quote:Omdat goede covers zo zeldzaam zijn en ik er WEL een paar kan, heb ik dit topic geopend.
Hier dus alleen goede covers, liefst nog betere dan het origineel.
Voor slechte covers is er een ander topic.
1) Hallelujah - Leonard Cohen, gecovered door Jeff Buckley
2) Silent Night - onbekend, gecovered door Sinéad O'Connor
3) The man who sold the world - David Bowie, gecovered door Nirvana (of ja, is dat eigenlijk wel een cover? Ze hebben het alleen unplugged gespeeld)
4) Every breath you take - the Police, gecovered door Puff Daddy onder de titel 'I'll be missing you'.
5) I need love - LL Cool J, gecovered door Flamman & Abraxas (en ja, die vind ik serieus goed )
6) Cruel summer - Bananarama, gecovered door Ace of Base en ook door Jeremy Jackson (Baywatch)
7) Against all odds - Phil Collins, gecovered door Mariah Carey
8) Imagine - John Lennon, gecovered door a perfect circle
9) Riders on the storm - The doors, gecovered door Creed
10) Missing - EBTG, gecovered door No Mercy
11) Knocking on heavens door - Bob Dylan, gecovered door Guns N' Roses
12) Death is not the end - Bob Dylan, gecovered door Nick Cave en PJ Harvey
13) Please come home for christmas - onbekend, gecovered door Jon Bon Jovi
14) Hurt - Nine inch nails, gecovered door Johnny Cash (jaja, echt waar )
Dat heet retroquote:Op zondag 28 november 2004 18:55 schreef danni het volgende:
The La's - There She Goes (origineel, denk ik.. al kan ik bijna zweren dat dit nummer nog ouder is dan 1990)
je hebt trouwens wel een interessante album-cover als avatar.quote:Op maandag 29 november 2004 14:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat heet retroHet is echt het orgineel.
Het past zelfs in dit topicquote:Op maandag 29 november 2004 14:50 schreef danni het volgende:
[..]
je hebt trouwens wel een interessante album-cover als avatar.
kun je me vertellen wat de de titel - artiest is?
Snuff heeft die ook gedaan.quote:Op maandag 29 november 2004 14:47 schreef danni het volgende:
Nouja, evengoed:
Tommy James and the Shondells - I Think Were Alone Now <-> Tiffany - I Think Were Alone Now..
Waarom geen Smells Like Teen Spirit in het eerste rijtje?quote:Op zondag 28 november 2004 19:54 schreef dorian_g het volgende:
Niet beter dan het origineel maar wel super:
Lovesong van The Cure gecoverd door Tori Amos
Enjoy the silence van Depeche mode gecoverd door Tori Amos
Beter dan het origineel:
Rattlesnakes van Lloyd cole & The commotions gecoverd door Tori Amos
Landslide van Fleetwood mac gecoverd door Tori Amos
Ja ja die Tori kan er wat van
Ik wil Johnny Cash - Hurt hierbij nomineren tot grootste verkrachting van een nummer ooit...zijn stem is zo ontzettend slecht geschikt voor dit nummer vergeleken met die van Trent Reznor, maar goed.quote:Op dinsdag 27 januari 2004 15:15 schreef bartrid het volgende:
johnny cash - personal jesus en hurt mogen trouwens ook niet onvermeld blijven.
Dat meen je niet?!?!quote:Op donderdag 9 december 2004 19:28 schreef Delph het volgende:
[..]
Ik wil Johnny Cash - Hurt hierbij nomineren tot grootste verkrachting van een nummer ooit...zijn stem is zo ontzettend slecht geschikt voor dit nummer vergeleken met die van Trent Reznor, maar goed.
Ohja, die Nightwish cover staat op de nieuwe single maar ik had hem alleen live gehoord.quote:Op zondag 28 november 2004 17:43 schreef dunc het volgende:
[..]
Cool, even de nightwish versie checken
LOL!quote:Op donderdag 9 december 2004 16:00 schreef DaveM het volgende:
[..]
Waarom geen Smells Like Teen Spirit in het eerste rijtje?![]()
En verder mogen ze van mij de smaakpolitie afsturen op degene die het waagde om i'll be missing you van puff daddy in dit topic te plaatsen.![]()
Volgens mij bedoel je 'Save Ferris' , 'No Doubt' en 'goede cover', dat past natuurlijk niet in 1 zinquote:Op dinsdag 28 december 2004 21:14 schreef Red_Evil het volgende:
no doubt - Come on Eileen.
Hoho, Oi to the world vond ik best prima eigenlijkquote:Op dinsdag 28 december 2004 22:58 schreef Berkery het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je 'Save Ferris' , 'No Doubt' en 'goede cover', dat past natuurlijk niet in 1 zin![]()
Leuk om zoiets te delen, maar over welke cd's heb je het?quote:Op woensdag 16 februari 2005 19:14 schreef kikker69 het volgende:
Er zijn 5 dubbel cd's met alleen maar 80's nummers die opnieuw zijn uitgevoerd. Het zijn allemaal trance / dance nummers. De meeste zijn echt heel goed. Zelf de nummers van Bryan Adams worden dan verteerbaar..![]()
Je maakt me nieuwsgierig...quote:Op woensdag 16 februari 2005 19:14 schreef kikker69 het volgende:
Er zijn 5 dubbel cd's met alleen maar 80's nummers die opnieuw zijn uitgevoerd. Het zijn allemaal trance / dance nummers. De meeste zijn echt heel goed. Zelf de nummers van Bryan Adams worden dan verteerbaar..![]()
Ben nog steeds nieuwsgierig.. maja, hij bezoekt fok! niet meer ofzo.quote:Op woensdag 16 februari 2005 19:14 schreef kikker69 het volgende:
Het gaat om de serie Trance 80's The next Generation vol 1 t/m 5quote:Op woensdag 16 februari 2005 19:27 schreef furanku het volgende:
[..]
Leuk om zoiets te delen, maar over welke cd's heb je het?
Het orgineel is van Leonard Cohen ..niet om aan te horenquote:Op maandag 21 februari 2005 21:03 schreef Jackal_Omega het volgende:
Jeff Buckley - Hallelujah (geen idee van wie die origineel is, nummer kent iedereen)
is inderdaad een stuk beter. mooie stemquote:Op woensdag 16 februari 2005 11:39 schreef huggy_bear het volgende:
Suspicious Minds - Fine Young Cannibals (IMO beter dan de versie van Elvis)
Is inderdaad origineel van Tom Waitsquote:Op maandag 21 februari 2005 21:03 schreef Jackal_Omega het volgende:
een van de mooiste covers is toch wel
Tom Waits - Ol'55 (weet niet of dit origineel van hem is)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |