Ik heb een aantal cd's van de Dire Straits en ik vind 't errug goeie muziek... maar nou vraag ik me af: mis ik nog wat? Is er een cd die ik niet heb of niet ken en die echt opvallend goed of anders is? Graag zou ik de collectie een beetje compleet maken...
Ik heb de volgende cd's:
Money for Nothing
Communique
Love over Gold
Encores
On Every Street
Brothers in Arms
The Dire Straits
On the Night (Live)
Alchemy (Live)
Live at the BBC
Mis ik nog iets?
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 10-02-2001 20:08]
ik heb wel eens in een winkel een cd zien liggen die "Sultans of Swing" heette... stond er althans heel groot op - blauw met gele cover...
die heb ik niet... maar welke cd is dat dan? Of was dat een single? 't is al een tijdje geleden...
Maar voor de rest heb nog niet alles, je mist dan nog de ExtendeDancEP
Daar staan 4 nummers op:
Twisting By The Pool,
Two Young Lovers (staat op ook op Alchemy), If I Had You en
Badges, Posters, Stickers and T-Shirts
(vaag nummer overigens, moet je maar eens downloaden).
Maar verder mis je dus een boel solowerk
Wat overigens ook niet helemaal meer verkrijgbaar is, bijv. de soundtrack van de film Comfort & Joy.
quote:What's the matter baby is inderdaad alleen verkrijgbaar in een live-versie. Nooit op CD opgenomen. Beetje in dezelfde richting als 'Eastbound train' en 'Stickers, posters, badges and t-shirts'. Meer een live geintje als een serieus nummer, alhoewel de eerste twee erg goed zijn.
Op 10 februari 2001 17:54 schreef Oosthoek het volgende:
Ik zou 't eerlijk gezegd niet weten, maar ik kon 't niet laten om eventjes te melden dat ik What's the matter baby van 't album Live at the BBC toch 't allerbeste nummer vind. Maar wwwaaaaaaaaarom hebben ze 't in hemelsnaam maar 1 keer opgenomen? En dan alleen live? Volgens mij is er namelijk geen studioversie van beschikbaar of een opname van een ander optreden...
Bij 'On the night' hoorde inderdaad nog een zgn. 'Encores' cd, met daarop de toegiften. Het oorspronkelijke CD doosje was ook een dubbele, zodat je die er later bij kon voegen.
quote:Is zeker niet meer beschikbaar?
Op 12 februari 2001 09:40 schreef Jarno het volgende:
Bij 'On the night' hoorde inderdaad nog een zgn. 'Encores' cd, met daarop de toegiften. Het oorspronkelijke CD doosje was ook een dubbele, zodat je die er later bij kon voegen.
voorbeeldje:
BOL.com, Dire Straits - Alchemy Live
Levertijd: 8 (!!) weken, hfl 83,-
2 dagen later, Media Markt Rotterdam, gelijk meenemen: fl 46,99
tja...
Ik zou trouwens best graag een paar singles hebben...
Ik vind trouwens inderdaad Making Movies de beste plaat die Dire Straits gebrouwen heeft. Al mag ik ook erg graag naar Telegraph Road van "Love Over Gold" luisteren.
Mooiste nummer vind ik iig Telegraph Road. Kippevelplaat if there ever was one.
Dire Straits
1. Dire Straits (Debuut, '78)
2. Live at the BBC (live compilatie, '78)
3. Communiqué ('79)
4. Making Movies ('80)
5. Love over Gold ('82)
6. ExtendedancEPlay ('83)
7. Alchemy (live compilatie, '84)
8. Brothers in Arms ('85)
9. Money for Nothing (compilatie, '88)
10. On Every Street ('91)
11. On the Night ('93)
12. Sultans of Swing (compilatie, '98)
Mark Knopfler
1. Local Hero OST ('83)
2. Cal OST ('84)
3. Comfort and Joy OST ('84)
4. The Princess Bride OST ('87)
5. Last Exit to Brooklyn OST ('89)
6. Screenplaying (compilatie, '93)
7. Golden Heart (1e solo, '96)
8. Wag the Dog OST ('98)
9. Metroland OST ('98)
10. Sailing to Philadelfia (2000)
Chet Atkins & Mark Knopfler
1. Neck and Neck ('90)
The Notting Hillbillies
1. Missing... presumed having a good time ('90)
Van Neck and Neck, the Mark Knopfler homepage
Deze site heeft ook een uitgebreide discografie-sectie (ook met wie DS-covers heeft opgenomen etc. etc.)
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 12-02-2001 13:16]
quote:Niet dat je er verder heel veel aan mist. Ik heb hem maar afgezien van Your latest trick, vinnik er niet veel aan.
Op 12 februari 2001 10:23 schreef aka het volgende:
Ik heb Encores hier... 't is (sssjjjt) wel een kopietje van iemand die de originele (idd bij On The Night) wel had. Volgens mij istie niet meer te krijgen nee...
Beste album: Alchemy.
Ook goed: Love over gold, Making movies.
Zo heb je;
Dire Straits & Eric Clapton - Live Mandela 1988 (super CD)
Dire Straits - Good bye Sydney (End of world Tour) 1986 (tevens Heeeel goed)
Mark Knopfler - Sailing To amsterdam (17 Juni 2001)
Mark Knopfler - Break of Day (Night in londen) 1996
Dat zijn 4 Super CD's van DS of MK.
Tevens het nummer Whats a matter baby (mooi nummer) is wel meerdere malen gespeeld door DS alleen het nummer is nooit officeel op een cd uit gekomen daarna (na BBC) dus. De Enige mannier om hem tevinden in andeer concerten is via Bootlegs....
Maar goed, DS & MK schoppen KONT!!!!!!
WouteR
Dit concert is ook op 17 juli 1992 uitgezonden op Veronica (toen we terugkwamen uit Keulen).
Het is het concert dat gehouden werd in Basel. Heel erg goed.... Ik heb zelfs de videoband er nog van
En ik hoop idd ook dat ze ooit nog eens een keer gaan touren... maar ja... HOPEN HOPEN HOPEN!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |