abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221516732
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 23:41 schreef jaha het volgende:
Morgen begint mijn vakantie dus ik zal een aantal afleveringen overslaan. Zoals ik het nu zie is alleen bij Thomas en Mexx sprake van ontluikende en wederzijdse liefde...
Ik weet niet welke serie jij kijkt maar, waar zie je dat dan?
pi_221517362
Toch even op Insta gekeken of Iris Rulkens dit jaar weer wat mensen persifleert. Jammer genoeg heeft ze de kans van Sylvie Meis bij Iris laten liggen. Maar de rest is wel weer geniaal. _O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_221517372
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 07:18 schreef Killerjas het volgende:

[..]
Thomas is wel helemaal weg van haar. Zij andersom een beetje maar heeft nul expressie in haar gezicht, dus lastig te peilen.
pi_221517406
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 21:25 schreef Pisces het volgende:
Yvonne bijt even terug bij Fred _O_
Want de loser kan zelf niet snel denken en praten, dus foei als ze een gesprekje houdt ergens. :')
En zij mag zich niet bemoeien met zijn zgn. kunstwerk met de strandstoel. Alsnog volgt hij haar advies en vervolgens bemoeid hij zich met het hare! Ze ergert zich gelukkig ook aan zijn ordinaire grappen, vieze oude kerel is het. :r
Hij duikt zowat in die nieuwe kandidate die hem nu al een beetje eng aan het vinden is. Wat wil die kerel nu van zijn dames? :?
pi_221517412
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 21:25 schreef Soury het volgende:
Mijn hemel die vaas van Iris, die zou ik niet eens op mijn bruiloft willen hebben staan :{w
Ze heeft er een heel servies van, niet gemakkelijk in de afwasmachine. Het is ook niet mijn smaak maar kennelijk de hare wel.
pi_221517416
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 21:52 schreef NoCigar het volgende:
Ik loop wat achter maar vind Fred tot nu toe wel ok :D .
Dan loop je wel héél ver achter.
pi_221517424
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 22:19 schreef NoCigar het volgende:
Doete praat een beetje raar ? Wat is dat voor accent? Ik dacht serieus eerst even aan iets medisch.
Ze is een Friezin.
pi_221517443
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 07:18 schreef Killerjas het volgende:

[..]
Bij het schoonmaken van de zonnepanelen misschien? ;)
pi_221517445
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 10:52 schreef Chea49 het volgende:

[..]
En zij mag zich niet bemoeien met zijn zgn. kunstwerk met de strandstoel. Alsnog volgt hij haar advies en vervolgens bemoeid hij zich met het hare! Ze ergert zich gelukkig ook aan zijn ordinaire grappen, vieze oude kerel is het. :r
Hij duikt zowat in die nieuwe kandidate die hem nu al een beetje eng aan het vinden is. Wat wil die kerel nu van zijn dames? :?
Ja die stoelen. _O- Alleen die vissen zijn eigenlijk leuk.
pi_221517464
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:03 schreef Pisces het volgende:

[..]
Ja die stoelen. _O- Alleen die vissen zijn eigenlijk leuk.
Lachen toen hij met veel te dunne verf weer boven die stoel en parasol ging gieten, alsof hij een kraan opende. En dan een kunstwerkje maken van de kaasplank die hij van die vrouw had gekregen. Die man is niet goed. 8)7
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:19:34 #161
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221517518
Nico Dijkshoorn aka @doordevil in de Libelle:

IRIS
Iris, die in Spanje gasten ontvangt en tussendoor indrukwekkende kunst maakt, probeerde deze week het menselijke insect Edwin van zich af te slaan. Die bleef maar, gekleed in het gruwelijkste kledingstuk dat ooit is gefabriceerd - de stretchspijkerbroek - hinderlijk om haar heen zoemen.

Mannen die een spijkerbroek van elastisch materiaal dragen, verdienen het inderdaad om ergens diep in Spanje tevergeefs naar de liefde te zoeken. Mannen in elastische spijkerbroeken lopen meestal met een emmer vol ontlasting vrolijk fluitend over een camping.

Het contrast tussen de breekbare Iris en de getapte polderman Edwin was schrijnend en alle ellende verzamelde zich uiteindelijk in één zinnetje. Iris hing met samengeknepen ogen vlak voor een van haar nieuwe kunstwerken, Edwin kwam haar atelier binnendenderen en sprak de volgende legendarische B&B vol liefde-zin, die nog talloze malen zal worden herhaald: ‘Ben je lekker aan het knutselen?’

Het raakte Iris diep en dat ontroerde mij enorm. Kunstenaar zijn, dingen durven te maken, is doodeng. Je maakt iets en je twijfelt of je het aan andere mensen zult gaan laten zien. Als zo’n elastieken broekenman je breekbare werk dan wegzet als ‘geknutsel voor huisvrouwen’, dan komt dat binnen.

Edwin moet wel de ongevoeligste deelnemer van dit seizoen zijn. Wanneer Iris geëmotioneerd raakt over haar jong overleden kind, kakt Edwin er weer een verhaal uit over de keer dat hij en zijn zoon niet zo lekker gingen. Fijn dat er een hele wilde stoere skydiver langskwam. Edwin verliet dit programma in stijl. Hij gunde Iris niet eens haar motivatie. Meneer had toevallig enkele minuten eerder besloten om te vertrekken.

CAROLINE
Zij, de vrouw die eruitziet als Gandalf uit Lord of the rings, pakt het man-vrouwgebeuren net even anders aan. Aan de cameraman vertelde ze dat ze al wat had rondgevraagd naar de prijs van een partijtje nieuwe witte tanden in Arie’s hoofd. Voor vijftienduizend euro wilde iemand uit het dorp wel wat ongebluste kalk in de mond van Arie spuiten.

Ze stuurde Carolie, de slapende loverboy, naar huis. Ik verheug mij nu al op de laatste uitzending, wanneer alle deelnemers bij elkaar komen en Carolie twee uur na de uitzending wakker moet worden gemaakt. ‘Paardenlulletje, paardenlulletje, wakker worden. Je hebt weer alles gemist.’

Arie maakte deze week weer lekker schoon en repareerde veel verschillende dingen die hij eerst zelf stiekem kapot had gemaakt. Een uitgekookte tactiek!

PAUL
Een drama tekent zich af. De gelouterde B&B vol liefde-kijkers weten precies hoe dit afloopt. Over vijf weken zal Paul geëmotioneerd aan zijn dochters vertellen dat het veel te vroeg is voor een nieuwe vrouw. Mama zit nog te diep in zijn lichaam. In iedere vezel. Dat is wat je als kijker ook voelt. Ik zie een man die onhandig door keukens beweegt en steeds probeert net een meter voor zijn intense verdriet uit te hollen. De vrouwen die tot nu toe zijn langsgekomen, voelen dat ook. Josseline vertelde Paul tijdens een intens gesprek dat ze dingen wil meemaken. Samen met hem naar een ijshockeywedstrijd of naar een plek waar ze nog nooit zijn geweest. Paul wil alleen maar op plekken zijn waar zijn overleden vrouw ooit om hem heen scharrelde.

NISHA TARA
Ik kijk graag naar Nisha Tara. Ze praat steeds alsof ze je een recept voor een Spaanse bonenschotel staat uit te leggen en negen van de dertien ingrediënten is vergeten. Ook een soort van vermakelijk: de neiging om steeds dingen te doen en te zeggen die nog eens bevestigen dat ze een lekker wild levend gekkiemens is. Wanneer zij voorstelt iets te ondernemen - ‘zullen we anders onze spijkerbroeken gaan verven of zo, dacht ik ofzoiets’ - dan hoor ik er vanzelf achteraan: ‘Ik ben een raar mens, vind je mij een raar mens? Ja toch, raar ben ik he, ik ben heel verstrooid, ik wil steeds rare dingen doen. Vind je dat leuk? Raar ben ik he!’

Muurkunstenaar Suus vond het allemaal heerlijk. Nisha Tara had iedere activiteit kunnen voorstellen. ‘Zullen we anders heel hard gaan staan schreeuwen in de rivier en dat we dan een dode bever op ons hoofd hebben en dat we ons dan mee laten voeren door de rivier en dat we dan aanspoelen bij een andere leuke vrouw, een pottenbakster met een baard of zo.’

Al dat geluk werd tijdens het broek-schilderen niet eens zo heel wreed verstoord door een nieuw aangekomen vrouw: Lieske. Na twee seconden was het volstrekt duidelijk: Suus kon voortaan in haar eentje klavertjes vier gaan manifesteren. Laat ik hier nu ook eens een complottheorie droppen: Lieske en Nisha Tara hadden zo te zien ver voor de opnames van het programma al uitgebreid telefonisch contact gehad. Suus reisde, zonder het te weten, af naar Nisha Tara die al verliefd was op een andere vrouw. Ik vermoed zelfs dat de andere vrouwen die nog zouden komen op het laatste moment zijn afgezegd.

FRED
Om Freds eigen woord te gebruiken: luisteren naar hem en kijken naar hem is niets minder dan een martelgang. Die zwetende aanstootgevende kale halfbroer van Harrie Slinger, de zanger van Drukwerk, mag acht weken lang proberen het record te breken van Meest Vrouwonvriendelijke Man Ooit Op De Nederlandse Televisie. Wat mij betreft mag hij de beker al trots boven zijn hoofd houden.

Fred praat over vrouwen alsof het diertjes zijn. Diertjes die hij in een glazen bak dondert en daarna bestudeert. In het bekende camouflage-kunstenaarsjargon babbelt hij eeuwen emancipatie de afgrond in. Hij wil de vrouwen op die afgetrapte aan elkaar hangende naar dode verkoolde kip ruikende uitdragerij van hem steeds maar iets leren.

Daarom zat ik met beide armen boven mijn hoofd te juichen toen Yvonne in de supermarkt in perfect Spaans uitgebreid met een caissière in gesprek ging. Fred sprak haar daarop aan. Nooit met andere mensen spreken wanneer hij staat te verzinnen hoe hij nu weer de gekke kunstenaar kan uithangen.

Gaan we nog meemaken, denk ik. Fred die, terwijl Yvonne gezellig met een visser praat, zijn broek naar beneden doet en een mengsel van gele verf en urine in het water laat kletteren.

Daarna volgt een lang, transpirerend verhaal, met zijn hoofd vlak voor de camera, dat hij een kunstenaar is en dat hij probeerde de tekst LIEFDE VOOR MIJZELF in het water te sproeien.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_221517523
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 10:54 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Ze heeft er een heel servies van, niet gemakkelijk in de afwasmachine. Het is ook niet mijn smaak maar kennelijk de hare wel.
Haar vent zou wel gedacht hebben: Nog zo'n schaal en ik wil scheiden", en zo geschiede.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_221517630
Deze van Insta wilde ik ook nog ff delen >:) :D

pi_221518737
Misschien verkeerd begrepen, maar zat Jiry nu zijn eigen gekookte eten in zijn eentje voor de tent te eten? Wat ongezellig en ongastvrij, die ex van haar kon die jongens toch ook wel opvangen?
pi_221519043
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:07 schreef Firuze60 het volgende:
Misschien verkeerd begrepen, maar zat Jiry nu zijn eigen gekookte eten in zijn eentje voor de tent te eten? Wat ongezellig en ongastvrij, die ex van haar kon die jongens toch ook wel opvangen?
Goed gezien.
Alleen weten we niet hoe dat is gegaan. Kinderen van haar zijn nog jong en om de rust in deze crazy-tijd voor dat gezin te bewaren betrekt zij ze waarschijnlijk niet bij alle mannen die komen.

Edwin heeft ook geen interactie met ze gehad.
pi_221519051
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Goed gezien.
Alleen weten we niet hoe dat is gegaan. Kinderen van haar zijn nog jong en om de rust in deze crazy-tijd voor dat gezin te bewaren betrekt zij ze waarschijnlijk niet bij alle mannen die komen.

Edwin heeft ook geen interactie met ze gehad.
Hoe ging dat ooit met Astrid in Oostenrijk, die had ook jonge kinderen?
pi_221519270
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:07 schreef Firuze60 het volgende:
Dat weten wij toch helemaal niet? :) Tevens vond ik het gewoon begrijpelijk om die jonge kinderen afzijdig te houden voor nu.

Zelf ben ik 's avonds ook wel eens de deur gewezen ipv blijven slapen, zodat ik daags erna niet met een klein kind geconfronteerd werd. Of eigenlijk andersom dan. En dat was dan bij iemand waar ik eerder al de lakens mee gedeeld had.

Daar had ik alle begrip voor. Dus ik snap haar prima en of die ex wel eventjes op kon passen dat weten wij niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221519282
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:23 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat weten wij toch helemaal niet? :) Tevens vond ik het gewoon begrijpelijk om die jonge kinderen afzijdig te houden voor nu.

Zelf ben ik 's avonds ook wel eens de deur gewezen ipv blijven slapen, zodat ik daags erna niet met een klein kind geconfronteerd werd. Of eigenlijk andersom dan. En dat was dan bij iemand waar ik eerder al de lakens mee gedeeld had.

Daar had ik alle begrip voor. Dus ik snap haar prima en of die ex wel eventjes op kon passen dat weten wij niet.
Nou ja, ok, kon mij wel iets van Astrid herinneren dat haar kandidaten ook zichzelf moesten vermaken in de avond.
Maar die werden niet in een tentje gestopt.
pi_221519301
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou ja, ok, kon mij wel iets van Astrid herinneren dat haar kandidaten ook zichzelf moesten vermaken in de avond.
Grote tent of klein kamertje

Die mij die tent maar :Y
pi_221519477
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Alles is bezet en daarom heeft ze 2 tenten geplaatst voor haar kandidaten. Niemand die daar moeite mee heeft. Dat ze haar kinderen niet meteen maar met die mannen kennis laat maken lijkt mij wel verstandig. Er kan er tenslotte maar 1 overblijven als het haar lukt de liefde te vinden. Daarna komt de kennismaking met de kinderen wel.
pi_221519963
Snap ook niet waar men zich druk om maakt mbt de tenten en het niet laten kennismaken met de kinderen.
Zeuren om te zeuren.
pi_221519982
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 14:23 schreef vosss het volgende:

[..]

Jonge kinderen? Twee flinke tieners. En eentje wat jonger.

Maar verder heel logisch dat ze de kinderen lekker buiten de serie houdt. :Y
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:51:19 #173
3542 Gia
User under construction
pi_221520022
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 22:19 schreef NoCigar het volgende:
Doete praat een beetje raar ? Wat is dat voor accent? Ik dacht serieus eerst even aan iets medisch.
Ik dacht dat ze Korsakov had of zo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:19 schreef golfer het volgende:
Nico Dijkshoorn aka @:doordevil in de Libelle:

NISHA TARA
Ik kijk graag naar Nisha Tara. Ze praat steeds alsof ze je een recept voor een Spaanse bonenschotel staat uit te leggen en negen van de dertien ingrediënten is vergeten. Ook een soort van vermakelijk: de neiging om steeds dingen te doen en te zeggen die nog eens bevestigen dat ze een lekker wild levend gekkiemens is. Wanneer zij voorstelt iets te ondernemen - ‘zullen we anders onze spijkerbroeken gaan verven of zo, dacht ik ofzoiets’ - dan hoor ik er vanzelf achteraan: ‘Ik ben een raar mens, vind je mij een raar mens? Ja toch, raar ben ik he, ik ben heel verstrooid, ik wil steeds rare dingen doen. Vind je dat leuk? Raar ben ik he!’

Muurkunstenaar Suus vond het allemaal heerlijk. Nisha Tara had iedere activiteit kunnen voorstellen. ‘Zullen we anders heel hard gaan staan schreeuwen in de rivier en dat we dan een dode bever op ons hoofd hebben en dat we ons dan mee laten voeren door de rivier en dat we dan aanspoelen bij een andere leuke vrouw, een pottenbakster met een baard of zo.’

Al dat geluk werd tijdens het broek-schilderen niet eens zo heel wreed verstoord door een nieuw aangekomen vrouw: Lieske. Na twee seconden was het volstrekt duidelijk: Suus kon voortaan in haar eentje klavertjes vier gaan manifesteren. Laat ik hier nu ook eens een complottheorie droppen: Lieske en Nisha Tara hadden zo te zien ver voor de opnames van het programma al uitgebreid telefonisch contact gehad. Suus reisde, zonder het te weten, af naar Nisha Tara die al verliefd was op een andere vrouw. Ik vermoed zelfs dat de andere vrouwen die nog zouden komen op het laatste moment zijn afgezegd.
Ik zie bij Lieske nauwelijks interesse in Nisha Tara, wat ik bij Suus wel zag. Denk niet dat Lieske qua energie bij haar past.

Volgens mij hadden er maar 3 vrouwen gereageerd op de oproep. Die mochten alledrie komen. Dus Lieske is de laatste.
pi_221520488
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 10:40 schreef Pisces het volgende:
Toch even op Insta gekeken of Iris Rulkens dit jaar weer wat mensen persifleert. Jammer genoeg heeft ze de kans van Sylvie Meis bij Iris laten liggen. Maar de rest is wel weer geniaal. _O-
Een vriendin van mij stuurt die ook steeds door. Vreselijk niet grappig vind ik die persiflages. Misschien is het typisch vrouwenhumor of zo.
pi_221520508
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Een vriendin van mij stuurt die ook steeds door. Vreselijk niet grappig vind ik die persiflages. Misschien is het typisch vrouwenhumor of zo.
Dat denk ik niet. Net zoveel mannen als vrouwen vinden het leuk.

Het is ook eigenlijk geen humor, gewoon zo goed mogelijk mensen nadoen.
pi_221520689
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:42 schreef Pisces het volgende:

[..]
Jonge kinderen? Twee flinke tieners. En eentje wat jonger.

Maar verder heel logisch dat ze de kinderen lekker buiten de serie houdt. :Y
Houdt ze dan ook buiten de camera.
pi_221520699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zal het doorgeven. ;)
pi_221521167
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 17:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh jeez. Alsof dat hetzelfde is als je kinderen aan een date voorstellen.
Nondeju! Wie A zegt moet zeker B t/m Z ook zeggen? :')
pi_221521173
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 18:04 schreef vencodark het volgende:

[..]
Oh jeez. Alsof dat hetzelfde is als je kinderen aan een date voorstellen.
Nondeju! Wie A zegt moet zeker B t/m Z ook zeggen? :')
Maakt mij dat uit, het valt gewoon op. En dat was mij niet eerder opgevallen bij Astrid oa.
pi_221521227
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 16:34 schreef bloodymary1 het volgende:

Vind er weinig aan.
Sommige filmposters zijn wel geinig op insta en bij nader inzien vond ik de door mij geplaatste bingokaarten ook niet heel origineel of heel leuk :D
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:19:53 #181
208890 June.
Seriously?
pi_221522277
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:51 schreef Gia het volgende:

[..]
[..]
Ik zie bij Lieske nauwelijks interesse in Nisha Tara, wat ik bij Suus wel zag. Denk niet dat Lieske qua energie bij haar past.

Volgens mij hadden er maar 3 vrouwen gereageerd op de oproep. Die mochten alledrie komen. Dus Lieske is de laatste.
Ik heb het idee dat ze stiekem vooraf al contact hebben gehad. Kan haast niet anders.
Shine bright like a diamond.
pi_221522286
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:19 schreef June. het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat ze stiekem vooraf al contact hebben gehad. Kan haast niet anders.
Dat wordt al breeduit in de media geroepen dus zo stiekem is dat idee niet.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:30:18 #183
208890 June.
Seriously?
pi_221522327
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 21:23 schreef Soury het volgende:

[..]
Dat wordt al breeduit in de media geroepen dus zo stiekem is dat idee niet.
Oh, nou dat volg ik allemaal niet. oO<
Shine bright like a diamond.
pi_221523012
Eentje die buiten de tent moet gaan eten. Hoe bizar is dat. De kids zijn ook al wat groter kunnen die de afgelopen periode niet helpen om het onkruid te verwijderen ?
Snap niet dat deelnemers vaak aan het werk gezet worden . Het programma is toch niet : ik zoek een klusser!
Net als bij Nisha moest er een vieze trampoline worden schoongemaakt. Kon het niet eerder voordat er gasten kwamen ? Ze hebben genoeg tijd om

voor de gasten komen de boel in orde te maken maar nee als de deelnemers komen moet er ineens geklust worden. Laat een gast lekker relaxen want die komt helemaal uit het buitenland speciaal voor jou.
Zoals bij Timothy ; ik vind dat hij de gasten op hen gemak stelt en even een klein klusje uit jezelf geeft

maar laat de gasten lekker genieten en bezorg hen een vakantiegevoel . Zo hoort het ook.
Bij Carolien loopt die Arie zich alleen maar uit te sloven . Liever een gast als Carolie lekker genieten alsof je vakantie hebt .Je komt niet als klusser of werkster . Snap niet dat die deelnemers het pikken.
pi_221523054
In feite kom je daar ook niet voor vakantie. :+
pi_221523235
B&B vol Klussers (en voor Arie hondendrollen)
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 07:53:20 #187
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_221523248
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 00:20 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Eentje die buiten de tent moet gaan eten. Hoe bizar is dat. De kids zijn ook al wat groter kunnen die de afgelopen periode niet helpen om het onkruid te verwijderen ?
Snap niet dat deelnemers vaak aan het werk gezet worden . Het programma is toch niet : ik zoek een klusser!
Net als bij Nisha moest er een vieze trampoline worden schoongemaakt. Kon het niet eerder voordat er gasten kwamen ? Ze hebben genoeg tijd om

voor de gasten komen de boel in orde te maken maar nee als de deelnemers komen moet er ineens geklust worden. Laat een gast lekker relaxen want die komt helemaal uit het buitenland speciaal voor jou.
Zoals bij Timothy ; ik vind dat hij de gasten op hen gemak stelt en even een klein klusje uit jezelf geeft

maar laat de gasten lekker genieten en bezorg hen een vakantiegevoel . Zo hoort het ook.
Bij Carolien loopt die Arie zich alleen maar uit te sloven . Liever een gast als Carolie lekker genieten alsof je vakantie hebt .Je komt niet als klusser of werkster . Snap niet dat die deelnemers het pikken.
Je komt er toch om, naast de B&B houder te leren kennen, te zien hoe het leven daar zou zijn voor je? Zou het juist raar vinden als het alleen vakantie zou zijn.
&lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" &gt;HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt&lt;/a&gt; O+
pi_221524106
'Ik leef het liefst zo lang mogelijk zonder wekker'. Aldus B&B houder Thomas, wat een luchtfietsers allemaal. Ze lijken allemaal de B&B in de schoot geworpen te hebben gekregen en nu een beetje te kunnen lanterfanten.

Mexx vind ik wel meevallen, lijkt me oprecht een leuke redelijk slimme en leuke meid. Iris gedraagt zich als enorme bakvis.
pi_221524435
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 10:16 schreef Remco het volgende:
'Ik leef het liefst zo lang mogelijk zonder wekker'. Aldus B&B houder Thomas, wat een luchtfietsers allemaal. Ze lijken allemaal de B&B in de schoot geworpen te hebben gekregen en nu een beetje te kunnen lanterfanten.

Mexx vind ik wel meevallen, lijkt me oprecht een leuke redelijk slimme en leuke meid. Iris gedraagt zich als enorme bakvis.
Timothy sowieso. 100% dat zijn familie (goudhandel volgens hemzelf) gezegd heeft hier heb je een b en b, ga maar wat hobbyen.

Zelfde als die ouwe totaaldebiel vorig jaar in dat kasteel. Die was door vermogende familie ook gewoon daar weggestopt.
pi_221525129
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:19 schreef golfer het volgende:
Nico Dijkshoorn aka @:doordevil in de Libelle:

IRIS
Iris, die in Spanje gasten ontvangt en tussendoor indrukwekkende kunst maakt, probeerde deze week het menselijke insect Edwin van zich af te slaan. Die bleef maar, gekleed in het gruwelijkste kledingstuk dat ooit is gefabriceerd - de stretchspijkerbroek - hinderlijk om haar heen zoemen.

Mannen die een spijkerbroek van elastisch materiaal dragen, verdienen het inderdaad om ergens diep in Spanje tevergeefs naar de liefde te zoeken. Mannen in elastische spijkerbroeken lopen meestal met een emmer vol ontlasting vrolijk fluitend over een camping.

Het contrast tussen de breekbare Iris en de getapte polderman Edwin was schrijnend en alle ellende verzamelde zich uiteindelijk in één zinnetje. Iris hing met samengeknepen ogen vlak voor een van haar nieuwe kunstwerken, Edwin kwam haar atelier binnendenderen en sprak de volgende legendarische B&B vol liefde-zin, die nog talloze malen zal worden herhaald: ‘Ben je lekker aan het knutselen?’

Het raakte Iris diep en dat ontroerde mij enorm. Kunstenaar zijn, dingen durven te maken, is doodeng. Je maakt iets en je twijfelt of je het aan andere mensen zult gaan laten zien. Als zo’n elastieken broekenman je breekbare werk dan wegzet als ‘geknutsel voor huisvrouwen’, dan komt dat binnen.

Edwin moet wel de ongevoeligste deelnemer van dit seizoen zijn. Wanneer Iris geëmotioneerd raakt over haar jong overleden kind, kakt Edwin er weer een verhaal uit over de keer dat hij en zijn zoon niet zo lekker gingen. Fijn dat er een hele wilde stoere skydiver langskwam. Edwin verliet dit programma in stijl. Hij gunde Iris niet eens haar motivatie. Meneer had toevallig enkele minuten eerder besloten om te vertrekken.

CAROLINE
Zij, de vrouw die eruitziet als Gandalf uit Lord of the rings, pakt het man-vrouwgebeuren net even anders aan. Aan de cameraman vertelde ze dat ze al wat had rondgevraagd naar de prijs van een partijtje nieuwe witte tanden in Arie’s hoofd. Voor vijftienduizend euro wilde iemand uit het dorp wel wat ongebluste kalk in de mond van Arie spuiten.

Ze stuurde Carolie, de slapende loverboy, naar huis. Ik verheug mij nu al op de laatste uitzending, wanneer alle deelnemers bij elkaar komen en Carolie twee uur na de uitzending wakker moet worden gemaakt. ‘Paardenlulletje, paardenlulletje, wakker worden. Je hebt weer alles gemist.’

Arie maakte deze week weer lekker schoon en repareerde veel verschillende dingen die hij eerst zelf stiekem kapot had gemaakt. Een uitgekookte tactiek!

PAUL
Een drama tekent zich af. De gelouterde B&B vol liefde-kijkers weten precies hoe dit afloopt. Over vijf weken zal Paul geëmotioneerd aan zijn dochters vertellen dat het veel te vroeg is voor een nieuwe vrouw. Mama zit nog te diep in zijn lichaam. In iedere vezel. Dat is wat je als kijker ook voelt. Ik zie een man die onhandig door keukens beweegt en steeds probeert net een meter voor zijn intense verdriet uit te hollen. De vrouwen die tot nu toe zijn langsgekomen, voelen dat ook. Josseline vertelde Paul tijdens een intens gesprek dat ze dingen wil meemaken. Samen met hem naar een ijshockeywedstrijd of naar een plek waar ze nog nooit zijn geweest. Paul wil alleen maar op plekken zijn waar zijn overleden vrouw ooit om hem heen scharrelde.

NISHA TARA

FRED
Om Freds eigen woord te gebruiken: luisteren naar hem en kijken naar hem is niets minder dan een martelgang. Die zwetende aanstootgevende kale halfbroer van Harrie Slinger, de zanger van Drukwerk, mag acht weken lang proberen het record te breken van Meest Vrouwonvriendelijke Man Ooit Op De Nederlandse Televisie. Wat mij betreft mag hij de beker al trots boven zijn hoofd houden.

Fred praat over vrouwen alsof het diertjes zijn. Diertjes die hij in een glazen bak dondert en daarna bestudeert. In het bekende camouflage-kunstenaarsjargon babbelt hij eeuwen emancipatie de afgrond in. Hij wil de vrouwen op die afgetrapte aan elkaar hangende naar dode verkoolde kip ruikende uitdragerij van hem steeds maar iets leren.

Daarom zat ik met beide armen boven mijn hoofd te juichen toen Yvonne in de supermarkt in perfect Spaans uitgebreid met een caissière in gesprek ging. Fred sprak haar daarop aan. Nooit met andere mensen spreken wanneer hij staat te verzinnen hoe hij nu weer de gekke kunstenaar kan uithangen.

Gaan we nog meemaken, denk ik. Fred die, terwijl Yvonne gezellig met een visser praat, zijn broek naar beneden doet en een mengsel van gele verf en urine in het water laat kletteren.

Daarna volgt een lang, transpirerend verhaal, met zijn hoofd vlak voor de camera, dat hij een kunstenaar is en dat hij probeerde de tekst LIEFDE VOOR MIJZELF in het water te sproeien.
Nico wordt alleen maar beter, niet slechter vind ik. ^O^
pi_221525160
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 15:51 schreef Gia het volgende:

[..]
[..]

Lieske moet nog even los komen denk ik.
pi_221525198
quote:

Als potentiële nieuwe partner is het toch niet zo gek om te kijken of ze mee willen helpen in jouw bedrijf? Je komt daar tenslotte niet om vakantie te vieren en er zijn tussendoor gesprekken of uitstapjes. Bij Caroline vind ik wél dat je gelijk hebt want die wil alleen maar op eigen grond blijven en geeft niet om terrasjes en andere uitstapjes. En wat die Timothy betreft, die heeft overal al personeel voor. Het is wat je zélf aangeeft wat je wilt. De een zegt zijn hele hebbe en houwe op in Nederland en werkt niet meer en de ander werkt vanuit huis.
pi_221525206
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 07:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Je komt er toch om, naast de B&B houder te leren kennen, te zien hoe het leven daar zou zijn voor je? Zou het juist raar vinden als het alleen vakantie zou zijn.
Dat werkte bij Carolie ook niet! :N
pi_221525283
quote:

Onzin, zie je zo'n Carolie al een B&B runnen, dan stort het dak na zes maanden in, de bananenplanten groeien tussen de tuintegels door en het harige doucheputje zegt vrolijk goedemorgen tegen iedereen.
graag verwijderen
pi_221525485
Die B&B bij Caroline stelt al niks voor. Je slaapt in een gehorig tuinhuisje en daar buiten zet je voet in een hondenpoepveldje.
  zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:04:53 #196
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_221527443
Je hebt die interieurdesinger Daan Alferink. Die heeft het altijd over het beige latte frappucino interieur. Ik moet daar bij het 'stel' Thomas en Mexx de hele tijd aan denken. Wat een nietszeggende oppervlakkigheid.

En waar hebben bijna alle vrouwelijke kandidaten hun bovenlip vol botox zitten? Klinken ze allemaal alsof ze stomdronken zijn.
Het leven van een grasmaaier gaat zelden over rozen.
pi_221529680
de laatste tijd is er sowieso maar weinig te zien van de eigenaren die met hun gasten samen
daadwerkelijk b&b gerelateerd werk doen.

ik herinner me bijvoorbeeld dat we dat destijds bij Astrid wel veel zagen, hoe ze op een
gegeven moment samen met harm jan bedden op aan verschonen was en zo.

en die vrouw die iedere kandidaat de badkamer schoon liet maken en dan keek of ze met het
toiletdoekje daarna ook de wastafel poetsten en zo :D

of op zijn minst moest er zoals bij Arno of bij die knakker in die geweldig mooie bouwval ergens
in Italië nog verbouwd worden.

dit jaar zie ik behalve bij Paul eigenlijk nergens iets gebeuren.

wel mogen we bijna elke aflevering naar schijt kijken. dat is op de Nederlandse tv blijkbaar heel
grappig, nog steeds. zit je weer net aan je maaltijd, hoppa, iemand heeft weer zijn klauwen vol
met stront of iemand trapt weer in een hoop kak.

laat ons dan zien hoe iemand helpt met kamers schoonmaken in plaats van het hondentoilet.
pi_221530384
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 13:30 schreef Stepperoller het volgende:
Die B&B bij Caroline stelt al niks voor. Je slaapt in een gehorig tuinhuisje en daar buiten zet je voet in een hondenpoepveldje.
Exact !! Vaak heb ik het gevoel dat je bij zo'n B&B meer een inlogerende gast bent in iemands huis. Dat je in hun tuin ligt als er een zwembad is. Dat is ook de reden dat ik het nooit boek.

Die originele oude spaanse stijl (veel tierelantijntjes) van Thomas woning vind ik eveneens onaantrekkelijk.

Los hiervan: Die tanden van Thomas zijn (iets) te gebleekt.
pi_221530419
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 01:44 schreef Bever_NL het volgende:

[..]
Exact !! Vaak heb ik het gevoel dat je bij zo'n B&B meer een inlogerende gast bent in iemands huis. Dat je in hun tuin ligt als er een zwembad is. Dat is ook de reden dat ik het nooit boek.

Die originele oude spaanse stijl (veel tierelantijntjes) van Thomas woning vind ik eveneens onaantrekkelijk.

Thomas lijkt dan ook meer het type die in een huisje op wielen opgevoed is dan in een kasteel.
graag verwijderen
pi_221531300
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2026 01:44 schreef Bever_NL het volgende:

[..]

Nee, volgens hem is dat een kwestie van goed poetsen. *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')