Criminele asielzoekers vallen daar niet onder nee, maar "mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als 'niet-westers'" is natuurlijk wel wat anders.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja daarom, bij crimineel gedrag is dit geen probleem.
Wel lekker duidelijk ook dat onze remigratie lefhebbers de doelgroep bij iedere post lijken aan te passen.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Criminele asielzoekers vallen daar niet onder nee, maar "mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als 'niet-westers'" is natuurlijk wel wat anders.
Ja, dan moeten eerst de mensenrechten de deur uit.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Criminele asielzoekers vallen daar niet onder nee, maar "mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als 'niet-westers'" is natuurlijk wel wat anders.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 22:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je vraagt serieus wat het probleem is voor wat betreft het deporteren van mensen op basis van arbitraire criteria? Wat dacht je van dat je daarvoor het hele fundament van je rechtssysteem waarbij alle Nederlanders voor de wet gelijk zijn onderuit schopt?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat is daar het probleem dan mee, het is niet dan men pleit voor massaexecuties of iets dergelijks.
Het deporteren van criminele asielzoekers + criminelen met een dubbel paspoort is een uitstekend begin.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:39 schreef Monolith het volgende:
Het hele punt is natuurlijk dat "remigratie" helemaal niet sec gaat over het effectief deporteren van criminele asielzoekers. Daar bestaan de juridische mogelijkheden gewoon voor. In de praktijk komt het neer op mensen willen kunnen deporteren op basis van criteria als "niet-westers".
Ik ben voor remigratie van criminele asielzoekers, mensen met dubbele paspoorten er veel snellere procedures, zodat je mensen die geen recht hebben op asiel ook kan uitzetten. Maar monolith heeft wel gelijk dat omtrent het hele begrip 'remigratie' een ideologische sfeer hangt van mensen die zichzelf zien als 'volksnationalisten'. Dus remigratie houdt dan al snel in dat je zoveel mogelijk 'uitheemde' gaat deporteren.quote:Op donderdag 23 juli 2026 17:43 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hoe noem je het dan, oprechte vraag? Er zullen best mensen zijn die dat bedoelen, maar echt niet iedereen.
Gewoon helemaal niet meer binnen laten - hoeven ze ook niet te remigreren. Win-Winquote:Op zaterdag 25 juli 2026 04:21 schreef michaelmoore het volgende:
Nou we gaan helemaal niemand remigreren dat moet op basis van vrijwilligheid, net als emigreren en immigreren
ik ben er wel voor dat buitenlanders makkelijker een werkvisum krijgen en we afstappen van dat asielzoeker verhaal met advocaten en bezwaarschriften
Gewoon tijdelijke werk visa van 3 jaar via bedrijven
1: Ik heb het over asielzoekers. Dus dan hoef je toch niet te vragen over Nederlanders met een migratieachtergrond?quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Wie bedoel jij met criminelen? Mensen die zware bepaalde vergrijpen begaan, of iedereen die iets crimineels doet? Mensen in de asielprocedure, mensen met een verblijfsstatus, mensen met een migratieachtergrond die het Nederlanderschap bezitten? En welke migratieachtergrond? Zelf migrant zijn, kind of zelfs kleinkind van migranten zijn? Zitten imo toch grote verschillen tussen.
Daarnaast, breder .. waar vind jij dat criminelen hun straffen uit moeten zitten, kijkend naar aspecten als vergelding, afschrikking en rechtvaardigheid? Er valt volgens mij best wat voor te zeggen dat criminelen hun straf uitzitten in het land waarin ze hun criminele daden begaan. Een voorbeeld van een omgekeerde situatie; ik hoef bijvoorbeeld een Joran van der Sloot ook niet in een Nederlandse gevangenis, die mag zijn straffen in die landen uitzitten. En van terroristen valt imo ook best te stellen dat ze hun straf moeten ondergaan in het land wat ze terroriseerden. Als iemand, wie dan ook, in Nederland Nederlandse wetten overtreedt en vervolgens volgens het Nederlandse strafrecht berecht wordt, past daar ook een straf in het Nederlandse institutionele systeem bij. Dus vindt die uitzetting dan voor of na de straf plaats? Is een uitzetting dan een extra straf, die er achteraf nog bovenop komt?
Daarnaast een stukje gelijkheid onder criminelen; gaan we criminelen met een migratieachtergrond anders behandelen dan criminelen zonder migratieachtergrond?
Ik zie echt genoeg morele bezwaren. Maar eh, concreet; wat zou jij dan precies willen veranderen aan onze huidige wetgeving mbt criminaliteit en asiel? Wat doen we nu nog niet, maar zouden we wel moeten doen?
Gewoon strenge regulatie. Grens dicht is buitengewoon onpraktisch, want dan kan je er ook niet meer uit.quote:Op donderdag 23 juli 2026 19:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, dus ook nog eens de grenzen compleet dicht? Geen asielopvang meer? Omdat criminelen zich lastig uit laten zetten, dat hele asiel-gedoe gewoon helemaal niet meer doen?
Dat gaat niet , dat weet jij ookquote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Gewoon helemaal niet meer binnen laten - hoeven ze ook niet te remigreren. Win-Win
we zitten in de EU met vrij verkeer van goederen en personenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon strenge regulatie. Grens dicht is buitengewoon onpraktisch, want dan kan je er ook niet meer uit.
Yeah sure. Doe niet zo naief - kijk eens naar Polen of Denemarken. HET KAN WEL. Je moet het als samenleving alleen wel willen en dat is nu juist het grote probleem in dit woke k... land. Dat weet jij en dat weet ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gaat niet , dat weet jij ook
Dat kan niet en dat mag niet
en ook als samenleving willen we dat niet en gaat het niet gebeuren, dus ander plan svpquote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Yeah sure. Doe niet zo naief - kijk eens naar Polen of Denemarken. HET KAN WEL. Je moet het als samenleving alleen wel willen en dat is nu juist het grote probleem in dit woke k... land. Dat weet jij en dat weet ik.
Ik vraag er naar, omdat het bij mensen en partijen die voor remigratie zijn, vaak niet echt duidelijk is wie ze nou precies bedoelen. Daar zit enorme variatie in.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik heb het over asielzoekers. Dus dan hoef je toch niet te vragen over Nederlanders met een migratieachtergrond?
Dan lijkt het er meer op dat je een discussie aan het voeren bent met het geprojecteerde beeld wat je van mij hebt. Nederlanders met een migratieachtergrond kan je nergens naar terug sturen.
2: Vooral de procedures moeten sneller. Verder zijn je vragen terecht, waar ik ook niet direct antwoord op heb. Maar naar mijn inziens gaat het ook om de basis, waarin je als land duidelijk maakt dat als je hier komt, en niet de bedoeling is dat je de boel komt verzieken.
3: Bij asielzoekers kan je als 'straf' de uitzetting gebruiken. Bij Nederlanders met een migratieachtergrond niet. Want dat zijn (juridisch) gezien Nederlanders en vallen onder het Nederlandse rechtssysteem.
Snap niet goed dat je die groep erbij haalt.
Nee. Dat duurt een eeuwigheid.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik vraag er naar, omdat het bij mensen en partijen die voor remigratie zijn, vaak niet echt duidelijk is wie ze nou precies bedoelen. Daar zit enorme variatie in.
Verder hebben we al jarenlang wetgeving die de afwijzing en uitzetting regelt van asielzoekers die criminaliteit van een bepaalde orde begaan.
Dat gaat vaak zeer moeizaam ja.quote:
Ik heb het volgens mij nergens over 'wetten' gehad.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat gaat vaak zeer moeizaam ja.
Maar dat komt niet omdat wij geen wetten hebben die de procedures van criminele asielzoekers kunnen afwijzen. Dat komt voornamelijk omdat andere landen niet meewerken.
Dat is meestal hoe de staat zaken regelt in een rechtstaat. Wet maken. Wet uitvoeren.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb het volgens mij nergens over 'wetten' gehad.
Dit is een discussieforum. Je hebt hier ook de vrijheid om aan te geven hoe jij graag dingen zou willen zien, zonder de exacte oplossingen te hebben. De procedures dienen sneller te gaan. Maar hoe dat exact moet? ja, dat weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is meestal hoe de staat zaken regelt in een rechtstaat. Wet maken. Wet uitvoeren.
Maar OK, wat bedoel je dan wél?
Ik ook niet. Maar een goed begin lijkt me om flink te investeren in het IND, COA en DTenV.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 11:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is een discussieforum. Je hebt hier ook de vrijheid om aan te geven hoe jij graag dingen zou willen zien, zonder de exacte oplossingen te hebben. De procedures dienen sneller te gaan. Maar hoe dat exact moet? ja, dat weet ik ook niet.
Kan jij mij de oplossing wel geven?
Dat heeft geen zin want de EU is bezig met toetreden tot het EVRM.quote:Op woensdag 22 juli 2026 14:18 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
En, tot slot, het opzeggen van het EVRM. Dat kan zonder dat we uit de EU of de VN stappen. Het zal geen wondermiddel zijn, maar het haalt allicht wat blokkades die gelden bij remigratie weg.
quote:Op zaterdag 25 juli 2026 10:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik heb het over asielzoekers. Dus dan hoef je toch niet te vragen over Nederlanders met een migratieachtergrond?
Mensen met dubbele paspoorten, vallen allemaal onder 'Nederlanders met een migratieachtergrond'.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 09:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben voor remigratie van criminele asielzoekers, mensen met dubbele paspoorten er veel snellere procedures, zodat je mensen die geen recht hebben op asiel ook kan uitzetten. Maar monolith heeft wel gelijk dat omtrent het hele begrip 'remigratie' een ideologische sfeer hangt van mensen die zichzelf zien als 'volksnationalisten'. Dus remigratie houdt dan al snel in dat je zoveel mogelijk 'uitheemde' gaat deporteren.
Voor mensen met een dubbel paspoort valt een uitzondering te maken bij zware vergrijpen, of herhaalde vergrijpen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:42 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Mensen met dubbele paspoorten, vallen allemaal onder 'Nederlanders met een migratieachtergrond'.
Ben je nou wel of niet voor het verplicht uitzetten van Nederlanders met een migratieachtergrond die iets crimineels doen? In de ene post beweer je van niet, in de andere weer wel.
Dit is dus precies die onduidelijkheid waar Hexa een paar posts terug ook al naar refereert.
Gaat nooit gebeuren zolang onze grondwet is wat hij is. Artikel 1 rept over gelijke behandeling.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor mensen met een dubbel paspoort valt een uitzondering te maken bij zware vergrijpen, of herhaalde vergrijpen.
Leuk hoor, jouw gewelds/autoriteitsfantasie.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Burgermeester Bruls brulde ook al dat het jammer was dat we hier geen ICE hebben.
Hoe kut we Trump ook vinden, een harder beleid en ICE achtige instantie die als enige taak heeft mensen buiten de grenzen afleveren kan het tij doen keren.
Al zal dit in bepaalde kringen heel veel demonstraties en tegenstand opwerpen.
Maar wat zou iedereen smullen als een groepje iedereen lastig vallende Marokkanen keihard worden aangepakt en met familie en al de woestijn in worden gevlogen.
Doe je best maar in eigen land. Daag.
Je kunt dat rechtsmatig en democratisch doen, en alleen bij de nl ongewenste bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Leuk hoor, jouw gewelds/autoriteitsfantasie.
Maar ik mag hopen dat de meerderheid daar niet van zou smullen, maar zich eerder zorgen gaat maken over hoe de overheid omgaat met zowel diens bevolking als de rechtstaat.
Criminelen én diens onschuldige familieleden, onrechtmatig uitzetten door ze illegaal in een ander land te droppen.
Wanneer mensen daar geen moeite mee hebben zegt dat zeer veel over hun complete gebrek aan waardering voor onze rechtstaat, normen en waarden. Triest dat die mensen zichzelf nog Nederlanders durven te noemen, want ze hebben blijkbaar he-le-maal niets met de waarden waarop dit land gebaseerd is. Wetten en rechten aan de laars lappen, onschuldigen straffen, andere landen zonder toestemming betreden. Je moet het maar willen zeg. Eng.
klopt dat gaan we niet doenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Burgermeester Bruls brulde ook al dat het jammer was dat we hier geen ICE hebben.
Hoe kut we Trump ook vinden, een harder beleid en ICE achtige instantie die als enige taak heeft mensen buiten de grenzen afleveren kan het tij doen keren.
we gaan dat helemaal niet doenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor mensen met een dubbel paspoort valt een uitzondering te maken bij zware vergrijpen, of herhaalde vergrijpen.
Dit gaat vroeg of laat zeker gebeuren.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt dat gaan we niet doen
[..]
we gaan dat helemaal niet doen
Vertel ...?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt dat rechtsmatig en democratisch doen, en alleen bij de nl ongewenste bevolkingsgroepen.
Nou gewoon een wet voor instellen. We willen geen tuig met 2 paspoorten wat zich misdraagt, slecht geïntrigeerd is en crimineel is. Maken afspraken met Marokko onder anderen en maken een organisatie die de uitzet, zakje geld mee, en onder begeleiding verzamelen in toestellen en droppen.quote:
Nee dat gaat helemaal nooit gebeuren , dat kan nietquote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit gaat vroeg of laat zeker gebeuren.
mits jij dictator van Nederland zal worden, dan wel denk ikquote:Op zaterdag 25 juli 2026 13:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou gewoon een wet voor instellen. We willen geen tuig met 2 paspoorten wat zich misdraagt, slecht geïntrigeerd is en crimineel is. Maken afspraken met Marokko onder anderen en maken een organisatie die de uitzet, zakje geld mee, en onder begeleiding verzamelen in toestellen en droppen.
Net zoals de VS doet met Mexicanen en Colombianen
Marokkanen zien hier meestal legaal, daar gaat een ICE niet zoveel tegen doen.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar wat zou iedereen smullen als een groepje iedereen lastig vallende Marokkanen keihard worden aangepakt en met familie en al de woestijn in worden gevlogen.
Doe je best maar in eigen land. Daag.
Alles kan wanneer men het noodzakelijk genoeg acht. Zag je ook met corona.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 12:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren zolang onze grondwet is wat hij is. Artikel 1 rept over gelijke behandeling.
Dan gaat een verkrachtende Nederlander die ook een Turks paspoort heeft geen celstraf + uitzetting krijgen, terwijl een verkrachtende Nederlander alleen celstraf krijgt.
Moet dan volgens jou de grondwet aangepast worden?
Alles kan als je maar wil.quote:Op zaterdag 25 juli 2026 14:45 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Marokkanen zien hier meestal legaal, daar gaat een ICE niet zoveel tegen doen.
dat gaat niet gebeurenquote:
Nederland gaat niet uit de EU , nooitquote:Op zaterdag 25 juli 2026 17:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook over de energietransitie.
Alles kan als je maar je best doet
DE EU is een economische vrijhandelsmarkt, geen afgedwongen partnerland als de USSR wasquote:Op zaterdag 25 juli 2026 18:58 schreef recidivist het volgende:
[..]
Dan is het allemaal geneuzel in de marge. Wellicht implodeert de EU van binnenuit
quote:AI-overzicht
Het roterende voorzitterschap (de president) van de EU geldt specifiek voor de Raad van de Europese Unie en wisselt elke zes maanden tussen de 27 EU-lidstaten.
Tijdens deze periode van zes maanden leidt de aangewezen lidstaat de ministeriële vergaderingen in Brussel, bepaalt de agenda en bemiddelt bij het sluiten van compromissen over Europese wetgeving.
Ja klopt , en er zijn veel meer gegadigden voor uitzetting uit Nederland ,quote:Op zondag 26 juli 2026 08:49 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik zou beginnen met de echte criminelen, Oostblokkers. Alcoholisten en ruziezoekers, allemaal. Weg ermee.
Dit is de belangrijkste vraag. Want ik hoop niet dat dat alleen de wappiedefinitie is die FvD voorstaat. Dan kun je beter een andere term gebruiken.quote:
Zeg broer, zit er een steekje los of lul je maar wa ...om de boel op stang te jagen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 19:27 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bedreiging van openbare orde door mensen die elkaar broer / broeder noemen
https://www.geenstijl.nl/(...)nen-bestormen-spanjequote:Op donderdag 30 juli 2026 13:22 schreef Bluesdude het volgende:
Heeft iemand nog ideeën over de voorgestelde etnische zuiveringen ?
Waarom moet dit in Europa? Waarom moet bijvoorbeeld Syriër naar Nederland, waarom kan dit niet elders?quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dank voor die uiteenzetting.
Ik denk dat het duidelijk is dat er een hoop systematische problemen zijn in de gehele keten die dit lastig maken. Als we dat even volledig negeren zou dit denk ik wel (redelijk) eerlijk zijn:
• Mensen die hier komen om een oorlog te ontvluchten zijn welkom om asiel aan te vragen, waarna op Europees niveau gekeken wordt of we die mensen hier tijdelijk kunnen huisvesten. Die huisvesting is dan tot die oorlog beslecht is, of tot er een veilig en wenselijk ander onderkomen gevonden kan worden.
• Een verblijfsvergunning is van tijdelijke aard en onderhevig aan beperkingen. Pleeg jij een misdrijf waar een strafbedreiging van 4 jaar of meer op staat, dan wordt je verblijfsvergunning opnieuw tegen het licht gehouden.
• Een verblijfsvergunning is afhankelijk van je bijdrage aan de staat. Na het verkrijgen van je verblijfsvergunning heb je (bijvoorbeeld) 12 maanden de tijd om betaald werk te vinden. Vind je dat niet binnen 12 maanden of wordt duidelijk dat je daar geen intentie in hebt, wordt een procedure bij de rechter gestart om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
• Mocht je je baan verliezen start het traject om een baan te krijgen weer en heb je een jaar de tijd om een nieuwe baan te vinden, waarna het weer richting rechter gaat.
• Een tijdelijke verblijfsvergunning wordt na 10 jaar (bewezen) positieve bijdrage (bijv door te werken) omgezet naar een definitieve.
• Gezinsmigratie lijkt me logisch. Als jij probeert een beter leven te beginnen doe je dat voor je gezin, niet alleen voor jezelf.
• Ik hecht niet zo heel veel waarde aan de taal. Als je naar de gemiddelde grote stad gaat spreekt een groot deel ervan Engels, ook omdat we zoveel seizoenswerkers hebben. Doe gewoon je best, probeer te integreren en doe gewoon een beetje mee. Ik verwacht niet van iemand dat ze hun huidige geloof of wat ook afzweren, maar ik verwacht wel dat ze zich aan onze normen en waarden houden.
• Dubbele paspoorten heb ik niet zo'n moeite mee, mits het andere land er ook niet van die rare eisen op nahoudt. Je zou per land moeten bepalen welke paspoorten wel of niet gecombineerd kunnen worden.
Ik ben geen voorstander van mensen ergens anders droppen, of mensen aan hun lot overlaten. Op het moment dat iemand hier komt voor hulp vind ik dat we die hulp moeten proberen te bieden. Als duidelijk wordt dat we diegene niet kunnen helpen kunnen we diegene overdragen aan iemand die dat wel kan. Als duidelijk wordt dat diegene niet geholpen kan worden, sturen we diegene terug.
Ik inmiddels wel. Die mensen zijn onze verantwoordelijkheid helemaal niet en wij zijn jegens hen niets verplicht. Zij maken zelf de keuze naar hier te komen. Deur dichthouden en zoek het maar uit, anders overleef je niet als land en cultuur. Polen deed dat fantastisch, zie je al die mensen in de bossen staan omdat Polen ze niet toelaat. Zó pak je dat aan.quote:Op woensdag 22 juli 2026 09:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dank voor die uiteenzetting.
Ik denk dat het duidelijk is dat er een hoop systematische problemen zijn in de gehele keten die dit lastig maken. Als we dat even volledig negeren zou dit denk ik wel (redelijk) eerlijk zijn:
• Mensen die hier komen om een oorlog te ontvluchten zijn welkom om asiel aan te vragen, waarna op Europees niveau gekeken wordt of we die mensen hier tijdelijk kunnen huisvesten. Die huisvesting is dan tot die oorlog beslecht is, of tot er een veilig en wenselijk ander onderkomen gevonden kan worden.
• Een verblijfsvergunning is van tijdelijke aard en onderhevig aan beperkingen. Pleeg jij een misdrijf waar een strafbedreiging van 4 jaar of meer op staat, dan wordt je verblijfsvergunning opnieuw tegen het licht gehouden.
• Een verblijfsvergunning is afhankelijk van je bijdrage aan de staat. Na het verkrijgen van je verblijfsvergunning heb je (bijvoorbeeld) 12 maanden de tijd om betaald werk te vinden. Vind je dat niet binnen 12 maanden of wordt duidelijk dat je daar geen intentie in hebt, wordt een procedure bij de rechter gestart om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
• Mocht je je baan verliezen start het traject om een baan te krijgen weer en heb je een jaar de tijd om een nieuwe baan te vinden, waarna het weer richting rechter gaat.
• Een tijdelijke verblijfsvergunning wordt na 10 jaar (bewezen) positieve bijdrage (bijv door te werken) omgezet naar een definitieve.
• Gezinsmigratie lijkt me logisch. Als jij probeert een beter leven te beginnen doe je dat voor je gezin, niet alleen voor jezelf.
• Ik hecht niet zo heel veel waarde aan de taal. Als je naar de gemiddelde grote stad gaat spreekt een groot deel ervan Engels, ook omdat we zoveel seizoenswerkers hebben. Doe gewoon je best, probeer te integreren en doe gewoon een beetje mee. Ik verwacht niet van iemand dat ze hun huidige geloof of wat ook afzweren, maar ik verwacht wel dat ze zich aan onze normen en waarden houden.
• Dubbele paspoorten heb ik niet zo'n moeite mee, mits het andere land er ook niet van die rare eisen op nahoudt. Je zou per land moeten bepalen welke paspoorten wel of niet gecombineerd kunnen worden.
Ik ben geen voorstander van mensen ergens anders droppen, of mensen aan hun lot overlaten. Op het moment dat iemand hier komt voor hulp vind ik dat we die hulp moeten proberen te bieden. Als duidelijk wordt dat we diegene niet kunnen helpen kunnen we diegene overdragen aan iemand die dat wel kan. Als duidelijk wordt dat diegene niet geholpen kan worden, sturen we diegene terug.
Dat gebeurt vooral elders. Verreweg de meeste Syrische vluchtelingen worden in de regio opgevangen. Met name in Turkije, Libanon en Jordanië.quote:Op donderdag 30 juli 2026 22:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom moet dit in Europa? Waarom moet bijvoorbeeld Syriër naar Nederland, waarom kan dit niet elders?
Dit beantwoord de vraag niet. Waarom moeten ze hierheen? En ondanks dat het merendeel elders is heengegaan, zijn nog altijd miljoenen naar het Westen en Europa gekomen. Dat zijn enorme aantallen. Bijna 1% van Nederland is nu Syrisch.quote:Op donderdag 30 juli 2026 22:53 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dat gebeurt vooral elders. Verreweg de meeste Syrische vluchtelingen worden in de regio opgevangen. Met name in Turkije, Libanon en Jordanië.
Dat is niet ons probleem. Die mensen moeten hun eigen problemen oplossen, dat is niet onze verantwoordelijkheid. Daarnaast vormt je post geen antwoord op de vraag waarom die mensen dus hierheen moeten in nog altijd grote getale. Want zoals we weten, dit is niet slechts vluchtelingen opvangen, het is de permanente absorptie van grote aantallen van zulke mensen.quote:Op donderdag 30 juli 2026 23:03 schreef 0.8% is bijna 1% ja.
Chillegast het volgende:
0,8%
Dat is niet "bijna 1 procent" tenzij je een kwart er bij "bijna" vindt.
Kan ke nagaan hoe groot het vluchtelingenprobleem is als verreweg de meesten al in de regio worden opgevangen.
quote:Duizenden Syrische asielzoekers moeten land verlaten, maar dwingen mag niet:
’Onbekend deel gaat illegaliteit in, anderen vragen opnieuw asiel aan’
Veel Syrische asielzoekers krijgen deze maanden te horen dat ze niet in Nederland mogen blijven.
Omdat ze voorlopig niet gedwongen mogen worden teruggestuurd naar Syrië, probeert Nederland ze met flyers, informatiebijeenkomsten en geld te overtuigen om ook écht te vertrekken.
Emile Kossen Verslaggever migratie en integratie
Tien jaar achtereen waren Syriërs de grootste groep asielzoekers in ons land en mochten veruit de meesten hier blijven.
Daar is verandering in gekomen, want na de val van dictator Assad eind 2024 is het land voor grote groepen aantoonbaar veiliger geworden.
Het gevolg: vorig jaar werden 72 procent van de behandelde Syrische aanvragen afgewezen door de IND.
Ik snap daar echt niets van. Dus ze mogen niet blijven, maar ze mogen ook niet gedwongen worden teruggestuurd? Wat is dat voor onzin?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 05:54 schreef michaelmoore het volgende:
NIET dus
Ook niet met geld en goede woorden
De meesten zullen wel homo worden , dan mag je wel blijven
bewijs het , roept de ambtenaar dan
https://www.telegraaf.nl/(...)l-aan/159381741.html
[..]
Ze hebben geen zin om tussen het puin te gaan wonen, zonder drinkwater , en sommigen hebben hier al een knap neukerdje ook he en werk op een ID van een ander of zwart werk n de kassenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 06:00 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik snap daar echt niets van. Dus ze mogen niet blijven, maar ze mogen ook niet gedwongen worden teruggestuurd? Wat is dat voor onzin?
quote:Deel gaat naar ander EU-land, deel gaat de illegaliteit in
Wat er in de praktijk gebeurt met vreemdelingen die een afwijzing te verwerken krijgen, aldus Schrover: ,,
Een deel verdwijnt naar België of Duitsland, bijvoorbeeld als ze daar nog familie hebben.
Een deel vraagt hier opnieuw asiel aan, omdat ze nieuwe feiten zeggen te hebben.
En een groep gaat onder de radar in Nederland. Hoeveel mensen de illegaliteit ingaan, weten we simpelweg niet.”
Instroom migranten daalt sinds jaren onder de honderdduizend, maar nog geen schot in gedwongen terugkeer
Het migratiesaldo komt voor het afgelopen jaar voor het eerst sinds 2020 weer onder de honderdduizend uit., aldus minister Bart van den Brink (Asiel en Migratie).
Terugkeer is dus meestal géén kwestie van een vliegtuig charteren en mensen onder dwang uitzetten. In het geval van Syrië is er überhaupt nog geen sprake van gedwongen terugkeer, daarvoor zijn diplomatieke banden nodig.
Voor de langere termijn is het kabinet er wel mee bezig; in juni sprak asielminister Bart van den Brink (CDA) met het nieuwe regime in Damascus, hoewel nog zonder doorbraak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |