quote:Duidelijk.
Op donderdag 8 januari 2004 23:26 schreef krizzy.nl het volgende:[..]
Deze discussie die je nu aangaat heeft helemaal geen zin, ten eerste geeft de disclaimer op de site perfect antwoord op deze vraag en ten tweede gaat dit topic inhoudelijk over de serie e.d.. Het is niet erg om deze vraag af en toe eens te beantwoorden, maar om in discussie te gaan over iets wat al eerder duidelijk is gemaakt en wat n.b. duidelijk op de project site staat vermeld is in mijn optiek compleet zinloos.
Deze site maak ik om het geen wat ik zo veel mogelijk met mensen te delen en dat probeer ik in dit topic ook, vragen beantwoorden en eventueel verwijzen naar de site als er iets nieuws te vinden is.
Geweldige serie was dat!
Ik was al een groter shmoopke toen ie werd uitgezonden, maar de (verborgen) humor was briljant.
quote:Hehe jha en die verborgen humor maakt het juist extra leuk om deze serie na al die jaren nog eens te kunnen bekijken. Die zinsopbouw en woordspelingen echt geweldig... ik kan het blijven zeggen!
Op donderdag 8 januari 2004 23:34 schreef shmoopy het volgende:
Ontopic:Geweldige serie was dat!
Ik was al een groter shmoopke toen ie werd uitgezonden, maar de (verborgen) humor was briljant.
En die aflevering met die grote spin in dat bos vond ik ook eng. Leuk om dat stukje daarvan weer gezien te hebben.
quote:Ozma en Doortje belande in de weereld van papier doordat Ozma met haar toverspreuken het kistje waar al die knipsels in zaten omtoverde.
Op vrijdag 9 januari 2004 00:41 schreef MoeSha het volgende:Tovenaar van Oz
Ook mijn favoriete tekenfilm vroeger. En ik had een lievelingsaflevering.. even kijken... 'Puzzelen met A-4tje' heette t. Dat ze ergens heen gingen waar alles van papier was. Vond ik zo lief! En ik vond het volgens mij ook een beetje eng toen ze A-4tje weer in elkaar moesten puzzelen...weet niet meer precies wat. (ik was sowieso al snel bang hoor hehe)En die aflevering met die grote spin in dat bos vond ik ook eng. Leuk om dat stukje daarvan weer gezien te hebben.
Hieronde staan twee shots uit deze aflevering:
Aflevering 44 - Puzzelen met A-4tje
quote:Pff, de tekst komt wel heel snel voorbij
Op zaterdag 10 januari 2004 17:24 schreef krizzy.nl het volgende:
Nu op de project site, een Sample Video waarin wordt laten zien hoe de TV-Magazine strips worden verwerkt op de DVD
Ik ga de Vara aanschrijven
quote:
Op maandag 12 januari 2004 12:02 schreef bartje518 het volgende:
Geweldig, die filmpjes, ik kan ze me allemaal nog herinneren, en een beeld van een beeld blijft de beste, alleen droevig liedje op t laatst
Ik ga de Vara aanschrijven
quote:Hoi Hoi... jha dat weet ik...
Op dinsdag 13 januari 2004 09:22 schreef jobplain het volgende:
Ik heb nog even een vraagje krizzy. Ik heb ook nog een afl op band staan. Volgens mij is dat 1 van de laaste. Doortje zit op zo'n papieren zwaan en gaat een kannetje olie halen voor blikkie want die zit vastgeroest. En een leger wil dat kasteel aanvallen. Maar dan durven ze niet omdat lappie net de deur uitkomt. Dan gaat er een 1 of andere chinese dwerg het kasteel drinken en drinkt hij een soort magische water. Ben benieuwt wat daar ook alweer mee was en welke afl is dat.

Pao (die chinees) was opzoek naar juwelen en belande in de troonzaal. Hier zal de volgende dag Prinses Ozma worden gekroont met het water uit de bron van O-Blivion. Bij het drinken van dit water wordt al het kwaad uit ge gewist en wordt je een stuk aardiger... Dit gebeurde ook bij Pao...

In het laatste deel zullen alle Kattekombe soldaten inclusief de Koning van Kattekombe, Cooper en Hamerteen in de bron vallen tijdens hun jacht op de Smaragden.
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 15:57 schreef KonnieKipke het volgende:
Ik blijf erbij dat je die dingen best aan ons kan aanbieden. Sterker nog, ik zeg hierbij, dat ik de originele video's heb gekocht, dus mag ik van jou een kopie op DVD-kwaliteit kopen zonder enige auteursrechten te schenden.
quote:Was dat die aflevering dat ze een zwaan vouwden van papier en er vervolgens mee weg vlogen..? Werkelijk GÉNIAAL
Op vrijdag 9 januari 2004 00:41 schreef MoeSha het volgende:Tovenaar van Oz
Ook mijn favoriete tekenfilm vroeger. En ik had een lievelingsaflevering.. even kijken... 'Puzzelen met A-4tje' heette t. Dat ze ergens heen gingen waar alles van papier was. Vond ik zo lief! En ik vond het volgens mij ook een beetje eng toen ze A-4tje weer in elkaar moesten puzzelen...weet niet meer precies wat. (ik was sowieso al snel bang hoor hehe)En die aflevering met die grote spin in dat bos vond ik ook eng. Leuk om dat stukje daarvan weer gezien te hebben.
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door jeoren op 26-01-2004 14:57]
Nee dat was niet die aflevering, maar die was ook heel leuk ja : )quote:Op maandag 26 januari 2004 14:56 schreef jeoren het volgende:
Was dat die aflevering dat ze een zwaan vouwden van papier en er vervolgens mee weg vlogen..? Werkelijk GÉNIAAL
Dat is in aflevering 15 en 16, shots staan op de site... ook foto's van de schaal en daarin staan er.quote:Op woensdag 25 februari 2004 01:34 schreef MoeSha het volgende:
Krizzy.nl, klopt het dat er ook een aflevering is waarin hele grote porseleinen schalen in voor komen? Ik kan me zoiets vaags herinneren. Vond ik altijd wel indrukwekkend volgens mij..
Hoe word je zo'n vertaler/bewerker? Lijkt me best leuk om te doen zeg.. Ik volg nu de opleiding journalisitiek en heb dus wel gevoel voor taal. He, als jullie nog een plekje hebben daar straks. voor mij als ik klaar ben...quote:Op dinsdag 24 februari 2004 03:07 schreef RDirne het volgende:
Wat leuk dat er na al die tijd weer belangstelling voor deze serie is! Ik ben een van de vertalers / bewerkers van de Nederlandstalige versie. Ik zie in het rijtje van akteurs dat Lappie Lapstok "onbekend" is.
Voor mij is ie gelukkig helemaal niet onbekend, het was mijn helaas veel te vroeg overleden broertje Ger Dirne.
Als jullie nog vragen hebben over ons werk, ik wil best nog even in dat oude geheugen vissen.
Leuk... Maar ik denk dat het veel mensen te doen is om de NL nasynchronisatie.., want die was goedquote:Op zaterdag 24 juli 2004 21:15 schreef vicz het volgende:
Sinds juni op DVD (regio 1)
[afbeelding]
http://www.amazon.com/exe(...)87812?v=glance&s=dvd
Nou ja... de engelse versie heb ik nog nooit gehoord... misschien was die ook wel goed... misschien toch maar eens bestellen....quote:Op zondag 25 juli 2004 01:02 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Leuk... Maar ik denk dat het veel mensen te doen is om de NL nasynchronisatie.., want die was goed![]()
Is die dag al aangebroken?!quote:Op donderdag 8 januari 2004 21:30 schreef minilotje het volgende:
Ik vind het ook erg jammer, maar wellicht komt er ooit een dag dat Krizzy om te kopen is.Wie weet!
Ik heb mijn computer opnieuw moeten formateren ik heb geen email adr. en ook niet meer de serie op mijn hard disk als er nog genoeg liefhebers zijn dan begin ik op nieuw.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:29 schreef Smeich het volgende:
Ik zeker! Ik wacht ook nog steeds op een mailtje van iemand..
Op de link die ik zojuist heb geplaatst is zelfs het introfilmpje te zienquote:Op maandag 8 mei 2006 17:16 schreef Honky het volgende:
http://www.wannahaves.nl/tunes/tovenaarvanoz.htm
Tijd voor een petitie!!!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 02:22 schreef MichaelKnight het volgende:
Nickelodeon heb ik gemaild over de serie.
Ze zeggen zich vooral te focussen op neiuwe series (ehm.. Pieter Post, Hey Arnold, Sabrina etc...![]()
) en uitzenden van de Tovenaar Van Oz zit er niet in. Of ze het nog in archief hebben, hebben ze niet beantwoord.
Ik bezit zelf ook nog materiaal in zeer goede staat, dus als iemand wil ruilen?!
quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:49 schreef Ayers het volgende:
Uit de eerste posts in dit topic blijkt dat hij de hele serie heeft. Volgens mij is hij daarmee de enige in NL...
Bel Peter Lusse op, of Tony Dirnequote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:07 schreef Ayers het volgende:
Hebben we adressen/telefoonnummers van die nasynchronisatie-club?
Wie heeft de serie eigenlijk 'officieel' in bezit? Is dat de Vara nog of het voormalige Kindernet? Daar moet toch wel iemand te vinden zijn die kan zeggen of de NL-serie nog bestaat of heeeeeeel misschien nog op dvd uitkomt?
*aanmoedig*quote:Op zondag 4 juni 2006 15:26 schreef klaarbergen het volgende:
misschien is de serie met behulp van mijn banden toch nog (in het nederlands) compleet te krijgen
ik zal wat ik heb op dvd's zetten en kijken wat ik mis en kom hier dan op terug heb alleen wel tijd nodig en dat is schaars in mijn drukke bestaan
quote:Op zondag 4 juni 2006 15:26 schreef klaarbergen het volgende:
misschien is de serie met behulp van mijn banden toch nog (in het nederlands) compleet te krijgen
ik zal wat ik heb op dvd's zetten en kijken wat ik mis en kom hier dan op terug heb alleen wel tijd nodig en dat is schaars in mijn drukke bestaan
Ben zéér benieuwd en kan bijna niet wachten!quote:Op zondag 4 juni 2006 15:26 schreef klaarbergen het volgende:
(...)
Slim!quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:47 schreef DragonFire het volgende:
Interesant topic. Het klinkt alsof er een heel project zo wordt opgezet om de nl versie weer terug te krijgen. Is het trouwens niet veel makkelijker om van de oude vhs versies alleen het geluid te rippen. Deze dan door een noise filter te gooien en als extra soundtrack bij een rip van de DVD versies te plakken. Zo heb je perfect beeld met de orginele Nederlandse teksten.
"Even Apeldoorn bellen"quote:Op donderdag 8 juni 2006 18:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Slim!.
Als ze niet hebben zitten knippen natuurlijk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |