TS begint, dus ik zal er even 2 noemen:
1: Apocalyptica feat. Nina Hagen - Seemann. Een cover van Rammstein. Niet beter dan het origineel, maar de stem van mevrouw Hagen past geweldig bij het nummer, net als het onheilspellende geluid van de cello's.
2: Cradle of Filth - Hallowed be thy name (niet slaan, lieve Maidenfans). 1 Van de weinig nummers van CoF die ik ik echt goed vind eigenlijk. Het heeft, in mijn ogen, veel meer power dan het origineel, dat ik overigens niet zo goed ken. Daar ik absoluut geen Maidenfan ben, vind ik deze cover beter dan het origineel.
Ik vind dat een cover een eerbetoon moet zijn voor het origineel, er moet dus werkelijk met gevoel het nummer gecoverd worden.
Covers waarvan de zanger/zangeres het origineel niet eens kent en waar het alleen maar gaat om geld in het laadje zijn gvdommese kutnummers
[Dit bericht is gewijzigd door bramos-elvis op 27-01-2004 13:52]
Wat ik bij covers goed vind is het ombouwen van een origineel naar een eigen stijl. Net zoals de bij de Cradle of Filth-versie van een Iron Maiden heeft Therapy? Isolation veranderd van een post-punk nummer naar een punk/alternative metal nummer dat perfect past bij de rest van de nummers van Troublegum. Een eigen draai, daar gaat het om.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 27-01-2004 14:11]
Cradle of Filth - Black Metal (VENOM cover)
Vind ze beide beter dan het origineel. Meer power en bij the trooper hebben ze ook het tempo omhoog gegooid. Klinkt supervet
[Dit bericht is gewijzigd door Bioman_1 op 27-01-2004 13:59]
Wat recente:
Girls aloud - Jump
White stripes - I just don't know what to do with myself
After forever - The evil that men do
Wat minder bekende:
Juliana Hatfield - Every breath you take
Scheer - Hanging on the telephone
quote:Ook uw mening wordt op prijs gesteld, maar niet hier.....
Op dinsdag 27 januari 2004 13:59 schreef Mondo_Generator het volgende:
Kuttopic.
quote:Mee eens.
Op dinsdag 27 januari 2004 13:51 schreef Mondo_Generator het volgende:
Zo lijkt het verdomme wel een "wat luister je nu" topique. Plaats eens een klein stukje motivatie, dat maakt het topique wat interessanterder, weetje.
Ook goed: Apocalyptica op de eerste 2 cd's. Metal klinkt erg cool als het op cello's gespeeld wordt. De Metallica nummers zijn goed, maar een hele cd vol is misschien iets te veel van het goede. Inquisition Symphony vind ik daarom beter. Nummers van Metallica, Pantera, Sepultura. Enkele eigen nummers erbij. Goede cd.
Sebbo, dan wel Summo: Als er al andere topics over zijn (die ik zo snel niet kon vinden), roep het maar, dan copy paste ik wel even.
quote:Inderdaad. Als je niet beter zou weten, dan zou je denken dat de versie van The Police een slap aftreksel van Machine Head is. Ware het niet dat Machine Head er iets later mee kwam.
Op dinsdag 27 januari 2004 14:06 schreef Monidique het volgende:
Simpel: Harder, voller dan het origineel, stem is heerlijker.
Ik moet zeggen dat ik in beide gevallen de covers lekkerder vind klinken, alleen jammer dat bij de uitvoering van Mr. Tambourine Man van The Byrds maar 1 couplet wordt gezongen. Het origineel duurt 5:28 en de cover duurt 2:31.
Maar goed, het moest natuurlijk op een single komen en een flinke hit worden
Lauryn Hill - Turn the lights down low van Bob Marley is ook een prima versie.
Apocalyptica - Metallica by 4 cello's
Soad - Snowblind (black Sabbath)
Gun's N Roses - Knocking on Heavens door (Bob Dylan)
quote:Ja All Along the watchtower van hendrix is zeker beter dan die van dylan.
Op dinsdag 27 januari 2004 14:16 schreef Toet het volgende:
Als ik zo kijk, heb ik maar weinig covers in mijn playlist staan, twee die me nu opvallen zijn All Along the Watchtower van Jimi Hendrix en Mr. Tambourine Man van The Byrds, beiden waren origineel van Bob Dylan.Ik moet zeggen dat ik in beide gevallen de covers lekkerder vind klinken
Wat steviger en rockender
Dubieus eigenlijk, de cover lijkt voor geen meter op het orgineel, maar heeft een heel eigen karakter meegekregen. Of je 'm daarom wel of niet goed vind is iets wat geheel persoonlijk is. (is dat niet met alle nummers het geval?)
Het orgineel is redelijk rauw (goh, echt ?) maar de Cardigans maken er bijna een poeslief nummer van (wat ze overigens ook met Sabbath, Bloody Sabbath doen). Heel knap vind ik en niet hinderlijk. Een mooi nummer op zich dat je eigenlijk niet met het origineel moet vergelijken.
quote:Niet alleen Hendrix heeft daar last van.
Op dinsdag 27 januari 2004 14:23 schreef Yorrit het volgende:[..]
Henrdix beste songs zijn covers..
origineel van Pink Floyd, maar deze cover vind ik prima te pruimen...
quote:Dat vindt Dylan zelf ook.
Op dinsdag 27 januari 2004 14:23 schreef Yorrit het volgende:[..]
Ja All Along the watchtower van hendrix is zeker beter dan die van dylan.
quote:Geen cover.
Op dinsdag 27 januari 2004 14:23 schreef evil_cupido het volgende:
Metallica - Garage Inc.
En nu ga ik even beter lezen.
[Dit bericht is gewijzigd door Angel_of_Dth op 27-01-2004 14:33]
Cover van het nummer van Nirvana. Sineads stem komt er mooi in uit. Vind het wel een lieve versie..
quote:blue suede shoes...
Op dinsdag 27 januari 2004 14:28 schreef Bimmel het volgende:[..]
Niet alleen Hendrix heeft daar last van.
Het is niet mijn smaak, maar Elvis' toppers zijn bijna allemaal covers...
quote:War Pigs van Faith No More
Op dinsdag 27 januari 2004 14:32 schreef bartrid het volgende:
war pigs van alice donut. De gitaar is vervangen door blazers.
Erg mooie versie.
quote:was gister ook ergens een topic, moest je je favo quote van een liedje posten.
Op dinsdag 27 januari 2004 13:46 schreef Angel_of_Dth het
---bla bla bla---2: Cradle of Filth - Hallowed be thy name (niet slaan, lieve Maidenfans). 1 Van de weinig nummers van CoF die ik ik echt goed vind eigenlijk. Het heeft, in mijn ogen, veel meer power dan het origineel, dat ik overigens niet zo goed ken. Daar ik absoluut geen Maidenfan ben, vind ik deze cover beter dan het origineel.
Voor de rest ben ik het verder ook met TS mbt. Hallowed, idd veel meer power...die van I.M. klinkt te slap (sorry maiden fans )
Metal Heart van Dimmu vind ik ook beter dan die van Accept...ook veel meer power.
Whiskey in the Jar, die van Lizzy is ook erg mooi...maar die van Metallica heeft toch net wat extra's vind ik
[Dit bericht is gewijzigd door Famas op 27-01-2004 14:38]
quote:Je was me net voor
Op dinsdag 27 januari 2004 14:36 schreef Posdnous het volgende:
Nirvana - Bowie's Man who sold the world.Erg mooie versie.
Richard Cheese - One Step Closer
Ik vind Linkin Park helemaal niks, daarom kan ik deze vrolijke cover van Richard Cheese wel waarderen. Beetje easy tune-achtig wordt het origineel belachelijk gemaakt. Doet ie overigens met nog veel nummers op een zelfde manier.
Muse - Can't take my eyes off you
Het origineel van Frank Valli (weet het niet zeker...) is soft, de versie van de Boys Town Gang is nichterig, maar die van Muse bezorgt me echt een glimlach op m'n gezicht. Zeker het gedeelte waarin de trompet (tudutudutududu-gedeelte ) is vervangen door harde gitaren vind ik geweldig.
quote:Vind ik ook echt mooi!
Op dinsdag 27 januari 2004 14:36 schreef Posdnous het volgende:
Nirvana - Bowie's Man who sold the world.Erg mooie versie.
quote:Die is wel weer erg leuk als Ten Years After 'm even speelt, gewoon tijdens I'm going home, even tussendoor.
Op dinsdag 27 januari 2004 14:34 schreef Yorrit het volgende:[..]
blue suede shoes...
quote:Die van Metallica vind ik dus echt bagger, eigenlijk.
Op dinsdag 27 januari 2004 14:37 schreef Famas het volgende:
Whiskey in the Jar, die van Lizzy is ook erg mooi...maar die van Metallica heeft toch net wat extra's vind ik
quote:Vooral die gitaarsolo met die ene vreselijk valse noot erin
Op dinsdag 27 januari 2004 14:39 schreef Foxxy het volgende:[..]
Vind ik ook echt mooi!
De live versie van Tom Waits en Bruce Springsteen samen is helemaal kippevel.
[Dit bericht is gewijzigd door Elusive op 27-01-2004 14:46]
quote:bob
Op dinsdag 27 januari 2004 14:44 schreef Elusive het volgende:
U2 - All Along the Watchtower(is het orgineel nou van bob of jimi?)
Mike Flowers- Wonderwall (origineel van Oasis)
Lekker zeikerig gedaan en niet eens slecht. Heerlijk om de broertjes Gallaghar, destijds in de top van hun carriere, even met de benen op de grond te zetten.
quote:Geniaal afzeiknummer
Op dinsdag 27 januari 2004 14:46 schreef Bimmel het volgende:
Geen goede cover te noemen, maar wel komish:Mike Flowers- Wonderwall (origineel van Oasis)
Lekker zeikerig gedaan en niet eens slecht. Heerlijk om de broertjes Gallaghar, destijds in de top van hun carriere, even met de benen op de grond te zetten.
quote:Die vind ik origineel (Everly Brothers) beter, hoor
Op dinsdag 27 januari 2004 14:41 schreef Abbadon het volgende:
Nazareth - Love hurts
quote:daar gaat het niet om....het gaat erom dat de cover ook best okee is
Op dinsdag 27 januari 2004 14:48 schreef Bioman_1 het volgende:Die vind ik origineel (Everly Brothers) beter, hoor
Vader - Raining Blood (Slayer Cover) Net een stukje sneller, net een stukje harder, net een stukje vetter, vooral Live ten gehore gebracht
Kristallnacht - Pesttanz (Absurd Cover) Leuk omdat 't een Absurd cover is
Funeral - A Strife, A Victory (Kristallnacht Cover) Klinkt misschien wat minder vet dan het origineel, toch een goeie poging (staat op een splitje met Osculum Infame)
quote:Staat die niet op een tribute to Slayer cd?
Op dinsdag 27 januari 2004 14:52 schreef Graveland het volgende:
Vader - Raining Blood (Slayer Cover) Net een stukje sneller, net een stukje harder, net een stukje vetter, vooral Live ten gehore gebracht
quote:Dat zou ook zomaar kunnen ja, ik heb hier een live versie iig
Op dinsdag 27 januari 2004 14:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
Staat die niet op een tribute to Slayer cd?
quote:Alleen jammer dat Kristallnacht een beetje fout is...
Op dinsdag 27 januari 2004 14:52 schreef Graveland het volgende:
Judas Iscariot - War (Burzum Cover) Klinkt een stukje voller en beter dan het origineel, dat ondanks het potentieel toch niet geweldig uit de verf komtVader - Raining Blood (Slayer Cover) Net een stukje sneller, net een stukje harder, net een stukje vetter, vooral Live ten gehore gebracht
Kristallnacht - Pesttanz (Absurd Cover) Leuk omdat 't een Absurd cover is
Funeral - A Strife, A Victory (Kristallnacht Cover) Klinkt misschien wat minder vet dan het origineel, toch een goeie poging (staat op een splitje met Osculum Infame)
Weird Al Yankovic. Of je hem nou mag of niet, z'n nummers qua muziek zijn over het algemeen identiek met het origineel en de teksten zijn dan wel aangepast, het zijn nog steeds covers. Naja. Zo goed als he.
Smells like Nirvana en Amish Paradise zijn wellicht ook wel z'n beste covers, zeker in combinatie met de clip.
Ook vind ik Richard Cheese die al eerder genoemd is in dit topic ook erg geslaagd. Leuke jazz-versies van bekende en minder bekende nummers.
En natuurlijk Me First and the Gimme Gimmes. Punkrock-covers in Fat Wreck stijl.
quote:Therapy? heeft een te gekke versie van Gimme gemaakt.
Op dinsdag 27 januari 2004 14:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ook erg leuk zijn trouwens metalversies van nummers van Abba. Therion - Summernight City bijvoorbeeld. En Sinergy - Gimme! Gimme! Gimme!. Ik vind Abba maar kut, eigenlijk, maar deze bands weten er toch nog iets erg aangenaams van te maken.
quote:Die zal ik eens opzoeken. Die heb ik nog niet. Ik heb wel een hele cd vol met abbacovers.
Op dinsdag 27 januari 2004 15:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Therapy? heeft een te gekke versie van Gimme gemaakt.
quote:Abba Teens zeker
Op dinsdag 27 januari 2004 15:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:[..]
.... Ik heb wel een hele cd vol met abbacovers.
quote:Deze opmerking hoort in dat andere topic over covers.
Op dinsdag 27 januari 2004 15:10 schreef Bimmel het volgende:[..]
Abba Teens zeker
Nee. Allemaal metalbandjes e.d.
quote:Kappen met stoken !!
Op dinsdag 27 januari 2004 15:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik zou hem bedreigen Angel_of_Death
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 15:14 schreef Bimmel het volgende:[..]
Kappen met stoken !!
|
Forum Opties | |
---|---|