Dat is de opvoeding en vorming die ouders hun kinderen altijd al gegeven hebbenquote:Op zondag 2 augustus 2026 10:27 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Dus in plaats van overheids"indoctrinatie" krijg je ouder"indoctrinatie".
Als iedereen altijd het wereldbeeld van zijn ouders had over genomen, dan zouden we nu nog geloven dat de aarde plat is.quote:Op zondag 2 augustus 2026 10:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je kinderen niet per se overtuigd laten zijn van jouw wereldbeeld maakt je geen slechte ouder.
Ik ga aan mijn dochter vragen of ze naar die school zou willen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 10:43 schreef Cupfighter het volgende:
Welke ouder stuurt zijn kind naar deze school?
Dat is wel een goede vraag. Het ligt een gebied waar je vaak een actieve herinnering krijgt om je vaat nog te doen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 10:43 schreef Cupfighter het volgende:
Welke ouder stuurt zijn kind naar deze school?
Hoe oud is je dochter?quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ga aan mijn dochter vragen of ze naar die school zou willen.
Dat klopt dus niet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 10:23 schreef LXIV het volgende:
Vrijheid van onderwijs zorgt er juist voor dat de macht van de overheid m.b.t. kinderindoctrinatie beperkt blijft. De ouders bepalen wat hun kinderen horen.
Graag. Je wil dat kinderen leren wat er in de wereld te kiezen is en welke kanten ze op kunnen. Geef die kinderen de handvaten daar zelf een keuze in te maken. Ouders die hun kinderen verpesten door hen hun eigen religie of politieke overtuiging op te leggen zijn al erg zat, daar kan je niks aan doen. Laat ze dan op school leren dat dit niet de enige manier is.quote:Op zondag 2 augustus 2026 10:34 schreef matspontius het volgende:
[..]
Eens, maar dan moeten alle islamitische, rooms-katholieke, protestantse, etc. scholen ook van de baan. Maak je je daar ook druk om? En kom niet aan met het dat het daar wel mee valt want ik heb zelf op zo'n rooms-katholieke school gezeten waar het geloof door je strot heen werd geduwd.
15 en ze zegt dat ze best op zo'n basisschool zou willen zitten maar niet op een middelbare school omdat ze dan bang is dat vrouwen de techniek niet in kunnen ofzo.quote:
Sterker nog, daar ontkom je sowieso niet aan. Ik denk dat iedereen wel anders denkt over bepaalde zaken denkt dan dat onze ouders doen/deden. Maar totdat ze volwassenen zijn is dit wel vooral de taak en verantwoordelijkheid van de ouders dit in goede banen te geleiden. Niet een overheid, verplichte school of willekeurige op het internet of op straat.quote:Op zondag 2 augustus 2026 10:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je kinderen niet per se overtuigd laten zijn van jouw wereldbeeld maakt je geen slechte ouder.
Of ze raken in de war omdat ze thuis andere normen en waarden mee krijgen dan op school.quote:Op zondag 2 augustus 2026 11:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet.
Ouders bepalen wat kinderen thuis horen. Als ouders dan óók bepalen wat ze op school horen, krijg je indoctrinatie. Op school kunnen kinderen nog een ander geluid horen.
Als kinderen op school geïndoctrineerd worden, hebben de ouders thuis nog de kans daar iets aan te doen. Als kinderen thuis geïndoctrineerd worden, heeft de school nog de kans daar iets aan te doen. De macht van de ouder om kinderen óók op school te hersenspoelen, haalt die risicobeperking juist onderuit.
Dat is een interessante manier om het te bekijken, spreiden van meningenquote:Op zondag 2 augustus 2026 11:17 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet.
Ouders bepalen wat kinderen thuis horen. Als ouders dan óók bepalen wat ze op school horen, krijg je indoctrinatie. Op school kunnen kinderen nog een ander geluid horen.
Als kinderen op school geïndoctrineerd worden, hebben de ouders thuis nog de kans daar iets aan te doen. Als kinderen thuis geïndoctrineerd worden, heeft de school nog de kans daar iets aan te doen. De macht van de ouder om kinderen óók op school te hersenspoelen, haalt die risicobeperking juist onderuit.
Dit. Vooral Islamitische scholenquote:Op zondag 2 augustus 2026 10:29 schreef Bensel het volgende:
Als je vindt dat christelijke of islamitische scholen geen probleem zijn, dan zou je dit ook geen probleem mogen vinden. We zullen zien wat de scores zijn over een paar jaar.
quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:14 schreef TAmaru het volgende:
D66 is natuurlijk pissed omdat alle andere scholen in Nederland al D66-scholen zijn.
Ik maak mijzelf belachelijk en zal mijzelf belachelijk maken als het betekent dat ik de waarheid verkondig, en dat doe ik.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:16 schreef SimonB. het volgende:
[..]![]()
Gast, maak jezelf nu niet zo belachelijk.
quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:20 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik maak mijzelf belachelijk en zal mijzelf belachelijk maken als het betekent dat ik de waarheid verkondig, en dat doe ik.
Het clowneske aan deze comment is natuurlijk dat WW2 al jaren een gevoelig onderwerp is op (vooral) het vmbo. Joden als slachtoffer van een van de meest walgelijke genocides in de recente geschiedenis strookt namelijk niet met hoe onze medelanders denken over het Joodse volk.quote:Op zondag 2 augustus 2026 10:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Benieuwd naar de lessen over WO2…
“In 1940 werd ons land bevrijd van de overheersing door het Joodse gevaar. Helaas werden we vijf jaar later opnieuw bezet door agenten van de Joodse wereldmacht, die nu bezig zijn ons te onderwerpen door de import van hun doodsvijanden, wat natuurlijk volkomen logisch is, volgens onze Grote Leider Thierry Baudet.”
Ik heb er niet zoveel vertrouwen in.
Dat dus, als het ene mag, moet dit ook kunnen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het helemaal niks, net als islamitische scholen of christelijke scholen.
Maar goed, het mag, ze worden gecontroleerd en moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Mijn voorkeur gaat naar het christelijk onderwijs, als je zelf niet gelovig bent is dat prima te doen. Het is goed onderwijs zonder verdere onzin (afgezien godsdienstles), ruis als genderneutraliteit, andere moderne shit en opgedrongen politieke voorkeuren.quote:Op zondag 2 augustus 2026 10:29 schreef Bensel het volgende:
Als je vindt dat christelijke of islamitische scholen geen probleem zijn, dan zou je dit ook geen probleem mogen vinden. We zullen zien wat de scores zijn over een paar jaar.
“Ooh, good cover!”quote:Op zondag 2 augustus 2026 12:32 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het clowneske aan deze comment is natuurlijk dat WW2 al jaren een gevoelig onderwerp is op (vooral) het vmbo. Joden als slachtoffer van een van de meest walgelijke genocides in de recente geschiedenis strookt namelijk niet met hoe onze medelanders denken over het Joodse volk.![]()
Maarja, vooral lekker Forum blijven bashen. De vrouw van Baudet is trouwens Joods.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |