quote:bob
Op dinsdag 27 januari 2004 14:44 schreef Elusive het volgende:
U2 - All Along the Watchtower(is het orgineel nou van bob of jimi?)
Mike Flowers- Wonderwall (origineel van Oasis)
Lekker zeikerig gedaan en niet eens slecht. Heerlijk om de broertjes Gallaghar, destijds in de top van hun carriere, even met de benen op de grond te zetten.
quote:Geniaal afzeiknummer
Op dinsdag 27 januari 2004 14:46 schreef Bimmel het volgende:
Geen goede cover te noemen, maar wel komish:Mike Flowers- Wonderwall (origineel van Oasis)
Lekker zeikerig gedaan en niet eens slecht. Heerlijk om de broertjes Gallaghar, destijds in de top van hun carriere, even met de benen op de grond te zetten.
quote:Die vind ik origineel (Everly Brothers) beter, hoor
Op dinsdag 27 januari 2004 14:41 schreef Abbadon het volgende:
Nazareth - Love hurts
quote:daar gaat het niet om....het gaat erom dat de cover ook best okee is
Op dinsdag 27 januari 2004 14:48 schreef Bioman_1 het volgende:Die vind ik origineel (Everly Brothers) beter, hoor
Vader - Raining Blood (Slayer Cover) Net een stukje sneller, net een stukje harder, net een stukje vetter, vooral Live ten gehore gebracht
Kristallnacht - Pesttanz (Absurd Cover) Leuk omdat 't een Absurd cover is
Funeral - A Strife, A Victory (Kristallnacht Cover) Klinkt misschien wat minder vet dan het origineel, toch een goeie poging (staat op een splitje met Osculum Infame)
quote:Staat die niet op een tribute to Slayer cd?
Op dinsdag 27 januari 2004 14:52 schreef Graveland het volgende:
Vader - Raining Blood (Slayer Cover) Net een stukje sneller, net een stukje harder, net een stukje vetter, vooral Live ten gehore gebracht
quote:Dat zou ook zomaar kunnen ja, ik heb hier een live versie iig
Op dinsdag 27 januari 2004 14:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Staat die niet op een tribute to Slayer cd?
quote:Alleen jammer dat Kristallnacht een beetje fout is...
Op dinsdag 27 januari 2004 14:52 schreef Graveland het volgende:
Judas Iscariot - War (Burzum Cover) Klinkt een stukje voller en beter dan het origineel, dat ondanks het potentieel toch niet geweldig uit de verf komtVader - Raining Blood (Slayer Cover) Net een stukje sneller, net een stukje harder, net een stukje vetter, vooral Live ten gehore gebracht
Kristallnacht - Pesttanz (Absurd Cover) Leuk omdat 't een Absurd cover is
Funeral - A Strife, A Victory (Kristallnacht Cover) Klinkt misschien wat minder vet dan het origineel, toch een goeie poging (staat op een splitje met Osculum Infame)
Weird Al Yankovic. Of je hem nou mag of niet, z'n nummers qua muziek zijn over het algemeen identiek met het origineel en de teksten zijn dan wel aangepast, het zijn nog steeds covers. Naja. Zo goed als he.
Smells like Nirvana en Amish Paradise zijn wellicht ook wel z'n beste covers, zeker in combinatie met de clip.
Ook vind ik Richard Cheese die al eerder genoemd is in dit topic ook erg geslaagd. Leuke jazz-versies van bekende en minder bekende nummers.
En natuurlijk Me First and the Gimme Gimmes. Punkrock-covers in Fat Wreck stijl.
quote:Therapy? heeft een te gekke versie van Gimme gemaakt.
Op dinsdag 27 januari 2004 14:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ook erg leuk zijn trouwens metalversies van nummers van Abba. Therion - Summernight City bijvoorbeeld. En Sinergy - Gimme! Gimme! Gimme!. Ik vind Abba maar kut, eigenlijk, maar deze bands weten er toch nog iets erg aangenaams van te maken.
quote:Die zal ik eens opzoeken. Die heb ik nog niet. Ik heb wel een hele cd vol met abbacovers.
Op dinsdag 27 januari 2004 15:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Therapy? heeft een te gekke versie van Gimme gemaakt.
quote:Abba Teens zeker
Op dinsdag 27 januari 2004 15:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
.... Ik heb wel een hele cd vol met abbacovers.
quote:Deze opmerking hoort in dat andere topic over covers.
Op dinsdag 27 januari 2004 15:10 schreef Bimmel het volgende:[..]
Abba Teens zeker
Nee. Allemaal metalbandjes e.d.
quote:Kappen met stoken !!
Op dinsdag 27 januari 2004 15:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik zou hem bedreigen Angel_of_Death
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 15:14 schreef Bimmel het volgende:[..]
Kappen met stoken !!
quote:Zwijn ik maar weer
Op dinsdag 27 januari 2004 15:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
vooruit dan maar
quote:Dan wil ik nog even Pump up the jam toevoegen, gecoverd door Agresion.
Op dinsdag 27 januari 2004 15:37 schreef Aventura het volgende:
Gun-Word Up (origineel van Cameo). een geweldige cover-een cover zoals een cover bedoeld is, van een poppy disconummer naar een stampend rocknummer!!
quote:Leuk hoor dit topic! doe weer allemaal tips op.
Op dinsdag 27 januari 2004 15:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Dan wil ik nog even Pump up the jam toevoegen, gecoverd door Agresion.
Mike Patton kan wel zingen
orgineel : nirvana - smells like teen spirit.
quote:Die mag wat mij betreft in het beroerde covers topic. Echt zwaar verneukt dat geweldige nummer.
Op dinsdag 27 januari 2004 15:37 schreef Aventura het volgende:
Gun-Word Up (origineel van Cameo). een geweldige cover-een cover zoals een cover bedoeld is, van een poppy disconummer naar een stampend rocknummer!!
quote:Wat ze later zouden herhalen met Thin Lizzy's Boys are back in town en een prachtige a capella uitvoering van Ozzy Osbourne's Mr. Crowley
Op dinsdag 27 januari 2004 14:25 schreef Bimmel het volgende:
The Cardigans- Iron ManHet orgineel is redelijk rauw (goh, echt ?) maar de Cardigans maken er bijna een poeslief nummer van (wat ze overigens ook met Sabbath, Bloody Sabbath doen). Heel knap vind ik en niet hinderlijk. Een mooi nummer op zich dat je eigenlijk niet met het origineel moet vergelijken.
quote:dat is geen cover. De versie van Ozzy was er zelfs eerder, en is door Ozzy samen met Lemmy geschreven (ok, en Zakk Wylde).
Op woensdag 28 januari 2004 01:42 schreef sjun het volgende:
Ozzy Osbourne - Hellraiser (Motörhead)
bij Motörhead staat ie op March Or Die uit 1992, die van Ozzy staat op No More Tears uit 1991.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 01:46 schreef Tokus het volgende:[..]
dat is geen cover. De versie van Ozzy was er zelfs eerder, en is door Ozzy samen met Lemmy geschreven (ok, en Zakk Wylde).
bij Motörhead staat ie op March Or Die uit 1992, die van Ozzy staat op No More Tears uit 1991.
quote:je bedoelt in Hellraiser 3?
Op woensdag 28 januari 2004 02:26 schreef sjun het volgende:[..]
Lemmy zong hem al in de gelijknamige film.
Die kwam ook in 1992 uit
quote:Sluit ik me bij aan. De Dylan versie is ook erg goed, maar door Hendrix is ie gewoon net iets beter.
Op dinsdag 27 januari 2004 15:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Jimi Hendrix - All Along The Watchtower, orgineel zong Bob Dylan 'm.
En ik vond stiekum de cover van Atomic Kitten - Eternal flame ook wel leuk
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 19:39 schreef Razzerr het volgende:En ik vond stiekum de cover van Atomic Kitten - Eternal flame ook wel leuk
![]()
wel een goede cover is:
Unchained Melody - Rightheous Brothers
Gerrit Gat verkracht em vervolgens weer met zijn rampen gezicht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |