volg het pad met de gele stenen......
Was idd een leuke serie!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Flexe_Gozer op 08-03-2003 16:35]
quote:JA!
Op zaterdag 8 maart 2003 16:25 schreef Navelpluisje het volgende:
Het zag er zo toch ongeveer uit?
Ik had het liedje nog neuriën, maar ik weet niet meer wat ze precies zeiden.
"In het land van oz... heksen, trollen, gieren door het bos. Komt'ie aan... hey JIJ!"
en verder ken ik het niet meer. Dat was een extreem goede serie, bleef heel getrouw aan de personages uit de verschillende boeken die er rond de eeuwwisseling (1900) over OZ werden geschreven door Baum
Ik had enkele maanden geleden nog via allemaal televisiestations geprobeerd om deze film te bemachtigen, maar no luck...
Dit was hun reactie ongeveer: "Helaas moet ik u inderdaad teleurstellen. De serie was aagekocht, dus hadden we maar 1 malig uitzendrecht".
En over die uitzendingen die laatst op tv kwamen, dat waren vervolgdelen die vooral alleen om de leeuw gingen.
Ik kon wel bij de VARA eens langskomen om het archief in te duiken, want ze hadden ook telkens de strip achterin het blad staan. Herinneren jullie je dat nog?
* Ik herinner het nog als de dag van gisteren*
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 18:32 schreef Cairon het volgende:"In het land van oz... heksen, trollen, gieren door het bos. Komt'ie aan... hey JIJ!"
Het exacte lied:
KOOR:
Ben je jong?
Ben je oud?
Ben je klein of getrouwd?
Zit dat bankje wat stroef?
Leg je voet op de poef!
Doe de deur maar op slot
en wat thee in de pot
of wat fris in 'n glas,
dan beginnen we pas...
Doortje loopt met Droezel op het gele pad.
Lappie loopt met Blikkie hand in hand in 't zand.
Toto speelt met Gnorken op de rand van 't pad.
En ze gooien elkaar lekker nat!
DOORTJE:
D'r is een stad in het land van Oz,
heksen en Grollen swingen d'r op los.
't is een feest en een dolle boel
DOORTJE & LAPPIE:
JA ! Zak maar met zijn allen in je stoel huhuhuh
KOOR:
Komtie aan!
Hey jij !
DOORTJE:
Blijf nou toch in die stoel!
KOOR:
Let op !
Ja nu !
Er zat echt (droge) humor in deze serie en dat lag vooral aan de Nederlandse grappen die het team erin heeft verwerkt.
bijv.
Doortje (die overigens ALTIJD fluistert): "Dit gele pad lijkt net de AvondVierDaagse"
Lappie Lapstok (tegen Blikkie Blikmans): "Ben jij soms een kind van een heimachine en een zijspan?"
en
(over Droezel de Leeuw): "Volgens mij is het een poes die ze te hard opgeblazen hebben..."
Blikkie Blikmans:
"Het lijkt wel of ik lood in mijn schoenen heb..."
en
"Als DAT lukt dan ben ik Nikkelen Nelis"
en
(hij vaart op een vlot):"Ik krijg altijd zo'n zin in een pilsje als ik die schuimkragen zie, jullie ook?
Doortje: "Ik denk niet dat je mag varen met drank op..."
[Dit bericht is gewijzigd door Patch op 09-03-2003 13:11]
quote:JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Op zaterdag 8 maart 2003 22:21 schreef Patch het volgende:
Doortje: Annelies Balhan (stem)
Blikkie Blikmans: Peter Lusse (stem)
Lappie Lapstok: onbekend...Met een zachte G
Droezel de Leeuw: Huib Rooijmans
Geweldig was dit!
Sai?
Patch, mag ik vragen hoe je aan de tekst komt?
Dit doet echt oude tijden herleven, al die kinderen van nu weten echt niet wat ze missen!
quote:mijn hoofd zit vol met nutteloze info met betrekking tot Nederlandse versies van tekenfilms....
Op zondag 9 maart 2003 09:36 schreef Smeich het volgende:Patch, mag ik vragen hoe je aan de tekst komt?
Dit doet echt oude tijden herleven, al die kinderen van nu weten echt niet wat ze missen!
quote:
Op zondag 9 maart 2003 11:42 schreef Patch het volgende:[..]
mijn hoofd zit vol met nutteloze info met betrekking tot Nederlandse versies van tekenfilms....
quote:valt best mee....
Op zondag 9 maart 2003 11:46 schreef Navelpluisje het volgende:[..]
Nederlandse nasynchronisatie
quote:Check de post-icon van mijn vorige poost
Op zondag 9 maart 2003 11:50 schreef Patch het volgende:[..]
valt best mee....
Ligt er maar aan, waar je het eerst mee geconfronteerd word...
Ik weet zeker dat als je The Snorks / De Snorkels, The Smurfs / De Smurfen en nog een boel andere tekenfilms in hun originele taal hoort dat je dan toch de Nederlandse versie prefereert...
Ik heb vanmorgen toevallig een stukje Freggels in het nederlands en in het engels gezien. Ik had ook liever de nederlandse versie. Het is idd maar net wat je gewend bent
http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowMainServlet/showid-15642/
http://www.cinemedioevo.net/Film/cinf_mago_oz_1987.htm
http://us.imdb.com/Title?0094337
http://us.imdb.com/Title?0093695
http://us.imdb.com/Title?0093503
quote:jaja
Op vrijdag 21 maart 2003 14:56 schreef geitenbreier het volgende:
mooiste vond ik een keer toen ze een heks hadden vermoord en haar kasteel instortte.. hoor je die leeuw droog zeggen "even apeldoorn bellen"
Oh, wat verlang ik ernaar om dit weer te zien zeg!!!!
Iemand....?
quote:We hebben het hier over de serie.
Op vrijdag 21 maart 2003 21:35 schreef Smeich het volgende:
Is de film nou ongeveer hetzelfde als de tekenfilmserie?Oh, wat verlang ik ernaar om dit weer te zien zeg!!!!
Iemand....?
quote:De tekenfilm gaat gewoon verder, nadat Doortje terug is in de Kets.
Op vrijdag 21 maart 2003 21:35 schreef Smeich het volgende:
Is de film nou ongeveer hetzelfde als de tekenfilmserie?Oh, wat verlang ik ernaar om dit weer te zien zeg!!!!
Iemand....?
quote:He Patch,
Op zaterdag 8 maart 2003 22:21 schreef Patch het volgende:
Doortje: Annelies Balhan (stem)
Blikkie Blikmans: Peter Lusse (stem)
Lappie Lapstok: onbekend...Met een zachte G
Droezel de Leeuw: Huib Rooijmans
Hoe kom je eigenlijk aan die informatie van de stemmen? Annelies Balhan wist ik wel omdat je die naam in de intro ziet staan, maar Peter Lusse (Eddie in vrienden voor het leven) als Blikkie en Huib Rooymans (meneer Harmsen uit Toen was geluk heel gewoon) als droezel, dat wist ik dus absoluut niet?
quote:Patch levert zijn stem aan de nasynchronisatie van tekenfilms voor de Nederlandse markt, en ik geloof dat het zijn hobby is om daar alles over te weten.
Op zondag 20 april 2003 01:16 schreef Apollin het volgende:[..]
He Patch,
Hoe kom je eigenlijk aan die informatie van de stemmen? Annelies Balhan wist ik wel omdat je die naam in de intro ziet staan, maar Peter Lusse (Eddie in vrienden voor het leven) als Blikkie en Huib Rooymans (meneer Harmsen uit Toen was geluk heel gewoon) als droezel, dat wist ik dus absoluut niet?
quote:ja, dat zijn mijn woorden.
Op zondag 20 april 2003 05:26 schreef victorinox het volgende:[..]
Patch levert zijn stem aan de nasynchronisatie van tekenfilms voor de Nederlandse markt, en ik geloof dat het zijn hobby is om daar alles over te weten.
Wat betreft nasynchronisatie: het is maar waar je aan gewend raakt. gerard Cox als Lucky Luke is onovertroffen en hoef ik echt niet in het Nederlands te horen, terwijl ik series als MASK, Transformers, GI Joe etc etc puur in het engels wil horen
quote:Nou, ik zou graag willen weten of de achtergrond muziek in de tekenfilm uit Nederland is, en door wie het melody van de intro heeft gemaakt?
Op zondag 20 april 2003 09:05 schreef Patch het volgende:[..]
ja, dat zijn mijn woorden.
Dank je wel.
En niks te danken dat ik de tekst heb geplaatst.
Meer weten over deze serie? Dan hoor ik het wel...
Peter Lusse herken je vrij goed terug in de stem van Blikkie,
maar Huib Rooymans als Droezel? Da's een heel verschil met Meneer Harmsen?
(Droezel: Waarom zo'n haast, de laatste trein is toch al weg
Mr Harmsen: Tehehehe....HOPJES! ) Dan is ie ontzettend goed in stemmetjes! Doet ie niet ook de stem van Oom Hendrik? Want daar herken ik wel iets van hem?
Ik heb ook de Engelse versie, maar die vind ik toch zo walgelijk! Helemaal afgekort naar vier tekenfilms van 90 minuten. Ontzettend drukke stemmetjes en muziek, je word er gewoon zenuwachtig van! De nederlandse versie had iets rustgevends erin met ook leuke humor.
Blikke Bas vond ik ook erg leuk, waar hij Blikkie een Eikel noemt omdat hij hem belachelijk maakt. Ik wou dat ik alle afleveringen had!
quote:muziek is idd van NL komaf: Tony Dirne
Op zondag 20 april 2003 23:09 schreef Apollin het volgende:[..]
Nou, ik zou graag willen weten of de achtergrond muziek in de tekenfilm uit Nederland is, en door wie het melody van de intro heeft gemaakt?
Peter Lusse herken je vrij goed terug in de stem van Blikkie,
maar Huib Rooymans als Droezel? Da's een heel verschil met Meneer Harmsen?
(Droezel: Waarom zo'n haast, de laatste trein is toch al weg
Mr Harmsen: Tehehehe....HOPJES!) Dan is ie ontzettend goed in stemmetjes! Doet ie niet ook de stem van Oom Hendrik? Want daar herken ik wel iets van hem?
Ik heb ook de Engelse versie, maar die vind ik toch zo walgelijk! Helemaal afgekort naar vier tekenfilms van 90 minuten. Ontzettend drukke stemmetjes en muziek, je word er gewoon zenuwachtig van! De nederlandse versie had iets rustgevends erin met ook leuke humor.
Blikke Bas vond ik ook erg leuk, waar hij Blikkie een Eikel noemt omdat hij hem belachelijk maakt.
Ik wou dat ik alle afleveringen had!
songtekst:
Ergens hoog in de lucht,
ben ik thuis in een zucht
maar nu ben ik voortaan,
van mijn vriendjes vandaan.
Refr.
Lappie, Blikkie, Droezel,
en ook blikke Bas.
Vriendschap trek je niet uit,
als een oude jas.
Denk nou niet, dat ik dit alles
zo vergeet,
al die dolle avonturen bij de vleet!
't is voorbij,
voor ons allemaal.
Dit is echt het einde van het verhaal.
quote:Nog een vraag: ik weet niet of je alles weet, maar de engelse versie heeft een hele andere Intro dan de nederlandse versie (dan bedoel ik de beelden, niet de muziek).
Op zondag 20 april 2003 23:23 schreef Patch het volgende:[..]
muziek is idd van NL komaf: Tony Dirne
De engelse is met computer animatie uit de 80's Stelde nog niet veel voor. Maar dan zie je de boerderij van doortje en dan een landschap met wervelwind op het gele pad, met twee vlakken met fragmenten uit de serie en zo, met de songtekst "Do you believe in magic"
Ik weet niet welke ze in Duitsland gebruikt hebben of in frankrijk, of spanje. In die talen heb ik ze nooit gezien maar ik weet wel hoe ze de serie noemen in andere landen:
Duitsland: Im land des zauberers von Oz
Frankrijk: Le magicien d'Oz
Spanje: El mago de Oz
Italie: Nel regno di Oz
Japan: Ozno mahotsukai
Ja en in America dus, The wonderful wizard of Oz!
Maar nu dwaal ik weer af!
Weet jij waar die Nederlandse (beelden) Intro vandaan komt?
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:23 schreef Apollin het volgende:
Aan het eind van de hele serie is trouwens nog een andere tekst op de intro melody!
Nou, voor de liefhebber:songtekst:
Ergens hoog in de lucht,
ben ik thuis in een zuchtmaar nu ben ik voortaan,
van mijn vriendjes vandaan.Refr.
Lappie, Blikkie, Droezel,
en ook blikke Bas.
Vriendschap trek je niet uit,
als een oude jas.
Denk nou niet, dat ik dit alles
zo vergeet,
al die dolle avonturen bij de vleet!'t is voorbij,
voor ons allemaal.
Dit is echt het einde van het verhaal.
heb jij misschien zelf de mogelijkheid om te kopieren? Ik wil echt zo graag afleveringen hebben hiervan! Noem je prijs!
En weet iemand waar ik het liedje kan bemachtigen!!??
quote:Ja, heb jij m!?
Op zondag 20 april 2003 09:05 schreef Patch het volgende:
.
Meer weten over deze serie? Dan hoor ik het wel...
quote:Ik heb alleen de eerste band met daarop de eerste 3 afleveringen, that's it...
Op maandag 12 mei 2003 18:32 schreef Smeich het volgende:
Apollin,heb jij misschien zelf de mogelijkheid om te kopieren? Ik wil echt zo graag afleveringen hebben hiervan! Noem je prijs!
![]()
En weet iemand waar ik het liedje kan bemachtigen!!??
[..]Ja, heb jij m!?
eindelijk heb ik IETS gevonden over OZ. het feit dat jullie erover praten. ik was ook van plan kindernet of zo te bellen, maar is dat niet opgeheven? en ik zag dat iemand een plaatje van de serie liet zien, maar dat is de oude versie. die nieuwe versie is inderdaad prachtig en ik vind het heel jammer dat het nooit meer uitgezonden is. kinderen van nu weten inderdaad niet wat ze missen. tegenwoordig zijn het allemaal flutseries die ze laten zien op de kinderkanalen. Damn. ze moeten die serie op dvd uitbrengen.
p.s. Vrouwtje theelepel was ook Super!
Ik begin wel.
- chocolatemoeze
gegroet!
Maarten
Gegroet!
Maarten
Heb je zel ALLEMAAL!?!?!?!
Omg, Ik zie Blokkie en Krakkie weer!? Allemaal herinneringen die boven komen waaien
Aan de ene kant bedankt hiervoor, aan de andere kant...aaaah...jaloezie ten overvloede!
Ik wil ze hebben!!! please please please! Ik heb alleen de eerste 2 afleveringen op band.. Hoeveel wil je er voor hebben!
Ik hjeb net ook een post van jou gevonden op een ander forum, en die box ziet er mooi uit zeg! Chapeau!
Ik had de VARA al lange tijd geleden hierover gemaild maar ze kunnen er echt niet meer aankomen en de originele aanbieder, Cineclub Video is failliet verklaard, al lange tijd trouwens. Ik kon wel eens langskomen bij de Vara om in hun archief te duiken en naar die strips te zoeken die ze elke week acherin hun gids hadden geplaatst.
http://users.skynet.be/Timo/jeugdsentiment/ozintro.html
[Dit bericht is gewijzigd door Smeich op 29-11-2003 18:22]
quote:Wie is Krakkie?
Op zaterdag 29 november 2003 18:11 schreef Smeich het volgende:
GEWELDIG!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb je zel ALLEMAAL!?!?!?!
Omg, Ik zie Blokkie en Krakkie weer!? Allemaal herinneringen die boven komen waaien
Aan de ene kant bedankt hiervoor, aan de andere kant...aaaah...jaloezie ten overvloede!Ik wil ze hebben!!! please please please! Ik heb alleen de eerste 2 afleveringen op band.. Hoeveel wil je er voor hebben!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hjeb net ook een post van jou gevonden op een ander forum, en die box ziet er mooi uit zeg! Chapeau!
Ik had de VARA al lange tijd geleden hierover gemaild maar ze kunnen er echt niet meer aankomen en de originele aanbieder, Cineclub Video is failliet verklaard, al lange tijd trouwens. Ik kon wel eens langskomen bij de Vara om in hun archief te duiken en naar die strips te zoeken die ze elke week acherin hun gids hadden geplaatst.http://users.skynet.be/Timo/jeugdsentiment/ozintro.html
[afbeelding]
[afbeelding]
En ik heb nu de eerste 4 afleveringen op video..
quote:Dat ie zo heette was ik vergeten.
Op zaterdag 29 november 2003 18:43 schreef Smeich het volgende:
DIT is Krakkierings a bell now?
quote:Oh my god! Dit is absoluut geweldig! Ik ben bereid flink wat neer te tellen om die hele serie op DVD te krijgen. Dit is puur jeugdsentiment. Het staat allemaal nog in mijn heugen gegrifd, vooral die enge heks uit het westen
Op zaterdag 29 november 2003 17:45 schreef krizzy.nl het volgende:
Ik ben bezig met mijn digitale verzameling van deze serie wat uit te bouwen... zijn er mischien nog mensen die leuke en mooie plaatje hebben van spullen van deze serie??
Ik heb een project site in elkaar gesmeten met wat leuke plaatjes e.d. erop http://www.krizzy.nl/oz
Op de extra's dvd komen ook alle 52 vara tv magazine strips... (ook dankzij Apollin!)
De rede waarom er geen copien worden gemaakt is een duidelijke maar toch zeer gezellige reactie van de vara. En eigenlijk is het ook alleen maar begonnen uit angst om de serie kwijt te raken op die gate VHS tapes...
De regelgeving is samen met VEEL screenshots, Tovenaar van Oz hebbe dingetjes, Filmpjes en meer te vinden op de project website: http://www.krizzy.nl/oz
Ook voor de mensen die niet alle karakters meer weten staat een karakter lijst met plaatje online
Ik heb nog even een paar leuke shots:
quote:indrukwekkend project!
Op zondag 30 november 2003 03:02 schreef krizzy.nl het volgende:
Yup ik heb ze allemaal, op 3 na dan... Eigenlijk miste ik er 4 maar door geweldige hulp van Apollin heb ik aflevering 23 ook aan de dvd's kunnen toevoegen.Op de extra's dvd komen ook alle 52 vara tv magazine strips... (ook dankzij Apollin!)
De rede waarom er geen copien worden gemaakt is een duidelijke maar toch zeer gezellige reactie van de vara. En eigenlijk is het ook alleen maar begonnen uit angst om de serie kwijt te raken op die gate VHS tapes...
![]()
De regelgeving is samen met VEEL screenshots, Tovenaar van Oz hebbe dingetjes, Filmpjes en meer te vinden op de project website: http://www.krizzy.nl/oz
Ook voor de mensen die niet alle karakters meer weten staat een karakter lijst met plaatje online
Ik heb nog even een paar leuke shots:
Zou zoiets ook wel van Nils Holgersson willen doen.. Daarvan heb ik een paar afleveringen op divx gezet. Die zet ik binnenkort online als ik mn 1 Mbit upload lijn heb.
Ik wil graag jouw DVD's hebben
quote:Je hebt toch gewoon maling aan de vara!? Dat zeggen ze gewoon!
Op zondag 30 november 2003 03:02 schreef krizzy.nl het volgende:
De rede waarom er geen copien worden gemaakt is een duidelijke maar toch zeer gezellige reactie van de vara.
I'm beggin you, PLEASE!!!!!!!!!
Voor de mensen die het nog niet opgevallen was staan er op de site ook korte filmpjes en geluids fragmeten....
En dan nog, wat let het je om ze op dvd te zetten en te verkopen in je vriendenkring?
quote:Ik betaal grif voor die DVD's !
Op zondag 30 november 2003 12:50 schreef Patch het volgende:
Volgens mij heeft de Vara de rechten niet meer van Oz.En dan nog, wat let het je om ze op dvd te zetten en te verkopen in je vriendenkring?
[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 30-11-2003 13:40]
quote:Gewoon ff een paar keer proberen of anders even downloaden met de rechter muis knop... (t zit een beetje scheef in de routing)
ik kan je samples overigens niet afspelen. Mediaplayer zegt dat ze beschadigd zijn.
Naast dat de VARA mij vriendelijk gevraagt heeft dit niet te doen zijn er nog een aantal aspecten die dit moeilijk maken. Deze zijn afkomstig van verschillende personen die direct inbreng hebben gehad in het project. D.w.z. het terbeschikking stellen van beeld, foto en film matteriaal. Daarbij komt dat het project nog loopt, er wordt nu hard gewerkt aan de 11de DVD met de strips, karakters, serie info enz enz...
Deze discussie zullen we intern in de groep vast nog vaker krijgen, daarom heb ik een lijst met alle mensen die deze dvd's graag willen hebben. Ik heb ook jullie nemen en mailadressen op de lijst gezet zodat ALS er HEEL MISCHIEN duplicaten worden gemaakt jullie van mijn een mailtje krijgen...
Dat is alles wat ik op dit moment voor iederen kan doen, hoe rot het ook klinkt mischien...
Dat begin van de serie (tune) is wel leuk geanimeerd met die vlakken
Je moet idd die filmbestandjes downloaden, ik had ook melding van een beschadigd bestand toen ik ze wou bekijken vanaf de site.
Hoe heten die vliegende apen trouwens die de boze heks van het Westen op Doortje afstuurt? Of hadden die geen naam?
en mijn emailadres heb je nog niet, dus bij deze: m.harms@chello.nl
Alvast ONTZETTEND bedankt!
Die vliegende apen waren idd de vliegende apen...
de aanvoerder heeft de naam Carna...
Bij daal acties hoorde je de andere vliegende apen wel eens het volgende roepen... "Carna!.. VAL!"
De apen konden opgeroepen worden door de rode hoed die vroeger van de heks van het westen was...
[Dit bericht is gewijzigd door krizzy.nl op 30-11-2003 18:47]
Wat zonde trouwens dat je die drie afleveringen mist zeg. Je hebt de rest allemaal van tv opgenomen he?
Maar gelukkig heb ik wel alle strips kunnen krijgen (van de zelfde persoon trouwens, Apollin) zodat je het verhaal even kan lezen... Deze strips komen op de 11de dvd (extra's dvd)
Die Marvin van jou he... (je avatar) is trouwens weer mega grappig in Loony Toons Back in Action! Die film is zo gewelig! Als hij in de bios is ga k r zekers heen!
quote:52 om percies te zijn... http://www.krizzy.nl/oz staan alle titels...
Op zondag 30 november 2003 19:03 schreef Georges het volgende:
Geweldige serie, liep erg lang. Hoeveel afleveringen eigenlijk?
quote:52 maar? Voor mijn gevoel liep ie veel langer.
Op zondag 30 november 2003 19:05 schreef krizzy.nl het volgende:[..]
52 om percies te zijn... http://www.krizzy.nl/oz staan alle titels...
Kindernet heeft deze serie ook nog een paar keer uitgezonden...
1 De orkaan geeft er een draai aan
2 Lappie lapt 't 'm
3 Blikkie blikt in de verte
4 Droezel en de Noedels
5 De schone slapers
6 De tovenaar laat het kasteel heel
7 De heks van het westen is ook niet zo'n beste
8 Carna valt aan
9 Moed in de schoenen
10 De water-val
11 Hoedje voor Mombi
12 Niet met alle beesten kan je feesten
13 De tovenaar doet raar
14 Met de ballon naar de zon
15 Daar! Is 't breekbaar
16 Amok met een stok
17 Voetreis naar de Kaatsheuvel
18 Een toffe vent in een tent
19 In een zip naar Mombi en Tip
20 Blikkie's Blokkie
21 Krakkie mikt op het water
22 Wanda wil gewoon op de troon
23 Mombi zegt het met bloemen (TNX 2 SEF!!)
24 Een netelig brandje
25 Liever de lucht in
26 Tip deelt de lakens uit
27 Luchttaferelen rond kastelen
28 De gedaanteverwisseling
29 Een bloem waar pit in zit
30 Een draak van een vrouw
31 Een bundel met Grundels
32 Met Blikken bas naar prins Nagelbed
33 De ark van Kukel
34 Blikken Bas heeft 't druk met zijn werk
35 Beter een rots vast dan voor het blok
36 Een royaal onthaal
37 Een beeld van een beeld
38 Dolle pret met prins Nagelbed
39 De vuurdoop
40 Schot in de zaak
41 Licht in de duisternis
42 Het kleine blauwe steenvretertje
43 Het geheim van prinses Ozma
44 Puzzelen met A-4tje
45 Ruim baan voor de zwaan
46 De bron van het zuiverste water
47 Dat kan alleen Hamerteen
48 Pao gaat solo
49 Een typisch geval van een aanval
50 Rekken en terugtrekken
51 Eieren op grote schaal
52 Een put met pit
info@ericvanrijn.nl
quote:Dat is dus zo ongeveer hetzelfde einde als in Disney's Return to Oz. Met uitzondering van de "vallende vogel bal".
Op maandag 5 januari 2004 01:47 schreef bartje518 het volgende:
..... Dan kwamen ze in een ruimte met allemaal beelden, en ze moesten een prinsje ofzo zoeken. Ze mochten allemaal 1 beeld aanraken, maar als het niet het prinsje was, dan veranderden ze ook in een beeld. De eersten gingen allemaal fout, of er viel een bal in de vorm van een vogel naar beneden. Doortje raakte als laatste een leeuwtje aan, en dat was die wat ze zochten! De anderen werden daardoor ook weer gewoon.. .......
quote:Het slot van de laatste aflevering (nr 52) is als Sample te bekijken op de project site: http://www.krizzy.nl/oz
Op maandag 5 januari 2004 07:41 schreef FritsFlits het volgende:
Dat was toch niet de laatste aflevering? Hij was wel goed trouwens
Echt mijn favo tekenfilm allertijden, en echt geweldig om die fragmenten weer eens te zien op jouw site Krizzy
Ook eentje van Oz dat Doortje of misschien wel meer in beelden zijn veranderd. Ze werd pas bevrijd als je het beeld aantikte die zij was. Maar als je de verkeerde aanraakte veranderde je in hetzelfde beeld. Was moeilijk want er stonden 400 beelden in dat kasteel. En op het eind red lappie iedereen omdat hij het beeld aantikt waar er maar eentje van is. Kent iemand deze aflevering nog?????
Deze is me het meest bijgebleven. Ik ga ze maar weer eens opzoeken. Ik moet er ook toch wel 4 a 5 hebben.
quote:Van deze aflevering staat ook een fragment op de site "Blikkebas wordt beeld" heet hij.
Op donderdag 8 januari 2004 10:58 schreef jobplain het volgende:
Geweldig was die serie. Ik vond de tekenfilms van vroeger zoiezo geweldig. Met Boes, Alfred, Snorkels en Sinbad. Heb vooral kindernet en de vare bekeken. Heb ook nog van die tekenfilm banden waarom een aantal van die tekenfilms staan. Gewoon door elkaar.Ook eentje van Oz dat Doortje of misschien wel meer in beelden zijn veranderd. Ze werd pas bevrijd als je het beeld aantikte die zij was. Maar als je de verkeerde aanraakte veranderde je in hetzelfde beeld. Was moeilijk want er stonden 400 beelden in dat kasteel. En op het eind red lappie iedereen omdat hij het beeld aantikt waar er maar eentje van is. Kent iemand deze aflevering nog?????
Deze is me het meest bijgebleven. Ik ga ze maar weer eens opzoeken. Ik moet er ook toch wel 4 a 5 hebben.
Dit gebeurde allemaal in aflevering 37 & 38, deze verliepen zo:
De koning van Kattekombe had Prins Nagelbed aan zijn beelden collectie toegevoegd. Doortje, Droezel, Lappie, Blikkie en Blikkebas waren naar het land van Kattekombe gereisd om heb te bevrijden.
Als men een beeld aanraakte waar NIET de persoon in zat die je zocht veranderde je er zelf in. Blikkebas had niet eens de kans om te zoeken want hij werd tijdens de uitleg al veranderd in een beeld omdat hij op een beeld ging zitten die de vorm van een stoel had hij veranderde in een beeld in de vorm van een stoelkussen.
Droezel begon met zoeken dmv het gebruiken van zijn neus, omdat het hem tegoed af ging werd hij door de lakei van de koning (Cooper) in aanraking gebracht met een onjuist beeld, Droezel werd een Adelaar.
Daarna waren Blikkie en Lappie aan de beurt. Lappie maakte Cooper zenuwachtig door steeds van beeld te veranderen, toen hij bijna bij de prins was liet Cooper een beeld uit de lucht vallen die aan het plafond hing waardoor Lappie ook een beeld werd.
Zo ging het ook met Blikkie, Cooper liet hem struikelen waardoor ook blikkie in een beeld veranderden.
Daarna was het de beurt aan Doortje, zij vond het juiste beeld van de Prins een leeuwtje
Na de prins bevrijd te hebben raakte ze al de beelden aan waar haar vriendjes in zaten waardoor deze ook weer normaal werden.
Daarna kon er begonnen worden aan een lange reis terug naar smaragd-stad, tijdens deze reis zal de koning van Kattekombe het het koppel flink lastig maken
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH.......
quote:Nee, maar Krizzy geeft ook aan dat het slechts een verzoek van de VARA was en dat zijn redenen ook ergens anders liggen:
Op donderdag 8 januari 2004 21:02 schreef Patch het volgende:
Ik blijf erbij dat je ze best mag verspreiden.
Omroep heeft er naar mijn mening niks meer over te zeggen.
quote:Ik vind het ook erg jammer, maar wellicht komt er ooit een dag dat Krizzy om te kopen is.
Naast dat de VARA mij vriendelijk gevraagt heeft dit niet te doen zijn er nog een aantal aspecten die dit moeilijk maken. Deze zijn afkomstig van verschillende personen die direct inbreng hebben gehad in het project. D.w.z. het terbeschikking stellen van beeld, foto en film matteriaal
quote:Klopt helemaal, het online zetten van lage resolutie filmpjes en screenshots mag wel... dus dat doe ik ook zoveel ik ook maar kan
Op donderdag 8 januari 2004 21:30 schreef minilotje het volgende:[..]
Nee, maar Krizzy geeft ook aan dat het slechts een verzoek van de VARA was en dat zijn redenen ook ergens anders liggen:
[..]Ik vind het ook erg jammer, maar wellicht komt er ooit een dag dat Krizzy om te kopen is.
Wie weet!
quote:Je mag ze allemaal / helemaal online zetten en verkopen.
Op donderdag 8 januari 2004 23:14 schreef krizzy.nl het volgende:[..]
Klopt helemaal, het online zetten van lage resolutie filmpjes en screenshots mag wel... dus dat doe ik ook zoveel ik ook maar kan
Uit jouw verhaal haal ik alleen maar uit dat je het van jezelf niet doet / mag.
Nogmaals: Naar mijn mening heeft de Vara geen inbreng hier meer in.
quote:Deze discussie die je nu aangaat heeft helemaal geen zin, ten eerste geeft de disclaimer op de site perfect antwoord op deze vraag en ten tweede gaat dit topic inhoudelijk over de serie e.d.. Het is niet erg om deze vraag af en toe eens te beantwoorden, maar om in discussie te gaan over iets wat al eerder duidelijk is gemaakt en wat n.b. duidelijk op de project site staat vermeld is in mijn optiek compleet zinloos.
Op donderdag 8 januari 2004 23:16 schreef Patch het volgende:[..]
Je mag ze allemaal / helemaal online zetten en verkopen.
Uit jouw verhaal haal ik alleen maar uit dat je het van jezelf niet doet / mag.
Nogmaals: Naar mijn mening heeft de Vara geen inbreng hier meer in.
Deze site maak ik om het geen wat ik zo veel mogelijk met mensen te delen en dat probeer ik in dit topic ook, vragen beantwoorden en eventueel verwijzen naar de site als er iets nieuws te vinden is.
quote:Duidelijk.
Op donderdag 8 januari 2004 23:26 schreef krizzy.nl het volgende:[..]
Deze discussie die je nu aangaat heeft helemaal geen zin, ten eerste geeft de disclaimer op de site perfect antwoord op deze vraag en ten tweede gaat dit topic inhoudelijk over de serie e.d.. Het is niet erg om deze vraag af en toe eens te beantwoorden, maar om in discussie te gaan over iets wat al eerder duidelijk is gemaakt en wat n.b. duidelijk op de project site staat vermeld is in mijn optiek compleet zinloos.
Deze site maak ik om het geen wat ik zo veel mogelijk met mensen te delen en dat probeer ik in dit topic ook, vragen beantwoorden en eventueel verwijzen naar de site als er iets nieuws te vinden is.
Geweldige serie was dat!
Ik was al een groter shmoopke toen ie werd uitgezonden, maar de (verborgen) humor was briljant.
quote:Hehe jha en die verborgen humor maakt het juist extra leuk om deze serie na al die jaren nog eens te kunnen bekijken. Die zinsopbouw en woordspelingen echt geweldig... ik kan het blijven zeggen!
Op donderdag 8 januari 2004 23:34 schreef shmoopy het volgende:
Ontopic:Geweldige serie was dat!
Ik was al een groter shmoopke toen ie werd uitgezonden, maar de (verborgen) humor was briljant.
En die aflevering met die grote spin in dat bos vond ik ook eng. Leuk om dat stukje daarvan weer gezien te hebben.
quote:Ozma en Doortje belande in de weereld van papier doordat Ozma met haar toverspreuken het kistje waar al die knipsels in zaten omtoverde.
Op vrijdag 9 januari 2004 00:41 schreef MoeSha het volgende:Tovenaar van Oz
Ook mijn favoriete tekenfilm vroeger. En ik had een lievelingsaflevering.. even kijken... 'Puzzelen met A-4tje' heette t. Dat ze ergens heen gingen waar alles van papier was. Vond ik zo lief! En ik vond het volgens mij ook een beetje eng toen ze A-4tje weer in elkaar moesten puzzelen...weet niet meer precies wat. (ik was sowieso al snel bang hoor hehe)En die aflevering met die grote spin in dat bos vond ik ook eng. Leuk om dat stukje daarvan weer gezien te hebben.
Hieronde staan twee shots uit deze aflevering:
Aflevering 44 - Puzzelen met A-4tje
quote:Pff, de tekst komt wel heel snel voorbij
Op zaterdag 10 januari 2004 17:24 schreef krizzy.nl het volgende:
Nu op de project site, een Sample Video waarin wordt laten zien hoe de TV-Magazine strips worden verwerkt op de DVD
Ik ga de Vara aanschrijven
quote:
Op maandag 12 januari 2004 12:02 schreef bartje518 het volgende:
Geweldig, die filmpjes, ik kan ze me allemaal nog herinneren, en een beeld van een beeld blijft de beste, alleen droevig liedje op t laatst
Ik ga de Vara aanschrijven
quote:Hoi Hoi... jha dat weet ik...
Op dinsdag 13 januari 2004 09:22 schreef jobplain het volgende:
Ik heb nog even een vraagje krizzy. Ik heb ook nog een afl op band staan. Volgens mij is dat 1 van de laaste. Doortje zit op zo'n papieren zwaan en gaat een kannetje olie halen voor blikkie want die zit vastgeroest. En een leger wil dat kasteel aanvallen. Maar dan durven ze niet omdat lappie net de deur uitkomt. Dan gaat er een 1 of andere chinese dwerg het kasteel drinken en drinkt hij een soort magische water. Ben benieuwt wat daar ook alweer mee was en welke afl is dat.
Pao (die chinees) was opzoek naar juwelen en belande in de troonzaal. Hier zal de volgende dag Prinses Ozma worden gekroont met het water uit de bron van O-Blivion. Bij het drinken van dit water wordt al het kwaad uit ge gewist en wordt je een stuk aardiger... Dit gebeurde ook bij Pao...
In het laatste deel zullen alle Kattekombe soldaten inclusief de Koning van Kattekombe, Cooper en Hamerteen in de bron vallen tijdens hun jacht op de Smaragden.
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:57 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik blijf erbij dat je die dingen best aan ons kan aanbieden. Sterker nog, ik zeg hierbij, dat ik de originele video's heb gekocht, dus mag ik van jou een kopie op DVD-kwaliteit kopen zonder enige auteursrechten te schenden.
quote:Was dat die aflevering dat ze een zwaan vouwden van papier en er vervolgens mee weg vlogen..? Werkelijk GÉNIAAL
Op vrijdag 9 januari 2004 00:41 schreef MoeSha het volgende:Tovenaar van Oz
Ook mijn favoriete tekenfilm vroeger. En ik had een lievelingsaflevering.. even kijken... 'Puzzelen met A-4tje' heette t. Dat ze ergens heen gingen waar alles van papier was. Vond ik zo lief! En ik vond het volgens mij ook een beetje eng toen ze A-4tje weer in elkaar moesten puzzelen...weet niet meer precies wat. (ik was sowieso al snel bang hoor hehe)En die aflevering met die grote spin in dat bos vond ik ook eng. Leuk om dat stukje daarvan weer gezien te hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door jeoren op 26-01-2004 14:57]
Nee dat was niet die aflevering, maar die was ook heel leuk ja : )quote:Op maandag 26 januari 2004 14:56 schreef jeoren het volgende:
Was dat die aflevering dat ze een zwaan vouwden van papier en er vervolgens mee weg vlogen..? Werkelijk GÉNIAAL
Dat is in aflevering 15 en 16, shots staan op de site... ook foto's van de schaal en daarin staan er.quote:Op woensdag 25 februari 2004 01:34 schreef MoeSha het volgende:
Krizzy.nl, klopt het dat er ook een aflevering is waarin hele grote porseleinen schalen in voor komen? Ik kan me zoiets vaags herinneren. Vond ik altijd wel indrukwekkend volgens mij..
Hoe word je zo'n vertaler/bewerker? Lijkt me best leuk om te doen zeg.. Ik volg nu de opleiding journalisitiek en heb dus wel gevoel voor taal. He, als jullie nog een plekje hebben daar straks. voor mij als ik klaar ben...quote:Op dinsdag 24 februari 2004 03:07 schreef RDirne het volgende:
Wat leuk dat er na al die tijd weer belangstelling voor deze serie is! Ik ben een van de vertalers / bewerkers van de Nederlandstalige versie. Ik zie in het rijtje van akteurs dat Lappie Lapstok "onbekend" is.
Voor mij is ie gelukkig helemaal niet onbekend, het was mijn helaas veel te vroeg overleden broertje Ger Dirne.
Als jullie nog vragen hebben over ons werk, ik wil best nog even in dat oude geheugen vissen.
Leuk... Maar ik denk dat het veel mensen te doen is om de NL nasynchronisatie.., want die was goedquote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:15 schreef vicz het volgende:
Sinds juni op DVD (regio 1)
[afbeelding]
http://www.amazon.com/exe(...)87812?v=glance&s=dvd
Nou ja... de engelse versie heb ik nog nooit gehoord... misschien was die ook wel goed... misschien toch maar eens bestellen....quote:Op zondag 25 juli 2004 01:02 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Leuk... Maar ik denk dat het veel mensen te doen is om de NL nasynchronisatie.., want die was goed![]()
Is die dag al aangebroken?!quote:Op donderdag 8 januari 2004 21:30 schreef minilotje het volgende:
Ik vind het ook erg jammer, maar wellicht komt er ooit een dag dat Krizzy om te kopen is.Wie weet!
Ik heb mijn computer opnieuw moeten formateren ik heb geen email adr. en ook niet meer de serie op mijn hard disk als er nog genoeg liefhebers zijn dan begin ik op nieuw.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:29 schreef Smeich het volgende:
Ik zeker! Ik wacht ook nog steeds op een mailtje van iemand..
Op de link die ik zojuist heb geplaatst is zelfs het introfilmpje te zienquote:Op maandag 8 mei 2006 17:16 schreef Honky het volgende:
http://www.wannahaves.nl/tunes/tovenaarvanoz.htm
Tijd voor een petitie!!!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 02:22 schreef MichaelKnight het volgende:
Nickelodeon heb ik gemaild over de serie.
Ze zeggen zich vooral te focussen op neiuwe series (ehm.. Pieter Post, Hey Arnold, Sabrina etc...![]()
) en uitzenden van de Tovenaar Van Oz zit er niet in. Of ze het nog in archief hebben, hebben ze niet beantwoord.
Ik bezit zelf ook nog materiaal in zeer goede staat, dus als iemand wil ruilen?!
quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:49 schreef Ayers het volgende:
Uit de eerste posts in dit topic blijkt dat hij de hele serie heeft. Volgens mij is hij daarmee de enige in NL...
Bel Peter Lusse op, of Tony Dirnequote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:07 schreef Ayers het volgende:
Hebben we adressen/telefoonnummers van die nasynchronisatie-club?
Wie heeft de serie eigenlijk 'officieel' in bezit? Is dat de Vara nog of het voormalige Kindernet? Daar moet toch wel iemand te vinden zijn die kan zeggen of de NL-serie nog bestaat of heeeeeeel misschien nog op dvd uitkomt?
*aanmoedig*quote:Op zondag 4 juni 2006 15:26 schreef klaarbergen het volgende:
misschien is de serie met behulp van mijn banden toch nog (in het nederlands) compleet te krijgen
ik zal wat ik heb op dvd's zetten en kijken wat ik mis en kom hier dan op terug heb alleen wel tijd nodig en dat is schaars in mijn drukke bestaan
quote:Op zondag 4 juni 2006 15:26 schreef klaarbergen het volgende:
misschien is de serie met behulp van mijn banden toch nog (in het nederlands) compleet te krijgen
ik zal wat ik heb op dvd's zetten en kijken wat ik mis en kom hier dan op terug heb alleen wel tijd nodig en dat is schaars in mijn drukke bestaan
Ben zéér benieuwd en kan bijna niet wachten!quote:Op zondag 4 juni 2006 15:26 schreef klaarbergen het volgende:
(...)
Slim!quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:47 schreef DragonFire het volgende:
Interesant topic. Het klinkt alsof er een heel project zo wordt opgezet om de nl versie weer terug te krijgen. Is het trouwens niet veel makkelijker om van de oude vhs versies alleen het geluid te rippen. Deze dan door een noise filter te gooien en als extra soundtrack bij een rip van de DVD versies te plakken. Zo heb je perfect beeld met de orginele Nederlandse teksten.
"Even Apeldoorn bellen"quote:Op donderdag 8 juni 2006 18:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Slim!.
Als ze niet hebben zitten knippen natuurlijk...
@Zjeraar: Mail me anders even: testrik at hotmail.comquote:**off topic:**
@Ayers:
Zou wel een exemplaar van de afleveringen van Teddy Ruxpin van je willen hebben. Heb helaas niet veel om te ruilen, tenzij je belangstelling hebt voor The Mysterious Cities of Gold. Zijn de afleveringen van Ruxpin allemaal in het Nederlands?
Helaas is dat dus wel wat ze ons willen doen gelovenquote:Op woensdag 28 juni 2006 19:43 schreef MichaelKnight het volgende:
...
Beiden hebben de serie enkele keren uitgezonden. Eenmalig uitzendrecht is dus dus b*llshit.
...
Maar goed, ik heb helaas alleen de eerste 4 afleveringen, maar dat zijn nou juist de minst schaarse afleveringen. Denk dat ik eens wat zolders opduik bij famile, vrienden, kennissen etc. Iemand nog een Video2000 VCR te leen?quote:Beste Rudy,
De banden zijn niet meer in bezit van de VARA. Bij eenmalig uitzendrecht dienen na uitzending banden direct te worden geretourneerd. Dus u kunt er van uit gaan dat de originele uitzendbanden niet meer hier zijn.
Met vriendelijke groet,
Trudy van den Broek
Afdeling Sales
Komt die update hier of moet je daarvoor mailen? Ik wil graag mijn jeugdsentiment activerenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:50 schreef MichaelKnight het volgende:
*Tromgeroffel*
Hij is klaar
Heeft me wel ziekelijk veel werk gekost. Zo`n driekwart van de dialogen moest opnieuw gepositioneerd worden in de dvd versie. Waarschijnlijk is dit alleen bij de eerste tekenfilm zo.
De audio-dub (vhs) van deel 2 die ik van Ayers heb ontvangen heeft dezelfde lengte als de dvd versie.
Straks een update met waar jullie mijn nieuwe versie vandaan kunnen halen!
quote:Op donderdag 29 juni 2006 00:28 schreef FritsFlits het volgende:
Ik zou best de eerste aflevering weer willen zien. En vervolgens de hele serie
Wel jammer dat het dan in wmv formaat is.. Ook lijkt af en toe de 'nasynchronisatie' niet helemaal lekker te lopen. En bij het stukje waar de oom de schuilkelder uitlegt lijkt er iets te missen. Maar verder ziet het er prima uit, ik heb genoten van dit stukje jeugdsentiment. Bedankt voor de moeite! Hoe veel werk was dit nu?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:17 schreef MichaelKnight het volgende:
Kleine toevoeging:
DIt filmpjes is dus op 'lage resolutie'.
Dit uit respect voor de (spoorloze) copyrighthouders in NL en op verzoek van de VARA eerder in dit topic.![]()
Ah, logisch. Maar waar is het beeldmateriaal dat tussen die tekst zat dan heen? Is dat het NTSC/PAL verhaal?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:51 schreef MichaelKnight het volgende:
Dat heb je helemaal goed hertog
De stukjes waar je opmerkt dat er iets mist, zat oorspronkelijk veel meer tekst... in totaal heb ik zo`n 3/4 minuten weg moeten knippen aan dialoog (en hoe goed je ook kunt knippen, dat merk je toch). Vervolgens alle losse stukjes op hun plaats gezet, daardoor kan het zijn dat er een aantal stukjes niet helemaal synchroon is.
Kan, maar niet iedereen heeft Windowsquote:Het jammere van WMV is inderdaad dat er wat blokjes zijn enzo. WMV is tegenwoordig wel makkelijk om te zetten naar dvd als je daarop doelt. Er zijn verschillende goede wmv converters in omloop.
Ik koos voor wmv omdat iedereen dat kan openen (huismerkcodec van windows). Geen gezeur met codecs. Door de wmv-compressie spreken we van lage resolutiefilmpjes en houden we toch rekening met het verzoek van de VARA zoals eerder in dit topic beschreven staat
Er heeft zo`n 4 uur aan werk ingezeten. Dat is exclusief het vergaren van al het materiaal en het opnieuw encoden van afleveringen.
Hopelijk staat de quote er nu wel bij anders weten jullie niet waar ik het over heb. Maar wil graag weten hoe ik aan de Franse versie kan komen. Die Amerikaanse gaat zeker niet lukken aangezien ik geen creditcard heb. Is die Franse wel met Nederlandse ondertiteling?quote:De franse dvd-serie is ook meer dan de moeite waard overigens en de grafische kwaliteit hiervan is zeer goed. Ik snap dat deze niet kan tippen aan de Nederlandse versie, die ik ook overigens ook zeer graag wil hebben, maar aan de stemmen wen je snel genoeg. Het waren trouwens niet alleen grappen die het enorm leuk maakten, maar ook de verhaallijn, tekenstijl en achtergrondmuziek die veel sfeer toevoegden aan het geheel. De serie is zelfs zo goed dat een groot deel van de humor goed overkomt ondanks de franse nasynchronisatie. Als iemand mij de complete nederlandse audio van de serie kan leveren en mij tevens kan uitleggen hoe ik deze moet linken, knippen en plakken aan de dvd mbv. mn pc wil ik best een poging wagen…![]()
Ik heb de behoefte om dit topic ff een heel hard kickje te geven...quote:Even dit topic omhoog knallen voordat het straks echt onvindbaar wordt.
quote:(…) Een film die mensen al generaties lang boeit. Tegelijkertijd een verhaal over ouder worden, de transitie doormaken van kind naar jong volwassene. Dorothy is het meisje dat deze metamorfose ondergaat. Om volwassen te worden heeft zij drie dingen nodig: verstand (gesymboliseerd door de vogelverschrikker), gevoel (de tinnen man) en karakter (de leeuw). Zonder kan zij niet terugkeren naar haar huis. Feitelijk is haar verblijf in het Land van oz een grote metafoor op de puberteit en de zoektocht naar de eigen identiteit.
Daarbij blijkt dat de leugen regeert, zowel in de goede als de slechte mensen. Natuurlijk is the wicked witch of the west, een vleesgeworden nachtmerrie, maar ook de tovenaar van Oz is niet zuiver op de graat. Pas als Dorothy dat inziet (zelf een zuiver beoordelingsvermogen heeft opgebouwd) is zij in staat om terug te keren haar huis, lees: is haar puberteit voorbij en breekt voor haar de volwassenheid aan. (…)
Klopt! In het begin als Doortje aankomt in het land van oz, beland haar huis op een heks en dan zie je die 'charmante' schoenen eronder uitsteken. Denk dat veel kinderen de serie wel eng vonden.quote:Op maandag 31 juli 2006 05:18 schreef DrDentz het volgende:
De Tovernaar van Oz, is dat die tekenfilm waar ze met een huis bovenop een heks landen, dat vond ik engdat je die benen er nog onderuit zag steken
ik heb The Wiz van Quincy Jones uit 1978 op dvd, omdat daar leuke muziek bij zit [die is ook vrij eng als de graffiti mensen van de muur afkomen]
Dank je wel! Laat je even via dit forum weten wanneer het je gelukt is?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:12 schreef Apollin het volgende:
Hey Glitterzzzz,
ik zal binnenkort eens wat van die kleine afbeeldingen maken, van een aantal figuren. Die kun je dan wel van mijn site afplukken.
Heel graag! Mijn emailadres is marcokatja@planet.nl. Hoop dat dit geen grapje is, dus hoor graag snel van je.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:47 schreef vrederik het volgende:
Daar ben ik weer als je de hele serie wil op dvds of de oude vhs banden geef dan je email
![]()
Me too!!!quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:16 schreef Sassefras het volgende:
ik wil ook dvd's!!
volgens mij staat mijn adres ook in mijn profiel!
nee niet dat ik ziequote:Op maandag 7 augustus 2006 19:16 schreef Sassefras het volgende:
ik wil ook dvd's!!
volgens mij staat mijn adres ook in mijn profiel!
Sorry ik was al weg 8 8 06 / 10 u dan schrijf ik hem op.quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:33 schreef Sassefras het volgende:
kun je hem opschrijven?? dan haal ik hem er zo weer af.. merci!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |