Ik vind dat totaalidioot.quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:24 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Maar wat vind je van de uitspraken van Ben Gvir, minister in het kabinet Nethanyahu?
[..]
Ik denk dat je hier wel een punt hebt. Wat ik zo snel online vindt van Palestijnse politiciquote:Op maandag 17 augustus 2026 19:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Totaalidioot.
Deze man heeft overduidelijk een aantal steekjes loszitten en heeft niet door hoeveel extra imagoschade hij Israël hiermee bezorgd. Zoals we weten zitten de Westerse journalisten op het puntje van de stoel voor elke controversieel uitspraak die Israëlische politici doen (dit in tegenstelling als Palestijnse leiders het doen aangezien het dan volledig genegeerd wordt).
Knip
Zou het niet eens tijd worden dat Nethanyahu zich uitspreekt tegen hem en hem uit zijn kabinet gooit?quote:Op maandag 17 augustus 2026 19:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind dat totaalidioot.
Deze man heeft overduidelijk een aantal steekjes loszitten en heeft niet door hoeveel extra imagoschade hij Israël hiermee bezorgd. Zoals we weten zitten de Westerse journalisten op het puntje van de stoel voor elke controversieel uitspraak die Israëlische politici doen (dit in tegenstelling als Palestijnse leiders het doen aangezien het dan volledig genegeerd wordt).
Dat moet je als enigszins verantwoordelijk en patriottistisch individu weten en dus letten op wat je zegt. Ben-Gvir is zo losgeslagen en extreem dat het het hem helemaal niets meer doet, hij voelt zich compleet onoverwinnelijk. Maar andere Israëliërs en zelfs Joden in de diaspora vangen de klappen op voor dit soort extremistische grootspraak.
Verwachten we ook dat elke andere politicus in de regio die extreme dingen zegt opstapt of uit zijn functie wordt geheven? Nee hè. Dus waarom nu wel? Er zijn trouwens over twee maanden verkiezingen in Israël. De partij van Ben-Gvir staat op 7 zetels.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:10 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Zou het niet eens tijd worden dat Nethanyahu zich uitspreekt tegen hem en hem uit zijn kabinet gooit?
Hij maakt deel uit van de regering Nethanyahu. Het heeft er alle schijn van dat Nethanyahu hem steunt, althans niet veroordeelt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Verwachten we ook dat elke andere politicus in de regio die extreme dingen zegt opstapt of uit zijn functie wordt geheven? Nee hè.
Ja en? Dat zullen grotendeels kolonisten zijn die op hem stemmen. Laat wel zien wat voor extremistische denkbeelden zijn achterban heeft.quote:Dus waarom nu wel? Er zijn trouwens over twee maanden verkiezingen in Israël. De partij van Ben-Gvir staat op 7 zetels.
Het valt mij op dat je gestelde vraag ontwijkt.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:42 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Hij maakt deel uit van de regering Nethanyahu. Het heeft er alle schijn van dat Nethanyahu hem steunt, althans niet veroordeelt.
Uiteraard, de stemmen hier letterlijk voor. Maar dat is dus 5 tot 7% van de Israëlische samenleving.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:42 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Ja en? Dat zullen grotendeels kolonisten zijn die op hem stemmen. Laat wel zien wat voor extremistische denkbeelden zijn achterban heeft.
Dat is ook wel terecht, is ook ongelooflijk wat die debiel voor schade aanricht, maar ja Netanyahu doet alles, maar dan ook echt alles, om te blijven zitten. Landsbelang dient hij al jaren niet meer.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:40 schreef sp3c het volgende:
ik verwacht eigenlijk wel dat politici die dusdanig extreme dingen roepen uit hun functie gezet worden, waarom zou dat bij andere landen anders zijn?
ik weet dat het niet gebeurt ... maar ik verwacht het wel tbh, gebeurt dat niet dan kleurt dit mijn mening over zo'n land nogal bij
ik was altijd van plan om nog naar Israel te gaan voor een potje ijshockey maar een land waar dit soort politici bon ton zijn laat ik principieel aan me voorbij gaanquote:Op maandag 17 augustus 2026 21:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook wel terecht, is ook ongelooflijk wat die debiel voor schade aanricht, maar ja Netanyahu doet alles, maar dan ook echt alles, om te blijven zitten. Landsbelang dient hij al jaren niet meer.
Finland dan maar, al hebben die ook bloed aan hun handen als je maar ver genoeg terug gaat.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik was altijd van plan om nog naar Israel te gaan voor een potje ijshockey maar een land waar dit soort politici bon ton zijn laat ik principieel aan me voorbij gaan
is jammer voor mij want Belarus stond ook op de lijst
Je zou bijna zeggen dat Israël wel heel heel erg slecht is in genocide.quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:15 schreef silverhill het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met die genocide sinds de laatste levende gijzelaars zijn vrijgelaten in oktober vorig jaar, en Israël de laatste (restanten van) gijzelaars terug heeft gekregen in januari van dit jaar?
[ afbeelding ]
Goh. Je zou bijna zeggen dat het doden van Gazanen toch niet het doel was, maar dat zal wel toeval zijn.
Lebensraumquote:Op maandag 17 augustus 2026 21:55 schreef P8 het volgende:
Maar eerlijk, wat de Zionisten willen is duidelijk. Dat zij gewoon mee kunnen en mogen regeren, zegt iets over de gemiddelde standpunten van het volk. Hun territorium groeit al 60 jaar gestaag, want ze "brauchen Lebensraum" voor de kolonisten.
Heel het Bijbelse Israel gaat verenigd worden, ongeacht of mensen 10000km verderop het eens worden of het een genocide genoemd mag worden of niet. Uiteindelijk halen ze hun geopolitieke draagvlak uit goede zaken (al dan niet kosjer), en een tegenpartij die wereldwijd terecht een nog veel slechtere reputatie heeft.
Maar in feite zijn het religekkies tegen religekkies. God staat aan onze kant. God keurt onze gruweldaden goed. En de tegenpartij is aantoonbaar beestachtig. Wanneer wij God's plan verwezenlijken, komt alles goed.
De enige reden dat wij er überhaupt iets van vinden, is vanwege de globalisatie. In de jaren 60 moest men het hebben van een foto van een oorlogsfotograaf, die een half jaar later ergens werd gepubliceerd. Wij hebben twitter en 5G.
Het ligt er helemaal aan wat je hiermee bedoelt. Willen een aanzienlijk aantal Israëliërs de Westelijke Jordaanoever?quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:55 schreef P8 het volgende:
Maar eerlijk, wat de Zionisten willen is duidelijk. Dat zij gewoon mee kunnen en mogen regeren, zegt iets over de gemiddelde standpunten van het volk. Hun territorium groeit al 60 jaar gestaag, want ze "brauchen Lebensraum" voor de kolonisten.
Heel het Bijbelse Israel gaat verenigd worden, ongeacht of mensen 10000km verderop het eens worden of het een genocide genoemd mag worden of niet. Uiteindelijk halen ze hun geopolitieke draagvlak uit goede zaken (al dan niet kosjer), en een tegenpartij die wereldwijd terecht een nog veel slechtere reputatie heeft.
Maar in feite zijn het religekkies tegen religekkies. God staat aan onze kant. God keurt onze gruweldaden goed. En de tegenpartij is aantoonbaar beestachtig. Wanneer wij God's plan verwezenlijken, komt alles goed.
De enige reden dat wij er überhaupt iets van vinden, is vanwege de globalisatie. In de jaren 60 moest men het hebben van een foto van een oorlogsfotograaf, die een half jaar later ergens werd gepubliceerd. Wij hebben twitter en 5G.
Doe ik wel vaker met whataboutisms. Bovendien is het nauwelijks een vraag omdat ie gaat over een stelling die misschien wel helemaal niet waar is. Retorische truken derhalve.quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt mij op dat je gestelde vraag ontwijkt.
Het niet tegenspreken van zijn minister maakt Nethanyahu als regeringsleider medeverantwoordelijk voor deze uitspraken.quote:Dat Netanyahu hem niet veroordeelt zal met met name te maken hebben met dat Likud de partij van Ben-Gvir nodig heeft voor de huidige meerderheid. En voor veel politieke partijen is macht belangrijker dan principes.
[..]
Best creepy.quote:Uiteraard, de stemmen hier letterlijk voor. Maar dat is dus 5 tot 7% van de Israëlische samenleving.
Bron van dit plaatje?quote:Op maandag 17 augustus 2026 21:15 schreef silverhill het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met die genocide sinds de laatste levende gijzelaars zijn vrijgelaten in oktober vorig jaar, en Israël de laatste (restanten van) lichamen van gijzelaars terug heeft gekregen in januari van dit jaar?
[ afbeelding ]
Goh. Je zou bijna zeggen dat het doden van Gazanen toch niet het doel was, maar dat zal wel toeval zijn.
Nee, hoor. het is een vraag: waarom wordt er een selectieve standaard toegepast op Israël?quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:17 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Doe ik wel vaker met whataboutisms. Bovendien is het nauwelijks een vraag omdat ie gaat over een stelling die misschien wel helemaal niet waar is. Retorische truken derhalve.
Hmm. Dat is niet hoe het werkt. Die uitspraken komen van Ben Gvir, niet van Netanyahu.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:17 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Het niet tegenspreken van zijn minister maakt Nethanyahu als regeringsleider medeverantwoordelijk voor deze uitspraken.
Dat deel van het electoraat zeker. Dat zijn simpelweg heel radicale mensen, waar je best wat vrees voor mag hebben.quote:
Een bron vragen van iets wat mijn nichtje van 8 nog wel kan maken is niet heel vreemd toch?quote:
Er wordt wat dit betreft geen selectieve standaard op Israel toegepast. Ministers uit iedere andere regering die dit soort oproepen doen zouden meteen moeten ophoepelen. Ik vind het eerder schokkend dat Nethanyahu deze uitspraken niet veroordeelt. En dat ook allerlei Westerse leiders dat in het geval van Israel iedere keer weer nalaten.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, hoor. het is een vraag: waarom wordt er een selectieve standaard toegepast op Israël?
Omdat het niet waar is.quote:En als je die vraagt niet kunt beantwoorden, dat is het dus al meteen duidelijk dat er ook sprake van is. Dan zou ik mij eens achter de oren gaan krabben hoe dat komt.
Hij is geen individueel persoon. Ben Gvir is minister in de regering van Nethanyahu. Je kan standpunten van een minister niet los zien van de standpunten van de regering waar die minister deel van uitmaakt.quote:[..]
Hmm. Dat is niet hoe het werkt. Die uitspraken komen van Ben Gvir, niet van Netanyahu.
quote:Dat deel van het electoraat zeker. Dat zijn simpelweg heel radicale mensen, waar je best wat vrees voor mag hebben.
Wikipedia staat er.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:28 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Een bron vragen van iets wat mijn nichtje van 8 nog wel kan maken is niet heel vreemd toch?
Niet dat ik zeg dat het niet klopt maar zo kan ik paint ook wel even opentrekken.
Waarom moeten Westerse leiders dit veroordelen?quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:28 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Er wordt wat dit betreft geen selectieve standaard op Israel toegepast. Ministers uit iedere andere regering die dit soort oproepen doen zouden meteen moeten ophoepelen. Ik vind het eerder schokkend dat Nethanyahu deze uitspraken niet veroordeelt. En dat ook allerlei Westerse leiders dat in het geval van Israel iedere keer weer nalaten.
Er heerst wel degelijk een dubbele standaard mbt Israël en andere landen, zeker in de regio.quote:
En dan nog blijft het een individu, die spreekt niet voor iedereen. Zo werkt een regering simpelweg niet. Dit kan je misschien nog zeggen van een premier of van een president, maar zeker niet meer van een minister met een specifieke portefeuille.quote:Op maandag 17 augustus 2026 22:28 schreef Chillegast het volgende:
Hij is geen individueel persoon. Ben Gvir is minister in de regering van Nethanyahu. Je kan standpunten van een minister niet los zien van de standpunten van de regering waar die minister deel van uitmaakt.
[..]
Nadat de laatste levende gijzelaars eindelijk zijn vrijgelaten en Israël zelf het laatste lichaam heeft gevonden zijn tijdens het 'staakt het vuren' meer dan 1.000 Palestijnen gedood. Duizend keer 'toeval' ofzoquote:Op maandag 17 augustus 2026 21:15 schreef silverhill het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met die genocide sinds de laatste levende gijzelaars zijn vrijgelaten in oktober vorig jaar, en Israël de laatste (restanten van) lichamen van gijzelaars terug heeft gekregen in januari van dit jaar?
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |