abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 februari 2001 @ 17:46:41 #1
5522 aka
was eerst meelezer
pi_735543
Hai

Ik heb een aantal cd's van de Dire Straits en ik vind 't errug goeie muziek... maar nou vraag ik me af: mis ik nog wat? Is er een cd die ik niet heb of niet ken en die echt opvallend goed of anders is? Graag zou ik de collectie een beetje compleet maken...

Ik heb de volgende cd's:

Money for Nothing
Communique
Love over Gold
Encores
On Every Street
Brothers in Arms
The Dire Straits
On the Night (Live)
Alchemy (Live)
Live at the BBC

Mis ik nog iets?

It didn't matter in the end how old they had been, but that they were girls....
pi_735553
Ik zou 't eerlijk gezegd niet weten, maar ik kon 't niet laten om eventjes te melden dat ik What's the matter baby van 't album Live at the BBC toch 't allerbeste nummer vind. Maar wwwaaaaaaaaarom hebben ze 't in hemelsnaam maar 1 keer opgenomen? En dan alleen live? Volgens mij is er namelijk geen studioversie van beschikbaar of een opname van een ander optreden...
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_735568
Je mist Making Movies geloof ik?
Is meteen een van hun betere...

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 10-02-2001 20:08]

zaterdag 10 februari 2001 @ 20:48:04 #4
5522 aka
was eerst meelezer
pi_735756
Making Movies heb ik... sorry foutje!!

ik heb wel eens in een winkel een cd zien liggen die "Sultans of Swing" heette... stond er althans heel groot op - blauw met gele cover...

die heb ik niet... maar welke cd is dat dan? Of was dat een single? 't is al een tijdje geleden...

pi_736430
Dat is een compilatie cd.
Die is tegenwoordig (geloof ik) zilver ('t hoesje dus) en heeft ook een limited edition met een live cd erbij uit '96 (ofzo) van Mark Knopfler solo die een aantal Dire Straits nummers doet.

Maar voor de rest heb nog niet alles, je mist dan nog de ExtendeDancEP
Daar staan 4 nummers op:
Twisting By The Pool,
Two Young Lovers (staat op ook op Alchemy), If I Had You en
Badges, Posters, Stickers and T-Shirts
(vaag nummer overigens, moet je maar eens downloaden).

Maar verder mis je dus een boel solowerk
Wat overigens ook niet helemaal meer verkrijgbaar is, bijv. de soundtrack van de film Comfort & Joy.

zondag 11 februari 2001 @ 02:19:41 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_736455
Volgens mij hoorde bij 'On the Night' ook nog een los verkrijgbaar singletje / EP'tje met live-nummers. Heb ik zelf niet gekocht, maar als je je verzameling compleet wil hebben...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_738517
quote:
Op 10 februari 2001 17:54 schreef Oosthoek het volgende:
Ik zou 't eerlijk gezegd niet weten, maar ik kon 't niet laten om eventjes te melden dat ik What's the matter baby van 't album Live at the BBC toch 't allerbeste nummer vind. Maar wwwaaaaaaaaarom hebben ze 't in hemelsnaam maar 1 keer opgenomen? En dan alleen live? Volgens mij is er namelijk geen studioversie van beschikbaar of een opname van een ander optreden...
What's the matter baby is inderdaad alleen verkrijgbaar in een live-versie. Nooit op CD opgenomen. Beetje in dezelfde richting als 'Eastbound train' en 'Stickers, posters, badges and t-shirts'. Meer een live geintje als een serieus nummer, alhoewel de eerste twee erg goed zijn.

Bij 'On the night' hoorde inderdaad nog een zgn. 'Encores' cd, met daarop de toegiften. Het oorspronkelijke CD doosje was ook een dubbele, zodat je die er later bij kon voegen.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_738586
quote:
Op 12 februari 2001 09:40 schreef Jarno het volgende:
Bij 'On the night' hoorde inderdaad nog een zgn. 'Encores' cd, met daarop de toegiften. Het oorspronkelijke CD doosje was ook een dubbele, zodat je die er later bij kon voegen.
Is zeker niet meer beschikbaar?
On the Night is in '96 wel remastered maar Encores heb ik niet meer gezien...
  maandag 12 februari 2001 @ 10:23:06 #9
5522 aka
was eerst meelezer
pi_738618
Ik heb Encores hier... 't is (sssjjjt) wel een kopietje van iemand die de originele (idd bij On The Night) wel had. Volgens mij istie niet meer te krijgen nee...
pi_738849
Alle singles van de 'On every street' periode zijn behoorlijk slecht te vinden tegenwoordig. Gelukkig heb ik ze zelf allemaal Probeer anders eens een online muziekwinkel, die hebben dit soort zaken nog vaak wel... Anders willen platenbeurzen nog wel eens helpen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  maandag 12 februari 2001 @ 12:20:36 #11
5522 aka
was eerst meelezer
pi_738949
Ja, dat heb ik laatst geprobeerd. Maar online muziekwinkels zijn soms wel erg duur...

voorbeeldje:

BOL.com, Dire Straits - Alchemy Live
Levertijd: 8 (!!) weken, hfl 83,-

2 dagen later, Media Markt Rotterdam, gelijk meenemen: fl 46,99

tja...

Ik zou trouwens best graag een paar singles hebben...

maandag 12 februari 2001 @ 12:45:56 #12
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_738990
Knopfler heeft naast Dire Straits ook nog een hoop solo platen gemaakt. O.a. soundtracks voor "Princess Bride" en "Local Hero". Verder een plaat met Chet Atkins, en nu weer een nieuwe plaat "Sailing To Philadelphia" of zo. En er zijn er ongetwijfeld nog meer!

Ik vind trouwens inderdaad Making Movies de beste plaat die Dire Straits gebrouwen heeft. Al mag ik ook erg graag naar Telegraph Road van "Love Over Gold" luisteren.

"That's what Britney Spears said before he died.."
pi_739024
Pfffft voor mij is er niet echt een beste DS album. Alhoewel Brothers in Arms wel fantastisch is natuurlijk. Maar daarintegen is Dire Straits weer fantastisch ongepolijst en is Making Movies een mooie. En Alchemy is 1 van de beste live-albums ooit. Het is allemaal dus te verschillend om er 1 uit te kunnen pikken.

Mooiste nummer vind ik iig Telegraph Road. Kippevelplaat if there ever was one.

pi_739056
Ik zal ff de complete chronologische discografie erop pleuren

Dire Straits
1. Dire Straits (Debuut, '78)
2. Live at the BBC (live compilatie, '78)
3. Communiqué ('79)
4. Making Movies ('80)
5. Love over Gold ('82)
6. ExtendedancEPlay ('83)
7. Alchemy (live compilatie, '84)
8. Brothers in Arms ('85)
9. Money for Nothing (compilatie, '88)
10. On Every Street ('91)
11. On the Night ('93)
12. Sultans of Swing (compilatie, '98)

Mark Knopfler
1. Local Hero OST ('83)
2. Cal OST ('84)
3. Comfort and Joy OST ('84)
4. The Princess Bride OST ('87)
5. Last Exit to Brooklyn OST ('89)
6. Screenplaying (compilatie, '93)
7. Golden Heart (1e solo, '96)
8. Wag the Dog OST ('98)
9. Metroland OST ('98)
10. Sailing to Philadelfia (2000)

Chet Atkins & Mark Knopfler
1. Neck and Neck ('90)

The Notting Hillbillies
1. Missing... presumed having a good time ('90)

Van Neck and Neck, the Mark Knopfler homepage
Deze site heeft ook een uitgebreide discografie-sectie (ook met wie DS-covers heeft opgenomen etc. etc.)

[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 12-02-2001 13:16]

pi_739184
quote:
Op 12 februari 2001 10:23 schreef aka het volgende:
Ik heb Encores hier... 't is (sssjjjt) wel een kopietje van iemand die de originele (idd bij On The Night) wel had. Volgens mij istie niet meer te krijgen nee...
Niet dat je er verder heel veel aan mist. Ik heb hem maar afgezien van Your latest trick, vinnik er niet veel aan.

Beste album: Alchemy.
Ook goed: Love over gold, Making movies.

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_3462059
Zal ik jullie nou allemaal is wat vertellen van welke cd's je echt mist... Probeer ze tezoeken in een Nieuwsgroep ofzo iets dat zijn de bootleg cd's van dire straits en Mark Knopfler op solo tour. Dat zijn vaak de beste die je maar kan krijgen.

Zo heb je;

Dire Straits & Eric Clapton - Live Mandela 1988 (super CD)
Dire Straits - Good bye Sydney (End of world Tour) 1986 (tevens Heeeel goed)

Mark Knopfler - Sailing To amsterdam (17 Juni 2001)
Mark Knopfler - Break of Day (Night in londen) 1996

Dat zijn 4 Super CD's van DS of MK.

Tevens het nummer Whats a matter baby (mooi nummer) is wel meerdere malen gespeeld door DS alleen het nummer is nooit officeel op een cd uit gekomen daarna (na BBC) dus. De Enige mannier om hem tevinden in andeer concerten is via Bootlegs....

Maar goed, DS & MK schoppen KONT!!!!!!

WouteR

- What is Life, People talk about it. They even say i sould get one. But.... Where can i download the latest Patch -
  dinsdag 12 maart 2002 @ 08:32:35 #17
18992 2nosedT
Music-addict
pi_3462755
zow.. mooi oud topic de stront uit geholopen Thnx trouwens.. want van het bestaan van een aantal cd's wist ik ook nog nie =)
  dinsdag 12 maart 2002 @ 09:29:14 #18
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_3462983
Isookschitterend heeft een Live-CD met DS-covers opgenomen onder de naam "Investigations". Staat als bonus "Voltooid Verleden Tijd" op in DS-stijl.....
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_3463370
Wow ik wist ook niet van al die titels!
Ik wil ze eigenlijk wel allemaal hebben!
pi_5472476
Nieuws over Mark Knopfler. Binnenkort verschijnt Why aye man op single. Dit nummer is door Mark Knopfler opgenomen voor de BBC-serie 'Auf wiedersehen, pet', die inmiddels is afgelopen. In de serie speelt ook Geordie boy Jimmy Nail (Ain't no doubt, Love don't live here anymore), en als je goed luistert naar de single, kun je hem horen meezingen in het achtergrondkoor.
I intend to live forever, or die trying.
pi_5472527
Psst : Ze gaan proberen de dire straits 1 malig bijelkaar te laten komen voor Johan vlemmings ofzo voor zn Walk of Life (voetreis naar rome) of dat ooit gaat lukken is de vraag maar natuurlijk
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_5473078
Ik heb de bootleg CD van hun tour in '92 (waar is ik toen als 12-jarig menneke in Keulen naar toe was ) "Ticket to Heaven" is de naam en dit is één van de beste bootleg CD's. Knopfler speelt er HEERLIJKE en goed geimproviseerde solo's.

Dit concert is ook op 17 juli 1992 uitgezonden op Veronica (toen we terugkwamen uit Keulen).

Het is het concert dat gehouden werd in Basel. Heel erg goed.... Ik heb zelfs de videoband er nog van

En ik hoop idd ook dat ze ooit nog eens een keer gaan touren... maar ja... HOPEN HOPEN HOPEN!!!!

Drop them [b]FUNK[/b] on me, it ain't to heavy!!!
pi_7183957
Making Movies
On Every Street
pi_27560078
*KICK*

Beste albums in random order;

- Love over Gold (Telegraph Road . )
- Dire Straits
- On the Night

Zijn er nog mensen die goede bootlegs hebben?
  woensdag 1 juni 2005 @ 22:44:12 #25
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_27560275
Beste album is met afstand: Love over Gold
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')