_Evil het volgende:
no doubt - Come on Eileen.
Hoho, Oi to the world vond ik best prima eigenlijkquote:Op dinsdag 28 december 2004 22:58 schreef Berkery het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je 'Save Ferris' , 'No Doubt' en 'goede cover', dat past natuurlijk niet in 1 zin![]()
Leuk om zoiets te delen, maar over welke cd's heb je het?quote:Op woensdag 16 februari 2005 19:14 schreef kikker69 het volgende:
Er zijn 5 dubbel cd's met alleen maar 80's nummers die opnieuw zijn uitgevoerd. Het zijn allemaal trance / dance nummers. De meeste zijn echt heel goed. Zelf de nummers van Bryan Adams worden dan verteerbaar..![]()
Je maakt me nieuwsgierig...quote:Op woensdag 16 februari 2005 19:14 schreef kikker69 het volgende:
Er zijn 5 dubbel cd's met alleen maar 80's nummers die opnieuw zijn uitgevoerd. Het zijn allemaal trance / dance nummers. De meeste zijn echt heel goed. Zelf de nummers van Bryan Adams worden dan verteerbaar..![]()
Ben nog steeds nieuwsgierig.. maja, hij bezoekt fok! niet meer ofzo.quote:Op woensdag 16 februari 2005 19:14 schreef kikker69 het volgende:
Het gaat om de serie Trance 80's The next Generation vol 1 t/m 5quote:Op woensdag 16 februari 2005 19:27 schreef furanku het volgende:
[..]
Leuk om zoiets te delen, maar over welke cd's heb je het?
Het orgineel is van Leonard Cohen ..niet om aan te horenquote:Op maandag 21 februari 2005 21:03 schreef Jackal_Omega het volgende:
Jeff Buckley - Hallelujah (geen idee van wie die origineel is, nummer kent iedereen)
is inderdaad een stuk beter. mooie stemquote:Op woensdag 16 februari 2005 11:39 schreef huggy_bear het volgende:
Suspicious Minds - Fine Young Cannibals (IMO beter dan de versie van Elvis)
Is inderdaad origineel van Tom Waitsquote:Op maandag 21 februari 2005 21:03 schreef Jackal_Omega het volgende:
een van de mooiste covers is toch wel
Tom Waits - Ol'55 (weet niet of dit origineel van hem is)
??? = Bugglesquote:Op donderdag 19 mei 2005 23:17 schreef deGVR het volgende:
.......
Video killed the radio star - ??? (gecovered door the Presidents of the United States of America)
Ik vind het niets, Kashmir wordt (imho) helemaal verkrachtquote:Op donderdag 10 januari 2008 03:55 schreef Kreupeldicht het volgende:
Puff Daddy - Come with me![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=MMq8pir1MIA&feature=related
Errug mooi is die.quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:41 schreef Mejoon het volgende:
Johnny Cash- I See A Darkness van Bonnie Prince Billy
Precies. Moet je maar eens naar 'Dont think twice, it's alllright' luisteren van Ricky Koole...geweldig !quote:Op donderdag 17 februari 2005 13:48 schreef cafca het volgende:
Kirsty MacColl- A new England (origineel van Billy Bragg)
Overigens zijn de meeste (of in ieder geval heel veel) gecoverde nummers van Bob Dylan beter dan het origineel. Dylan is een excellent schijver, maar wat minder in het uitvoerende werk.
Ik ben een behoorlijke Cohen-fan, maar ik vind de versie van Jeff Buckley toch veel mooier dan het origineel, hoorquote:Op zondag 13 januari 2008 10:03 schreef SevenWonders het volgende:
Ik vind Hallelujah van Rufus Wainwright beter dan Hallelujah van Jeff Buckly, die het op zijn beurt weer slechter deed dan het origineel van Leonard Cohen...
Origineel is niet van Stevie.quote:Op dinsdag 27 januari 2004 14:39 schreef Citroentje het volgende:
wellicht schokkend: Boney M - Sunny...
Het origineel van Stevie Wonder vind ik mooier, maar de versie van Boney M is lekker (nichterig misschien zelfs) vrolijk. Hoort eigenlijk beter bij de tekst. Jamiroquai heeft ook een lekker funky versie van dit nummer gemaakt.
[
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |