Ik hoeverre worden ze gecontroleerd? Of beter gezegd, in hoeverre kunnen ze gecontroleerd worden?quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het helemaal niks, net als islamitische scholen of christelijke scholen.
Maar goed, het mag, ze worden gecontroleerd en moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Ik heb zelf op een "katholieke" school gezeten maar die wisten tegen die tijd ook wel dat de kerk op zijn retour was, 1 uur godsdienst per week waar we over het algemeen een beetje slap ouwehoerden en zelfs 1 keer Rambo gekeken hebben, weinig God te bekennenquote:Op zondag 2 augustus 2026 12:37 schreef Swango het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat naar het christelijk onderwijs, als je zelf niet gelovig bent is dat prima te doen. Het is goed onderwijs zonder verdere onzin (afgezien godsdienstles), ruis als genderneutraliteit, andere moderne shit en opgedrongen politieke voorkeuren.
Dat een beetje. Zie liever dat het onderwijs neutraal blijft zo ver mogelijk. En onder een bepaalde politieke of theologische vlag een school oprichten druist daar 100% tegenin.quote:
Net zo veel, of zo weinig als islamitische scholen, er zoals ik zei, wellicht is dat hun doel wel, toetsen of elke school daadwerkelijk gecontroleerd wordt of alleen sommigen. Maar toegegeven, dat is misschien te veel eer.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik hoeverre worden ze gecontroleerd? Of beter gezegd, in hoeverre kunnen ze gecontroleerd worden?
Ik heb het over elke religieuze school. Christelijk, RK, Islamistisch, alles.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Net zo veel, of zo weinig als islamitische scholen, er zoals ik zei, wellicht is dat hun doel wel, toetsen of elke school daadwerkelijk gecontroleerd wordt of alleen sommigen. Maar toegegeven, dat is misschien te veel eer.
Ja, dat spreek ik toch nergens tegen?quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb het over elke religieuze school. Christelijk, RK, Islamistisch, alles.
Ik heb op verschillende scholen gezeten (door verhuizingen) en mijn ervaring met de openbare school was dat ze daar toch wel een bepaalde politieke mening laten doorschemeren. Links in mijn geval.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:45 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat een beetje. Zie liever dat het onderwijs neutraal blijft zo ver mogelijk. En onder een bepaalde politieke of theologische vlag een school oprichten druist daar 100% tgenin.
Engeland?quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:49 schreef Ole het volgende:
Brrrr. Kindertjes in uniform ook. Doet me ergens aan denken.
Ja, precies.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb zelf op een "katholieke" school gezeten maar die wisten tegen die tijd ook wel dat de kerk op zijn retour was, 1 uur godsdienst per week waar we over het algemeen een beetje slap ouwehoerden en zelfs 1 keer Rambo gekeken hebben, weinig God te bekennen.
Maar hou het lekker bij rekenen, lezen, biologie etc. Beetje algemeen "fatsoen" bijbrengen kan evt maar dan niet op basis van een eeuwenoud kutboek, welk boek dan ook.
Ergens ben ik nooit per definitie tegen school uniformen geweest. Scheelt een hoop gedoe op het schoolplein etc.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:49 schreef Ole het volgende:
Brrrr. Kindertjes in uniform ook. Doet me ergens aan denken.
Sja, in het VK doen ze het voornamelijk om ongelijkheid op basis van bijvoorbeeld, merkkleding, tegen te gaan. Als iedereen hetzelfde draagt wordt er niemand gepest omdat ze de nieuwe Jordan's niet hebben ofzo.quote:<nee>
Op zich wel. Maar in dit geval heb ik mijn bedenkingenquote:Op zondag 2 augustus 2026 12:52 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ergens ben ik nooit per definitie tegen school uniformen geweest. Scheelt een hoop gedoe op het schoolplein etc.
Dat dus.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, in het VK doen ze het voornamelijk om ongelijkheid op basis van bijvoorbeeld, merkkleding, tegen te gaan. Als iedereen hetzelfde draagt wordt er niemand gepest omdat ze de nieuwe Jordan's niet hebben ofzo.
Niet geheel onterecht overigensquote:Op zondag 2 augustus 2026 12:53 schreef Ole het volgende:
[..]
Op zich wel. Maar in dit geval heb ik mijn bedenkingen
Ik zat op een openbare school en daar kregen we in groep 8 een uurtje godsdienst per week. 1x per maand gingen we een bijbels verhaal na spelen. Ik vond dat best leuk en het was laagdrempelig. Maar als ik hoor wat mijn nichtje elke dag moet zingen op school (christelijk), ik krijg daar serieus de kriebels van.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb zelf op een "katholieke" school gezeten maar die wisten tegen die tijd ook wel dat de kerk op zijn retour was, 1 uur godsdienst per week waar we over het algemeen een beetje slap ouwehoerden en zelfs 1 keer Rambo gekeken hebben, weinig God te bekennen.
Maar hou het lekker bij rekenen, lezen, biologie etc. Beetje algemeen "fatsoen" bijbrengen kan evt maar dan niet op basis van een eeuwenoud kutboek, welk boek dan ook.
Snap ik hoor. Van mij hoeft het ook allemaal niet. Maar zolang groep X of Y het mag mag groep Z het ook als ze aan de voorwaarden voldoen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zat op een openbare school en daar kregen we in groep 8 een uurtje godsdienst per week. 1x per maand gingen we een bijbels verhaal na spelen. Ik vond dat best leuk en het was laagdrempelig. Maar als ik hoor wat mijn nichtje elke dag moet zingen op school (christelijk), ik krijg daar serieus de kriebels van.
Dat zeker!quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Snap ik hoor. Van mij hoeft het ook allemaal niet. Maar zolang groep X of Y het mag mag groep Z het ook als ze aan de voorwaarden voldoen.
Wellicht eens tijd om die voorwaarden te herzien?.
Ik merk dat ik er dubbel in sta. Wel beschouwd is iedere vorm van religie indoctrinatie voor kinderen. Mijn ervaring is dat het christelijk onderwijs laagdrempelig is, aan de andere kant vind ik weer dat godsdiensten achter de voordeuren horen. Mijn dochter heb ik destijds ook op een christelijke school gezet, meer vanwege het feit dat het ging om een klein schooltje en de school als goed bekend stond, ik ga eens polsen bij haar over die liedjesquote:Op zondag 2 augustus 2026 12:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zat op een openbare school en daar kregen we in groep 8 een uurtje godsdienst per week. 1x per maand gingen we een bijbels verhaal na spelen. Ik vond dat best leuk en het was laagdrempelig. Maar als ik hoor wat mijn nichtje elke dag moet zingen op school (christelijk), ik krijg daar serieus de kriebels van.
In Engeland weten ze niet beter.quote:<nee>
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |