Ik moet me toch ook eens in dit topic vertoeven. Ik luister eigenlijk zo mijn hele leven al Dire Straits (nouja, sinds de top 2000 bestaat en DS ongeveer de halve top 50 had ingenomen, zonder dat ik ooit van ze had gehoord...(blijf hun grote succes in Nederland wel apart vinde) en vond ze altijd wel oké...maar nooit echt speciaal..
Maar toen kende ik Love Over Gold ook niet en was ik vooral bekend met Sultans of Swing en Tunnel Of Love en van dat soort standaard hits...
Love Over Gold is in ieder geval zeker mijn favoriete album van ze....Private Investigations
![]()
en Telegraph Road
![]()
Maar het echte toppertje vind ik toch wel Alchemy....Ik hou nou eenmaal van instrumentale klasse, en dit is echt het absolute hoogtepunt in mijn live performances collectie. De uithalen in private investigations, de afsluiter van Sultans
![]()
, en de versie van Telegraph Road....Laten we nog even Once Upon A Time In The West, de opener, noemen...Wat een fantastisch album is dit. Waanzinnig...
Sindsdien heb ik eigenlijk hun studioalbums niet meer kunnen luisteren. Ik mis uitgebreidheid en fenomenaliteit! Toch zijn Making Movies en Brothers In Arms natuurlijk superfijn
![]()
Ik had er zelfs, in mijn opwelling vanochtend, een korte journal van gemaakt op last.fm...check mijn link maar in mijn sig....