abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8955562
Wie kent deze langlopende tekenfilmserie nog van ruwweg 10/15 jaar geleden, destijds uitgezonden door de VARA? Ik heb er nog leuke herinneringen aan en het was zeker een van mijn favouriete series uit mijn jeugd. Het meest enge vond ik altijd de heks uit het westen (of was het nou het zuiden?) met o.a. de hoed die ze gebruikte om de vleermuizen mee op te roepen. Op het internet kan ik raar genoeg niets vinden van deze geweldige tekenfilmserie die sindsdien volgens mij niet meer op de buis is geweest...
pi_8955812
Toto ! I don't think we're in Kansas anymore.......

volg het pad met de gele stenen......

Her name was Lola, she was a showgirl..........
  zaterdag 8 maart 2003 @ 16:04:37 #3
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_8955888
Ik heb de tekenfilm op video
Vet eng in dat bos!
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zaterdag 8 maart 2003 @ 16:07:49 #4
39938 WernerVonPinky
One is a genius....
pi_8955935
De serie met Lappie Lapstok en al die anderen (heette die ijzeren vent Blikkie?).

Was idd een leuke serie!!!

ACWW: 3952-0210-5194 Floris in Flocity
MKDS: 240-578-194-599
WII-nr: 7678-8993-2965-0665
AC:LGTTC: 0001-7457-9529 Floris in Florade
pi_8955963
Oooh ja, dat is lang geleden

Ik volgde het wel heel trouw.

pi_8956217
wow!
Toen was ik nog een klein Flexe_Gozertje
ken er ook vreemd genoeg nix over vinden

[Dit bericht is gewijzigd door Flexe_Gozer op 08-03-2003 16:35]

Flexxer ken toch nie?? ----> [url=http://www.rickert.cjb.net]Homepage[/url] <----
pi_8956241
Het zag er zo toch ongeveer uit?

pi_8957003
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 16:25 schreef Navelpluisje het volgende:
Het zag er zo toch ongeveer uit?

[afbeelding]

JA!

Ik had het liedje nog neuriën, maar ik weet niet meer wat ze precies zeiden.

zaterdag 8 maart 2003 @ 17:13:53 #9
30479 MidnightMotion
Ain't Life a B!TCH
pi_8957106
Keek er vroeger ook altijd naar, volgens mij heb ik er niet zo heel lang geleden nog een aflevering van gezien (Geen idee wanneer of welke zender...)
~ Some rules can be bent, some can be broken ~
  zaterdag 8 maart 2003 @ 18:32:21 #10
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_8958996
ja die serie was leuk het liedje ging vaag... ik ken er een regeltje van...

"In het land van oz... heksen, trollen, gieren door het bos. Komt'ie aan... hey JIJ!"

en verder ken ik het niet meer. Dat was een extreem goede serie, bleef heel getrouw aan de personages uit de verschillende boeken die er rond de eeuwwisseling (1900) over OZ werden geschreven door Baum

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_8961928
Jaaaah! Daar heb ik ook naar gekeken! Ik was nog wel een heel jong ventje, dus erg veel snapte ik er nog niet van. Het heeft volgens mij best lang gelopen. Klopt het dat het verhaal verder ging dan de film? Volgens mij zijn er veel meer avonturen beleefd in de serie...
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_8962827
Sai, is dat de tekenfilmserie die ze destijds op de VARA uitzonden?
En jij hebt hem! Ikke willen hebben, als dat dezelfde is die de VARA uitzond..please please please!!

Ik had enkele maanden geleden nog via allemaal televisiestations geprobeerd om deze film te bemachtigen, maar no luck...
Dit was hun reactie ongeveer: "Helaas moet ik u inderdaad teleurstellen. De serie was aagekocht, dus hadden we maar 1 malig uitzendrecht".

En over die uitzendingen die laatst op tv kwamen, dat waren vervolgdelen die vooral alleen om de leeuw gingen.

Ik kon wel bij de VARA eens langskomen om het archief in te duiken, want ze hadden ook telkens de strip achterin het blad staan. Herinneren jullie je dat nog?
* Ik herinner het nog als de dag van gisteren*

quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 18:32 schreef Cairon het volgende:"In het land van oz... heksen, trollen, gieren door het bos. Komt'ie aan... hey JIJ!"

zaterdag 8 maart 2003 @ 22:21:28 #13
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_8965320
Doortje: Annelies Balhan (stem)
Blikkie Blikmans: Peter Lusse (stem)
Lappie Lapstok: onbekend...Met een zachte G
Droezel de Leeuw: Huib Rooijmans

Het exacte lied:

KOOR:

Ben je jong?
Ben je oud?
Ben je klein of getrouwd?
Zit dat bankje wat stroef?
Leg je voet op de poef!
Doe de deur maar op slot
en wat thee in de pot
of wat fris in 'n glas,
dan beginnen we pas...

Doortje loopt met Droezel op het gele pad.
Lappie loopt met Blikkie hand in hand in 't zand.
Toto speelt met Gnorken op de rand van 't pad.
En ze gooien elkaar lekker nat!

DOORTJE:
D'r is een stad in het land van Oz,
heksen en Grollen swingen d'r op los.
't is een feest en een dolle boel

DOORTJE & LAPPIE:
JA ! Zak maar met zijn allen in je stoel huhuhuh

KOOR:
Komtie aan!
Hey jij !

DOORTJE:
Blijf nou toch in die stoel!

KOOR:
Let op !
Ja nu !

Er zat echt (droge) humor in deze serie en dat lag vooral aan de Nederlandse grappen die het team erin heeft verwerkt.

bijv.
Doortje (die overigens ALTIJD fluistert): "Dit gele pad lijkt net de AvondVierDaagse"

Lappie Lapstok (tegen Blikkie Blikmans): "Ben jij soms een kind van een heimachine en een zijspan?"

en

(over Droezel de Leeuw): "Volgens mij is het een poes die ze te hard opgeblazen hebben..."

Blikkie Blikmans:
"Het lijkt wel of ik lood in mijn schoenen heb..."
en
"Als DAT lukt dan ben ik Nikkelen Nelis"
en
(hij vaart op een vlot):"Ik krijg altijd zo'n zin in een pilsje als ik die schuimkragen zie, jullie ook?
Doortje: "Ik denk niet dat je mag varen met drank op..."

[Dit bericht is gewijzigd door Patch op 09-03-2003 13:11]

* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  zondag 9 maart 2003 @ 01:58:48 #14
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_8971366
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 22:21 schreef Patch het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Geweldig was dit!

"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_8971742
prachtig. Heeft iemand toevallig 'n video of plaatjes
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_8974056
Ja, als iemand de video heeft, dan wil ik zeker iets regelen om hier ook aan te komen!

Sai?

Patch, mag ik vragen hoe je aan de tekst komt?
Dit doet echt oude tijden herleven, al die kinderen van nu weten echt niet wat ze missen!

zondag 9 maart 2003 @ 11:42:51 #17
22457 Patch
pi_8975286
quote:
Op zondag 9 maart 2003 09:36 schreef Smeich het volgende:

Patch, mag ik vragen hoe je aan de tekst komt?
Dit doet echt oude tijden herleven, al die kinderen van nu weten echt niet wat ze missen!

mijn hoofd zit vol met nutteloze info met betrekking tot Nederlandse versies van tekenfilms....
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_8975336
quote:
Op zondag 9 maart 2003 11:42 schreef Patch het volgende:

[..]

mijn hoofd zit vol met nutteloze info met betrekking tot Nederlandse versies van tekenfilms....

Nederlandse nasynchronisatie
  zondag 9 maart 2003 @ 11:50:57 #19
22457 Patch
pi_8975386
quote:
Op zondag 9 maart 2003 11:46 schreef Navelpluisje het volgende:

[..]

Nederlandse nasynchronisatie

valt best mee....
Ligt er maar aan, waar je het eerst mee geconfronteerd word...
Ik weet zeker dat als je The Snorks / De Snorkels, The Smurfs / De Smurfen en nog een boel andere tekenfilms in hun originele taal hoort dat je dan toch de Nederlandse versie prefereert...
pi_8975417
quote:
Op zondag 9 maart 2003 11:50 schreef Patch het volgende:

[..]

valt best mee....
Ligt er maar aan, waar je het eerst mee geconfronteerd word...
Ik weet zeker dat als je The Snorks / De Snorkels, The Smurfs / De Smurfen en nog een boel andere tekenfilms in hun originele taal hoort dat je dan toch de Nederlandse versie prefereert...

Check de post-icon van mijn vorige poost

Ik heb vanmorgen toevallig een stukje Freggels in het nederlands en in het engels gezien. Ik had ook liever de nederlandse versie. Het is idd maar net wat je gewend bent

zondag 9 maart 2003 @ 12:17:26 #21
22457 Patch
pi_8975858
pi_8989424
Ach, steeds meer herinneringen aan deze serie borrelen nu naar boven. Hoe de slaven van de heks v/h westen bouwde aan haar toren, waarbij de heks elke dag door de leeuw naar boven werd getrokken.
Hoe de heks een onzichtbare stok vlka voor de trap liet zweven om zo de schoentjes van Doortje te pakken te krijgen.
Hoe Doortje erachter komt dat de heks niet tegen water kan.
Hoe Doortje de vlucht met de luchtballon mist omdat toto uit de mand springt.
Hoe.... en nog veel meer. Erg frustrerend dat ze deze serie niet meer herhalen. Misschien dat kindernet hier nog eens wat aan kan doen. Dat ze Bassie & Adriaan die al ontelbare keren herhaald zijn (die ook leuk zijn) eens vervangen door deze serie... Please
  woensdag 12 maart 2003 @ 10:07:40 #23
22457 Patch
pi_9056216
waren nog stiekem best veel afleveringen zeg....
  vrijdag 21 maart 2003 @ 14:56:10 #24
51266 geitenbreier
joepie de poepie
pi_9284418
mooiste vond ik een keer toen ze een heks hadden vermoord en haar kasteel instortte.. hoor je die leeuw droog zeggen "even apeldoorn bellen"
moet jij plassen rakker
  vrijdag 21 maart 2003 @ 15:48:48 #25
22457 Patch
pi_9285764
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 14:56 schreef geitenbreier het volgende:
mooiste vond ik een keer toen ze een heks hadden vermoord en haar kasteel instortte.. hoor je die leeuw droog zeggen "even apeldoorn bellen"
jaja
dat was echt een pluspunt aan de hele Nederlandse versie, er zaten zoveel droge grappen in....( zie ook mijn quotes in 1 van mijn vorige posts)
pi_9285837
Fantastische humor zat erin!
Herinner me dat ik vaak hard heb moeten lachen! .
pi_9292666
Is de film nou ongeveer hetzelfde als de tekenfilmserie?

Oh, wat verlang ik ernaar om dit weer te zien zeg!!!!
Iemand....?

vrijdag 21 maart 2003 @ 21:36:50 #28
22457 Patch
pi_9292694
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 21:35 schreef Smeich het volgende:

Iemand....?

We hebben het hier over de serie.
Er is geen avondvullende tekenfilm van met deze karakters.
Natuurlijk zijn er wel tal van andere (teken)films van de Tovenaar van Os...
  vrijdag 21 maart 2003 @ 21:57:26 #29
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_9293058
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 21:35 schreef Smeich het volgende:

Iemand....?

De tekenfilm gaat gewoon verder, nadat Doortje terug is in de Kets.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_9889140
pi_9889167
Hallo! Ik ben echt al tien jaar op zoek naar deze tekenfilmserie!!! Ik heb VARA, Kindernet CINECLUB Koop-video(nu failliet) en telescreen en nog meer geschreven, en ze hebben me allemaal teleurgesteld, ze hadden de serie niet meer!! En degene die de serie naar nederland gebracht heeft is alllemaal falliet gegaan, dus ik vrees het ergste! De Nederlandse versie is verloren gegaan:N
Wel ga ik binnenkort een website maken over deze tekenfilmserie tovenaar van Oz! Ik heb namelijk toch iets ervan kunnen vinden, op rommelmarkten. En ik heb een goeie ruil gedaan met iemand die afleveringen op had genomen van TV (een stuk of 3 of 4). Zelf had ik al de eerste 5 afleveringen. Wist je dat er 52 afleveringen zijn?
Wanner ik de website ga maken is nog niet zeker ( op dit moment weinig tijd). Ik ben heel blij dat iemand hier de hele songtekst heeft op geschreven, want uit sommige zinnen kwam ik niet wijs uit!
pi_9890644
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 22:21 schreef Patch het volgende:
He Patch,

Hoe kom je eigenlijk aan die informatie van de stemmen? Annelies Balhan wist ik wel omdat je die naam in de intro ziet staan, maar Peter Lusse (Eddie in vrienden voor het leven) als Blikkie en Huib Rooymans (meneer Harmsen uit Toen was geluk heel gewoon) als droezel, dat wist ik dus absoluut niet?

zondag 20 april 2003 @ 05:26:35 #33
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_9891924
quote:
Op zondag 20 april 2003 01:16 schreef Apollin het volgende:

[..]

He Patch,

Hoe kom je eigenlijk aan die informatie van de stemmen? Annelies Balhan wist ik wel omdat je die naam in de intro ziet staan, maar Peter Lusse (Eddie in vrienden voor het leven) als Blikkie en Huib Rooymans (meneer Harmsen uit Toen was geluk heel gewoon) als droezel, dat wist ik dus absoluut niet?

Patch levert zijn stem aan de nasynchronisatie van tekenfilms voor de Nederlandse markt, en ik geloof dat het zijn hobby is om daar alles over te weten.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 20 april 2003 @ 09:05:07 #34
22457 Patch
pi_9892069
quote:
Op zondag 20 april 2003 05:26 schreef victorinox het volgende:

[..]

Patch levert zijn stem aan de nasynchronisatie van tekenfilms voor de Nederlandse markt, en ik geloof dat het zijn hobby is om daar alles over te weten.

ja, dat zijn mijn woorden.
Dank je wel.

En niks te danken dat ik de tekst heb geplaatst.
Meer weten over deze serie? Dan hoor ik het wel...
  zondag 20 april 2003 @ 09:17:16 #35
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_9892098
Jaaaaa! Daar keek ik ook altijd naar! *Jeugdsentiment*
Met Doortje en Blikkie enzo. En die vogelverschrikker. En maar wandelen over dat gele bad. Die serie volgden mijn zussie en ik altijd trouw. Zijn trouwens heel wat afleveringen van gemaakt. 'k Weet niet eens zeker of ik het einde wel heb gezien..
(Un)masking for the greater good.
  zondag 20 april 2003 @ 09:28:51 #36
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_9892142
Het is wonderlijk hoe er altijd nog wel iemand is die iets kan opnoemen uit mijn jeugd, wat ik al helemaal vergeten was.

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  zondag 20 april 2003 @ 09:30:30 #37
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_9892146
het enige nadeel was dat er geen eind leek te komen aan die serie... ze bleef maar huppelen op dat gele pad, en toen ze eindelijk bij die tovenaar was aangekomen en via een luchtballon weer naar haar huis kon dacht je eindelijk: het is over, maar nee mevrouw ging met d'r hakjes klikken en was toen weer opnieuw in Oz.

Wat betreft nasynchronisatie: het is maar waar je aan gewend raakt. gerard Cox als Lucky Luke is onovertroffen en hoef ik echt niet in het Nederlands te horen, terwijl ik series als MASK, Transformers, GI Joe etc etc puur in het engels wil horen

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_9905013
quote:
Op zondag 20 april 2003 09:05 schreef Patch het volgende:

[..]

ja, dat zijn mijn woorden.
Dank je wel.

En niks te danken dat ik de tekst heb geplaatst.

Nou, ik zou graag willen weten of de achtergrond muziek in de tekenfilm uit Nederland is, en door wie het melody van de intro heeft gemaakt?

Peter Lusse herken je vrij goed terug in de stem van Blikkie,
maar Huib Rooymans als Droezel? Da's een heel verschil met Meneer Harmsen?
(Droezel: Waarom zo'n haast, de laatste trein is toch al weg
Mr Harmsen: Tehehehe....HOPJES! ) Dan is ie ontzettend goed in stemmetjes! Doet ie niet ook de stem van Oom Hendrik? Want daar herken ik wel iets van hem?

Ik heb ook de Engelse versie, maar die vind ik toch zo walgelijk! Helemaal afgekort naar vier tekenfilms van 90 minuten. Ontzettend drukke stemmetjes en muziek, je word er gewoon zenuwachtig van! De nederlandse versie had iets rustgevends erin met ook leuke humor.

Blikke Bas vond ik ook erg leuk, waar hij Blikkie een Eikel noemt omdat hij hem belachelijk maakt.
Ik wou dat ik alle afleveringen had!

zondag 20 april 2003 @ 23:23:25 #39
22457 Patch
pi_9905424
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:09 schreef Apollin het volgende:

[..]

Nou, ik zou graag willen weten of de achtergrond muziek in de tekenfilm uit Nederland is, en door wie het melody van de intro heeft gemaakt?

Peter Lusse herken je vrij goed terug in de stem van Blikkie,
maar Huib Rooymans als Droezel? Da's een heel verschil met Meneer Harmsen?
(Droezel: Waarom zo'n haast, de laatste trein is toch al weg
Mr Harmsen: Tehehehe....HOPJES! ) Dan is ie ontzettend goed in stemmetjes! Doet ie niet ook de stem van Oom Hendrik? Want daar herken ik wel iets van hem?

Ik heb ook de Engelse versie, maar die vind ik toch zo walgelijk! Helemaal afgekort naar vier tekenfilms van 90 minuten. Ontzettend drukke stemmetjes en muziek, je word er gewoon zenuwachtig van! De nederlandse versie had iets rustgevends erin met ook leuke humor.

Blikke Bas vond ik ook erg leuk, waar hij Blikkie een Eikel noemt omdat hij hem belachelijk maakt.
Ik wou dat ik alle afleveringen had!

muziek is idd van NL komaf: Tony Dirne
pi_9905432
Aan het eind van de hele serie is trouwens nog een andere tekst op de intro melody!
Nou, voor de liefhebber:

songtekst:

Ergens hoog in de lucht,
ben ik thuis in een zucht

maar nu ben ik voortaan,
van mijn vriendjes vandaan.

Refr.
Lappie, Blikkie, Droezel,
en ook blikke Bas.
Vriendschap trek je niet uit,
als een oude jas.
Denk nou niet, dat ik dit alles
zo vergeet,
al die dolle avonturen bij de vleet!

't is voorbij,
voor ons allemaal.
Dit is echt het einde van het verhaal.

zondag 20 april 2003 @ 23:26:02 #41
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_9905502
oohw ja, werd tot vervelens aan toe uitgezonden op kindernet 11 jaar geleden ofzo, maar was wel heel mooi om te zien
Era Vulgaris
pi_9906431
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:23 schreef Patch het volgende:

[..]

muziek is idd van NL komaf: Tony Dirne

Nog een vraag: ik weet niet of je alles weet, maar de engelse versie heeft een hele andere Intro dan de nederlandse versie (dan bedoel ik de beelden, niet de muziek).
weet je wel de nederlandse, met de bekende karakters in witte vlakken heen en weer bewegend voor een baby blauwe achtergrond.

De engelse is met computer animatie uit de 80's Stelde nog niet veel voor. Maar dan zie je de boerderij van doortje en dan een landschap met wervelwind op het gele pad, met twee vlakken met fragmenten uit de serie en zo, met de songtekst "Do you believe in magic"

Ik weet niet welke ze in Duitsland gebruikt hebben of in frankrijk, of spanje. In die talen heb ik ze nooit gezien maar ik weet wel hoe ze de serie noemen in andere landen:

Duitsland: Im land des zauberers von Oz
Frankrijk: Le magicien d'Oz
Spanje: El mago de Oz
Italie: Nel regno di Oz
Japan: Ozno mahotsukai
Ja en in America dus, The wonderful wizard of Oz!

Maar nu dwaal ik weer af!

Weet jij waar die Nederlandse (beelden) Intro vandaan komt?

pi_9926595
By the way!
Als iemand afleveringen heeft ook in een andere taal dan Nederlands en je wil ze kwijt of bent in staat te kopieren, laat 't me even weten.
  maandag 12 mei 2003 @ 18:06:48 #44
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_10380390
quote:
Op zondag 20 april 2003 23:23 schreef Apollin het volgende:
Aan het eind van de hele serie is trouwens nog een andere tekst op de intro melody!
Nou, voor de liefhebber:

songtekst:

Ergens hoog in de lucht,
ben ik thuis in een zucht

maar nu ben ik voortaan,
van mijn vriendjes vandaan.

Refr.
Lappie, Blikkie, Droezel,
en ook blikke Bas.
Vriendschap trek je niet uit,
als een oude jas.
Denk nou niet, dat ik dit alles
zo vergeet,
al die dolle avonturen bij de vleet!

't is voorbij,
voor ons allemaal.
Dit is echt het einde van het verhaal.

Ik ken alleen die laatste zin nog met de melody en ik zie ook nog wat beelden voor me daarvan.
Krijg er kippenvel van
pi_10380958
Apollin,

heb jij misschien zelf de mogelijkheid om te kopieren? Ik wil echt zo graag afleveringen hebben hiervan! Noem je prijs!

En weet iemand waar ik het liedje kan bemachtigen!!??

quote:
Op zondag 20 april 2003 09:05 schreef Patch het volgende:
.
Ja, heb jij m!?
  maandag 12 mei 2003 @ 18:41:46 #46
22457 Patch
pi_10381130
quote:
Op maandag 12 mei 2003 18:32 schreef Smeich het volgende:
Apollin,

heb jij misschien zelf de mogelijkheid om te kopieren? Ik wil echt zo graag afleveringen hebben hiervan! Noem je prijs!

En weet iemand waar ik het liedje kan bemachtigen!!??
[..]

Ja, heb jij m!?

Ik heb alleen de eerste band met daarop de eerste 3 afleveringen, that's it...
pi_12020358
heey mensen!

eindelijk heb ik IETS gevonden over OZ. het feit dat jullie erover praten. ik was ook van plan kindernet of zo te bellen, maar is dat niet opgeheven? en ik zag dat iemand een plaatje van de serie liet zien, maar dat is de oude versie. die nieuwe versie is inderdaad prachtig en ik vind het heel jammer dat het nooit meer uitgezonden is. kinderen van nu weten inderdaad niet wat ze missen. tegenwoordig zijn het allemaal flutseries die ze laten zien op de kinderkanalen. Damn. ze moeten die serie op dvd uitbrengen.

vrijdag 25 juli 2003 @ 20:58:43 #48
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_12020606
Alleen de gedachte aan die humor van die serie doet me al weer glunderen! Laten we een petitie opzetten en die sturen we naar alle importeurs en zenders in Nederland

p.s. Vrouwtje theelepel was ook Super!

Ik begin wel.
- chocolatemoeze

Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_12616173
Hoe mooi was die serie dan! en het duurde ook echt een jaar lang ofzo, 52 afleveringen genieten

gegroet!
Maarten

pi_12617721
Oh ineens weet ik het allemaal weer!, de reis van Doortje (met hondje Toto) over het pad met de gele steentjes, en altijd vol tegenslagen en gevaren die vaak erg spannend waren, zoals een veld met levende zonnebloemen; een enorme spin in het bos; de kabouterkoning (die niet tegen eieren kon) met zijn pad-monster en zijn steenvretende worm; de heks die door slaven een supergroot paleis liet bouwen (en niet tegen water kon); de holle blik stem van blikkie blikmans; de 'opgeblazen poes' droezel de leeuw; lappie die graag hersens wilde hebben, hij was gedurende de hele serie geloof ik een van de slimmere figuren, maar als hij zich realiseerde dat hij geen hersens had was hij meteen helemaal dichtgetimmerd, hahaha

Gegroet!
Maarten

pi_12621696
ik geloof dat de videotheek hier een aantal banden van heeft. Morgen ff gaan kijken, misschien kan ik ze wel overkopen (want ik denk niet dat iemand die nog huurt)
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  zaterdag 29 november 2003 @ 17:45:46 #52
75745 krizzy.nl
Het leven is geen krentuhbol!
pi_15023946
Ik ben bezig met mijn digitale verzameling van deze serie wat uit te bouwen... zijn er mischien nog mensen die leuke en mooie plaatje hebben van spullen van deze serie??
Ik heb een project site in elkaar gesmeten met wat leuke plaatjes e.d. erop http://www.krizzy.nl/oz

Hoge bomen.... maken lange planken!
pi_15024387
GEWELDIG!!!

Heb je zel ALLEMAAL!?!?!?!

Omg, Ik zie Blokkie en Krakkie weer!? Allemaal herinneringen die boven komen waaien
Aan de ene kant bedankt hiervoor, aan de andere kant...aaaah...jaloezie ten overvloede!

Ik wil ze hebben!!! please please please! Ik heb alleen de eerste 2 afleveringen op band.. Hoeveel wil je er voor hebben!
Ik hjeb net ook een post van jou gevonden op een ander forum, en die box ziet er mooi uit zeg! Chapeau!
Ik had de VARA al lange tijd geleden hierover gemaild maar ze kunnen er echt niet meer aankomen en de originele aanbieder, Cineclub Video is failliet verklaard, al lange tijd trouwens. Ik kon wel eens langskomen bij de Vara om in hun archief te duiken en naar die strips te zoeken die ze elke week acherin hun gids hadden geplaatst.

http://users.skynet.be/Timo/jeugdsentiment/ozintro.html

[Dit bericht is gewijzigd door Smeich op 29-11-2003 18:22]

zaterdag 29 november 2003 @ 18:41:38 #54
22457 Patch
pi_15024777
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 18:11 schreef Smeich het volgende:
GEWELDIG!!!

Heb je zel ALLEMAAL!?!?!?!

Omg, Ik zie Blokkie en Krakkie weer!? Allemaal herinneringen die boven komen waaien
Aan de ene kant bedankt hiervoor, aan de andere kant...aaaah...jaloezie ten overvloede!

Ik wil ze hebben!!! please please please! Ik heb alleen de eerste 2 afleveringen op band.. Hoeveel wil je er voor hebben!
Ik hjeb net ook een post van jou gevonden op een ander forum, en die box ziet er mooi uit zeg! Chapeau!
Ik had de VARA al lange tijd geleden hierover gemaild maar ze kunnen er echt niet meer aankomen en de originele aanbieder, Cineclub Video is failliet verklaard, al lange tijd trouwens. Ik kon wel eens langskomen bij de Vara om in hun archief te duiken en naar die strips te zoeken die ze elke week acherin hun gids hadden geplaatst.

http://users.skynet.be/Timo/jeugdsentiment/ozintro.html
[afbeelding]
[afbeelding]

Wie is Krakkie?

En ik heb nu de eerste 4 afleveringen op video..

pi_15024793
DIT is Krakkie

rings a bell now?

zaterdag 29 november 2003 @ 19:04:12 #56
22457 Patch
pi_15025089
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 18:43 schreef Smeich het volgende:
DIT is Krakkie

[afbeelding]

rings a bell now?

Dat ie zo heette was ik vergeten.
En dit is inderdaad de 2e serie van Oz....
pi_15025229
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 17:45 schreef krizzy.nl het volgende:
Ik ben bezig met mijn digitale verzameling van deze serie wat uit te bouwen... zijn er mischien nog mensen die leuke en mooie plaatje hebben van spullen van deze serie??
Ik heb een project site in elkaar gesmeten met wat leuke plaatjes e.d. erop http://www.krizzy.nl/oz

[afbeelding]

Oh my god! Dit is absoluut geweldig! Ik ben bereid flink wat neer te tellen om die hele serie op DVD te krijgen. Dit is puur jeugdsentiment. Het staat allemaal nog in mijn heugen gegrifd, vooral die enge heks uit het westen
  zondag 30 november 2003 @ 03:02:27 #58
75745 krizzy.nl
pi_15032223
Yup ik heb ze allemaal, op 3 na dan... Eigenlijk miste ik er 4 maar door geweldige hulp van Apollin heb ik aflevering 23 ook aan de dvd's kunnen toevoegen.

Op de extra's dvd komen ook alle 52 vara tv magazine strips... (ook dankzij Apollin!)

De rede waarom er geen copien worden gemaakt is een duidelijke maar toch zeer gezellige reactie van de vara. En eigenlijk is het ook alleen maar begonnen uit angst om de serie kwijt te raken op die gate VHS tapes...

De regelgeving is samen met VEEL screenshots, Tovenaar van Oz hebbe dingetjes, Filmpjes en meer te vinden op de project website: http://www.krizzy.nl/oz

Ook voor de mensen die niet alle karakters meer weten staat een karakter lijst met plaatje online

Ik heb nog even een paar leuke shots:

pi_15032618
quote:
Op zondag 30 november 2003 03:02 schreef krizzy.nl het volgende:
Yup ik heb ze allemaal, op 3 na dan... Eigenlijk miste ik er 4 maar door geweldige hulp van Apollin heb ik aflevering 23 ook aan de dvd's kunnen toevoegen.

Op de extra's dvd komen ook alle 52 vara tv magazine strips... (ook dankzij Apollin!)

De rede waarom er geen copien worden gemaakt is een duidelijke maar toch zeer gezellige reactie van de vara. En eigenlijk is het ook alleen maar begonnen uit angst om de serie kwijt te raken op die gate VHS tapes...

De regelgeving is samen met VEEL screenshots, Tovenaar van Oz hebbe dingetjes, Filmpjes en meer te vinden op de project website: http://www.krizzy.nl/oz

Ook voor de mensen die niet alle karakters meer weten staat een karakter lijst met plaatje online

Ik heb nog even een paar leuke shots:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

indrukwekkend project!

Zou zoiets ook wel van Nils Holgersson willen doen.. Daarvan heb ik een paar afleveringen op divx gezet. Die zet ik binnenkort online als ik mn 1 Mbit upload lijn heb.

Ik wil graag jouw DVD's hebben

pi_15032990
quote:
Op zondag 30 november 2003 03:02 schreef krizzy.nl het volgende:
De rede waarom er geen copien worden gemaakt is een duidelijke maar toch zeer gezellige reactie van de vara.
Je hebt toch gewoon maling aan de vara!? Dat zeggen ze gewoon! Weet je hoe rijk je kan worden, alleen al aan mij

I'm beggin you, PLEASE!!!!!!!!!

zondag 30 november 2003 @ 11:58:42 #61
75745 krizzy.nl
pi_15034097
Helaas, dat kan ik niet doen... Maar ik begrijp jullie zeer zeker wel!!! Daarom ben ik eigenlijk ook die project site gestart zodat er teminste wat meer op internet tevinden zou zijn over deze geweldige serie!

Voor de mensen die het nog niet opgevallen was staan er op de site ook korte filmpjes en geluids fragmeten....

zondag 30 november 2003 @ 12:40:03 #62
75745 krizzy.nl
pi_15034759
Ik heb de afbeeldingen collectie ff een dikke update gegeven...

zondag 30 november 2003 @ 12:50:11 #63
22457 Patch
pi_15034956
Volgens mij heeft de Vara de rechten niet meer van Oz.

En dan nog, wat let het je om ze op dvd te zetten en te verkopen in je vriendenkring?

pi_15035593
quote:
Op zondag 30 november 2003 12:50 schreef Patch het volgende:
Volgens mij heeft de Vara de rechten niet meer van Oz.

En dan nog, wat let het je om ze op dvd te zetten en te verkopen in je vriendenkring?

Ik betaal grif voor die DVD's !
Ik kan je samples overigens niet afspelen. Mediaplayer zegt dat ze beschadigd zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door KonnieKipke op 30-11-2003 13:40]

zondag 30 november 2003 @ 14:14:14 #65
75745 krizzy.nl
pi_15036471
quote:
ik kan je samples overigens niet afspelen. Mediaplayer zegt dat ze beschadigd zijn.
Gewoon ff een paar keer proberen of anders even downloaden met de rechter muis knop... (t zit een beetje scheef in de routing)
  zondag 30 november 2003 @ 14:57:08 #66
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_15037259
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
  zondag 30 november 2003 @ 15:03:49 #67
75745 krizzy.nl
pi_15037371
Even over de duplicatie van de serie...

Naast dat de VARA mij vriendelijk gevraagt heeft dit niet te doen zijn er nog een aantal aspecten die dit moeilijk maken. Deze zijn afkomstig van verschillende personen die direct inbreng hebben gehad in het project. D.w.z. het terbeschikking stellen van beeld, foto en film matteriaal. Daarbij komt dat het project nog loopt, er wordt nu hard gewerkt aan de 11de DVD met de strips, karakters, serie info enz enz...

Deze discussie zullen we intern in de groep vast nog vaker krijgen, daarom heb ik een lijst met alle mensen die deze dvd's graag willen hebben. Ik heb ook jullie nemen en mailadressen op de lijst gezet zodat ALS er HEEL MISCHIEN duplicaten worden gemaakt jullie van mijn een mailtje krijgen...

Dat is alles wat ik op dit moment voor iederen kan doen, hoe rot het ook klinkt mischien...

pi_15040281
zet kgielen@euronet.nl maar op je lijstje..

Dat begin van de serie (tune) is wel leuk geanimeerd met die vlakken

pi_15040743
De Vara heeft die rechten inderdaad niet meer.

Je moet idd die filmbestandjes downloaden, ik had ook melding van een beschadigd bestand toen ik ze wou bekijken vanaf de site.

Hoe heten die vliegende apen trouwens die de boze heks van het Westen op Doortje afstuurt? Of hadden die geen naam?

en mijn emailadres heb je nog niet, dus bij deze: m.harms@chello.nl

Alvast ONTZETTEND bedankt!

zondag 30 november 2003 @ 18:38:01 #70
75745 krizzy.nl
pi_15041253
Geen dank... Ik had je e-mail idd nog nie maar k had j profiel url ff ge-ctrl-c't

Die vliegende apen waren idd de vliegende apen...
de aanvoerder heeft de naam Carna...

Bij daal acties hoorde je de andere vliegende apen wel eens het volgende roepen... "Carna!.. VAL!"

De apen konden opgeroepen worden door de rode hoed die vroeger van de heks van het westen was...

[Dit bericht is gewijzigd door krizzy.nl op 30-11-2003 18:47]

zondag 30 november 2003 @ 18:42:04 #71
75745 krizzy.nl
pi_15041322

Plaatje van doorje met hoed (uit aflevering 12)

pi_15041557
Ja klopt, bedankt!

Wat zonde trouwens dat je die drie afleveringen mist zeg. Je hebt de rest allemaal van tv opgenomen he?

zondag 30 november 2003 @ 19:02:26 #73
75745 krizzy.nl
pi_15041706
Jha alles is van TV opgenomen.... in oorsprong miste ik 4 afleveringen maar toen kwam ik met iemand in contact die aflevering 23 (een van de belangrijkste die ik miste) op film rol had... deze persoon heeft deze door een bedrijf op tape laten zetten waarna ik hem aan de dvd's kon toevoegen...

Maar gelukkig heb ik wel alle strips kunnen krijgen (van de zelfde persoon trouwens, Apollin) zodat je het verhaal even kan lezen... Deze strips komen op de 11de dvd (extra's dvd)

zondag 30 november 2003 @ 19:03:13 #74
62182 Georges
That's the shit
pi_15041718
Geweldige serie, liep erg lang. Hoeveel afleveringen eigenlijk?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zondag 30 november 2003 @ 19:05:10 #75
75745 krizzy.nl
pi_15041748
*OFFTOPIC/FF Tussendoor*

Die Marvin van jou he... (je avatar) is trouwens weer mega grappig in Loony Toons Back in Action! Die film is zo gewelig! Als hij in de bios is ga k r zekers heen!

zondag 30 november 2003 @ 19:05:54 #76
75745 krizzy.nl
pi_15041759
quote:
Op zondag 30 november 2003 19:03 schreef Georges het volgende:
Geweldige serie, liep erg lang. Hoeveel afleveringen eigenlijk?
52 om percies te zijn... http://www.krizzy.nl/oz staan alle titels...
  zondag 30 november 2003 @ 19:06:32 #77
62182 Georges
That's the shit
pi_15041767
quote:
Op zondag 30 november 2003 19:05 schreef krizzy.nl het volgende:

[..]

52 om percies te zijn... http://www.krizzy.nl/oz staan alle titels...

52 maar? Voor mijn gevoel liep ie veel langer.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zondag 30 november 2003 @ 19:07:53 #78
75745 krizzy.nl
pi_15041797
Nee t zijn er echt 52. De serie was in 4 losse delen tekoop de vara had het complete pakket van 4 kwartelen gekocht...

Kindernet heeft deze serie ook nog een paar keer uitgezonden...

zondag 30 november 2003 @ 19:19:04 #79
75745 krizzy.nl
pi_15042054
Titels van de Afleveringen

1 De orkaan geeft er een draai aan
2 Lappie lapt 't 'm
3 Blikkie blikt in de verte
4 Droezel en de Noedels
5 De schone slapers
6 De tovenaar laat het kasteel heel
7 De heks van het westen is ook niet zo'n beste
8 Carna valt aan
9 Moed in de schoenen
10 De water-val
11 Hoedje voor Mombi
12 Niet met alle beesten kan je feesten
13 De tovenaar doet raar
14 Met de ballon naar de zon
15 Daar! Is 't breekbaar
16 Amok met een stok
17 Voetreis naar de Kaatsheuvel
18 Een toffe vent in een tent
19 In een zip naar Mombi en Tip
20 Blikkie's Blokkie
21 Krakkie mikt op het water
22 Wanda wil gewoon op de troon
23 Mombi zegt het met bloemen (TNX 2 SEF!!)
24 Een netelig brandje
25 Liever de lucht in
26 Tip deelt de lakens uit
27 Luchttaferelen rond kastelen
28 De gedaanteverwisseling
29 Een bloem waar pit in zit
30 Een draak van een vrouw
31 Een bundel met Grundels
32 Met Blikken bas naar prins Nagelbed
33 De ark van Kukel
34 Blikken Bas heeft 't druk met zijn werk
35 Beter een rots vast dan voor het blok
36 Een royaal onthaal
37 Een beeld van een beeld
38 Dolle pret met prins Nagelbed
39 De vuurdoop
40 Schot in de zaak
41 Licht in de duisternis
42 Het kleine blauwe steenvretertje
43 Het geheim van prinses Ozma
44 Puzzelen met A-4tje
45 Ruim baan voor de zwaan
46 De bron van het zuiverste water
47 Dat kan alleen Hamerteen
48 Pao gaat solo
49 Een typisch geval van een aanval
50 Rekken en terugtrekken
51 Eieren op grote schaal
52 Een put met pit

pi_15057827
Zet mijn mail please ook ff op je lijstje voor als je ze misschien nog wil gaan verkopen.
Deze serie wil ZO graag hebben

info@ericvanrijn.nl

pi_15593430
en is de DVD-serie al klaar?
pi_15730428
zet mij er maar ook op je lijst bij:

mvaes@planet.nl

pi_15730784
Hoe liep het nu eigenlijk af?
Kan iemand de laatste aflevering beschrijven?
  maandag 5 januari 2004 @ 01:47:57 #84
68794 bartje518
Thomas Voeckler
pi_15971180
Een beeld van een beeld weet ik nog heel goed Die is me altijd bijgebleven. Ze kwamen in een grot, ik weet niet meer waarom, maar ze moesten langs zo'n rivier van lava ofzo lopen. Dan kwamen ze in een ruimte met allemaal beelden, en ze moesten een prinsje ofzo zoeken. Ze mochten allemaal 1 beeld aanraken, maar als het niet het prinsje was, dan veranderden ze ook in een beeld. De eersten gingen allemaal fout, of er viel een bal in de vorm van een vogel naar beneden. Doortje raakte als laatste een leeuwtje aan, en dat was die wat ze zochten! De anderen werden daardoor ook weer gewoon.. Mijn god, dat zou ik graag nog eens terug zien Als je een DVD over hebt, dan houd ik me aanbevolen: barturlings@hotmail.com. Je website doet t trouwens bij mij nie
Roda kampioenen!!
  maandag 5 januari 2004 @ 07:41:28 #85
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_15973143
Dat was toch niet de laatste aflevering? Hij was wel goed trouwens
  maandag 5 januari 2004 @ 08:10:27 #86
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_15973271
quote:
Op maandag 5 januari 2004 01:47 schreef bartje518 het volgende:
..... Dan kwamen ze in een ruimte met allemaal beelden, en ze moesten een prinsje ofzo zoeken. Ze mochten allemaal 1 beeld aanraken, maar als het niet het prinsje was, dan veranderden ze ook in een beeld. De eersten gingen allemaal fout, of er viel een bal in de vorm van een vogel naar beneden. Doortje raakte als laatste een leeuwtje aan, en dat was die wat ze zochten! De anderen werden daardoor ook weer gewoon.. .......
Dat is dus zo ongeveer hetzelfde einde als in Disney's Return to Oz. Met uitzondering van de "vallende vogel bal".
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  donderdag 8 januari 2004 @ 09:35:52 #87
75745 krizzy.nl
pi_16060144
quote:
Op maandag 5 januari 2004 07:41 schreef FritsFlits het volgende:
Dat was toch niet de laatste aflevering? Hij was wel goed trouwens
Het slot van de laatste aflevering (nr 52) is als Sample te bekijken op de project site: http://www.krizzy.nl/oz
pi_16061243
Ik was vroeger echt geobsedeerd door deze serie. Ik was er helemaal gek van toen het op de VARA werd uitgezonden. Ik spaarde ook alle strips die elke week achterin de VARA gids stonden en heb er toen een plalboek van gemaakt.

Echt mijn favo tekenfilm allertijden, en echt geweldig om die fragmenten weer eens te zien op jouw site Krizzy

Why are you wearing that stupid man suit?
pi_16061710
Geweldig was die serie. Ik vond de tekenfilms van vroeger zoiezo geweldig. Met Boes, Alfred, Snorkels en Sinbad. Heb vooral kindernet en de vare bekeken. Heb ook nog van die tekenfilm banden waarom een aantal van die tekenfilms staan. Gewoon door elkaar.

Ook eentje van Oz dat Doortje of misschien wel meer in beelden zijn veranderd. Ze werd pas bevrijd als je het beeld aantikte die zij was. Maar als je de verkeerde aanraakte veranderde je in hetzelfde beeld. Was moeilijk want er stonden 400 beelden in dat kasteel. En op het eind red lappie iedereen omdat hij het beeld aantikt waar er maar eentje van is. Kent iemand deze aflevering nog?????

Deze is me het meest bijgebleven. Ik ga ze maar weer eens opzoeken. Ik moet er ook toch wel 4 a 5 hebben.

donderdag 8 januari 2004 @ 11:31:36 #90
75745 krizzy.nl
pi_16062517
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 10:58 schreef jobplain het volgende:
Geweldig was die serie. Ik vond de tekenfilms van vroeger zoiezo geweldig. Met Boes, Alfred, Snorkels en Sinbad. Heb vooral kindernet en de vare bekeken. Heb ook nog van die tekenfilm banden waarom een aantal van die tekenfilms staan. Gewoon door elkaar.

Ook eentje van Oz dat Doortje of misschien wel meer in beelden zijn veranderd. Ze werd pas bevrijd als je het beeld aantikte die zij was. Maar als je de verkeerde aanraakte veranderde je in hetzelfde beeld. Was moeilijk want er stonden 400 beelden in dat kasteel. En op het eind red lappie iedereen omdat hij het beeld aantikt waar er maar eentje van is. Kent iemand deze aflevering nog?????

Deze is me het meest bijgebleven. Ik ga ze maar weer eens opzoeken. Ik moet er ook toch wel 4 a 5 hebben.

Van deze aflevering staat ook een fragment op de site "Blikkebas wordt beeld" heet hij.

Dit gebeurde allemaal in aflevering 37 & 38, deze verliepen zo:
De koning van Kattekombe had Prins Nagelbed aan zijn beelden collectie toegevoegd. Doortje, Droezel, Lappie, Blikkie en Blikkebas waren naar het land van Kattekombe gereisd om heb te bevrijden.

Als men een beeld aanraakte waar NIET de persoon in zat die je zocht veranderde je er zelf in. Blikkebas had niet eens de kans om te zoeken want hij werd tijdens de uitleg al veranderd in een beeld omdat hij op een beeld ging zitten die de vorm van een stoel had hij veranderde in een beeld in de vorm van een stoelkussen.

Droezel begon met zoeken dmv het gebruiken van zijn neus, omdat het hem tegoed af ging werd hij door de lakei van de koning (Cooper) in aanraking gebracht met een onjuist beeld, Droezel werd een Adelaar.

Daarna waren Blikkie en Lappie aan de beurt. Lappie maakte Cooper zenuwachtig door steeds van beeld te veranderen, toen hij bijna bij de prins was liet Cooper een beeld uit de lucht vallen die aan het plafond hing waardoor Lappie ook een beeld werd.

Zo ging het ook met Blikkie, Cooper liet hem struikelen waardoor ook blikkie in een beeld veranderden.

Daarna was het de beurt aan Doortje, zij vond het juiste beeld van de Prins een leeuwtje

Na de prins bevrijd te hebben raakte ze al de beelden aan waar haar vriendjes in zaten waardoor deze ook weer normaal werden.

Daarna kon er begonnen worden aan een lange reis terug naar smaragd-stad, tijdens deze reis zal de koning van Kattekombe het het koppel flink lastig maken

donderdag 8 januari 2004 @ 18:24:52 #91
75745 krizzy.nl
pi_16076499
Ik heb ook een voorbeeld online gezet van een van de 52 strips die in het VARA TV-Magazine hebben gestaan
pi_16079113
Niks ....je bent mij helemaal gek aan het maken!!!!
  donderdag 8 januari 2004 @ 20:48:39 #93
75745 krizzy.nl
pi_16080926
Sorry....
pi_16081219
......hhmmm....
Echt geweldig leuk om jouw site te bezoeken zoals ik al eerder zei. ... eerlijk waar!! Maar het is gewoon zo jammer dat je ze alleen voor jezelf houd.....

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH.......

donderdag 8 januari 2004 @ 21:02:32 #95
22457 Patch
pi_16081300
Ik blijf erbij dat je ze best mag verspreiden.
Omroep heeft er naar mijn mening niks meer over te zeggen.
pi_16081696
amen!
"Looooooooooooosch!!"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_16082124
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:02 schreef Patch het volgende:
Ik blijf erbij dat je ze best mag verspreiden.
Omroep heeft er naar mijn mening niks meer over te zeggen.
Nee, maar Krizzy geeft ook aan dat het slechts een verzoek van de VARA was en dat zijn redenen ook ergens anders liggen:
quote:
Naast dat de VARA mij vriendelijk gevraagt heeft dit niet te doen zijn er nog een aantal aspecten die dit moeilijk maken. Deze zijn afkomstig van verschillende personen die direct inbreng hebben gehad in het project. D.w.z. het terbeschikking stellen van beeld, foto en film matteriaal
Ik vind het ook erg jammer, maar wellicht komt er ooit een dag dat Krizzy om te kopen is. Wie weet!
  donderdag 8 januari 2004 @ 23:14:13 #98
75745 krizzy.nl
pi_16085780
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:30 schreef minilotje het volgende:

[..]

Nee, maar Krizzy geeft ook aan dat het slechts een verzoek van de VARA was en dat zijn redenen ook ergens anders liggen:
[..]

Ik vind het ook erg jammer, maar wellicht komt er ooit een dag dat Krizzy om te kopen is. Wie weet!

Klopt helemaal, het online zetten van lage resolutie filmpjes en screenshots mag wel... dus dat doe ik ook zoveel ik ook maar kan
  donderdag 8 januari 2004 @ 23:16:02 #99
22457 Patch
pi_16085834
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:14 schreef krizzy.nl het volgende:

[..]

Klopt helemaal, het online zetten van lage resolutie filmpjes en screenshots mag wel... dus dat doe ik ook zoveel ik ook maar kan

Je mag ze allemaal / helemaal online zetten en verkopen.

Uit jouw verhaal haal ik alleen maar uit dat je het van jezelf niet doet / mag.

Nogmaals: Naar mijn mening heeft de Vara geen inbreng hier meer in.

donderdag 8 januari 2004 @ 23:26:52 #100
75745 krizzy.nl
pi_16086190
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:16 schreef Patch het volgende:

[..]

Je mag ze allemaal / helemaal online zetten en verkopen.

Uit jouw verhaal haal ik alleen maar uit dat je het van jezelf niet doet / mag.

Nogmaals: Naar mijn mening heeft de Vara geen inbreng hier meer in.

Deze discussie die je nu aangaat heeft helemaal geen zin, ten eerste geeft de disclaimer op de site perfect antwoord op deze vraag en ten tweede gaat dit topic inhoudelijk over de serie e.d.. Het is niet erg om deze vraag af en toe eens te beantwoorden, maar om in discussie te gaan over iets wat al eerder duidelijk is gemaakt en wat n.b. duidelijk op de project site staat vermeld is in mijn optiek compleet zinloos.

Deze site maak ik om het geen wat ik zo veel mogelijk met mensen te delen en dat probeer ik in dit topic ook, vragen beantwoorden en eventueel verwijzen naar de site als er iets nieuws te vinden is.

donderdag 8 januari 2004 @ 23:28:58 #101
22457 Patch
pi_16086252
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:26 schreef krizzy.nl het volgende:

[..]

Deze discussie die je nu aangaat heeft helemaal geen zin, ten eerste geeft de disclaimer op de site perfect antwoord op deze vraag en ten tweede gaat dit topic inhoudelijk over de serie e.d.. Het is niet erg om deze vraag af en toe eens te beantwoorden, maar om in discussie te gaan over iets wat al eerder duidelijk is gemaakt en wat n.b. duidelijk op de project site staat vermeld is in mijn optiek compleet zinloos.

Deze site maak ik om het geen wat ik zo veel mogelijk met mensen te delen en dat probeer ik in dit topic ook, vragen beantwoorden en eventueel verwijzen naar de site als er iets nieuws te vinden is.

Duidelijk.
Maar het blijft een feit dat je ons wel heel erg lekker maakt met dingen die jij wel hebt (en gerust mag delen) en wij niet.
pi_16086401
Ontopic:

Geweldige serie was dat!
Ik was al een groter shmoopke toen ie werd uitgezonden, maar de (verborgen) humor was briljant.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 8 januari 2004 @ 23:37:24 #103
75745 krizzy.nl
pi_16086512
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:34 schreef shmoopy het volgende:
Ontopic:

Geweldige serie was dat!
Ik was al een groter shmoopke toen ie werd uitgezonden, maar de (verborgen) humor was briljant.

Hehe jha en die verborgen humor maakt het juist extra leuk om deze serie na al die jaren nog eens te kunnen bekijken. Die zinsopbouw en woordspelingen echt geweldig... ik kan het blijven zeggen!
pi_16088354
Tovenaar van Oz
Ook mijn favoriete tekenfilm vroeger. En ik had een lievelingsaflevering.. even kijken... 'Puzzelen met A-4tje' heette t. Dat ze ergens heen gingen waar alles van papier was. Vond ik zo lief! En ik vond het volgens mij ook een beetje eng toen ze A-4tje weer in elkaar moesten puzzelen...weet niet meer precies wat. (ik was sowieso al snel bang hoor hehe)

En die aflevering met die grote spin in dat bos vond ik ook eng. Leuk om dat stukje daarvan weer gezien te hebben.

vrijdag 9 januari 2004 @ 07:41:39 #105
75745 krizzy.nl
pi_16092089
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 00:41 schreef MoeSha het volgende:
Tovenaar van Oz
Ook mijn favoriete tekenfilm vroeger. En ik had een lievelingsaflevering.. even kijken... 'Puzzelen met A-4tje' heette t. Dat ze ergens heen gingen waar alles van papier was. Vond ik zo lief! En ik vond het volgens mij ook een beetje eng toen ze A-4tje weer in elkaar moesten puzzelen...weet niet meer precies wat. (ik was sowieso al snel bang hoor hehe)

En die aflevering met die grote spin in dat bos vond ik ook eng. Leuk om dat stukje daarvan weer gezien te hebben.

Ozma en Doortje belande in de weereld van papier doordat Ozma met haar toverspreuken het kistje waar al die knipsels in zaten omtoverde.

Hieronde staan twee shots uit deze aflevering:

Aflevering 44 - Puzzelen met A-4tje

zaterdag 10 januari 2004 @ 17:24:44 #106
75745 krizzy.nl
pi_16131496
Nu op de project site, een Sample Video waarin wordt laten zien hoe de TV-Magazine strips worden verwerkt op de DVD

http://www.krizzy.nl/oz

pi_16131585
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 17:24 schreef krizzy.nl het volgende:
Nu op de project site, een Sample Video waarin wordt laten zien hoe de TV-Magazine strips worden verwerkt op de DVD

http://www.krizzy.nl/oz

Pff, de tekst komt wel heel snel voorbij .
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  zaterdag 10 januari 2004 @ 18:11:05 #108
75745 krizzy.nl
pi_16132757
Hehehe jha klopt, dat is om het ONLINE filmpje een beetje kort te houden
  maandag 12 januari 2004 @ 12:02:44 #109
68794 bartje518
Thomas Voeckler
pi_16180757
Geweldig, die filmpjes, ik kan ze me allemaal nog herinneren, en een beeld van een beeld blijft de beste , alleen droevig liedje op t laatst

Ik ga de Vara aanschrijven

Roda kampioenen!!
  maandag 12 januari 2004 @ 13:29:47 #110
75745 krizzy.nl
pi_16182856
quote:
Op maandag 12 januari 2004 12:02 schreef bartje518 het volgende:
Geweldig, die filmpjes, ik kan ze me allemaal nog herinneren, en een beeld van een beeld blijft de beste , alleen droevig liedje op t laatst

Ik ga de Vara aanschrijven

Bedankt voor de leuke reactie! Daar doen we het voor
pi_16211312
Ik heb nog even een vraagje krizzy. Ik heb ook nog een afl op band staan. Volgens mij is dat 1 van de laaste. Doortje zit op zo'n papieren zwaan en gaat een kannetje olie halen voor blikkie want die zit vastgeroest. En een leger wil dat kasteel aanvallen. Maar dan durven ze niet omdat lappie net de deur uitkomt. Dan gaat er een 1 of andere chinese dwerg het kasteel drinken en drinkt hij een soort magische water. Ben benieuwt wat daar ook alweer mee was en welke afl is dat.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 09:32:08 #112
75745 krizzy.nl
pi_16211456
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 09:22 schreef jobplain het volgende:
Ik heb nog even een vraagje krizzy. Ik heb ook nog een afl op band staan. Volgens mij is dat 1 van de laaste. Doortje zit op zo'n papieren zwaan en gaat een kannetje olie halen voor blikkie want die zit vastgeroest. En een leger wil dat kasteel aanvallen. Maar dan durven ze niet omdat lappie net de deur uitkomt. Dan gaat er een 1 of andere chinese dwerg het kasteel drinken en drinkt hij een soort magische water. Ben benieuwt wat daar ook alweer mee was en welke afl is dat.
Hoi Hoi... jha dat weet ik...
Dat is Aflevering 48, Blikkie is door een worsteling met Hamerteen in het water gekomen en is vast geroest... Doortje is met de papiere zwaan de dorps-smit wezen halen uit het weste waar blikkie koning was.

Pao (die chinees) was opzoek naar juwelen en belande in de troonzaal. Hier zal de volgende dag Prinses Ozma worden gekroont met het water uit de bron van O-Blivion. Bij het drinken van dit water wordt al het kwaad uit ge gewist en wordt je een stuk aardiger... Dit gebeurde ook bij Pao...

In het laatste deel zullen alle Kattekombe soldaten inclusief de Koning van Kattekombe, Cooper en Hamerteen in de bron vallen tijdens hun jacht op de Smaragden.

pi_16489885
Ik blijf erbij dat je die dingen best aan ons kan aanbieden. Sterker nog, ik zeg hierbij, dat ik de originele video's heb gekocht, dus mag ik van jou een kopie op DVD-kwaliteit kopen zonder enige auteursrechten te schenden.
  zondag 25 januari 2004 @ 13:28:54 #114
68794 bartje518
Thomas Voeckler
pi_16565731
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:57 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik blijf erbij dat je die dingen best aan ons kan aanbieden. Sterker nog, ik zeg hierbij, dat ik de originele video's heb gekocht, dus mag ik van jou een kopie op DVD-kwaliteit kopen zonder enige auteursrechten te schenden.
Roda kampioenen!!
pi_16596449
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 00:41 schreef MoeSha het volgende:
Tovenaar van Oz

Was dat die aflevering dat ze een zwaan vouwden van papier en er vervolgens mee weg vlogen..? Werkelijk GÉNIAAL

[Dit bericht is gewijzigd door jeoren op 26-01-2004 14:57]

pi_17343866
Wat leuk dat er na al die tijd weer belangstelling voor deze serie is! Ik ben een van de vertalers / bewerkers van de Nederlandstalige versie. Ik zie in het rijtje van akteurs dat Lappie Lapstok "onbekend" is.

Voor mij is ie gelukkig helemaal niet onbekend, het was mijn helaas veel te vroeg overleden broertje Ger Dirne.

Als jullie nog vragen hebben over ons werk, ik wil best nog even in dat oude geheugen vissen.
pi_17344065
Overigens... Droezel de Leeuw werd niet vertolkt door Huib Rooijmans, maar door Fred Benavente... Huib had wel diverse andere rollen in Oz...
pi_17346830
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:56 schreef jeoren het volgende:
Was dat die aflevering dat ze een zwaan vouwden van papier en er vervolgens mee weg vlogen..? Werkelijk GÉNIAAL
Nee dat was niet die aflevering, maar die was ook heel leuk ja : )
Maar eigenlijk vond ik bijna alle afleveringen

Krizzy.nl, klopt het dat er ook een aflevering is waarin hele grote porseleinen schalen in voor komen? Ik kan me zoiets vaags herinneren. Vond ik altijd wel indrukwekkend volgens mij..
pi_17511061
Geweldige serie. Ik heb ze alle 52 gezien een ook de herhalingen op Belgie en kindernet. Helaas is de poging die mijn ouders hebben gedaan om de serie op te nemen steeds mislukt.
Krizzu geweldige Site!!!!
Mocht je ooit toch besluiten om de dvd's uit te brengen, mijn e-mail sebastiaan___@hotmail.com (Let op!!! DRIE lage streepjes (om het makkelijk te maken))
  zaterdag 6 maart 2004 @ 12:11:29 #120
75745 krizzy.nl
pi_17531569
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 01:34 schreef MoeSha het volgende:

Krizzy.nl, klopt het dat er ook een aflevering is waarin hele grote porseleinen schalen in voor komen? Ik kan me zoiets vaags herinneren. Vond ik altijd wel indrukwekkend volgens mij..
Dat is in aflevering 15 en 16, shots staan op de site... ook foto's van de schaal en daarin staan er.

Ze zijn in de schaal gekomen omdat lappie van de rand af viel omdat ze even wilde kijken, dit en nog veel meer dingen beleefde ze opweg naar luvina de goede heks van het zuiden...

zondag 7 maart 2004 @ 14:27:45 #121
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_17554118
Waaaaaaauw! This takes me back...

En wat gaaf dat iedereen Een Beeld van een Beeld ook zo geweldig vond... Die aflevering is mijn favoriet! Welke me ook is bijgebleven is de aflevering dat ze door de woestijn lopen en dat er van die zandreuzen ofzo komen. Té spannend! En alles in Smaragdstad vond ik ook erg gaaf.

En Vrouwtje Theelepel!!! Die naam was ik helemaal vergeten, maar was inderdaad ook zeer cool.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_17555081
Als kind keek ik 's morgens altijd op Kindernet naar tekenfilms als deze (Familie Robinson, Nathalie, Sinbad).

Geweldig dat initiatief om dit stukje cultuur te behouden. Van de andere kant is het natuurlijk triest dat een tekenfilmserie, die goed bezien nog niet eens zo oud is, door privépersonen 'gered' moet worden. Ik ben bang dat er nog vele andere banden in de archieven liggen te verpieteren. Dat zijn helaas de negatieve gevolgen van rechtenbescherming en wat mij betreft een vrijbrief voor de vrije uitwisseling van data, in dit geval tekenfilms, via bv. internet.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 13:21:26 #123
75745 krizzy.nl
pi_17595989
Vrouwtje Theelepen en Boes zijn nu vollegig op DVD tekoop... voor een prijs rond de 5 euro per stuk... van Vrouwtje Theelepel zijn er in totaal 12... ik mis er alleen nog 2

En Boes zoek ik ook nog 4 stuks, maar ik zoek door...

Deze dvd´s zijn te vinden bij de Media Markt verstigingen in nederland... Ze liggen bij de kinder dvd´s en in de grabbel bakken...
  donderdag 11 maart 2004 @ 00:06:37 #124
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_17636173
quote:
Op dinsdag 24 februari 2004 03:07 schreef RDirne het volgende:
Wat leuk dat er na al die tijd weer belangstelling voor deze serie is! Ik ben een van de vertalers / bewerkers van de Nederlandstalige versie. Ik zie in het rijtje van akteurs dat Lappie Lapstok "onbekend" is.

Voor mij is ie gelukkig helemaal niet onbekend, het was mijn helaas veel te vroeg overleden broertje Ger Dirne.

Als jullie nog vragen hebben over ons werk, ik wil best nog even in dat oude geheugen vissen.
Hoe word je zo'n vertaler/bewerker? Lijkt me best leuk om te doen zeg.. Ik volg nu de opleiding journalisitiek en heb dus wel gevoel voor taal. He, als jullie nog een plekje hebben daar straks. voor mij als ik klaar ben...
  donderdag 3 juni 2004 @ 18:42:11 #125
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_19621664
Heeft er iemand al iets gehoord over een mogelijke dvd-release van deze serie? Dit is een van de laatste series die ik echt HEEL graag nog eens in mijn collectie zou willen hebben. Wel met de Nederlandse nasynchronisatie natuurlijk.
pi_20835004
oke, plaats dan jouw dvd's ff snel in alt.binaries.nl ofzo? Maak je een heleboel mensen blij
pi_20838376
quote:
Op zaterdag 24 juli 2004 21:15 schreef vicz het volgende:
Sinds juni op DVD (regio 1)

[afbeelding]

http://www.amazon.com/exe(...)87812?v=glance&s=dvd
Leuk... Maar ik denk dat het veel mensen te doen is om de NL nasynchronisatie.., want die was goed
Victory is mine!!
pi_20838401
quote:
Op zondag 25 juli 2004 01:02 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

Leuk... Maar ik denk dat het veel mensen te doen is om de NL nasynchronisatie.., want die was goed
Nou ja... de engelse versie heb ik nog nooit gehoord... misschien was die ook wel goed... misschien toch maar eens bestellen....
  zondag 25 juli 2004 @ 13:03:06 #130
22457 Patch
pi_20843150
Geloof me: De Nederlandse versie is veel en veel grapiger en droger dan de originele engelse versie.
pi_20843486
Ben je jong, ben je oud, ben je klein of getrouwd; Are you young, are you old, are you small or married
pi_31086690
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:30 schreef minilotje het volgende:

Is die dag al aangebroken?!
pi_31210789
Oh het is goed dat ik deze tip kreeg om eens in dit forum te neuzen!!!

Is de dag inderdaad al aangebroken?
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
pi_31545312
Ik was zelf ook op zoek naar de uncut (nederlandse) versie van deze supervette serie.
Helaas is die engelse DVD "4 Volume gift set" zo bagger omdat ze maarliefst van de originele ±1200 minuten maar 4 * 94 minuten hebben overgelaten (grofweg 30%). Zie reacties op amazon e.d.

Daarom krizzy.nl, jij bent echt de koning , en waarschijnlijk de enige in Nederland die dit zo volledig in het bezit heeft. Als ik jou was zou ik dus echt wel zelf jouw DVD set op de markt brengen,.. zoek ff uit wie de rechten heeft (Panmedia / CINAR Prod) zodat hun ook hun deel krijgen van de inkomsten, et voila, je doet een hoop nederlanders (en belgen?) een groot plezier.

BTW: als je dat maillijstje nog bijhoudt voeg lunyland@gmail.com ook maar toe a.u.b.
pi_35366550
Hallo allemaal

Ik ben hier nieuw

Ik kwam bij toeval op deze forum terecht over de tekenfilm serie "De Tovenaar van Oz", nadat ik informatie zocht over deze serie. Helaas is de hele serie nog niet uit op dvd in het Nederlands verschenen wat ik erg jammer vindt, ik zelf ben bang dat het ook nooit zal gebeuren. Daarom ben ik verder opzoek gegaan op het net, en kwam ik de hele serie tegen op dvd in het Frans in twee verschillende dvd boxen, waar ik erg blij om ben. Ook is er nog en dvd box verschenen in Amerika, maar daar hebben ze geknipt in de verhaal lijnen wat erg jammer is, en ook niet de moeie waard is om die te hebben

Ik heb ook al net als zo velen, naar de VARA geschreven, maar ik kreeg ook het antwoord dat ze de rechten niet meer hebben over de serie, dus geef ik de moet dan ook maar op.

En omdat er veel mensen op zoek zijn naar deze geweldige serie, wou ik het julie niet onthouden, dus voor de gene die geen problemen heeft met de franstalige uitgave, kan ik juliie deze aanraden. Hij is compleet met alle 52 afleveringen, in twee dvd boxen.

Ik ben bang dat dit het dichte bij is, wat we van de serie op dvd kunnen krijgen op dit moment, maar de Nederlandse versie was natuurlijk wel leuker en grappiger.

Dus ik hoop dat ik hier en aantal mensen blij mee kan maken.

aflevering 1-26

aflevering 27-52

Groeten Beechwood.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beechwood op 22-02-2006 15:13:11 ]
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:08:45 #136
22457 Patch
pi_35397445
groot deel van de fans, zo niet alle..., wachten toch nog op de Nederlandse versie...
pi_35397896
Ik zeker! Ik wacht ook nog steeds op een mailtje van iemand..
pi_35397990
Leuke serie idd...maar om het nou in het frans te gaan zitten bekijken..
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:51:51 #139
119387 Zartos
Not a unique snowflake...
pi_35398482
tvp
The greatest of teachers won't hesitate to leave you there by yourself, chained to faith.
pi_35542797
ow... wat een leuk topic! ik krijg er tranen van in mijn ogen.. jeugd sentiment..
die site van krizzy bestaat helaas niet meer??
hoe kunnen we zorgen dat de serie op dvd komt??? Ik wil hem, ik wil hem, ik wil hem!!
Babe In Totale Control of Herself
pi_36083622
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:29 schreef Smeich het volgende:
Ik zeker! Ik wacht ook nog steeds op een mailtje van iemand..
Ik heb mijn computer opnieuw moeten formateren ik heb geen email adr. en ook niet meer de serie op mijn hard disk als er nog genoeg liefhebers zijn dan begin ik op nieuw.
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:22:32 #142
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_36084105
Vreselijk enge serie was dat vroeger zeg, ik mocht er geloof ik van mijn christelijke ouders niet eens naar kijken.
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:37:37 #143
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_36084631
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_36085165
Bedankt voor die link Smots Ik ga dat thuis eens beter bekijken! Vooral http://www.landvanoz.com/ Wat een fabuleuze site is dat zeg! Met die strips uit de Vara die ik ook allemaal had maar waarschijnlijk verloren is gegaan tijdens een verhuizing veeeeeeele jaren terug.

Vrederik, had jij mij dat mailtje gestuurd? Zonde om te horen zeg.. Wat bedoel je met opnieuw beginnen? Ik ben ook geinteresseerd hoe je in eerste instantie aan de serie bent gekomen!? ik neem aan dat je alles had opgenomen van de tv vroeger (die goeie oude tijd). Ik mag wel zeggen, ik ben bijzonder geinteresseerd!

Ik ben in ieder geval blij dat ik twee afleveringen op videoband heb staan. Man, wat een geweldige serie was dat zeg, sentimenteler over een televisieserie kan ik niet worden denk ik!
  donderdag 16 maart 2006 @ 15:11:29 #145
10785 Smots
pi_36087231
Op www.beeldengeluid.nl is er niks meer van te vinden.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_36088216
Ik hoop dat hier ooit nog de dvd versie van uitkomt met nederlandse stemmen natuurlijk, die wil ik wel graag hebben. Hier keek ik mijn jeugd altijd naar.
  donderdag 16 maart 2006 @ 16:36:17 #147
10785 Smots
pi_36089799
Die kans lijkt me echt heel klein. En da's heel jammer.
pi_36090005
Krizzy... waar zit je toch???? HELLUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUP!!!!!!!
pi_36092956
Ja Smeich ik heb je in november/december gemailt dat ik de serie had op dvd in het nederlands en ook enkele van mijn mailling list heben de serie ook van me gekocht die ik nog op oude vhs banden had maar eind december was de pret over de harddisk ging in de fout en daar kon ik niks meer van af halen alleen op nieuw formateren. dus alles kwijt, en ik begin pas als er genoeg liefhebers zijn met het op dvd zetten. dus hou hoop misschien later.
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:55:46 #150
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_37064192
Desnoods ga ík aan de slag om deze serie om te zetten van VHS naar DVD! Moet alleen wel iemand de serie op VHS hebben God wat zou ik deze serie graag weer willen zien. Als er iemand is die een kopie heeft op VHS of DVD --> You are my hero!
There's no time like the present
pi_37654967
JAAAAAAAAAAA!!!!
Vrederik!
Zet mij ook maar op lijstje!!!
super super!!!
  maandag 8 mei 2006 @ 15:42:37 #152
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_37659148
is deze serie niet in handen van Kindernet? En aangezien dat tegenwoordig Nckleodeon is...
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  maandag 8 mei 2006 @ 15:52:55 #153
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_37659462
Briljante serie.

http://www.landvanoz.com
Briljante site
Oh
  maandag 8 mei 2006 @ 17:16:32 #154
132492 Honky
Rockster
  maandag 8 mei 2006 @ 18:13:22 #155
57707 OpenDeur
pi_37664050
quote:
Op de link die ik zojuist heb geplaatst is zelfs het introfilmpje te zien
Oh
  dinsdag 16 mei 2006 @ 02:22:02 #156
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_37867795
Nickelodeon heb ik gemaild over de serie.
Ze zeggen zich vooral te focussen op neiuwe series (ehm.. Pieter Post, Hey Arnold, Sabrina etc... ) en uitzenden van de Tovenaar Van Oz zit er niet in. Of ze het nog in archief hebben, hebben ze niet beantwoord.

Ik bezit zelf ook nog materiaal in zeer goede staat, dus als iemand wil ruilen?!

[ Bericht 16% gewijzigd door Gorro op 02-09-2008 15:46:36 (op verzoek) ]
  dinsdag 16 mei 2006 @ 03:08:56 #157
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_37868049
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=1499

Ik zou graag eens de originele Japanse versie willen zien.
(En de Nederlandse moeten ze gewoon weer gaan uitzenden, want het was gewoon een fantastische serie)
pi_37868202
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 02:22 schreef MichaelKnight het volgende:
Nickelodeon heb ik gemaild over de serie.
Ze zeggen zich vooral te focussen op neiuwe series (ehm.. Pieter Post, Hey Arnold, Sabrina etc... ) en uitzenden van de Tovenaar Van Oz zit er niet in. Of ze het nog in archief hebben, hebben ze niet beantwoord.

Ik bezit zelf ook nog materiaal in zeer goede staat, dus als iemand wil ruilen?!
Tijd voor een petitie!!!

[ Bericht 12% gewijzigd door Gorro op 02-09-2008 15:46:51 ]
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:39:51 #159
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_37871255
Daar is het zeker tijd voor!

Ik had hetzelfde ook al gezegd in het gastenboek van landvanoz.nl.
Misschien dat het wat meer indruk maakt als zo`n site de petitie start?!

Kheb zelf inmiddels aflevering 3 van tape geripped en geremasterd; ruis eraf, geluid omhoog en kleuren verbeterd

EDIT: Woei...net op dvd-rw gezet voor in de dvd speler en op een 73cm breedbeeld lijkt het alsof je naar een tv-uitzending kijkt, geen grap!

Als meer mensen materiaal hebben, wil ik dat best oppoetsen. Kost redelijk wat uurtjes per aflevering, maar dan heb je ook wat!

[ Bericht 38% gewijzigd door MichaelKnight op 16-05-2006 11:04:47 ]
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:33:33 #160
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_37908044
Zo, even laten zien wat ik geflikt heb met een oude tape:

LINK: http://rapidshare.de/files/20662937/Remasteren.rar.html

Voor: Zo werd de band de eerste keer afgespeeld, m`n pc flipte zelfs van de storing/ruis waardoor het geluid niet meer wilde syncen. Het beeld is gewoon slecht (gek he, na 17 jaar ).

Na: Kheb een dure s-vhs speler aangesloten en die het geheel nog eens af laten spelen. Niet te laat, want de tape werd de tweede keer al slechter kwa geluid.

Op de pc heb ik het geluid opgepoetst met de geluidskaart. Boven en onder een paar beeldlijnen weggehaald, gewone ruis verwijderd en nog een filtertje eroverheen gegooid.

Wat vinden jullie ervan?
  woensdag 17 mei 2006 @ 20:13:22 #161
57707 OpenDeur
pi_37927733
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:33 schreef MichaelKnight het volgende:
...
Wat vinden jullie ervan?
Toch zeker die extra moeite waard, zo te zien
Oh
  vrijdag 19 mei 2006 @ 10:11:22 #162
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_37980405
Dat is zeker de moeite waard! Hulp nodig? Volgens mij zijn er zeker nogal wat mensen die deze serie graag op dvd zouden willen hebben. Heb zelf helaas alleen aflevering 3 en 4 op video (laatst gekocht via Marktplaats), maar meer is er helaas niet meer te vinden...
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:10:54 #163
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_37992160
Meer mankracht is alleen maar beter!
Helaas beschik ik maar over één aflevering (#3).

Ik ben door de oude kindernet tapes gegaan, maar geen Oz kunnen vinden, wel barbapappa en al die meuk..

Als jij aflevering 4 kunt rippen mbv een goede (4/6koppen) vcr op MPEG2 @ max res en 6Mb bitrate wil ik `m best "opfrissen" op de computer, dan krijg je `m terug samen met #3 die ik al afheb. Duurt wel een nachtje, omdat ik dan genoeg CPU tijd heb.

Overigens kwam ik nog wat tegen om de kleuren grotendeels te herstellen, echter zijn sommige scenes daardoor erg flets...dus laat ik de rip zoals ie nu is.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:54:15 #164
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_38017374
LandVanOz is offline?!

Kom op mensen... is er nog animo om deze serie weer compleet te krijgen???
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:03:21 #165
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_38158811
Animo is er zeker! Ik heb alleen niet de beschikking over een echt goede video-recorder om e.e.a. om te zetten. Inmiddels heb ik wel de eerste 4 afleveringen op 1 dvd met wisselende kwaliteit. Waar is trouwens de persoon die de hele serie al op dvd had? Come back here!!!
pi_38168274
Nu het toch zomer wordt, komen er ook steeds meer kofferbakmarkten en rommelmarkten. Ik ga op zoek naar Oz videobanden. Als we dit allemaal nou doen, wie weet treffen we het om alles compleet weer te krijgen.
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:05:30 #167
22457 Patch
pi_38168724
Ik heb alleen de originele tape met daarop de eerste 2 afleveringen...
  woensdag 24 mei 2006 @ 18:38:32 #168
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_38171882
Zal moeilijk gaan om de hele serie op de markt te vinden....ik weet alleen van het bestaan af van de eerste 5 afleveringen op koop-video...

De rest zal echt van eigen banden moeten komen

Krizzy(=vrederik?) heeft volgens mij alles nog op tape liggen...

Als we onderling de ruwe MPEG2`s kunnen uitwisselen, vervolgens afspreken wat we eraan doen (max aantal beeldlijnen dat afgeknipt mag worden, ruis eraf, welke filters, etc), kan er een mooi gezamenlijk eindresultaat uitkomen.
  woensdag 24 mei 2006 @ 18:49:34 #169
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_38172309
Ik denk dat we de beste kans hebben om de serie compleet te krijgen als we Krizzy zover weten te krijgen. Uit de eerste posts in dit topic blijkt dat hij de hele serie heeft. Volgens mij is hij daarmee de enige in NL... Kent iemand 'm? Anders mailen we gewoon ff op mail@krizzy.nl (volgens z'n site www.krizzy.nl)
'k Heb nou de eerste 4 afleveringen weer gezien en ik zal en móet de rest ook zien
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:22:40 #170
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_38173638
Ik heb em al gemaild laatst, maar geen antwoord terug gehad..
  donderdag 25 mei 2006 @ 10:28:18 #171
22457 Patch
pi_38190941
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:49 schreef Ayers het volgende:
Uit de eerste posts in dit topic blijkt dat hij de hele serie heeft. Volgens mij is hij daarmee de enige in NL...

ik gok dat de jongens van de nederlandse nasynchronisatie alle afleveringen ook wel ergens hebben liggen...
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:38:32 #172
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_38200522
Stiekem hoop ik daar ook op... dan is het eigenlijk een kwestie van NL-AUDIO onder de Japanse dvd plakken en die intro ff opnieuw knippen
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:07:07 #173
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_38223937
Hebben we adressen/telefoonnummers van die nasynchronisatie-club?
Wie heeft de serie eigenlijk 'officieel' in bezit? Is dat de Vara nog of het voormalige Kindernet? Daar moet toch wel iemand te vinden zijn die kan zeggen of de NL-serie nog bestaat of heeeeeeel misschien nog op dvd uitkomt?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:46:35 #174
22457 Patch
pi_38224668
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 10:07 schreef Ayers het volgende:
Hebben we adressen/telefoonnummers van die nasynchronisatie-club?
Wie heeft de serie eigenlijk 'officieel' in bezit? Is dat de Vara nog of het voormalige Kindernet? Daar moet toch wel iemand te vinden zijn die kan zeggen of de NL-serie nog bestaat of heeeeeeel misschien nog op dvd uitkomt?
Bel Peter Lusse op, of Tony Dirne
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:14:12 #175
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_38225371
Gegevens van de voice-over mensen heb ik verder niet..

De serie zou in het bezit moeten zijn van de Vara, die hebben destijds ook de opdracht gegeven voor de Nederlandstalige productie. Echter geven ze nooit antwoord op de vraag of hij nog ergens in een archief ligt..

Hetzelfde geldt voor Nickelodeon, maar die gooit het op het uitzenden van nieuwe series, terwijl ze ook eindeloos `90s series herhalen.

Eigenlijk ga ik ervanuit dat ze beiden de complete serie nog hebben liggen in een oude doos, maar gewoon geen zin hebben om em op te zoeken.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 11:34:05 #176
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_38225717
Heb goede herinneringen aan die show.
(Un)masking for the greater good.
pi_38518426
hey vrederik! ik heb ook erg veel interesse in oz! kan je me mailen op jefmetdeklak@yahoo.co.uk ??
Ik wil het best afkopen of ruilen. Je vindt mijn lijst op http://mijnlijst.noads.biz

Groetjes
  zondag 4 juni 2006 @ 01:47:59 #178
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_38520239
Waar ik opeens aan dacht...

Ik kwam een jaar geleden een site tegen op internet (nederlandstalig), met een persoon die een ziekelijk groot archief heeft van verschillende series/shows die in de jaren `80 en `90 zijn uitgezonden en nooit zijn uitgebracht op bv DVD.

Denk bijvoorbeeld aan spelshows en een serie als Medisch Centrum West.... maar als ik mij niet vergis ook de COMPLETE tovenaar van oz serie....

Ik kan de site alleen nergens meer vinden :S

@ Jefzonderklak;

Ik zou graag wat materiaal met je willen uitwisselen als jij ook aan afleveringen kan komen van de Tovenaar van Oz... Ik heb een HQ rip gemaakt van aflevering drie...Hetzelfde verhaal als bij jou, hoogste bitrate, 3/4afleveringen per dvd en betere kwaliteit vind je alleen op een mogelijke dvd release

Zijn er nog dingen die je echt HEEL GRAAG wil hebben, je hebt namelijk een gigantische lijst op je site staan waar ik niet zo snel doorheen geraak .
pi_38525533
Heb gister Blikke blikt in de verte gezien.. nu wil ik de rest ook weer zien!!
Krizzy.. pfffffffffffff hou het inderdaad maar lekker voor jezelf allemaal
pi_38530192
lappie fans
fantastische serie, vooral door de nederlandse vertaling, heb genoten van de serie, vond de serie zelfs zo goed dat ik deze toenertiijd op video heb opgenomen.
was bezig mijn familievideos over te zetten naar dvd toen ik de (3) bewuste banden tegen kwam
de kwaliteit is nog goed ik kan me alleen wel herinneren dat ik een paar afleveringen gemist heb (3 of 4)omdat ik niet altijd thuis was (weet nog niet welke) moet de banden nog verder bekijken
alleen bij de eerste aflevering heb ik het voorstukje met liedje opgenomen dit om band te sparen en omdat het toch altijde hetzelfde was, maar daar is tegenwoordig met een computer wel iets aan te doen
misschien is de serie met behulp van mijn banden toch nog (in het nederlands) compleet te krijgen
ik zal wat ik heb op dvd's zetten en kijken wat ik mis en kom hier dan op terug heb alleen wel tijd nodig en dat is schaars in mijn drukke bestaan
pi_38530310
quote:
Op zondag 4 juni 2006 15:26 schreef klaarbergen het volgende:
misschien is de serie met behulp van mijn banden toch nog (in het nederlands) compleet te krijgen
ik zal wat ik heb op dvd's zetten en kijken wat ik mis en kom hier dan op terug heb alleen wel tijd nodig en dat is schaars in mijn drukke bestaan
*aanmoedig*

zondag 4 juni 2006 @ 23:47:33 #183
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_38547087
Dat is toch niet de versie waar wij het over hebben?! Versie uit de `60s...

@ Klaarbergen (en anderen uiteraard);

Eventueel geinteresseerd in een uitwisseling van ruw onbewerkt (direct van tape -> MPEG2 ) beeldmateriaal?

Over het delen met anderen doe ik niet moeilijk....ik ga het niet voor mezelf houden Alleen de gedachte al zou me constant achterna lopen

Btw; 3 banden = 3*4 uur = 12 uur * 3 (afl.) = 36 afleveringen. (in het meest gunstige geval... of heb je destijds heel toevallig de beschikking gehad over een recorder met LP-mode??

Anders zijn we er nog niet, maar wel een ziekelijk stuk dichterbij
pi_38549886
ik heb het wel degelijk over de versie uit de 60' waar "jullie"het over hebben
en ook beschikte ik toen over een videorecorder met LP-mode en om je volgende vraag alvast te beantwoorden ja ik heb deze opname mode ook gebruikt (in elk geval bij de eerste tape en mijzelf kennende heb ik dat bij de andere twee ook gedaan
  maandag 5 juni 2006 @ 13:18:02 #185
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_38556569
Serieus, dan heb je hier een stukkie vintage op tape

Maar,

Wij hebben het hier over de 86/87 versie van Enoki films
Maar jij had het over een Nederlandstalige versie zei je....hopelijk heb je het jaartal verkeerd!!

Btw super van die LP-mode, dan is alleen het geluid "iets" minder (wat toch al slechter was door de NL-dub) terwijl het beeld mooi behouden blijft.

Kun je misschien een korte sample posten van de laatste aflevering??
pi_38567332
@michaelknight

Inderdaad, als het het beeldmateriaal al niet zo van goede kwaliteit is, waarom dan nog slechter maken he ?
Wat heb je zoal allemaal ? Ik heb vrijwel interesse in verschillende series. Niet in jeugdreeksen, hehalve dan Postbus X, Merlina, Opkopers en Interflix. Die waren wel mooi.
  maandag 5 juni 2006 @ 19:36:00 #187
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_38568192
Serieus.....we gaan deze serie compleet krijgen!!!!

Van Hanna/Barbera: precious pup, hillbilly bears, scruffy en dat soort meuk (allemaal 1 uur films)..

Verder heb ik verschillende Alfred J Kwak, bouli, foofur, the racoons, seabert, snorkels, barbapappa, postbus x, babar afleveringen....de rest heb ik nog niet geinventariseerd (oude dozen met tapes van voor verhuizing uit de `90s heb ik nooit uitgepakt).

Kwam er achter dat ik 12 afleveringen van de Tovenaar van Oz heb gewist voor afleveringen van ons aller bekende Samsonneke....daar zegt ie zelfs nog "Waaaaah meneer makaarooonieejjjj" (andere pasta dus ).

Veel dingen van jouw lijst heb ik al, zoals die asterix films, "er was eens" en nog wat dingen...
Misschien kom ik nog wel op iets dat ik graag wil hebben... als jij tussendoor nog Oz in bezit weet te krijgen, ruil ik uiteraard graag daarvoor met je
pi_38578412
volgens mij is er maar 1 lappie lapstok (en dus nederlands) en ik geloof inderdaad dat de serie in 86/87 is uitgezonden door de vara
pi_38578516
quote:

.
  woensdag 7 juni 2006 @ 12:31:09 #190
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_38621734
quote:
(...)
Ben zéér benieuwd en kan bijna niet wachten!
Ik heb inmiddels wel aflevering 1 t/m 4 op dvd die ik met iemand geruild/gekocht heb. De dvd komt rechtstreeks van VHS af en is dus totaal onbewerkt daarmee is de kwaliteit niet helemaal zo goed als ie zou kunnen zijn.
Als er mensen willen ruilen o.i.d.; ik heb de hele serie Teddy Ruxpin op dvd. (Tijd geleden via Marktplaats gekocht. Ruilen kan geen kwaad denk ik...toch?)

Enigszins offtopic: als iemand interesse heeft in The Cosby Show; daar heb ik ook enkele seizoenen van, maar helaas zonder NL-subs
pi_38635143
@michaelknight Misschien zou je die dozen van je toch maar eens nakijken, wie weet wat voor golden oldies je tegenkomt
Wat jammer dat je die afleveringen van Oz hebt gewist voor Samson, had je toen indertijd geen blanco VHS meer ? hehe
  donderdag 8 juni 2006 @ 01:24:10 #192
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_38644218
Even wat bekeken; dat zijn vooral de wat nieuwere tapes (`90+), met veelal de volledige zaterdagochtend van Telekids met als afsluiter het fenominale Mighty Morphin` Power Rangers

Tapes waren destijds helaas wel wat duurder. Wel kocht ik altijd kwaliteitsbanden (Philips, TDK) wat ik nu toch wel merk met het afspelen. Daardoor moest ik soms een band opofferen voor een andere serie... en aangezien DTVO herhaald werd, dacht ik dat dat vast nog wel eens zou gebeuren.... en dat hebben ze met iedere serie gedaan BEHALVE deze
pi_38662879
oei... zou het er dan toch van komen???

ik hou dit topic inde gaten!
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:47:36 #194
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_38664008
Interesant topic. Het klinkt alsof er een heel project zo wordt opgezet om de nl versie weer terug te krijgen. Is het trouwens niet veel makkelijker om van de oude vhs versies alleen het geluid te rippen. Deze dan door een noise filter te gooien en als extra soundtrack bij een rip van de DVD versies te plakken. Zo heb je perfect beeld met de orginele Nederlandse teksten.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_38665320
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:47 schreef DragonFire het volgende:

Interesant topic. Het klinkt alsof er een heel project zo wordt opgezet om de nl versie weer terug te krijgen. Is het trouwens niet veel makkelijker om van de oude vhs versies alleen het geluid te rippen. Deze dan door een noise filter te gooien en als extra soundtrack bij een rip van de DVD versies te plakken. Zo heb je perfect beeld met de orginele Nederlandse teksten.
Slim! .
Als ze niet hebben zitten knippen natuurlijk...
  donderdag 8 juni 2006 @ 20:22:18 #196
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_38668833
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Slim! .
Als ze niet hebben zitten knippen natuurlijk...
"Even Apeldoorn bellen"
pi_38707125
Jaaaa, die serie wil ik ook graag hebben!!!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:20:23 #198
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_38710804
Die jap/fra/NED-dub mogelijkheid is al eerder genoemd

Volgens mij is er in de afleveringen zelf vrij weinig geknipt...de dubs zouden dus zo aan de japanse versie geplakt kunnen worden.

Van de intro weet ik wel dat ze er ongeveer 25 seconden vanaf hebben gesnoept
pi_38768417
Nee, zo simpel is dat helaas niet. Japans beeld is NTSC terwijl de meeste Europese landen PAL beeld hebben. Het geluid zou helemaal uitgesynchroniseerd geraken ... of zoiets

Michael, had jij geen afleveringen van Seabert ? Toch niet die ene DVD die is uitgebracht of wel ?
pi_38768685
Hoop dat er zsm resultaten worden geboekt! Ik heb zelf de eerste vijf afleveringen op schijf.
Ook deze site al eens bekeken?

**off topic:**
@Ayers:
Zou wel een exemplaar van de afleveringen van Teddy Ruxpin van je willen hebben. Heb helaas niet veel om te ruilen, tenzij je belangstelling hebt voor The Mysterious Cities of Gold. Zijn de afleveringen van Ruxpin allemaal in het Nederlands?
  maandag 12 juni 2006 @ 12:07:40 #201
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_38775119
NTSC(60hz) en PAL(50hz) ofzoiets ja Het verschil tussen het aantal frames per seconde....
Maar volgens mij is dat redelijk goed te fixen tegenwoordig.

Vaak wordt een soundtrack iets versneld in europa om toch te passen op de film... bij Oz is er vooral spraak, waardoor je een versnelling van 1/2% niet direct merkt.
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:57:46 #202
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_39063547
quote:
**off topic:**
@Ayers:
Zou wel een exemplaar van de afleveringen van Teddy Ruxpin van je willen hebben. Heb helaas niet veel om te ruilen, tenzij je belangstelling hebt voor The Mysterious Cities of Gold. Zijn de afleveringen van Ruxpin allemaal in het Nederlands?
@Zjeraar: Mail me anders even: testrik at hotmail.com
Afleveringen zijn bijna allemaal in het Nederlands. De laatste 10 afleveringen ofzo niet aangezien deze blijkbaar nooit in NL zijn uitgezonden.

Ontopic:
We zouden inderdaad met de Japanse of Franse dvd-rips aan de slag kunnen, maar blijft het feit dat we alsnog de NL-afleveringen moeten hebben. Is er niemand met contacten bij de VARA of het voormalige Kindernet? Die afleveringen móeten toch nog ergens vandaan te toveren zijn?

Degene die deze serie voor zichzelf houdt verdient een pak slaag

Edit: Ik heb zowel de VARA als het voormalige Kindernet gemaild (ik dacht, goh laat ik ook eens een poging wagen), maar de VARA gaf aan alleen het uitzendrecht te hebben gehad, maar geen DVD-recht (logisch aangezien DVD toen nog niet bestond ). Heb ze nu gevraagd of ze de banden überhaupt nog hebben. Als we het vervolgens voor mekaar kunnen krijgen om bij de Japanse eigenaar toestemming te krijgen om hier mee aan de slag te kunnen....
Nickelodeon heeft nog nix van zich laten horen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Ayers op 22-06-2006 10:29:32 ]
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:52:11 #203
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_39106546
Krijg net bericht terug van de VARA: ze hebben bevestigd dat zij de banden niet meer in hun bezit hebben
De verklaring is dat bij (eenmalig) uitzendrecht de banden terug gestuurd moeten worden aan de rechthebbende. Ben bang dat ditzelfde geldt voor Kindernet/Nickelodeon. De enige mogelijkheden zijn dus nog iemand zover krijgen (bv. Krizzy) om tóch zijn banden/dvd's te delen of iemand vinden die de nasynchronisatie gedaan heeft én de geluidsbanden nog heeft.
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:39:19 #204
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39118345
Toch vreemd... dit is zo`n serie die in opdracht van de VARA is 'geproduceerd'.

Andere series uit die tijd hebben ze nog wel... erg jammer
  donderdag 22 juni 2006 @ 18:07:17 #205
10785 Smots
pi_39119104
ja nee, niks. laat maar
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:41:09 #206
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39133471
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:07 schreef Smots het volgende:
ja nee, niks. laat maar
pi_39155298
Waarom bellen we die knakker (Krizzy) niet even op? Hij heeft inderdaad alle afleveringen (op drie na).

Heb mogelijk zijn nummer wel.

Ben zelf te schijterig...
pi_39167551
Hallo iedereen!

Ik ga binnenkort een petitie plaatsen op mijn www.landvanoz.com website!
Dus hou het in de gaten!

Gr. Sef/Apollin
  maandag 26 juni 2006 @ 09:26:15 #209
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39240014
Ehm ja... Voor nu even dit:

Of iemand ff het NL-geluid van 51 afleveringen wil gaan rippen?
(Het idee van de JAP Versie + NL AUDIO zou misschien wel eens heel snel kunnen gebeuren )

Vanavond meer hierover
  maandag 26 juni 2006 @ 09:32:36 #210
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_39240104
Als jij die afleveringen weet te regelen wil ik best meehelpen met het rippen en combineren. Wil je zeggen dat je aan de afleveringen kunt komen? (voorzichtige ... )
  maandag 26 juni 2006 @ 10:11:49 #211
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39240905
Ja dat zeg ik

Maar nu moet ik echt racen.. 'tikt schoentjes'
  maandag 26 juni 2006 @ 14:58:39 #212
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39250660
Zo, even een kleine teaser voor jullie.

Ik heb wat geknipt met de NL intro/credits + Jap footage...stel dat even voor met een NL-DUB

Dit is overigens een ruwe bewerking zonder goede fades, titel, bitrate en audio.

Link:

http://rapidshare.de/files/24166889/DTVO-TEASER.wmv.html
  dinsdag 27 juni 2006 @ 08:20:07 #213
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_39274837
Ziet er niet slecht uit! Enneh...aflevering 8?
Overigens vond ik het geluid wel wat hard/schel, maar ik denk dat dat nog wel bij te stellen is met een audio-progsel zoals CoolEdit 2000 ofzo.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:51:28 #214
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39279273
Aflevering 8 ja! Waarom dat stukje? Omdat deze aflevering nooit op koopvideo is verschenen en je dat materiaal nooit in deze kwaliteit van oude vhs-tape kunt krijgen Het is dus 'the real deal'.

Het harde/schelle komt waarschijnlijk door de compressie van het bestand (en mogelijk je geluidskaart). De uiteindelijke bestanden hebben dit iig niet (getest!).

Ik heb inmiddels de intro en aftiteling opnieuw geremasterd. Hetzelfde als voorheen, maar nu heb ik ook de kleuren opgepoetst zodat ze overeenkomen met die van de DVD-release uit Japan.

Eigenlijk wil ik deze week een eerste 'screener' (laten we het zo noemen) maken.
Dwz: Aflevering 1 van JAP DVD met NL DUB en wat creatief monteerwerk.
Als jullie daar dan commentaar op willen leveren .

En dan nu de vraag: Wie kan er dubs leveren???

Voor de mensen die al eigenhandig een dvd`tje hebben gemaakt: hiervan is zo een MP3 track te rippen.
Voor mensen met tape: Hang je VCR aan de line-in van je pc en neem op met bv Cooledit/CDex(=gratis).
pi_39287511
Mooi!! Dit lijkt ergens op! Super MichaelKnight! Het is jammr dat ik geen verstand heb van dat wat je vraagt (getuige al mijn topics iin DIG )
pi_39315208
De webmaster van www.landvanoz.com zou binnenkort een petitie op zijn site starten zodat oz op dvd released zou worden!!
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:58:20 #217
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_39315953
Hier nog een geïnteresseerde Overigens, jullie hebben het allemaal over de VARA, maar was deze serie niet oorspronkelijk in opdracht van de EO bewerkt voor Nederland?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:01:52 #218
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39324433
http://img65.imageshack.us/my.php?image=19876sb.jpg

Het was toch echt de VARA destijds

En meteen weer informeren: zijn er mensen die dubs willen leveren??
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:23:50 #219
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_39328731
Het is ook nog opgezonden op Kindernet.
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:43:49 #220
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39330672
Klopt, staat een paar posts hierboven zelfs nog

In NL: Vara en Kindernet (nu Nickelodeon).
Beiden hebben de serie enkele keren uitgezonden. Eenmalig uitzendrecht is dus dus b*llshit.

Btw over de aftiteling. Die was niet iedere keer hetzelfde als ik het me goed herinner. Ik weet nog dat na "beeld van een beeld" je die grote worm door de grond zag graven op de aftiteling.

Overigens hebben de originele japanse masters ook de tand des tijds niet geweldig doorstaan. Veel afleveringen zijn te flets (door oppoetsen bij enoki) en vertonen af en toe typische 'master-tape ruis'.

Ik zal proberen er leuke bestanden van te maken.

Ik heb al enkele afleveringen af, maar wacht nog op NL-audio...iemand?
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:12:21 #221
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_39331482
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:43 schreef MichaelKnight het volgende:
...
Beiden hebben de serie enkele keren uitgezonden. Eenmalig uitzendrecht is dus dus b*llshit.
...
Helaas is dat dus wel wat ze ons willen doen geloven
quote:
Beste Rudy,

De banden zijn niet meer in bezit van de VARA. Bij eenmalig uitzendrecht dienen na uitzending banden direct te worden geretourneerd. Dus u kunt er van uit gaan dat de originele uitzendbanden niet meer hier zijn.

Met vriendelijke groet,
Trudy van den Broek
Afdeling Sales
Maar goed, ik heb helaas alleen de eerste 4 afleveringen, maar dat zijn nou juist de minst schaarse afleveringen. Denk dat ik eens wat zolders opduik bij famile, vrienden, kennissen etc. Iemand nog een Video2000 VCR te leen?
  woensdag 28 juni 2006 @ 22:15:17 #222
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39335886
Zou jij van aflevering 1, 2 en 4 een audio-rip kunnen maken in mp3-formaat?

Dan zijn we iig begonnen!
  donderdag 29 juni 2006 @ 00:28:36 #223
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_39340754
Ik zou best de eerste aflevering weer willen zien. En vervolgens de hele serie
  donderdag 29 juni 2006 @ 01:26:13 #224
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39342322
Als ik audio-rips ontvang van de eerste afleveringen kan ik jou al gedeeltelijk blij maken!

Ik heb momenteel al X 'project-files' in een mapje staan (dat houdt in: Een nieuwe intro, jap-aflevering van dvd en een nieuwe aftiteling). Ik hoef dus alleen nog maar het geluid toe te voegen.

Ik hoop dat de NL audio-dub zo onder dat beeldmateriaal kan.

Wie levert de eerste DUB?
Bij voorkeur aflevering 1, want ik begin het liefst van voor af aan.
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:08:04 #225
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_39345195
Ik zal vandaag de rips maken van de eerste aflveringen. Laat ff je email weten dan kan ik je later een link doorgeven waar je de rips kan downloaden. (testrik at hotmail.com)
  donderdag 29 juni 2006 @ 14:24:02 #226
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39354755
Ik heb je inmiddels ook even gemaild

En ook hier alvast een bedankje voor de moeite die je doet
pi_39385260
De franse dvd-serie is ook meer dan de moeite waard overigens en de grafische kwaliteit hiervan is zeer goed. Ik snap dat deze niet kan tippen aan de Nederlandse versie, die ik ook overigens ook zeer graag wil hebben, maar aan de stemmen wen je snel genoeg. Het waren trouwens niet alleen grappen die het enorm leuk maakten, maar ook de verhaallijn, tekenstijl en achtergrondmuziek die veel sfeer toevoegden aan het geheel. De serie is zelfs zo goed dat een groot deel van de humor goed overkomt ondanks de franse nasynchronisatie. Als iemand mij de complete nederlandse audio van de serie kan leveren en mij tevens kan uitleggen hoe ik deze moet linken, knippen en plakken aan de dvd mbv. mn pc wil ik best een poging wagen…
pi_39385310
En ik lees hierboven dat al meer mensen hiermee bezig zijn, haha...;)
pi_39391387
Het jammere van de franse versie is dat de achtergrond muziek ook anders is dan de NL versie. En de Intro natuurlijk.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 14:29:41 #230
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39391918
Okay mensen; ik ben er mee bezig geweest.... en ik vrees iets heel ergs.

Ook de 'complete' dvd release is iets ingekort

Dit weet ik echter niet zeker. De eerste NL-aflevering van Oz duurt namelijk bijna precies 25 minuten...de dvd-release hiervan is echter zo`n 2 minuten korter (dit komt niet door frames-verschil).

Maar; latere nl-afleveringen van Oz duren wel ongeveer 22/23 minuten, net zoals de afleveringen op de dvd.

Mogelijk hebben ze op de dvd de eerste afleveringen iets ingekort om het zo passend te krijgen op de dvd schijfjes.

Wat houdt dit in? Ik moet extra gaan knippen en plakken...dus als iemand koffie wil zetten?

Op zijn vroegst kan ik vanavond een test-aflevering laten zien.
pi_39392540
Dat de intro anders is, valt inderdaad meteen op. Maar de achtergrondmuziek anders? Dat was me nog helemaal niet opgevallen, waarom zouden ze dat doen?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 15:04:11 #232
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39392872
De serie was dan waarschijnlijk niet goed aangeleverd om te dubben. (stem + muziek niet gescheiden)

Of de japanse muziek viel niet in de smaak.

Het maken van een eigen 'soundtrack' is dan beter.

Ik ben nu bezig met het knippen. Het lijkt erop, dat de dvd gewoon wat ingekort is aan het begin om zo snel mogelijk van Kansas naar Oz te gaan...
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:03:20 #233
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_39394500
@MichaelKnight; de DUB van de 2e aflevering heb ik al voor je klaar gezet. En we vertrouwen erop dat het je gewoon gaat lukken

Maar mensen, wie helpt ons aan de dubs voor aflevering 5 en verder????? Ik roep bij deze iedereen op de oude videobanden van zolder te halen en deze af te speuren naar Oz! Wie doet er mee?
pi_39395739
De productie van de Nederlandse versie is toch gedaan door Telecable Benelux N.V. ? Misschien kunnen jullie daar eens navragen? Ik denk dat de VARA inmiddels al die vragen wel beu is...haha..;) Succes in ieder geval. Ik ben echter bang dat je niet gauw mensen zult vinden met videobanden van meer dan 10 jaar geleden én met daarop de Tovenaar van OZ tekenfilmserie, laat staan alle 52 afleveringen.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:50:23 #235
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_39396070
Met navraag bij Telecable, Telescreen en uiteraard VARA en het voormalige Kindernet ben ik ook al bezig geweest. Jammer genoeg hebben ze niet allemaal evenveel zin om überhaupt te reageren De hoop ligt toch echt bij de teevee consument. Ene Krizzy zegt de serie compleet te hebben. Is hem overigens al gevraagd of hij dubs wil leveren? Kent iemand 'm toevallig?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 17:50:29 #236
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39397908
*Tromgeroffel*

Hij is klaar

Heeft me wel ziekelijk veel werk gekost. Zo`n driekwart van de dialogen moest opnieuw gepositioneerd worden in de dvd versie. Waarschijnlijk is dit alleen bij de eerste tekenfilm zo.
De audio-dub (vhs) van deel 2 die ik van Ayers heb ontvangen heeft dezelfde lengte als de dvd versie.

Ayers komt met een update over waar jullie mijn nieuwe versie vandaan kunnen halen!

[ Bericht 2% gewijzigd door MichaelKnight op 01-07-2006 14:01:03 ]
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:11:15 #237
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_39400949
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:50 schreef MichaelKnight het volgende:
*Tromgeroffel*

Hij is klaar

Heeft me wel ziekelijk veel werk gekost. Zo`n driekwart van de dialogen moest opnieuw gepositioneerd worden in de dvd versie. Waarschijnlijk is dit alleen bij de eerste tekenfilm zo.
De audio-dub (vhs) van deel 2 die ik van Ayers heb ontvangen heeft dezelfde lengte als de dvd versie.

Straks een update met waar jullie mijn nieuwe versie vandaan kunnen halen!
Komt die update hier of moet je daarvoor mailen? Ik wil graag mijn jeugdsentiment activeren
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_39407943
Maar hebben jullie onderstaande reactie van 'RDirne' eerder in dit forum al gelezen? Helaas staat zijn emailadres niet in zijn profiel voor zover ik heb gezien. Hij is dé persoon die erboven op heeft gestaan, hij zou in principe iets moeten kunnen fixen voor ons... RDirne schreef het volgende:

pi_39408222
Aha, even wat speurwerk en het schijnt dat de RDirne = Rob Dirne. Hij deed de stem van Hamerteen. Die hele familie Dirne was erbij betrokken... en ik lees net dat jullie ook al op dat idee waren gekomen...

[ Bericht 26% gewijzigd door Lanki op 30-06-2006 22:26:29 ]
  zaterdag 1 juli 2006 @ 14:08:08 #240
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_39422139
Ja dames en heren het is zover. Haal je jeugdsentiment uit de kast, want MichaelKnight heeft aflevering 1 klaar en deze staat bij mij klaar op een eigen FTP-servertje . Aangezien de capaciteit en bandbreedte beperkt is het verzoek om mij even te mailen zodat ik het enigszins kan verdelen. Mailen kan naar testrik at hotmail.com

Iedereen die overigens per mail op de hoogte gehouden wil worden kan z'n mailadres hier achterlaten of even doorgeven per mail.

Informatie aflevering 1:
Titel: "De orkaan geeft er een draai aan"
Speeltijd: 19m14s
Geluid: NL (stereo)
Video: Windows Media 9 WMV
Bestandsgrootte: 108 mb
  zaterdag 1 juli 2006 @ 14:17:01 #241
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39422311
Kleine toevoeging:

DIt filmpjes is dus op 'lage resolutie'.

Dit uit respect voor de (spoorloze) copyrighthouders in NL en op verzoek van de VARA eerder in dit topic.
pi_39422526
OKe, nu nog 51 afleveringen te gaan
  zaterdag 1 juli 2006 @ 19:52:53 #243
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_39430118
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 00:28 schreef FritsFlits het volgende:
Ik zou best de eerste aflevering weer willen zien. En vervolgens de hele serie
  zaterdag 1 juli 2006 @ 21:24:23 #244
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_39432762
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 14:17 schreef MichaelKnight het volgende:
Kleine toevoeging:

DIt filmpjes is dus op 'lage resolutie'.

Dit uit respect voor de (spoorloze) copyrighthouders in NL en op verzoek van de VARA eerder in dit topic.
Wel jammer dat het dan in wmv formaat is.. Ook lijkt af en toe de 'nasynchronisatie' niet helemaal lekker te lopen. En bij het stukje waar de oom de schuilkelder uitlegt lijkt er iets te missen. Maar verder ziet het er prima uit, ik heb genoten van dit stukje jeugdsentiment. Bedankt voor de moeite! Hoe veel werk was dit nu?

Overigens heb ik inmiddels ook mijn ftp server beschikbaar gesteld, het adres is via hetzelfde mailadres hierboven te krijgen. Als er nog andere ondersteuning nodig is hoor ik het wel. Ga zo door
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 1 juli 2006 @ 21:51:56 #245
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39433695
Dat heb je helemaal goed hertog

De stukjes waar je opmerkt dat er iets mist, zat oorspronkelijk veel meer tekst... in totaal heb ik zo`n 3/4 minuten weg moeten knippen aan dialoog (en hoe goed je ook kunt knippen, dat merk je toch). Vervolgens alle losse stukjes op hun plaats gezet, daardoor kan het zijn dat er een aantal stukjes niet helemaal synchroon is.

Het jammere van WMV is inderdaad dat er wat blokjes zijn enzo. WMV is tegenwoordig wel makkelijk om te zetten naar dvd als je daarop doelt. Er zijn verschillende goede wmv converters in omloop.

Ik koos voor wmv omdat iedereen dat kan openen (huismerkcodec van windows ). Geen gezeur met codecs. Door de wmv-compressie spreken we van lage resolutiefilmpjes en houden we toch rekening met het verzoek van de VARA zoals eerder in dit topic beschreven staat

Er heeft zo`n 4 uur aan werk ingezeten. Dat is exclusief het vergaren van al het materiaal en het opnieuw encoden van afleveringen.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:00:31 #246
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_39433925
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 21:51 schreef MichaelKnight het volgende:
Dat heb je helemaal goed hertog

De stukjes waar je opmerkt dat er iets mist, zat oorspronkelijk veel meer tekst... in totaal heb ik zo`n 3/4 minuten weg moeten knippen aan dialoog (en hoe goed je ook kunt knippen, dat merk je toch). Vervolgens alle losse stukjes op hun plaats gezet, daardoor kan het zijn dat er een aantal stukjes niet helemaal synchroon is.
Ah, logisch. Maar waar is het beeldmateriaal dat tussen die tekst zat dan heen? Is dat het NTSC/PAL verhaal?
quote:
Het jammere van WMV is inderdaad dat er wat blokjes zijn enzo. WMV is tegenwoordig wel makkelijk om te zetten naar dvd als je daarop doelt. Er zijn verschillende goede wmv converters in omloop.

Ik koos voor wmv omdat iedereen dat kan openen (huismerkcodec van windows ). Geen gezeur met codecs. Door de wmv-compressie spreken we van lage resolutiefilmpjes en houden we toch rekening met het verzoek van de VARA zoals eerder in dit topic beschreven staat

Er heeft zo`n 4 uur aan werk ingezeten. Dat is exclusief het vergaren van al het materiaal en het opnieuw encoden van afleveringen.
Kan, maar niet iedereen heeft Windows Volgens mij is een codec als DivX of Xvid verder verspreid. Maakt verder niet zo veel uit hoor, ik kon het ook wel bekijken, maar het ging idd vooral om de soms wat blokkerige stukken. Ik blijf gewoon hopen op 'ooit' een dvd, maar tot die tijd vind ik dit geweldig, zeker als je ziet hoeveel werk er in zit. Nogmaals bedankt. En als je op een of andere manier nog ergens hulp bij kunt gebruiken hoor ik het wel. Ik heb overigens geen oude video's meer. Gisteren nog even gezocht, maar helaas...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:20:41 #247
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39434628
Bedankt voor het zoeken iig!

Het beeldmateriaal ertussen is gewoon weggeknipt voor de dvd release (Door NTSC/PAL conversies verdwijnt btw geen beeld, alleen een aantal frames per seconde...)

Ik denk dat onbelangrijke stukken zijn weggeknipt zodat er meer opeen dvd past.
Bij de tweede aflevering is dat ongeveer 1 minuut gok ik.... ik hoop echter dat ze niet in iedere aflevering zo erg hebben zitten knippen.
  maandag 3 juli 2006 @ 15:42:49 #248
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_39476480
Heb inmiddels de hand weten te leggen op een ouderwetse Video2000 VCR. Nu de oude tapes bij m'n ouders halen en hopen dat er nog iets van 'Oz' tussen zit. Maar waarschijnlijk ook een hoop andere oude tekenfilms. Ik houd jullie op de hoogte!
pi_39712251
hallo mensen, ik wilde even zeggen dat ik het echt heel tof vind waar jullie mee bezig zijn... mocht er iets zijn waarmee ik kan helpen hoor ik het graag aangezien ik deze serie ook graag of zou willen hebben of op tv zou willen zien.
pi_39712307
mischien is dit hulpvol:

Broadcaster:
BRT (80's)
Kindernet (90's)
Nickelodeon Netherlands
Vara

Distributor: Cineclub (VHS)

Editing: Telecable Benelux BV

Re-Recording: J.P.S. Naarden

jullie zouden mischien ook contact met de BRT kunnen zoeken?
Als dit een probleem is wil ik dit ook wel doen eventueel?
pi_39752457
Beste bezoekers,

Films zonder geweld zijn niet ouderwets!

Ik ben net als de meeste van jullie een grote fan van de tekenfilmserie Tovenaar van Oz.

Mijn drijfveer
Door deze jarenlange fascinerende hobby heb ik een enorme unieke verzameling kunnen
aanleggen. Ik beleef hier veel plezier aan. En besef volledig dat ik dit plezier met vele zou
kunnen delen, maar nog meer als ik in het bezit zou zijn van de Nederlandse versie. Om
dit te realiseren ben ik nu in onderhandeling met de rechthebbende om alsnog na jaren
deze unieke verzameling compleet te maken.
Mijn uiteindelijke doel is om op deze manier de complete serie op DVD uit te brengen,
en de mogelijkheid om deze serie te laten heruitzenden.

Als mede eigenaar van het reclamebureau "Sinjaal" (voorheen Krass.nl) is het voor mij
een te onverkwikkelijke zaak om de serie illegaal uit te brengen. Piraterij is al überhaupt
uit den boze. Om uiteindelijk dit met iedereen te delen is de enige manier, de legale
manier.

Onderzoek
Ik heb een test uitgevoerd met de eerste 5 afleveringen bij kinderen van 4 tot 12 wat
redelijk representatief is. Hieruit bleek dat zij behoorlijk onder de indruk waren van de
verhaallijn van de Tovenaar van Oz. Concluderend kan ik stellen dat deze doelgroep erg
openstaat voor de verteltrant en de humor in de afleveringen. Verder is getest dat ook de
ouders erg gecharmeerd zijn van de inhoudelijkheid van deze serie.

Geef nu jullie reactie en schrijf in op de petitie, waardoor jullie je stem laten horen voor films met
een meerwaarde voor kinderen en opvoeders.

Jullie hulp is hierbij nodig.
Door middel van een petitie op deze site is het voor mij mogelijk aan de rechthebbende
te laten zien, hoeveel animo er is voor een complete heruitgave. Ik hoop dat jullie
gemotiveerd zijn om deze petitie te ondertekenen dan wel door te sturen aan vrienden en
bekenden
waarvan jullie weten dat zij ook deze mening met jullie delen.

Teken hier de petitie: http://www.landvanoz.com/petitie/index.php?option=com_mospetition&Itemid=26

Bedankt voor jullie medewerking!

Sef Thissen
  woensdag 12 juli 2006 @ 17:06:06 #252
28463 Ayers
'k Wil 'n Skippy!
pi_39759284
Petitie is getekend! Hoop zo dat die serie op dvd komt.....

Ow en op m'n oude V2000 banden geen Oz meer gevonden Wel een paar NL-afleveringen van de Ducktales, Gummieberen, Merlina en Professor Poopsnagle
pi_39781917
Ik heb die ook getekend, goed werk Sef!

Hey Ayers, ik heb wel interesse in een paar van die afleveringen, kan je me misschien mailen op jefmetdeklak@yahoo.co.uk
pi_39809522
ikke ook al gedaan!
pi_39887681
Is die Franse serie dan wel met Nederlandse ondertiteling? Ik zoek deze serie namelijk al jaren, maar ben een beetje bang dat we de Nederlandse versie niet meer kunnen krijgen. Of ik heb wat informatie gemist??
pi_39887828
quote:
De franse dvd-serie is ook meer dan de moeite waard overigens en de grafische kwaliteit hiervan is zeer goed. Ik snap dat deze niet kan tippen aan de Nederlandse versie, die ik ook overigens ook zeer graag wil hebben, maar aan de stemmen wen je snel genoeg. Het waren trouwens niet alleen grappen die het enorm leuk maakten, maar ook de verhaallijn, tekenstijl en achtergrondmuziek die veel sfeer toevoegden aan het geheel. De serie is zelfs zo goed dat een groot deel van de humor goed overkomt ondanks de franse nasynchronisatie. Als iemand mij de complete nederlandse audio van de serie kan leveren en mij tevens kan uitleggen hoe ik deze moet linken, knippen en plakken aan de dvd mbv. mn pc wil ik best een poging wagen…
Hopelijk staat de quote er nu wel bij anders weten jullie niet waar ik het over heb. Maar wil graag weten hoe ik aan de Franse versie kan komen. Die Amerikaanse gaat zeker niet lukken aangezien ik geen creditcard heb. Is die Franse wel met Nederlandse ondertiteling?
pi_39887900
En ik heb natuurlijk de petitie getekend!!
  maandag 17 juli 2006 @ 15:48:32 #258
73781 MichaelKnight
KITT tweaked for emu`s
pi_39909301
Petitie is ook door mij ondertekend

Zodra ik terug ben uit Frankrijk zal ik verer gaan met creatief knippen en plakken van audio-dubs

Die franse Oz dvd`s liggen hier idd in de winkel! Echter alleen met Franse audio en geen NL-ondertiteling (zoals met de meeste franstalige producties).

Als je geen creditcard hebt, zou ik proberen iemand te regelen die het wel voor je kan bestellen. Of ga even naar Frankrijk
pi_39916794
Helemaal naar Frankrijk is niet echt een optie voor mij en sowieso verstaan ik dan toch geen woord. Zit er aan te denken om een creditcard te bestellen zodat ik in ieder geval de Amerikaanse afleveringen kan bestellen. Maar wacht nog steeds met smart op de Nederlandse versie. Is er ondertussen al meer over bekend?

Zodra ik terug ben uit Frankrijk zal ik verer gaan met creatief knippen en plakken van audio-dubs

Die franse Oz dvd`s liggen hier idd in de winkel! Echter alleen met Franse audio en geen NL-ondertiteling (zoals met de meeste franstalige producties).

Als je geen creditcard hebt, zou ik proberen iemand te regelen die het wel voor je kan bestellen. Of ga even naar Frankrijk
[/quote]
pi_40117918
Even dit topic omhoog knallen voordat het straks echt onvindbaar wordt. Heb vanmiddag the wizard of oz muppetshow gekeken, echt een foute film. Maar wil elke versies van oz gezien hebben. Ga waarschijnlijk toch maar de collectie van de tovenaar van oz (in 6 uur gebundeld, maar lijkt mij meer dan genoeg) kopen via ebay ofzo, is dan wel niet nederlandse gesproken. Kan ik in ieder geval weer eens het verhaal zien, bedenk me trouwens dat toen de serie uitkwam ik een jaar of 5 was, dus vraag me af hoe dit dan zo'n indruk op mij gemaakt kan hebben dat ik het nog steeds ken. Al nieuws verder over de nederlandse versie??
En[b] iedereen die hier komt: teken de petitie op landvanoz.com!!
pi_40169630
Ik heb de Fransie versie besteld op proxis.be. Echter, ik kreeg laatst bericht dat ze de 2e dvd-box niet meer kunen leveren. Tijdelijk niet meer op voorraad, denk ik... ik heb de eerste 25 afleveringen al wel kunnen bekijken.

- Lanki -
pi_40169714
En ik heb uiteraard ook de petitie ondertekend!
pi_40193167
en wanneer gebeuerd er iets met de petitie?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 20:33:42 #264
66473 Opportunitor
(c) Stichting WF5
pi_40305831
quote:
Even dit topic omhoog knallen voordat het straks echt onvindbaar wordt.
Ik heb de behoefte om dit topic ff een heel hard kickje te geven...
  maandag 31 juli 2006 @ 05:00:17 #265
66473 Opportunitor
(c) Stichting WF5
pi_40342799
…En dat ga ik doen ook. Hierbij een open brief aan de hele Oz-community!
Ik had natuurlijk de afgelopen jaren 47 kortere reacties kunnen posten, maar soms gaan de dingen wat anders

Een tweede statement: we gáán de handen ineenslaan!
Geweldig dat dit forum uitgroeit tot een soort ondernemersplatform, waar een spontane samenwerking van de grond komt van fans die een droom delen en hun diensten aan kunnen (maar vooral ook willen) bieden! De afgelopen weken heb ik 't hele topic weer doorgelezen, dus vanaf maart 2003. Het geeft een mooi beeld van het gegroeide enthousiasme over de gedeelde behoefte om de Nederlandse bewerking voor een breed publiek beschikbaar te krijgen. Wat mij als rode draad opvalt is dat jullie, door de tijd heen, niet opgeven!
Al deze enthousiaste reacties en initiatieven hebben ook bij mij bijgedragen aan de nodige inspiratie en de behoefte om dit proces te versnellen en de handen nog meer ineen te slaan. Daarom:

Wat zou ik kunnen bijdragen?
Bij deze bied ik ook mijn diensten aan. Ik zou iets kunnen betekenen in zaken als:
  • Audio(na)bewerking (digital (re)mastering via CEP/Audition, DAT, MD)
  • Indexering
  • Lobbyen/onderhandelen (brieven schrijven, dingen uitzoeken, mensen over de streep trekken enz.)
  • Ondersteuning bij juridische aspecten (rechten, regelgeving en de mazen daarin )
  • In overleg het (mede) verzorgen van hosting e.d.
  • Het belang (mede) behartigen van een ieder die de serie voor een breed publiek toegankelijk wil maken

Daarnaast heb ik indertijd een mirror gemaakt van de ‘projectsite’ van Christian Bionda uit IJsselstein: krizzy.nl/oz. Hierop stonden o.a. meerdere (korte) videofragmenten, 25 audiotracks, veel plaatjes e.d. Ook heb ik pdf-jes gemaakt van overzichten van afleveringen, karakterbeschrijvingen en info over de makers. Als ‘we’ dat willen, kan (en wil) ik e.e.a. wel beschikbaar stellen.
    Momenteel ben ik, voor de muzikale fans, bezig met het schrijven van een arrangement van de
    leaders (begin- en eindtune). Dus de harmonieën: akkoorden, zang- en melodiepartijen, etc.
    Helaas beschik ik ook niet (meer) over indertijd opgenomen afleveringen.

Het project van Christian Bionda
    Vanaf 2002/2003 is deze Christian onder de nickname Krizzy bezig geweest met zijn project Oz, waarover hij communiceerde op diverse fora en op zijn homepage (check 81.68.246.23/webusers/tvo). Helaas heeft hij deze projectsite sinds afgelopen mei uit de lucht gehaald. Op dit forum heeft hij 9 maart 2004 voor het laatst gereageerd, hoewel hij afgelopen woensdag nog op FOK! geweest is. Naar we mogen aannemen is zijn project inmiddels afgerond, met als resultaat de 52 afleveringen op 10 dvd’s en een dvd met extra’s. Dit heeft hij echter kunnen doen bij gratie van de inspanningen van degenen die indertijd de video hebben laten meedraaien en degenen die hem materiaal geleverd hebben.
    Ook uit dit forum blijkt dat jullie al genoeg pogingen hebben gedaan om deze Christian “het leven is geen krentuhbol” Bionda op andere gedachten te brengen. Hij lijkt vooralsnog de enige persoon die beschikt over de gehele, originele Nederlandse serie op dvd. Zo begrijp ik dat Sef aardig wat materiaal heeft aangeleverd, opdat Christian c.s. de serie compleet kon krijgen. Wat ik dan onbegrijpelijk vind is dat hij volhardt in zijn standpunt het materiaal voor zichzelf te houden om redenen van copyright – én weigert met iedereen mee te denken hoe de serie wél voor een groter fanpubliek beschikbaar kan worden gemaakt.
    Natuurlijk is dat niet onmogelijk. Hij wenst het -vooralsnog- niet mogelijk maken! Dit is natuurlijk zijn goed recht, maar of het getuigt van stijl, daar valt over te twisten. Ik krijg veel meer respect voor mensen die zich inzetten, die creatief meedenken en belangeloos hun diensten ter beschikking stellen. Want waar een wil is, is heel veel mogelijk!

Het gedachtegoed van o.a. Apollin
    Zo onderschrijf ik de initiatieven van Sef (Apollin): het realiseren van een dvd-release met mogelijk een heruitzending van de Nederlandse bewerking van de Tovenaar van Oz. In zijn statement van 12 juli stelt hij zich niet alleen dit ten doel, maar hij gaat verder. Sef stelt dat ‘Oz’ tegelijkertijd een pedagogisch doel dient omdat de serie een positieve invloed heeft of kan hebben op de huidige generatie kinderen en hun ouders. Natuurlijk is dat zo!
    Ik vind het dan ook mooi dat Sef een fansite opzet en een petitie start, met als doel om de serie toegankelijk te maken, dat o.a. MichaelKnight en Ayers contact opnemen met de Vara, met Kindernet, met belanghebbenden. En dat zij tot overmaat van ramp de eerste 2 afleveringen in elkaar hebben gemonteerd, gedubt en gesynchroniseerd!

Metafoor en verbeeldingskracht
    Ik zou aan bovenstaande toe willen voegen dat het op welke wijze dan ook beschikbaar stellen van series als ‘Oz’ een wezenlijk publiek, maatschappelijk belang dient! De inhoudelijke en constructieve verhaallijn en de tot de verbeelding sprekende metaforen en animaties stimuleren kinderen tot het ontwikkelen van een positief wereldbeeld, tot inlevingsvermogen en identificatiemogelijkheden. Herintrede van dergelijke tekenfilmseries zullen de gaandeweg vercommercialiseerde kindernetten een krachtige impuls geven; zij vormen een positieve bijdrage én een tegengeluid aan de huidige verschraling van Nederlandse tekenfilmseries. Pokémon etc is leuk, maar ook goedkoop. Het is een gegeven dat geweld, snelle EFX en commercials gewoon en kenmerkend zijn geworden voor de tegenwoordige tekenfilmseries – en daarmee voor de huidige generatie tekenfilmkijkers.

Ben je jong, ben je oud; ben je klein of getrouwd…
    Leeftijdsgenoten (ik ben van de lichting ’81 en was 5 à 6 ten tijde van de Vara-uitzending) zullen herkennen dat o.a. de Tovenaar van Oz juist is blijven hangen door die verbeelding, door associaties met geborgenheid, angst, moed, hoop en perspectief. Het verhaal symboliseert de weg, het (gele) pad van kind-zijn naar volwassenheid. Op haar zoektocht ontmoet en verzamelt Doortje liefde, verstand en moed, waardoor zij in the end de volwassen wereld aan kan. Hierdoor vind ik de serie tijdloos en het bekijken door verschillende generaties waard.
    Filmcriticus Bas Meisters recenseert in 2001 The Wizard of Oz uit 1939 als volgt:
    quote:
    (…) Een film die mensen al generaties lang boeit. Tegelijkertijd een verhaal over ouder worden, de transitie doormaken van kind naar jong volwassene. Dorothy is het meisje dat deze metamorfose ondergaat. Om volwassen te worden heeft zij drie dingen nodig: verstand (gesymboliseerd door de vogelverschrikker), gevoel (de tinnen man) en karakter (de leeuw). Zonder kan zij niet terugkeren naar haar huis. Feitelijk is haar verblijf in het Land van oz een grote metafoor op de puberteit en de zoektocht naar de eigen identiteit.
    Daarbij blijkt dat de leugen regeert, zowel in de goede als de slechte mensen. Natuurlijk is the wicked witch of the west, een vleesgeworden nachtmerrie, maar ook de tovenaar van Oz is niet zuiver op de graat. Pas als Dorothy dat inziet (zelf een zuiver beoordelingsvermogen heeft opgebouwd) is zij in staat om terug te keren haar huis, lees: is haar puberteit voorbij en breekt voor haar de volwassenheid aan. (…)

20 jaar blijven steken in de tijd
    Zodra ik de eerste afleveringen weer terugzag kwam ik, parallel met Doortje, óók in die wervelstorm terecht, terug naar 1986, naar toen ik klein was, naar de onschuld van dat moment. De wereld die toentertijd, thuis op de bank of waar dan ook, nog zo overzichtelijk was… Die beelden, die kleuren, de humor en verhaallijn, de graphics en muziek…het spreekt allemaal voor zichzelf. Ik werd ‘r in elk geval weer even stil van. Zonder het te beseffen ben ik toeschouwer geweest van mijn eigen herinneringen en associaties. Sommige daarvan zijn 20 jaar blijven steken in de tijd – tót het moment dat het weer tot leven werd gewekt, door die beelden!
    Met enige verwondering kijk je nu om en je beseft je dat je er ooit zelf bij aanwezig moet zijn geweest. Dit zullen sommigen ongetwijfeld herkennen.

Stroomversnelling?!
    Anyway, om een lang verhaal kort te maken…die serie… moet gewoon op dvd!
    Als we nou wat zaken combineren: het materiaal wat er al is, de petitie van Sef, de lopende verzoeken. Laat ik ff wachten tot hij, en mensen als Ayers en MichaelKnight weer terug zijn, zij hebben er de laatste tijd erg veel tijd en energie in gestoken en hebben vast ideeën hoe we het wat kunnen versnellen. Ik ben benieuwd wie er nog meer materiaal van de serie heeft (en dat wil delen, doh ). Hoe meer aanbod, hoe sneller alles af is. Alsjeblieft!
    Hebben we Rob Dirne al weer ‘ns benaderd? Zijn aanbod zouden we met alle handen moeten aangrijpen.
    TWINTIG jaar na de Vara-premiere zou toch geen mooier cadeau zijn???
    En dan Krizzy… Beste Christian, ik kom (ook) graag met jou in contact. Het zou je sieren indien je op z’n minst wil reageren. Sterker, ik vind eigenlijk dat je dit moreel verplicht bent. Moreel verplicht aan al die fans, al die mensen die er tijd en energie in steken om iets tot stand te brengen waarover jij al beschikt. Dus hierbij doe ik een klemmend beroep op je om even iets van je te laten horen. Dit kan op dit forum, maar je kunt me ook mailen.

Bedankt alvast namens velen...
  •   maandag 31 juli 2006 @ 05:15:22 #266
    66473 Opportunitor
    (c) Stichting WF5
    pi_40342816
    Trouwens... iedereen is welkom met vragen, verzoeken, aanbiedingen of voorstellen:
    tovenaarvanoz@gmail.com
    pi_40342817
    De Tovernaar van Oz, is dat die tekenfilm waar ze met een huis bovenop een heks landen, dat vond ik eng dat je die benen er nog onderuit zag steken
    ik heb The Wiz van Quincy Jones uit 1978 op dvd, omdat daar leuke muziek bij zit [die is ook vrij eng als de graffiti mensen van de muur afkomen ]
    pi_40343340
    heej Opportunitor,

geweldig stuk tekst! Ik hoop dat het gaat lukken!!

Ik wilde dat ik kon helpen met het in elkaar zetten van de dvd's. Helaas bezit ik geen beeld, geluid of enig ander materiaal van de tovenaar van Oz.
    waar ik wel mee helpen kan.. Is het kopen van de dvd, zodra die af is.. maar ja.. daar heb je niet echt veel aan...
    pi_40343443
    Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
    pi_40360485
    Geweldig stukje! Zijn opportunitor (hoe schrijf je dat?) en Appolin niet dezelfde, gezien de schrijfstijl? Vind het anders toch geweldig dat jullie beiden, en anderen die zich inzetten, zoveel doen om de serie toch in nederland te krijgen!
    Wat hebben 'we' tot nu toe van de nederlandse versie van de tovenaar van oz?
    Ik verwacht namelijk elk moment een dvd met de eerste 5 afleveringen met nederlandse nasynchronisatie, deze heb ik kunnen kopen via een particulier. Of zijn degene die de site van landvanoz beheren al in het bezit van de eerste 5 originele afleveringen (nl gesproken)?
    Blijf elke dag dit topic checken in de hoop dat het gaat lukken!!
    Mijn steun hebben jullie en als ik kan helpen hoor ik het graag!
      maandag 31 juli 2006 @ 21:42:42 #271
    66473 Opportunitor
    (c) Stichting WF5
    pi_40365566
    Eeeej Doortje... eeeuh Glitterzzzz (jah...hoe schrijf je dát )
    Nop, Apollin en Opportunitor zijn niet dezelfde, al zullen we wel op dezelfde lijn zitten. Apollin is Sef Thissen, zie de post van 12 juli! Het landvanoz is ook van hem, niet van mij.
    Wat cool dat je een dvd hebt kunnen regelen......benieuwd zeker? Ik heb daar helaas helemaal geen tijd voor, dat struinen en zoeken Maarre...ik denk dat jouw materiaal sowieso welkom is, zeker als het de originele broadcasts zijn.

Wil je me anders ff mailen, dan kunnen we kijken wat we zouden kunnen regelen?
    pi_40372185
    Was niet mijn bedoeling om bijdehand te doen over je naam hoor, wist echt even niet hoe ik het moest schrijven. Zodra ik de dvd in huis heb zal ik even kijken of het wel allemaal klopt met de nasynchronisatie en dan zal ik het even laten weten. Klopt het dat Sef t.n.t. tot de 4e aflevering heeft of is ie onderhand al verder? Heb dat namelijk nog niet uit de nieuwsbrief kunnen halen.
    pi_40372244
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 05:18 schreef DrDentz het volgende:
    De Tovernaar van Oz, is dat die tekenfilm waar ze met een huis bovenop een heks landen, dat vond ik eng dat je die benen er nog onderuit zag steken
    ik heb The Wiz van Quincy Jones uit 1978 op dvd, omdat daar leuke muziek bij zit [die is ook vrij eng als de graffiti mensen van de muur afkomen ]
    Klopt! In het begin als Doortje aankomt in het land van oz, beland haar huis op een heks en dan zie je die 'charmante' schoenen eronder uitsteken. Denk dat veel kinderen de serie wel eng vonden.
    pi_40380541
    De eerste 5 afleveringen vanmorgen gekeken en het zijn inderdaad de nederlandse gesproken afleveringen. Vind het eerlijk gezegd wel een beetje langdradig en begrijp dan ook wel dat ze in amerika de serie hebben ingekort tot 6 uur (nog lang!).
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:53:52 #275
    28463 Ayers
    'k Wil 'n Skippy!
    pi_40386020
    En weer terug van vakantie...

Goed stuk Opportunitor! Inmiddels heb je ook weer mail van me. Is er al meer bekend wat er straks met de petitie gaat gebeuren? En aan wie wordt deze aangeboden?
    pi_40391090
    Wegens een technische fout ben ik de site van de Tovenaar van Oz petitie verloren.
    Inmiddels heb ik alles weer op kunnen bouwen, maar de berichten die getekend zijn
    (dat waren er al 131!!!) Zijn helaas verloren gegaan.
    Nu is mijn vraag of jullie het kunnen opbrengen om wederom een bericht achter te laten
    op de petitie? Om weer aan dat aantal te komen waar we waren.

Teken hier de petitie nogmaals: http://www.landvanoz.com/petitie/index.php?option=com_mospetition&Itemid=26

Excuses voor dit ongemak en alvast ontzettend bedankt,

Sef Thissen
    pi_40391914
    Balen dat de petitie verloren is gegaan! Ik ga meteen weer tekenen!
    En ik zou net als Ayers ook graag willen weten aan wie de petitie wordt aangeboden en hoe het er t.n.t. voor staat. Zou echt geweldig zijn als het gaat lukken
    pi_40392078
    Apollin, kan je ook meerdere keren (onder verschillende namen uiteraard) de petitie tekenen? Of heeft dit toch geen nut, omdat het gecontroleerd wordt? Hoe langer de petitie hoe meer indruk hij maakt toch
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:29:15 #279
    28463 Ayers
    'k Wil 'n Skippy!
    pi_40392225
    Da's zeker balen van de petitie, maar ik heb 'm weer getekend hoor Succes!
    pi_40401384
    Bedankt voor jullie berichten nogmaals!

Glitterzzzz, onder meerdere namen kan wel maar heeft weinig nut. Je kunt beter deze petitie doorgeven aan vrienden, familie en kennissen via een kettingbrief bijvoorbeeld. Dit geld voor iedereen. Voor een rechthebbende is het altijd gunstig om te weten hoeveel animo er is voor een serie waar hij de rechten van heeft.

Ik hoop jullie snel weer wat nieuws te vertellen!

Tot dan!

Sef
    pi_40418052
    Ayers en Apollin, hoe komen jullie aan die leuke afbeelding (blikkie en lappie)? Ik heb veel gezocht op google, maar kan geen afbeeldingen vinden die goed is voor dit forum (telkens te groot en bij verkleining heel slecht zichtbaar). Misschien een goeie site die ik kan bekijken? Landvanoz heeft hele mooie afbeeldingen maar kan ik helaas niet kopieren
    pi_40418737
    Puik initiatief dit. Vroeger veel naar gekeken. Ben benieuwd of er uiteindelijk een officieuze DVD box zal verschijnen!
    "I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
    It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
    pi_40420114
    Hey Glitterzzzz,

ik zal binnenkort eens wat van die kleine afbeeldingen maken, van een aantal figuren. Die kun je dan wel van mijn site afplukken.
    pi_40432370
    quote:
    Op woensdag 2 augustus 2006 15:12 schreef Apollin het volgende:
    Hey Glitterzzzz,

ik zal binnenkort eens wat van die kleine afbeeldingen maken, van een aantal figuren. Die kun je dan wel van mijn site afplukken.
    Dank je wel! Laat je even via dit forum weten wanneer het je gelukt is?
    pi_40571154
    Daar ben ik weer als je de hele serie wil op dvds of de oude vhs banden geef dan je email
    pi_40572438
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 13:47 schreef vrederik het volgende:
    Daar ben ik weer als je de hele serie wil op dvds of de oude vhs banden geef dan je email
    Heel graag! Mijn emailadres is marcokatja@planet.nl. Hoop dat dit geen grapje is, dus hoor graag snel van je.
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:59:13 #287
    28463 Ayers
    'k Wil 'n Skippy!
    pi_40573423
    @vrederik
    Meen je dit? Dat zou echt geweldig zijn! Mail wordt zeer gewaardeerd op testrik at hotmail.com
    Thnx!
    pi_40573895
    @vrederik.

mijn emailadres staat in mijn profiel
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
      maandag 7 augustus 2006 @ 16:50:13 #289
    28390 FritsFlits
    Ik heet geen Frits
    pi_40577095
    Mijn e-mail adres is ook te vinden in m'n profiel.

En toen bleek 't alleen te gaan om te kijken wie de dvd's wilt
    pi_40581943
    ik wil ook dvd's!!
    volgens mij staat mijn adres ook in mijn profiel!
    pi_40581985
    Nee dit is geen grap.
    Ik heb de hele serie op 5 VHS banden en op 9 dvd’s.
    In december 2005 heb ik hier al een aantal van verkocht naar tevredenheid.
    En nu ik zie dat er van de officieel kant toch niets gebeurd en er nog veel vraag naar is wil ik wel weer een paar avonden achter de computer gaan zitten om iedereen weer een plezier te doen.
    De VHS banden met alle afleveringen ben ik van plan om aan de hoogste bieder te verkopen.
    De dvd’s (1 op 1 copy van de banden) zijn er voor iedereen.
    Hoe ik dit ga doen en de prijs van de dvd’s weet ik nog niet maar ik wil het zo goedkoop mogelijk houden.
    ik hoop zo rond de 30 a 40 ¤
    Een ieder die zijn e-mail achter laat krijg binnen een week meer te horen.
    pi_40582298
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 19:16 schreef Sassefras het volgende:
    ik wil ook dvd's!!
    Me too!!!
    When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
    Woeiii - Blog
    PdeHoog says: je bent tof O+
    pi_40582406
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 19:16 schreef Sassefras het volgende:
    ik wil ook dvd's!!
    nee niet dat ik zie
    pi_40582505
    kun je hem opschrijven?? dan haal ik hem er zo weer af.. merci!

saskia@axxius.nl

[ Bericht 18% gewijzigd door Sassefras op 09-08-2006 13:40:44 ]
    pi_40614676
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 19:33 schreef Sassefras het volgende:

kun je hem opschrijven?? dan haal ik hem er zo weer af.. merci!
    Sorry ik was al weg 8 8 06 / 10 u dan schrijf ik hem op.
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:28:27 #296
    50150 Pugsley
    Mr. Smarty Man
    pi_40616333
    Goed bezig, Vrederik. Adres staat in m'n profiel.
    Zo gaat dat tegenwoordig...
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:05:07 #297
    28463 Ayers
    'k Wil 'n Skippy!
    pi_40617440
    Thnx voor je mail Vrederik, dit is echt geweldig nieuws!
    Mail van mij komt er aan!
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 19:49:47 #298
    73781 MichaelKnight
    KITT tweaked for emu`s
    pi_40618975
    Vrederik, geweldig werk van je!

Over die banden; zou je een kleine (ruw mpeg2) sample van een latere aflevering kunnen posten op rapidshare oid, zodat ik de kwaliteit van de tapes kan beoordelen.

Mogelijk ben ik geinteresseerd in die tapes voor een nieuw remastering-proces
      dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:34:00 #299
    66473 Opportunitor
    (c) Stichting WF5
    pi_40627170
    Wat er in één week allemaal niet kan gebeuren…

Vrederik, doe ons zo’n serie! Haha…jouw aanbod klinkt bijna te mooi om waar te zijn! Alle 52 afleveringen ongecomprimeerd op 9 dvd’s voor ¤35.- –weliswaar met videoruis en van aflevering 31 ca. 10 minuten ontbrekend. Maar da’s natuurlijk te gek!

Ik sluit me aan bij MichaelKnight voor wat betreft de remastering; ik beschik over een semi-professionele home-studio waar ik, indien wenselijk, de audio kan nabewerken voor een nog mooier resultaat (ruisreductie). Ik heb je ook ge-emaild, als je me wil laten weten waar je woont zouden we best iets kunnen afspreken, zodat ik het materiaal ook kan beoordelen en een aanbod kan doen. En er heeft vast iemand die dit forum bijhoudt de complete aflevering 31, toch???

Ook beschik ik over kanalen met de mogelijkheid om VHS in een zgn. mastertransfercopy om te zetten naar dvd, dus zonder enig kwaliteitsverlies (NOB Hilversum).

Ik weet niet of je inmiddels al veel deals hebt gehad, maar als ik alleen al dit forum lees schat ik zo in dat er al zo’n 50-100 gegadigden zijn. In de petitie van Sef zijn (waren ) dit er honderden, en als je degenen meerekent die deze fora niet lezen of überhaupt geen internet hebben…
    Dan word jij een rijk man, Vrederik!

Voor september de serie op dvd?
    pi_40627787
    Eindelijk begint dit alles een beetje vorm te krijgen! Goed om te zien
    PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
    pi_40628339
    En ik was dacht ik vorige keer vergeten door Vrederik doordat je jouw contactlijst kwijt was..maar ik ben er weer bij hoor! Smeich@gmail.com
    Ik vind het echt helemaal geweldig, wordt zwaar geapprecieerd!!!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')