Ik heb een aantal cd's van de Dire Straits en ik vind 't errug goeie muziek... maar nou vraag ik me af: mis ik nog wat? Is er een cd die ik niet heb of niet ken en die echt opvallend goed of anders is? Graag zou ik de collectie een beetje compleet maken...
Ik heb de volgende cd's:
Money for Nothing
Communique
Love over Gold
Encores
On Every Street
Brothers in Arms
The Dire Straits
On the Night (Live)
Alchemy (Live)
Live at the BBC
Mis ik nog iets?
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 10-02-2001 20:08]
ik heb wel eens in een winkel een cd zien liggen die "Sultans of Swing" heette... stond er althans heel groot op - blauw met gele cover...
die heb ik niet... maar welke cd is dat dan? Of was dat een single? 't is al een tijdje geleden...
Maar voor de rest heb nog niet alles, je mist dan nog de ExtendeDancEP
Daar staan 4 nummers op:
Twisting By The Pool,
Two Young Lovers (staat op ook op Alchemy), If I Had You en
Badges, Posters, Stickers and T-Shirts
(vaag nummer overigens, moet je maar eens downloaden).
Maar verder mis je dus een boel solowerk
Wat overigens ook niet helemaal meer verkrijgbaar is, bijv. de soundtrack van de film Comfort & Joy.
quote:What's the matter baby is inderdaad alleen verkrijgbaar in een live-versie. Nooit op CD opgenomen. Beetje in dezelfde richting als 'Eastbound train' en 'Stickers, posters, badges and t-shirts'. Meer een live geintje als een serieus nummer, alhoewel de eerste twee erg goed zijn.
Op 10 februari 2001 17:54 schreef Oosthoek het volgende:
Ik zou 't eerlijk gezegd niet weten, maar ik kon 't niet laten om eventjes te melden dat ik What's the matter baby van 't album Live at the BBC toch 't allerbeste nummer vind. Maar wwwaaaaaaaaarom hebben ze 't in hemelsnaam maar 1 keer opgenomen? En dan alleen live? Volgens mij is er namelijk geen studioversie van beschikbaar of een opname van een ander optreden...
Bij 'On the night' hoorde inderdaad nog een zgn. 'Encores' cd, met daarop de toegiften. Het oorspronkelijke CD doosje was ook een dubbele, zodat je die er later bij kon voegen.
quote:Is zeker niet meer beschikbaar?
Op 12 februari 2001 09:40 schreef Jarno het volgende:
Bij 'On the night' hoorde inderdaad nog een zgn. 'Encores' cd, met daarop de toegiften. Het oorspronkelijke CD doosje was ook een dubbele, zodat je die er later bij kon voegen.
voorbeeldje:
BOL.com, Dire Straits - Alchemy Live
Levertijd: 8 (!!) weken, hfl 83,-
2 dagen later, Media Markt Rotterdam, gelijk meenemen: fl 46,99
tja...
Ik zou trouwens best graag een paar singles hebben...
Ik vind trouwens inderdaad Making Movies de beste plaat die Dire Straits gebrouwen heeft. Al mag ik ook erg graag naar Telegraph Road van "Love Over Gold" luisteren.
Mooiste nummer vind ik iig Telegraph Road. Kippevelplaat if there ever was one.
Dire Straits
1. Dire Straits (Debuut, '78)
2. Live at the BBC (live compilatie, '78)
3. Communiqué ('79)
4. Making Movies ('80)
5. Love over Gold ('82)
6. ExtendedancEPlay ('83)
7. Alchemy (live compilatie, '84)
8. Brothers in Arms ('85)
9. Money for Nothing (compilatie, '88)
10. On Every Street ('91)
11. On the Night ('93)
12. Sultans of Swing (compilatie, '98)
Mark Knopfler
1. Local Hero OST ('83)
2. Cal OST ('84)
3. Comfort and Joy OST ('84)
4. The Princess Bride OST ('87)
5. Last Exit to Brooklyn OST ('89)
6. Screenplaying (compilatie, '93)
7. Golden Heart (1e solo, '96)
8. Wag the Dog OST ('98)
9. Metroland OST ('98)
10. Sailing to Philadelfia (2000)
Chet Atkins & Mark Knopfler
1. Neck and Neck ('90)
The Notting Hillbillies
1. Missing... presumed having a good time ('90)
Van Neck and Neck, the Mark Knopfler homepage
Deze site heeft ook een uitgebreide discografie-sectie (ook met wie DS-covers heeft opgenomen etc. etc.)
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 12-02-2001 13:16]
quote:Niet dat je er verder heel veel aan mist. Ik heb hem maar afgezien van Your latest trick, vinnik er niet veel aan.
Op 12 februari 2001 10:23 schreef aka het volgende:
Ik heb Encores hier... 't is (sssjjjt) wel een kopietje van iemand die de originele (idd bij On The Night) wel had. Volgens mij istie niet meer te krijgen nee...
Beste album: Alchemy.
Ook goed: Love over gold, Making movies.
Zo heb je;
Dire Straits & Eric Clapton - Live Mandela 1988 (super CD)
Dire Straits - Good bye Sydney (End of world Tour) 1986 (tevens Heeeel goed)
Mark Knopfler - Sailing To amsterdam (17 Juni 2001)
Mark Knopfler - Break of Day (Night in londen) 1996
Dat zijn 4 Super CD's van DS of MK.
Tevens het nummer Whats a matter baby (mooi nummer) is wel meerdere malen gespeeld door DS alleen het nummer is nooit officeel op een cd uit gekomen daarna (na BBC) dus. De Enige mannier om hem tevinden in andeer concerten is via Bootlegs....
Maar goed, DS & MK schoppen KONT!!!!!!
WouteR
Dit concert is ook op 17 juli 1992 uitgezonden op Veronica (toen we terugkwamen uit Keulen).
Het is het concert dat gehouden werd in Basel. Heel erg goed.... Ik heb zelfs de videoband er nog van
En ik hoop idd ook dat ze ooit nog eens een keer gaan touren... maar ja... HOPEN HOPEN HOPEN!!!!
Zeker en vast. Enkel mag je daar niet om vragen op dit forum.quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:39 schreef five2one het volgende:
Zijn er nog mensen die goede bootlegs hebben?
moet jij als Mod die post dan niet verwijderen?quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:59 schreef nipeng het volgende:
Telegraph Road![]()
[..]
Zeker en vast. Enkel mag je daar niet om vragen op dit forum.
Tuurlijk wel. Ik vraag ook niet of ik ze kan uitwisselen hoewel dit door het management wel is toegelaten mits het niet als commercieel middel wordt gebruikt. In andere woorden; mist je er geen geld voor vraagt. Het is zelfs toegestaan om opnameapparatuur mee te nemen naar een optreden (Ook optreden van Knopfler solo).quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:59 schreef nipeng het volgende:
Telegraph Road![]()
[..]
Zeker en vast. Enkel mag je daar niet om vragen op dit forum.
Nah, haal zo min mogelijk posts weg.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
moet jij als Mod die post dan niet verwijderen?![]()
![]()
Ja, ben er geweest de 18e mei in Ahoy. Die man speelt echt goed. Hoewel ik een veel grotere liefhebber ben van de stijl van Dire Straits. Dat is flitsender en sprankelender.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:13 schreef nipeng het volgende:
Is moeilijk in te schatten, iedere band heeft zo weer zijn standpunt op dat gebied. Daarom kappen we het liever op voorhand af.
[..]
Nah, haal zo min mogelijk posts weg.
Ontopic: was Mark onlangs niet in NL?
Telegraph Road![]()
Mijn engels leraar was helemaal gek op de Dire Straits. Hij liet ons dat nummer regelmatig horen.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaquote:Op zaterdag 10 februari 2001 17:54 schreef Oosthoek het volgende:
kon 't niet laten om eventjes te melden dat ik What's the matter baby van 't album Live at the BBC toch 't allerbeste nummer vind
Eindelijk? Bestaat al vanaf 2001quote:
Voorbeelden:quote:Op woensdag 15 juni 2005 20:37 schreef Uknowweloveu het volgende:
Ik heb Brothers in Arms zowel op vinyl als op cd, valt meteen op dat de cd veel 'Long versions' heeft, langer dus dan op de LP. Dat is me nog niet vaak opgevallen bij bands, maar wel interessant om eens uit te gaan zoeken![]()
Laten we 't zo zeggen: ik had nooit zin om er actief naar te zoeken en nu zag ik 'm in de AT staanquote:
De vraag is hoe dit komt. Ik kan twee redenen bedenken:quote:Tja, volgens mij kijken we over twintig jaar op Coldplay terug als de Dire Straits of Phil Collins van het nieuwe millennium..![]()
Klopt. Indertijd luisterde ik "stiekem" naar Dire Straits (en Pink Floyd, Santana e.d.) want je kon als punker niet toegeven dat je dat toch ook wel leuk vond, als afwisseling voor de Sex Pistols & Dead Kennediesquote:Op woensdag 15 juni 2005 22:35 schreef Zanderrr het volgende:
Ik denk dat DS het bij muziekpuristen niet zo goed doet omdat het ook wel een beetje veilige muziek is waar niemand zich verder een buil aan zal vallen. Ook wordt er sinds de punktijd door veel muziekcritici vaak toch wat minachtend gedaan over bands die blijk geven van een bovengemiddelde instrumentbeheersing. Het moet altijd het liefste rauw en simpel zijn ("Here's three chords, now form a band"), want dat straalt authenticiteit uit.
Zelfs hun enige nummer 1 hit in Nederland!quote:Op donderdag 16 juni 2005 08:39 schreef Soul79 het volgende:
Nu zouden ze in elk geval niet mainstream meer zijn, en zelfs in die tijd was Private Investigations toch wel een heel aparte nummer 1 hit.
In het zelfde rijtje zit ook nog Dire Straits - The Way It Always Startsquote:What's the matter baby is inderdaad alleen verkrijgbaar in een live-versie. Nooit op CD opgenomen. Beetje in dezelfde richting als 'Eastbound train' en 'Stickers, posters, badges and t-shirts'. Meer een live geintje als een serieus nummer, alhoewel de eerste twee erg goed zijn.
Dat was dan ook de inspiratiebron voor de bandnaam:quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:40 schreef _Denker het volgende:
Ik kan me wel herinneren dat het was dat ze weinig geld hadden.
Maar die BBC-cd is dus wel wat voor liefhebbers van de vroege DS-sound? Ik heb die nog niet, misschien maar eens beluisteren...quote:Dictionary of English Idioms & Idiomatic Expressions
In dire straits :
If you're in dire straits, you're in serious trouble or difficulties.
Was ExtendedanceEPlay (is die EP trouwens ook bekend als Twisting by the pool of is dat een andere) überhaupt wel op cd uitgebracht?quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:25 schreef -calimero- het volgende:
De enige CDs die ik van hun mis zijn Money For Nothing en ExtendedancEPlay en die kan ik helaas nergens meer vinden![]()
Op deze single staat Twisting by The Pool, Two young Lovers en If I had you.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Was ExtendedanceEPlay (is die EP trouwens ook bekend als Twisting by the pool of is dat een andere) überhaupt wel op cd uitgebracht?
Zeker een aanrader hoor. Staat ook een heel tof nummer op voor zover ik weet (ben niet zo'n kenner van dire straits) niet op andere platen is verschenen. Ben alleen de naam van het nummer kwijtquote:Op donderdag 16 juni 2005 12:50 schreef Zanderrr het volgende:
Maar die BBC-cd is dus wel wat voor liefhebbers van de vroege DS-sound? Ik heb die nog niet, misschien maar eens beluisteren...
Ja, ik zie net dat ik hem zelf nog gequote heb op pagina 2 van dit topicquote:Op donderdag 21 juli 2005 11:55 schreef peaceman het volgende:
What's the matter baby? bedoel je die?
Ik ken nog meer in dat rijtje. Ik heb een aantal <zeer> zeldzame studio-outtakes voor albums, te weten:quote:Op donderdag 16 juni 2005 09:25 schreef -calimero- het volgende:
In het zelfde rijtje zit ook nog Dire Straits - The Way It Always Starts
Heeft u die ook toevallig in een digitaal bestand en bent u bereid die te mailen naar een google adres?quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:54 schreef LordOfTheBoard het volgende:
[..]
Ik ken nog meer in dat rijtje. Ik heb een aantal <zeer> zeldzame studio-outtakes voor albums, te weten:
Kingdom Come
Bulletproof
Lonely is the Night.
Met name het eerste nummertje is een heerlijk typisch dire straits nummertje en ook gewoon een goede studio-opname. Zeker ene aanrader om nog eens ergens te verkrijgen.
Hee, die heb ik ook nog ergens in de kast staan. Twisting by the Pool is echt werelds !quote:
Ja, t is een leuk albumpje. Hoewel ik alle nummers al kende heb ik dit album laats digitaal gekregen, maakt me collectie weer een stukje completer.quote:Op zaterdag 10 september 2005 00:28 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Hee, die heb ik ook nog ergens in de kast staan. Twisting by the Pool is echt werelds !
Wow, jij bent goed bezig. Een aantal nummer die je hierboven noemt heb ik ook al ja.quote:Op zaterdag 10 september 2005 12:39 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Ik ben momenteel bijna klaar met het verzamelen van een aantal zeer zeldzame bestanden (aantal die hieronder ook al besproken zijn). Ik heb momenteel het volgende:
studio opnames:
Lonely is the Night (B side van één van de eerste albums)
Kingdom Come (B side van de single van heavy fuel)
Eastbound Train (B side van het eerste album 'Dire straits')
If I Had You (B side van de single So Far Away)
Badges, stickers (etc: release opExtendedanceEPlay)
Millionaire Blues (B side van de single Calling Elvis)
Long Highway (Unreleased track van On Every Street)
Making Movies (het nummer, dat dus NIET op het album staat: een outtake dus )
In My Car (outtake voor het album Making Movies)
Me And My Friend (outtake voor het eerste album)
Sacred Loving (outtake voor het eerste album)
Real Girl (outtake voor het eerste album)
Move it Away (outtake voor het eerste album)
Suicide Towers (outtake voor het eerste album)
live:
What's the matter with you baby (live @ the bbc)
Wonderful Tonight (live met Eric Clapton @ Nelson Mandela Tribute)
Layla (live met Eric Clapton @ Nelson Mandela Tribute)
Ik heb nog een aantal nummers niet gevonden maar ik weet dat ze bestaan. Zodra ik iets bij elkaar heb dat 'plaat' waardig is (45 minuutjes ofzo) dan laat ik het hier wel ff weten voor de liefhebbers (en de GMailers)
making_movies.mp3?quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:01 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Mijn grootste probleem is het nummer Making Movies. Ik weet dat ie er is, er zijn zelfs songteksten van maar het probleem is dat het album dus dezelfde naam draagt. Gevolg; elke zoekopdracht geeft honderden hits van het album maar niets van het nummer zelf...
Ik ben er erg benieuwd naar; het nummer is ooit tenslotte geschreven als titelsong.
Ik heb het nr. Making Movies niet. Ik heb zoveel dingen van DS niet als je kijkt wat er allemaal aan bootlegmateriaal verkrijgbaar is. Ik kom af en toe wel eens op een site waarvan ik denk; "Als je dit in je bezit hebt ben je echt een freak!". Ik heb wel een aantal bootlegs en als er weer eens een albumpje de revue passeert als ik aan het luisteren ben dan wil ik er af en toe ook nog wel eens eentje bestellen.quote:Op zondag 11 september 2005 00:10 schreef Radjesh het volgende:
Ik wil die zeldzame nummer wel![]()
News op het Communiqué album is ook stoer
net als Single-Handed Sailor en nog wat liederen![]()
Ik wou dat je gelijk had.quote:
Oei een 5.1 versie van het Basel concert... waar is die in godsnaam te fixen?? Die wil ik wel heel graag hebben eigenlijkquote:Op zondag 11 september 2005 00:25 schreef five2one het volgende:
Ik heb trouwens een tape van Basel. Die werd uitgezonden op het moment dat ik in Keulen stond 17 juli 92.. Linkje. Lees de samenvatting van de film..
. Met 5.1 (bij benadering
) in tegenstelling tot On the Night. Die DVD moet ik hebben!
1978, 1979 en 1980.quote:Wat vinden jullie trouwens de beste periode van Dire Straits?
ff leechenquote:Op maandag 12 september 2005 22:06 schreef -calimero- het volgende:
Zegt iemand het album DireStraits - The Last Waltz iets?
De covers:quote:Op maandag 12 september 2005 22:06 schreef -calimero- het volgende:
Zegt iemand het album DireStraits - The Last Waltz iets?
--edit: illegale torrent link verwijderd, please read the muthafucking rules dawg--
quote:Op zondag 11 september 2005 03:41 schreef LordOfTheBoard het volgende:
[..]
Ik wou dat je gelijk had.Mijn compilatie is bijna compleet. Ik heb nu 11 studio outtakes van dire straits te pakken waarvan 70% echt album waardig is. Het enige nummer dat ik nog zoek is Making Movies... als ik die toch ergens zou vinden...
Ik heb nu:
1. Kingdom Come
2. If I had You
3. Eastbound Train
4. Millionaire Blues
5. What's the matter baby
6. Long Highway
7. Lonely is the Night
8. Badges
9. Me and my Friend
10. Real Girl
11. Secondary Waltz
Nog één nummer en ik heb al het outtake materiaal compleet... ik zoek er echter al maanden naar
quote:Compilation of 19 rare Dire Straits items including interview CDs, bootlegs and promo discs. All audio is 256 kbps mp3 encoded from silver CD-R copies. Bootleg quality is varying from high to excellent and are mostly from a soundboard source. Feedback is most welcome
Dire Straits - Brothers In Conversation (Interview CD)
Dire Straits - Live At Wembley Stadium 11.06.88 (Bootleg)
Dire Straits - Live In Chester (Bootleg)
Dire Straits - Live On US Radio 10.11.92 (Bootleg)
Dire Straits - Live on WDR Radio 1979 (Bootleg)
Dire Straits - Live USA Vol. 1 (Bootleg)
Dire Straits - Live USA Vol. 2 (Bootleg)
Dire Straits - Once Upon A Time (Bootleg)
Dire Straits - On Every Planet (Bootleg)
Dire Straits - Open Air '92 [Basel] (Complete Bootleg)
Dire Straits - Perfect Investigations - Live at Wembley Arena, June 18, 1986 (Bootleg)
Dire Straits - Rotterdam 1978 (Bootleg)
Dire Straits - San Antonio '85 (Bootleg)
Dire Straits - Sultans Of Swing 3CD Promo Set
Dire Straits - Sultans Of Swing (Bootleg)
Dire Straits - The Final Oz Convert 1986 - Live From Sydney Entertainment Centre, Australia - April 26, 1986 (Bootleg)
Dire Straits - Ticket To Heaven - Live in Basel, Switzerland 28. June 1992 (Bootleg)
Dire Straits - USA '85 [San Antonio, Cleveland] (Complete Bootleg)
Dire Straits - Worburn Abbey 1992 (Bootleg)
ja die heb ik allemaal alquote:Op woensdag 1 februari 2006 15:37 schreef -calimero- het volgende:
Dit kwam ik vanmiddag tegen in de piraten baai.
[..]
Zou ik ook graag willen weten.quote:Op vrijdag 23 september 2005 15:04 schreef LordOfTheBoard het volgende:
Wie o wie heeft de pas gereleasede SACD van Brothers in Arms in huis en kan zeggen of het album de moeite waard is om een SACD speler voor aan te schaffen. Ik lees hier op internet nogal variërende berichten over namelijk.
WAAR ?!quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:37 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Gloeiende... kom niet verder dan 42%quote:Op woensdag 1 februari 2006 15:37 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Pfff, bij mij duurt t letterlijk een maand voor hij binnen is. Nou ja.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:55 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Gloeiende... kom niet verder dan 42%![]()
Hij wil maar niet downloaden bij mijquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:01 schreef five2one het volgende:
[..]
Pfff, bij mij duurt t letterlijk een maand voor hij binnen is. Nou ja..
Donequote:Op woensdag 8 februari 2006 21:42 schreef Radjesh het volgende:
ik heb hem wel
voeg maar ff toe @ radjesh@gmail.com
Mark Knopfler & Emmylou Harrisquote:Op zondag 12 februari 2006 21:55 schreef Radjesh het volgende:
er komt weer een concert!
Mark wel jaquote:
Omdat de eerste set gemasterde cd's eigenlijk niet bijzonder goed gemasterd zijn. Mijn Brothers in Arms cd (gekocht ergens in 1988/89) klinkt een stuk zachter opgenomen dan zo'n beetje elke andere cd uit mijn collectie (die toch genoeg cd's uit die periode bevat).quote:Op maandag 13 februari 2006 00:15 schreef T-lecom het volgende:
En weet iemand waarom van dat album nu een "Digitally Remastered" heruitgave uitgekomen is, terwijl het origineel juist bekendheid kreeg als een van de eerste compleet digitaal gemasterde CD's?
eigenlijk wil ik wel weten wat ie gaat spelen... Vind die vrouw niks die erbij gaat zingen, beetje country zooiquote:Op maandag 13 februari 2006 12:59 schreef Even het volgende:
[..]
Mark wel ja![]()
Maar dat dueten ding ben ik niet zo zeker van of ik dat wel leuk vind....
Preciesquote:Op maandag 13 februari 2006 18:19 schreef Radjesh het volgende:
[..]
eigenlijk wil ik wel weten wat ie gaat spelen... Vind die vrouw niks die erbij gaat zingen, beetje country zooi![]()
ik wil dire straits!![]()
Ik denk eerlijk gezegd dat Dire Straits voorgoed verleden tijd is. Knopfler heeft vaker min of meer aangegeven dat hij er geen zin meer in heeft. Hij heeft ook al eens gezegd dat de band waar hij nu mee speelt (de 96-ers) de Dire Straits nummers beter spelen dan de bezetting die er in de voorgaande jaren is geweest. Hij zal het natuurlijk wel vanuit een ander oogpunt bekijken als ik, maar eerlijk gezegd denk ik dat er niets kan tippen aan de muzikale klasse die hij in 90, 91 en 92 heeft laten horen. Ik begin OES ook steeds meer te waarderen. Hele relaxte atmosfeer hangt er rond dat album.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:19 schreef Radjesh het volgende:
[..]
eigenlijk wil ik wel weten wat ie gaat spelen... Vind die vrouw niks die erbij gaat zingen, beetje country zooi![]()
ik wil dire straits!![]()
Wat is dit? Gitaar is wel goed by the wayquote:
Waar klik jij dan op? Er staan zooo veel video's op die page. Basel versie staat Hier.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:23 schreef Even het volgende:
[..]
Wat is dit? Gitaar is wel goed by the way
Maar wie zijn het en waarom doen ze SULTANS zo'n geweld aan.. Hij kan het niet helemaal goed uitspreken, lijkt wel of ie surgeons zegt![]()
Ik klikte op Sultans of Swing en kreef allemaal swingende jappenquote:Op maandag 13 februari 2006 21:30 schreef five2one het volgende:
[..]
Waar klik jij dan op? Er staan zooo veel video's op die page. Basel versie staat Hier.
Heel vet..... Mijn god. Deze uitvoering kan ik tot op iedere noot meegaan. Wat mij betreft de beste ooit.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:34 schreef Even het volgende:
[..]
Ik klikte op Sultans of Swing en kreef allemaal swingende jappen
Deze is wel heel vet
Nee sorry de beste is en blijft voor mij de versie op Cd van Sultans of Swing (die verzamel cd)quote:Op maandag 13 februari 2006 21:41 schreef five2one het volgende:
[..]
Heel vet..... Mijn god. Deze uitvoering kan ik tot op iedere noot meegaan. Wat mij betreft de beste ooit.
Je bedoelt de opname in de Royal Albert Hall? Dat is Knopfler solo. Dat is geen Dire Straits. Deze is veel sprankelender en levendiger. Je moet de drums horen in de 92-uitvoering. Dat is de kers op de taart.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:45 schreef Even het volgende:
[..]
Nee sorry de beste is en blijft voor mij de versie op Cd van Sultans of Swing (die verzamel cd)
![]()
Maar deze is ook cool ja
Ja die ja.. Ach ik hou wel van dat rustige stukje die vind ik echt geweldig en dan dat steeds sneller gaan...quote:Op maandag 13 februari 2006 21:52 schreef five2one het volgende:
[..]
Je bedoelt de opname in de Royal Albert Hall? Dat is Knopfler solo. Dat is geen Dire Straits. Deze is veel sprankelender en levendiger. Je moet de drums horen in de 92-uitvoering. Dat is de kers op de taart.
Dat zijn nummers van The Eaglesquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:20 schreef -calimero- het volgende:
Vanmiddag las ik op deze site dat Dire Straits een album heeft dat The Long Run heet.
Wie kent, of beter nog, heeft dit album of nummers er van?
Er staan de volgende nummers op:
1. The Long Run
2. I Can't Tell You Why
3. In the City
4. The Disco Strangler
5. King of Hollywood
6. Heartache Tonight
7. Those Shoes
8. Teenage Jail
9. The Greeks Don't Want No Freaks
10. The Sad Cafe
Tja, inmijn optiek bestond Dire Straits uit Marc Knopfler en een stel sessie-muzikanten. Dat Guy Fletcher, John Isley and en enkele andere er altijd bij waren, zegt mij niet zoveel. Dus, dan kan MArc zijn huidigeband gewoon Dire Straits noemen...quote:Op maandag 13 februari 2006 20:42 schreef five2one het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat Dire Straits voorgoed verleden tijd is. Knopfler heeft vaker min of meer aangegeven dat hij er geen zin meer in heeft. Hij heeft ook al eens gezegd dat de band waar hij nu mee speelt (de 96-ers) de Dire Straits nummers beter spelen dan de bezetting die er in de etc. etc.
De Dire Straits waren sowieso een grotere club muzikanten dan Knopfler nu om zich heen heeft. De live-uitvoeringen waren langer en met meer saxofoon, keyboard e.d.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:50 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Tja, inmijn optiek bestond Dire Straits uit Marc Knopfler en een stel sessie-muzikanten. Dat Guy Fletcher, John Isley and en enkele andere er altijd bij waren, zegt mij niet zoveel. Dus, dan kan MArc zijn huidigeband gewoon Dire Straits noemen...
Heb zelf overigens nog de solo-CD van die bassist (John Isley) in de kast staan 'Never told a Soul' heet tie geloof ik. Heb die plaat zeker in geen 10 jaar meer gedraaid.
Precies. Zijn solowerk is echt een ander slag. Van mij mag hij in ieder geval zijn haarband weer omdoen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:21 schreef LedZep het volgende:
[..]
De Dire Straits waren sowieso een grotere club muzikanten dan Knopfler nu om zich heen heeft. De live-uitvoeringen waren langer en met meer saxofoon, keyboard e.d.
Ach, hij is ondertussen ook al oud en grijs. Ik ben in ieder geval al blij dat hij überhaupt nog muziek maaktquote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:14 schreef five2one het volgende:
[..]
Precies. Zijn solowerk is echt een ander slag. Van mij mag hij in ieder geval zijn haarband weer omdoen..
Op een bootleg in Worburn Abbey staat trouwens ook een hele goede versie van de Sultans. Bij deze duurt de solo wat langer als die van Basel. Jammer is dat na de passage met sax de gitaar erg zacht is ingemixt.quote:Op maandag 19 juni 2006 00:01 schreef LedZep het volgende:
Ik heb de clip van Sultans of Swing van Basel en ik krijg elke keer weer kippenvel bij de gitaar/saxofooncombinatie. En omg, wat een hoofd houdt die Knopfler toch als hij de mooiste tonen uit zijn gitaar weet te krijgen!
Klopt. Op internet is hij niet te vinden. Wel alleen de geluidsopname. Stuur anders even een mailtje. Dat praat wat makkelijker. robvdenberg at planet punt nlquote:Op maandag 19 juni 2006 17:12 schreef LedZep het volgende:
Weet iemand waar ik een versie van het gehele Basel concert kan krijgen? Die dvd is nergens in Nederland te krijgen en via de "alternatieve wegen" zie ik zo op het eerst gezicht ook niets.
Voor Tunnel of Love is inderdaad een videoclip gemaakt. Deze staat ook op de DVD Sultans of Swing - The very best of Dire Straits. Voor Romeo & Juliet durf ik het niet te zeggen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:45 schreef Marty het volgende:
Weer een schopje..
Ik vind de Dire Straits en dan vooral de nummers 'Tunnel of Love' en 'Romeo & Juliet' echt geweldig!!![]()
![]()
Kan ze wel tien keer achter elkaar draaien.
Nu vroeg ik mij af of er voor deze twee nummers ooit videoclips zijn gemaakt.
Iemand die dit toevallig weet?
Volgens mij staat die op dezelfde dvd.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:43 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Voor Tunnel of Love is inderdaad een videoclip gemaakt. Deze staat ook op de DVD Sultans of Swing - The very best of Dire Straits. Voor Romeo & Juliet durf ik het niet te zeggen.
Grapje zeker?!quote:Op zaterdag 16 september 2006 23:00 schreef satecl het volgende:
Wanneer treden de Dire Straits weer op in Nederland???
quote:Op zaterdag 16 september 2006 23:32 schreef satecl het volgende:
Ze treden dus niet meer op???
quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij staat die op dezelfde dvd.
zeker!quote:Op maandag 5 maart 2007 12:18 schreef n0r het volgende:
Ik heb Alchemy en Brothers in Arms ook op LP, 2 geweldige platen.
Die A-kant van Brothers in Arms ook, met So Far Away, Walk Of Life en Money For Nothing, GOUD
Ja, gelezen, maar gaan ze samen een concertje doen of wat dan?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:38 schreef five2one het volgende:
Kom op jongens, jullie hebben toch wel het plaatje gelezen wat hierboven is gepost door mij!
precies, heb je de rest van het artikel niet ergens?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:41 schreef n0r het volgende:
[..]
Ja, gelezen, maar gaan ze samen een concertje doen of wat dan?
Het staat in de nieuwe revu van afgelopen week. Het is de bewering van Jan Douwe Kroeske maar ik twijfel of het ook daadwerkelijk zal gebeuren. Het zou natuurlijk wel leuk zijn. Nieuw werk hoeft niet voor mij maar een paar optredens lijken me echt top!quote:Op maandag 5 maart 2007 12:42 schreef Licko het volgende:
[..]
precies, heb je de rest van het artikel niet ergens?
Jupquote:Op maandag 5 maart 2007 12:46 schreef Licko het volgende:
precies, nieuwe cd's hoeven er voor mij niet te komen, maar ik zou graag naar een concert gaan
Understatement van het jaar.quote:
quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:49 schreef five2one het volgende:
[[url=http://aycu27.webshots.com/image/10386/2003638128228027199_th.jpg]afbeelding][/URL]
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:35 schreef Slappy het volgende:
Mark Knopfler - Sailing to Philadelphia![]()
Die solo cd's van hem
I second that. Die plaat heeft alles.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:48 schreef Apotheose het volgende:
kick:
Brothers in Arms!! Absoluut mn favo song ever
Jammer dat het e.e.a. verloren is gegaan.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:12 schreef -calimero- het volgende:
27 april werd er op radio 2 bij legendarisch live een concert uitgezonden van Dire Straits op pinkpop 1979. De uitzending is hier te beluisteren: http://legendarischlive.kro.nl/direstreets_art.aspx
Live in Milaan toevallig? Soundboard bootleg nogwel, amper te onderscheiden van een eventuele albumversie iig.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:18 schreef nonserviam het volgende:
Ben ook een grote DS-fan.
Heb onlangs echter een bootleg gehoord van een solo-concert van MK ergens rond 2000.
Het viel mij op dat hij toch niet meer zo goed bij stem was (dat is hij trouwens sowieso nooit geweest, maar nu viel het me extra op)
Ben er dan ook een beetje beducht voor om hem nog eens live aan het werk te zien, of is die vrees onterecht.
Wat jullie?
wat is dit goedquote:Op zaterdag 9 juni 2007 14:12 schreef -calimero- het volgende:
27 april werd er op radio 2 bij legendarisch live een concert uitgezonden van Dire Straits op pinkpop 1979. De uitzending is hier te beluisteren: http://legendarischlive.kro.nl/direstreets_art.aspx
Wat mooiquote:Op dinsdag 12 juni 2007 13:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://frontpage.fok.nl/column/5581/1
Telegraph Road.
Zozo, ff kijken of ik dan geld heb en ook kan! Wel tof, dat sowieso, heb van de Dire Straits nu 2 LPs(Comminuque, oid, en Brothers in Arms)quote:Op zondag 9 september 2007 23:34 schreef Radjesh het volgende:
http://mojo.nl/agenda/evenement.asp?pid=1233
Knopfler komt weer naar NL![]()
Dat is misschien wel een puik kado voor mn pa z'n verjaardag!quote:Op zondag 9 september 2007 23:34 schreef Radjesh het volgende:
http://mojo.nl/agenda/evenement.asp?pid=1233
Knopfler komt weer naar NL![]()
Ik ben in 2005 naar hem geweest in de HMH, en toen deed ie ook Dire Straitsquote:Op donderdag 13 september 2007 11:03 schreef Norrage het volgende:
Doet Knopfler ook een beetje Dire Straits? Of is het voornamelijk zijn privéwerk?
quote:
Dat dusquote:Op woensdag 26 september treedt Knopfler op een geheime plek tijdens een besloten exclusieve showcase. Kaarten voor dit bijzondere optreden zijn niet te koop, alleen te winnen.
Wie is 'ze' bij Dire Straits. Zowat ieder album had een andere bezetting. Knopfler, die bassist John Isley (heb nog een solo cd van die man), die toetsenist en dat was het dan, De rest waren altijd retegoeie sessiemuzikanten. Dus zet een paar goeie muzikanten neer, zet Knopfler erbij, speel alleen nummers van Dire Straits en je heb Dire Straits...quote:Op woensdag 7 maart 2007 10:47 schreef KELDER het volgende:
als ze weer eens bij elkaar zouden komen zou het fantastisch zijn, als is het idd alleen maar voor een concerttour 0/ Er zijn raardere reunies geweest, dus why not
Heb Mark wel paar jaar terug solo gezien nav zn Shangri-La tour, en daar speelde die ook paar dire straits nummers, was wel flink kippevel
Als je telegraph road niet kent.quote:Op zondag 30 maart 2008 01:43 schreef MaJo het volgende:
Was het laatste nummer (voor de toegift) Telegraph Road? Dat was echt supermooiKende het niet
Ja heerlijk die gitaar-outro bij Sultans of Swingquote:Op zondag 30 maart 2008 01:43 schreef MaJo het volgende:
Het concert was echt zo vetWhat is is kan ik maar geen genoeg van krijgen
En Sultans of Swing was echt té gaaf, hoe hij toewerkt naar dat gitaarriedeltje, kippevel
Was het laatste nummer (voor de toegift) Telegraph Road? Dat was echt supermooiKende het niet
Jaja, 16 minutenquote:Op zondag 30 maart 2008 12:27 schreef Thealexfiles het volgende:
Werd Telegraph Road in z'n geheel gespeeld?
Zo ja, wat een held. Had er graag bij geweest.
In zijn praatje droeg hij het nummer op aan accountants/advocaten e.d.quote:Op zondag 30 maart 2008 13:37 schreef Norrage het volgende:
ik begrijp het nog steeds niet helemaal, want ik kon hem niet zo goed verstaan gisteren
ja dat is wel ernstigquote:
Zo hoort hetquote:Op zondag 30 maart 2008 18:47 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik wil jullie bedanken! Ik wist helemaal niet dat Mark Knopfler in Ahoy staat morgen, door dit Topic kwam ik erachter. Dus ik zeg tegen m'n pa zullen we morgen naar Mark Knopfler gaan in Ahoy? Ja dus
Inmiddels kaarten besteld voor morgen
nope. Ik moest er werken. Vooraf was al bekend dat de toegift uit 4 nummers zou bestaanquote:Op zondag 30 maart 2008 12:23 schreef arrebar het volgende:
A Norrage, je hebt brothers in arms en So Far away omgewisseld.
Verder was het een geweldig concert, met als hoogtepunten toch wel brothers in arms, telegraph road en een subliem uitgevoerde sultans of swing. Had het idee dat ze gul waren met de toegift, omdat ze na our Shangi-La al de instrumenten neerlegden en bij elkaar gingen staan... maar daarna toch nog twee nummers.
Oh echt? Ik kreeg precies hetzelfde idee...quote:Op zondag 30 maart 2008 19:10 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
[..]
nope. Ik moest er werken. Vooraf was al bekend dat de toegift uit 4 nummers zou bestaan
als het goed is, bestaat de toegift vanavond weer uit 4 nummersquote:Op zondag 30 maart 2008 19:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh echt? Ik kreeg precies hetzelfde idee...
Ik kom net terug van Ahoy en je hebt niets gemist.quote:
Dat had het nog enigszins draaglijk gemaakt voor me, want Sultans of Swing werd ook maar tammetjes gespeeld. Eigenlijk heeft hij geen één klassiek nummer leuk gespeeld, behalve Brothers in Arms. Die was wel goed.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:01 schreef Norrage het volgende:
Tsja, daarom ging ik ook naar de HMHIk heb zelf genoten...
En verder kan ik je argumenten voor een kutconcert begrijpen, maar omdat er geen walk of life was? Wees blij zeg!!! dat is echt zo kindjesnummer
Sommige nummers zijn 1 of 2 plekken verschoven, maar grotendeels hetzelfde ja. Ik denk niet dat er andere nummers gespeeld zijn.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:06 schreef Norrage het volgende:
was de setlist hetzelfde als bovenstaand ongeveer? jammer dat het zo slecht wasVolgende keer HMH doen
Ik vond het concert wel goed. Ik zat onderin vak AF en heb het prima kunnen zien. Ik ben het wel met je eens dat er veel kansloze figuren rond liepen. Heel "stoer" gillen tijdens een rustig momentquote:Op maandag 31 maart 2008 22:53 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik kom net terug van Ahoy en je hebt niets gemist.
Je komt binnen en leest dat die dag spontaan is besloten om er een seated concert van te maken. Gevolg --> Te weinig ruimte in de Arena en je dure veldplaats kaarten zijn dus waardeloos. Je moet of helemaal achteraan gaan zitten (vooraan was het al bomvol) of blijven staan aan de zijkant en niemand lastig vallen.onaangekondigde seated concerts
De mensen met een zitplaats op de eerste ring zaten nog beter dan de veldplaatsmensen, voor minder geld.
Het geluid was niet goed, Mark's stem viel constant weg tegenover het publiek en de rest van de geluiden.
En vooral het publiek was een verchrikking. Het zat er vol met asociale veertigers en vijftigers die absoluut 0% respect hebben voor concerten. Constant schreeuwen, roepen, fluiten, klappen.... allerlei dingen die je gewoon niet hoort te doen zolang een muzikant nog speelt. Ik wil niet weten dat een of andere debiele kneus uit de jaren 60 Mark "fucking cool" vind..
Grootste minpunt, geen Walk of Life.
Conclusie: Kutconcert, te duur, geen walk of life en leipe babyboomers die een nekschot verdienen.
Het is vooral de sfeer en het geluid achterin de zaal geweest ja. Ik moet zeggen dat Mark gewoon flawless gitaar speelt. Op zijn spel valt niet op te merken, het is echt enorm disrespectvol publiek alleen.quote:Op maandag 31 maart 2008 23:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ik vond het concert wel goed. Ik zat onderin vak AF en heb het prima kunnen zien. Ik ben het wel met je eens dat er veel kansloze figuren rond liepen. Heel "stoer" gillen tijdens een rustig momentEr stonden ook gewoon mensen bij de drankkraampjes met hun rug naar het podium toe, het gehele concert. Kom dat niet
Ik was en week ervoor naar The Cure in Ahoy geweest en daar was het geluid (voorin) in ieder geval heel goed te noemen. Wel te hard, maar redelijk goed afgesteld en geen rare echo's te horen.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:02 schreef five2one het volgende:
Nitespeed.... Walk of Life vind ik al het minste nummer dat Dire Straits heeft gemaakt. Vandaar dat ik het openingsnummer Cannibals ook al minder vond. En als je ervoor kiest naar Ahoy te gaan weet je in ieder geval dat het geluid te wensen over laat. In de HMH was het in ieder geval goed te pruimen!
is allemaal van te voren vastgelegd, Knopfler doet bijna nooit spontane toegiften.quote:Op zondag 30 maart 2008 12:23 schreef arrebar het volgende:
A Norrage, je hebt brothers in arms en So Far away omgewisseld.
Verder was het een geweldig concert, met als hoogtepunten toch wel brothers in arms, telegraph road en een subliem uitgevoerde sultans of swing. Had het idee dat ze gul waren met de toegift, omdat ze na our Shangi-La al de instrumenten neerlegden en bij elkaar gingen staan... maar daarna toch nog twee nummers.
+1quote:Op maandag 31 maart 2008 23:55 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Het is vooral de sfeer en het geluid achterin de zaal geweest ja. Ik moet zeggen dat Mark gewoon flawless gitaar speelt. Op zijn spel valt niet op te merken, het is echt enorm disrespectvol publiek alleen.
Schop ! Op iedere album hebben ze in een andere bezetting gespeeld. Enige constante zijn Knopfler, Isley en die ene toetsenist....dus 'bij elkaar komen'?????quote:Op donderdag 24 mei 2007 22:19 schreef marcb1974 het volgende:
Zouden ze echt weer bij elkaar komen ?
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik hem goed vind, maar hij is zeker wel te versmaden. Maar vond Kill To Get Crimson toch ook wel fijnquote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:15 schreef DjinN het volgende:
Ik ben echt helemaal weg van het Get Lucky album van MarkHet is wederom weer een heel ander geluid dan het Dire Straits geluid. Maar simpelweg gewoon een prachtige cd
Album heb ik ook gepre-ordered. Ik denk dat hij deze week ergens word verscheept en hoop dus dat hij eind volgende week in huis ligt. En dan ga ik hem beter beluisteren.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:39 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het een erg lekker bluesy album. Niks groots, niks speciaals maar lekker Mark Knopfler
Moah, vind het allebei erg mooi en ga zeker naar de Ziggo Dome. Vind Privateering een zeer goed album.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:55 schreef Peter88Online het volgende:
Dat heb ik ook. Ik heb ook meer met de Dire Straits dan met zijn solowerk. Hoewel ik zijn laatste album wel kan waarderen. Net als het album Sailing To Philadelphia.
Maar om diezelfde reden twijfel ik ook nog of ik naar de Ziggo Dome zal gaan of niet.
Goede kick! Ik beluister regelmatig mijn usbstick van Hmh enkele jaren geleden! Wat een geniaal concert was dat met Sultans of Swing EN Brothers in Arms EN Telegraph Road!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 07:40 schreef Dagoduck het volgende:
Ik draai Dire Straits - Dire Straits weer eens op de platenspeler. Lekker hoor
Ik luisterde het hele debuutalbum hoor vanochtend.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:23 schreef cafca het volgende:
Oh ja, Dire Straits. Da's die band van dat ene liedje.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |