Mark wel jaquote:
Omdat de eerste set gemasterde cd's eigenlijk niet bijzonder goed gemasterd zijn. Mijn Brothers in Arms cd (gekocht ergens in 1988/89) klinkt een stuk zachter opgenomen dan zo'n beetje elke andere cd uit mijn collectie (die toch genoeg cd's uit die periode bevat).quote:Op maandag 13 februari 2006 00:15 schreef T-lecom het volgende:
En weet iemand waarom van dat album nu een "Digitally Remastered" heruitgave uitgekomen is, terwijl het origineel juist bekendheid kreeg als een van de eerste compleet digitaal gemasterde CD's?
eigenlijk wil ik wel weten wat ie gaat spelen... Vind die vrouw niks die erbij gaat zingen, beetje country zooiquote:Op maandag 13 februari 2006 12:59 schreef Even het volgende:
[..]
Mark wel ja![]()
Maar dat dueten ding ben ik niet zo zeker van of ik dat wel leuk vind....
Preciesquote:Op maandag 13 februari 2006 18:19 schreef Radjesh het volgende:
[..]
eigenlijk wil ik wel weten wat ie gaat spelen... Vind die vrouw niks die erbij gaat zingen, beetje country zooi![]()
ik wil dire straits!![]()
Ik denk eerlijk gezegd dat Dire Straits voorgoed verleden tijd is. Knopfler heeft vaker min of meer aangegeven dat hij er geen zin meer in heeft. Hij heeft ook al eens gezegd dat de band waar hij nu mee speelt (de 96-ers) de Dire Straits nummers beter spelen dan de bezetting die er in de voorgaande jaren is geweest. Hij zal het natuurlijk wel vanuit een ander oogpunt bekijken als ik, maar eerlijk gezegd denk ik dat er niets kan tippen aan de muzikale klasse die hij in 90, 91 en 92 heeft laten horen. Ik begin OES ook steeds meer te waarderen. Hele relaxte atmosfeer hangt er rond dat album.quote:Op maandag 13 februari 2006 18:19 schreef Radjesh het volgende:
[..]
eigenlijk wil ik wel weten wat ie gaat spelen... Vind die vrouw niks die erbij gaat zingen, beetje country zooi![]()
ik wil dire straits!![]()
Wat is dit? Gitaar is wel goed by the wayquote:
Waar klik jij dan op? Er staan zooo veel video's op die page. Basel versie staat Hier.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:23 schreef Even het volgende:
[..]
Wat is dit? Gitaar is wel goed by the way
Maar wie zijn het en waarom doen ze SULTANS zo'n geweld aan.. Hij kan het niet helemaal goed uitspreken, lijkt wel of ie surgeons zegt![]()
Ik klikte op Sultans of Swing en kreef allemaal swingende jappenquote:Op maandag 13 februari 2006 21:30 schreef five2one het volgende:
[..]
Waar klik jij dan op? Er staan zooo veel video's op die page. Basel versie staat Hier.
Heel vet..... Mijn god. Deze uitvoering kan ik tot op iedere noot meegaan. Wat mij betreft de beste ooit.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:34 schreef Even het volgende:
[..]
Ik klikte op Sultans of Swing en kreef allemaal swingende jappen
Deze is wel heel vet
Nee sorry de beste is en blijft voor mij de versie op Cd van Sultans of Swing (die verzamel cd)quote:Op maandag 13 februari 2006 21:41 schreef five2one het volgende:
[..]
Heel vet..... Mijn god. Deze uitvoering kan ik tot op iedere noot meegaan. Wat mij betreft de beste ooit.
Je bedoelt de opname in de Royal Albert Hall? Dat is Knopfler solo. Dat is geen Dire Straits. Deze is veel sprankelender en levendiger. Je moet de drums horen in de 92-uitvoering. Dat is de kers op de taart.quote:Op maandag 13 februari 2006 21:45 schreef Even het volgende:
[..]
Nee sorry de beste is en blijft voor mij de versie op Cd van Sultans of Swing (die verzamel cd)
![]()
Maar deze is ook cool ja
Ja die ja.. Ach ik hou wel van dat rustige stukje die vind ik echt geweldig en dan dat steeds sneller gaan...quote:Op maandag 13 februari 2006 21:52 schreef five2one het volgende:
[..]
Je bedoelt de opname in de Royal Albert Hall? Dat is Knopfler solo. Dat is geen Dire Straits. Deze is veel sprankelender en levendiger. Je moet de drums horen in de 92-uitvoering. Dat is de kers op de taart.
Dat zijn nummers van The Eaglesquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:20 schreef -calimero- het volgende:
Vanmiddag las ik op deze site dat Dire Straits een album heeft dat The Long Run heet.
Wie kent, of beter nog, heeft dit album of nummers er van?
Er staan de volgende nummers op:
1. The Long Run
2. I Can't Tell You Why
3. In the City
4. The Disco Strangler
5. King of Hollywood
6. Heartache Tonight
7. Those Shoes
8. Teenage Jail
9. The Greeks Don't Want No Freaks
10. The Sad Cafe
Tja, inmijn optiek bestond Dire Straits uit Marc Knopfler en een stel sessie-muzikanten. Dat Guy Fletcher, John Isley and en enkele andere er altijd bij waren, zegt mij niet zoveel. Dus, dan kan MArc zijn huidigeband gewoon Dire Straits noemen...quote:Op maandag 13 februari 2006 20:42 schreef five2one het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat Dire Straits voorgoed verleden tijd is. Knopfler heeft vaker min of meer aangegeven dat hij er geen zin meer in heeft. Hij heeft ook al eens gezegd dat de band waar hij nu mee speelt (de 96-ers) de Dire Straits nummers beter spelen dan de bezetting die er in de etc. etc.
De Dire Straits waren sowieso een grotere club muzikanten dan Knopfler nu om zich heen heeft. De live-uitvoeringen waren langer en met meer saxofoon, keyboard e.d.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 00:50 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Tja, inmijn optiek bestond Dire Straits uit Marc Knopfler en een stel sessie-muzikanten. Dat Guy Fletcher, John Isley and en enkele andere er altijd bij waren, zegt mij niet zoveel. Dus, dan kan MArc zijn huidigeband gewoon Dire Straits noemen...
Heb zelf overigens nog de solo-CD van die bassist (John Isley) in de kast staan 'Never told a Soul' heet tie geloof ik. Heb die plaat zeker in geen 10 jaar meer gedraaid.
Precies. Zijn solowerk is echt een ander slag. Van mij mag hij in ieder geval zijn haarband weer omdoen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 11:21 schreef LedZep het volgende:
[..]
De Dire Straits waren sowieso een grotere club muzikanten dan Knopfler nu om zich heen heeft. De live-uitvoeringen waren langer en met meer saxofoon, keyboard e.d.
Ach, hij is ondertussen ook al oud en grijs. Ik ben in ieder geval al blij dat hij überhaupt nog muziek maaktquote:Op zaterdag 18 februari 2006 16:14 schreef five2one het volgende:
[..]
Precies. Zijn solowerk is echt een ander slag. Van mij mag hij in ieder geval zijn haarband weer omdoen..
Op een bootleg in Worburn Abbey staat trouwens ook een hele goede versie van de Sultans. Bij deze duurt de solo wat langer als die van Basel. Jammer is dat na de passage met sax de gitaar erg zacht is ingemixt.quote:Op maandag 19 juni 2006 00:01 schreef LedZep het volgende:
Ik heb de clip van Sultans of Swing van Basel en ik krijg elke keer weer kippenvel bij de gitaar/saxofooncombinatie. En omg, wat een hoofd houdt die Knopfler toch als hij de mooiste tonen uit zijn gitaar weet te krijgen!
Klopt. Op internet is hij niet te vinden. Wel alleen de geluidsopname. Stuur anders even een mailtje. Dat praat wat makkelijker. robvdenberg at planet punt nlquote:Op maandag 19 juni 2006 17:12 schreef LedZep het volgende:
Weet iemand waar ik een versie van het gehele Basel concert kan krijgen? Die dvd is nergens in Nederland te krijgen en via de "alternatieve wegen" zie ik zo op het eerst gezicht ook niets.
Voor Tunnel of Love is inderdaad een videoclip gemaakt. Deze staat ook op de DVD Sultans of Swing - The very best of Dire Straits. Voor Romeo & Juliet durf ik het niet te zeggen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:45 schreef Marty het volgende:
Weer een schopje..
Ik vind de Dire Straits en dan vooral de nummers 'Tunnel of Love' en 'Romeo & Juliet' echt geweldig!!![]()
![]()
Kan ze wel tien keer achter elkaar draaien.
Nu vroeg ik mij af of er voor deze twee nummers ooit videoclips zijn gemaakt.
Iemand die dit toevallig weet?
Volgens mij staat die op dezelfde dvd.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:43 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Voor Tunnel of Love is inderdaad een videoclip gemaakt. Deze staat ook op de DVD Sultans of Swing - The very best of Dire Straits. Voor Romeo & Juliet durf ik het niet te zeggen.
Grapje zeker?!quote:Op zaterdag 16 september 2006 23:00 schreef satecl het volgende:
Wanneer treden de Dire Straits weer op in Nederland???
quote:Op zaterdag 16 september 2006 23:32 schreef satecl het volgende:
Ze treden dus niet meer op???
quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Volgens mij staat die op dezelfde dvd.
zeker!quote:Op maandag 5 maart 2007 12:18 schreef n0r het volgende:
Ik heb Alchemy en Brothers in Arms ook op LP, 2 geweldige platen.
Die A-kant van Brothers in Arms ook, met So Far Away, Walk Of Life en Money For Nothing, GOUD
Ja, gelezen, maar gaan ze samen een concertje doen of wat dan?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:38 schreef five2one het volgende:
Kom op jongens, jullie hebben toch wel het plaatje gelezen wat hierboven is gepost door mij!
precies, heb je de rest van het artikel niet ergens?quote:Op maandag 5 maart 2007 12:41 schreef n0r het volgende:
[..]
Ja, gelezen, maar gaan ze samen een concertje doen of wat dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |