abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221846076
https://www.nhnieuws.nl/n(...)adley-ik-was-eenzaam

quote:
Vijf verdachten stonden vandaag voor de rechter na jarenlange bedreiging, belaging, opruiing en stalking van Hilversummer Bradley. Via Telegram, onder de naam 'Looijkartel', zorgden onder meer zij ervoor dat Bradley, zijn familieleden en vrienden maandenlang niet meer naar buiten durfden. De verdachten hoorden tijdens de eerste dag van de strafzaak de eisen van het Openbaar Ministerie.

De vijf verdachten zijn een 29-jarige man uit Deurne, een 43-jarige man uit Venlo, een 27-jarige man uit Aalsmeer, een 33-jarige man uit Steenwijk en een 38-jarige man uit Huizen. Ze komen vandaag allemaal naar de rechtbank met 'spijt'.

Jarenlang waren zij onderdeel van het Telegramkanaal het 'Looijkartel'. Begin 2020 werd deze groep opgericht. Met anonieme namen stuurden verschillende hoofdgebruikers mensen aan om het leven van onder meer de Hilversumse Bradley, die liever niet met zijn volledige naam in het artikel komt, volledig overhoop te halen.

Ernstige bedreigingen
En dat was gelukt. Bradleys huis werd beklad en vernield, overal waar hij kwam werd hij in de gaten gehouden en zelfs de grafsteen van zijn overleden tweelingbroertje werd bespoten met graffiti. Bradley moest meerdere keren verhuizen en was na jaren volledig geïsoleerd van de buitenwereld.

Niet alleen hij had last van de bedreigingen en stalking: ook meerdere familieleden, waaronder zijn nicht Belita, gingen gebukt onder de belaging. Belita werd door de Telegramgroep online gepresenteerd als sekswerker, waardoor er dag en nacht mannen voor haar deur stonden. Ook haar dochter werd met de dood bedreigd.

De moeder van Bradley was ook niet meer veilig. Zij kreeg onder meer berichten waarin stond dat 'Bradley binnenkort naast zijn broertje zou komen te liggen'.

"Mijn behoefte om erin te blijven vond ik belangrijker dan het welzijn van Bradley"

Het Telegramkanaal had op zijn hoogtepunt zo'n tienduizend leden. Vijf van hen, onder wie enkele hoofdgebruikers, moesten vandaag voor de rechter verschijnen tijdens een inhoudelijke behandeling. Daar ging het met name om de 'waarom'-vraag. Tijdens de zitting blijkt vooral dat het antwoord ook voor hen niet helemaal duidelijk is.

"Ik was depressief, zat vooral op mijn kamer en zocht een manier om te vluchten. Dat deed ik online", vertelt de één. Een andere verdachte zegt weer dat hij eenzaam was, weinig vrienden had en zijn leven niet op de rit had. "Het was een soort groepsvorming, je hoort ergens bij. Dat deed mij op dat moment goed. Ik wist niet wat me bezielde."

Enkele verdachten raken soms ook geëmotioneerd, met name wanneer Belita haar verhaal doet. "Ik vind het verschrikkelijk om te horen", zegt een verdachte.

Meerdere verdachten geven aan dat het ook een lastige wereld is om uit te komen. "Je was ook bang om zelf onderdeel te worden van de bedreigingen. Tegelijkertijd wilde ik niet stoppen. Mijn behoefte om erin te blijven vond ik belangrijker dan het welzijn van Bradley."

"Voor mij zitten vijf mannen die de lol erin hadden om het leven van anderen volledig de vernieling in te helpen"
Officier van Justitie
Het Openbaar Ministerie confronteert de mannen nog een keer met de feiten. "De groep kende geen enkele grens. Er werden adressen gedeeld en geldbedragen uitgeloofd om mensen pijn te doen. Voor mij zitten vijf mannen die de lol erin hadden om het leven van anderen volledig de vernieling in te helpen", zegt de officier.

Ook spreekt hij de mannen aan op het feit dat ze Bradley hadden beticht van pedofilie - wetende dat er dan 'pedojagers' op hem afkomen. "Geen van de verdachten hier zegt dat ze oprecht denken of weten dat hij daadwerkelijk pedofiel was. Dat is er gewoon bij bedacht om hem daarmee te pakken."

Uiteenlopende strafeisen
Het Openbaar Ministerie eist uiteenlopende straffen. Eén van de verdachten, de man uit Venlo, krijgt de hoogste straf opgelegd: een gevangenisstraf van 24 maanden. De laagste straf is voor de man uit Deurne. Hij krijgt een taakstraf.

Volgens de officier was het lastig om de strafbepaling te doen, omdat deze zaak nauwelijks te meten is aan andere zaken die zich in Nederland hebben voorgedaan. "Er zijn voorbeelden van extreme stalkingszaken, maar geen die zich in deze mate voordeed."

De rechtszaak gaat donderdag verder. De rechtbank doet op 3 november uitspraa

Holy fuck wat een verhaal, hopelijk gaat de rechter mee in de eisen van het OM en krijgen ze tot 2 jaar celstraf

En als het aan mij ligt een forse schadevergoeding voor TheBradge en zijn familie

[ Bericht 2% gewijzigd door SnodeSnuiter op 24-09-2026 07:55:29 ]
  donderdag 24 september 2026 @ 07:53:09 #2
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221846101
In de tweede alinea doet AI iets raars, TS.

On topic:

quote:
Ze komen vandaag allemaal naar de rechtbank met 'spijt'.
Jammer dan.
pi_221846110
Hopelijk laat Braddie zich hier weer eens zien. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221846114
quote:
5s.gif Op donderdag 24 september 2026 07:53 schreef Kopiko het volgende:
In de tweede alinea doet AI iets raars, TS.

On topic:
[..]
Jammer dan.
Dat stukje is verwijderd uit de OP, is denk ik een tekst die als beschrijving bij de AI foto staat, is met copy/paste meegekomen
  donderdag 24 september 2026 @ 07:59:04 #5
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221846128
Flut eis. Ik vind dat een straf nooit korter mag duren dan de ervaring van (het) slachtoffer(s). In deze zaak zijn meerdere slachtoffers

[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 24-09-2026 08:04:42 ]
  donderdag 24 september 2026 @ 08:01:01 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221846133
Zo dan, graven onderspuiten, die nicht waarbij 's nachts allemaal vreemde mannen voor haar deur komen..
Dan ben je best wel ziek in je koppie hoor, hoop dat deze mensen met naam en toenaam bekend gaan worden.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221846145
Blijft een krankzinnig verhaal. Wat een gestoorde mensen lopen er toch rond :r
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221846147
Hoe hebben 5 mensen uit Venlo, Deurne, Aalsmeer, Huizen en Steenwijk bedacht dat ze precies één specifiek persoon in Hilversum willen pesten?

Gekeken waar precies het middelpunt tussen hun woonadressen ligt? Dartpijltje op een landkaart gegooid?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_221846156
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 08:06 schreef stavromulabeta het volgende:
Hoe hebben 5 mensen uit Venlo, Deurne, Aalsmeer, Huizen en Steenwijk bedacht dat ze precies één specifiek persoon in Hilversum willen pesten?

Gekeken waar precies het middelpunt tussen hun woonadressen ligt? Dartpijltje op een landkaart gegooid?
Ja, niet. Gewoon ziek in hun kop.
  donderdag 24 september 2026 @ 08:12:53 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221846161
Ronduit absurd allemaal. Maar dat die lui niet goed bij hun hoofd zijn, dat staat wel vast.

Een paar sessies met een psycholoog, of psychiater lijkt mij wel nodig.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221846172
Zieke figuren
  donderdag 24 september 2026 @ 08:18:27 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221846173
quote:
Het Telegramkanaal had op zijn hoogtepunt zo'n tienduizend leden.
Hoe pik je daar deze 5 uit?
Nr. 6 komt goed weg.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221846218
Maakt the Bradge nog streams tegenwoordig?
  donderdag 24 september 2026 @ 08:33:06 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221846227
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 08:06 schreef stavromulabeta het volgende:

Er moet toch een motief zijn.. en een onderlinge connectie
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2026 @ 08:33:53 #15
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221846231
POLL
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
  donderdag 24 september 2026 @ 08:33:58 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221846234
En vanwaar looijkartel?
The End Times are wild
pi_221846236
Ging echt veel en veel te ver. Op FOK! kunnen we er wat van maar dit :')

Lekker naar Siberie sturen.
  donderdag 24 september 2026 @ 08:47:23 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221846298
Zie ook de leeftijden van de daders, We hebben het hier niet over ventjes van een jaar of 14 maar over volwassen mensen.

quote:
Straf bij stalking

Stalking is strafbaar. De straf die een dader krijgt is afhankelijk van wat er is gebeurd en welk bewijs er is. Uiteindelijk beslist de rechter welke straf wordt opgelegd.
Straffen voor stalking

De straf voor stalking loopt uiteen van een taakstraf tot een (onvoorwaardelijke) gevangenisstraf. In de wet staat dat er een maximale gevangenisstraf van 3 jaar voor stalking kan worden opgelegd. De dader kan ook een contactverbod gebiedsverbod of locatieverbod krijgen. In het Wetboek van Strafrecht komt de term 'stalking' niet voor. Daar wordt gesproken over 'belaging'.
Factoren die invloed hebben op de straf

Hoe zwaar de straf uitvalt, hangt af van een aantal factoren:

wat er precies is gebeurd.
hoe vaak het is gebeurd.
of er al eerder mensen slachtoffer van de dader zijn geworden.
de leeftijd en voorgeschiedenis van de dader.
en bekijken we nog even wat de officier zei

quote:
Volgens de officier was het lastig om de strafbepaling te doen, omdat deze zaak nauwelijks te meten is aan andere zaken die zich in Nederland hebben voorgedaan. "Er zijn voorbeelden van extreme stalkingszaken, maar geen die zich in deze mate voordeed."
Als je bij een zaak als deze, waar jarenlang gewerkt wordt om een hele familie de vernieling in te helpen en waarvan je zegt nog geen stalkingszaak tegengekomen te zijn van dit kaliber, geen maximale straf weet te eisen wat is dan je leidraad?
pi_221846306
Wil nog steeds weten welke fokkers dit waren
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221846317
Ik zag gisteren een blauwe Twingo rijden. Ik dacht: eigenlijk heeft TheBradge deze auto net zo iconisch gemaakt als de Honda van Bassie en Adriaan.

donderdag 24 september 2026 @ 08:55:10 #21
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221846332
Wat een D66 strafeisen weer zeg :N
pi_221846355
The fuck? Echt ziekelijk extreem zeg! En niemand weet eigenlijk precies waarom ze dit deden?
Hopelijk houden de overige 9995 er ook gelijk mee op. (Okee de 10.000 was op het hoogtepunt, maar damn....)

En hopelijk wordt Braddie z'n zaak goed geanalyseerd om in de toekomst sneller en beter in te kunnen grijpen voor hem en zijn familie, maar ook in eventuele toekomstige soortgelijke zaken.
  donderdag 24 september 2026 @ 09:00:05 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221846364
Vanuit de OP klinkt het alsof het zelf kneusjes waren zonder vrienden en leven en dan nu dachten boven op de apenrots te zitten door iemand anders die een beetje is als hun zo extreem te pesten.
pi_221846375
Die gasten mogen wat mij betreft voor een flinke periode de bak in inclusief een schadevergoeding. Hoop dat Bradley dan zijn rust vindt.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221846376
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 08:33 schreef LXIV het volgende:
En vanwaar looijkartel?
Een stel idioten dat kennelijk van mening was dat ze voor Ad Looij moesten opkomen en daarbij mensen gingen terroriseren. Volgens mij iets waar Ad Looij zelf helemaal niets mee te maken had.
pi_221846384
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 08:48 schreef Mortaxx het volgende:
Wil nog steeds weten welke fokkers dit waren
Zijn allemaal op #ANONIEM gegaan. De 'helden'.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221846391
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:02 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Een stel idioten dat kennelijk van mening was dat ze voor Ad Looij moesten opkomen en daarbij mensen gingen terroriseren. Volgens mij iets waar Ad Looij zelf helemaal niets mee te maken had.
Wie de neuk is 'Ad Looij' nou weer?
pi_221846398
Hele ruime schadevergoeding en verplichte behandeling voor de daders. Nu staan er maar 5 voor de rechter, gaan ze nog iets doen met de rest van die randdebielen?
pi_221846402
Ziekelijk. Maar echt intelligent waren ze ook niet. Bijvoorbeeld iemand van pedofilie betichten zonder enige vorm van bewijs, is toch iets wat iedereen bij iedereen kan doen? de gehele effectiviteit valt daarvan toch weg?
pi_221846412
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:04 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Wie de neuk is 'Ad Looij' nou weer?
Een oude man die vanaf zijn bank Youtube video’s opnam en streamde. In 2014 overleden.
Dat was nogal een dingetje, ook hier op Fok. Genoeg over te vinden
pi_221846420
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:07 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Een oude man die vanaf zijn bank Youtube video’s opnam en streamde. In 2014 overleden.
Ja, en Bratley had 'ruzie' met hem. En belde die Ad ook op met dreigementen.
pi_221846429
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:02 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Die beste man had gewoon een simpel live-streampje, waar hij zijn bakje bami zat op te peuzelen, over vrachtwagens vertelde en zijn jointje lag te paffen op de bank. Beste man deed werkelijk geen vlieg kwaad. Totdat er opeens een groepje FOK!kers lucht van zijn stream kregen en hem de pleuris in zijn gaan pesten, stalken en streams verzieken.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221846434
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:10 schreef Gibson88 het volgende:

[..]
Die beste man had gewoon een simpel live-streampje, waar hij zijn bakje bami zat op te peuzelen, over vrachtwagens vertelde en zijn jointje lag te paffen op de bank. Beste man deed werkelijk geen vlieg kwaad. Totdat er opeens een groepje FOK!kers lucht van zijn stream kregen en hem de pleuris in zijn gaan pesten, stalken en streams verzieken.
Mwah, dat waren geen fokkers hoor
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_221846442
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoe dat precies zat weet ik niet, maar het rommelde inderdaad wel.
En toen zijn die dwazen van dat ‘Looijkartel’ zich er mee gaan bemoeien.
pi_221846451
quote:

[..]
Nou, dit dus inderdaad. Het hele verhaal in een notedop. Of er ook daadwerkelijk Fokkers bij betrokken waren weet ik niet zeker
pi_221846465
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:12 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Nou, dit dus inderdaad. Het hele verhaal in een notedop
Precies. En een van hun was die Bratley zelf.

Dus het was vooral een grote rommel. De pester, werd gepest, en die werd weer gepest en toen ging het van kwaad tot erger.
pi_221846471
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:11 schreef Solotovski het volgende:

[..]
Voor wat ik begreep ligt dat anders, maar goed in kan er natuurlijk ook naast zitten. In ieder geval raakte het verweven maar Braddie, nja wat volgde weten we wel.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221846472
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Precies. En een van hun was die Bratley zelf.

Dus het was vooral een grote rommel. De pester, werd gepest, en die werd weer gepest en toen ging het van kwaad tot erger.
Dan kan ik me voorstellen dat je ook wel ff wat gepest terug kunt verwachten, maar ik lees dat die Ad in 2014 overleden is? En het bleef dus altijd maar doorgaan tegen Braddie?
pi_221846474
Er zullen vast ook wel wat boze garagehouders in die groep hebben gezeten.
  roze donderdag 24 september 2026 @ 09:19:18 #40
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221846488
quote:

[..]
2024 bedoel je denk ik want 12 jaar geleden leefde die man nog.
Your beauty never ever scared me.
pi_221846489
quote:

[..]
Ik denk dat je dit niet kan afschuiven op een groepje fokkers, zo groot is fok nu ook weer niet, er zal er echt wel iemand bij gezeten hebben, meelopers ongetwijfeld ook, maar zeker niet alleen fokkers
pi_221846493
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:16 schreef ToT het volgende:

[..]
Dan kan ik me voorstellen dat je ook wel ff wat gepest terug kunt verwachten, maar ik lees dat die Ad in 2014 overleden is? En het bleef dus altijd maar doorgaan tegen Braddie?
Ja, het ging maar door. Maar het is allemaal niet heel verbazingwekkend. Braddie was een eenzaam kneusje dat een oude vreemde man ging pesten, andere eenzame kneusjes vonden dit 'sneu' en gingen Braddie pesten.

Het pesten ging alleen nogal ver, omdat er niemand was voor de sociale controle. Het was/zijn immers de losers van de maatschappij. In Amerika schieten ze een basisschool overhoop.
  roze donderdag 24 september 2026 @ 09:22:07 #43
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221846507
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:19 schreef theunderdog het volgende:
Braddie was een eenzaam kneusje dat een oude vreemde man ging pesten
Dat is niet waar. :')
pi_221846533
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:22 schreef Ama het volgende:

[..]
Dat is niet waar.
Dat is zeker wel waar. Staat gewoon op video, waarin hij hem aan het bedreigen is.
  Redactie Frontpage donderdag 24 september 2026 @ 09:26:33 #45
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221846553
Er is alleen spijt omdat ze in de kraag gegrepen zijn. Hopelijk krijgen ze allemaal minimaal de eis van het OM aan de broek.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_221846564
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:19 schreef Ama het volgende:

[..]
2024 bedoel je denk ik want 12 jaar geleden leefde die man nog.
Klopt. Gevalletje dikke vingers.
pi_221846571
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is zeker wel waar. Staat gewoon op video, waarin hij hem aan het bedreigen is.
kom maar met bewijzen dan
pi_221846591
Mensen die er hier aan mee hebben gedaan mogen zich ook wel eens achter de oren krabben. Ook de moderators; die vonden het allemaal ook nét iets te grappig. Mensen als Bradley moet je simpelweg tegen zichzelf in bescherming nemen blijkt maar weer.

Overigens heel benieuwd naar de 'straf'. Dat zal wel weer een klein bedrag (3/4k) worden en een paar weken met een prikkertje rond. Nee, daar gaan ze van leren :')
pi_221846608
Nou ja, die twee jaar is dan zowaar nog een redelijke eis. Probleem zal wel weer het linken van individuen aan daadwerkelijke feiten worden. Ben benieuwd naar de uitspraak.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221846650
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:37 schreef nostra het volgende:
Nou ja, die twee jaar is dan zowaar nog een redelijke eis. Probleem zal wel weer het linken van individuen aan daadwerkelijke feiten worden. Ben benieuwd naar de uitspraak.
ze lijken het heel specifiek te weten wat er door wie is gedaan

quote:
SAMENVATTING:
1) te Deurne/Kortenhoef/Hilversum 1 april 2020 t/m 18 juli 2023 als leider deelgenomen aan criminele organisatie met als oogmerk opruiing, bedreiging, belaging en/of vernieling); 2) te Deurne/Kortenhoef/Hilversum 1 april 2020 t/m 18 juli 2023 belaging; 3) te Deurne/Zevenbergen 1 januari 2020 t/m 18 juli 2023 belaging ander slachtoffer

SAMENVATTING:
te Venlo/Kortenhoef/Hilversum 1 april 2020 t/m 18 juli 2023 als leider deelgenomen aan criminele organisatie met als oogmerk opruiing, bedreiging, belaging en/of vernieling; 2) te Venlo/Kortenhoef/Hilversum 1 april 2020 t/m 18 juli 2023 belaging; 3) te Venlo/Zevenbergen 1 januari 2020 t/m 18 juli 2023 belaging ander slachtoffer

SAMENVATTING:
te Beverwijk 5 juli 2022 t/m 11 juli 2023 als leider deelgenomen aan criminele organisatie met als oogmerk opruiing, bedreiging, belaging en/of vernieling

SAMENVATTING:
te Steenwijk 5 juli 2022 t/m 19 juni 2023 als leider deelgenomen aan criminele organisatie met als oogmerk opruiing, bedreiging, belaging en/of vernieling; 2) te Steenwijk/Kortenhoef/Hilversum 5 juli 2022 t/m 19 juln 2023 belaging; 3) te Steenwijk/Zevenbergen 11 maart 2022 t/m 19 mei 2023 belaging ander slachtoffer

SAMENVATTING:
1) te Kortenhoef 2 april 2020 t/m 20 november 2022 als leider deelgenomen aan criminele organisatie met als oogmerk opruiing, bedreiging, belaging en/of vernieling; 2) te Zevenbergen/Franeker/Kortenhoef 31 oktober 2021 t/m 21 oktober 2022 belaging; te Kortenhoef 2 maart 2022 uitlokking van vernieling van ruiten/deurbel; 4) te Kortenhoef 6 augustus 2022 uitlokking van vernieling ruiten/woning

Forum Admin donderdag 24 september 2026 @ 09:52:01 #51
35723 crew  GGMM
pi_221846672
Vandaar dat het zo rustig was in KLB gisteren
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_221846684
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:52 schreef GGMM het volgende:
Vandaar dat het zo rustig was in KLB gisteren
Vandaag dan weer want vandaag is dag 2 van de rechtzaak
pi_221846708
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:37 schreef nostra het volgende:
2 jaar is toch lachwekkend? Sorry hoor, maar dit is geen 'opwelling'. Dit is stelselmatig/planmatig iemand dusdanig terroriseren dat hij (en zijn familie) meerdere malen moet verhuizen? Ik vind dat het leed aan de ene kant en de straf aan de andere kant totaal niet in verhouding zijn.

En bespaar me dat geneuzel met zwaarder straffen werkt niet maar. Want dit soort idioten met goed gedrag na 1 jaar weer buiten hebben lopen werkt ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Solispolar op 24-09-2026 10:31:33 ]
pi_221846720
Zo, 10.000 leden, dat is heel wat.
  donderdag 24 september 2026 @ 10:04:31 #55
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221846726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 08:58 schreef ToT het volgende:
The fuck? Echt ziekelijk extreem zeg! En niemand weet eigenlijk precies waarom ze dit deden?
Hopelijk houden de overige 9995 er ook gelijk mee op. (Okee de 10.000 was op het hoogtepunt, maar damn....)

En hopelijk wordt Braddie z'n zaak goed geanalyseerd om in de toekomst sneller en beter in te kunnen grijpen voor hem en zijn familie, maar ook in eventuele toekomstige soortgelijke zaken.
Waarom? Ze zagen een youtubertje die wat apart was dat was het begin geloof ik.

Volgens mij was het met name moeilijk omdat het om Telegram groepen ging, en was het moeilijk voor de politie om de identiteit van de users te achterhalen.
Daarom maar ook maar 5 denk ik, daar konden ze zich op focusen met meeste kans van slagen.
pi_221846727
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:11 schreef Solotovski het volgende:

[..]
Genoeg mensen van hier die eraan meededen. Door alleen al in die groep te zitten ben je mede schuldig
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221846767
Als eerbetoon ga ik naar snackbar de admiraal.

@Brad mocht je dit lezen, ik heb je farfisa nog steeds lol
en mocht ik je daar treffen trakteer ik je op een menu'tje.
Lachen joh.
  donderdag 24 september 2026 @ 10:42:01 #58
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221846923
quote:

[..]
Maar die Ad Looij werd net als Brad toch ook geterroriseerd?
pi_221846946
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 08:50 schreef DrDentz het volgende:
Ik zag gisteren een blauwe Twingo rijden. Ik dacht: eigenlijk heeft TheBradge deze auto net zo iconisch gemaakt als de Honda van Bassie en Adriaan.

[ afbeelding ]
Dit. Elke keer als ik zo'n bak zie dan roep ik BROLO in de auto.
Doei
pi_221846964
quote:
De vijf verdachten zijn een 29-jarige man uit Deurne, een 43-jarige man uit Venlo, een 27-jarige man uit Aalsmeer, een 33-jarige man uit Steenwijk en een 38-jarige man uit Huizen. Ze komen vandaag allemaal naar de rechtbank met 'spijt'.
Dat ben je toch ook gewoon een mislukt treurig hoopje mens. Niet dat het beter was geweest als het pubers zouden zijn die uit verveling te ver gingen, maar dit zijn 'gewoon volwassen' figuren. 8)7
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_221846969
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2026 10:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Die is helaas al overleden. Was echt bizar hoe ze die pestten, ze stonden zelfs op een ogenblik gewoon in zijn huiskamer. Was live te volgen.
Het lijkt alsof mensen het recht nemen om mensen af te straffen die enigszins afwijken van een geaccepteerde norm. Bradge en Looij kregen allebei eten aan de deur. Bij Bradge was het pesten, bij Looij waren het fans die hem in de watten wilde leggen. Hij was er altijd erg dankbaar voor en at het altijd met smaak op op Youtube.
pi_221846970
quote:

[..]
Volgens mij wel.
  roze donderdag 24 september 2026 @ 10:52:05 #63
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221846978
quote:

[..]
Ja
  donderdag 24 september 2026 @ 10:52:24 #64
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_221846979
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 09:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Huh, dus die Bradley bedreigde iemand, en vervolgens werd hij daarom zelf ook weer bedreigd? Of begrijp ik het nu verkeerd?
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_221846990
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 10:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Huh, dus die Bradley bedreigde iemand, en vervolgens werd hij daarom zelf ook weer bedreigd? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Een groot rommeltje.
  donderdag 24 september 2026 @ 10:56:42 #66
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221847008
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 10:49 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Dat ben je toch ook gewoon een mislukt treurig hoopje mens. Niet dat het beter was geweest als het pubers zouden zijn die uit verveling te ver gingen, maar dit zijn 'gewoon volwassen' figuren. 8)7
Waarom is papa niet thuis? Nou....

Al vraag ik mij af of dit wel mensen zijn met gezin en werk etc. Misschien gewoon van die figuren die nog op de zolder van hun moeder wonen.
pi_221847020
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 10:50 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Volgens mij wel.
Ja, net zo erg. Ze maakten hem belachelijk op Youtube en ze hingen voor zijn deur. Regelmatig moest de politie erbij komen. Ze vernielden ook zijn deur.
Aan de andere kant had hij volgens mij een fanclub, compleet met voorzitter die als mod optrad in zijn Youtube-kanaal. Die fanclubleden lieten hem regelmatig zijn lievelingshapjes bezorgen, zoals patatje stoofvlees, shoarmaschotels, frikandellen, bakken bami, noem maar op. Die at die allemaal op op de bank terwijl hij filosofeerde over zijn leven en vertelde over zijn leven als vrachtwagenchauffeur. Was leuk om te volgen.
pi_221847071
JUSTICE FOR BRAADSLEE
-nee-
  Moderator donderdag 24 september 2026 @ 11:10:43 #69
18653 crew  D.
pi_221847105
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 10:49 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Meerderjarig en volwassen is niet hetzelde ;)
  donderdag 24 september 2026 @ 11:24:32 #70
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221847163
Heeft Roethof zich al gemeld om deze kwetsbare groep bij te staan?
  donderdag 24 september 2026 @ 11:27:42 #71
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221847180
Even wat support vanuit FOK! voor TheBradge.

Braddie, wij vinden het verschrikkelijk wat je hebt mee moeten maken; dit had je op zeker niet verdient!

En wij staan aan jouw kant! Hang in there mate. Tough times never last, but tough people do :7

O+
pi_221847195
Welke Fok!kers zijn dit?
pi_221847198
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 10:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom is papa niet thuis? Nou....

Al vraag ik mij af of dit wel mensen zijn met gezin en werk etc. Misschien gewoon van die figuren die nog op de zolder van hun moeder wonen.
Het zijn zelf wss de grootste incelnerds, en dit was dan iets waarmee ze een stukje dagbesteding konden invullen.
Wait for the ricochet.
pi_221847210
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 11:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Het zijn zelf wss de grootste incelnerds, en dit was dan iets waarmee ze een stukje dagbesteding konden invullen.
Er zit er sowieso eentje tussen die getrouwd is, kan ik me herinneren van een vorig krantenartikel. Hoe leg je dat thuis uit, vraag ik me af.
-nee-
pi_221847222
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2026 11:33 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Er zit er sowieso eentje tussen die getrouwd is, kan ik me herinneren van een vorig krantenartikel. Hoe leg je dat thuis uit, vraag ik me af.
Niet, als mijn partner een paar maanden in de cel moet zitten kan je opflikkeren, ik zoek wel iets beters
pi_221847225
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2026 11:33 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Was getrouwd dan, mag ik hopen.
Wait for the ricochet.
  donderdag 24 september 2026 @ 11:48:48 #77
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221847291
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 11:30 schreef nostra het volgende:

[..]
Losers die dit gebruikten om zich net iets beter dan een ander te voelen.
pi_221847371
quote:
12s.gif Op donderdag 24 september 2026 11:36 schreef nostra het volgende:

[..]
Was getrouwd dan, mag ik hopen.
Ja, weet ik natuurlijk verder niet, maar ik heb altijd geleerd dat als je getrouwd bent, je dat hebt gedaan met de liefde van je leven, tot de dood je scheidt. Dan wordt het allemaal wel lastig :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Marsenal op 24-09-2026 12:14:17 ]
-nee-
pi_221847409
Zo ver ik het jaaaren geleden enigszins heb meegekregen was Braddie, ik heb vaak enorm enorm hard om zijn grappen moeten lachen, zelf ook niet zuiver op de graat. Maar wat hij en zijn familie te verduren hebben gekregen is wel echt ziek. Er lopen op internet enorme mafklappers rond. Dat anonieme voelt wel erg veilig en alle remmen gaan los.

Onze spiritueel leider Danny heeft ook wel eens iets laten zien van wat hij te verduren heeft gekregen en het is doodeng.

Fijn te zien dat het OM hier iets mee doet
pi_221847478
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 12:16 schreef opgebaarde het volgende:
Zo ver ik het jaaaren geleden enigszins heb meegekregen was Braddie, ik heb vaak enorm enorm hard om zijn grappen moeten lachen, zelf ook niet zuiver op de graat. Maar wat hij en zijn familie te verduren hebben gekregen is wel echt ziek. Er lopen op internet enorme mafklappers rond. Dat anonieme voelt wel erg veilig en alle remmen gaan los.

Onze spiritueel leider Danny heeft ook wel eens iets laten zien van wat hij te verduren heeft gekregen en het is doodeng.

Zo en hoe ?! Heb gezien wat Danny heeft laten zien wat hij om de oren heeft gekregen. Mijn maag draaide zich wel 10 keer om.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221847561
Bizar verhaal, als je een online groep weet op te richten met 10k leden om een random iemand (en ook nog diens familie) op basis van leugens het leven dusdanig zuur te maken, mag daar een gigantische straf op staan.

Slappe excuses als 'ik was depressief' of 'ik was eenzaam' praten dit ook op geen enkele manier recht. Dit zijn gecoördineerde pogingen om iemands leven kapot te maken. Dit soort individuen zijn zo ver gegaan, een jaar of 15 celstraf zou passend zijn.
  donderdag 24 september 2026 @ 12:46:47 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221847585
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2026 12:16 schreef opgebaarde het volgende:

Mensen die dat soort extreme dingen doen online zitten ook echt niet goed in hun vel/leven op de rit. Anders ga je toch ook geen energie in dat soort negatieve dingen stoppen? Bizar wel hoe ver groepsgedrag dan weer kan gaan in geval van Bradley. Een soort van basisschool pesten maar dan lekker veilig achter je schermpje indruk willen maken op de andere kleuters.
pi_221847609
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 08:50 schreef DrDentz het volgende:

[ afbeelding ]
Is dat de auto die in dat programma getest werd en waar jarenlang een vergeten bananenschil in het dashboardkastje lag?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221847687
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 08:47 schreef the-eye het volgende:
Zie ook de leeftijden van de daders, We hebben het hier niet over ventjes van een jaar of 14 maar over volwassen mensen.
[..]
en bekijken we nog even wat de officier zei
[..]
Als je bij een zaak als deze, waar jarenlang gewerkt wordt om een hele familie de vernieling in te helpen en waarvan je zegt nog geen stalkingszaak tegengekomen te zijn van dit kaliber, geen maximale straf weet te eisen wat is dan je leidraad?
Ja, dit dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 24-09-2026 13:35:19 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_221847695
Ik hoop dat deze lui er aan kapot gaan.
-nee-
pi_221847729
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 12:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Is dat de auto die in dat programma getest werd en waar jarenlang een vergeten bananenschil in het dashboardkastje lag?
Ja
pi_221847987
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 08:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er moet toch een motief zijn.. en een onderlinge connectie
Fok forum misschien en dat fok daarom ook zo'n leegloop ziet die 10.000 bradpesters durven hier ook niet meer te komen..

En laten we niet vergeten ook hier werd braddy flink verguisd door sommige users.
pi_221848015
Wajong / lui / beetje vreemd. Volgens sommigen allemaal geldige redenen om iemand helemaal kapot te maken.
pi_221848068
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 14:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Fok forum misschien en dat fok daarom ook zo'n leegloop ziet die 10.000 bradpesters durven hier ook niet meer te komen..

En laten we niet vergeten ook hier werd braddy flink verguisd door sommige users.
Waar vond dit allemaal plaats dan en wanneer? Ik heb hier in BNW, NWS en POL niets van meekregen. Het is voor mij überhaupt nieuw dat het slachtoffer van deze zaak actief was op FOK!.
  donderdag 24 september 2026 @ 14:34:43 #90
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_221848095
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2026 14:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar vond dit allemaal plaats dan en wanneer? Ik heb hier in BNW, NWS en POL niets van meekregen. Het is voor mij überhaupt nieuw dat het slachtoffer van deze zaak actief was op FOK!.
Hij had op een gegeven moment zelfs een eigen subforum volgens mij :')

Maar die pesterijtjes in die topics is niet vergelijkbaar met Looijkartel
pi_221848137
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2026 14:30 schreef HowardRoark het volgende:
Waar vond dit allemaal plaats dan en wanneer?
KLB, GC en ONZ onder andere. Maar zoals eerder al gezegd werd The Bradge hier niet gepest. Hij is nogal een apart figuur waar je hard om kon lachen. Sommige verwarren dat met pesten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 24 september 2026 @ 14:59:20 #92
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221848222
Ik vind de geëiste straffen al aan de lage kant. :{

Structureel doelbewust anoniem iemand zijn level verpesten voor zo'n lange duur, en dan maximaal 2 jaar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_221848374
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
KLB, GC en ONZ onder andere. Maar zoals eerder al gezegd werd The Bradge hier niet gepest. Hij is nogal een apart figuur waar je hard om kon lachen. Sommige verwarren dat met pesten.
Ah, vandaar, in die subfora ben ik niet actief.
quote:
16s.gif Op donderdag 24 september 2026 14:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind de geëiste straffen al aan de lage kant. :{

Structureel doelbewust anoniem iemand zijn level verpesten voor zo'n lange duur, en dan maximaal 2 jaar.
Dit inderdaad. Ik noemde al eerder 15 jaar, in die richting zou zeker passend zijn. Blijkbaar hebben daders zelfs aanzienlijke bedragen zitten beloven voor mensen die het slachtoffer 'even zouden toetakelen'. Dit is gewoon echt totaalidioot.
pi_221848448
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 14:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Sarcast zat hem anders gewoon te doxen.
Wait for the ricochet.
pi_221848449
quote:

[..]
Mensen die zeggen dat braddy hier op fok niet gepest werd hebben toch echt stront in hun ogen of een erg selectief geheugen waarbij ze veel vergeten zijn of de vele gesloten topics steeds gemist hebben.
pi_221848511
Het Looijkartel ( :') ) moet toch wel de allerzieligste verzameling mensen zijn die zich ooit verenigd hebben.

Ben je 43 jaar, riskeer je gevangenisstraf wegens het pesten van een persoon "met een rugzakje" :')

Is er een manier om harder te falen in het leven?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 24 september 2026 @ 16:08:57 #97
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221848526
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2026 15:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, vandaar, in die subfora ben ik niet actief.
[..]
Dit inderdaad. Ik noemde al eerder 15 jaar, in die richting zou zeker passend zijn. Blijkbaar hebben daders zelfs aanzienlijke bedragen zitten beloven voor mensen die het slachtoffer 'even zouden toetakelen'. Dit is gewoon echt totaalidioot.
Ja precies, en ze kunnen zich ook niet verschuilen achter hun leeftijd of zo. Absurd.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 24 september 2026 @ 16:20:59 #98
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221848575
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het Looijkartel ( :') ) moet toch wel de allerzieligste verzameling mensen zijn die zich ooit verenigd hebben.

Ben je 43 jaar, riskeer je gevangenisstraf wegens het pesten van een persoon "met een rugzakje" :')

Is er een manier om harder te falen in het leven?
Je zal het maar uit moeten leggen aan je baas, aan je familie, aan je buren waarom je een tijdje weg bent of waarom je daar stond te schoffelen.

Dan zou ik nog liever willen dat ze denken dat ik de kas van een goed doel voor kinderen met kanker leeggerooft heb of zo, dat is minder zielig dan de waarheid
  Redactie Frontpage donderdag 24 september 2026 @ 16:23:34 #99
510587 crew  Watmoetjenou
pi_221848587
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 13:25 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ja
Nee, dit was een Opel corsa
pi_221848590
quote:

[..]
schei toch uit, hier gebeurde het ook hoor.
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')