Hele land… overal buiten de randstad treden we gewoon op. Of kaartje terug naar land van herkomst, vaak met een belletje naar familie dat die er aan komt. Of hij gaat de bak in vanwege openstaande boetes of hij mag weer aan het werk net als de rest van Nederland.quote:Op dinsdag 1 september 2026 00:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen met daklozen wat een groeiend probleem is in het hele land?
Of wil je gwn "Halalsema" bashen over de ruggen van deze hulpbehoevende?
Wat dacht je van illegalen uitzetten?quote:Op dinsdag 1 september 2026 00:55 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen met daklozen wat een groeiend probleem is in het hele land?
Of wil je gwn "Halalsema" bashen over de ruggen van deze hulpbehoevende?
Of huizen bouwen?quote:Op dinsdag 1 september 2026 02:39 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wat dacht je van illegalen uitzetten?
De importtsunami van vluchtelingen, arbeidsmigranten en studenten fors terugdringen is stap 1: het is inderdaad ronduit schandalig hoe de overheid probleem op probleem stapelt.quote:Op dinsdag 1 september 2026 02:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of huizen bouwen?
Het is ronduit schandalig hoe de overheid probleem op probleem stapelt.
En dan gaan ze gewoon allemaal naar de randstad en zitten zij ermee. Zou ook niet dakloos willen zijn op de Veluwe. Dan maar naar een stad. De problematiek is gewoon ingewikkeld. Er zijn én mensen met ggz problematiek die hier rechten hebben én EU burgers die dat hebben maar hier geen rechten hebben. Werk in de bemoeizorg en ik vind het een hele leuke baan maar word er soms wel moedeloos van. Er is gewoon geen plek voor mensen, je kan niet behandelen en dan blijven er problemen komen. Hoevaak ik Tony of Pjotr ook zie en hoe graag ze ook willen meewerken (in het beste geval), ze kunnen gewoon nergens terecht.quote:Op dinsdag 1 september 2026 01:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hele land… overal buiten de randstad treden we gewoon op. Of kaartje terug naar land van herkomst, vaak met een belletje naar familie dat die er aan komt. Of hij gaat de bak in vanwege openstaande boetes of hij mag weer aan het werk net als de rest van Nederland.
Keuzes, kan gemeente Amsterdam ook maken. Er lopen ratten en duiven zat rond in de stad, afval kunnen ze ook oprapen. En inleveren voor een bed en bad.
Als ik zie wat voor wanbeleid ze voeren daar, al die tonnen en miljoenen die ze verspillen… bah bah.
Elitair Amsterdam, de nachtmerrie van de rest van Nederland. Ze denken zelf het paradepaardje te zijn, heel Nederland ziet ze als rioolratten en ze hebben het zelf niet eens door.
“De stad van stroopwafels, ratten en hoeren, en wanbeleid”. Elke Nederlander zegt bij deze zin Amsterdam.
Zelfs voor hun grachten en grachtenpanden kunnen ze niet zorgen…
Het gros van de daklozen komen hier om voor een habbekrats te werken en wanneer ze niet meer nodig zijn worden ze afgedankt. Woonplek en werk zijn vaak gekoppeld, dus werk verliezen=woonplek verliezen. Beter gaat het kabinet eens wat doen aan die malafide uitzendbureaus, die deze mensen als stront behandelen. Dat is de bron van een hoop ellende.quote:Op dinsdag 1 september 2026 02:39 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Utrecht deelt ook tijden geen boetes meer uit. Wie hoor je daar over?quote:Op dinsdag 1 september 2026 00:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zij legaliseert buiten slapen.
En wijst dan naar een ander vanwege de problemen in haar stad.
We hebben hier in Amsterdam die “Wij blijven hier”-groep. Kost elk jaar miljoenen, vrijwel niemand is terug naar land van herkomst, en we kregen de garantie dat dit geen aanzuigende werking had.quote:Op dinsdag 1 september 2026 02:39 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Laat die hoer maar mooi gaarkoken in der eigen woke sopje!quote:Op zondag 30 augustus 2026 17:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Burgemeester Halsema luidt de noodklok over daklozen en drugsoverlast in Amsterdam: ‘Er zijn 3644 overlastgevers in beeld’
[ afbeelding ]
Burgemeester Femke Halsema luidt de noodklok over de toename van het aantal daklozen, het crackgebruik en de overlast in de stad. Amsterdamse maatregelen zijn niet genoeg om het probleem op te lossen. ‘Als ik langsga in Den Haag, komt er maar weinig van terug.’
Tentenkampen in Zuidoost, slaapmatjes bij de Sarphatistraat en injectienaalden in speeltuinen illustreren de toenemende problemen rond dakloosheid en crackgebruik in Amsterdam. Tot grote zorg van burgemeester Femke Halsema, die daarom deze week expliciet hulp vraagt aan het kabinet-Jetten. “Ik heb al een aantal keer de noodklok richting Den Haag geluid, maar dat wordt te weinig beantwoord.”
Wat ziet u gebeuren in de stad?
“Ik ben bezorgd over de publieke ruimte. Daklozen zijn in groten getale aanwezig en daarmee komen problemen zoals overlast, wildplassen en drugsgebruik, met name crack. Dat raakt de buurtbewoners en is voor de dakloze mensen zelf natuurlijk een verschrikking.”
Is er sprake van een crisis?
“Ik heb moeite met het woord crisis, maar de problemen worden duidelijk groter. We hebben 3644 overlastgevers in beeld, maar de daadwerkelijke aantallen daklozen zijn vele malen hoger. Het neemt nu zulke vormen aan dat het de kwaliteit van leven in de stad onder druk zet.”
“Richting Prinsjesdag gaan de Haagse debatten over inkomstenbelasting, over private armoede en rijkdom. Maar wij zien publieke armoede: een effect van te weinig aandacht voor publieke voorzieningen, de woningnood en grote tekorten bij de ggz. Dat zie je in onze stad terug.”
Voelt u zich als burgemeester in de kou gezet?
“Ja. Men klaagt altijd makkelijk over de verloedering van de stad of over het afval op straat, maar over de oorzaken ervan – ik noem bijvoorbeeld een statiegeldregeling en de verantwoordelijkheid van de industrie – blijft het schrikbarend stil.”
“We krijgen echt te weinig hulp. Als ik langsga in Den Haag, komt er maar weinig van terug. En we zijn niet de enigen die dit vinden, de ggz heeft ook alarm geslagen. Er zijn wachtlijsten, mensen vallen tussen wal en schip en die komen bij ons in de daklozenopvang terecht. Dit is landelijk beleid en de problemen kunnen wij als stad helaas maar heel beperkt oplossen.”
Het kabinet heeft wel degelijk stappen gezet rond meer opvang voor arbeidsmigranten.
“Er is vorig jaar 13 miljoen euro vrijgemaakt, waarvan Amsterdam 2 miljoen krijgt. Dat is veel te weinig en pakt de structurele problemen niet aan. De goede aanbevelingen van de commissie-Roemer over arbeidsmigratie zijn nog lang niet uitgevoerd.”
Er klinkt wel kritiek op het plan dat buiten slapen niet langer verboden gaat zijn. Juist omdat je met een verbod kunt handhaven.
“We kunnen nog steeds op overlast handhaven, alleen op het buiten slapen zelf niet meer. De raad wil dit en ik sta daar volledig achter. Beboeten leidt tot schulden en verdere verloedering van daklozen. Ik kijk wel of slapen in portieken wél verboden kan blijven. Dat is natuurlijk waar mensen het meeste last van hebben.”
In een notitie van de politie staat: ‘De politie signaleert dat er ook mensen van buiten de stad naar Amsterdam komen, omdat ze hier buiten mogen slapen.’ Dat gaat over een aanzuigende werking.
“Dat kan absoluut niet hard worden gemaakt. De politie is de politie en had die boete natuurlijk graag gehad. Maar ook in Leiden, Almere en Utrecht wordt niet beboet, hè? Laten we niet doen alsof wij zo uitzonderlijk zijn.”
https://www.parool.nl/ams(...)s-in-beeld~b02ccc0e/
Dat is toch die groep die wethouder Groot Wassink eufemistisch ‘ongedocumenteerden’ noemt? En ze vervolgens faciliteert in blijven hangen in Amsterdam? Of vergis ik me nu.quote:Op dinsdag 1 september 2026 07:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
We hebben hier in Amsterdam die “Wij blijven hier”-groep. Kost elk jaar miljoenen, vrijwel niemand is terug naar land van herkomst, en we kregen de garantie dat dit geen aanzuigende werking had.
Een regelrechte farce.
Bingo!quote:Op dinsdag 1 september 2026 08:02 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat is toch die groep die wethouder Groot Wassink eufemistisch ‘ongedocumenteerden’ noemt? En ze vervolgens faciliteert in blijven hangen in Amsterdam? Of vergis ik me nu.
De oplossing is al tijden bekend maar invoering wordt gesaboteerd door de VVD (het zal ook een keer niet) en de BBB en het CDA (lekker goedkope krachten uitbuiten in de landbouw).quote:Op dinsdag 1 september 2026 06:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het gros van de daklozen komen hier om voor een habbekrats te werken en wanneer ze niet meer nodig zijn worden ze afgedankt. Woonplek en werk zijn vaak gekoppeld, dus werk verliezen=woonplek verliezen. Beter gaat het kabinet eens wat doen aan die malafide uitzendbureaus, die deze mensen als stront behandelen. Dat is de bron van een hoop ellende.
De maatschappelijke kosten werden vakkundig geëxternaliseerd, de winsten schaamteloos geprivatiseerd.quote:Op dinsdag 1 september 2026 08:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De oplossing is al tijden bekend maar invoering wordt gesaboteerd door de VVD (het zal ook een keer niet) en de BBB en het CDA (lekker goedkope krachten uitbuiten in de landbouw).
De ellende van deze groep mensen moet inderdaad aangepakt worden. Al hebben ze daar natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid in. Geld achter de hand houden om weer naar huis te kunnen zou slim zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2026 07:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Utrecht deelt ook tijden geen boetes meer uit. Wie hoor je daar over?
Buitenslapers (even ervan uitgaande dat ze Oost-Europees zijn), komen hier naartoe om te werken voor een laag loon, worden eruit gebonjourd wanneer ze overbodig zijn en komen hier op straat terecht. Vervolgens krijgen ze een boete voor iets wat een gevolg is van niet juist behandeld worden (o.a. door het kabinet want zij hebben de mogelijkheden om de wanpraktijken rond de uitzendbureaus te stoppen) en dan moeten zij daar buiten dat ze dakloos zijn geworden ook nog eens voor opdraaien![]()
Overheidspolitiek.quote:Op dinsdag 1 september 2026 08:25 schreef Sodeknetters het volgende:
Nogmaals, dit is grotendeels een probleem dat zelf veroorzaakt is door luchtfietsende gemeentepolitiek. En nu het uit de hand loopt, wijzen ze naar anderen
Klopt. Een gemeentebestuur is ook overheid.quote:
Ik bedoel(de) Haagse politiek. En dan niet van het dorp Den Haag maar de landelijke Haagse politiek.quote:Op dinsdag 1 september 2026 08:37 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Klopt. Een gemeentebestuur is ook overheid.
Amsterdam heeft de problemen jarenlang zelf in stand gehouden, Groot Wassink heeft ze, met medeweten en goedkeuring van Halsema en de raad, nog groter gemaakt met zijn faciliteringspolitiek. Prima, dan nu niet zeuren.
Ik denk niet dat de mensen die hier komen werken veel geld hebben. Die zien het als een fantastische kans werken en een bestaan opbouwen in het westen, plus dat ze waarschijnlijk ook koeien met gouden hoorns beloofd worden wat niet nagekomen wordt.quote:Op dinsdag 1 september 2026 08:25 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
De ellende van deze groep mensen moet inderdaad aangepakt worden. Al hebben ze daar natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid in. Geld achter de hand houden om weer naar huis te kunnen zou slim zijn.
Er is nog een groep die veel overlast veroorzaakt, ‘de wij blijven hier groep’. En dat is de groep waar Halsema de krokodillentranen over huilt, het is haar wethouder die dat heel bewust in stand houdt.
In Utrecht is het bij een soortgelijke groep ook een geval van gewoon wegkijken en de kop in het zand houden door burgemeester en wethouders. En de coalitiepartijen in de raad houden deze lui in het zadel. En de burgemeester doet ook net of ze gek is.
Nogmaals, dit is grotendeels een probleem dat zelf veroorzaakt is door luchtfietsende gemeentepolitiek. En nu het uit de hand loopt, wijzen ze naar anderen
Bedoel je dan de beleidsmakers of de Oost Europese arbeiders??quote:Op dinsdag 1 september 2026 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weg ermee met alles en iedereen die mogelijk maakt
Blijkbaar kan de landelijke politiek niet zo veel ondernemen tegen een wethouder in een grote stad die op eigen houtje besluit dat mensen die hier niets te zoeken hebben en eigenlijk weg zouden moeten, toch mogen blijven op kosten van de gemeente.quote:Op dinsdag 1 september 2026 09:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik bedoel(de) Haagse politiek. En dan niet van het dorp Den Haag maar de landelijke Haagse politiek.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 1 september 2026 09:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Bedoel je dan de beleidsmakers of de Oost Europese arbeiders??
Da's waar. In dat opzicht is het ook dweilen met de kraan open.quote:Op dinsdag 1 september 2026 09:16 schreef Sodeknetters het volgende:
Blijkbaar kan de landelijke politiek niet zo veel ondernemen tegen een wethouder in een grote stad die op eigen houtje besluit dat mensen die hier niets te zoeken hebben en eigenlijk weg zouden moeten, toch mogen blijven op kosten van de gemeente.
Het valt me op dat je het alleen over de oosteuropese arbeidsmigranten hebt. Ja, hun positie is schrijnend. Maar ze weten als het goed is dat hun werk tijdelijk is. Ben met je eens dat die malafide werkgevers hard aangepakt moeten worden, zij veroorzaken primair die ellende.quote:Op dinsdag 1 september 2026 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de mensen die hier komen werken veel geld hebben. Die zien het als een fantastische kans werken en een bestaan opbouwen in het westen, plus dat ze waarschijnlijk ook koeien met gouden hoorns beloofd worden wat niet nagekomen wordt.
Het is een hard gelag om hier naartoe te komen met dromen wat uiteindelijk een dakloos en verslaafd bestaan wordt.
Weg ermee met alles en iedereen die dit mogelijk maakt
Dat denk ik ook. Als een stadsbestuur tegen alles in haar eigen gang gaat, kun je als landelijke politiek ook niet zo veel meer zonder echt hard in te grijpen. En daar zit dan weer de onwil bij de landelijke politiciquote:Op dinsdag 1 september 2026 09:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Da's waar. In dat opzicht is het ook dweilen met de kraan open.
Sorry, ik pin me nogal vast op dit onderwerp omdat het me aan het hart gaat. Dit zijn ook gewoon mensen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 09:20 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het valt me op dat je het alleen over de oosteuropese arbeidsmigranten hebt. Ja, hun positie is schrijnend. Maar ze weten als het goed is dat hun werk tijdelijk is. Ben met je eens dat die malafide werkgevers hard aangepakt moeten worden, zij veroorzaken primair die ellende.
Ik vraag me ook af waarom je tot nu toe alle opmerkingen over die andere overlastgevende groepen lijkt te negeren.
Daar is het geen mindere tyfuszooi.quote:Op dinsdag 1 september 2026 07:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Utrecht deelt ook tijden geen boetes meer uit. Wie hoor je daar over?
Buitenslapers (even ervan uitgaande dat ze Oost-Europees zijn), komen hier naartoe om te werken voor een laag loon, worden eruit gebonjourd wanneer ze overbodig zijn en komen hier op straat terecht. Vervolgens krijgen ze een boete voor iets wat een gevolg is van niet juist behandeld worden (o.a. door het kabinet want zij hebben de mogelijkheden om de wanpraktijken rond de uitzendbureaus te stoppen) en dan moeten zij daar buiten dat ze dakloos zijn geworden ook nog eens voor opdraaien![]()
Het is vooral een gevolg van hun eigen keuzes. Als je een tijdelijk contract aangaat, dan weet je dat dat ook een keer afloopt en als het gekoppeld zit aan je woonverblijf is het risico nog groter. Prima dat je dat risico aan wil gaan, maar dan moet je ook tijdig nadenken over de toekomst en als je dat niet doet is dat niet het probleem van de samenleving of de omwonenden. Als ze echt geen geld hebben om thuis te komen, dan doet de gemeente er misschien goed aan om ze een kaartje voor de Flixbus te geven.quote:Op dinsdag 1 september 2026 07:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vervolgens krijgen ze een boete voor iets wat een gevolg is van niet juist behandeld worden
Nee. De grootste overlast is van mensen die hier op de bonnefooi naartoe kwamen en nu niet meer weg willen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 09:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Sorry, ik pin me nogal vast op dit onderwerp omdat het me aan het hart gaat. Dit zijn ook gewoon mensen.
Maar zouden de overlastgevers niet voor een groot deel de Oost Europeanen zijn die hier via uitzendbureaus terecht zijn gekomen?
Ik ben daar al eerder op ingegaan. Hier werd gezegd dat Amsterdam door Halsema werd gepresenteerd als dé plek waar daklozen naartoe moesten. Waarop ik heb gezegd dat Rotterdam zo ongeveer het tegenover gestelde gedaan heeft en daar ook al tijden ellende is.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:10 schreef Sodeknetters het volgende:
En gewoon weigeren in te gaan op de rol die Amsterdam hier zelf in had he
Het lijken mijn kinderen wel: als je de een vraagt zijn kamer op te ruimen begint ie over hoe groot de zooi bij zijn broertje wel niet is.quote:[..] Maar ook in Leiden, Almere en Utrecht wordt niet beboet, hè? Laten we niet doen alsof wij zo uitzonderlijk zijn.
Dit, maar het zal vooral om oost-europese ex-werknemers gaan die zich aan de onderkant van de arbeidsmarkt bevinden en weinig competenties hebben, daarnaast onvoldoende zelfdiscipline. Voor dergelijke mensen is er in hun thuisland ook weinig perspectief. Dat ze dan hier blijven rondhangen is begrijpelijk. Pas na een dossier van herhaaldelijke overlast kan hen het verblijf in Nederland worden ontzegt.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:00 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Het is vooral een gevolg van hun eigen keuzes. Als je een tijdelijk contract aangaat, dan weet je dat dat ook een keer afloopt en als het gekoppeld zit aan je woonverblijf is het risico nog groter. Prima dat je dat risico aan wil gaan, maar dan moet je ook tijdig nadenken over de toekomst en als je dat niet doet is dat niet het probleem van de samenleving of de omwonenden. Als ze echt geen geld hebben om thuis te komen, dan doet de gemeente er misschien goed aan om ze een kaartje voor de Flixbus te geven.
Ik denk toch echt dat dat te makkelijk gedacht is.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:00 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Het is vooral een gevolg van hun eigen keuzes. Als je een tijdelijk contract aangaat, dan weet je dat dat ook een keer afloopt en als het gekoppeld zit aan je woonverblijf is het risico nog groter. Prima dat je dat risico aan wil gaan, maar dan moet je ook tijdig nadenken over de toekomst en als je dat niet doet is dat niet het probleem van de samenleving of de omwonenden. Als ze echt geen geld hebben om thuis te komen, dan doet de gemeente er misschien goed aan om ze een kaartje voor de Flixbus te geven.
In aanvulling hierop:quote:Op dinsdag 1 september 2026 08:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
De oplossing is al tijden bekend maar invoering wordt gesaboteerd door de VVD (het zal ook een keer niet) en de BBB en het CDA (lekker goedkope krachten uitbuiten in de landbouw).
Bekijk deze YouTube-video
Met die Oost Europese arbeidsmigranten gaan dingen ook niet eerlijk. Dat is zonneklaar en schandalig.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk toch echt dat dat te makkelijk gedacht is.
Als ze weten dat dat tijdelijk is en alles na een verloop van tijd af loopt, ja dan snap ik volledig dat het niet meer dan normaal is dat ze na verloop vertrekken. Maar ik heb zo'n idee dat het allemaal niet zo eerlijk gaat en dat er dingen beloofd worden die niet nagekomen (kunnen) worden.
Maar ik laat jullie nu lekker verder, misschien dat ik wat te agressief in dit topic gereageerd heb en andere mening en discussies misschien tegengewerkt heb.Ik heb in ieder geval mijn mening kenbaar gemaakt
We hebben open grenzen en zijn een relatief rijk land. Daklozen hebben we altijd gehad. Het wordt nu meer zichtbaar en neemt toe. Ook in een rijk land zoals Zwitserland. Zwitserland heeft echter een stringenter uitzettingsbeleid voor illegalen dan de EU omdat ze er geen lid van is. Evengoed werken en verblijven er geschat zo'n 150.000 van in Zwitserland. Ze zijn erg bang verlinkt te worden want dan volgt internering en deportatie.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ongelooflijk dat dit in Nederland gebeurt, dat ook.
Uit 2024:quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:08 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Met die Oost Europese arbeidsmigranten gaan dingen ook niet eerlijk. Dat is zonneklaar en schandalig.
En agressief vond ik zeker niet hoor.
En de VVD en D66 zagen dat het goed was. Die hebben natuurlijk geen enkel belang om hier op in te grijpen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:15 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Uit 2024:
Arbeidsmigranten nog steeds opgehokt: 4 vierkante meter voor 800 euro per week
Voor dat geld slaap je natuurlijk wel met z'n tweeën in dat hok
Correctie, zie post #167.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:22 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
En de VVD en D66 BBB/CDA zagen dat het goed was. Die hebben natuurlijk geen enkel belang om hier op in te grijpen.
Ik snap je punt .quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:33 schreef Sodeknetters het volgende:
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Schouten hoor ik niet klagen.
Zie je de hypocrisie van Halsema, terwijl ze zelf samen met Groot Wassink en de rest van dat bestuur een verantwoordelijkheid heeft in deze situatie?
Ja, en zo kan je ook het verbreden naar de rest van de wereld. In elk land heb je dakloosheid.quote:Op maandag 31 augustus 2026 19:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als Amsterdam de enige was met dit probleem... Maar er zijn meerdere steden waar de dakloosheid en drugsgebruik de klauwen uit lopen en dan kun je gewoon niet anders concluderen dat dit niet alleen aan Amsterdam/Halsema ligt.
Maargoed. Ik kan dit blijven verkondigen tot ik een ons weeg geloof ik, ik vind het verder wel goed zo.
Als je dat volgens de formele routes probeert dan duurt het in dit land inderdaad eeuwen. Maar je kunt er ook een aantal nachten achter elkaar de brandslang op zetten, dan snappen ze de hint ook wel.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:49 schreef Digi2 het volgende:
Pas na een dossier van herhaaldelijke overlast kan hen het verblijf in Nederland worden ontzegt.
Je hebt altijd dakloosheid, waar dan ook. Punt is dat ze het totaal niet onder controle hebben en het eind niet in zicht is.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:07 schreef Homey het volgende:
[..]
Ja, en zo kan je ook het verbreden naar de rest van de wereld. In elk land heb je dakloosheid.
Nou, klaar zo. De hele verantwoordelijkheid uitgesmeerd over de hele wereld.
Lost dat iets op?
Ja, wel voor Halsema, want die kan weer lekker achterover leunen. Zo, weer met succes alles over de schutting gegooid.
quote:AI Overview
Official counts show that roughly 31,000 to 33,000 people experience homelessness in Poland.Key Facts About Homelessness in PolandDemographics: About 80% of homeless individuals in Poland are men.Shelter Status: A significant majority (over 23,000) stay in institutional facilities or temporary shelters rather than directly on the streets.Main Causes: Common drivers of homelessness include family conflicts, addiction, and evictions.Broader Context: According to Eurostat, Poland maintains one of the lowest rates of severe housing exclusion in the European Union.
Statistics Netherlands (CBS) estimated there were approximately 33,000 homeless people aged 18 to 64 in the Netherlands.Key Details on HomelessnessOfficial Count: The national statistics agency reported an increase in unhoused individuals, reflecting ongoing pressures in the housing market.Demographics: Historically, about eight in ten homeless people recorded by official metrics are male, though recent regional counts note rising vulnerability among women and children.Hidden Homelessness: Many unhoused individuals do not sleep on the streets. Instead, they stay temporarily with family or friends, sleep in cars, or use temporary shelters.Exclusions: Standard official figures primarily track adults aged 18 to 64 registered through specific social services, meaning children under 18, older adults over 65, and certain undocumented or economically homeless groups are often uncounted in baseline totals.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |