abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221412287
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En wat is dan het probleem als ze wel een praktosche opleiding doen en daar hun beroep van maken?

Er zijn genoeg jongeren die van vwo uiteindelijk op een lager niveau uitkomen, omdat ze gewoon niet geinteresseerd zijn in theoretische kennis. En daar is niets mis mee. Het feit dat je het vwo zou kunnen halen, betekent niet dat je het ook moet halen.
Heb je ook gelijk in, maar spijbelen omdat het je niet interesseert gaat wel een beetje ver en dat verergert her probleem maar waar dit topic over gaat.
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 12:43:15 #77
5428 crew  miss_sly
pi_221412288
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het is niet zozeer ons onderwijs, het is de hele mentaliteit. Mensen die met hun handen werken, worden nog steeds lager aangeslagen dan die theoretische sufkutten.
Mensen die theoretisch opgeleid zijn, zijn geen sufkutten.

Wat een domme post, dit. Aan de ene kant opkomen voor mensen die met hun handen werken want die zouden niet lager aangeslagen moeten worden, maar aan de andere kant theoretisch opgeleide mensen sufkutten noemen. Dat is geen verbetering.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 23 juli 2026 @ 12:44:55 #78
5428 crew  miss_sly
pi_221412298
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:43 schreef ToT het volgende:

[..]
Heb je ook gelijk in, maar spijbelen omdat het je niet interesseert gaat wel een beetje ver en dat verergert her probleem maar waar dit topic over gaat.
Dit topic gaat over de invloed van AI waardoor mensen dommer worden.

Spijbelen is van alle tijden. Ik ken genoeg mensen die vol trots vertellen hoe ze vroegah meer spijbelden dan op school waren. Zo stoer. Meestal niet vwo of havo, overigens. Dus wellicht zouden zij ook meer baat hebben gehad bij een meer pratische opleiding. En sommige mensen houden sowieso niet van school en zijn meer geneigd te spijbelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221412301
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:35 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik kijk de laatste tijd regelmatig naar arrestatie-filmpjes op het Youtubekanaal van Asmongold.
The fatigue is real.
Aha, geen wonder dat het nationale IQ achterover kukelt.
Ik kijk daar nooit naar. Niet dat ik nu zo'n Einstein ben, maar ik wil wel een beetje geprikkeld en uitgedaagd worden.
pi_221412310
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Spijbelen is van alle tijden. Ik ken genoeg mensen die vol trots vertellen hoe ze vroegah meer spijbelden dan op school waren. Zo stoer. Meestal niet vwo of havo, overigens. Dus wellicht zouden zij ook meer baat hebben gehad bij een meer pratische opleiding. En sommige mensen houden sowieso niet van school en zijn meer geneigd te spijbelen.
Ah mijn aandachtsspanne is duidelijk hard achteruit gegaan, want dat kan ik niet uit de OP opmaken, mijn excuses.
pi_221412314
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En wat is dan het probleem als ze wel een praktosche opleiding doen en daar hun beroep van maken?

Er zijn genoeg jongeren die van vwo uiteindelijk op een lager niveau uitkomen, omdat ze gewoon niet geinteresseerd zijn in theoretische kennis. En daar is niets mis mee. Het feit dat je het vwo zou kunnen halen, betekent niet dat je het ook moet halen.
Om van een praktische opleiding je beroep maken is totaal niets mis mee. Het is juist de perfecte opstap voor veel kinderen. Sterker nog, vanwege de mogelijkheid te stapelen is het ook nog zo dat je de keuze hebt, je theoretisch te ontwikkelen. Je hebt dan een groot voordeel van praktische en theoretische kennis op een bepaald vakgebied.

Een vmbo word onderschat. Het is natuurlijk wel zaak om daar iets mee te doen en het niet te gebruiken als afvoerputje

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 23-07-2026 12:52:42 ]
pi_221412318
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Aha, geen wonder dat het nationale IQ achterover kukelt.
Ik kijk daar nooit naar. Niet dat ik nu zo'n Einstein ben, maar ik wil wel een beetje geprikkeld en uitgedaagd worden.
Ik wissel het af. De boog kan niet altijd gespannen zijn.
pi_221412337
Dit is dus een voorbeeld van radicaal linkse academische figuren die dus vinden dat alleen hun ideeën geldig zijn en naar geluisterd moeten worden, al het andere is rechts en zal dus genegeerd moeten worden.

Veel te veel macht aan de linkse kant, hoor je immers ooit serieus “rechts” geluid van media, academici, de gevestigde orde?

Nee, alle neuzen lijken maar 1 richting op te mogen gaan.
  donderdag 23 juli 2026 @ 12:52:00 #84
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221412339
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit is dus een voorbeeld van radicaal linkse academische figuren die dus vinden dat alleen hun ideeën geldig zijn en naar geluisterd moeten worden, al het andere is rechts en zal dus genegeerd moeten worden.

Veel te veel macht aan de linkse kant, hoor je immers ooit serieus "rechts" geluid van media, academici, de gevestigde orde?

Heb je de laatste vijf jaar of zo nog naar de tv gekeken?
pi_221412340
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit van school gehouden. En toch was ik best wel leergierig. En nog steeds.
De manier waarop in Nederland onderwijs wordt gegeven is zo ontzettend truttig en bekrompen en kortzichtig en vooral samengesteld door droogkloterige suffe ambtenaartjes.
Er is totaal geen ruimte voor hoor en wederhoor, de leraar heeft ALTIJD gelijk.

Zolang docenten blijven volharden in deze houding en niet mee gaan met de ontwikkelingen blijf je hangen rond een uitgedroogde put.
pi_221412344
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Geldt ook voor de Europese bevolking. Verspreidden zich ook over allerlei continenten en gingen als konijnen te keer.
Die brachten tenminste nog iets van welvaart. Bosjesmannen wisten niet wat ze zagen toen die enorme VOC-driemasters aanmeerden voor hun kust.
blablablabla
  donderdag 23 juli 2026 @ 12:53:31 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221412346
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:52 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Heb je de laatste vijf jaar of zo nog naar de tv gekeken?
Dat soort types wil alleen maar <Knip> geluid op TV, anders is het allemaal links.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 23-07-2026 17:03:28 ]
pi_221412352
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Veel te veel macht aan de linkse kant, hoor je immers ooit serieus “rechts” geluid van media, academici, de gevestigde orde?

Radicaal is nooit goed, maar welke rechtse geluiden zou jij dan graag willen zien of horen in het Nederlandse onderwijs?
pi_221412368
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik heb ook nooit van school gehouden. En toch was ik best wel leergierig. En nog steeds.
De manier waarop in Nederland onderwijs wordt gegeven is zo ontzettend truttig en bekrompen en kortzichtig en vooral samengesteld door droogkloterige suffe ambtenaartjes.
Er is totaal geen ruimte voor hoor en wederhoor, de leraar heeft ALTIJD gelijk.

Zolang docenten blijven volharden in deze houding en niet mee gaan met de ontwikkelingen blijf je hangen rond een uitgedroogde put.
Moet je maar naar Azië of Afrika gaan voor moderner onderwijs! :P
Ik heb het idee dat leraren tegenwoordig juist veel meer open staan dan vroeger
  donderdag 23 juli 2026 @ 12:57:39 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221412369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat soort types wil alleen maar <Knip> geluid op TV, anders is het allemaal links.
Hier komt <Knip> anderen weer even dom noemen, verder geen argumenten ofzo, weer even de <Knip> uithangen, omdat het kan :').

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 23-07-2026 18:55:08 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221412375
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Die brachten tenminste nog iets van welvaart. Bosjesmannen wisten niet wat ze zagen toen die enorme VOC-driemasters aanmeerden voor hun kust.
Yep. En diezelfde welvaart krijgen wij nu netjes teruggeworpen in onze eigen blanke schootjes.
pi_221412377
quote:
13s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Hier komt <Knip> anderen weer even dom noemen, verder geen argumenten ofzo, weer even de graflinkse uithangen, omdat het kan :').
Links rechts in de maat, anders wordt de juffrouw kwaad.

*O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 23-07-2026 17:04:35 ]
pi_221412379
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Links rechts in de maat, anders wordt de juffrouw kwaad.

*O*
_O- Het was zo grappig om dit laatst weer op het schoolplein te horen toen ik mijn zoontje ophaalde! :D
pi_221412382
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:59 schreef ToT het volgende:

[..]
_O- Het was zo grappig om dit laatst weer op het schoolplein te horen toen ik mijn zoontje ophaalde! :D
Uyt den ouden doosch. O~)
pi_221412386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:59 schreef ToT het volgende:

[..]
Maar heel leuk dat deze klassieker nog leeft in deze maffe 21ste eeuw. :D
pi_221412389
Trend van afgelopen jaren. Het niveau van middelbare school kinderen is om te janken. Fungeren op het niveau van een kind uit groep 7 plm 15/20 jaar geleden.

Moet je nagaan hoe dat dan op de basisschool vandaag de dag gaat. Mag je je ook afvragen hoe het is gesteld met het niveau op een Pabo. Ik zie dingen voorbij komen waarbij leerkrachten taal en spelfouten maken die in groep 6 niet eens meer gemaakt zouden mogen worden.
Ook in moeilijke tijden.
pi_221412399
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:02 schreef Gibson88 het volgende:
Trend van afgelopen jaren. Het niveau van middelbare school kinderen is om te janken. Fungeren op het niveau van een kind uit groep 7 plm 15/20 jaar geleden.

Moet je nagaan hoe dat dan op de basisschool vandaag de dag gaat. Mag je je ook afvragen hoe het is gesteld met het niveau op een Pabo. Ik zie dingen voorbij komen waarbij leerkrachten taal en spelfouten maken die in groep 6 niet eens meer gemaakt zouden mogen worden.
Mijn zoontje van 7 vertelt zijn juffen vaak dingen waar ze zelf nog nooit van gehoord hebben (over bomen, dieren, de ruimte enz.)
pi_221412414
Toen ik pas internet had (zo rond 2003 of zo) las ik een bericht over de examens van schoolgaand Nederland.
Met name de VWO en gymnasium leerlingen protesteerden toen massaal over het vak tekst verklaren.
Deze groep viel dus over het woord 'sedert' wat door geen enkele VWO'er begrepen werd.

Dat zegt toch wel genoeg over de kwaliteit van het Nederlands onderwijs.

We zijn te decadent geworden. Te hoogmoedig.

Net als de uitspraak van een professor in een komedie. "Ik ben een wetenschapper. Ik hoef helemaal niks te bewijzen."
pi_221412422
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 12:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Yep. En diezelfde welvaart krijgen wij nu netjes teruggeworpen in onze eigen blanke schootjes.
Doktoren en ingenieurs in Ter Apel.
blablablabla
pi_221412427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2026 13:02 schreef Gibson88 het volgende:

Ik geloof daar niet zo in. Er zijn generaties zoals mijn vader met alleen lagere school, maar leerde het vak als machinebankwerker bij Talbot. Hoe kan men concluderen dat men steeds dommer word als je de technologische ontwikkelingen bekijkt. Het kan een gevoel zijn, maar ik heb juist het idee dat men steeds slimmer word. Mogelijk een luiheid die ontstaat. Daar geloof ik meer in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')