Ik vind dat totaalidioot.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:24 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Maar wat vind je van de uitspraken van Ben Gvir, minister in het kabinet Nethanyahu?
[..]
Ik denk dat je hier wel een punt hebt. Wat ik zo snel online vindt van Palestijnse politiciquote:Op maandag 17 augustus 2026 19:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Totaalidioot.
Deze man heeft overduidelijk een aantal steekjes loszitten en heeft niet door hoeveel extra imagoschade hij Israël hiermee bezorgd. Zoals we weten zitten de Westerse journalisten op het puntje van de stoel voor elke controversieel uitspraak die Israëlische politici doen (dit in tegenstelling als Palestijnse leiders het doen aangezien het dan volledig genegeerd wordt).
Knip
Zou het niet eens tijd worden dat Nethanyahu zich uitspreekt tegen hem en hem uit zijn kabinet gooit?quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind dat totaalidioot.
Deze man heeft overduidelijk een aantal steekjes loszitten en heeft niet door hoeveel extra imagoschade hij Israël hiermee bezorgd. Zoals we weten zitten de Westerse journalisten op het puntje van de stoel voor elke controversieel uitspraak die Israëlische politici doen (dit in tegenstelling als Palestijnse leiders het doen aangezien het dan volledig genegeerd wordt).
Dat moet je als enigszins verantwoordelijk en patriottistisch individu weten en dus letten op wat je zegt. Ben-Gvir is zo losgeslagen en extreem dat het het hem helemaal niets meer doet, hij voelt zich compleet onoverwinnelijk. Maar andere Israëliërs en zelfs Joden in de diaspora vangen de klappen op voor dit soort extremistische grootspraak.
Verwachten we ook dat elke andere politicus in de regio die extreme dingen zegt opstapt of uit zijn functie wordt geheven? Nee hè. Dus waarom nu wel? Er zijn trouwens over twee maanden verkiezingen in Israël. De partij van Ben-Gvir staat op 7 zetels.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:10 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Zou het niet eens tijd worden dat Nethanyahu zich uitspreekt tegen hem en hem uit zijn kabinet gooit?
Hij maakt deel uit van de regering Nethanyahu. Het heeft er alle schijn van dat Nethanyahu hem steunt, althans niet veroordeelt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Verwachten we ook dat elke andere politicus in de regio die extreme dingen zegt opstapt of uit zijn functie wordt geheven? Nee hè.
Ja en? Dat zullen grotendeels kolonisten zijn die op hem stemmen. Laat wel zien wat voor extremistische denkbeelden zijn achterban heeft.quote:Dus waarom nu wel? Er zijn trouwens over twee maanden verkiezingen in Israël. De partij van Ben-Gvir staat op 7 zetels.
Het valt mij op dat je gestelde vraag ontwijkt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:42 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Hij maakt deel uit van de regering Nethanyahu. Het heeft er alle schijn van dat Nethanyahu hem steunt, althans niet veroordeelt.
Uiteraard, de stemmen hier letterlijk voor. Maar dat is dus 5 tot 7% van de Israëlische samenleving.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:42 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ja en? Dat zullen grotendeels kolonisten zijn die op hem stemmen. Laat wel zien wat voor extremistische denkbeelden zijn achterban heeft.
Dat is ook wel terecht, is ook ongelooflijk wat die debiel voor schade aanricht, maar ja Netanyahu doet alles, maar dan ook echt alles, om te blijven zitten. Landsbelang dient hij al jaren niet meer.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:40 schreef sp3c het volgende:
ik verwacht eigenlijk wel dat politici die dusdanig extreme dingen roepen uit hun functie gezet worden, waarom zou dat bij andere landen anders zijn?
ik weet dat het niet gebeurt ... maar ik verwacht het wel tbh, gebeurt dat niet dan kleurt dit mijn mening over zo'n land nogal bij
ik was altijd van plan om nog naar Israel te gaan voor een potje ijshockey maar een land waar dit soort politici bon ton zijn laat ik principieel aan me voorbij gaanquote:Op maandag 17 augustus 2026 21:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook wel terecht, is ook ongelooflijk wat die debiel voor schade aanricht, maar ja Netanyahu doet alles, maar dan ook echt alles, om te blijven zitten. Landsbelang dient hij al jaren niet meer.
Finland dan maar, al hebben die ook bloed aan hun handen als je maar ver genoeg terug gaat.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik was altijd van plan om nog naar Israel te gaan voor een potje ijshockey maar een land waar dit soort politici bon ton zijn laat ik principieel aan me voorbij gaan
is jammer voor mij want Belarus stond ook op de lijst
Je zou bijna zeggen dat Israël wel heel heel erg slecht is in genocide.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:15 schreef silverhill het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met die genocide sinds de laatste levende gijzelaars zijn vrijgelaten in oktober vorig jaar, en Israël de laatste (restanten van) gijzelaars terug heeft gekregen in januari van dit jaar?
[ afbeelding ]
Goh. Je zou bijna zeggen dat het doden van Gazanen toch niet het doel was, maar dat zal wel toeval zijn.
Lebensraumquote:Op maandag 17 augustus 2026 21:55 schreef P8 het volgende:
Maar eerlijk, wat de Zionisten willen is duidelijk. Dat zij gewoon mee kunnen en mogen regeren, zegt iets over de gemiddelde standpunten van het volk. Hun territorium groeit al 60 jaar gestaag, want ze "brauchen Lebensraum" voor de kolonisten.
Heel het Bijbelse Israel gaat verenigd worden, ongeacht of mensen 10000km verderop het eens worden of het een genocide genoemd mag worden of niet. Uiteindelijk halen ze hun geopolitieke draagvlak uit goede zaken (al dan niet kosjer), en een tegenpartij die wereldwijd terecht een nog veel slechtere reputatie heeft.
Maar in feite zijn het religekkies tegen religekkies. God staat aan onze kant. God keurt onze gruweldaden goed. En de tegenpartij is aantoonbaar beestachtig. Wanneer wij God's plan verwezenlijken, komt alles goed.
De enige reden dat wij er überhaupt iets van vinden, is vanwege de globalisatie. In de jaren 60 moest men het hebben van een foto van een oorlogsfotograaf, die een half jaar later ergens werd gepubliceerd. Wij hebben twitter en 5G.
Het ligt er helemaal aan wat je hiermee bedoelt. Willen een aanzienlijk aantal Israëliërs de Westelijke Jordaanoever?quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:55 schreef P8 het volgende:
Maar eerlijk, wat de Zionisten willen is duidelijk. Dat zij gewoon mee kunnen en mogen regeren, zegt iets over de gemiddelde standpunten van het volk. Hun territorium groeit al 60 jaar gestaag, want ze "brauchen Lebensraum" voor de kolonisten.
Heel het Bijbelse Israel gaat verenigd worden, ongeacht of mensen 10000km verderop het eens worden of het een genocide genoemd mag worden of niet. Uiteindelijk halen ze hun geopolitieke draagvlak uit goede zaken (al dan niet kosjer), en een tegenpartij die wereldwijd terecht een nog veel slechtere reputatie heeft.
Maar in feite zijn het religekkies tegen religekkies. God staat aan onze kant. God keurt onze gruweldaden goed. En de tegenpartij is aantoonbaar beestachtig. Wanneer wij God's plan verwezenlijken, komt alles goed.
De enige reden dat wij er überhaupt iets van vinden, is vanwege de globalisatie. In de jaren 60 moest men het hebben van een foto van een oorlogsfotograaf, die een half jaar later ergens werd gepubliceerd. Wij hebben twitter en 5G.
Doe ik wel vaker met whataboutisms. Bovendien is het nauwelijks een vraag omdat ie gaat over een stelling die misschien wel helemaal niet waar is. Retorische truken derhalve.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt mij op dat je gestelde vraag ontwijkt.
Het niet tegenspreken van zijn minister maakt Nethanyahu als regeringsleider medeverantwoordelijk voor deze uitspraken.quote:Dat Netanyahu hem niet veroordeelt zal met met name te maken hebben met dat Likud de partij van Ben-Gvir nodig heeft voor de huidige meerderheid. En voor veel politieke partijen is macht belangrijker dan principes.
[..]
Best creepy.quote:Uiteraard, de stemmen hier letterlijk voor. Maar dat is dus 5 tot 7% van de Israëlische samenleving.
Bron van dit plaatje?quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:15 schreef silverhill het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met die genocide sinds de laatste levende gijzelaars zijn vrijgelaten in oktober vorig jaar, en Israël de laatste (restanten van) lichamen van gijzelaars terug heeft gekregen in januari van dit jaar?
[ afbeelding ]
Goh. Je zou bijna zeggen dat het doden van Gazanen toch niet het doel was, maar dat zal wel toeval zijn.
Nee, hoor. het is een vraag: waarom wordt er een selectieve standaard toegepast op Israël?quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:17 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Doe ik wel vaker met whataboutisms. Bovendien is het nauwelijks een vraag omdat ie gaat over een stelling die misschien wel helemaal niet waar is. Retorische truken derhalve.
Hmm. Dat is niet hoe het werkt. Die uitspraken komen van Ben Gvir, niet van Netanyahu.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:17 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Het niet tegenspreken van zijn minister maakt Nethanyahu als regeringsleider medeverantwoordelijk voor deze uitspraken.
Dat deel van het electoraat zeker. Dat zijn simpelweg heel radicale mensen, waar je best wat vrees voor mag hebben.quote:
Een bron vragen van iets wat mijn nichtje van 8 nog wel kan maken is niet heel vreemd toch?quote:
Er wordt wat dit betreft geen selectieve standaard op Israel toegepast. Ministers uit iedere andere regering die dit soort oproepen doen zouden meteen moeten ophoepelen. Ik vind het eerder schokkend dat Nethanyahu deze uitspraken niet veroordeelt. En dat ook allerlei Westerse leiders dat in het geval van Israel iedere keer weer nalaten.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, hoor. het is een vraag: waarom wordt er een selectieve standaard toegepast op Israël?
Omdat het niet waar is.quote:En als je die vraagt niet kunt beantwoorden, dat is het dus al meteen duidelijk dat er ook sprake van is. Dan zou ik mij eens achter de oren gaan krabben hoe dat komt.
Hij is geen individueel persoon. Ben Gvir is minister in de regering van Nethanyahu. Je kan standpunten van een minister niet los zien van de standpunten van de regering waar die minister deel van uitmaakt.quote:[..]
Hmm. Dat is niet hoe het werkt. Die uitspraken komen van Ben Gvir, niet van Netanyahu.
quote:Dat deel van het electoraat zeker. Dat zijn simpelweg heel radicale mensen, waar je best wat vrees voor mag hebben.
Wikipedia staat er.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:28 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Een bron vragen van iets wat mijn nichtje van 8 nog wel kan maken is niet heel vreemd toch?
Niet dat ik zeg dat het niet klopt maar zo kan ik paint ook wel even opentrekken.
Waarom moeten Westerse leiders dit veroordelen?quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:28 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Er wordt wat dit betreft geen selectieve standaard op Israel toegepast. Ministers uit iedere andere regering die dit soort oproepen doen zouden meteen moeten ophoepelen. Ik vind het eerder schokkend dat Nethanyahu deze uitspraken niet veroordeelt. En dat ook allerlei Westerse leiders dat in het geval van Israel iedere keer weer nalaten.
Er heerst wel degelijk een dubbele standaard mbt Israël en andere landen, zeker in de regio.quote:
En dan nog blijft het een individu, die spreekt niet voor iedereen. Zo werkt een regering simpelweg niet. Dit kan je misschien nog zeggen van een premier of van een president, maar zeker niet meer van een minister met een specifieke portefeuille.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:28 schreef Chillegast het volgende:
Hij is geen individueel persoon. Ben Gvir is minister in de regering van Nethanyahu. Je kan standpunten van een minister niet los zien van de standpunten van de regering waar die minister deel van uitmaakt.
[..]
Nadat de laatste levende gijzelaars eindelijk zijn vrijgelaten en Israël zelf het laatste lichaam heeft gevonden zijn tijdens het 'staakt het vuren' meer dan 1.000 Palestijnen gedood. Duizend keer 'toeval' ofzoquote:Op maandag 17 augustus 2026 21:15 schreef silverhill het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met die genocide sinds de laatste levende gijzelaars zijn vrijgelaten in oktober vorig jaar, en Israël de laatste (restanten van) lichamen van gijzelaars terug heeft gekregen in januari van dit jaar?
[ afbeelding ]
Geen enkel gebied heeft meer bloedvergiet gezien dan de Levant. Iedereen die enige rechten denkt te kunnen ontlenen aan dat gebied vanwege de geschiedenis, bekent impliciet dat ze de geschiedenis willen herhalen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het ligt er helemaal aan wat je hiermee bedoelt. Willen een aanzienlijk aantal Israëliërs de Westelijke Jordaanoever?
Zeker, dat is ook niet meer dan logisch gezien het feit dat dit een essentieel onderdeel is van het vroegere Judea en veel Joodse geschiedenis waarborgt. Dat het ook is gekoloniseerd voor Arabische moslims is irrelevant. De Islam heeft daar niets te zoeken. Maar is dit 'lebensraum'? Dat lijkt me een nogal ongepaste term.
De Mossad heeft een lijst met nog 2000 Hamas leden die ze willen termineren.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nadat de laatste levende gijzelaars eindelijk zijn vrijgelaten en Israël zelf het laatste lichaam heeft gevonden zijn tijdens het 'staakt het vuren' meer dan 1.000 Palestijnen gedood. Duizend keer 'toeval' ofzo
Ik vind het conflict zo divers en gecompliceerd dat mensen die nazi-termen gebruiken, eigenlijk geen serieuze gesprekspartner zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:55 schreef P8 het volgende:
Het grote probleem van het gebied op dit moment is met name de aanwezigheid van de Islam. Het gebied was inheems Joods en daarna Christelijk, toen werd het veroverd door Arabische moslims komende vanuit het Arabisch Schiereiland. En tot op de dag van vandaag weigeren specifieke moslims het bestaan van Israël te accepteren.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:34 schreef P8 het volgende:
[..]
Geen enkel gebied heeft meer bloedvergiet gezien dan de Levant. Iedereen die enige rechten denkt te kunnen ontlenen aan dat gebied vanwege de geschiedenis, bekent impliciet dat ze de geschiedenis willen herhalen.
De enige reden waarom zij hier als vermeend 'illegaal' worden gezien is omdat de internationale gemeenschap het gebied heeft toegeschreven op basis van niets aan de Palestijnen. Dit is een unicum in de wereld.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:34 schreef P8 het volgende:
[..]
En Lebensraum. Ja. Ironisch nietwaar? Officieel zijn de kolonisten illegaal, maar worden achteraf toch gelegaliseerd. Conservatieve schattingen spreken over 50k Israëliërs die zo in de afgelopen 20 jaar een legale kolonist zijn geworden.
Lebensraum heeft een specifieke connotatie binnen de context van de Tweede Wereldoorlog. We noemen de annexatie van Noord-Cyprus door de Turken of de Westelijke Sahara door de Marokkanen toch ook geen 'lebensraum'?quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:34 schreef P8 het volgende:
[..]
Hoe kun je dat niet zien als territoriale uitbreiding om je volk te huisvesten? De Duitse term hiervoor geeft de ironie aan, maar is inhoudelijk niet onjuist.
Omdat het tegen de internationale rechtsorde in gaat om als staat stelselmatig mensen te willen vermoorden die tot een bepaalde etnische groep behoren en geen direct gevaar vormen. En Westerse landen zijn traditioneel bondgenoten van Israel.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom moeten Westerse leiders dit veroordelen?
Onware bewering waar ook geen bewijs bij geleverd wordt.quote:Er heerst wel degelijk een dubbele standaard mbt Israël en andere landen, zeker in de regio.
Zo werkt het wel. Een minister kan in het algemeen niet een standpunt innemen dat haaks op de standpunten staat van zijn eigen regering. In Israel is het formeel net wat subtieler: een minister kan geen beleid uitvoeren waarvoor in de Knesset geen meerderheid bestaat. Laat onverlet dat duidelijk moet zijn bij dit soort standpunten waar de premier en zijn regering staan.quote:En dan nog blijft het een individu, die spreekt niet voor iedereen. Zo werkt een regering simpelweg niet. Dit kan je misschien nog zeggen van een premier of van een president, maar zeker niet meer van een minister met een specifieke portefeuille.
Het halve Midden-Oosten wil als het even kan Israël morgen nog zien verdwijnen. We hebben gezien wat de Palestijnen leiders hebben gezegd na 7 oktober: 'Wij zullen dit herhalen tot Israël is vernietigd'.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:42 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Omdat het tegen de internationale rechtsorde in gaat om als staat stelselmatig mensen te willen vermoorden die tot een bepaalde etnische groep behoren en geen direct gevaar vormen. En Westerse landen zijn traditioneel bondgenoten van Israel.
Het is een feitelijke bewering, je doet er nota bene zelf aan mee, ik geef hierboven een voorbeeld er van. De verwachting dat op basis van één uitspraak van één individu, een heel land en een heel werelddeel hier afstand van moet nemen is iets dat we niet verwachten als een minister van welk ander land dan ook iets raars zegt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:42 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Onware bewering waar ook geen bewijs bij geleverd wordt.
Dat kan zeker wel. Zoals ik al heb aangegeven heeft een minister een specifieke portefeuille, diens taken zijn dus gericht op die tak van de politiek. Daarnaast behoort een minister tot diens eigen partij en binnen een regering heb je daarin soms (grote) verschillen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:42 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Zo werkt het wel. Een minister kan in het algemeen niet een standpunt innemen dat haaks op de standpunten staat van zijn eigen regering. In Israel is het formeel net wat subtieler: een minister kan geen beleid uitvoeren waarvoor in de Knesset geen meerderheid bestaat. Laat onverlet dat duidelijk moet zijn bij dit soort standpunten waar de premier en zijn regering staan.
Als,je dat wil zet dan geen handtekening onder een staakt het vuren en kom gewoon je afspraken na.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Mossad heeft een lijst met nog 2000 Hamas leden die ze willen termineren.
Ooh sweet summer child.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als,je dat wil zet dan geen handtekening onder een staakt het vuren en kom gewoon je afspraken na.
Die lijst is niet openbaar en niet onafhankelijk getoetst. De lijst wordt geheim gehouden terwijl dat geen tactisch doel dient. Het zou onschuldige burgers zelfs helpen als die lijst wel gedeeld wordt want dan kunnen ze kiezen of ze als menselijk schild willen dienen of niet. Een cynicus zou zeggen dat die lijst ook gewoon achteraf gevuld kan worden.
In combinatie met de vele schendingen van het bestand roept die lijst vragen op over transparantie, rechtsstatelijkheid (Omtzigt (L) ) en de bereidheid om aan internationaal recht te houden.
Het Westen maakt in het algemeen onderscheid tussen de terroristen van Hamas en Palestijnse burgers die zo goed en kwaad als het gaat proberen te leven. Maar ik zie alweer wat voor discussie dit gaat worden. Daar heb ik geen zin in, dat is iedere keer hetzelfde liedje. Het is goed zo. Ik heb mijn zegje gedaan, jouw standpunten zijn me bekend en we gaan het nooit eens worden.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het halve Midden-Oosten wil als het even kan Israël morgen nog zien verdwijnen. We hebben gezien wat de Palestijnen leiders hebben gezegd na 7 oktober: 'Wij zullen dit herhalen tot Israël is vernietigd'.
Het Westen maakt ook tientallen als niet honderden miljoenen over naar de Palestijnen. Moet het Westen ook afstand van deze uitspraken nemen?
Dit is dus wat ik bedoel met een dubbele standaard. Je probeert eigenlijk één uitspraak, van één Israëlische minister niet alleen over de hele regering en het land daar te smeren, maar zelfs het Westen moet hier afstand van nemen.
Het is een voorbeeld van iets dat alleen specifiek voor Israël geldt, met geen enkel ander land wordt zo geredeneerd.
[..]
Het is een feitelijke bewering, je doet er nota bene zelf aan mee, ik geef hierboven een voorbeeld er van. De verwachting dat op basis van één uitspraak van één individu, een heel land en een heel werelddeel hier afstand van moet nemen is iets dat we niet verwachten als een minister van welk ander land dan ook iets raars zegt.
[..]
Dat kan zeker wel. Zoals ik al heb aangegeven heeft een minister een specifieke portefeuille, diens taken zijn dus gericht op die tak van de politiek. Daarnaast behoort een minister tot diens eigen partij en binnen een regering heb je daarin soms (grote) verschillen.
Hamas plukt gewoon wat kinderen van straat om als menselijk schild te dienen om zich achter verschuilen.quote:
Je zou een openbare lijst willen hebben met namen en fotos van die 2000 mensen?quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als,je dat wil zet dan geen handtekening onder een staakt het vuren en kom gewoon je afspraken na.
Die lijst is niet openbaar en niet onafhankelijk getoetst. De lijst wordt geheim gehouden terwijl dat geen tactisch doel dient. Het zou onschuldige burgers zelfs helpen als die lijst wel gedeeld wordt want dan kunnen ze kiezen of ze als menselijk schild willen dienen of niet. Een cynicus zou zeggen dat die lijst ook gewoon achteraf gevuld kan worden.
In combinatie met de vele schendingen van het bestand roept die lijst vragen op over transparantie, rechtsstatelijkheid (Omtzigt (L) ) en de bereidheid om aan internationaal recht te houden.
Dat doet Hamas toch al sinds ze bestaan dus wat is nou het probleem met die transparantie?quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hamas plukt gewoon wat kinderen van straat om als menselijk schild te dienen om zich achter verschuilen.
Israel zelf bestempelt illegale nederzettingen in eerste instantie ook als illegaal. Israel haalt ze vervolgens jaren later, wanneer oorspronkelijke bewoners weg zijn gepest, uit de illegaliteit.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:39 schreef HowardRoark het volgende:
De enige reden waarom zij hier als vermeend 'illegaal' worden gezien is omdat de internationale gemeenschap het gebied heeft toegeschreven op basis van niets aan de Palestijnen. Dit is een unicum in de wereld.
Je zak het vast niet zo bedoelen maar ik vind dat ook niet verbazingwekkendquote:Op maandag 17 augustus 2026 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou een openbare lijst willen hebben met namen en fotos van die 2000 mensen?
(En waar komt dat aantal vandaan, eigenlijk?)
Ik denk dat iedereen die 7 oktober de grens overgestoken is om onschuldige Israëlische gezinnen te vermoorden (en de kopstukken daarachter), wel doelwit is.
Vind dat zelf niet zo verbazingwekkend.
Misschien kunnen we Hamas dan ook netjes een ledenlijst vragen en op welke datums en tijdstippen ze zelfmoordaanslagen wensen te plegen, wel zo overzichtelijk.quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat doet Hamas toch al sinds ze bestaan dus wat is nou het probleem met die transparantie?
Allemaal een eerlijk proces gaat hem niet worden. Helaas.quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je zak het vast niet zo bedoelen maar ik vind dat ook niet verbazingwekkend
De mensen die daar wonen zijn niet per se de oorspronkelijke bewoners. Sommigen zijn dat wel, anderen kennen hun origine in landen als Syrië, Egypte of meer naar het Oosten in wat nu Jordanië is en Saoedie-Arabië.quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:02 schreef P8 het volgende:
[..]
Israel zelf bestempelt illegale nederzettingen in eerste instantie ook als illegaal. Israel haalt ze vervolgens jaren later, wanneer oorspronkelijke bewoners weg zijn gepest, uit de illegaliteit.
Illegaal kolonisme vanuit een Israëlisch perspectief
Of een BBC documentaire van een uur.
Palestijnen kunnen veel gevaarlijke religieuze fanatici hebben, tegelijk met dat Israël veel gevaarlijke religieuze fanatici hebben. Dat sluit elkaar niet uit.quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De mensen die daar wonen zijn niet per se de oorspronkelijke bewoners. Sommigen zijn dat wel, anderen kennen hun origine in landen als Syrië, Egypte of meer naar het Oosten in wat nu Jordanië is en Saoedie-Arabië.
Daarnaast zou ik je niet laten leiden door selectief in elkaar gezette documentairs zoals die van Theroux, waar men specifiek de Palestijnen als structurele slachtoffers afschildert en de meest extreme elementen van de Israëlische samenleving als emblematisch voor alles wat Israël is. De vraag die hier opkomt is waarom men dat niet de andere kant ook op doet?
De volgende stellige maar onware bewering waar geen bewijs bij wordt geleverd.quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom wordt nagenoeg elke documentaire over Israël gemaakt vanuit het perspectief dat Israëliërs extreem en radicaal zijn en Palestijnen onschuldige en vredelievende slachtoffers?
Je vindt dat er door de media objectief over Israel bericht wordt?quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:16 schreef Chillegast het volgende:
[..]
De volgende stellige maar onware bewering waar geen bewijs bij wordt geleverd.
Ik vind het wel een slim truukje hoor. Je beweert iets dat niet helemaal waar is, zet het woordje "waarom" er voor en een vraagteken er achter en ongeacht welk antwoord je krijgt lijkt het alsof je opponent heeft toegegeven dat je onware bewering klopt.
Dat zal in de praktijk zo niet gaan verlopen inderdaad. Als bij de allergrootste aanval ooit van Hamas 10% van Hamas actief aanwezig was, geeft dat ook een beetje een beeld over die overige 27.000 leden van Hamas.quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Allemaal een eerlijk proces gaat hem niet worden. Helaas.
Of misschien willen ze zichzelf wel melden, als je een lijst opstelt. Ben bang van niet. Dat het zo niet werkt.
Nee. Hun agressie wordt onderbelicht. Hun aandeel in de start van de oorlog met Iran.quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:25 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je vindt dat er door de media objectief over Israel bericht wordt?
En teveel misdaden tegen elkaar om te tellen. En dan heeft (bijna)iedereen nog te dealen met het "PICK A SIDE!" gedoe eromheen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 23:39 schreef P8 het volgende:
[..]
Nee. Hun agressie wordt onderbelicht. Hun aandeel in de start van de oorlog met Iran.
De tentakels van de Mossad en hoe zij wereldwijd piepers konden laten ontploffen. Het verheven religieuze fanatisme dat neerkijkt op iedereen die niet Joods is.
De ware propagandafout zit in het afschilderen van de Palestijnen als engelen. Want die zijn geen haar beter. Alleen armer, zwakker, en al 80 jaar de underdog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |