Heb je ook gelijk in, maar spijbelen omdat het je niet interesseert gaat wel een beetje ver en dat verergert her probleem maar waar dit topic over gaat.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wat is dan het probleem als ze wel een praktosche opleiding doen en daar hun beroep van maken?
Er zijn genoeg jongeren die van vwo uiteindelijk op een lager niveau uitkomen, omdat ze gewoon niet geinteresseerd zijn in theoretische kennis. En daar is niets mis mee. Het feit dat je het vwo zou kunnen halen, betekent niet dat je het ook moet halen.
Mensen die theoretisch opgeleid zijn, zijn geen sufkutten.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:40 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Het is niet zozeer ons onderwijs, het is de hele mentaliteit. Mensen die met hun handen werken, worden nog steeds lager aangeslagen dan die theoretische sufkutten.
Dit topic gaat over de invloed van AI waardoor mensen dommer worden.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in, maar spijbelen omdat het je niet interesseert gaat wel een beetje ver en dat verergert her probleem maar waar dit topic over gaat.
Aha, geen wonder dat het nationale IQ achterover kukelt.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik kijk de laatste tijd regelmatig naar arrestatie-filmpjes op het Youtubekanaal van Asmongold.
The fatigue is real.
Ah mijn aandachtsspanne is duidelijk hard achteruit gegaan, want dat kan ik niet uit de OP opmaken, mijn excuses.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de invloed van AI waardoor mensen dommer worden.
Spijbelen is van alle tijden. Ik ken genoeg mensen die vol trots vertellen hoe ze vroegah meer spijbelden dan op school waren. Zo stoer. Meestal niet vwo of havo, overigens. Dus wellicht zouden zij ook meer baat hebben gehad bij een meer pratische opleiding. En sommige mensen houden sowieso niet van school en zijn meer geneigd te spijbelen.
Om van een praktische opleiding je beroep maken is totaal niets mis mee. Het is juist de perfecte opstap voor veel kinderen. Sterker nog, vanwege de mogelijkheid te stapelen is het ook nog zo dat je de keuze hebt, je theoretisch te ontwikkelen. Je hebt dan een groot voordeel van praktische en theoretische kennis op een bepaald vakgebied.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wat is dan het probleem als ze wel een praktosche opleiding doen en daar hun beroep van maken?
Er zijn genoeg jongeren die van vwo uiteindelijk op een lager niveau uitkomen, omdat ze gewoon niet geinteresseerd zijn in theoretische kennis. En daar is niets mis mee. Het feit dat je het vwo zou kunnen halen, betekent niet dat je het ook moet halen.
Ik wissel het af. De boog kan niet altijd gespannen zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Aha, geen wonder dat het nationale IQ achterover kukelt.
Ik kijk daar nooit naar. Niet dat ik nu zo'n Einstein ben, maar ik wil wel een beetje geprikkeld en uitgedaagd worden.
Heb je de laatste vijf jaar of zo nog naar de tv gekeken?quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit is dus een voorbeeld van radicaal linkse academische figuren die dus vinden dat alleen hun ideeën geldig zijn en naar geluisterd moeten worden, al het andere is rechts en zal dus genegeerd moeten worden.
Veel te veel macht aan de linkse kant, hoor je immers ooit serieus "rechts" geluid van media, academici, de gevestigde orde?
Nee, alle neuzen lijken maar 1 richting op te mogen gaan.
Ik heb ook nooit van school gehouden. En toch was ik best wel leergierig. En nog steeds.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de invloed van AI waardoor mensen dommer worden.
Spijbelen is van alle tijden. Ik ken genoeg mensen die vol trots vertellen hoe ze vroegah meer spijbelden dan op school waren. Zo stoer. Meestal niet vwo of havo, overigens. Dus wellicht zouden zij ook meer baat hebben gehad bij een meer pratische opleiding. En sommige mensen houden sowieso niet van school en zijn meer geneigd te spijbelen.
Die brachten tenminste nog iets van welvaart. Bosjesmannen wisten niet wat ze zagen toen die enorme VOC-driemasters aanmeerden voor hun kust.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:24 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Geldt ook voor de Europese bevolking. Verspreidden zich ook over allerlei continenten en gingen als konijnen te keer.
Dat soort types wil alleen maar <Knip> geluid op TV, anders is het allemaal links.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Heb je de laatste vijf jaar of zo nog naar de tv gekeken?
Radicaal is nooit goed, maar welke rechtse geluiden zou jij dan graag willen zien of horen in het Nederlandse onderwijs?quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit is dus een voorbeeld van radicaal linkse academische figuren die dus vinden dat alleen hun ideeën geldig zijn en naar geluisterd moeten worden, al het andere is rechts en zal dus genegeerd moeten worden.
Veel te veel macht aan de linkse kant, hoor je immers ooit serieus “rechts” geluid van media, academici, de gevestigde orde?
Nee, alle neuzen lijken maar 1 richting op te mogen gaan.
Moet je maar naar Azië of Afrika gaan voor moderner onderwijs!quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit van school gehouden. En toch was ik best wel leergierig. En nog steeds.
De manier waarop in Nederland onderwijs wordt gegeven is zo ontzettend truttig en bekrompen en kortzichtig en vooral samengesteld door droogkloterige suffe ambtenaartjes.
Er is totaal geen ruimte voor hoor en wederhoor, de leraar heeft ALTIJD gelijk.
Zolang docenten blijven volharden in deze houding en niet mee gaan met de ontwikkelingen blijf je hangen rond een uitgedroogde put.
Hier komt <Knip> anderen weer even dom noemen, verder geen argumenten ofzo, weer even de <Knip> uithangen, omdat het kanquote:Op donderdag 23 juli 2026 12:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat soort types wil alleen maar <Knip> geluid op TV, anders is het allemaal links.
Yep. En diezelfde welvaart krijgen wij nu netjes teruggeworpen in onze eigen blanke schootjes.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Die brachten tenminste nog iets van welvaart. Bosjesmannen wisten niet wat ze zagen toen die enorme VOC-driemasters aanmeerden voor hun kust.
Links rechts in de maat, anders wordt de juffrouw kwaad.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hier komt <Knip> anderen weer even dom noemen, verder geen argumenten ofzo, weer even de graflinkse uithangen, omdat het kan.
quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:59 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Links rechts in de maat, anders wordt de juffrouw kwaad.
Uyt den ouden doosch.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:59 schreef ToT het volgende:
[..]Het was zo grappig om dit laatst weer op het schoolplein te horen toen ik mijn zoontje ophaalde!
Maar heel leuk dat deze klassieker nog leeft in deze maffe 21ste eeuw.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:59 schreef ToT het volgende:
[..]Het was zo grappig om dit laatst weer op het schoolplein te horen toen ik mijn zoontje ophaalde!
Mijn zoontje van 7 vertelt zijn juffen vaak dingen waar ze zelf nog nooit van gehoord hebben (over bomen, dieren, de ruimte enz.)quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:02 schreef Gibson88 het volgende:
Trend van afgelopen jaren. Het niveau van middelbare school kinderen is om te janken. Fungeren op het niveau van een kind uit groep 7 plm 15/20 jaar geleden.
Moet je nagaan hoe dat dan op de basisschool vandaag de dag gaat. Mag je je ook afvragen hoe het is gesteld met het niveau op een Pabo. Ik zie dingen voorbij komen waarbij leerkrachten taal en spelfouten maken die in groep 6 niet eens meer gemaakt zouden mogen worden.
Doktoren en ingenieurs in Ter Apel.quote:Op donderdag 23 juli 2026 12:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Yep. En diezelfde welvaart krijgen wij nu netjes teruggeworpen in onze eigen blanke schootjes.
Ik geloof daar niet zo in. Er zijn generaties zoals mijn vader met alleen lagere school, maar leerde het vak als machinebankwerker bij Talbot. Hoe kan men concluderen dat men steeds dommer word als je de technologische ontwikkelingen bekijkt. Het kan een gevoel zijn, maar ik heb juist het idee dat men steeds slimmer word. Mogelijk een luiheid die ontstaat. Daar geloof ik meer in.quote:Op donderdag 23 juli 2026 13:02 schreef Gibson88 het volgende:
Trend van afgelopen jaren. Het niveau van middelbare school kinderen is om te janken. Fungeren op het niveau van een kind uit groep 7 plm 15/20 jaar geleden.
Moet je nagaan hoe dat dan op de basisschool vandaag de dag gaat. Mag je je ook afvragen hoe het is gesteld met het niveau op een Pabo. Ik zie dingen voorbij komen waarbij leerkrachten taal en spelfouten maken die in groep 6 niet eens meer gemaakt zouden mogen worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |