abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 maart 2008 @ 23:00:57 #226
141482 Q.
JurassiQ
pi_57749092
Dank je, nu baal ik er niet meer van. Ahoy is toch al kut.
For great justice!
pi_57749105
Tsja, daarom ging ik ook naar de HMH Ik heb zelf genoten...

En verder kan ik je argumenten voor een kutconcert begrijpen, maar omdat er geen walk of life was? Wees blij zeg!!! dat is echt zo kindjesnummer

en zulke negatieve taal mag hier natuurlijk niet! De HMH concerten waren fenomenaal!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_57749183
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:01 schreef Norrage het volgende:
Tsja, daarom ging ik ook naar de HMH Ik heb zelf genoten...

En verder kan ik je argumenten voor een kutconcert begrijpen, maar omdat er geen walk of life was? Wees blij zeg!!! dat is echt zo kindjesnummer
Dat had het nog enigszins draaglijk gemaakt voor me, want Sultans of Swing werd ook maar tammetjes gespeeld. Eigenlijk heeft hij geen één klassiek nummer leuk gespeeld, behalve Brothers in Arms. Die was wel goed.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_57749276
was de setlist hetzelfde als bovenstaand ongeveer? jammer dat het zo slecht was Volgende keer HMH doen
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_57749344
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:06 schreef Norrage het volgende:
was de setlist hetzelfde als bovenstaand ongeveer? jammer dat het zo slecht was Volgende keer HMH doen
Sommige nummers zijn 1 of 2 plekken verschoven, maar grotendeels hetzelfde ja. Ik denk niet dat er andere nummers gespeeld zijn.
  maandag 31 maart 2008 @ 23:34:41 #231
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_57750198
Net terug van Ahoy! Geweldig! Wat een gitaarspel Met als hoogtepunt de solo in Sultans of Swing
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  maandag 31 maart 2008 @ 23:36:45 #232
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_57750271
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:53 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Ik kom net terug van Ahoy en je hebt niets gemist.

Je komt binnen en leest dat die dag spontaan is besloten om er een seated concert van te maken. Gevolg --> Te weinig ruimte in de Arena en je dure veldplaats kaarten zijn dus waardeloos. Je moet of helemaal achteraan gaan zitten (vooraan was het al bomvol) of blijven staan aan de zijkant en niemand lastig vallen.

onaangekondigde seated concerts

De mensen met een zitplaats op de eerste ring zaten nog beter dan de veldplaatsmensen, voor minder geld.

Het geluid was niet goed, Mark's stem viel constant weg tegenover het publiek en de rest van de geluiden.

En vooral het publiek was een verchrikking. Het zat er vol met asociale veertigers en vijftigers die absoluut 0% respect hebben voor concerten. Constant schreeuwen, roepen, fluiten, klappen.... allerlei dingen die je gewoon niet hoort te doen zolang een muzikant nog speelt. Ik wil niet weten dat een of andere debiele kneus uit de jaren 60 Mark "fucking cool" vind. .

Grootste minpunt, geen Walk of Life.

Conclusie: Kutconcert, te duur, geen walk of life en leipe babyboomers die een nekschot verdienen.
Ik vond het concert wel goed. Ik zat onderin vak AF en heb het prima kunnen zien. Ik ben het wel met je eens dat er veel kansloze figuren rond liepen. Heel "stoer" gillen tijdens een rustig moment Er stonden ook gewoon mensen bij de drankkraampjes met hun rug naar het podium toe, het gehele concert. Kom dat niet
pi_57750815
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:36 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Ik vond het concert wel goed. Ik zat onderin vak AF en heb het prima kunnen zien. Ik ben het wel met je eens dat er veel kansloze figuren rond liepen. Heel "stoer" gillen tijdens een rustig moment Er stonden ook gewoon mensen bij de drankkraampjes met hun rug naar het podium toe, het gehele concert. Kom dat niet
Het is vooral de sfeer en het geluid achterin de zaal geweest ja. Ik moet zeggen dat Mark gewoon flawless gitaar speelt. Op zijn spel valt niet op te merken, het is echt enorm disrespectvol publiek alleen.
  dinsdag 1 april 2008 @ 07:46:27 #234
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_57754145

Mark Knopfler - Sultans of Swing van gister Niet echt mooi maar het is gemaakt met m'n Nokia N95 8GB Je hoort het geluid wel redelijk goed.
  FOK!fotograaf dinsdag 1 april 2008 @ 21:50:40 #235
159915 -Menn0-
MNO
pi_57767833
Waarom nou niet dat langzame piano stukje met die opbouw in Sultans of Swing?!
,,/
pi_57815061
Nitespeed.... Walk of Life vind ik al het minste nummer dat Dire Straits heeft gemaakt. Vandaar dat ik het openingsnummer Cannibals ook al minder vond. En als je ervoor kiest naar Ahoy te gaan weet je in ieder geval dat het geluid te wensen over laat. In de HMH was het in ieder geval goed te pruimen!
pi_57815764
quote:
Op donderdag 3 april 2008 22:02 schreef five2one het volgende:
Nitespeed.... Walk of Life vind ik al het minste nummer dat Dire Straits heeft gemaakt. Vandaar dat ik het openingsnummer Cannibals ook al minder vond. En als je ervoor kiest naar Ahoy te gaan weet je in ieder geval dat het geluid te wensen over laat. In de HMH was het in ieder geval goed te pruimen!
Ik was en week ervoor naar The Cure in Ahoy geweest en daar was het geluid (voorin) in ieder geval heel goed te noemen. Wel te hard, maar redelijk goed afgesteld en geen rare echo's te horen.
  zaterdag 30 mei 2009 @ 14:21:20 #238
257817 Zeeley
" Nat hout brandt niet...
pi_69552515
quote:
Op zondag 30 maart 2008 12:23 schreef arrebar het volgende:
A Norrage, je hebt brothers in arms en So Far away omgewisseld.

Verder was het een geweldig concert, met als hoogtepunten toch wel brothers in arms, telegraph road en een subliem uitgevoerde sultans of swing. Had het idee dat ze gul waren met de toegift, omdat ze na our Shangi-La al de instrumenten neerlegden en bij elkaar gingen staan... maar daarna toch nog twee nummers.
is allemaal van te voren vastgelegd, Knopfler doet bijna nooit spontane toegiften.

wel in 2001 in de HMH toen we schreeuwden om Local Hero, MK keek Guy Fletcher aan pakte zijn gitaar en toen speelden ze hem...
  zaterdag 30 mei 2009 @ 17:16:10 #239
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_69555901
Kijk eens aan, een dire straits topic...
Voor mij persoonlijk toch wel een topband!
Jammer dat ze niet meer in de oude bezetting optreden... Mag van mij wel een reunietour komen
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zondag 31 mei 2009 @ 07:54:17 #240
257817 Zeeley
pi_69568503
Zal niet meer gebeuren, MK heeft gezegd alleen nog voor een goed doel zoiets te overwegen maar dat is er tot op de dag van vandaag nog niet van gekomen ( op 2 hele kleine uitzonderingen na)...

Blijkbaar is hij tevreden met de weg die hij nu behandeld en heeft het gehad met die "massa optredens"...
  zondag 31 mei 2009 @ 07:57:29 #241
257817 Zeeley
pi_69568511
quote:
Op maandag 31 maart 2008 23:55 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Het is vooral de sfeer en het geluid achterin de zaal geweest ja. Ik moet zeggen dat Mark gewoon flawless gitaar speelt. Op zijn spel valt niet op te merken, het is echt enorm disrespectvol publiek alleen.

+1

dit staat mij ook enorm tegen, vooral bij zachte passages in rustige nummers hoor je mensen soms enorm hard ouwehoeren en lallen. Als je dat wilt doen ga dan lekker naar de kroeg ofzo...
pi_69585655
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:19 schreef marcb1974 het volgende:
Zouden ze echt weer bij elkaar komen ?
Schop ! Op iedere album hebben ze in een andere bezetting gespeeld. Enige constante zijn Knopfler, Isley en die ene toetsenist....dus 'bij elkaar komen'?????
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 31 mei 2009 @ 22:02:05 #243
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_69585965
Clapton mag wat mij betreft dan ook wel weer meedoen...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_75091325
Voor mijn verjaardag kaarten gekregen voor Mark Knopfler in de HMH voor dinsdag 29 juni 2010! Ik heb er zin in, grote Dire Straits fan en niet te vergeten Sailing to Philadelphia (de nieuwe plaat is ook erg goed). Volgens ticketservice zijn er geen kaarten meer voor het concert op 28 juni. Gaat weer erg snel!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_77387472
ik vind dat dit topic voor deze geweldige band een mooi schopje verdiend heeft
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 28 januari 2010 @ 19:29:28 #246
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_77387766
Geniale band inderdaad. Het gitaarwerk is van een erg hoog niveau

Ik heb een kaartje voor Mark Knopfler in de HMH op 30 juni 28 & 29 juni kon niet want dan speelt mogelijk het Nederlands Elftal
pi_77388473
Even een leuke versie van Brothers in Arms
pi_77426736
Ik ben echt helemaal weg van het Get Lucky album van Mark Het is wederom weer een heel ander geluid dan het Dire Straits geluid. Maar simpelweg gewoon een prachtige cd
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_77599576
OMG !!
* DjinN gaat naar het concert van Mark Knopfler
pi_77599747
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:15 schreef DjinN het volgende:
Ik ben echt helemaal weg van het Get Lucky album van Mark Het is wederom weer een heel ander geluid dan het Dire Straits geluid. Maar simpelweg gewoon een prachtige cd
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik hem goed vind, maar hij is zeker wel te versmaden. Maar vond Kill To Get Crimson toch ook wel fijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')