Toch nog bijna 10 mm in een kwartier ofzo.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 00:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Verrek dat komt hier heen! Die zag ik niet aankomen, en het is ook maar een smal lijntje
opbokken met die hittequote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:26 schreef 12Beaufort het volgende:
Kans op een tweede landelijke hittegolf.
[ afbeelding ]
Het mooie weer is dan ook prima, maar 30+ hoeft niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het echt de beste zomer ever! Alleen maar zomerkleding aan, blote voeten, heerlijk buiten zijn, zwoele avonden, buiten eten, de tuin is echt prachtig. Alles staat in bloei, de oleanders, vlinderstruiken, hibiscus, lavendel. Wel goed sproeien natuurlijk. De dieren (kat, kippen, paard) zijn inmiddels ook wel gewend aan de steeds terugkerende warmte. Krijg energie van al dat mooie weer.
Tuurlijk, dat is ook mijn lievelingstemperatuur. Maar het is nooit maanden aan een stuk perfect, en dan toch liever af en toe te warm, dan te koud en nattigheid.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het mooie weer is dan ook prima, maar 30+ hoeft niet.
25-30 is mooi genoeg
Ja, het woeit echt op zo'n nare manier om huis heen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:31 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
In het noorden zeker.
[ afbeelding ]
Klopt ja. Ramen staan open hier....waait goed door nu.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:32 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja, het woeit echt op zo'n nare manier om huis heen.
Ik kom in september wel ff paardrijden bij je, zit ik in Lanaken, is vast ergens bij jou om de hoekquote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is ook mijn lievelingstemperatuur. Maar het is nooit maanden aan een stuk perfect, en dan toch liever af en toe te warm, dan te koud en nattigheid.
Het is zeker goed te doen deze zomer. Soms ff een iets te hete benauwde dag maar prima. Vooral dat ik mijn regen poncho minder nodig heb gehad op de fiets is al fijnquote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het echt de beste zomer ever! Alleen maar zomerkleding aan, blote voeten, heerlijk buiten zijn, zwoele avonden, buiten eten, de tuin is echt prachtig. Alles staat in bloei, de oleanders, vlinderstruiken, hibiscus, lavendel, de zaadjes voor bloemen voor de bijtjes zijn mooi uitgekomen. Wel goed sproeien natuurlijk. De dieren (kat, kippen, paard) zijn inmiddels ook wel gewend aan de steeds terugkerende warmte. Krijg energie van al dat mooie weer.
Poncho? Zo'n geel of roze plastic ding?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:35 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Het is zeker goed te doen deze zomer. Soms ff een iets te hete benauwde dag maar prima. Vooral dat ik mijn regen poncho minder nodig heb gehad op de fiets is al fijn![]()
Een relatief warme winter met heel veel neerslag. Je mag dan wel hopen dat tegen die tijd veel water kan worden opgeslagen want het kan betekenen dat de zomer 2027 nog veel heter, langer en droger wordt. Je wil wat dat betreft met een zo laag mogelijke water- en grondtemperatuur beginnen aan de zomer. Dan heb je even een buffer.quote:
Zelfs hier een 19km/h gemiddeld met pieken van 42km/h, dat gewoon in een woonwijkquote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:31 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
In het noorden zeker.
[ afbeelding ]
Tja wat gaat dat met het weerbeeld doen? Droog? Regen? Meer depressies?quote:
Het houd niet op, niet vanzelf...quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:26 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het echt de beste zomer ever! Alleen maar zomerkleding aan, blote voeten, heerlijk buiten zijn, zwoele avonden, buiten eten, de tuin is echt prachtig. Alles staat in bloei, de oleanders, vlinderstruiken, hibiscus, lavendel, de zaadjes voor bloemen voor de bijtjes zijn mooi uitgekomen. Wel goed sproeien natuurlijk. De dieren (kat, kippen, paard) zijn inmiddels ook wel gewend aan de steeds terugkerende warmte. Krijg energie van al dat mooie weer.
2e hittegolf, hoe schattig.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:26 schreef 12Beaufort het volgende:
[ afbeelding ]
Well, als 'hittegolf' inhoudt aaneengesloten dagen met maxima van 30 graden of hoger, dan is die hier begonnen op 13 Juni en actueel nog lopende (en zal sowieso tot eind augustus standhouden) 🥹quote:Op donderdag 6 augustus 2026 15:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
2e hittegolf, hoe schattig.
Volgende week gaan we voor nummer 5 hier.
Hier idemquote:Op donderdag 6 augustus 2026 15:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
2e hittegolf, hoe schattig.
Volgende week gaan we voor nummer 5 hier.
Jij komt tenminste niet terug uit IJsland uitgerekend op die hete donderdagquote:
Er zijn zoveel slechtere zomers geweest de afgelopen jarenquote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Logisch toch.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 15:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier idem
Maar ja, De Bilt he.
Al is het in de rest van Nederland 2 maanden lang 40 graden, als het in De Bilt koel is, is er geen officiële landelijke hittegolf
Weet niet wat je daar gaat doen maar de meningen over IJsland lopen uitéén dus ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 15:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij komt tenminste niet terug uit IJsland uitgerekend op die hete donderdag
Warmte ontvluchten.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Weet niet wat je daar gaat doen maar de meningen over IJsland lopen uitéén dus ik ben benieuwd.
Ga je echt specifiek voor dat laatste of is dat toeval?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Warmte ontvluchten.
Watervallen kijken.
Zonsverduistering al dan niet zien.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat laatste is wel de hoofdreden om nu te gaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ga je echt specifiek voor dat laatste of is dat toeval?
Ook Blue Lagoon (Of is dat nog niet open)
Rondreis met eigen auto?
Maar dat is het meestal ookquote:Op donderdag 6 augustus 2026 15:22 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Dan maar de hele winter grijs en nat.
Ik hoop het.
Ik dacht altijd dat BL de grootste reden was om te gaan maar de twee duo's die ik nu de afgelopen twintig dagen heb gesproken zijn daar beide niet geweest hahaquote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat laatste is wel de hoofdreden om nu te gaan.
Blue Lagoon stond niet op de planning, maar kan misschien nog als backup dienen voor als het weer te slecht is voor een hike naar een recent actieve vulkaan daar in de buurt.
Zou niet weten waarom een warm zwembad het hoogtepunt zou moeten zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat BL de grootste reden was om te gaan maar de twee duo's die ik nu de afgelopen twintig dagen heb gesproken zijn daar beide niet geweest haha
Wel tof voor die eclipse! FOK wacht op je foto's ':)
Dat is precies wat ik zeg toch. Je ziet de natuur vanaf dat moment ontwaken.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 07:03 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Midden februari zit 80-90% nog in winter stand. Je woont niet in Zuid Europa, toch?
Een groenequote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Poncho? Zo'n geel of roze plastic ding?
Nou ja, echt ontwaken niet. De bloeiende sneeuwklokjes en Helleborus tel ik niet mee. Maand later ontwaakt veel meerquote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg toch. Je ziet de natuur vanaf dat moment ontwaken.
Ik zie een natter najaar.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:17 schreef 12Beaufort het volgende:
Ik ga niet blind op al die wintervoorspellingen. Afgelopen winter zou kouder zijn dan normaal, maar dat kwam ook totaal niet uit.
Ik ga nergens meer van uit met de winter.
Zomer is haast wel zeker warm altijd.
Oo hier vliegen de bijen meestal wel al midden februari. Krokusjes, vroege narcissen, blauwe druifjes, wat heesters, maarts viooltje etc. Genoeg wat al duidt op een ontwakende natuurquote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, echt ontwaken niet. De bloeiende sneeuwklokjes en Helleborus tel ik niet mee. Maand later ontwaakt veel meer
Slettensteigquote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag met 26 graden was het gelukkig wel wat beter te doen. Flinke wandeling gemaakt rondom de Todtnauer Wasserfall
Denk toch dat we komend jaar ook maar eens deze regio aan doen. Al die beekjes zijn puur plezier voor de kleine![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dan echt zo'n ding wat ook over je stuur gaat? Ik zie je zo fietsenquote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:10 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Een groenemaar werkt wel super chill als het nodig is
Blote buik en t-shirt droog houden in een plastic zak. Krijg je het ook niet warm.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar dan echt zo'n ding wat ook over je stuur gaat? Ik zie je zo fietsen![]()
Lijken me echt van die ondingen
Doe mij mijn hardshell Arc'Terryx jas maar
Wel veel *snil*quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:17 schreef 12Beaufort het volgende:
Ik ga niet blind op al die wintervoorspellingen. Afgelopen winter zou kouder zijn dan normaal, maar dat kwam ook totaal niet uit.
Nee gewoon over mijn jas en zeker niet over mijn stuur!quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar dan echt zo'n ding wat ook over je stuur gaat? Ik zie je zo fietsen![]()
Lijken me echt van die ondingen
Doe mij mijn hardshell Arc'Terryx jas maar
Bij ons nog te koud vaak..maandje later bij gunstig weer kun je ze wel al af en toe zien.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oo hier vliegen de bijen meestal wel al midden februari. Krokusjes, vroege narcissen, blauwe druifjes, wat heesters, maarts viooltje etc. Genoeg wat al duidt op een ontwakende natuur
En toch was het kouder dan vorige jaren, vooral de sneeuw was toch echt wel aanwezigquote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:17 schreef 12Beaufort het volgende:
Dat zijn winter bloeiers. Elk jaar zijn die wel op tijd. Echt ontluiken vind ik dat de natuur pas doet als zomertijd ingaatquote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Bij ons nog te koud vaak..maandje later bij gunstig weer kun je ze wel al af en toe zien.
Ligt natuurlijk wel aan het weer, maar temperatuur loopt tegenwoordig een pak vroeger op dan eerst.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Bij ons nog te koud vaak..maandje later bij gunstig weer kun je ze wel al af en toe zien.
Niet helemaal, 65 km...quote:Op donderdag 6 augustus 2026 11:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik kom in september wel ff paardrijden bij je, zit ik in Lanaken, is vast ergens bij jou om de hoek
Haha, word je daar opgewonden van?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Poncho? Zo'n geel of roze plastic ding?
Zulke kutmuziek moet echt verboden worden. En dan krijg ik het ook nog vier keer cadeau. Ben altijd blij dat ik zulke nummers niet ken.quote:
Wie word er nou niet opgewonden van roze plasticquote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, word je daar opgewonden van?
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En toch was het kouder dan vorige jaren, vooral de sneeuw was toch echt wel aanwezig![]()
Vooral de sneeuwjachten waren gewoon een groot gemis die ik met alle liefde heb omarmen, ben toch wel uurtjes zoet mee geweest tot mijn partner zei: Zou je thuis willen komenen ook dat toen met liefde gedaan, anders had ik zeker nog wel uren willen doorbrengen in het buitengebied
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:10 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Wie word er nou niet opgewonden van roze plastic
Echt precies niet ookquote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, word je daar opgewonden van?
?quote:
Dat zekerquote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Wel veel *snil*![]()
zalig was dat, hoop op herhaling
De sneeuw idd wel, maar uiteindelijk was de winter weer een van de warmste. De ijsbaan is niet eens open geweest hier.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En toch was het kouder dan vorige jaren, vooral de sneeuw was toch echt wel aanwezig![]()
Vooral de sneeuwjachten waren gewoon een groot gemis die ik met alle liefde heb omarmen, ben toch wel uurtjes zoet mee geweest tot mijn partner zei: Zou je thuis willen komenen ook dat toen met liefde gedaan, anders had ik zeker nog wel uren willen doorbrengen in het buitengebied
Weet je dat heel zeker?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt precies niet ook![]()
Vind die dingen echt zo oerlelijken er debiel uitzien
. Lijkt me ook echt heel onhandig
Knappe vrouw die @MissHobjequote:Op donderdag 6 augustus 2026 19:16 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Weet je dat heel zeker?![]()
[ afbeelding ]
Wel met wat regen tussendoor. Verder helemaal prima.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:01 schreef Seeburg54 het volgende:
Kunnen we dit weerbeeld niet houden tot de herfst?
Ja het is echt armoedig die Hollandse herrie tegenwoordig.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zulke kutmuziek moet echt verboden worden. En dan krijg ik het ook nog vier keer cadeau. Ben altijd blij dat ik zulke nummers niet ken.
Toen ik jong was zeiden we altijd Nederlandstalige muziek is voor bejaarden en gehandicapten. Nu ben ik zelf op weg naar bejaard zijn en vinden jongeren dit ineens leuk. Hoe dan? Dom volk.
Hier heeft het vanmorgen geregend!quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:04 schreef ffoyle-involutus het volgende:
[..]
Wel met wat regen tussendoor. Verder helemaal prima.
Zonder gekke geit... @MissHobje is wel buitencategorie knap natuurlijk!quote:
Ik zou het eigenlijk niet eens muziek willen noemen. Ga deze sneue treurnis niet eens luisteren. Het is ab so luut niet mijn ding, maar denk altijd wel "ieder z'n ding en voor- afkeuren". Een dagje carnaval kan ik nog wel aanquote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zulke kutmuziek moet echt verboden worden. En dan krijg ik het ook nog vier keer cadeau. Ben altijd blij dat ik zulke nummers niet ken.
Toen ik jong was zeiden we altijd Nederlandstalige muziek is voor bejaarden en gehandicapten. Nu ben ik zelf op weg naar bejaard zijn en vinden jongeren dit ineens leuk. Hoe dan? Dom volk.
Was vandaag sowieso een heerlijke dagquote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:34 schreef Pisces het volgende:
Een bewolkt avondje. Wat heerlijk na zoveel zon.
quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:18 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Zonder gekke geit... @:misshobje is wel buitencategorie knap natuurlijk!
Zij is de reden dat Miss Fok! verkiezing niet meer gehouden wordt...zij was de Pogacar van die verkiezing!
Maar wel zonder poncho dan...die verpest echt alles.
Zonder poncho... één en al lofzang!
Volle bak ondergaande zon hier.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:34 schreef Pisces het volgende:
Een bewolkt avondje. Wat heerlijk na zoveel zon.
Ahh jammer wel..wie weet ooit!quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vandaag afspraak gehad over eventuele plaatsing van weerstation.
Geen internet, wel stroom in een hok zonder kachel enzo dus ook niet bevoordelijk voor de console, maar daar kan wel wat aan gedaan worden.
Dus gekeken naar opties voor internet, maar deze kosten van bijna 1800 euro wordt me te. Daarnaast niet bewoonde ruimte, dus toegankelijk voor iedereen en kans dat dit ding gejat wordt.
Nouja, zal me erbij neer leggen, wel heel jammer maar dit ding zal nog even achter huis moeten blijven.
Wel in een plensbui weer thuis gekomen in een trui, helemaal dweil😅
Dat komt van zelf wel 😄quote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:51 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ahh jammer wel..wie weet ooit!
Zoo en regen? Das wel lekker ff ..hier al tijden niets.
Bleh, mag wel herfst worden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |