abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221412314
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En wat is dan het probleem als ze wel een praktosche opleiding doen en daar hun beroep van maken?

Er zijn genoeg jongeren die van vwo uiteindelijk op een lager niveau uitkomen, omdat ze gewoon niet geinteresseerd zijn in theoretische kennis. En daar is niets mis mee. Het feit dat je het vwo zou kunnen halen, betekent niet dat je het ook moet halen.
Om van een praktische opleiding je beroep maken is totaal niets mis mee. Het is juist de perfecte opstap voor veel kinderen. Sterker nog, vanwege de mogelijkheid te stapelen is het ook nog zo dat je de keuze hebt, je theoretisch te ontwikkelen. Je hebt dan een groot voordeel van praktische en theoretische kennis op een bepaald vakgebied.

Een vmbo word onderschat. Het is natuurlijk wel zaak om daar iets mee te doen en het niet te gebruiken als afvoerputje

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 23-07-2026 12:52:42 ]
pi_221412318
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Aha, geen wonder dat het nationale IQ achterover kukelt.
Ik kijk daar nooit naar. Niet dat ik nu zo'n Einstein ben, maar ik wil wel een beetje geprikkeld en uitgedaagd worden.
Ik wissel het af. De boog kan niet altijd gespannen zijn.
pi_221412337
Dit is dus een voorbeeld van radicaal linkse academische figuren die dus vinden dat alleen hun ideeën geldig zijn en naar geluisterd moeten worden, al het andere is rechts en zal dus genegeerd moeten worden.

Veel te veel macht aan de linkse kant, hoor je immers ooit serieus “rechts” geluid van media, academici, de gevestigde orde?

Nee, alle neuzen lijken maar 1 richting op te mogen gaan.
  donderdag 23 juli 2026 @ 12:52:00 #84
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221412339
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit is dus een voorbeeld van radicaal linkse academische figuren die dus vinden dat alleen hun ideeën geldig zijn en naar geluisterd moeten worden, al het andere is rechts en zal dus genegeerd moeten worden.

Veel te veel macht aan de linkse kant, hoor je immers ooit serieus "rechts" geluid van media, academici, de gevestigde orde?

Heb je de laatste vijf jaar of zo nog naar de tv gekeken?
pi_221412340
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit topic gaat over de invloed van AI waardoor mensen dommer worden.

Spijbelen is van alle tijden. Ik ken genoeg mensen die vol trots vertellen hoe ze vroegah meer spijbelden dan op school waren. Zo stoer. Meestal niet vwo of havo, overigens. Dus wellicht zouden zij ook meer baat hebben gehad bij een meer pratische opleiding. En sommige mensen houden sowieso niet van school en zijn meer geneigd te spijbelen.
Ik heb ook nooit van school gehouden. En toch was ik best wel leergierig. En nog steeds.
De manier waarop in Nederland onderwijs wordt gegeven is zo ontzettend truttig en bekrompen en kortzichtig en vooral samengesteld door droogkloterige suffe ambtenaartjes.
Er is totaal geen ruimte voor hoor en wederhoor, de leraar heeft ALTIJD gelijk.

Zolang docenten blijven volharden in deze houding en niet mee gaan met de ontwikkelingen blijf je hangen rond een uitgedroogde put.
pi_221412344
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Geldt ook voor de Europese bevolking. Verspreidden zich ook over allerlei continenten en gingen als konijnen te keer.
Die brachten tenminste nog iets van welvaart. Bosjesmannen wisten niet wat ze zagen toen die enorme VOC-driemasters aanmeerden voor hun kust.
blablablabla
  donderdag 23 juli 2026 @ 12:53:31 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221412346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:52 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Heb je de laatste vijf jaar of zo nog naar de tv gekeken?
Dat soort types wil alleen maar <Knip> geluid op TV, anders is het allemaal links.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 23-07-2026 17:03:28 ]
pi_221412352
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Veel te veel macht aan de linkse kant, hoor je immers ooit serieus “rechts” geluid van media, academici, de gevestigde orde?

Radicaal is nooit goed, maar welke rechtse geluiden zou jij dan graag willen zien of horen in het Nederlandse onderwijs?
pi_221412368
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik heb ook nooit van school gehouden. En toch was ik best wel leergierig. En nog steeds.
De manier waarop in Nederland onderwijs wordt gegeven is zo ontzettend truttig en bekrompen en kortzichtig en vooral samengesteld door droogkloterige suffe ambtenaartjes.
Er is totaal geen ruimte voor hoor en wederhoor, de leraar heeft ALTIJD gelijk.

Zolang docenten blijven volharden in deze houding en niet mee gaan met de ontwikkelingen blijf je hangen rond een uitgedroogde put.
Moet je maar naar Azië of Afrika gaan voor moderner onderwijs! :P
Ik heb het idee dat leraren tegenwoordig juist veel meer open staan dan vroeger
  donderdag 23 juli 2026 @ 12:57:39 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221412369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat soort types wil alleen maar <Knip> geluid op TV, anders is het allemaal links.
Hier komt <Knip> anderen weer even dom noemen, verder geen argumenten ofzo, weer even de <Knip> uithangen, omdat het kan :').

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 23-07-2026 18:55:08 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221412375
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Die brachten tenminste nog iets van welvaart. Bosjesmannen wisten niet wat ze zagen toen die enorme VOC-driemasters aanmeerden voor hun kust.
Yep. En diezelfde welvaart krijgen wij nu netjes teruggeworpen in onze eigen blanke schootjes.
pi_221412377
quote:
13s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Hier komt <Knip> anderen weer even dom noemen, verder geen argumenten ofzo, weer even de graflinkse uithangen, omdat het kan :').
Links rechts in de maat, anders wordt de juffrouw kwaad.

*O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 23-07-2026 17:04:35 ]
pi_221412379
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

*O*
_O- Het was zo grappig om dit laatst weer op het schoolplein te horen toen ik mijn zoontje ophaalde! :D
pi_221412382
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:59 schreef ToT het volgende:

[..]
_O- Het was zo grappig om dit laatst weer op het schoolplein te horen toen ik mijn zoontje ophaalde! :D
Uyt den ouden doosch. O~)
pi_221412386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:59 schreef ToT het volgende:

[..]
Maar heel leuk dat deze klassieker nog leeft in deze maffe 21ste eeuw. :D
pi_221412389
Trend van afgelopen jaren. Het niveau van middelbare school kinderen is om te janken. Fungeren op het niveau van een kind uit groep 7 plm 15/20 jaar geleden.

Moet je nagaan hoe dat dan op de basisschool vandaag de dag gaat. Mag je je ook afvragen hoe het is gesteld met het niveau op een Pabo. Ik zie dingen voorbij komen waarbij leerkrachten taal en spelfouten maken die in groep 6 niet eens meer gemaakt zouden mogen worden.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221412399
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:02 schreef Gibson88 het volgende:
Trend van afgelopen jaren. Het niveau van middelbare school kinderen is om te janken. Fungeren op het niveau van een kind uit groep 7 plm 15/20 jaar geleden.

Moet je nagaan hoe dat dan op de basisschool vandaag de dag gaat. Mag je je ook afvragen hoe het is gesteld met het niveau op een Pabo. Ik zie dingen voorbij komen waarbij leerkrachten taal en spelfouten maken die in groep 6 niet eens meer gemaakt zouden mogen worden.
Mijn zoontje van 7 vertelt zijn juffen vaak dingen waar ze zelf nog nooit van gehoord hebben (over bomen, dieren, de ruimte enz.)
pi_221412414
Toen ik pas internet had (zo rond 2003 of zo) las ik een bericht over de examens van schoolgaand Nederland.
Met name de VWO en gymnasium leerlingen protesteerden toen massaal over het vak tekst verklaren.
Deze groep viel dus over het woord 'sedert' wat door geen enkele VWO'er begrepen werd.

Dat zegt toch wel genoeg over de kwaliteit van het Nederlands onderwijs.

We zijn te decadent geworden. Te hoogmoedig.

Net als de uitspraak van een professor in een komedie. "Ik ben een wetenschapper. Ik hoef helemaal niks te bewijzen."
pi_221412422
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Yep. En diezelfde welvaart krijgen wij nu netjes teruggeworpen in onze eigen blanke schootjes.
Doktoren en ingenieurs in Ter Apel.
blablablabla
pi_221412427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:02 schreef Gibson88 het volgende:

Ik geloof daar niet zo in. Er zijn generaties zoals mijn vader met alleen lagere school, maar leerde het vak als machinebankwerker bij Talbot. Hoe kan men concluderen dat men steeds dommer word als je de technologische ontwikkelingen bekijkt. Het kan een gevoel zijn, maar ik heb juist het idee dat men steeds slimmer word. Mogelijk een luiheid die ontstaat. Daar geloof ik meer in.
pi_221412430
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:09 schreef Hiddendoe het volgende:
Toen ik pas internet had (zo rond 2003 of zo) las ik een bericht over de examens van schoolgaand Nederland.
Met name de VWO en gymnasium leerlingen protesteerden toen massaal over het vak tekst verklaren.
Deze groep viel dus over het woord 'sedert' wat door geen enkele VWO'er begrepen werd.

Dat zegt toch wel genoeg over de kwaliteit van het Nederlands onderwijs.

We zijn te decadent geworden. Te hoogmoedig.

Net als de uitspraak van een professor in een komedie. "Ik ben een wetenschapper. Ik hoef helemaal niks te bewijzen."
Doet me denken aan toen ik aan het surveilleren was bij een examen.
"Meneer, in deze vraaf staat dat ik 10 meter van de voet van een toren sta en ik moet uitrekenen hoe hoog de spits is.
Wat is een voet van een toren en wat is een spits? Dat hebben we helemaal nooit geleerd met wiskunde."
pi_221412432
Leren de kinderen op school nog echt schrijven? Zelf schrijven met de hand bedoel ik.
Elke letter en elk cijfer schrijven met de ophalen en neerhalen?
Weten kinderen vandaag nog hoe ze iets moeten opzoeken als ze een adres, naam of boektitel zoeken?
pi_221412433
Goh, hoe zou dat toch komen?

En de TV, wel eens gezien wat voor achtelijke programma's daar te zien zijn?
En aangezien het op tv is, kijken er ook veel mensen naar...

En dan social media met die bloggers,vloggers, influencer die de meest domme uitspraken en redenaties hebben...

:')
pi_221412434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:11 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik geloof daar niet zo in. Er zijn generaties zoals mijn vader met alleen lagere school, maar leerde het vak als machinebankwerker bij Talbot. Hoe kan men concluderen dat men steeds dommer word als je de technologische ontwikkelingen bekijkt. Het kan een gevoel zijn, maar ik heb juist het idee dat men steeds slimmer word. Mogelijk een luiheid die ontstaat. Daar geloof ik meer in.
Tja de OP gaat er wel over, hoewel sommigen hier weer zeggen dat het over AI gaat.
pi_221412441
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:11 schreef ToT het volgende:

[..]
Doet me denken aan toen ik aan het surveilleren was bij een examen.
"Meneer, in deze vraaf staat dat ik 10 meter van de voet van een toren sta en ik moet uitrekenen hoe hoog de spits is.
Wat is een voet van een toren en wat is een spits? Dat hebben we helemaal nooit geleerd met wiskunde."
Klopt. Beeldspraak leer je niet bij wiskunde.
Maar verder, om te huilen dit.... ;(
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 13:14:52 #106
5428 crew  miss_sly
pi_221412442
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:11 schreef Cherni het volgende:

[..]
Luiheid en gemakzucht, en inderdaad de korte spanningsboog. Daardoor lijkt men wellicht dommer. Dat maakt het nog geen feit.
Net zo min als mensen van het Afrikaans continent van nature dommer zijn en een lager IQ zouden hebben. Er wordt lager gescoord op IQ-tests in bepaalde regio's door omgevingsfactoren zoals armoede, gebrek aan goed onderwijs en gezondheidsproblemen, niet door afkomst of ras.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221412475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 11:12 schreef Tengano het volgende:
De verwachting dat ons gemiddeld IQ zal toenemen is natuurlijk erg onwaarschijnlijk als we mensen blijven binnenhalen die hun eigen naam nog niet eens kunnen spellen.

En ja hoor daar is de eerste weer
pi_221412493
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Luiheid en gemakzucht, en inderdaad de korte spanningsboog. Daardoor lijkt men wellicht dommer. Dat maakt het nog geen feit.
Net zo min als mensen van het Afrikaans continent van nature dommer zijn en een lager IQ zouden hebben. Er wordt lager gescoord op IQ-tests in bepaalde regio's door omgevingsfactoren zoals armoede, gebrek aan goed onderwijs en gezondheidsproblemen, niet door afkomst of ras.
Waarom blijven ze eenmaal in een Westerse samenleving met gelijke opleidingsmogelijkheden hun infantiele en criminele gedrag vertonen?

Ik doel met name op generaties Marokkanen die hier geboren zijn. Marokkanen scoren zowat het slechtste van heel de wereld als het gaat om IQ.
blablablabla
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 13:19:23 #109
5428 crew  miss_sly
pi_221412520
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:13 schreef ToT het volgende:

[..]
Tja de OP gaat er wel over, hoewel sommigen hier weer zeggen dat het over AI gaat.
Niet 'sommigen zeggen', dan ga je er gewoon even verder op in.

Het gaat inderdaad voornamelijk over lezen, niet over AI, dat heb ik verkeerd geinterpreteerd.

Maar dat er minder wordt gelezen, bijvoorbeeld, komt ook onder andere door sociale media en AI. Het helpt allemaal niet mee om jongeren een andere kant op te helpen. En ons onderwijssysteem ook niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221412538
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Spijker op zijn kop. Want het zgn. hogere IQ van de blanke tegenover het IQ van die 'domme zwartjes' kon die witte klootzak ook alleen maar waarmaken door zijn wapens.
Niet door zijn intellectuele vermogens. Want dit soort witmannetjes hadden vaak het IQ van een doodgeboren naaktslak.
pi_221412568
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt het niet dan?
Generaties die hier al jaren wonen en niet fatsoenlijk NLs of überhaupt NLs spreken...

Maar dat is ook onze, regering, schuld.
Naar de gemeente,tolk erbij
Folders bij openbare gelegenheden in alle talen...
Tv programma's in "duidelijke" taal...
pi_221412582
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:13 schreef Elan het volgende:
Mensen op het Afrikaanse continent zijn doorgaans -minder ontwikkeld-
Zij planten zich wel voor en verspreiden zich -over- het Europees continent.

Wat je vervolgens krijgt is dus het gevolg van wat de fameuze film Idiocracy al voorspelde.

Bekijk deze YouTube-video
Nou dat heeft niet enkel met afrikanen te maken, hier in ons dorp zie je ook gewoon hollandse tokkie gezinnen die met een uitkering thuis zitten. Dus dan valt er niks anders te doen dan er op los neuken. Die hebben ook allemaal minimaal 3 of 4 kinderen.

Maar goed, heb soms het idee dat we al in idiocracy leven

[ Bericht 3% gewijzigd door vul_maar_in op 23-07-2026 13:24:49 ]
pi_221412598
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:18 schreef Elan het volgende:

[..]
Waarom blijven ze eenmaal in een Westerse samenleving met gelijke opleidingsmogelijkheden hun infantiele en criminele gedrag vertonen?

Ik doel met name op generaties Marokkanen die hier geboren zijn. Marokkanen scoren zowat het slechtste van heel de wereld als het gaat om IQ.
Eigenbelang. Egoïsme.
Net zoals jij regelmatig beweert dat Nederlandse vrouwen meer kinderen moeten baren, maar jouw vrouwtje hoeft dat dan weer niet. Want jij vindt dat maar niks.

Eigenbelang. Elan = Eigenbelang.
pi_221412631
quote:

[..]
Hij heef toch een punt? Zelfs bij een groot deel van de 3e generatie Marokanen zie je dat ze nog geen fatsoenlijk Nederlands kunenn. Er zijn veel meer redenen, maar dit is er ook een van. Social, media, luiheid en ga zo maar door. Maar slimmer worden we er zeker niet op.
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 13:24:03 #115
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221412635
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

*O*
Mag ik je bedanken voor deze kwinkslag? Dit kunnen we meer gebruiken in deze tijd van prinsjes en prinsesjes.
- vmi voor intimi -
pi_221412657
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:21 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Klopt het niet dan?
Generaties die hier al jaren wonen en niet fatsoenlijk NLs of überhaupt NLs spreken...

Maar dat is ook onze, regering, schuld.
Naar de gemeente,tolk erbij
Folders bij openbare gelegenheden in alle talen...
Tv programma's in "duidelijke" taal...
Wel eens op Facebook gekeken hoe rechts denkend Nederland schrijft, en maar schelden op de buitenlanders
pi_221412663
quote:

[..]
Nee hoor, dat is gewoon waar. Veel buitenlanders uit bepaalde continenten kunnen niet lezen of schrijven.
Raar maar waar, analfabetisme is een wereldwijd probleem.
pi_221412686
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:24 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Mag ik je bedanken voor deze kwinkslag? Dit kunnen we meer gebruiken in deze tijd van prinsjes en prinsesjes.
Wat schuift het?
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 13:26:31 #119
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221412691
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee hoor, dat is gewoon waar. Veel buitenlanders uit bepaalde continenten kunnen niet lezen of schrijven.
Raar maar waar, analfabetisme is een wereldwijd probleem.
Ik vind de spandoeken die verkeerd gespeld zijn altijd zo mooi. Links of rechts...
- vmi voor intimi -
pi_221412722
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:57 schreef ToT het volgende:

[..]
Moet je maar naar Azië of Afrika gaan voor moderner onderwijs! :P
Ik heb het idee dat leraren tegenwoordig juist veel meer open staan dan vroeger
Modern is niet per definitie beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: