Ik zie een natter najaar.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:17 schreef 12Beaufort het volgende:
Ik ga niet blind op al die wintervoorspellingen. Afgelopen winter zou kouder zijn dan normaal, maar dat kwam ook totaal niet uit.
Ik ga nergens meer van uit met de winter.
Zomer is haast wel zeker warm altijd.
Oo hier vliegen de bijen meestal wel al midden februari. Krokusjes, vroege narcissen, blauwe druifjes, wat heesters, maarts viooltje etc. Genoeg wat al duidt op een ontwakende natuurquote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, echt ontwaken niet. De bloeiende sneeuwklokjes en Helleborus tel ik niet mee. Maand later ontwaakt veel meer
Slettensteigquote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag met 26 graden was het gelukkig wel wat beter te doen. Flinke wandeling gemaakt rondom de Todtnauer Wasserfall
Denk toch dat we komend jaar ook maar eens deze regio aan doen. Al die beekjes zijn puur plezier voor de kleine![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dan echt zo'n ding wat ook over je stuur gaat? Ik zie je zo fietsenquote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Een groenemaar werkt wel super chill als het nodig is
Blote buik en t-shirt droog houden in een plastic zak. Krijg je het ook niet warm.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar dan echt zo'n ding wat ook over je stuur gaat? Ik zie je zo fietsen![]()
Lijken me echt van die ondingen
Doe mij mijn hardshell Arc'Terryx jas maar
Wel veel *snil*quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:17 schreef 12Beaufort het volgende:
Ik ga niet blind op al die wintervoorspellingen. Afgelopen winter zou kouder zijn dan normaal, maar dat kwam ook totaal niet uit.
Nee gewoon over mijn jas en zeker niet over mijn stuur!quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar dan echt zo'n ding wat ook over je stuur gaat? Ik zie je zo fietsen![]()
Lijken me echt van die ondingen
Doe mij mijn hardshell Arc'Terryx jas maar
Bij ons nog te koud vaak..maandje later bij gunstig weer kun je ze wel al af en toe zien.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oo hier vliegen de bijen meestal wel al midden februari. Krokusjes, vroege narcissen, blauwe druifjes, wat heesters, maarts viooltje etc. Genoeg wat al duidt op een ontwakende natuur
En toch was het kouder dan vorige jaren, vooral de sneeuw was toch echt wel aanwezigquote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:17 schreef 12Beaufort het volgende:
Dat zijn winter bloeiers. Elk jaar zijn die wel op tijd. Echt ontluiken vind ik dat de natuur pas doet als zomertijd ingaatquote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Bij ons nog te koud vaak..maandje later bij gunstig weer kun je ze wel al af en toe zien.
Ligt natuurlijk wel aan het weer, maar temperatuur loopt tegenwoordig een pak vroeger op dan eerst.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Bij ons nog te koud vaak..maandje later bij gunstig weer kun je ze wel al af en toe zien.
Niet helemaal, 65 km...quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik kom in september wel ff paardrijden bij je, zit ik in Lanaken, is vast ergens bij jou om de hoek
Haha, word je daar opgewonden van?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Poncho? Zo'n geel of roze plastic ding?
Zulke kutmuziek moet echt verboden worden. En dan krijg ik het ook nog vier keer cadeau. Ben altijd blij dat ik zulke nummers niet ken.quote:
Wie word er nou niet opgewonden van roze plasticquote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, word je daar opgewonden van?
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En toch was het kouder dan vorige jaren, vooral de sneeuw was toch echt wel aanwezig![]()
Vooral de sneeuwjachten waren gewoon een groot gemis die ik met alle liefde heb omarmen, ben toch wel uurtjes zoet mee geweest tot mijn partner zei: Zou je thuis willen komenen ook dat toen met liefde gedaan, anders had ik zeker nog wel uren willen doorbrengen in het buitengebied
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:10 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Wie word er nou niet opgewonden van roze plastic
Echt precies niet ookquote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, word je daar opgewonden van?
?quote:
Dat zekerquote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Wel veel *snil*![]()
zalig was dat, hoop op herhaling
De sneeuw idd wel, maar uiteindelijk was de winter weer een van de warmste. De ijsbaan is niet eens open geweest hier.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En toch was het kouder dan vorige jaren, vooral de sneeuw was toch echt wel aanwezig![]()
Vooral de sneeuwjachten waren gewoon een groot gemis die ik met alle liefde heb omarmen, ben toch wel uurtjes zoet mee geweest tot mijn partner zei: Zou je thuis willen komenen ook dat toen met liefde gedaan, anders had ik zeker nog wel uren willen doorbrengen in het buitengebied
Weet je dat heel zeker?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt precies niet ook![]()
Vind die dingen echt zo oerlelijken er debiel uitzien
. Lijkt me ook echt heel onhandig
Knappe vrouw die @MissHobjequote:Op donderdag 6 augustus 2026 19:16 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Weet je dat heel zeker?![]()
[ afbeelding ]
Wel met wat regen tussendoor. Verder helemaal prima.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:01 schreef Seeburg54 het volgende:
Kunnen we dit weerbeeld niet houden tot de herfst?
Ja het is echt armoedig die Hollandse herrie tegenwoordig.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zulke kutmuziek moet echt verboden worden. En dan krijg ik het ook nog vier keer cadeau. Ben altijd blij dat ik zulke nummers niet ken.
Toen ik jong was zeiden we altijd Nederlandstalige muziek is voor bejaarden en gehandicapten. Nu ben ik zelf op weg naar bejaard zijn en vinden jongeren dit ineens leuk. Hoe dan? Dom volk.
Hier heeft het vanmorgen geregend!quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:04 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Wel met wat regen tussendoor. Verder helemaal prima.
Zonder gekke geit... @MissHobje is wel buitencategorie knap natuurlijk!quote:
Ik zou het eigenlijk niet eens muziek willen noemen. Ga deze sneue treurnis niet eens luisteren. Het is ab so luut niet mijn ding, maar denk altijd wel "ieder z'n ding en voor- afkeuren". Een dagje carnaval kan ik nog wel aanquote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zulke kutmuziek moet echt verboden worden. En dan krijg ik het ook nog vier keer cadeau. Ben altijd blij dat ik zulke nummers niet ken.
Toen ik jong was zeiden we altijd Nederlandstalige muziek is voor bejaarden en gehandicapten. Nu ben ik zelf op weg naar bejaard zijn en vinden jongeren dit ineens leuk. Hoe dan? Dom volk.
Was vandaag sowieso een heerlijke dagquote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:34 schreef Pisces het volgende:
Een bewolkt avondje. Wat heerlijk na zoveel zon.
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:18 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Zonder gekke geit... @:misshobje is wel buitencategorie knap natuurlijk!
Zij is de reden dat Miss Fok! verkiezing niet meer gehouden wordt...zij was de Pogacar van die verkiezing!
Maar wel zonder poncho dan...die verpest echt alles.
Zonder poncho... één en al lofzang!
Volle bak ondergaande zon hier.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:34 schreef Pisces het volgende:
Een bewolkt avondje. Wat heerlijk na zoveel zon.
Ahh jammer wel..wie weet ooit!quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vandaag afspraak gehad over eventuele plaatsing van weerstation.
Geen internet, wel stroom in een hok zonder kachel enzo dus ook niet bevoordelijk voor de console, maar daar kan wel wat aan gedaan worden.
Dus gekeken naar opties voor internet, maar deze kosten van bijna 1800 euro wordt me te. Daarnaast niet bewoonde ruimte, dus toegankelijk voor iedereen en kans dat dit ding gejat wordt.
Nouja, zal me erbij neer leggen, wel heel jammer maar dit ding zal nog even achter huis moeten blijven.
Wel in een plensbui weer thuis gekomen in een trui, helemaal dweil😅
Dat komt van zelf wel 😄quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:51 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ahh jammer wel..wie weet ooit!
Zoo en regen? Das wel lekker ff ..hier al tijden niets.
Bleh, mag wel herfst worden.quote:
Ja was zalig doe weer en afkoelings vandaagquote:Op donderdag 6 augustus 2026 21:35 schreef Kanaroe het volgende:
Fijn weertje vandaag zeg; heb eindelijk buiten wat houten luikjes kunnen aflakken wat met de warmte niet kon
Plus, avondwandeling gemaakt met lange broek en spijkerjackie mee
Hier valt het nog wel, maar dan heb ik hier ook geen volle bak wind.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:21 schreef 12Beaufort het volgende:
Het lijkt soms wel herfst buiten. Veel bladeren al van de bomen.
Mooi daar houdenquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 00:29 schreef marcb1974 het volgende:
Hier wordt van de week ook de 35+ weer verwacht
Je mag het hebben hoor,quote:
Dan is die snel afzender retourquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 00:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je mag het hebben hoor,
zal er een mooie strik om doen voor je ....
Die afzender ga ik er niet op zetten he,quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 02:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan is die snel afzender retourof ze mogen em houden
Mooi dan maar de prullenbak in, het zal mij een worst zijn die 35 euroquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 02:06 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die afzender ga ik er niet op zetten he,
weg is weg
Ja met die droogte wil het wel.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:21 schreef 12Beaufort het volgende:
Het lijkt soms wel herfst buiten. Veel bladeren al van de bomen.
Het helpt goed, al hadden we het gisteravond ook al flink omlaag gekregen naar 23,5. In de kinderkamer is het nu 22,8. Beneden 22.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 07:07 schreef heywoodu het volgende:
De 15 graden hier is prima nu, maar toch ben ik wel wat jaloers op het zuiden, met een graad of 7-8 (!) zou het binnen pas echt lekker omlaag gaan
De huizen zijn wel goed warm, hoor. Heb het binnen nu 21.5/22quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 07:07 schreef heywoodu het volgende:
De 15 graden hier is prima nu, maar toch ben ik wel wat jaloers op het zuiden, met een graad of 7-8 (!) zou het binnen pas echt lekker omlaag gaan
Wat normaal?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 08:31 schreef Discombobulate het volgende:
Eindelijk weer normaal.
En dan hoop ik echt het bij eind volgende week klaar is met die kutzomer.
Tuurlijk, maar met 7-8 graden buiten gaat het wel harder dan met 15 graden buitenquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 08:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De huizen zijn wel goed warm, hoor. Heb het binnen nu 21.5/22
Haha, fantastisch en helemaal mee eens! Kan daar ook echt kwaad om worden hoe dit de cultuur is geworden. Ik ken niet eens bewust nummers van Suzan en Freek, ik blok dat soort dingen. Maar ik was wel enorm verbaasd toen ik twee jaar geleden naar een concert van Nick Cave was in het Sportpaleis in Antwerpen, om te lezen dat een week daarna Suzan en Freek daar zouden staan. Hoe dan, in de grootste zaal van België. Zelfs daar is het gezwel binnen gedrongen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zou het eigenlijk niet eens muziek willen noemen. Ga deze sneue treurnis niet eens luisteren. Het is ab so luut niet mijn ding, maar denk altijd wel "ieder z'n ding en voor- afkeuren". Een dagje carnaval kan ik nog wel aan. Veel van woonwagen/toppers/Nederlandstalig/piraten muziek is echt van erbarmelijk droevig niveau. Inclusief dat gejank van Suzan en Freek.
. Kwaliteits loze droevenis. Een vriend van mij schreef een ode aan Suzan en Freek. Zo off topic als wat, maar het lezen en delen waard
Ik houd het kort, want ik moet zo de deur uit, maar ik had nog uren door kunnen gaan. Hierbij:
“Toen ’t licht des levensch uit mijn ziel gebeiteld leek, bleek dat te komen door Suzan en Freek.”
In deze ene regel tekst, die vrijwel vanzelf op het scherm verscheen, zit meer gevoel dan in het hele oeuvre van Suzan en Freek. Dat wil niet zeggen dat hun vocale rotzooi -ik zal proberen het woord ‘muziek’ in dit epistel te vermijden- geen gevoelens opwekt. Want dat doet het absoluut. Haatgevoelens. Intense misselijkheid. Blinde razernij. Wanhoop. Gitzwarte depressies. Desinteresse in mijn eigen toekomst. Zilte tranen, degene die zichtbaar zijn maar ook diegene aan de binnenkant, die naar beneden druppen langs het behang van je ziel. Als vochtplekken die in je levenslust trekken (kijk, dit is pas een lyric). Daar bovenop het besef dat God ons niet alleen al lang geleden verlaten heeft, maar ook een pesthekel heeft aan Zijn creatie, de mens. ‘God is dood’, zei Nietzsche al. In dit schrijven wend ik me tot de nihilistische versie van deze uitspraak, want nihilisme (met een vleugje fatalisme en een hele grote klont defaitisme) is wat ik ervaar bij iedere teleurdreiging waarmee deze clowns ons tergen.
Pfff, even op adem komen na deze intro. Het is vrijdagmiddag en het valt niet mee goede hoop te houden voor het weekend. Probeer maar eens een tekstje te tikken als je handen bij de gedachte aan Suzan en Freek een soort wurghouding aannemen. Enfin. Ik ken mensen die vinden dat Suzan en Freek best goeie muziek maken. Ik ben geen vrienden met deze mensen. Deze mensen hebben vaak ook een ‘live, laugh, love-bord in huis, en het woord ‘KITCHEN’ als beeldje in de vensterbank van hun keuken. Ik heb hiervoor geen bewijs en toch weet ik dat ik gelijk heb.
Concreter nu. Haten is makkelijk. Kwaad spreken over mensen moet je niet doen, tenzij je overtuigend bewijs hebt van hun misdragingen. We steken immers ook niet de loftrompet over de fratsen van de Nazitop in de jaren 40-45, Joseph Stalin of Ceaucescu. Aan bewijs -helaas- geen gebrek. Allereerst hun tekstschrijverij. Koen gaf al wat voorbeelden die ik in het kader der goede zeden hier niet zal herhalen. Nodeloos lijden doen we al genoeg. Toen ik mijn onschuld nog had, dacht ik niet dat het erger kon dan de slaapverwekkende, zielloze Vinex-teksten van Nick en Simon. Als je een liedje zoals ‘Rosanne’ schrijft, heb je alle recht op meedraaien in de maatschappij verspeeld. Dan moet je worden opgesloten in een kamer met matrassen aan de muur en een aardige verpleegster die je fruithapjes voert met je medicijnen er doorheen geroerd.. Enfin, ik had het mis. Het kon nog erger. Veel erger. Bodemloos erger, terwijl het de diepgang van een bord soep heeft. Bedorven uiensoep die de hevigste maagkrampen opwekt. Het is zo wezenloos plastic, vlak, zwakzinnig, nietszeggend, stupide, pseudo-poëtisch, plat, debiel en veilig (‘veilig’ als in vastzitten in een dwangbuis) dat ik het bijna knap vind. Bijna, want mijn haat is groter dan mijn empathie, dus die eer gun ik ze niet (ook dit is wederom een goede lyric).
Over het instrumentale kan ik korter zijn. Wansmaak van het allerlaagste niveau. Een veertiendehands Casio-keyboard zonder batterijen klinkt nog oprechter dan de rotzooi die hun op het fascisme geïnspireerde castratenherrie ondersteunt. Als ze zingen geloof ik ze niet. Ik voel het niet. Ik voel heel veel wél, maar daarvoor verwijs ik u naar de eerste alinea van dit geschrevene.
Het állerergste, of nee, het op een-na-ergste (het allerergste behandel ik later) vind ik de combinatie met hun presentatie. Als de kleur grijs een persoon was, was het Suzan en Freek. Als zo’n ‘in dit huis’-bordje een mens was, was het Suzan en Freek. Als Fiat Multipla een persoon was, was het Suzan en Freek. Als Suzan en Freek personen waren, waren het Suzan en Freek. Ik heb wederom geen bewijs, maar ik vermoed dat er een uitsparing zit in de gigantische kin van Suzan waarin de ballen van Freek zitten.
Even tussendoor (alsof het allemaal nog niet erg genoeg is). Ik las dat Dinand van Kane en Suzan en Freek gaan deelnemen in de jury van een of andere talentenjacht. Het lijkt mij als puber genoeg reden om op de rest van je leven op geen enkele manier meer iets met de muziekindustrie te maken willen hebben.
De wereld is geen veilige plek en het wordt er niet gezelliger op allemaal, maar om dat te counteren met een soort surrealistische, traumatiserende terreurversie van braafheid is ook niet de oplossing. Vuur bestrijd je immers niet met vuur.
Mijn toetsenbord voelt warm aan en het schuim bruist in mijn mondhoeken, moet ik moet naar mijn ouders om daar een vorkje mee te prikken. Eetlust heb ik niet meer, maar mijn pa vertelt goede moppen.
Het is hier 22,5 binnen. Ik ben benieuwd of het nog gaat stijgen of niet. Buiten iig veel koeler, maar geen idee hoe veel warmte er nog in de muren zit.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 08:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar met 7-8 graden buiten gaat het wel harder dan met 15 graden buiten
quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 08:31 schreef Discombobulate het volgende:
Eindelijk weer normaal.
En dan hoop ik echt het bij eind volgende week klaar is met die kutzomer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |