Wat houdt je tegen?quote:Op maandag 7 september 2026 13:37 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik overweeg d66 te gaan stemmen.
Pro-vrede = Rusland donderstraalt op uit Oekraine. Jij bent pro-Poetin.quote:Op maandag 7 september 2026 14:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is hier niemand pro-rus.
Alleen maar pro-vrede.
Maar je hebt het nu over iets waar ik het helemaal niet over had.quote:Op maandag 7 september 2026 14:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
De noordelijke gasvelden in rusland liggen nagenoeg stil. Die hadden dikke pijpleidingen naar europa, maar die nemen amper meer af. Die velden hebben geen verbinding met china en india.
Dan rest gas omzetten naar LNG, maar dat tempo is natuurlijk belachelijk laag, ivm een pijplijn waar je gewoon gas indoet. En dat is als rus al LNG installaties/LNG schepen heeft.
En hetzelfde geld voor pijplijn olie. Dat hoef je weliswaar niet eerst te converteren, maar zelf volkomen onkundige mensen die met zekerheid hun foutieve stellingen hier poneren, snappen dat het volume van olie via scheepvaart volstrekt in het niet valt met een pijpleiding.
Hebben we het nog niet over dat china het e.e.a. koopt tegen kostprijs (soms onder), ipv het met een dikke marge naar europa te verschuiven.
Dus: volume is niet hetzelfde. Verre van. Opbrengsten? Not even close.
"Zo simpel is dat".
Ja, op de lange termijn zullen er vast problemen optreden. Oorlog is tenslotte een consumptieve bezigheid. De vraag is hoe lang het gaat duren voordat Rusland economisch niet meer genoeg kan opbrengen om de oorlog voort te zetten. Ik zie dat de komende 5 jaar nog niet gebeuren, zeker niet met China als rugdekking.quote:Op maandag 7 september 2026 15:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Zo simpel is het denk ik niet want volgens mij zijn in het algemeen de vooruitzichten voor de Russische economie negatief. Een piek is bereikt door forse investeringen in haar defensie, waarna (nu) stagnatie plaatsvindt, gevolgd door een dalende trend.
Oftewel het lijkt mij ergens logisch dat je dit ook in haar oorlogsvoering ziet terug komen. De ballon zou steeds meer en sneller moeten leeglopen.
Rusland kan dit waarschijnlijk heel lang volhouden. Maar goed de ineenstorting gaat langzaam totdat het snel gaat dus wat zijn voorspellingen waardquote:Op maandag 7 september 2026 16:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, op de lange termijn zullen er vast problemen optreden. Oorlog is tenslotte een consumptieve bezigheid. De vraag is hoe lang het gaat duren voordat Rusland economisch niet meer genoeg kan opbrengen om de oorlog voort te zetten. Ik zie dat de komende 5 jaar nog niet gebeuren, zeker niet met China als rugdekking.
Ja, het kan opeens in een stroomversnelling komen. Putin heeft ook geluk gehad met de oorlog in Iran, hoge olieprijzen, handelsoverschot. Maar als hopium-strategie zou ik er niet op inzetten. Dan vind ik een coup nog waarschijnlijkerquote:Op maandag 7 september 2026 16:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Rusland kan dit waarschijnlijk heel lang volhouden. Maar goed de ineenstorting gaat langzaam totdat het snel gaat dus wat zijn voorspellingen waard
Hij kan overlijden op enig moment, en met het intreden van een nieuwe president kan de gedachte over deze oorlog veranderen cq. dat Rusland meer open staat voor onderhandelingen.quote:Op maandag 7 september 2026 16:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, het kan opeens in een stroomversnelling komen. Putin heeft ook geluk gehad met de oorlog in Iran, hoge olieprijzen, handelsoverschot. Maar als hopium-strategie zou ik er niet op inzetten. Dan vind ik een coup nog waarschijnlijker
Lag hij 90 minuten bovenop je dat je tot deze conclusie komt?quote:Op maandag 7 september 2026 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij kan overlijden op enig moment, en met het intreden van een nieuwe president kan de gedachte over deze oorlog veranderen cq. dat Rusland meer open staat voor onderhandelingen.
Maar heb niet het gevoel dat deze man met ernstige copd rondloopt.
Die vent heeft de conditie van een 3 jarige leeuw.
Fanboys van forum voor democratie die anderen voor knettergek uitmakenquote:Op maandag 7 september 2026 12:50 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Knettergek, dat mens. Maarja, d66.
Beide knettergek.quote:Op maandag 7 september 2026 18:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Fanboys van forum voor democratie die anderen voor knettergek uitmaken
Rusland heeft zelf ingezet op een waardedaling van de Roebel.quote:Op maandag 7 september 2026 17:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als je naar de waarde van de Russische Roebel kijkt , en dan met name de afgelopen maand... Dan zou je denken dat dit geen jaar meer kan gaan duren zo.
1 dood 1 gewond volgens de russen.quote:Op maandag 7 september 2026 18:19 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Lol wtf. Als de piloten ook zijn omgekomen een vrij pijnlijk verlies voor de VKS.
De Russische Ambassade heeft het iig opgepikt:quote:Op maandag 7 september 2026 12:48 schreef Since2003 het volgende:
Deze muts komt het even vertellen
[ x ]
Hoezo? Het is niet dat er 80 toestellen verloren zijn gegaan...quote:Op maandag 7 september 2026 18:19 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Lol wtf. Als de piloten ook zijn omgekomen een vrij pijnlijk verlies voor de VKS.
Het enige wat die ru ambassade-accounts doen is een beetje van dit soort stook-tweetjes versturen.quote:Op maandag 7 september 2026 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Russische Ambassade heeft het iig opgepikt:
[ x ]
Nog niks te zien op Deepstatemap...quote:
Jammer alleen dat de best haalbare Sentinel-2 resolutie 10 meter is. Dus zolang de tanks niet ruim groter zijn dan 100m2 zul je ze niet eens zien op de sat beelden...quote:NOTE: the sources I used for this include my own information from the ground, multiple Russian channels, and an analysis of Sentinel-2 satellite imagery.
Piloten verliezen en 2 toestellen die als doel hebben de russische vloot te vernieuwen op zon domme manier is altijd pijnlijk toch. Is ook een beetje hoe zwaar je het woord pijnlijk weegt. Het komt bijv niet in de buurt van desastreus, het is simpelweg... pijnlijkquote:Op maandag 7 september 2026 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoezo? Het is niet dat er 80 toestellen verloren zijn gegaan...
Ja was grappig rond 5 uur snachts op hetzelfde moment kwamen zowel AMK, Hudsonmapping (een of andere nieuwe) en bij de pro russen bekende kalibrated met hetzelfde nieuws, puur op sentinel en het kopieren van anderen.quote:Op maandag 7 september 2026 19:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog niks te zien op Deepstatemap...
AMK doet ook een duit in het zakje met zijn "Sentinel-2" imagery analyse.
[..]
Jammer alleen dat de best haalbare Sentinel-2 resolutie 10 meter is. Dus zolang de tanks niet ruim groter zijn dan 100m2 zul je ze niet eens zien op de sat beelden...![]()
Kortom, ik moet het allemaal nog maar zien.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |