Hopelijk staat de quote er nu wel bij anders weten jullie niet waar ik het over heb. Maar wil graag weten hoe ik aan de Franse versie kan komen. Die Amerikaanse gaat zeker niet lukken aangezien ik geen creditcard heb. Is die Franse wel met Nederlandse ondertiteling?quote:De franse dvd-serie is ook meer dan de moeite waard overigens en de grafische kwaliteit hiervan is zeer goed. Ik snap dat deze niet kan tippen aan de Nederlandse versie, die ik ook overigens ook zeer graag wil hebben, maar aan de stemmen wen je snel genoeg. Het waren trouwens niet alleen grappen die het enorm leuk maakten, maar ook de verhaallijn, tekenstijl en achtergrondmuziek die veel sfeer toevoegden aan het geheel. De serie is zelfs zo goed dat een groot deel van de humor goed overkomt ondanks de franse nasynchronisatie. Als iemand mij de complete nederlandse audio van de serie kan leveren en mij tevens kan uitleggen hoe ik deze moet linken, knippen en plakken aan de dvd mbv. mn pc wil ik best een poging wagen…![]()
Ik heb de behoefte om dit topic ff een heel hard kickje te geven...quote:Even dit topic omhoog knallen voordat het straks echt onvindbaar wordt.
quote:(…) Een film die mensen al generaties lang boeit. Tegelijkertijd een verhaal over ouder worden, de transitie doormaken van kind naar jong volwassene. Dorothy is het meisje dat deze metamorfose ondergaat. Om volwassen te worden heeft zij drie dingen nodig: verstand (gesymboliseerd door de vogelverschrikker), gevoel (de tinnen man) en karakter (de leeuw). Zonder kan zij niet terugkeren naar haar huis. Feitelijk is haar verblijf in het Land van oz een grote metafoor op de puberteit en de zoektocht naar de eigen identiteit.
Daarbij blijkt dat de leugen regeert, zowel in de goede als de slechte mensen. Natuurlijk is the wicked witch of the west, een vleesgeworden nachtmerrie, maar ook de tovenaar van Oz is niet zuiver op de graat. Pas als Dorothy dat inziet (zelf een zuiver beoordelingsvermogen heeft opgebouwd) is zij in staat om terug te keren haar huis, lees: is haar puberteit voorbij en breekt voor haar de volwassenheid aan. (…)
Klopt! In het begin als Doortje aankomt in het land van oz, beland haar huis op een heks en dan zie je die 'charmante' schoenen eronder uitsteken. Denk dat veel kinderen de serie wel eng vonden.quote:Op maandag 31 juli 2006 05:18 schreef DrDentz het volgende:
De Tovernaar van Oz, is dat die tekenfilm waar ze met een huis bovenop een heks landen, dat vond ik engdat je die benen er nog onderuit zag steken
ik heb The Wiz van Quincy Jones uit 1978 op dvd, omdat daar leuke muziek bij zit [die is ook vrij eng als de graffiti mensen van de muur afkomen]
Dank je wel! Laat je even via dit forum weten wanneer het je gelukt is?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:12 schreef Apollin het volgende:
Hey Glitterzzzz,
ik zal binnenkort eens wat van die kleine afbeeldingen maken, van een aantal figuren. Die kun je dan wel van mijn site afplukken.
Heel graag! Mijn emailadres is marcokatja@planet.nl. Hoop dat dit geen grapje is, dus hoor graag snel van je.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:47 schreef vrederik het volgende:
Daar ben ik weer als je de hele serie wil op dvds of de oude vhs banden geef dan je email
![]()
Me too!!!quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:16 schreef Sassefras het volgende:
ik wil ook dvd's!!
volgens mij staat mijn adres ook in mijn profiel!
nee niet dat ik ziequote:Op maandag 7 augustus 2006 19:16 schreef Sassefras het volgende:
ik wil ook dvd's!!
volgens mij staat mijn adres ook in mijn profiel!
Sorry ik was al weg 8 8 06 / 10 u dan schrijf ik hem op.quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:33 schreef Sassefras het volgende:
kun je hem opschrijven?? dan haal ik hem er zo weer af.. merci!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |