abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 februari 2001 @ 17:46:41 #1
5522 aka
was eerst meelezer
pi_735543
Hai

Ik heb een aantal cd's van de Dire Straits en ik vind 't errug goeie muziek... maar nou vraag ik me af: mis ik nog wat? Is er een cd die ik niet heb of niet ken en die echt opvallend goed of anders is? Graag zou ik de collectie een beetje compleet maken...

Ik heb de volgende cd's:

Money for Nothing
Communique
Love over Gold
Encores
On Every Street
Brothers in Arms
The Dire Straits
On the Night (Live)
Alchemy (Live)
Live at the BBC

Mis ik nog iets?

It didn't matter in the end how old they had been, but that they were girls....
pi_735553
Ik zou 't eerlijk gezegd niet weten, maar ik kon 't niet laten om eventjes te melden dat ik What's the matter baby van 't album Live at the BBC toch 't allerbeste nummer vind. Maar wwwaaaaaaaaarom hebben ze 't in hemelsnaam maar 1 keer opgenomen? En dan alleen live? Volgens mij is er namelijk geen studioversie van beschikbaar of een opname van een ander optreden...
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_735568
Je mist Making Movies geloof ik?
Is meteen een van hun betere...

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 10-02-2001 20:08]

zaterdag 10 februari 2001 @ 20:48:04 #4
5522 aka
was eerst meelezer
pi_735756
Making Movies heb ik... sorry foutje!!

ik heb wel eens in een winkel een cd zien liggen die "Sultans of Swing" heette... stond er althans heel groot op - blauw met gele cover...

die heb ik niet... maar welke cd is dat dan? Of was dat een single? 't is al een tijdje geleden...

pi_736430
Dat is een compilatie cd.
Die is tegenwoordig (geloof ik) zilver ('t hoesje dus) en heeft ook een limited edition met een live cd erbij uit '96 (ofzo) van Mark Knopfler solo die een aantal Dire Straits nummers doet.

Maar voor de rest heb nog niet alles, je mist dan nog de ExtendeDancEP
Daar staan 4 nummers op:
Twisting By The Pool,
Two Young Lovers (staat op ook op Alchemy), If I Had You en
Badges, Posters, Stickers and T-Shirts
(vaag nummer overigens, moet je maar eens downloaden).

Maar verder mis je dus een boel solowerk
Wat overigens ook niet helemaal meer verkrijgbaar is, bijv. de soundtrack van de film Comfort & Joy.

zondag 11 februari 2001 @ 02:19:41 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_736455
Volgens mij hoorde bij 'On the Night' ook nog een los verkrijgbaar singletje / EP'tje met live-nummers. Heb ik zelf niet gekocht, maar als je je verzameling compleet wil hebben...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_738517
quote:
Op 10 februari 2001 17:54 schreef Oosthoek het volgende:
Ik zou 't eerlijk gezegd niet weten, maar ik kon 't niet laten om eventjes te melden dat ik What's the matter baby van 't album Live at the BBC toch 't allerbeste nummer vind. Maar wwwaaaaaaaaarom hebben ze 't in hemelsnaam maar 1 keer opgenomen? En dan alleen live? Volgens mij is er namelijk geen studioversie van beschikbaar of een opname van een ander optreden...
What's the matter baby is inderdaad alleen verkrijgbaar in een live-versie. Nooit op CD opgenomen. Beetje in dezelfde richting als 'Eastbound train' en 'Stickers, posters, badges and t-shirts'. Meer een live geintje als een serieus nummer, alhoewel de eerste twee erg goed zijn.

Bij 'On the night' hoorde inderdaad nog een zgn. 'Encores' cd, met daarop de toegiften. Het oorspronkelijke CD doosje was ook een dubbele, zodat je die er later bij kon voegen.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_738586
quote:
Op 12 februari 2001 09:40 schreef Jarno het volgende:
Bij 'On the night' hoorde inderdaad nog een zgn. 'Encores' cd, met daarop de toegiften. Het oorspronkelijke CD doosje was ook een dubbele, zodat je die er later bij kon voegen.
Is zeker niet meer beschikbaar?
On the Night is in '96 wel remastered maar Encores heb ik niet meer gezien...
  maandag 12 februari 2001 @ 10:23:06 #9
5522 aka
was eerst meelezer
pi_738618
Ik heb Encores hier... 't is (sssjjjt) wel een kopietje van iemand die de originele (idd bij On The Night) wel had. Volgens mij istie niet meer te krijgen nee...
pi_738849
Alle singles van de 'On every street' periode zijn behoorlijk slecht te vinden tegenwoordig. Gelukkig heb ik ze zelf allemaal Probeer anders eens een online muziekwinkel, die hebben dit soort zaken nog vaak wel... Anders willen platenbeurzen nog wel eens helpen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  maandag 12 februari 2001 @ 12:20:36 #11
5522 aka
was eerst meelezer
pi_738949
Ja, dat heb ik laatst geprobeerd. Maar online muziekwinkels zijn soms wel erg duur...

voorbeeldje:

BOL.com, Dire Straits - Alchemy Live
Levertijd: 8 (!!) weken, hfl 83,-

2 dagen later, Media Markt Rotterdam, gelijk meenemen: fl 46,99

tja...

Ik zou trouwens best graag een paar singles hebben...

maandag 12 februari 2001 @ 12:45:56 #12
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_738990
Knopfler heeft naast Dire Straits ook nog een hoop solo platen gemaakt. O.a. soundtracks voor "Princess Bride" en "Local Hero". Verder een plaat met Chet Atkins, en nu weer een nieuwe plaat "Sailing To Philadelphia" of zo. En er zijn er ongetwijfeld nog meer!

Ik vind trouwens inderdaad Making Movies de beste plaat die Dire Straits gebrouwen heeft. Al mag ik ook erg graag naar Telegraph Road van "Love Over Gold" luisteren.

"That's what Britney Spears said before he died.."
pi_739024
Pfffft voor mij is er niet echt een beste DS album. Alhoewel Brothers in Arms wel fantastisch is natuurlijk. Maar daarintegen is Dire Straits weer fantastisch ongepolijst en is Making Movies een mooie. En Alchemy is 1 van de beste live-albums ooit. Het is allemaal dus te verschillend om er 1 uit te kunnen pikken.

Mooiste nummer vind ik iig Telegraph Road. Kippevelplaat if there ever was one.

pi_739056
Ik zal ff de complete chronologische discografie erop pleuren

Dire Straits
1. Dire Straits (Debuut, '78)
2. Live at the BBC (live compilatie, '78)
3. Communiqué ('79)
4. Making Movies ('80)
5. Love over Gold ('82)
6. ExtendedancEPlay ('83)
7. Alchemy (live compilatie, '84)
8. Brothers in Arms ('85)
9. Money for Nothing (compilatie, '88)
10. On Every Street ('91)
11. On the Night ('93)
12. Sultans of Swing (compilatie, '98)

Mark Knopfler
1. Local Hero OST ('83)
2. Cal OST ('84)
3. Comfort and Joy OST ('84)
4. The Princess Bride OST ('87)
5. Last Exit to Brooklyn OST ('89)
6. Screenplaying (compilatie, '93)
7. Golden Heart (1e solo, '96)
8. Wag the Dog OST ('98)
9. Metroland OST ('98)
10. Sailing to Philadelfia (2000)

Chet Atkins & Mark Knopfler
1. Neck and Neck ('90)

The Notting Hillbillies
1. Missing... presumed having a good time ('90)

Van Neck and Neck, the Mark Knopfler homepage
Deze site heeft ook een uitgebreide discografie-sectie (ook met wie DS-covers heeft opgenomen etc. etc.)

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 12-02-2001 13:16]

pi_739184
quote:
Op 12 februari 2001 10:23 schreef aka het volgende:
Ik heb Encores hier... 't is (sssjjjt) wel een kopietje van iemand die de originele (idd bij On The Night) wel had. Volgens mij istie niet meer te krijgen nee...
Niet dat je er verder heel veel aan mist. Ik heb hem maar afgezien van Your latest trick, vinnik er niet veel aan.

Beste album: Alchemy.
Ook goed: Love over gold, Making movies.

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_3462059
Zal ik jullie nou allemaal is wat vertellen van welke cd's je echt mist... Probeer ze tezoeken in een Nieuwsgroep ofzo iets dat zijn de bootleg cd's van dire straits en Mark Knopfler op solo tour. Dat zijn vaak de beste die je maar kan krijgen.

Zo heb je;

Dire Straits & Eric Clapton - Live Mandela 1988 (super CD)
Dire Straits - Good bye Sydney (End of world Tour) 1986 (tevens Heeeel goed)

Mark Knopfler - Sailing To amsterdam (17 Juni 2001)
Mark Knopfler - Break of Day (Night in londen) 1996

Dat zijn 4 Super CD's van DS of MK.

Tevens het nummer Whats a matter baby (mooi nummer) is wel meerdere malen gespeeld door DS alleen het nummer is nooit officeel op een cd uit gekomen daarna (na BBC) dus. De Enige mannier om hem tevinden in andeer concerten is via Bootlegs....

Maar goed, DS & MK schoppen KONT!!!!!!

WouteR

- What is Life, People talk about it. They even say i sould get one. But.... Where can i download the latest Patch -
  dinsdag 12 maart 2002 @ 08:32:35 #17
18992 2nosedT
Music-addict
pi_3462755
zow.. mooi oud topic de stront uit geholopen Thnx trouwens.. want van het bestaan van een aantal cd's wist ik ook nog nie =)
  dinsdag 12 maart 2002 @ 09:29:14 #18
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_3462983
Isookschitterend heeft een Live-CD met DS-covers opgenomen onder de naam "Investigations". Staat als bonus "Voltooid Verleden Tijd" op in DS-stijl.....
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_3463370
Wow ik wist ook niet van al die titels!
Ik wil ze eigenlijk wel allemaal hebben!
pi_5472476
Nieuws over Mark Knopfler. Binnenkort verschijnt Why aye man op single. Dit nummer is door Mark Knopfler opgenomen voor de BBC-serie 'Auf wiedersehen, pet', die inmiddels is afgelopen. In de serie speelt ook Geordie boy Jimmy Nail (Ain't no doubt, Love don't live here anymore), en als je goed luistert naar de single, kun je hem horen meezingen in het achtergrondkoor.
I intend to live forever, or die trying.
pi_5472527
Psst : Ze gaan proberen de dire straits 1 malig bijelkaar te laten komen voor Johan vlemmings ofzo voor zn Walk of Life (voetreis naar rome) of dat ooit gaat lukken is de vraag maar natuurlijk
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_5473078
Ik heb de bootleg CD van hun tour in '92 (waar is ik toen als 12-jarig menneke in Keulen naar toe was ) "Ticket to Heaven" is de naam en dit is één van de beste bootleg CD's. Knopfler speelt er HEERLIJKE en goed geimproviseerde solo's.

Dit concert is ook op 17 juli 1992 uitgezonden op Veronica (toen we terugkwamen uit Keulen).

Het is het concert dat gehouden werd in Basel. Heel erg goed.... Ik heb zelfs de videoband er nog van

En ik hoop idd ook dat ze ooit nog eens een keer gaan touren... maar ja... HOPEN HOPEN HOPEN!!!!

Drop them [b]FUNK[/b] on me, it ain't to heavy!!!
pi_7183957
Making Movies
On Every Street
pi_27560078
*KICK*

Beste albums in random order;

- Love over Gold (Telegraph Road . )
- Dire Straits
- On the Night

Zijn er nog mensen die goede bootlegs hebben?
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:44:12 #25
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27560275
Beste album is met afstand: Love over Gold
pi_27560686
Dire Straits
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:59:32 #27
11502 nipeng
The last ride is free
pi_27560815
Telegraph Road
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:39 schreef five2one het volgende:

Zijn er nog mensen die goede bootlegs hebben?
Zeker en vast. Enkel mag je daar niet om vragen op dit forum.
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:01:12 #28
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27560881
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:59 schreef nipeng het volgende:
Telegraph Road
[..]

moet jij als Mod die post dan niet verwijderen?
pi_27560904
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 22:59 schreef nipeng het volgende:
Telegraph Road
[..]

Tuurlijk wel. Ik vraag ook niet of ik ze kan uitwisselen hoewel dit door het management wel is toegelaten mits het niet als commercieel middel wordt gebruikt. In andere woorden; mist je er geen geld voor vraagt. Het is zelfs toegestaan om opnameapparatuur mee te nemen naar een optreden (Ook optreden van Knopfler solo). .
  woensdag 1 juni 2005 @ 23:13:05 #30
11502 nipeng
The last ride is free
pi_27561300
Is moeilijk in te schatten, iedere band heeft zo weer zijn standpunt op dat gebied. Daarom kappen we het liever op voorhand af.
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:01 schreef peaceman het volgende:

[..]

moet jij als Mod die post dan niet verwijderen?
Nah, haal zo min mogelijk posts weg.

Ontopic: was Mark onlangs niet in NL?

Telegraph Road
Mijn engels leraar was helemaal gek op de Dire Straits. Hij liet ons dat nummer regelmatig horen.
  Milf woensdag 1 juni 2005 @ 23:14:47 #31
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_27561362
Geweldige muziek. .
Heb ook een aantal van hun CD's.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_27561504
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:13 schreef nipeng het volgende:
Is moeilijk in te schatten, iedere band heeft zo weer zijn standpunt op dat gebied. Daarom kappen we het liever op voorhand af.
[..]

Nah, haal zo min mogelijk posts weg.

Ontopic: was Mark onlangs niet in NL?

Telegraph Road
Mijn engels leraar was helemaal gek op de Dire Straits. Hij liet ons dat nummer regelmatig horen.
Ja, ben er geweest de 18e mei in Ahoy. Die man speelt echt goed. Hoewel ik een veel grotere liefhebber ben van de stijl van Dire Straits. Dat is flitsender en sprankelender.

Knopfler is zelf trouwens ook ooit leraar Engels geweest. .
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:38:08 #33
42555 Tomek
Take on the world!
pi_27563578
quote:
Op zaterdag 10 februari 2001 17:54 schreef Oosthoek het volgende:
kon 't niet laten om eventjes te melden dat ik What's the matter baby van 't album Live at the BBC toch 't allerbeste nummer vind
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaa
pi_27628477
Geweldige groep, ook een paar keer live gezien

Brothers in Arms is voor mij hun beste album .
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:37:11 #35
60913 Uknowweloveu
You Know We Love You !!
pi_27963171
Ik heb Brothers in Arms zowel op vinyl als op cd, valt meteen op dat de cd veel 'Long versions' heeft, langer dus dan op de LP. Dat is me nog niet vaak opgevallen bij bands, maar wel interessant om eens uit te gaan zoeken
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:59:40 #36
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_27963926
Heb thuis de meeste de cd's en meeste LP's liggen. Voor mij zijn de Dire Straits goddelijk.

Down the waterline
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:01:02 #37
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27963981
Goddelijk is wat overdreven, maar ze hebben wel een aantal onvergetelijke nummers gemaakt. Jammer dat ze niet meer bestaan...
pi_27963986
Eindelijk, een DS-topic !!
Prachtig.

Mijn klassiekers:
Sultans of Swing
Down by the waterline
Lady writer
Local hero
Money for nothing
Your latest trick
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:07:41 #39
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27964207
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 21:01 schreef _Denker het volgende:
Eindelijk, een DS-topic !!
Prachtig.
Eindelijk? Bestaat al vanaf 2001
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:11:06 #40
60913 Uknowweloveu
You Know We Love You !!
pi_27964327
Ondanks de gelijkenis met Bird Of Paradise van Snowy White, vind ik Brothers in Arms toch een zeer boeiend en indrukwekkend nummer (nog steeds)...
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:16:59 #41
60913 Uknowweloveu
You Know We Love You !!
pi_27964564
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:37 schreef Uknowweloveu het volgende:
Ik heb Brothers in Arms zowel op vinyl als op cd, valt meteen op dat de cd veel 'Long versions' heeft, langer dus dan op de LP. Dat is me nog niet vaak opgevallen bij bands, maar wel interessant om eens uit te gaan zoeken
Voorbeelden:

So Far Away LP versie : ongeveer 4m00s / CD versie: 5m11s
Money For Nothing LP versie : ongeveer 7m05s / CD versie: 8m26s
Your Latest Trick LP versie : ongeveer 4m35s / CD versie: 6m33s (met trompet intro!)
Why Worry LP versie : ongeveer 5m30s / CD versie: 8m31s

Ik bedoel maar !
pi_27964836
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 21:07 schreef peaceman het volgende:

[..]

Eindelijk? Bestaat al vanaf 2001
Laten we 't zo zeggen: ik had nooit zin om er actief naar te zoeken en nu zag ik 'm in de AT staan
pi_27967027
Toeval, ik wilde net een topic openen waarin ik de vraag centraal wilde stellen waarom deze toch erg goeie en destijds zeer populaire band bij de serieuze muziekliefhebber tegenwoordig vergeten is en geminacht wordt.

Vergeten, want 1 enkel topic dat na vier jaar nog geen 50 posts heeft, is natuurlijk opmerkelijk.
En geminacht ja. Neem nu deze post in een Coldplay-topic:
quote:
Tja, volgens mij kijken we over twintig jaar op Coldplay terug als de Dire Straits of Phil Collins van het nieuwe millennium..
De vraag is hoe dit komt. Ik kan twee redenen bedenken:
1) Brothers in arms luidde het einde van vinyl en het begin van de CD in, wat door de meeste puristen nog steeds betreurd wordt.
2) De belangrijkste: het is makkelijk in het gehoor liggende muziek, zonder echt scherpe randjes.

Dat laatste is het belangrijkst, wat ook weer te wijten is aan Brothers in arms, dat ondanks zijn kwaliteiten toch behoorlijk gelikt is.

Maar goed, het is mij een raadsel waarom een hemeltergende kutband als Oasis dan wel gewaardeerd wordt. Zat net What's the story Morning glory nog eens te beluisteren, en jezus, alleen in Private investigations zit al meer muziek dan in dit hele Oasis-album. Maar ook als ik tussen U2 en Dire Straits moest kiezen, zou ik beslist voor de laatste kiezen. Veel meer muzikale ideëen en variatie.

Blijf het dus een beetje vreemd vinden dat deze band nu zo onderschat wordt.
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:25:03 #44
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27967156
Het is te mainstream en de puristen haken dan af. Maar de echte liefhebber heeft over het algemeen wel een paar albums in de kast denk ik zo...
Zelf vind ik al jaren Love over gold het topalbum...
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:35:17 #45
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27967541
Ik heb die post in het Coldplay-topic geplaatst, maar eigenlijk is 't wel een beetje flauw van me, want ik heb zelf de meeste Dire Straits albums ook in mijn bezit (weliswaar wel allemaal op lp, uit de 1-euro-tweedehandsbak) en ik kan hun muziek verder ook heel goed hebben.

Ik denk dat DS het bij muziekpuristen niet zo goed doet omdat het ook wel een beetje veilige muziek is waar niemand zich verder een buil aan zal vallen. Ook wordt er sinds de punktijd door veel muziekcritici vaak toch wat minachtend gedaan over bands die blijk geven van een bovengemiddelde instrumentbeheersing. Het moet altijd het liefste rauw en simpel zijn ("Here's three chords, now form a band"), want dat straalt authenticiteit uit.

Moet wel zeggen dat ik de latere DS-albums zelf eigenlijk toch ook wel een beetje erg gelikt en overgeproduceerd vind klinken. Ik vind de eerste Dire Straits-lp en "Alchemy" het beste wat ze gemaakt hebben.

(BTW: Oasis heb ik altijd een zaadband gevonden, ook al in hun gloriedagen).

[ Bericht 3% gewijzigd door Zanderrr op 15-06-2005 22:51:28 ]
pi_27967596
Oeh, Dire Straits .
slettebak [@] gmail.com
pi_27967629
Dire Straits - Sultans of swing - the very best of [2cd] [limited edition]
En dan cd2 met al die schitterende live uitvoeringen .
slettebak [@] gmail.com
pi_27973336
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:35 schreef Zanderrr het volgende:
Ik denk dat DS het bij muziekpuristen niet zo goed doet omdat het ook wel een beetje veilige muziek is waar niemand zich verder een buil aan zal vallen. Ook wordt er sinds de punktijd door veel muziekcritici vaak toch wat minachtend gedaan over bands die blijk geven van een bovengemiddelde instrumentbeheersing. Het moet altijd het liefste rauw en simpel zijn ("Here's three chords, now form a band"), want dat straalt authenticiteit uit.
Klopt. Indertijd luisterde ik "stiekem" naar Dire Straits (en Pink Floyd, Santana e.d.) want je kon als punker niet toegeven dat je dat toch ook wel leuk vond, als afwisseling voor de Sex Pistols & Dead Kennedies

O/T: Het eerste album, en Love Over Gold, zijn mijn favorieten. Goeie muziek, nog steeds
pi_27973581
Nu zouden ze in elk geval niet mainstream meer zijn, en zelfs in die tijd was Private Investigations toch wel een heel aparte nummer 1 hit.

Maar hun vroege werk wordt meestal wel gewaardeerd, dat was nog wel rauw. Het is vooral Brothers in arms dat het hem doet. En dan vooral Walk of life, wat natuurlijk wel een beetje een misser is.

En hoe mainstream ze ook waren, het was dan wel erg prettige mainstream. Vergelijk dat nou eens met de mainstream van de jaren '90, met al die verschrikkelijk eentonige grunge- en britpop bandjes. In dat opzicht vind ik de huidige herleving (in de mainstream) van melodieuze muziek als Coldplay en Keane wel prettig.
  donderdag 16 juni 2005 @ 08:59:30 #50
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27973869
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 08:39 schreef Soul79 het volgende:
Nu zouden ze in elk geval niet mainstream meer zijn, en zelfs in die tijd was Private Investigations toch wel een heel aparte nummer 1 hit.
Zelfs hun enige nummer 1 hit in Nederland!
pi_27974274
Ik vind Live at the BBC en Communiqué hun beste CD's, en natuurlijk Sultans of Swing - The Very Best Of Dire Straits.

Beste nummer blijft voor mij Tunnel Of Love.

De enige CDs die ik van hun mis zijn Money For Nothing en ExtendedancEPlay en die kan ik helaas nergens meer vinden
quote:
What's the matter baby is inderdaad alleen verkrijgbaar in een live-versie. Nooit op CD opgenomen. Beetje in dezelfde richting als 'Eastbound train' en 'Stickers, posters, badges and t-shirts'. Meer een live geintje als een serieus nummer, alhoewel de eerste twee erg goed zijn.
In het zelfde rijtje zit ook nog Dire Straits - The Way It Always Starts

Ze hebben ook nog een CD uitgebracht van hun tour door de VS, die heet Live In The USA, deze heb ik nergens in Nederland in de winkels zien liggen, maar via de bekende MP3 zoek-programma's is die wel te vinden.

Weet iemand trouwens was Dire Straits betekend? Was eens een prijsvraag over op TMF, maar ik kon t antwoord nergens vinden.

En nog ff alle covers:

Dire Straits 1978

Communiqué 1979

Live In The USA 1979

Making Movies 1980

Love Over Gold 1982

ExtendedancEPlay 1983

Alchemy 1984

Brothers In Arms 1985

Money For Nothing 1988

On Every Street 1991

On The Night 1995

Live At The BBC opgenomen in 1978 en 1981 uitgebracht in 1995

Very Best Of Sultans Of Swing 1998
Save a mouse, eat a pussy.
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:09:42 #52
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_27977113
Erg mooi Dire Straits
Ik heb tot nu toe alleen nog Brothers In Arms, heerlijke plaat!
pi_27980101
Freetranslation.com zegt dat "Dire Straits" Verschrikkelijke zeeëngtes betekent.
Ik kan me wel herinneren dat het was dat ze weinig geld hadden.
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:50:13 #54
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27980490
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:40 schreef _Denker het volgende:
Ik kan me wel herinneren dat het was dat ze weinig geld hadden.
Dat was dan ook de inspiratiebron voor de bandnaam:
quote:
Dictionary of English Idioms & Idiomatic Expressions

In dire straits :

If you're in dire straits, you're in serious trouble or difficulties.
Maar die BBC-cd is dus wel wat voor liefhebbers van de vroege DS-sound? Ik heb die nog niet, misschien maar eens beluisteren...
pi_27981240
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:25 schreef -calimero- het volgende:
De enige CDs die ik van hun mis zijn Money For Nothing en ExtendedancEPlay en die kan ik helaas nergens meer vinden
Was ExtendedanceEPlay (is die EP trouwens ook bekend als Twisting by the pool of is dat een andere) überhaupt wel op cd uitgebracht?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_27982315
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 13:12 schreef Litpho het volgende:

[..]

Was ExtendedanceEPlay (is die EP trouwens ook bekend als Twisting by the pool of is dat een andere) überhaupt wel op cd uitgebracht?
Op deze single staat Twisting by The Pool, Two young Lovers en If I had you.

Eigenlijk een beetje een muzikaal "tuttig" schijfje in vergelijking met alle andere albums.

Dire Straits betekend eigenlijk dat de zaken er financieel niet goed voor staan....
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:35:37 #57
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_29004339
TuuuuuuuuuuuuuDUUDUDUDUDUDUUDUDUDUDU

Dire Straits is STOER

Tunnel of love
Brothers In Arms
Telegraph Road
Private Investigations

en nog meer , allemaal super nummer

Zo even oud concert @ basel opzetten
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:55:05 #58
42555 Tomek
Take on the world!
pi_29004882
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:50 schreef Zanderrr het volgende:
Maar die BBC-cd is dus wel wat voor liefhebbers van de vroege DS-sound? Ik heb die nog niet, misschien maar eens beluisteren...
Zeker een aanrader hoor. Staat ook een heel tof nummer op voor zover ik weet (ben niet zo'n kenner van dire straits) niet op andere platen is verschenen. Ben alleen de naam van het nummer kwijt

Maar die cd is zeker de moeite van het luisteren waard!
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:55:51 #59
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29004898
What's the matter baby? bedoel je die?
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:56:36 #60
42555 Tomek
Take on the world!
pi_29004917
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:55 schreef peaceman het volgende:
What's the matter baby? bedoel je die?
Ja, ik zie net dat ik hem zelf nog gequote heb op pagina 2 van dit topic

Maar inderdaad, die bedoelde ik
pi_29023372
DIRE STRAITS
......Signature-loos......
pi_30428326
quote:
In het zelfde rijtje zit ook nog Dire Straits - The Way It Always Starts
Ik ken nog meer in dat rijtje. Ik heb een aantal <zeer> zeldzame studio-outtakes voor albums, te weten:

Kingdom Come
Bulletproof
Lonely is the Night.

Met name het eerste nummertje is een heerlijk typisch dire straits nummertje en ook gewoon een goede studio-opname. Zeker ene aanrader om nog eens ergens te verkrijgen .
pi_30433028
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:54 schreef LordOfTheBoard het volgende:

[..]

Ik ken nog meer in dat rijtje. Ik heb een aantal <zeer> zeldzame studio-outtakes voor albums, te weten:

Kingdom Come
Bulletproof
Lonely is the Night.

Met name het eerste nummertje is een heerlijk typisch dire straits nummertje en ook gewoon een goede studio-opname. Zeker ene aanrader om nog eens ergens te verkrijgen .
Heeft u die ook toevallig in een digitaal bestand en bent u bereid die te mailen naar een google adres?
pi_30441524
quote:
Ik
[afbeelding]
ExtendedancEPlay 1983
Hee, die heb ik ook nog ergens in de kast staan. Twisting by the Pool is echt werelds !
Take on the situation, but not the torment ...
pi_30447513
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 00:28 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Hee, die heb ik ook nog ergens in de kast staan. Twisting by the Pool is echt werelds !
Ja, t is een leuk albumpje. Hoewel ik alle nummers al kende heb ik dit album laats digitaal gekregen, maakt me collectie weer een stukje completer.
pi_30449976
Ik ben momenteel bijna klaar met het verzamelen van een aantal zeer zeldzame bestanden (aantal die hieronder ook al besproken zijn). Ik heb momenteel het volgende:

studio opnames:
Lonely is the Night (B side van één van de eerste albums)
Kingdom Come (B side van de single van heavy fuel)
Eastbound Train (B side van het eerste album 'Dire straits')
If I Had You (B side van de single So Far Away)
Badges, stickers (etc: release opExtendedanceEPlay)
Millionaire Blues (B side van de single Calling Elvis)
Long Highway (Unreleased track van On Every Street)
Making Movies (het nummer, dat dus NIET op het album staat : een outtake dus )
In My Car (outtake voor het album Making Movies)
Me And My Friend (outtake voor het eerste album)
Sacred Loving (outtake voor het eerste album)
Real Girl (outtake voor het eerste album)
Move it Away (outtake voor het eerste album)
Suicide Towers (outtake voor het eerste album)

live:
What's the matter with you baby (live @ the bbc)
Wonderful Tonight (live met Eric Clapton @ Nelson Mandela Tribute)
Layla (live met Eric Clapton @ Nelson Mandela Tribute)

Ik heb nog een aantal nummers niet gevonden maar ik weet dat ze bestaan. Zodra ik iets bij elkaar heb dat 'plaat' waardig is (45 minuutjes ofzo) dan laat ik het hier wel ff weten voor de liefhebbers (en de GMailers )

[ Bericht 2% gewijzigd door LordOfTheBoard op 10-09-2005 12:50:50 ]
pi_30450233
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 12:39 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Ik ben momenteel bijna klaar met het verzamelen van een aantal zeer zeldzame bestanden (aantal die hieronder ook al besproken zijn). Ik heb momenteel het volgende:

studio opnames:
Lonely is the Night (B side van één van de eerste albums)
Kingdom Come (B side van de single van heavy fuel)
Eastbound Train (B side van het eerste album 'Dire straits')
If I Had You (B side van de single So Far Away)
Badges, stickers (etc: release opExtendedanceEPlay)
Millionaire Blues (B side van de single Calling Elvis)
Long Highway (Unreleased track van On Every Street)
Making Movies (het nummer, dat dus NIET op het album staat : een outtake dus )
In My Car (outtake voor het album Making Movies)
Me And My Friend (outtake voor het eerste album)
Sacred Loving (outtake voor het eerste album)
Real Girl (outtake voor het eerste album)
Move it Away (outtake voor het eerste album)
Suicide Towers (outtake voor het eerste album)

live:
What's the matter with you baby (live @ the bbc)
Wonderful Tonight (live met Eric Clapton @ Nelson Mandela Tribute)
Layla (live met Eric Clapton @ Nelson Mandela Tribute)

Ik heb nog een aantal nummers niet gevonden maar ik weet dat ze bestaan. Zodra ik iets bij elkaar heb dat 'plaat' waardig is (45 minuutjes ofzo) dan laat ik het hier wel ff weten voor de liefhebbers (en de GMailers )
Wow, jij bent goed bezig. Een aantal nummer die je hierboven noemt heb ik ook al ja.
Wat ik alleen lastig vind van het zoeken naar zulke nummers is dat veel nummers van Mark Knopfler ook aan Dire Straits worden toe geschreven.
pi_30450649
Mijn grootste probleem is het nummer Making Movies. Ik weet dat ie er is, er zijn zelfs songteksten van maar het probleem is dat het album dus dezelfde naam draagt. Gevolg; elke zoekopdracht geeft honderden hits van het album maar niets van het nummer zelf...
Ik ben er erg benieuwd naar; het nummer is ooit tenslotte geschreven als titelsong.
pi_30471511
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 13:01 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Mijn grootste probleem is het nummer Making Movies. Ik weet dat ie er is, er zijn zelfs songteksten van maar het probleem is dat het album dus dezelfde naam draagt. Gevolg; elke zoekopdracht geeft honderden hits van het album maar niets van het nummer zelf...
Ik ben er erg benieuwd naar; het nummer is ooit tenslotte geschreven als titelsong.
making_movies.mp3? .

Wat vinden jullie trouwens de beste periode van Dire Straits? Ik heb daar eigenlijk nogal moeite mee om een keuze te maken. Ik heb vind dat de periode waarin het eerste album uitkwam erg goed. Het eerste album vind ik sowieso een juweeltje. Maar ik vind ook Brothers in Arms een fijn album. Toch trekt de stijl van vóór BIA me meer. Daarintegen vind ik On the Night ook een genot om te luisteren hoewel niet alle nummers omdat ik On Every Street toch het minste album vind. Op On the Night vind ik dat de band op zijn technische hoogtepunt is wat betreft Live performance.
  zondag 11 september 2005 @ 00:10:31 #70
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_30471575
Ik wil die zeldzame nummer wel

News op het Communiqué album is ook stoer
net als Single-Handed Sailor en nog wat liederen
pi_30471875
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:10 schreef Radjesh het volgende:
Ik wil die zeldzame nummer wel

News op het Communiqué album is ook stoer
net als Single-Handed Sailor en nog wat liederen
Ik heb het nr. Making Movies niet. Ik heb zoveel dingen van DS niet als je kijkt wat er allemaal aan bootlegmateriaal verkrijgbaar is. Ik kom af en toe wel eens op een site waarvan ik denk; "Als je dit in je bezit hebt ben je echt een freak!". Ik heb wel een aantal bootlegs en als er weer eens een albumpje de revue passeert als ik aan het luisteren ben dan wil ik er af en toe ook nog wel eens eentje bestellen.

Communiqué is sowieso een goed album; "Sunday driver never took a test
Oh yeah, once upon a time in the west.
". .
pi_30472051
Ik heb trouwens een tape van Basel. Die werd uitgezonden op het moment dat ik in Keulen stond 17 juli 92. . Linkje. Lees de samenvatting van de film.. . Met 5.1 (bij benadering ) in tegenstelling tot On the Night. Die DVD moet ik hebben!
pi_30475524
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:08 schreef five2one het volgende:
making_movies.mp3? .
Ik wou dat je gelijk had. Mijn compilatie is bijna compleet. Ik heb nu 11 studio outtakes van dire straits te pakken waarvan 70% echt album waardig is. Het enige nummer dat ik nog zoek is Making Movies... als ik die toch ergens zou vinden...

Ik heb nu:

1. Kingdom Come
2. If I had You
3. Eastbound Train
4. Millionaire Blues
5. What's the matter baby
6. Long Highway
7. Lonely is the Night
8. Badges
9. Me and my Friend
10. Real Girl
11. Secondary Waltz

Nog één nummer en ik heb al het outtake materiaal compleet... ik zoek er echter al maanden naar
pi_30495086
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:25 schreef five2one het volgende:
Ik heb trouwens een tape van Basel. Die werd uitgezonden op het moment dat ik in Keulen stond 17 juli 92. . Linkje. Lees de samenvatting van de film.. . Met 5.1 (bij benadering ) in tegenstelling tot On the Night. Die DVD moet ik hebben!
Oei een 5.1 versie van het Basel concert... waar is die in godsnaam te fixen?? Die wil ik wel heel graag hebben eigenlijk

Oja nu we het over DTS hebben. Via de bekende ezel zijn ook een aantal Dire Straits CD's in DTS geremastered te vinden. Het is zeker de moeite waard, vooral bij On The Night.

[ Bericht 13% gewijzigd door LordOfTheBoard op 11-09-2005 21:04:21 ]
pi_30500672
Dire Straits is gaaf in het kwadraat.

I went clubbing. Softest coat ever.
  zondag 11 september 2005 @ 23:31:21 #76
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_30501043
quote:
Op zondag 11 september 2005 23:20 schreef NiTiN het volgende:
Dire Straits is gaaf in het kwadraat.

pi_30503056
quote:
Wat vinden jullie trouwens de beste periode van Dire Straits?
1978, 1979 en 1980.
De eerste 3 albums vind ik wel beter dan de rest.. Hoewel sommige nummers natuurlijk uitgezonderd, zoals Brothers in Arms inderdaad.
Heb de eerste 3 albums dan ook helemaal grijs gedraaid, en doe dat nog steeds overigens.
pi_30525507
Zegt iemand het album DireStraits - The Last Waltz iets?

--edit: illegale torrent link verwijderd, please read the muthafucking rules dawg--

[ Bericht 32% gewijzigd door Summoner op 12-09-2005 22:40:44 ]
  maandag 12 september 2005 @ 22:12:58 #79
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_30525669
love over gold vind ik een meesterwerk en dat is 1982
  maandag 12 september 2005 @ 22:23:26 #80
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_30525986
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:06 schreef -calimero- het volgende:
ff leechen

bedankt!

[ Bericht 23% gewijzigd door Summoner op 12-09-2005 22:41:20 ]
pi_30526185
Jammer dat ze gestopt zijn hoor, zou het wel heel gaaf vinden als ze nog eens een album maken of nog een toer doen
stupidity has become as common as common sense was before
pi_30539105
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:06 schreef -calimero- het volgende:

--edit: illegale torrent link verwijderd, please read the muthafucking rules dawg--
De covers:

Deze CD is pas dit jaar uitgebracht, en tot mijn grote verbazing zijn dit alle nr's die LordOfTheBoard eerder al had opgesomt op Real Girl na dan.
quote:
Op zondag 11 september 2005 03:41 schreef LordOfTheBoard het volgende:

[..]

Ik wou dat je gelijk had. Mijn compilatie is bijna compleet. Ik heb nu 11 studio outtakes van dire straits te pakken waarvan 70% echt album waardig is. Het enige nummer dat ik nog zoek is Making Movies... als ik die toch ergens zou vinden...

Ik heb nu:

1. Kingdom Come
2. If I had You
3. Eastbound Train
4. Millionaire Blues
5. What's the matter baby
6. Long Highway
7. Lonely is the Night
8. Badges
9. Me and my Friend
10. Real Girl
11. Secondary Waltz

Nog één nummer en ik heb al het outtake materiaal compleet... ik zoek er echter al maanden naar

[ Bericht 2% gewijzigd door -calimero- op 13-09-2005 13:50:09 ]
pi_30546584
Het is geen echte cd volgens mij maar een 'bootleg' achtig iets. Ik heb hem ook gevonden ja, alleen niet via een torrent... het zijn alle nog nooit in studio versie uitgebrachte nummers van dire straits die goed klinken ->

ik heb die nummers ook vrijwel via dit 'album' verkregen... alleen Making Movies staat er dus niet op Ik vraag me nu ook af of het nummer ook daadwerkelijk in de studio is opgenomen.

Het klinkt verder best aardig allemaal hoewel niet elk nummer even goed is opgenomen. Ook klinkt het niet echt als 'album' : het is meer een soort mix van het eerste album Dire Straits, de ExtendeDancEPlay en On Every Street qua stijl.
Tip van The Last Waltz: Long Highway heeft een zeer mooi typisch dire straits solo'tje. Dikke aanrader .

edit calimero; je frontje van de cd klopt niet, dat moet zijn
. Jij hebt zegmaar de 'binnenkant' van het frontje als voorkant. Je moet em dubbelvouwen

[ Bericht 8% gewijzigd door LordOfTheBoard op 13-09-2005 18:12:50 ]
pi_30858670
Wie o wie heeft de pas gereleasede SACD van Brothers in Arms in huis en kan zeggen of het album de moeite waard is om een SACD speler voor aan te schaffen . Ik lees hier op internet nogal variërende berichten over namelijk.
  maandag 26 september 2005 @ 10:09:09 #85
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_30937547
skateaway is vet
pi_34072362

Is there anybody home???
pi_34682142
Dit kwam ik vanmiddag tegen in de piraten baai.
quote:
Compilation of 19 rare Dire Straits items including interview CDs, bootlegs and promo discs. All audio is 256 kbps mp3 encoded from silver CD-R copies. Bootleg quality is varying from high to excellent and are mostly from a soundboard source. Feedback is most welcome

Dire Straits - Brothers In Conversation (Interview CD)
Dire Straits - Live At Wembley Stadium 11.06.88 (Bootleg)
Dire Straits - Live In Chester (Bootleg)
Dire Straits - Live On US Radio 10.11.92 (Bootleg)
Dire Straits - Live on WDR Radio 1979 (Bootleg)
Dire Straits - Live USA Vol. 1 (Bootleg)
Dire Straits - Live USA Vol. 2 (Bootleg)
Dire Straits - Once Upon A Time (Bootleg)
Dire Straits - On Every Planet (Bootleg)
Dire Straits - Open Air '92 [Basel] (Complete Bootleg)
Dire Straits - Perfect Investigations - Live at Wembley Arena, June 18, 1986 (Bootleg)
Dire Straits - Rotterdam 1978 (Bootleg)
Dire Straits - San Antonio '85 (Bootleg)
Dire Straits - Sultans Of Swing 3CD Promo Set
Dire Straits - Sultans Of Swing (Bootleg)
Dire Straits - The Final Oz Convert 1986 - Live From Sydney Entertainment Centre, Australia - April 26, 1986 (Bootleg)
Dire Straits - Ticket To Heaven - Live in Basel, Switzerland 28. June 1992 (Bootleg)
Dire Straits - USA '85 [San Antonio, Cleveland] (Complete Bootleg)
Dire Straits - Worburn Abbey 1992 (Bootleg)
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:54:23 #88
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_34682701
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:37 schreef -calimero- het volgende:
[..]
ja die heb ik allemaal al

Goede muziek!

Dire Straaaaaaaaaaaaaaits
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:23:55 #89
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_34683646
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:04 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Wie o wie heeft de pas gereleasede SACD van Brothers in Arms in huis en kan zeggen of het album de moeite waard is om een SACD speler voor aan te schaffen . Ik lees hier op internet nogal variërende berichten over namelijk.
Zou ik ook graag willen weten.

Zag em voor ¤ 14,99 bij CD-Wow.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_34684556
quote:
[..]
WAAR ?!
pi_34686137
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:48 schreef Even het volgende:

[..]

WAAR ?!
je heb mail
pi_34692972
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:35 schreef -calimero- het volgende:

[..]

je heb mail
Thnx
pi_34767788
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:35 schreef -calimero- het volgende:

[..]

je heb mail
Heb er al enkele, maar graag een tipje naar roblaars at wxs.nl .

Keep em coming!
pi_34869397
quote:
[..]
Gloeiende... kom niet verder dan 42%
pi_34873347
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:55 schreef -calimero- het volgende:

[..]

Gloeiende... kom niet verder dan 42%
Pfff, bij mij duurt t letterlijk een maand voor hij binnen is. Nou ja. .
pi_34879287
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:01 schreef five2one het volgende:

[..]

Pfff, bij mij duurt t letterlijk een maand voor hij binnen is. Nou ja. .
Hij wil maar niet downloaden bij mij
Zit ook rond de 40%
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:42:56 #97
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_34880243
ik heb hem wel

voeg maar ff toe @ radjesh@gmail.com
pi_34880338
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:42 schreef Radjesh het volgende:
ik heb hem wel

voeg maar ff toe @ radjesh@gmail.com
Done
  zondag 12 februari 2006 @ 21:55:50 #99
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_35016668
er komt weer een concert!
pi_35018234
quote:
Op zondag 12 februari 2006 21:55 schreef Radjesh het volgende:
er komt weer een concert!
Mark Knopfler & Emmylou Harris
All The Roadrunning Tour

Each unique concert will be a special evening of duet performances featuring songs from their
forth-coming album as well as some tunes from their individual repertoires.

European Leg

Mon 05/06/06 Rotterdam Ahoy

Presale
Saturday February 11, 10 am -
Friday February 17, 5 pm (local times)
pi_35019672
Treden ze nog wel op?
Mark knofler dus.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_35022467
Sorry dat ik je vraag niet beantwoord, maar mag ik ook even?

De Dire Stratis maken/maakten geweldige muziek!

De 5 oudste albums heb ik nog echt origineel op grammofoonplaat De eerste had ik in 1998 in Arnhem in dat winkeltje achter de Bijenkorf gekocht. "Nieuw" volgens het prijsje, maar dat was hij dus niet . Wat later heb ik nog Communiqué gekocht, en een paar maanden terug ook nog Making Movies, Love Over Gold en Brothers In Arms op LP, en Brothers In Arms en On Every Street op cd.

Vooral Telegraph Road, Skateaway, It Never Rains en Brothers In Arms vind ik echt prachtig.

Overigens: Why Worry staat niet in z'n geheel op de LP van Brothers in Arms, daar mist het laatste stuk. En weet iemand waarom van dat album nu een "Digitally Remastered" heruitgave uitgekomen is, terwijl het origineel juist bekendheid kreeg als een van de eerste compleet digitaal gemasterde CD's?
pi_35032621
Brothers in arms is zo relaxt/sfeervol nummer
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_35032725
quote:
Op zondag 12 februari 2006 22:58 schreef Slappy het volgende:
Treden ze nog wel op?
Mark knofler dus.
Mark wel ja

Maar dat dueten ding ben ik niet zo zeker van of ik dat wel leuk vind....
pi_35032826
quote:
Op maandag 13 februari 2006 00:15 schreef T-lecom het volgende:
En weet iemand waarom van dat album nu een "Digitally Remastered" heruitgave uitgekomen is, terwijl het origineel juist bekendheid kreeg als een van de eerste compleet digitaal gemasterde CD's?
Omdat de eerste set gemasterde cd's eigenlijk niet bijzonder goed gemasterd zijn. Mijn Brothers in Arms cd (gekocht ergens in 1988/89) klinkt een stuk zachter opgenomen dan zo'n beetje elke andere cd uit mijn collectie (die toch genoeg cd's uit die periode bevat).

[ Bericht 3% gewijzigd door Litpho op 13-02-2006 13:09:08 ]
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 13 februari 2006 @ 18:19:06 #106
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_35045320
quote:
Op maandag 13 februari 2006 12:59 schreef Even het volgende:

[..]

Mark wel ja

Maar dat dueten ding ben ik niet zo zeker van of ik dat wel leuk vind....
eigenlijk wil ik wel weten wat ie gaat spelen... Vind die vrouw niks die erbij gaat zingen, beetje country zooi

ik wil dire straits!
pi_35047198
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:19 schreef Radjesh het volgende:

[..]

eigenlijk wil ik wel weten wat ie gaat spelen... Vind die vrouw niks die erbij gaat zingen, beetje country zooi

ik wil dire straits!
Precies
pi_35052132
quote:
Op maandag 13 februari 2006 18:19 schreef Radjesh het volgende:

[..]

ik wil dire straits!
Ik denk eerlijk gezegd dat Dire Straits voorgoed verleden tijd is. Knopfler heeft vaker min of meer aangegeven dat hij er geen zin meer in heeft. Hij heeft ook al eens gezegd dat de band waar hij nu mee speelt (de 96-ers) de Dire Straits nummers beter spelen dan de bezetting die er in de voorgaande jaren is geweest. Hij zal het natuurlijk wel vanuit een ander oogpunt bekijken als ik, maar eerlijk gezegd denk ik dat er niets kan tippen aan de muzikale klasse die hij in 90, 91 en 92 heeft laten horen. Ik begin OES ook steeds meer te waarderen. Hele relaxte atmosfeer hangt er rond dat album.

Ik heb trouwens die torrent met al die live spulletjes bijna binnen en de Sultans (Mijn favo live nummer) klinkt minimalistisch maar wel weer magistraal. Die van Woburn Abbey '92.

Gisteren nog even op een leuke site gehangen met nieuwe spulletjes en een volledige video-versie van de Sultans in Basel 92. Klikt u maar.

Ik ben er trouwens wel bang voor dat tijdens zijn nieuwe toertje met Emmily geen Straits klappers meer komen in tegenstelling tot de andere gigs tot nu toe solo. . Maar even de reviews afwachten. Alleen dan wil ik gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door five2one op 13-02-2006 20:48:53 ]
pi_35054542
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:42 schreef five2one het volgende:

[..]

Klikt u maar.
Wat is dit? Gitaar is wel goed by the way

Maar wie zijn het en waarom doen ze SULTANS zo'n geweld aan.. Hij kan het niet helemaal goed uitspreken, lijkt wel of ie surgeons zegt
pi_35054891
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:23 schreef Even het volgende:

[..]

Wat is dit? Gitaar is wel goed by the way

Maar wie zijn het en waarom doen ze SULTANS zo'n geweld aan.. Hij kan het niet helemaal goed uitspreken, lijkt wel of ie surgeons zegt
Waar klik jij dan op? Er staan zooo veel video's op die page. Basel versie staat Hier.

edit: Hehehe! Heb net even die versie bekeken met die Koreaan die de sultans doet. Dat accentje. .

[ Bericht 11% gewijzigd door five2one op 13-02-2006 21:47:05 ]
pi_35055103
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:30 schreef five2one het volgende:

[..]

Waar klik jij dan op? Er staan zooo veel video's op die page. Basel versie staat Hier.
Ik klikte op Sultans of Swing en kreef allemaal swingende jappen

Deze is wel heel vet
pi_35055426
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:34 schreef Even het volgende:

[..]

Ik klikte op Sultans of Swing en kreef allemaal swingende jappen

Deze is wel heel vet
Heel vet..... Mijn god. Deze uitvoering kan ik tot op iedere noot meegaan. Wat mij betreft de beste ooit.
pi_35055620
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:41 schreef five2one het volgende:

[..]

Heel vet..... Mijn god. Deze uitvoering kan ik tot op iedere noot meegaan. Wat mij betreft de beste ooit.
Nee sorry de beste is en blijft voor mij de versie op Cd van Sultans of Swing (die verzamel cd)

Maar deze is ook cool ja
pi_35055979
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:45 schreef Even het volgende:

[..]

Nee sorry de beste is en blijft voor mij de versie op Cd van Sultans of Swing (die verzamel cd)

Maar deze is ook cool ja
Je bedoelt de opname in de Royal Albert Hall? Dat is Knopfler solo. Dat is geen Dire Straits. Deze is veel sprankelender en levendiger. Je moet de drums horen in de 92-uitvoering. Dat is de kers op de taart.
pi_35058184
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:52 schreef five2one het volgende:

[..]

Je bedoelt de opname in de Royal Albert Hall? Dat is Knopfler solo. Dat is geen Dire Straits. Deze is veel sprankelender en levendiger. Je moet de drums horen in de 92-uitvoering. Dat is de kers op de taart.
Ja die ja.. Ach ik hou wel van dat rustige stukje die vind ik echt geweldig en dan dat steeds sneller gaan...
Mark
pi_35160137
Vanmiddag las ik op deze site dat Dire Straits een album heeft dat The Long Run heet.

Wie kent, of beter nog, heeft dit album of nummers er van?

Er staan de volgende nummers op:

1. The Long Run
2. I Can't Tell You Why
3. In the City
4. The Disco Strangler
5. King of Hollywood
6. Heartache Tonight
7. Those Shoes
8. Teenage Jail
9. The Greeks Don't Want No Freaks
10. The Sad Cafe
pi_35160767
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 18:20 schreef -calimero- het volgende:
Vanmiddag las ik op deze site dat Dire Straits een album heeft dat The Long Run heet.

Wie kent, of beter nog, heeft dit album of nummers er van?

Er staan de volgende nummers op:

1. The Long Run
2. I Can't Tell You Why
3. In the City
4. The Disco Strangler
5. King of Hollywood
6. Heartache Tonight
7. Those Shoes
8. Teenage Jail
9. The Greeks Don't Want No Freaks
10. The Sad Cafe
Dat zijn nummers van The Eagles
pi_35162848
Mark Knopfler deed vorig jaar sowieso de helft Dire Straits nummers anders hoor . Alle hits (except Private Investigations) kwamen voorbij, + mooie nieuwe nummers.
pi_35209949
quote:
Op maandag 13 februari 2006 20:42 schreef five2one het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat Dire Straits voorgoed verleden tijd is. Knopfler heeft vaker min of meer aangegeven dat hij er geen zin meer in heeft. Hij heeft ook al eens gezegd dat de band waar hij nu mee speelt (de 96-ers) de Dire Straits nummers beter spelen dan de bezetting die er in de etc. etc.
Tja, inmijn optiek bestond Dire Straits uit Marc Knopfler en een stel sessie-muzikanten. Dat Guy Fletcher, John Isley and en enkele andere er altijd bij waren, zegt mij niet zoveel. Dus, dan kan MArc zijn huidigeband gewoon Dire Straits noemen...

Heb zelf overigens nog de solo-CD van die bassist (John Isley) in de kast staan 'Never told a Soul' heet tie geloof ik. Heb die plaat zeker in geen 10 jaar meer gedraaid.
pi_35215674
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 00:50 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Tja, inmijn optiek bestond Dire Straits uit Marc Knopfler en een stel sessie-muzikanten. Dat Guy Fletcher, John Isley and en enkele andere er altijd bij waren, zegt mij niet zoveel. Dus, dan kan MArc zijn huidigeband gewoon Dire Straits noemen...

Heb zelf overigens nog de solo-CD van die bassist (John Isley) in de kast staan 'Never told a Soul' heet tie geloof ik. Heb die plaat zeker in geen 10 jaar meer gedraaid.
De Dire Straits waren sowieso een grotere club muzikanten dan Knopfler nu om zich heen heeft. De live-uitvoeringen waren langer en met meer saxofoon, keyboard e.d.
pi_35223850
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 11:21 schreef LedZep het volgende:

[..]

De Dire Straits waren sowieso een grotere club muzikanten dan Knopfler nu om zich heen heeft. De live-uitvoeringen waren langer en met meer saxofoon, keyboard e.d.
Precies. Zijn solowerk is echt een ander slag. Van mij mag hij in ieder geval zijn haarband weer omdoen. .
pi_35224157
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 16:14 schreef five2one het volgende:

[..]

Precies. Zijn solowerk is echt een ander slag. Van mij mag hij in ieder geval zijn haarband weer omdoen. .
Ach, hij is ondertussen ook al oud en grijs. Ik ben in ieder geval al blij dat hij überhaupt nog muziek maakt .
  zondag 18 juni 2006 @ 14:55:00 #123
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_38971186
Een ordinaire rotschop naar boven voor dit topic!

Wat blijven nummers als Telegraph Road, Romeo & Juliet en Brothers in Arms toch schit-te-rend!
  zondag 18 juni 2006 @ 15:03:12 #124
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_38971457
Vooral de platen Dire Straits en Love over gold zijn van uitmuntende kwaliteit!
pi_38971503
Vorige week de DVD van het optreden in Basel '92 binnengekregen. Dit blijft toch wel mijn favoriete DS optreden ooit. Muzikaal gezien dan. Nagenoeg vlekkeloos gespeeld en niet door de handen van een editor verneukt.

Met schitterende uitvoeringen van Calling Elvis, een toffe intro op Heavy Fuel en de improvisaties in Sultans of Swing laten weer weten dat Knopfler toch wel 1 van de meest getalenteerde songwriters aller tijden is.
  zondag 18 juni 2006 @ 23:57:47 #126
138914 Slappy
ambtenaar
pi_38988786
Dire straits blijft gewoon meesterlijk.
Vooral op een Zaterdag avond met Brothers in arms leker weg dromen
pi_38988903
Ik heb de clip van Sultans of Swing van Basel en ik krijg elke keer weer kippenvel bij de gitaar/saxofooncombinatie. En omg, wat een hoofd houdt die Knopfler toch als hij de mooiste tonen uit zijn gitaar weet te krijgen!
pi_39006956
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:01 schreef LedZep het volgende:
Ik heb de clip van Sultans of Swing van Basel en ik krijg elke keer weer kippenvel bij de gitaar/saxofooncombinatie. En omg, wat een hoofd houdt die Knopfler toch als hij de mooiste tonen uit zijn gitaar weet te krijgen!
Op een bootleg in Worburn Abbey staat trouwens ook een hele goede versie van de Sultans. Bij deze duurt de solo wat langer als die van Basel. Jammer is dat na de passage met sax de gitaar erg zacht is ingemixt.
pi_39007009
Weet iemand waar ik een versie van het gehele Basel concert kan krijgen? Die dvd is nergens in Nederland te krijgen en via de "alternatieve wegen" zie ik zo op het eerst gezicht ook niets.
pi_39007089
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:12 schreef LedZep het volgende:
Weet iemand waar ik een versie van het gehele Basel concert kan krijgen? Die dvd is nergens in Nederland te krijgen en via de "alternatieve wegen" zie ik zo op het eerst gezicht ook niets.
Klopt. Op internet is hij niet te vinden. Wel alleen de geluidsopname. Stuur anders even een mailtje. Dat praat wat makkelijker. robvdenberg at planet punt nl
pi_41208109
Weer een schopje..

Ik vind de Dire Straits en dan vooral de nummers 'Tunnel of Love' en 'Romeo & Juliet' echt geweldig!!
Kan ze wel tien keer achter elkaar draaien.

Nu vroeg ik mij af of er voor deze twee nummers ooit videoclips zijn gemaakt.
Iemand die dit toevallig weet?
Forza Juve!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:04:32 #132
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_41208706
Dire Straits, mijn favoriete band
pi_41216355
Brothers in arms
pi_41224985
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:45 schreef Marty het volgende:
Weer een schopje..

Ik vind de Dire Straits en dan vooral de nummers 'Tunnel of Love' en 'Romeo & Juliet' echt geweldig!!
Kan ze wel tien keer achter elkaar draaien.

Nu vroeg ik mij af of er voor deze twee nummers ooit videoclips zijn gemaakt.
Iemand die dit toevallig weet?
Voor Tunnel of Love is inderdaad een videoclip gemaakt. Deze staat ook op de DVD Sultans of Swing - The very best of Dire Straits. Voor Romeo & Juliet durf ik het niet te zeggen.
pi_41225517
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:43 schreef -calimero- het volgende:

[..]

Voor Tunnel of Love is inderdaad een videoclip gemaakt. Deze staat ook op de DVD Sultans of Swing - The very best of Dire Straits. Voor Romeo & Juliet durf ik het niet te zeggen.
Volgens mij staat die op dezelfde dvd.
  zaterdag 16 september 2006 @ 23:00:44 #136
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41873711
Wanneer treden de Dire Straits weer op in Nederland???
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_41873836
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:00 schreef satecl het volgende:
Wanneer treden de Dire Straits weer op in Nederland???
Grapje zeker?!
  zaterdag 16 september 2006 @ 23:32:10 #138
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41874577
Ze treden dus niet meer op???

Ik vind het geweldige muziek maar weet heel weinig van hun achtergronden
pi_41874595
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:32 schreef satecl het volgende:
Ze treden dus niet meer op???
For great justice!
  zaterdag 16 september 2006 @ 23:33:21 #140
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41874617
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:01 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Volgens mij staat die op dezelfde dvd.
pi_41874633
Ze bestaan inmiddels al 11 jaar niet meer. Btw.
For great justice!
  zaterdag 16 september 2006 @ 23:33:59 #142
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41874642
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:32 schreef Q. het volgende:

[..]

--edit--
  zaterdag 16 september 2006 @ 23:34:13 #143
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_41874657
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:33 schreef satecl het volgende:

[..]

--Edit--
pi_46874280
pi_46936237
laats alchemy gekocht op lp (had ik nog niet) en dat blijft zo'n geweldige plaat

brothers in arms is natuurlijk een goed nummer, maar ik luister de laatste tijd vaak 'your latest trick'
pi_46936279
Ik heb Alchemy en Brothers in Arms ook op LP, 2 geweldige platen.
Die A-kant van Brothers in Arms ook, met So Far Away, Walk Of Life en Money For Nothing, GOUD
pi_46936345
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:18 schreef n0r het volgende:
Ik heb Alchemy en Brothers in Arms ook op LP, 2 geweldige platen.
Die A-kant van Brothers in Arms ook, met So Far Away, Walk Of Life en Money For Nothing, GOUD
zeker!
romeo and juliet op alchemy
pi_46936836
Kom op jongens, jullie hebben toch wel het plaatje gelezen wat hierboven is gepost door mij!
pi_46936927
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:38 schreef five2one het volgende:
Kom op jongens, jullie hebben toch wel het plaatje gelezen wat hierboven is gepost door mij!
Ja, gelezen, maar gaan ze samen een concertje doen of wat dan?
pi_46936949
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:41 schreef n0r het volgende:

[..]

Ja, gelezen, maar gaan ze samen een concertje doen of wat dan?
precies, heb je de rest van het artikel niet ergens?
pi_46937045
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:42 schreef Licko het volgende:

[..]

precies, heb je de rest van het artikel niet ergens?
Het staat in de nieuwe revu van afgelopen week. Het is de bewering van Jan Douwe Kroeske maar ik twijfel of het ook daadwerkelijk zal gebeuren. Het zou natuurlijk wel leuk zijn. Nieuw werk hoeft niet voor mij maar een paar optredens lijken me echt top!
pi_46937086
precies, nieuwe cd's hoeven er voor mij niet te komen, maar ik zou graag naar een concert gaan
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:29:03 #153
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_47007602
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:46 schreef Licko het volgende:
precies, nieuwe cd's hoeven er voor mij niet te komen, maar ik zou graag naar een concert gaan
Jup
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:34:49 #154
141482 Q.
JurassiQ
pi_47007763
Het zou me niet verbazen, het is de enige Grote Band die ik kan bedenken die weer bij elkaar zou komen.
For great justice!
pi_47007811
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:46 schreef Licko het volgende:

ik zou graag naar een concert gaan
Understatement van het jaar.
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:38:11 #156
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_47007849
Ik heb ze een paar jaar geleden gezien in Ahoy. Muziekaal echt heel erg goed, maar qua show hoef je niet teveel te verwachten .

Knopfler staat er maar een beetje bij, maar het is wel gewoon super goed .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_47007898
Ik heb ze voor het laatst gezien in de Kuip, geweldig, maar idd weinig show. Maar wat een muzikanten.
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:47:57 #158
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_47008126
als ze weer eens bij elkaar zouden komen zou het fantastisch zijn, als is het idd alleen maar voor een concerttour 0/ Er zijn raardere reunies geweest, dus why not

Heb Mark wel paar jaar terug solo gezien nav zn Shangri-La tour, en daar speelde die ook paar dire straits nummers, was wel flink kippevel
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_47008195
Net evenm Walk of Life door de Jukebox laten schallen.

Buurman liep voor op straat voorbij, 2 thumbs up
pi_49703194
kick:

Brothers in Arms!! Absoluut mn favo song ever
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:01:56 #162
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_49741969
Romeo & Juliet
  donderdag 24 mei 2007 @ 22:19:50 #163
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_49742601
Zouden ze echt weer bij elkaar komen ?
stupidity has become as common as common sense was before
  FOK!fotograaf dinsdag 29 mei 2007 @ 12:31:22 #164
159915 -Menn0-
MNO
pi_49888197
Ik denk dat dat utopie is.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:35:43 #166
138914 Slappy
ambtenaar
pi_49888492
Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia
Die solo cd's van hem
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:56:27 #167
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_49889339
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:35 schreef Slappy het volgende:
Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia
Die solo cd's van hem
pi_49889418
Daar vind ik dus echt helemaal geen bal aan he, die solo cd's. Daarom zal ik ook niet snel naar een concert van MK gaan. Nee, geef mij maar Sixblade Knife, Down to the waterline, etc.
pi_49892602
Ben ook een grote DS-fan.

Heb onlangs echter een bootleg gehoord van een solo-concert van MK ergens rond 2000.

Het viel mij op dat hij toch niet meer zo goed bij stem was (dat is hij trouwens sowieso nooit geweest, maar nu viel het me extra op)

Ben er dan ook een beetje beducht voor om hem nog eens live aan het werk te zien, of is die vrees onterecht.

Wat jullie?
Ce ne fut pas Waterloo, mais ce ne fut pas Arcole.
Ce fut l'heure où l'on regrette d'avoir manqué l'école.
pi_49921467
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:48 schreef Apotheose het volgende:
kick:

Brothers in Arms!! Absoluut mn favo song ever
I second that. Die plaat heeft alles.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 14:12:53 #171
98036 -calimero-
Zonder ei...
pi_50268296
27 april werd er op radio 2 bij legendarisch live een concert uitgezonden van Dire Straits op pinkpop 1979. De uitzending is hier te beluisteren: http://legendarischlive.kro.nl/direstreets_art.aspx
pi_50279446
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:12 schreef -calimero- het volgende:
27 april werd er op radio 2 bij legendarisch live een concert uitgezonden van Dire Straits op pinkpop 1979. De uitzending is hier te beluisteren: http://legendarischlive.kro.nl/direstreets_art.aspx
Jammer dat het e.e.a. verloren is gegaan.
pi_50328199
kwamen ze nou nog bij elkaar of niet?
pi_50334064
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:18 schreef nonserviam het volgende:
Ben ook een grote DS-fan.

Heb onlangs echter een bootleg gehoord van een solo-concert van MK ergens rond 2000.

Het viel mij op dat hij toch niet meer zo goed bij stem was (dat is hij trouwens sowieso nooit geweest, maar nu viel het me extra op)

Ben er dan ook een beetje beducht voor om hem nog eens live aan het werk te zien, of is die vrees onterecht.

Wat jullie?
Live in Milaan toevallig? Soundboard bootleg nogwel, amper te onderscheiden van een eventuele albumversie iig.

Maar om op je punt te komen, persoonlijk vind ik ze stem wat dieper geworden. Niet per se slechter ofzo.
  maandag 11 juni 2007 @ 16:16:41 #175
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_50335638
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 14:12 schreef -calimero- het volgende:
wat is dit goed
  maandag 11 juni 2007 @ 20:17:48 #176
98036 -calimero-
Zonder ei...
pi_50344896
Ja zeker weten! Echt heel jammer dat er opnamen zijn kwijt geraakt!

Ik heb deze uitzending opgenomen op me computer, maar weet iemand hoe ik de rest van dat mp3tje kan afknippen?

-Edit-

- Follow me Home
- Lady Writer
- Wild West End
- In the Gallary

[ Bericht 27% gewijzigd door nipeng op 11-06-2007 21:49:47 ]
pi_50345329
hadden ze in 1979 al die foute E-match reclame?
  maandag 11 juni 2007 @ 21:50:16 #178
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50349894
Mooi. Jammer dat de rest verprutst is.

Oja aanbieden = no go.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 13:17:14 #179
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_52695111
Ik moet me toch ook eens in dit topic vertoeven. Ik luister eigenlijk zo mijn hele leven al Dire Straits (nouja, sinds de top 2000 bestaat en DS ongeveer de halve top 50 had ingenomen, zonder dat ik ooit van ze had gehoord...(blijf hun grote succes in Nederland wel apart vinde) en vond ze altijd wel oké...maar nooit echt speciaal..

Maar toen kende ik Love Over Gold ook niet en was ik vooral bekend met Sultans of Swing en Tunnel Of Love en van dat soort standaard hits...
Love Over Gold is in ieder geval zeker mijn favoriete album van ze....Private Investigations en Telegraph Road

Maar het echte toppertje vind ik toch wel Alchemy....Ik hou nou eenmaal van instrumentale klasse, en dit is echt het absolute hoogtepunt in mijn live performances collectie. De uithalen in private investigations, de afsluiter van Sultans , en de versie van Telegraph Road....Laten we nog even Once Upon A Time In The West, de opener, noemen...Wat een fantastisch album is dit. Waanzinnig...

Sindsdien heb ik eigenlijk hun studioalbums niet meer kunnen luisteren. Ik mis uitgebreidheid en fenomenaliteit! Toch zijn Making Movies en Brothers In Arms natuurlijk superfijn

Ik had er zelfs, in mijn opwelling vanochtend, een korte journal van gemaakt op last.fm...check mijn link maar in mijn sig....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_52695349
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 13:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://frontpage.fok.nl/column/5581/1

Telegraph Road .
Wat mooi
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 9 september 2007 @ 23:34:17 #182
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_53064129
Merkte het inderdaad al toen ik Bruce kaartjes aan het halen was. Knopfler begon tegelijkertijd...Wat minder mensen echter
pi_53064266
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:34 schreef Radjesh het volgende:
http://mojo.nl/agenda/evenement.asp?pid=1233

Knopfler komt weer naar NL
Zozo, ff kijken of ik dan geld heb en ook kan! Wel tof, dat sowieso, heb van de Dire Straits nu 2 LPs(Comminuque, oid, en Brothers in Arms)
  FOK!fotograaf maandag 10 september 2007 @ 15:01:08 #185
159915 -Menn0-
MNO
pi_53073936
Yeah ik ben dr bij in HMH
,,/
pi_53078399
Dire straits _0_
  donderdag 13 september 2007 @ 09:19:32 #187
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_53138873
Ik wil ook. Echter alleen ff kijken hoe mijn wintersport dit jaar valt
pi_53139890
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:34 schreef Radjesh het volgende:
http://mojo.nl/agenda/evenement.asp?pid=1233

Knopfler komt weer naar NL
Dat is misschien wel een puik kado voor mn pa z'n verjaardag!
Netjes langs de pijpen ..niet te groen!
pi_53140866
Doet Knopfler ook een beetje Dire Straits? Of is het voornamelijk zijn privéwerk?
  donderdag 13 september 2007 @ 12:47:55 #190
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_53143762
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:03 schreef Norrage het volgende:
Doet Knopfler ook een beetje Dire Straits? Of is het voornamelijk zijn privéwerk?
Ik ben in 2005 naar hem geweest in de HMH, en toen deed ie ook Dire Straits
pi_53275358
mark knopfler in Amsterdam volgens de officiele site:

Sept 26, 2007 Amsterdam, NL
March 30, 2008 Heineken Music Hall Amsterdam, NL

FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 17:56:18 #192
159915 -Menn0-
MNO
pi_53275541

WAT?!
,,/
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 17:58:44 #193
159915 -Menn0-
MNO
pi_53275607
March 30, 2008 Heineken Music Hall Amsterdam, NL
March 31, 2008 AHOY Rotterdam, NL

Er staat geen locatie bij... Anders ga ik de 26e ook
,,/
pi_53275661
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:56 schreef -Menn0- het volgende:

WAT?!
quote:
Op woensdag 26 september treedt Knopfler op een geheime plek tijdens een besloten exclusieve showcase. Kaarten voor dit bijzondere optreden zijn niet te koop, alleen te winnen.
Dat dus
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 18:03:31 #195
159915 -Menn0-
MNO
pi_53275684
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:01 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

[..]

Dat dus

Hoe vet zou het zijn om over 8 dagen al naar Mark te gaan

,,/
pi_53281236
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:47 schreef KELDER het volgende:
als ze weer eens bij elkaar zouden komen zou het fantastisch zijn, als is het idd alleen maar voor een concerttour 0/ Er zijn raardere reunies geweest, dus why not

Heb Mark wel paar jaar terug solo gezien nav zn Shangri-La tour, en daar speelde die ook paar dire straits nummers, was wel flink kippevel
Wie is 'ze' bij Dire Straits. Zowat ieder album had een andere bezetting. Knopfler, die bassist John Isley (heb nog een solo cd van die man), die toetsenist en dat was het dan, De rest waren altijd retegoeie sessiemuzikanten. Dus zet een paar goeie muzikanten neer, zet Knopfler erbij, speel alleen nummers van Dire Straits en je heb Dire Straits...
pi_57707458
Kom net terug van het eerste concert van de tour in de HMH...Wat een geweldig concert zeg! EN Telegraph Road live gehoord...kippevel...Echt erg goed! Wat slecht dat dit topic hier niet voor gebumpt is

Held die Mark Knopfler!
  zondag 30 maart 2008 @ 00:07:14 #198
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_57707531
Wat is er zoal gespeeld ?
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
pi_57707628
ik zit nog te wachten op een setlist ergens, want van zijn nieuwe werk herkende ik naturlijk niet zo veel...maar de nummers die ik wel weet te plaatsen:

Cannibals
What It Is
Philadelphia
True Love Will Never Fade
Sangry Lee (ofzo)
Romeo And Juliet
Brothers In Arms
Telegraph Road
So Far Away
Sultans Of Swing
Local Hero

En nog wel heel wat meer, maar ik kan het zo snel even niet herproduceren, (en is sowieso niet in de goede volgorde)
pi_57707678
Ah mooi, ik zat al te hopen op veel Dire Straits en oud album werk. Wordt nog leuk Maandag in Ahoy dan .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_57707766
ik vind het wel slecht dat ik nu al de helft van de nummers vergeten ben
Hij speelde trouwens precies 2 uur, maar hij was voor 20.00 al begonnen!! (toen was hij al Cannibals aan het spelen)
pi_57708485
Geweldige concert!! Qua show was het niet veel, maar de muziek maakt alles goed!
  Moderator zondag 30 maart 2008 @ 01:43:44 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57708755
Het concert was echt zo vet What is is kan ik maar geen genoeg van krijgen En Sultans of Swing was echt té gaaf, hoe hij toewerkt naar dat gitaarriedeltje, kippevel

Was het laatste nummer (voor de toegift) Telegraph Road? Dat was echt supermooi Kende het niet
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  FOK!fotograaf zondag 30 maart 2008 @ 07:42:58 #204
159915 -Menn0-
MNO
pi_57710462
Ik ga straks! Heb er zin in!!!!!
,,/
  zondag 30 maart 2008 @ 09:11:00 #205
11502 nipeng
The last ride is free
pi_57710715
quote:
Op zondag 30 maart 2008 01:43 schreef MaJo het volgende:
Was het laatste nummer (voor de toegift) Telegraph Road? Dat was echt supermooi Kende het niet
Als je telegraph road niet kent.
pi_57711462
quote:
Op zondag 30 maart 2008 01:43 schreef MaJo het volgende:
Het concert was echt zo vet What is is kan ik maar geen genoeg van krijgen En Sultans of Swing was echt té gaaf, hoe hij toewerkt naar dat gitaarriedeltje, kippevel

Ja heerlijk die gitaar-outro bij Sultans of Swing En ik had niet helemaal door wanneer de toegift begon, maar volgens mij inderdaad na Telegraph Road....Was in ieder geval het nummer waarbij de hele zaal plat ging

Maar wat was het kwalitatief goed zeg! Ik was in december in de Gelredome en dat was echt rampzalig (ook al was het bruce springsteen)...HMH is echt top. En Mark was ook echt wel goed bezig gisteren (en zijn band, vooral de drummer, was erg goed)
pi_57711488
De setlist:

1.Cannibals
2.Why Aye Man
3.What It Is
4.Sailing To Philadelphia
5.True Love Will Never Fade
6.Romeo & Juliet
7.Sultans Of Swing
8.The Fish And The Bird
9.Hill Farmers Blues
10.Marbletown
11.Daddy’s Gone To Knoxville
12.Postcards From Paraguay
13.Speedway At Nazareth
14.Telegraph Road

15.So Far Away
16.Our Shangi-La
17.Brothers In Arms
18.Local Hero

Kon Speedway at Nazareth (ik dacht dat het Sands of Nevada was ) niet helemaal plaatsen tijdens het concert, maar dat was, na Telegraph Road, een absoluut muzikaal hoogtepunt...Hoe hij dat nummer afsloot, waanzinnig

En dus maar 2 nummers van zijn nieuwe album Ik dacht dat een paar nummers die ik niet herkende dan ook van zijn nieuwe album kwamen, maar dat viel dus wel mee Maar wel nog relatief veel solowerk...Ik vond het een zeer geslaagde mix aan nummers! Werd nooit té rustig.

[ Bericht 14% gewijzigd door Norrage op 30-03-2008 11:31:16 ]
pi_57712277
A Norrage, je hebt brothers in arms en So Far away omgewisseld.

Verder was het een geweldig concert, met als hoogtepunten toch wel brothers in arms, telegraph road en een subliem uitgevoerde sultans of swing. Had het idee dat ze gul waren met de toegift, omdat ze na our Shangi-La al de instrumenten neerlegden en bij elkaar gingen staan... maar daarna toch nog twee nummers.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
pi_57712328
Ohja. Brothers in Arms was meteen na Telegraph Road...Wat een opvolging

En ja, ik had zelf op een gegeven moment ook niet helemaal door wat nou de toegift was en wat niet Ze begonnen vaak weer eventjes opnieuw

En dat Local Hero is live goed zeg, wow.
  zondag 30 maart 2008 @ 12:27:16 #210
140267 Thealexfiles
Completely Useless
pi_57712333
Werd Telegraph Road in z'n geheel gespeeld?
Zo ja, wat een held. Had er graag bij geweest.
It takes a red headed woman
To get a dirty job done
pi_57712340
quote:
Op zondag 30 maart 2008 12:27 schreef Thealexfiles het volgende:
Werd Telegraph Road in z'n geheel gespeeld?
Zo ja, wat een held. Had er graag bij geweest.
Jaja, 16 minuten (ongeveer, na een paar minuten, ik dacht 4 , begon ik eens even te timen)
pi_57713509
Moet tot mijn schaamte bekennen dat ik pas na Mark zijn uitleg gister de titel van Postcards from Paraguay begrijp.
pi_57713560
ik begrijp het nog steeds niet helemaal, want ik kon hem niet zo goed verstaan gisteren
pi_57713660
pi_57713885
quote:
Op zondag 30 maart 2008 13:37 schreef Norrage het volgende:
ik begrijp het nog steeds niet helemaal, want ik kon hem niet zo goed verstaan gisteren
In zijn praatje droeg hij het nummer op aan accountants/advocaten e.d.

Postcards from Paraquay slaat op iemand die fraude heeft gepleegd en daarna naar een land verhuisd waar de politie em niet meer achterna kan zitten....
  Moderator zondag 30 maart 2008 @ 15:36:35 #216
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57716024
quote:
Op zondag 30 maart 2008 09:11 schreef nipeng het volgende:

[..]

Als je telegraph road niet kent.
ja dat is wel ernstig Ben met Dire Straits opgegroeid, daarna jaren niet meer gehoord. Maar de rest kende ik gelukkig wel En nu ben ik verliefd op Mark Knopfler What it is (die kende ik wel hoor )
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 30 maart 2008 @ 18:47:25 #217
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_57719626
Ik wil jullie bedanken! Ik wist helemaal niet dat Mark Knopfler in Ahoy staat morgen, door dit Topic kwam ik erachter. Dus ik zeg tegen m'n pa zullen we morgen naar Mark Knopfler gaan in Ahoy? Ja dus

Inmiddels kaarten besteld voor morgen
  Moderator zondag 30 maart 2008 @ 19:08:33 #218
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57720050
quote:
Op zondag 30 maart 2008 18:47 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik wil jullie bedanken! Ik wist helemaal niet dat Mark Knopfler in Ahoy staat morgen, door dit Topic kwam ik erachter. Dus ik zeg tegen m'n pa zullen we morgen naar Mark Knopfler gaan in Ahoy? Ja dus

Inmiddels kaarten besteld voor morgen
Zo hoort het Veel plezier
pi_57720078
quote:
Op zondag 30 maart 2008 12:23 schreef arrebar het volgende:

Verder was het een geweldig concert, met als hoogtepunten toch wel brothers in arms, telegraph road en een subliem uitgevoerde sultans of swing. Had het idee dat ze gul waren met de toegift, omdat ze na our Shangi-La al de instrumenten neerlegden en bij elkaar gingen staan... maar daarna toch nog twee nummers.
nope. Ik moest er werken. Vooraf was al bekend dat de toegift uit 4 nummers zou bestaan
  Moderator zondag 30 maart 2008 @ 19:14:07 #220
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_57720164
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:10 schreef Kos_met_de_snor het volgende:

[..]

nope. Ik moest er werken. Vooraf was al bekend dat de toegift uit 4 nummers zou bestaan
Oh echt? Ik kreeg precies hetzelfde idee...
pi_57721455
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh echt? Ik kreeg precies hetzelfde idee...
als het goed is, bestaat de toegift vanavond weer uit 4 nummers .

Vaak ligt het er ook aan wat de artiesten willen, soms is vooraf bekend dat ze 4 nummers spelen, maar doen ze er maar 2...

Ookal deed hij maar 2 nummers als toegift, de show was niets minder dan_O_
pi_57734445
En hoe was het gisteravond?:D
pi_57746452
Ik ben de 29e geweest met een groep van 5. Het overtrof werkelijk al onze verwachtingen! Hoe goed was dit optreden zeg! Ik heb vanaf 92 alle optredens van Knopfler in NL wel een keer bijgewoond, maar op 92 na vond ik dit het allerbeste optreden! Knopfler kwam om te rocken, en niet om thee te drinken op het podium zoals hij tijdens de vorige tour deed. De setlist was echt te gek, hoewel ik in plaats van So far Away liever een andere klassieker had gehoord zoals Six Blade Knife of Tunnel of Love.

Ik ben er over aan het denken om in juni nog een keer in Keulen te gaan.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:32:59 #224
141482 Q.
JurassiQ
pi_57746575
En nu baal ik er van dat ik niet ben gegaan.
For great justice!
pi_57748851
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:32 schreef Q. het volgende:
En nu baal ik er van dat ik niet ben gegaan.
Ik kom net terug van Ahoy en je hebt niets gemist.

Je komt binnen en leest dat die dag spontaan is besloten om er een seated concert van te maken. Gevolg --> Te weinig ruimte in de Arena en je dure veldplaats kaarten zijn dus waardeloos. Je moet of helemaal achteraan gaan zitten (vooraan was het al bomvol) of blijven staan aan de zijkant en niemand lastig vallen.

onaangekondigde seated concerts

De mensen met een zitplaats op de eerste ring zaten nog beter dan de veldplaatsmensen, voor minder geld.

Het geluid was niet goed, Mark's stem viel constant weg tegenover het publiek en de rest van de geluiden.

En vooral het publiek was een verchrikking. Het zat er vol met asociale veertigers en vijftigers die absoluut 0% respect hebben voor concerten. Constant schreeuwen, roepen, fluiten, klappen.... allerlei dingen die je gewoon niet hoort te doen zolang een muzikant nog speelt. Ik wil niet weten dat een of andere debiele kneus uit de jaren 60 Mark "fucking cool" vind. .

Grootste minpunt, geen Walk of Life.

Conclusie: Kutconcert, te duur, geen walk of life en leipe babyboomers die een nekschot verdienen.
  maandag 31 maart 2008 @ 23:00:57 #226
141482 Q.
JurassiQ
pi_57749092
Dank je, nu baal ik er niet meer van. Ahoy is toch al kut.
For great justice!
pi_57749105
Tsja, daarom ging ik ook naar de HMH Ik heb zelf genoten...

En verder kan ik je argumenten voor een kutconcert begrijpen, maar omdat er geen walk of life was? Wees blij zeg!!! dat is echt zo kindjesnummer

en zulke negatieve taal mag hier natuurlijk niet! De HMH concerten waren fenomenaal!
pi_57749183
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:01 schreef Norrage het volgende:
Tsja, daarom ging ik ook naar de HMH Ik heb zelf genoten...

En verder kan ik je argumenten voor een kutconcert begrijpen, maar omdat er geen walk of life was? Wees blij zeg!!! dat is echt zo kindjesnummer
Dat had het nog enigszins draaglijk gemaakt voor me, want Sultans of Swing werd ook maar tammetjes gespeeld. Eigenlijk heeft hij geen één klassiek nummer leuk gespeeld, behalve Brothers in Arms. Die was wel goed.
pi_57749276
was de setlist hetzelfde als bovenstaand ongeveer? jammer dat het zo slecht was Volgende keer HMH doen
pi_57749344
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:06 schreef Norrage het volgende:
was de setlist hetzelfde als bovenstaand ongeveer? jammer dat het zo slecht was Volgende keer HMH doen
Sommige nummers zijn 1 of 2 plekken verschoven, maar grotendeels hetzelfde ja. Ik denk niet dat er andere nummers gespeeld zijn.
  maandag 31 maart 2008 @ 23:34:41 #231
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_57750198
Net terug van Ahoy! Geweldig! Wat een gitaarspel Met als hoogtepunt de solo in Sultans of Swing
  maandag 31 maart 2008 @ 23:36:45 #232
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_57750271
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:53 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Ik kom net terug van Ahoy en je hebt niets gemist.

Je komt binnen en leest dat die dag spontaan is besloten om er een seated concert van te maken. Gevolg --> Te weinig ruimte in de Arena en je dure veldplaats kaarten zijn dus waardeloos. Je moet of helemaal achteraan gaan zitten (vooraan was het al bomvol) of blijven staan aan de zijkant en niemand lastig vallen.

onaangekondigde seated concerts

De mensen met een zitplaats op de eerste ring zaten nog beter dan de veldplaatsmensen, voor minder geld.

Het geluid was niet goed, Mark's stem viel constant weg tegenover het publiek en de rest van de geluiden.

En vooral het publiek was een verchrikking. Het zat er vol met asociale veertigers en vijftigers die absoluut 0% respect hebben voor concerten. Constant schreeuwen, roepen, fluiten, klappen.... allerlei dingen die je gewoon niet hoort te doen zolang een muzikant nog speelt. Ik wil niet weten dat een of andere debiele kneus uit de jaren 60 Mark "fucking cool" vind. .

Grootste minpunt, geen Walk of Life.

Conclusie: Kutconcert, te duur, geen walk of life en leipe babyboomers die een nekschot verdienen.
Ik vond het concert wel goed. Ik zat onderin vak AF en heb het prima kunnen zien. Ik ben het wel met je eens dat er veel kansloze figuren rond liepen. Heel "stoer" gillen tijdens een rustig moment Er stonden ook gewoon mensen bij de drankkraampjes met hun rug naar het podium toe, het gehele concert. Kom dat niet
pi_57750815
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:36 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Ik vond het concert wel goed. Ik zat onderin vak AF en heb het prima kunnen zien. Ik ben het wel met je eens dat er veel kansloze figuren rond liepen. Heel "stoer" gillen tijdens een rustig moment Er stonden ook gewoon mensen bij de drankkraampjes met hun rug naar het podium toe, het gehele concert. Kom dat niet
Het is vooral de sfeer en het geluid achterin de zaal geweest ja. Ik moet zeggen dat Mark gewoon flawless gitaar speelt. Op zijn spel valt niet op te merken, het is echt enorm disrespectvol publiek alleen.
  dinsdag 1 april 2008 @ 07:46:27 #234
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_57754145

Mark Knopfler - Sultans of Swing van gister Niet echt mooi maar het is gemaakt met m'n Nokia N95 8GB Je hoort het geluid wel redelijk goed.
  FOK!fotograaf dinsdag 1 april 2008 @ 21:50:40 #235
159915 -Menn0-
MNO
pi_57767833
Waarom nou niet dat langzame piano stukje met die opbouw in Sultans of Swing?!
,,/
pi_57815061
Nitespeed.... Walk of Life vind ik al het minste nummer dat Dire Straits heeft gemaakt. Vandaar dat ik het openingsnummer Cannibals ook al minder vond. En als je ervoor kiest naar Ahoy te gaan weet je in ieder geval dat het geluid te wensen over laat. In de HMH was het in ieder geval goed te pruimen!
pi_57815764
quote:
Op donderdag 3 april 2008 22:02 schreef five2one het volgende:
Nitespeed.... Walk of Life vind ik al het minste nummer dat Dire Straits heeft gemaakt. Vandaar dat ik het openingsnummer Cannibals ook al minder vond. En als je ervoor kiest naar Ahoy te gaan weet je in ieder geval dat het geluid te wensen over laat. In de HMH was het in ieder geval goed te pruimen!
Ik was en week ervoor naar The Cure in Ahoy geweest en daar was het geluid (voorin) in ieder geval heel goed te noemen. Wel te hard, maar redelijk goed afgesteld en geen rare echo's te horen.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 14:21:20 #238
257817 Zeeley
" Nat hout brandt niet...
pi_69552515
quote:
Op zondag 30 maart 2008 12:23 schreef arrebar het volgende:

is allemaal van te voren vastgelegd, Knopfler doet bijna nooit spontane toegiften.

wel in 2001 in de HMH toen we schreeuwden om Local Hero, MK keek Guy Fletcher aan pakte zijn gitaar en toen speelden ze hem...
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:16:10 #239
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_69555901
Kijk eens aan, een dire straits topic...
Voor mij persoonlijk toch wel een topband!
Jammer dat ze niet meer in de oude bezetting optreden... Mag van mij wel een reunietour komen
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zondag 31 mei 2009 @ 07:54:17 #240
257817 Zeeley
pi_69568503
Zal niet meer gebeuren, MK heeft gezegd alleen nog voor een goed doel zoiets te overwegen maar dat is er tot op de dag van vandaag nog niet van gekomen ( op 2 hele kleine uitzonderingen na)...

Blijkbaar is hij tevreden met de weg die hij nu behandeld en heeft het gehad met die "massa optredens"...
  zondag 31 mei 2009 @ 07:57:29 #241
257817 Zeeley
pi_69568511
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:55 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Het is vooral de sfeer en het geluid achterin de zaal geweest ja. Ik moet zeggen dat Mark gewoon flawless gitaar speelt. Op zijn spel valt niet op te merken, het is echt enorm disrespectvol publiek alleen.

+1

dit staat mij ook enorm tegen, vooral bij zachte passages in rustige nummers hoor je mensen soms enorm hard ouwehoeren en lallen. Als je dat wilt doen ga dan lekker naar de kroeg ofzo...
pi_69585655
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:19 schreef marcb1974 het volgende:
Zouden ze echt weer bij elkaar komen ?
Schop ! Op iedere album hebben ze in een andere bezetting gespeeld. Enige constante zijn Knopfler, Isley en die ene toetsenist....dus 'bij elkaar komen'?????
  zondag 31 mei 2009 @ 22:02:05 #243
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_69585965
Clapton mag wat mij betreft dan ook wel weer meedoen...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_75091325
Voor mijn verjaardag kaarten gekregen voor Mark Knopfler in de HMH voor dinsdag 29 juni 2010! Ik heb er zin in, grote Dire Straits fan en niet te vergeten Sailing to Philadelphia (de nieuwe plaat is ook erg goed). Volgens ticketservice zijn er geen kaarten meer voor het concert op 28 juni. Gaat weer erg snel!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_77387472
ik vind dat dit topic voor deze geweldige band een mooi schopje verdiend heeft
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 28 januari 2010 @ 19:29:28 #246
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_77387766
Geniale band inderdaad. Het gitaarwerk is van een erg hoog niveau

Ik heb een kaartje voor Mark Knopfler in de HMH op 30 juni 28 & 29 juni kon niet want dan speelt mogelijk het Nederlands Elftal
pi_77388473
Even een leuke versie van Brothers in Arms
pi_77426736
Ik ben echt helemaal weg van het Get Lucky album van Mark Het is wederom weer een heel ander geluid dan het Dire Straits geluid. Maar simpelweg gewoon een prachtige cd
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_77599576
OMG !!
* DjinN gaat naar het concert van Mark Knopfler
pi_77599747
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:15 schreef DjinN het volgende:
Ik ben echt helemaal weg van het Get Lucky album van Mark Het is wederom weer een heel ander geluid dan het Dire Straits geluid. Maar simpelweg gewoon een prachtige cd
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik hem goed vind, maar hij is zeker wel te versmaden. Maar vond Kill To Get Crimson toch ook wel fijn
pi_83150330
Nog 1 week en dan naar HMH!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:56:19 #252
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_83150991
Ik ga de 30ste
  Redactie Frontpage woensdag 23 juni 2010 @ 18:50:26 #253
145738 superworm
is erbij
pi_83204505
Ik had geen kaartje kunnen bemachtigen voor de reguliere prijs, dus ik ging helaas niet, maar werd vandaag gevraagd of ik een vrijgekomen kaartje wilde kopen en ga dus maandag alsnog met een paar vrienden van wie ik geen idee had dat ze Knopfler luisteren, erheen!
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_116438773
In al het geweld van album-releases deze maand heeft Mark ook weer een nieuwe! ^O^ Jullie al geluisterd?
pi_116440813
Red Bud Tree staat al weken in mijn playlist. Wat een heerlijk nummer. Rest van het album nog niet voor kunnen zitten.
Steppin out tonight
pi_116440913
Ik vind het een erg lekker bluesy album. Niks groots, niks speciaals maar lekker Mark Knopfler ^O^
pi_116441131
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:39 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het een erg lekker bluesy album. Niks groots, niks speciaals maar lekker Mark Knopfler ^O^
Album heb ik ook gepre-ordered. Ik denk dat hij deze week ergens word verscheept en hoop dus dat hij eind volgende week in huis ligt. En dan ga ik hem beter beluisteren.
Steppin out tonight
pi_116465605
knopfler gaat ook naar de ziggo dome maar ik twijfel nog of ik wel ga.
ben meer fan van z'n 'straits' periode en niet zo zeer solo materiaal....

natuurlijk wel sailing to philadeplia, what it is, cleaning my gun, speedway to nazareth...

maar ik begreep dat hij steeds minder liedjes uit z'n dire-straits oeuvre in z'n shows opvoert en meer z'n eigen materiaal speelt.

sultans of swing, money for nothing, telegraph road, so far away, single handed sailor, lady writer, brothers in arms, water of love, tunnel of love, six blade knife, wild west end.

dat wil ik horen! :D
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
  donderdag 6 september 2012 @ 19:55:24 #259
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_116472355
Dat heb ik ook. Ik heb ook meer met de Dire Straits dan met zijn solowerk. Hoewel ik zijn laatste album wel kan waarderen. Net als het album Sailing To Philadelphia.

Maar om diezelfde reden twijfel ik ook nog of ik naar de Ziggo Dome zal gaan of niet.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_116505547
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:55 schreef Peter88Online het volgende:
Dat heb ik ook. Ik heb ook meer met de Dire Straits dan met zijn solowerk. Hoewel ik zijn laatste album wel kan waarderen. Net als het album Sailing To Philadelphia.

Maar om diezelfde reden twijfel ik ook nog of ik naar de Ziggo Dome zal gaan of niet.
Moah, vind het allebei erg mooi en ga zeker naar de Ziggo Dome. Vind Privateering een zeer goed album.
pi_119591929
voor wie alle ouwe dire straits songs nog een x wil horen:

http://www.livepul.com/326/italian-dire-straits/

heb ze al eens gezien en ze spelen echt goed.
zang is een beetje minder omdat je toch een beetje dat italiaanse accent hoort maar kwa stemgeluid doet het wel erg aan mark knopfler denken. :D
r0bin's freenas server, sponsored by Petturik's 100 mbit card.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 07:40:48 #262
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_143437687
Ik draai Dire Straits - Dire Straits weer eens op de platenspeler. Lekker hoor :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:58:23 #263
134538 chansadres
Black & White
pi_143439214
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 07:40 schreef Dagoduck het volgende:
Ik draai Dire Straits - Dire Straits weer eens op de platenspeler. Lekker hoor :)
Goede kick! Ik beluister regelmatig mijn usbstick van Hmh enkele jaren geleden! Wat een geniaal concert was dat met Sultans of Swing EN Brothers in Arms EN Telegraph Road! _O_
Steppin out tonight
  dinsdag 24 mei 2016 @ 10:21:44 #264
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_162455634
Guitar George! He knows all the chords!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_162473656
Oh ja, Dire Straits. Da's die band van dat ene liedje.....
  dinsdag 24 mei 2016 @ 23:47:45 #266
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_162478962
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:23 schreef cafca het volgende:
Oh ja, Dire Straits. Da's die band van dat ene liedje.....
Ik luisterde het hele debuutalbum hoor vanochtend.
pi_162580275
What the....dit topic bestaat al 15 jaar :o
  zondag 29 mei 2016 @ 23:57:55 #268
409633 killerkip69
killattack!
pi_162609412
Nicotine for breakfast just to put me right
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')