Ik vind dat je soms best interessante punten aandraagt. Waar ik vaak ook langer over na wil denken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het risico dat de hele samenleving geindoctrineerd wordt verkleint dan wel weer aangezien andere kinderen ook weer een bron van kennis en begrip zijn.
[..]
Er zijn ook verschillende inzichten tav die waarden en dat is vooral waarom er zoveel weerstand tegen FvD scholen is. Het burgerschapsonderwijs waarin de minderheidsregering, de veiligheidsdiensten en de EU de democratie vertegenwoordigen en we ons allemaal aan de grondwet moeten houden terwijl die de staat niet bindt en rechters over de goddelijke wijsheid beschikken om nieuwe mensenrechten uit hun kont te blijven trekken voor buitenlanders is niet gedeeld door iedereen die het onderwerp ook heel belangrijk vindt.
Het is hypocriete verontwaardiging, de scholen die daarin afwijken van de Soroshoertjes van ProDemos met hun onderwijspakketten zouden een grotere bedreiging zijn dan de islamitische scholen die de verwerpelijkheid van de ongelovigen doceren.
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/quote:Om de financiering te behouden, moet de school na vier jaar 139 leerlingen tellen en na acht jaar 277.
Volledig neutraal zal best heel lastig of zelfs onmogelijk zijn. Dat betekent niet dat je verder moet zoals het nu gaat. Er is zeker veel objectiever te onderwijzen en het weghalen van de mogelijkheid om een school op basis van geloofsovertuiging of politieke overtuiging te starten en boeren lijkt me een goede start.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Onderwijs is altijd gekleurd, daar ga je niet aan ontkomen. Neem nu het hele idee van burgerschap en het overbrengen van democratische waarden. Dat zijn kerndoelen. En zijn per definitie zeer politiek gekleurd.
De hele inrichting van ons onderwijs is politiek gekleurd. Vergelijk het maar eens met hoe het in Frankrijk vormgegeven is. Jij zou dus meer die kant van het laïcisme op willen?
En ook die discussie is politiek gekleurd. Je gaat er gewoon niet aan ontkomen.
Leuk. Kleine geüniformeerde Baudetjes en De Vosjes.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:00 schreef KareldeStoute het volgende:
Ze hebben overigens wel een forse opgave voor de boeg. Er zijn nu 10 aanmeldingen en ze starten met 1 kleuterklas.
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)ps://www.google.com/
Dus je wil eigenlijk gewoon grondrechten van burgers inperken?quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volledig neutraal zal best heel lastig of zelfs onmogelijk zijn. Dat betekent niet dat je verder moet zoals het nu gaat. Er is zeker veel objectiever te onderwijzen en het weghalen van de mogelijkheid om een school op basis van geloofsovertuiging of politieke overtuiging te starten en boeren lijkt me een goede start.
Klopt, bij reformatorische scholen gebeurt dit inderdaad. Daar moeten meisjes gewoon een lange rok dragen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:41 schreef Swango het volgende:
[..]
Dat is absurd, ik vind dat ook niet kloppen. Ging het programma dan mogelijk over reformatisch onderwijs, dat staat bekend als streng.
Maar goed dat daar ook geen pastoor langskomt.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, bij reformatorische scholen gebeurt dit inderdaad. Daar moeten meisjes gewoon een lange rok dragen.
Die zou er inderdaad niet veilig zijnquote:Op zondag 2 augustus 2026 14:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar goed dat daar ook geen pastoor langskomt.
Het zou wel leuk zijn als de SP ook scholen gaat openen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die zou er inderdaad niet veilig zijn.
Ik vind deze frame erg naar. Ik wil niet ‘grondrechten van burgers inperken’, maar ik denk dat er een bepaald grondrecht is dat wellicht eens goed moet worden bekeken. Met je stelling polariseer je onnodig wat mij betreft.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus je wil eigenlijk gewoon grondrechten van burgers inperken?
Het grondrechtenverhaal verdient inderdaad een minder platte benadering.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind deze frame erg naar. Ik wil niet ‘grondrechten van burgers inperken’, maar ik denk dat er een bepaald grondrecht is dat wellicht eens goed moet worden bekeken. Met je stelling polariseer je onnodig wat mij betreft.
Rode band om de arm en gaan 😱quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:02 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Leuk. Kleine geüniformeerde Baudetjes en De Vosjes.
VOORWAARTS!
Belligerent ghoulsquote:
Ja echt..quote:
Een schooluniform haalt wel de klasseverschillen weg.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:02 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Leuk. Kleine geüniformeerde Baudetjes en De Vosjes.
VOORWAARTS!
Haha, herkenbaar. Mijn ouders waren vrijzinnig hervormd (protestant) en in de Brabantse plaats waar we gingen wonen was er alleen keus tussen een katholieke of een openbare basisschool, ik kwam daardoor op de laatste terecht. We verhuisden naar een klein dorp in Friesland en daar was de keus tussen een christelijke of een openbare basisschool, omdat ik al gewend was aan het openbaar onderwijs werd ik op de openbare basisschool gezet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:08 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het zou wel leuk zijn als de SP ook scholen gaat openen.
Dan komen de goeie ouwe tijden misschien weer terug, van met elkaar op straat knokkende kinderen van protestantse en katholieke scholen.
Zoals o.a. verhaald door Jan Wolkers in Terug naar Oegstgeest, waar kleine Jan een plantenpot vol hondenstront omgekeerd op het hoofd van een katholiek meisje zet. Thuis krijgt hij een draai om z'n oren van zijn vader, maar die kan zijn lachen eigenlijk niet inhouden.
Leuk man, eindelijk weer eens kinderen op straat.
Die herken ik!quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, herkenbaar. Mijn ouders waren vrijzinnig hervormd (protestant) en in de Brabantse plaats waar we gingen wonen was er alleen keus tussen een katholieke of een openbare basisschool, ik kwam daardoor op de laatste terecht. We verhuisden naar een klein dorp in Friesland en daar was de keus tussen een christelijke of een openbare basisschool, omdat ik al gewend was aan het openbaar onderwijs werd ik op de openbare basisschool gezet.
Daar kregen we trouwens wel een uurtje godsdienstles per week. En ik ging nog naar de zondagsschool.
Bij ons was het schelden met openbare-stinksigaren en christelijke-misselijke.![]()
Uiteindelijk zal ook zo'n Baudetschool moeten voldoen aan onderwijseisen en zolang het alleen om het basisonderwijs gaat zie er niet zo'n probleem in.
Die kinderen zijn dan ook bijna niet meer te redden. Ze worden opgevoegd met een idee vanuit hun ouders en op school krijgen ze dat idee ook mee tot en met hun 11e. Ze leven in een bubbel. Kom daar nog maar eens uit.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:45 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat een beetje. Zie liever dat het onderwijs neutraal blijft zo ver mogelijk. En onder een bepaalde politieke of theologische vlag een school oprichten druist daar 100% tegenin.
Waarom is deze frame 'naar'? Wat er wordt gezegd is immers feitelijk juist.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind deze frame erg naar. Ik wil niet ‘grondrechten van burgers inperken’, maar ik denk dat er een bepaald grondrecht is dat wellicht eens goed moet worden bekeken. Met je stelling polariseer je onnodig wat mij betreft.
Ik zat ook op een Christelijke middelbare school. Maar buiten het vak godsdienst om, niks van meegekregen. Alleen in de naam was het nog Christelijk.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Basisschool was voor zo ver ik weet "neutraal". Maar ik heb nog nooit 1 keer hoeven bidden oid op de middelbare school. Zaten ook 2 joden in mijn klas etc.
‘Wat je eigenlijk wil is het inperken van grondrechten van burgers’ is een frame en een heel nare manier om een gesprek te hebben. Want dat klinkt heel anders dan wat ik zeg, veel breder en met de smiley erachter wordt dat een beschuldiging. Dat vind ik geen prettige manier van discussiëren.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is deze frame 'naar'? Wat er wordt gezegd is immers feitelijk juist.
Als je die vrijheid zou worden weggehaald, dan worden die rechten natuurlijk ingeperkt. Daar kun je natuurlijk voor zijn, dat mag, maar het is wel het inperken van de grondrechten.
Als het over andere onderwerpen gaat, dan kan jij zelf ook fel uit de hoek komen als het over het inperken van rechten gaat (denk aan abortus), maar nu moet dat ineens via een eufemisme worden verwoord? Nogal hypocriet als je het mij vraagt.
Ik kan het nog wel een stapje erger maken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |