abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221846076
https://www.nhnieuws.nl/n(...)adley-ik-was-eenzaam

quote:
Vijf verdachten stonden vandaag voor de rechter na jarenlange bedreiging, belaging, opruiing en stalking van Hilversummer Bradley. Via Telegram, onder de naam 'Looijkartel', zorgden onder meer zij ervoor dat Bradley, zijn familieleden en vrienden maandenlang niet meer naar buiten durfden. De verdachten hoorden tijdens de eerste dag van de strafzaak de eisen van het Openbaar Ministerie.

De vijf verdachten zijn een 29-jarige man uit Deurne, een 43-jarige man uit Venlo, een 27-jarige man uit Aalsmeer, een 33-jarige man uit Steenwijk en een 38-jarige man uit Huizen. Ze komen vandaag allemaal naar de rechtbank met 'spijt'.

Jarenlang waren zij onderdeel van het Telegramkanaal het 'Looijkartel'. Begin 2020 werd deze groep opgericht. Met anonieme namen stuurden verschillende hoofdgebruikers mensen aan om het leven van onder meer de Hilversumse Bradley, die liever niet met zijn volledige naam in het artikel komt, volledig overhoop te halen.

Ernstige bedreigingen
En dat was gelukt. Bradleys huis werd beklad en vernield, overal waar hij kwam werd hij in de gaten gehouden en zelfs de grafsteen van zijn overleden tweelingbroertje werd bespoten met graffiti. Bradley moest meerdere keren verhuizen en was na jaren volledig geïsoleerd van de buitenwereld.

Niet alleen hij had last van de bedreigingen en stalking: ook meerdere familieleden, waaronder zijn nicht Belita, gingen gebukt onder de belaging. Belita werd door de Telegramgroep online gepresenteerd als sekswerker, waardoor er dag en nacht mannen voor haar deur stonden. Ook haar dochter werd met de dood bedreigd.

De moeder van Bradley was ook niet meer veilig. Zij kreeg onder meer berichten waarin stond dat 'Bradley binnenkort naast zijn broertje zou komen te liggen'.

"Mijn behoefte om erin te blijven vond ik belangrijker dan het welzijn van Bradley"

Het Telegramkanaal had op zijn hoogtepunt zo'n tienduizend leden. Vijf van hen, onder wie enkele hoofdgebruikers, moesten vandaag voor de rechter verschijnen tijdens een inhoudelijke behandeling. Daar ging het met name om de 'waarom'-vraag. Tijdens de zitting blijkt vooral dat het antwoord ook voor hen niet helemaal duidelijk is.

"Ik was depressief, zat vooral op mijn kamer en zocht een manier om te vluchten. Dat deed ik online", vertelt de één. Een andere verdachte zegt weer dat hij eenzaam was, weinig vrienden had en zijn leven niet op de rit had. "Het was een soort groepsvorming, je hoort ergens bij. Dat deed mij op dat moment goed. Ik wist niet wat me bezielde."

Enkele verdachten raken soms ook geëmotioneerd, met name wanneer Belita haar verhaal doet. "Ik vind het verschrikkelijk om te horen", zegt een verdachte.

Meerdere verdachten geven aan dat het ook een lastige wereld is om uit te komen. "Je was ook bang om zelf onderdeel te worden van de bedreigingen. Tegelijkertijd wilde ik niet stoppen. Mijn behoefte om erin te blijven vond ik belangrijker dan het welzijn van Bradley."

"Voor mij zitten vijf mannen die de lol erin hadden om het leven van anderen volledig de vernieling in te helpen"
Officier van Justitie
Het Openbaar Ministerie confronteert de mannen nog een keer met de feiten. "De groep kende geen enkele grens. Er werden adressen gedeeld en geldbedragen uitgeloofd om mensen pijn te doen. Voor mij zitten vijf mannen die de lol erin hadden om het leven van anderen volledig de vernieling in te helpen", zegt de officier.

Ook spreekt hij de mannen aan op het feit dat ze Bradley hadden beticht van pedofilie - wetende dat er dan 'pedojagers' op hem afkomen. "Geen van de verdachten hier zegt dat ze oprecht denken of weten dat hij daadwerkelijk pedofiel was. Dat is er gewoon bij bedacht om hem daarmee te pakken."

Uiteenlopende strafeisen
Het Openbaar Ministerie eist uiteenlopende straffen. Eén van de verdachten, de man uit Venlo, krijgt de hoogste straf opgelegd: een gevangenisstraf van 24 maanden. De laagste straf is voor de man uit Deurne. Hij krijgt een taakstraf.

Volgens de officier was het lastig om de strafbepaling te doen, omdat deze zaak nauwelijks te meten is aan andere zaken die zich in Nederland hebben voorgedaan. "Er zijn voorbeelden van extreme stalkingszaken, maar geen die zich in deze mate voordeed."

De rechtszaak gaat donderdag verder. De rechtbank doet op 3 november uitspraa

Holy fuck wat een verhaal, hopelijk gaat de rechter mee in de eisen van het OM en krijgen ze tot 2 jaar celstraf

En als het aan mij ligt een forse schadevergoeding voor TheBradge en zijn familie

[ Bericht 2% gewijzigd door SnodeSnuiter op 24-09-2026 07:55:29 ]
  donderdag 24 september 2026 @ 07:53:09 #2
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221846101
In de tweede alinea doet AI iets raars, TS.

On topic:

quote:
Ze komen vandaag allemaal naar de rechtbank met 'spijt'.
Jammer dan.
pi_221846110
Hopelijk laat Braddie zich hier weer eens zien. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221846114
quote:
5s.gif Op donderdag 24 september 2026 07:53 schreef Kopiko het volgende:
In de tweede alinea doet AI iets raars, TS.

On topic:
[..]
Jammer dan.
Dat stukje is verwijderd uit de OP, is denk ik een tekst die als beschrijving bij de AI foto staat, is met copy/paste meegekomen
  donderdag 24 september 2026 @ 07:59:04 #5
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221846128
Flut eis. Ik vind dat een straf nooit korter mag duren dan de ervaring van (het) slachtoffer(s). In deze zaak zijn meerdere slachtoffers

[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 24-09-2026 08:04:42 ]
  donderdag 24 september 2026 @ 08:01:01 #6
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221846133
Zo dan, graven onderspuiten, die nicht waarbij 's nachts allemaal vreemde mannen voor haar deur komen..
Dan ben je best wel ziek in je koppie hoor, hoop dat deze mensen met naam en toenaam bekend gaan worden.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221846145
Blijft een krankzinnig verhaal. Wat een gestoorde mensen lopen er toch rond :r
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221846147
Hoe hebben 5 mensen uit Venlo, Deurne, Aalsmeer, Huizen en Steenwijk bedacht dat ze precies één specifiek persoon in Hilversum willen pesten?

Gekeken waar precies het middelpunt tussen hun woonadressen ligt? Dartpijltje op een landkaart gegooid?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_221846156
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 08:06 schreef stavromulabeta het volgende:
Hoe hebben 5 mensen uit Venlo, Deurne, Aalsmeer, Huizen en Steenwijk bedacht dat ze precies één specifiek persoon in Hilversum willen pesten?

Gekeken waar precies het middelpunt tussen hun woonadressen ligt? Dartpijltje op een landkaart gegooid?
Ja, niet. Gewoon ziek in hun kop.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  donderdag 24 september 2026 @ 08:12:53 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221846161
Ronduit absurd allemaal. Maar dat die lui niet goed bij hun hoofd zijn, dat staat wel vast.

Een paar sessies met een psycholoog, of psychiater lijkt mij wel nodig.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221846172
Zieke figuren
  donderdag 24 september 2026 @ 08:18:27 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_221846173
quote:
Het Telegramkanaal had op zijn hoogtepunt zo'n tienduizend leden.
Hoe pik je daar deze 5 uit?
Nr. 6 komt goed weg.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_221846218
Maakt the Bradge nog streams tegenwoordig?
  donderdag 24 september 2026 @ 08:33:06 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221846227
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 08:06 schreef stavromulabeta het volgende:

Er moet toch een motief zijn.. en een onderlinge connectie
The End Times are wild
  donderdag 24 september 2026 @ 08:33:53 #15
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221846231
POLL
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
  donderdag 24 september 2026 @ 08:33:58 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221846234
En vanwaar looijkartel?
The End Times are wild
pi_221846236
Ging echt veel en veel te ver. Op FOK! kunnen we er wat van maar dit :')

Lekker naar Siberie sturen.
  donderdag 24 september 2026 @ 08:47:23 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221846298
Zie ook de leeftijden van de daders, We hebben het hier niet over ventjes van een jaar of 14 maar over volwassen mensen.

quote:
Straf bij stalking

Stalking is strafbaar. De straf die een dader krijgt is afhankelijk van wat er is gebeurd en welk bewijs er is. Uiteindelijk beslist de rechter welke straf wordt opgelegd.
Straffen voor stalking

De straf voor stalking loopt uiteen van een taakstraf tot een (onvoorwaardelijke) gevangenisstraf. In de wet staat dat er een maximale gevangenisstraf van 3 jaar voor stalking kan worden opgelegd. De dader kan ook een contactverbod gebiedsverbod of locatieverbod krijgen. In het Wetboek van Strafrecht komt de term 'stalking' niet voor. Daar wordt gesproken over 'belaging'.
Factoren die invloed hebben op de straf

Hoe zwaar de straf uitvalt, hangt af van een aantal factoren:

wat er precies is gebeurd.
hoe vaak het is gebeurd.
of er al eerder mensen slachtoffer van de dader zijn geworden.
de leeftijd en voorgeschiedenis van de dader.
en bekijken we nog even wat de officier zei

quote:
Volgens de officier was het lastig om de strafbepaling te doen, omdat deze zaak nauwelijks te meten is aan andere zaken die zich in Nederland hebben voorgedaan. "Er zijn voorbeelden van extreme stalkingszaken, maar geen die zich in deze mate voordeed."
Als je bij een zaak als deze, waar jarenlang gewerkt wordt om een hele familie de vernieling in te helpen en waarvan je zegt nog geen stalkingszaak tegengekomen te zijn van dit kaliber, geen maximale straf weet te eisen wat is dan je leidraad?
pi_221846306
Wil nog steeds weten welke fokkers dit waren
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_221846317
Ik zag gisteren een blauwe Twingo rijden. Ik dacht: eigenlijk heeft TheBradge deze auto net zo iconisch gemaakt als de Honda van Bassie en Adriaan.

donderdag 24 september 2026 @ 08:55:10 #21
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221846332
Wat een D66 strafeisen weer zeg :N
pi_221846355
The fuck? Echt ziekelijk extreem zeg! En niemand weet eigenlijk precies waarom ze dit deden?
Hopelijk houden de overige 9995 er ook gelijk mee op. (Okee de 10.000 was op het hoogtepunt, maar damn....)

En hopelijk wordt Braddie z'n zaak goed geanalyseerd om in de toekomst sneller en beter in te kunnen grijpen voor hem en zijn familie, maar ook in eventuele toekomstige soortgelijke zaken.
  donderdag 24 september 2026 @ 09:00:05 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221846364
Vanuit de OP klinkt het alsof het zelf kneusjes waren zonder vrienden en leven en dan nu dachten boven op de apenrots te zitten door iemand anders die een beetje is als hun zo extreem te pesten.
pi_221846375
Die gasten mogen wat mij betreft voor een flinke periode de bak in inclusief een schadevergoeding. Hoop dat Bradley dan zijn rust vindt.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221846376
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2026 08:33 schreef LXIV het volgende:
En vanwaar looijkartel?
Een stel idioten dat kennelijk van mening was dat ze voor Ad Looij moesten opkomen en daarbij mensen gingen terroriseren. Volgens mij iets waar Ad Looij zelf helemaal niets mee te maken had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')