quote:Op zondag 27 juni 2004 22:20 schreef Kworb het volgende:
Beter dan origineel:
Mariah Carey - Bringin' On The Heartbreak
Mariah Carey - Without You
Mariah Carey - Against All Odds
Tatu - How Soon Is Now
Within Temptation - Running Up That Hill
Kelly Osbourne - Papa Don't Preach
No Doubt - It's My Life
Ik hoop dat jij heel veel humor hebtquote:Op zondag 27 juni 2004 22:20 schreef Kworb het volgende:
Beter dan origineel:
schokkend lijstje
Je vergeet een lading dance-covers van sixties nummersquote:Op zondag 27 juni 2004 22:20 schreef Kworb het volgende:
...
Ik ben het over één nummer wel met je eens trouwens. Emma Bunton. Prima nummer. Ja, ik weet het... ze is een ex-Spice Girl, maar toch.... lekker nummer.quote:Op maandag 28 juni 2004 00:12 schreef Kworb het volgende:
Wat is er mis met mijn lijst
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar als ik sommige titels zie denk dat je meer voorliefde hebt voor vervlakking dan voor diepgang. Maar goed, die plaatjes worden met bakken tegelijk verkocht dus je zal niet de enige zijn. Maar wat voegt de versie van No Doubt nu werkelijk toe aan het origineel behalve de helium-stem van Gwen Stefani, wat maakt de houhakkersversie van Within Temptation nu beter dan de subtiele opbouw van het origineel en is het toonladder-gekweel van Mariah Carey nu echt beter dan de, misschien wat saaie maar zeker oprechte stem van oom Phil (en geloof me, ik haat Phil Collins).quote:Op maandag 28 juni 2004 00:12 schreef Kworb het volgende:
Wat is er mis met mijn lijst
quote:Op maandag 28 juni 2004 17:18 schreef timbob het volgende:
Alle nummers van Richard Cheese natuurlijk
De stem van Gwen is al genoeg om het lied beter te makenquote:Op maandag 28 juni 2004 08:38 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar als ik sommige titels zie denk dat je meer voorliefde hebt voor vervlakking dan voor diepgang. Maar goed, die plaatjes worden met bakken tegelijk verkocht dus je zal niet de enige zijn. Maar wat voegt de versie van No Doubt nu werkelijk toe aan het origineel behalve de helium-stem van Gwen Stefani, wat maakt de houhakkersversie van Within Temptation nu beter dan de subtiele opbouw van het origineel en is het toonladder-gekweel van Mariah Carey nu echt beter dan de, misschien wat saaie maar zeker oprechte stem van oom Phil (en geloof me, ik haat Phil Collins).
En over How Soon Is Now wil ik geeneens woorden vuil maken...
quote:Op maandag 28 juni 2004 21:09 schreef Kworb het volgende:
[..]
De stem van Gwen is al genoeg om het lied beter te maken
Running Up That Hill van Kate Bush vind ik wel goed, maar erg saai. Dan heb ik liever die van WT. En Mariah en Tatu zijn gewoon geweldig, als die iets coveren is het geheid beter dan het origineel
Ik denk dat wij het niet eens gaan wordenquote:Op maandag 28 juni 2004 21:09 schreef Kworb het volgende:
De stem van Gwen is al genoeg om het lied beter te maken
Running Up That Hill van Kate Bush vind ik wel goed, maar erg saai. Dan heb ik liever die van WT. En Mariah en Tatu zijn gewoon geweldig, als die iets coveren is het geheid beter dan het origineel
Het is niet zo dat ik het origineel afkraak hoor, maar ik hou nu eenmaal meer van moderne muziek. De enige covers waar ik meestal van walg zijn die saaie dance covers van oude liedjes of zo'n punk of rock bandje dat een oud of nieuw popnummer veruineert.
The house of the Rising Sun is niet van the animals. dat nummer is van niemand en iedereen. de meeste mensen denken wel meteen aan the animals met dat nummer, maar in feite was dat ook al een cover..quote:Op maandag 16 augustus 2004 22:34 schreef keijz het volgende:
House Of The Rising Sun door Muse (van The Animals dus)
Oh my fucking god!!!!quote:Op woensdag 30 juni 2004 00:11 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Covers die ik waarschijnlijk beter vind dan het origineel:
-Scissor sisters~Comfortably numb(sorry Floydheads)
en een heleboel Leonard Cohen-covers, want de man kan nu eenmaal niet zingen...
De newbiedoobiedoo is een smerige KETTER, een HEIDEN, Dood aan de ongelovigen!!quote:Op donderdag 25 november 2004 00:57 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
[..]
Oh my fucking god!!!!![]()
Sorry maar (je zegt al sorry ik weet het), dit kun je niet menen. Tis een waarlijke verkrachting van een geweldig nummer. De sfeer is weg, de emotie die Waters in zn zang legt. De geweldige gitaarsolo.![]()
Toch vind ik die nog best aan te horen. Wat vind jij dan verder van Roxy Music eig?quote:Op donderdag 25 november 2004 12:39 schreef Zanderrr het volgende:
Ik hoorde deze week Donny Hathaway's uitvoering van "Jealous Guy" (John Lennon) op de radio, coole versie is dat. Beter dan die draak die Roxy Music ervan gemaakt heeft, die om volslagen onbegrijpelijke reden op 28 in die lijst hierboven staat.
die vind ik samen met nr 1 de rotte appel van dat lijstje.quote:Op donderdag 25 november 2004 12:39 schreef Zanderrr het volgende:
die draak die Roxy Music ervan gemaakt heeft, die om volslagen onbegrijpelijke reden op 28 in die lijst hierboven staat.
Nummer 1 vind ik wel erg goed.quote:Op donderdag 25 november 2004 15:48 schreef DaveM het volgende:
[..]
die vind ik samen met nr 1 de rotte appel van dat lijstje.
Meestal zijn Brad Mehldau's covers wel goed. Exit Music (Radiohead) en Blackbird (Beatles) krijgen in de Mehldau versie een stuk meer diepgang.quote:Op dinsdag 27 januari 2004 13:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Naar aanleidingen van het topic over slechte covers, bij deze de voorspelbare tegenhanger. Welke covers vind je goed? Vind je ze beter dan het origineel? Waarom? Je kunt het hier allemaal kwijt:
Eens.quote:Op woensdag 24 november 2004 15:19 schreef One_conundrum het volgende:
Ik mis Nirvana - Where did you sleep last night
Cool, even de nightwish versie checkenquote:Op vrijdag 26 november 2004 18:33 schreef Djaser het volgende:
Sonata Arctica - Die with your boots on
Nightwish - Symphony of destruction
Deze twee vind ik toch ook wel erg cool.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |