Houdt ze dan ook buiten de camera.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:42 schreef Pisces het volgende:
[..]
Jonge kinderen? Twee flinke tieners. En eentje wat jonger.
Maar verder heel logisch dat ze de kinderen lekker buiten de serie houdt.
Zal het doorgeven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Houdt ze dan ook buiten de camera.
Oh jeez. Alsof dat hetzelfde is als je kinderen aan een date voorstellen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Houdt ze dan ook buiten de camera.
Maakt mij dat uit, het valt gewoon op. En dat was mij niet eerder opgevallen bij Astrid oa.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 18:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh jeez. Alsof dat hetzelfde is als je kinderen aan een date voorstellen.
Nondeju! Wie A zegt moet zeker B t/m Z ook zeggen?
Vind er weinig aan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Een vriendin van mij stuurt die ook steeds door. Vreselijk niet grappig vind ik die persiflages. Misschien is het typisch vrouwenhumor of zo.
Ik heb het idee dat ze stiekem vooraf al contact hebben gehad. Kan haast niet anders.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze Korsakov had of zo.
[..]
Ik zie bij Lieske nauwelijks interesse in Nisha Tara, wat ik bij Suus wel zag. Denk niet dat Lieske qua energie bij haar past.
Volgens mij hadden er maar 3 vrouwen gereageerd op de oproep. Die mochten alledrie komen. Dus Lieske is de laatste.
Dat wordt al breeduit in de media geroepen dus zo stiekem is dat idee niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 21:19 schreef June. het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze stiekem vooraf al contact hebben gehad. Kan haast niet anders.
Oh, nou dat volg ik allemaal niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 21:23 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat wordt al breeduit in de media geroepen dus zo stiekem is dat idee niet.
Je komt er toch om, naast de B&B houder te leren kennen, te zien hoe het leven daar zou zijn voor je? Zou het juist raar vinden als het alleen vakantie zou zijn.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 00:20 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Eentje die buiten de tent moet gaan eten. Hoe bizar is dat. De kids zijn ook al wat groter kunnen die de afgelopen periode niet helpen om het onkruid te verwijderen ?
Snap niet dat deelnemers vaak aan het werk gezet worden . Het programma is toch niet : ik zoek een klusser!
Net als bij Nisha moest er een vieze trampoline worden schoongemaakt. Kon het niet eerder voordat er gasten kwamen ? Ze hebben genoeg tijd om
voor de gasten komen de boel in orde te maken maar nee als de deelnemers komen moet er ineens geklust worden. Laat een gast lekker relaxen want die komt helemaal uit het buitenland speciaal voor jou.
Zoals bij Timothy ; ik vind dat hij de gasten op hen gemak stelt en even een klein klusje uit jezelf geeft
maar laat de gasten lekker genieten en bezorg hen een vakantiegevoel . Zo hoort het ook.
Bij Carolien loopt die Arie zich alleen maar uit te sloven . Liever een gast als Carolie lekker genieten alsof je vakantie hebt .Je komt niet als klusser of werkster . Snap niet dat die deelnemers het pikken.
Timothy sowieso. 100% dat zijn familie (goudhandel volgens hemzelf) gezegd heeft hier heb je een b en b, ga maar wat hobbyen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 10:16 schreef Remco het volgende:
'Ik leef het liefst zo lang mogelijk zonder wekker'. Aldus B&B houder Thomas, wat een luchtfietsers allemaal. Ze lijken allemaal de B&B in de schoot geworpen te hebben gekregen en nu een beetje te kunnen lanterfanten.
Mexx vind ik wel meevallen, lijkt me oprecht een leuke redelijk slimme en leuke meid. Iris gedraagt zich als enorme bakvis.
Nico wordt alleen maar beter, niet slechter vind ik.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:19 schreef golfer het volgende:
Nico Dijkshoorn aka @:doordevil in de Libelle:
IRIS
Iris, die in Spanje gasten ontvangt en tussendoor indrukwekkende kunst maakt, probeerde deze week het menselijke insect Edwin van zich af te slaan. Die bleef maar, gekleed in het gruwelijkste kledingstuk dat ooit is gefabriceerd - de stretchspijkerbroek - hinderlijk om haar heen zoemen.
Mannen die een spijkerbroek van elastisch materiaal dragen, verdienen het inderdaad om ergens diep in Spanje tevergeefs naar de liefde te zoeken. Mannen in elastische spijkerbroeken lopen meestal met een emmer vol ontlasting vrolijk fluitend over een camping.
Het contrast tussen de breekbare Iris en de getapte polderman Edwin was schrijnend en alle ellende verzamelde zich uiteindelijk in één zinnetje. Iris hing met samengeknepen ogen vlak voor een van haar nieuwe kunstwerken, Edwin kwam haar atelier binnendenderen en sprak de volgende legendarische B&B vol liefde-zin, die nog talloze malen zal worden herhaald: ‘Ben je lekker aan het knutselen?’
Het raakte Iris diep en dat ontroerde mij enorm. Kunstenaar zijn, dingen durven te maken, is doodeng. Je maakt iets en je twijfelt of je het aan andere mensen zult gaan laten zien. Als zo’n elastieken broekenman je breekbare werk dan wegzet als ‘geknutsel voor huisvrouwen’, dan komt dat binnen.
Edwin moet wel de ongevoeligste deelnemer van dit seizoen zijn. Wanneer Iris geëmotioneerd raakt over haar jong overleden kind, kakt Edwin er weer een verhaal uit over de keer dat hij en zijn zoon niet zo lekker gingen. Fijn dat er een hele wilde stoere skydiver langskwam. Edwin verliet dit programma in stijl. Hij gunde Iris niet eens haar motivatie. Meneer had toevallig enkele minuten eerder besloten om te vertrekken.
CAROLINE
Zij, de vrouw die eruitziet als Gandalf uit Lord of the rings, pakt het man-vrouwgebeuren net even anders aan. Aan de cameraman vertelde ze dat ze al wat had rondgevraagd naar de prijs van een partijtje nieuwe witte tanden in Arie’s hoofd. Voor vijftienduizend euro wilde iemand uit het dorp wel wat ongebluste kalk in de mond van Arie spuiten.
Ze stuurde Carolie, de slapende loverboy, naar huis. Ik verheug mij nu al op de laatste uitzending, wanneer alle deelnemers bij elkaar komen en Carolie twee uur na de uitzending wakker moet worden gemaakt. ‘Paardenlulletje, paardenlulletje, wakker worden. Je hebt weer alles gemist.’
Arie maakte deze week weer lekker schoon en repareerde veel verschillende dingen die hij eerst zelf stiekem kapot had gemaakt. Een uitgekookte tactiek!
PAUL
Een drama tekent zich af. De gelouterde B&B vol liefde-kijkers weten precies hoe dit afloopt. Over vijf weken zal Paul geëmotioneerd aan zijn dochters vertellen dat het veel te vroeg is voor een nieuwe vrouw. Mama zit nog te diep in zijn lichaam. In iedere vezel. Dat is wat je als kijker ook voelt. Ik zie een man die onhandig door keukens beweegt en steeds probeert net een meter voor zijn intense verdriet uit te hollen. De vrouwen die tot nu toe zijn langsgekomen, voelen dat ook. Josseline vertelde Paul tijdens een intens gesprek dat ze dingen wil meemaken. Samen met hem naar een ijshockeywedstrijd of naar een plek waar ze nog nooit zijn geweest. Paul wil alleen maar op plekken zijn waar zijn overleden vrouw ooit om hem heen scharrelde.
NISHA TARA
Ik kijk graag naar Nisha Tara. Ze praat steeds alsof ze je een recept voor een Spaanse bonenschotel staat uit te leggen en negen van de dertien ingrediënten is vergeten. Ook een soort van vermakelijk: de neiging om steeds dingen te doen en te zeggen die nog eens bevestigen dat ze een lekker wild levend gekkiemens is. Wanneer zij voorstelt iets te ondernemen - ‘zullen we anders onze spijkerbroeken gaan verven of zo, dacht ik ofzoiets’ - dan hoor ik er vanzelf achteraan: ‘Ik ben een raar mens, vind je mij een raar mens? Ja toch, raar ben ik he, ik ben heel verstrooid, ik wil steeds rare dingen doen. Vind je dat leuk? Raar ben ik he!’
Muurkunstenaar Suus vond het allemaal heerlijk. Nisha Tara had iedere activiteit kunnen voorstellen. ‘Zullen we anders heel hard gaan staan schreeuwen in de rivier en dat we dan een dode bever op ons hoofd hebben en dat we ons dan mee laten voeren door de rivier en dat we dan aanspoelen bij een andere leuke vrouw, een pottenbakster met een baard of zo.’
Al dat geluk werd tijdens het broek-schilderen niet eens zo heel wreed verstoord door een nieuw aangekomen vrouw: Lieske. Na twee seconden was het volstrekt duidelijk: Suus kon voortaan in haar eentje klavertjes vier gaan manifesteren. Laat ik hier nu ook eens een complottheorie droppen: Lieske en Nisha Tara hadden zo te zien ver voor de opnames van het programma al uitgebreid telefonisch contact gehad. Suus reisde, zonder het te weten, af naar Nisha Tara die al verliefd was op een andere vrouw. Ik vermoed zelfs dat de andere vrouwen die nog zouden komen op het laatste moment zijn afgezegd.
FRED
Om Freds eigen woord te gebruiken: luisteren naar hem en kijken naar hem is niets minder dan een martelgang. Die zwetende aanstootgevende kale halfbroer van Harrie Slinger, de zanger van Drukwerk, mag acht weken lang proberen het record te breken van Meest Vrouwonvriendelijke Man Ooit Op De Nederlandse Televisie. Wat mij betreft mag hij de beker al trots boven zijn hoofd houden.
Fred praat over vrouwen alsof het diertjes zijn. Diertjes die hij in een glazen bak dondert en daarna bestudeert. In het bekende camouflage-kunstenaarsjargon babbelt hij eeuwen emancipatie de afgrond in. Hij wil de vrouwen op die afgetrapte aan elkaar hangende naar dode verkoolde kip ruikende uitdragerij van hem steeds maar iets leren.
Daarom zat ik met beide armen boven mijn hoofd te juichen toen Yvonne in de supermarkt in perfect Spaans uitgebreid met een caissière in gesprek ging. Fred sprak haar daarop aan. Nooit met andere mensen spreken wanneer hij staat te verzinnen hoe hij nu weer de gekke kunstenaar kan uithangen.
Gaan we nog meemaken, denk ik. Fred die, terwijl Yvonne gezellig met een visser praat, zijn broek naar beneden doet en een mengsel van gele verf en urine in het water laat kletteren.
Daarna volgt een lang, transpirerend verhaal, met zijn hoofd vlak voor de camera, dat hij een kunstenaar is en dat hij probeerde de tekst LIEFDE VOOR MIJZELF in het water te sproeien.
Lieske moet nog even los komen denk ik.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze Korsakov had of zo.
[..]
Ik zie bij Lieske nauwelijks interesse in Nisha Tara, wat ik bij Suus wel zag. Denk niet dat Lieske qua energie bij haar past.
Volgens mij hadden er maar 3 vrouwen gereageerd op de oproep. Die mochten alledrie komen. Dus Lieske is de laatste.
Als potentiële nieuwe partner is het toch niet zo gek om te kijken of ze mee willen helpen in jouw bedrijf? Je komt daar tenslotte niet om vakantie te vieren en er zijn tussendoor gesprekken of uitstapjes. Bij Caroline vind ik wél dat je gelijk hebt want die wil alleen maar op eigen grond blijven en geeft niet om terrasjes en andere uitstapjes. En wat die Timothy betreft, die heeft overal al personeel voor. Het is wat je zélf aangeeft wat je wilt. De een zegt zijn hele hebbe en houwe op in Nederland en werkt niet meer en de ander werkt vanuit huis.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 00:20 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Eentje die buiten de tent moet gaan eten. Hoe bizar is dat. De kids zijn ook al wat groter kunnen die de afgelopen periode niet helpen om het onkruid te verwijderen ?
Snap niet dat deelnemers vaak aan het werk gezet worden . Het programma is toch niet : ik zoek een klusser!
Net als bij Nisha moest er een vieze trampoline worden schoongemaakt. Kon het niet eerder voordat er gasten kwamen ? Ze hebben genoeg tijd om
voor de gasten komen de boel in orde te maken maar nee als de deelnemers komen moet er ineens geklust worden. Laat een gast lekker relaxen want die komt helemaal uit het buitenland speciaal voor jou.
Zoals bij Timothy ; ik vind dat hij de gasten op hen gemak stelt en even een klein klusje uit jezelf geeft
maar laat de gasten lekker genieten en bezorg hen een vakantiegevoel . Zo hoort het ook.
Bij Carolien loopt die Arie zich alleen maar uit te sloven . Liever een gast als Carolie lekker genieten alsof je vakantie hebt .Je komt niet als klusser of werkster . Snap niet dat die deelnemers het pikken.
Dat werkte bij Carolie ook niet!quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 07:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je komt er toch om, naast de B&B houder te leren kennen, te zien hoe het leven daar zou zijn voor je? Zou het juist raar vinden als het alleen vakantie zou zijn.
Onzin, zie je zo'n Carolie al een B&B runnen, dan stort het dak na zes maanden in, de bananenplanten groeien tussen de tuintegels door en het harige doucheputje zegt vrolijk goedemorgen tegen iedereen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 00:20 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Exact !! Vaak heb ik het gevoel dat je bij zo'n B&B meer een inlogerende gast bent in iemands huis. Dat je in hun tuin ligt als er een zwembad is. Dat is ook de reden dat ik het nooit boek.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 13:30 schreef Stepperoller het volgende:
Die B&B bij Caroline stelt al niks voor. Je slaapt in een gehorig tuinhuisje en daar buiten zet je voet in een hondenpoepveldje.
Thomas lijkt dan ook meer het type die in een huisje op wielen opgevoed is dan in een kasteel.quote:Op zondag 9 augustus 2026 01:44 schreef Bever_NL het volgende:
[..]
Exact !! Vaak heb ik het gevoel dat je bij zo'n B&B meer een inlogerende gast bent in iemands huis. Dat je in hun tuin ligt als er een zwembad is. Dat is ook de reden dat ik het nooit boek.
Die originele oude spaanse stijl (veel tierelantijntjes) van Thomas woning vind ik eveneens onaantrekkelijk.
Los hiervan: Die tanden van Thomas zijn (iets) te gebleekt.
Nee, volgens hem is dat een kwestie van goed poetsen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 01:44 schreef Bever_NL het volgende:
[..]
Exact !! Vaak heb ik het gevoel dat je bij zo'n B&B meer een inlogerende gast bent in iemands huis. Dat je in hun tuin ligt als er een zwembad is. Dat is ook de reden dat ik het nooit boek.
Die originele oude spaanse stijl (veel tierelantijntjes) van Thomas woning vind ik eveneens onaantrekkelijk.
Los hiervan: Die tanden van Thomas zijn (iets) te gebleekt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |