abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2003 @ 19:05:54 #76
75745 krizzy.nl
Het leven is geen krentuhbol!
pi_15041759
quote:
Op zondag 30 november 2003 19:03 schreef Georges het volgende:
Geweldige serie, liep erg lang. Hoeveel afleveringen eigenlijk?
52 om percies te zijn... http://www.krizzy.nl/oz staan alle titels...
Hoge bomen.... maken lange planken!
  zondag 30 november 2003 @ 19:06:32 #77
62182 Georges
That's the shit
pi_15041767
quote:
Op zondag 30 november 2003 19:05 schreef krizzy.nl het volgende:

[..]

52 om percies te zijn... http://www.krizzy.nl/oz staan alle titels...

52 maar? Voor mijn gevoel liep ie veel langer.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zondag 30 november 2003 @ 19:07:53 #78
75745 krizzy.nl
pi_15041797
Nee t zijn er echt 52. De serie was in 4 losse delen tekoop de vara had het complete pakket van 4 kwartelen gekocht...

Kindernet heeft deze serie ook nog een paar keer uitgezonden...

zondag 30 november 2003 @ 19:19:04 #79
75745 krizzy.nl
pi_15042054
Titels van de Afleveringen

1 De orkaan geeft er een draai aan
2 Lappie lapt 't 'm
3 Blikkie blikt in de verte
4 Droezel en de Noedels
5 De schone slapers
6 De tovenaar laat het kasteel heel
7 De heks van het westen is ook niet zo'n beste
8 Carna valt aan
9 Moed in de schoenen
10 De water-val
11 Hoedje voor Mombi
12 Niet met alle beesten kan je feesten
13 De tovenaar doet raar
14 Met de ballon naar de zon
15 Daar! Is 't breekbaar
16 Amok met een stok
17 Voetreis naar de Kaatsheuvel
18 Een toffe vent in een tent
19 In een zip naar Mombi en Tip
20 Blikkie's Blokkie
21 Krakkie mikt op het water
22 Wanda wil gewoon op de troon
23 Mombi zegt het met bloemen (TNX 2 SEF!!)
24 Een netelig brandje
25 Liever de lucht in
26 Tip deelt de lakens uit
27 Luchttaferelen rond kastelen
28 De gedaanteverwisseling
29 Een bloem waar pit in zit
30 Een draak van een vrouw
31 Een bundel met Grundels
32 Met Blikken bas naar prins Nagelbed
33 De ark van Kukel
34 Blikken Bas heeft 't druk met zijn werk
35 Beter een rots vast dan voor het blok
36 Een royaal onthaal
37 Een beeld van een beeld
38 Dolle pret met prins Nagelbed
39 De vuurdoop
40 Schot in de zaak
41 Licht in de duisternis
42 Het kleine blauwe steenvretertje
43 Het geheim van prinses Ozma
44 Puzzelen met A-4tje
45 Ruim baan voor de zwaan
46 De bron van het zuiverste water
47 Dat kan alleen Hamerteen
48 Pao gaat solo
49 Een typisch geval van een aanval
50 Rekken en terugtrekken
51 Eieren op grote schaal
52 Een put met pit

pi_15057827
Zet mijn mail please ook ff op je lijstje voor als je ze misschien nog wil gaan verkopen.
Deze serie wil ZO graag hebben

info@ericvanrijn.nl

pi_15593430
en is de DVD-serie al klaar?
pi_15730428
zet mij er maar ook op je lijst bij:

mvaes@planet.nl

pi_15730784
Hoe liep het nu eigenlijk af?
Kan iemand de laatste aflevering beschrijven?
  maandag 5 januari 2004 @ 01:47:57 #84
68794 bartje518
Thomas Voeckler
pi_15971180
Een beeld van een beeld weet ik nog heel goed Die is me altijd bijgebleven. Ze kwamen in een grot, ik weet niet meer waarom, maar ze moesten langs zo'n rivier van lava ofzo lopen. Dan kwamen ze in een ruimte met allemaal beelden, en ze moesten een prinsje ofzo zoeken. Ze mochten allemaal 1 beeld aanraken, maar als het niet het prinsje was, dan veranderden ze ook in een beeld. De eersten gingen allemaal fout, of er viel een bal in de vorm van een vogel naar beneden. Doortje raakte als laatste een leeuwtje aan, en dat was die wat ze zochten! De anderen werden daardoor ook weer gewoon.. Mijn god, dat zou ik graag nog eens terug zien Als je een DVD over hebt, dan houd ik me aanbevolen: barturlings@hotmail.com. Je website doet t trouwens bij mij nie
Roda kampioenen!!
  maandag 5 januari 2004 @ 07:41:28 #85
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_15973143
Dat was toch niet de laatste aflevering? Hij was wel goed trouwens
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  maandag 5 januari 2004 @ 08:10:27 #86
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_15973271
quote:
Op maandag 5 januari 2004 01:47 schreef bartje518 het volgende:
..... Dan kwamen ze in een ruimte met allemaal beelden, en ze moesten een prinsje ofzo zoeken. Ze mochten allemaal 1 beeld aanraken, maar als het niet het prinsje was, dan veranderden ze ook in een beeld. De eersten gingen allemaal fout, of er viel een bal in de vorm van een vogel naar beneden. Doortje raakte als laatste een leeuwtje aan, en dat was die wat ze zochten! De anderen werden daardoor ook weer gewoon.. .......
Dat is dus zo ongeveer hetzelfde einde als in Disney's Return to Oz. Met uitzondering van de "vallende vogel bal".
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  donderdag 8 januari 2004 @ 09:35:52 #87
75745 krizzy.nl
pi_16060144
quote:
Op maandag 5 januari 2004 07:41 schreef FritsFlits het volgende:
Dat was toch niet de laatste aflevering? Hij was wel goed trouwens
Het slot van de laatste aflevering (nr 52) is als Sample te bekijken op de project site: http://www.krizzy.nl/oz
pi_16061243
Ik was vroeger echt geobsedeerd door deze serie. Ik was er helemaal gek van toen het op de VARA werd uitgezonden. Ik spaarde ook alle strips die elke week achterin de VARA gids stonden en heb er toen een plalboek van gemaakt.

Echt mijn favo tekenfilm allertijden, en echt geweldig om die fragmenten weer eens te zien op jouw site Krizzy

Why are you wearing that stupid man suit?
pi_16061710
Geweldig was die serie. Ik vond de tekenfilms van vroeger zoiezo geweldig. Met Boes, Alfred, Snorkels en Sinbad. Heb vooral kindernet en de vare bekeken. Heb ook nog van die tekenfilm banden waarom een aantal van die tekenfilms staan. Gewoon door elkaar.

Ook eentje van Oz dat Doortje of misschien wel meer in beelden zijn veranderd. Ze werd pas bevrijd als je het beeld aantikte die zij was. Maar als je de verkeerde aanraakte veranderde je in hetzelfde beeld. Was moeilijk want er stonden 400 beelden in dat kasteel. En op het eind red lappie iedereen omdat hij het beeld aantikt waar er maar eentje van is. Kent iemand deze aflevering nog?????

Deze is me het meest bijgebleven. Ik ga ze maar weer eens opzoeken. Ik moet er ook toch wel 4 a 5 hebben.

donderdag 8 januari 2004 @ 11:31:36 #90
75745 krizzy.nl
pi_16062517
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 10:58 schreef jobplain het volgende:
Geweldig was die serie. Ik vond de tekenfilms van vroeger zoiezo geweldig. Met Boes, Alfred, Snorkels en Sinbad. Heb vooral kindernet en de vare bekeken. Heb ook nog van die tekenfilm banden waarom een aantal van die tekenfilms staan. Gewoon door elkaar.

Ook eentje van Oz dat Doortje of misschien wel meer in beelden zijn veranderd. Ze werd pas bevrijd als je het beeld aantikte die zij was. Maar als je de verkeerde aanraakte veranderde je in hetzelfde beeld. Was moeilijk want er stonden 400 beelden in dat kasteel. En op het eind red lappie iedereen omdat hij het beeld aantikt waar er maar eentje van is. Kent iemand deze aflevering nog?????

Deze is me het meest bijgebleven. Ik ga ze maar weer eens opzoeken. Ik moet er ook toch wel 4 a 5 hebben.

Van deze aflevering staat ook een fragment op de site "Blikkebas wordt beeld" heet hij.

Dit gebeurde allemaal in aflevering 37 & 38, deze verliepen zo:
De koning van Kattekombe had Prins Nagelbed aan zijn beelden collectie toegevoegd. Doortje, Droezel, Lappie, Blikkie en Blikkebas waren naar het land van Kattekombe gereisd om heb te bevrijden.

Als men een beeld aanraakte waar NIET de persoon in zat die je zocht veranderde je er zelf in. Blikkebas had niet eens de kans om te zoeken want hij werd tijdens de uitleg al veranderd in een beeld omdat hij op een beeld ging zitten die de vorm van een stoel had hij veranderde in een beeld in de vorm van een stoelkussen.

Droezel begon met zoeken dmv het gebruiken van zijn neus, omdat het hem tegoed af ging werd hij door de lakei van de koning (Cooper) in aanraking gebracht met een onjuist beeld, Droezel werd een Adelaar.

Daarna waren Blikkie en Lappie aan de beurt. Lappie maakte Cooper zenuwachtig door steeds van beeld te veranderen, toen hij bijna bij de prins was liet Cooper een beeld uit de lucht vallen die aan het plafond hing waardoor Lappie ook een beeld werd.

Zo ging het ook met Blikkie, Cooper liet hem struikelen waardoor ook blikkie in een beeld veranderden.

Daarna was het de beurt aan Doortje, zij vond het juiste beeld van de Prins een leeuwtje

Na de prins bevrijd te hebben raakte ze al de beelden aan waar haar vriendjes in zaten waardoor deze ook weer normaal werden.

Daarna kon er begonnen worden aan een lange reis terug naar smaragd-stad, tijdens deze reis zal de koning van Kattekombe het het koppel flink lastig maken

donderdag 8 januari 2004 @ 18:24:52 #91
75745 krizzy.nl
pi_16076499
Ik heb ook een voorbeeld online gezet van een van de 52 strips die in het VARA TV-Magazine hebben gestaan
pi_16079113
Niks ....je bent mij helemaal gek aan het maken!!!!
  donderdag 8 januari 2004 @ 20:48:39 #93
75745 krizzy.nl
pi_16080926
Sorry....
pi_16081219
......hhmmm....
Echt geweldig leuk om jouw site te bezoeken zoals ik al eerder zei. ... eerlijk waar!! Maar het is gewoon zo jammer dat je ze alleen voor jezelf houd.....

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH.......

donderdag 8 januari 2004 @ 21:02:32 #95
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_16081300
Ik blijf erbij dat je ze best mag verspreiden.
Omroep heeft er naar mijn mening niks meer over te zeggen.
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_16081696
amen!
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_16082124
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:02 schreef Patch het volgende:
Ik blijf erbij dat je ze best mag verspreiden.
Omroep heeft er naar mijn mening niks meer over te zeggen.
Nee, maar Krizzy geeft ook aan dat het slechts een verzoek van de VARA was en dat zijn redenen ook ergens anders liggen:
quote:
Naast dat de VARA mij vriendelijk gevraagt heeft dit niet te doen zijn er nog een aantal aspecten die dit moeilijk maken. Deze zijn afkomstig van verschillende personen die direct inbreng hebben gehad in het project. D.w.z. het terbeschikking stellen van beeld, foto en film matteriaal
Ik vind het ook erg jammer, maar wellicht komt er ooit een dag dat Krizzy om te kopen is. Wie weet!
  donderdag 8 januari 2004 @ 23:14:13 #98
75745 krizzy.nl
pi_16085780
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:30 schreef minilotje het volgende:

[..]

Nee, maar Krizzy geeft ook aan dat het slechts een verzoek van de VARA was en dat zijn redenen ook ergens anders liggen:
[..]

Ik vind het ook erg jammer, maar wellicht komt er ooit een dag dat Krizzy om te kopen is. Wie weet!

Klopt helemaal, het online zetten van lage resolutie filmpjes en screenshots mag wel... dus dat doe ik ook zoveel ik ook maar kan
  donderdag 8 januari 2004 @ 23:16:02 #99
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_16085834
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:14 schreef krizzy.nl het volgende:

[..]

Klopt helemaal, het online zetten van lage resolutie filmpjes en screenshots mag wel... dus dat doe ik ook zoveel ik ook maar kan

Je mag ze allemaal / helemaal online zetten en verkopen.

Uit jouw verhaal haal ik alleen maar uit dat je het van jezelf niet doet / mag.

Nogmaals: Naar mijn mening heeft de Vara geen inbreng hier meer in.

* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  donderdag 8 januari 2004 @ 23:26:52 #100
75745 krizzy.nl
pi_16086190
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 23:16 schreef Patch het volgende:

[..]

Je mag ze allemaal / helemaal online zetten en verkopen.

Uit jouw verhaal haal ik alleen maar uit dat je het van jezelf niet doet / mag.

Nogmaals: Naar mijn mening heeft de Vara geen inbreng hier meer in.

Deze discussie die je nu aangaat heeft helemaal geen zin, ten eerste geeft de disclaimer op de site perfect antwoord op deze vraag en ten tweede gaat dit topic inhoudelijk over de serie e.d.. Het is niet erg om deze vraag af en toe eens te beantwoorden, maar om in discussie te gaan over iets wat al eerder duidelijk is gemaakt en wat n.b. duidelijk op de project site staat vermeld is in mijn optiek compleet zinloos.

Deze site maak ik om het geen wat ik zo veel mogelijk met mensen te delen en dat probeer ik in dit topic ook, vragen beantwoorden en eventueel verwijzen naar de site als er iets nieuws te vinden is.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')